Gisteren wel goed beroerd geweest, maar volgens mij is het ergste alweer voorbij.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 14:15 schreef Smart_ass het volgende:
Vervelend Loka! Hopelijk heb je er niet teveel last van!
Ik heb het twee keer gehad (eerste keer toen ik echt nèt zwanger was, tweede keer in april). Hier geen extra controles maar vragen ze je juist weg te blijven wanneer je klachten hebt en je afspraken te verzetten. Ze willen natuurlijk niet dat je andere mensen besmet daar.
Had hier verder geen gevolgen want mijn toentertijd 4-wekelijkse afspraak viel niet in die paar dagen dat ik ziek was/klachten had (die waren überhaupt mild).
Ah balen! Hopelijk niet teveel last.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:11 schreef Lokasenna het volgende:
Helaas positief getest op corona.
Voor de dames doe het tijdens de zwangerschap hebben gehad, had het bij jullie nog gevolgen voor hoe je begeleid werd bij de vk/gyn, extra controles ofzo?
Ik heb met 28 weken covid gehad, was er wel een paar dagen beroerd van maar geen extra controles hier.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:11 schreef Lokasenna het volgende:
Voor de dames doe het tijdens de zwangerschap hebben gehad, had het bij jullie nog gevolgen voor hoe je begeleid werd bij de vk/gyn, extra controles ofzo?
Ik heb twee extra groei echo's gehad. Met 23 en 26 weken ongeveer? Er bleek niks aan de hand.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:11 schreef Lokasenna het volgende:
Dank je wel!quote:Op zondag 3 juli 2022 19:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[spoiler ]hier tussenin je eigen tekst[/spoiler ] En even die haakjes aan de r plakken..
Gefeliciteerd ook zusje![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De bevalling ging aardig volgens plan. Lekker thuis en in bad. Alleen de persfase was wat pittiger. Daar heb ik ook een knipje gehad. Achteraf logisch: ze nam haar handje direct mee, waardoor de doorgang nauwer was.quote:Op zondag 3 juli 2022 19:22 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd met jullie dochter! Ik hoop dat de bevalling voorspoedig is verlopen.
Ik dacht ook dat ik over de uitgerekende datum zou raken, maar ze kwam met 39+6! Je weet het nooit.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 09:53 schreef Bami het volgende:
Wat fijn dat ze er is en de bevalling goed ging!Gefeliciteerd.
Had je verwacht dat ze zich voor de uitgerekende datum aan zou dienen?Ik zou echt heel verrast zijn geweest, ga er zo vanuit over de 40 weken heen te gaan.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 3 juli 2022 17:14 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Ik heb twee extra groei echo's gehad. Met 23 en 26 weken ongeveer? Er bleek niks aan de hand.
En dat heeft zich bewezen. Afgelopen week zijn wij ouders geworden van een meisje en alles is goed met haar.
(Ik weet niet hoe ik een spoiler met haar kan kan aanmaken)
Mijn vroedvrouw vertelde dat er aanwijzingen waren dat de placenta soms 'aangetast' kon zijn. Maar doorgaans was dit bij covid in een latere fase van de zwangerschap. Bij mij heeft ze op de hand de groei in de gaten gehouden van de baby. Mocht ze daar zorgen over hebben gehad, dan zouden we dat bespreken. Maar bij mij was geen reden tot zorg verder. Baby werd in goede gezondheid geboren en de placenta was ook helemaal gezond. Ik had het met 20 weken, vorig jaar zomer, die extra vervelende variant... Het duurde twee weken. Mijn lichaam hield zelf de koorts vrij laag. M'n vroedvrouw had gezegd dat ik met koorts boven de 39,5 aan de bel moest trekken bij haar, maar de koorts is max. 39,3 geweest bij mij. Vroedvrouw vertelde ook dat er destijds proeven waren met eerder inleiden, maar ik gaf aan dat inleiden voor mij niet zomaar een optie was en dat wist zij ook al, maar ze wilde melden wat de huidige staat van beleid toen was. Volgens mij is dat inleiden ook weer voorbij gegaan, maar dat weet ik niet zeker. Je vroedvrouw/vk/gyn is vast op de hoogte van het huidige beleid en kan dan ook vertellen waarom dat gedaan wordt. Je kunt dan zelf meedenken wat jij prettig vindt.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:11 schreef Lokasenna het volgende:
Dat is inderdaad uit onderzoek gebleken maar alleen bij de eerste varianten van corona. Sinds omikron zijn er geen opvallende complicaties en doodgeboortes meer.quote:Op zondag 10 juli 2022 17:54 schreef elamanilo het volgende:
Mijn vroedvrouw vertelde dat er aanwijzingen waren dat de placenta soms 'aangetast' kon zijn.
Ik weet dat er mensen in België de Nipt laten doen, omdat ze daar wel het geslacht melden.quote:Op zondag 10 juli 2022 17:45 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vraag me af of er in Nederland priveklinieken zijn waar ze je het geslacht kunnen laten weten via een bloedtest ipv echo. Is misschien best wel markt voor dan. Maar dat zal waarschijnlijk wel weer schrikbarend duur zijn.
Gelukkig wel! Morgen weer voor het eerst werken, gaat wel een uitdaging worden deze week met de beschermende kleding (de hele afdeling is nu in cohortverpleging tot de bewoners covidvrij zijn) en de warme temperaturen.quote:Op zondag 10 juli 2022 18:46 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe voel je je nu trouwens? Weer helemaal opgeknapt?
Oef. Dat zal wel even pittig zijn!quote:Op zondag 10 juli 2022 19:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Gelukkig wel! Morgen weer voor het eerst werken, gaat wel een uitdaging worden deze week met de beschermende kleding (de hele afdeling is nu in cohortverpleging tot de bewoners covidvrij zijn) en de warme temperaturen.
Ik zet je erinquote:Op zondag 10 juli 2022 14:36 schreef automatic_ het volgende:
@:Lokasenna; wil je mij ook in de OP zetten? Doe maar eind december (verwacht tot een inleiding, dus 2 januari ga ik niet halen). En daar mogen ook de *** bij, want het is een (tweede) Fokbaby hier![]()
Leuk Elleska! Zo spannend allemaal![]()
Wij hebben deze week de pretecho voor het geslacht. Ben zoooo benieuwd!
Haha, ja! Daar hoorde ik ook bij! Zoveel jongens hadden we toen!quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:45 schreef Sway- het volgende:
Ja veel meiden iddVoor m’n gevoel was dit vorige keer (2020) juist met jongens.
Dit vraagt om foto'squote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:38 schreef Lokasenna het volgende:
Leuk automatic_ , ook een meisje
Mijn buik heeft deze week even een groeispurt gemaakt volgens mij, ineens voelt het alsof hij uitpuilt.
Mnoh, mooie bolquote:Op zondag 17 juli 2022 20:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Is goed
29 weken, na een dagje zwoegen bij de bejaarden staat hij behoorlijk bol.
[ afbeelding ]
2 uurtjes van eerste gerommel tot geboorte. Net genoeg tijd om iedereen op te trommelenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 19:02 schreef automatic_ het volgende:
Gefeliciteerd!
Hoe snel was je turbo bevalling?
Yay voor goedgekeurdquote:Op woensdag 27 juli 2022 10:48 schreef Lokasenna het volgende:
Weer goedgekeurd bij de vk voor de 30 weken check!
Voor de volgende keer moeten we de bevalwensen invullen. Wel lastig, ik vind het zo moeilijk om van tevoren in te schatten wat ik prettig zou vinden.
Ik wist tot 10 minuten geleden helemaal niet dat een cordring bestond.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Yay voor goedgekeurd
En ja, is ook lastig. Loopt ook vaak anders dan alles waar je rekening mee houdtMaar wat je bijvoorbeeld wel alvast kan bedenken is of je een cordring of de standaard navelklem wil (cordring is chill!), of je zelf de baby wil aanpakken (of door Kaneel) of liever niet, of er foto's tijdens de bevalling gemaakt mogen worden of alleen erna, of helemaal niet. Wie je er allemaal bij wil hebben, etc.
Ik heb mijn verloskundige gezegd mij vooral op dat moment opties te geven als ik het even niet meer weet. Ik wilde er niet teveel over nadenken van te voren. Tijdens de weeën gaf ze de tip even lekker warm te douchen. Daar was ik na 1 minuut alweer klaar mee. Vond het niks. Op voorhand leek het me juist wel lekker
Het is iig handig om een idee te hebben van waar je wilt bevallen, thuis of poliklinisch. Stel je wilt een badbevalling dan kan je kijken welk ziekenhuis dat zoal aanbiedt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 10:48 schreef Lokasenna het volgende:
Voor de volgende keer moeten we de bevalwensen invullen. Wel lastig, ik vind het zo moeilijk om van tevoren in te schatten wat ik prettig zou vinden.
Kom jij er al een beetje uit qua keuzes rondom de bevalling?quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:44 schreef Bami het volgende:
[..]
Het is iig handig om een idee te hebben van waar je wilt bevallen, thuis of poliklinisch. Stel je wilt een badbevalling dan kan je kijken welk ziekenhuis dat zoal aanbiedt.
Ik ben een vrij inhoudelijke bevalcursus aan het volgen omdat ik het fijn vind om voorbereid en onderbouwd keuzes te kunnen maken en daar ook samen met man (vantevoren) over te praten. Is een online cursus die ik nu dus samen met man doorloop, waarin je ook leert over verschillende complicaties en interventies en wat de percentages zijn waarin dat voorkomt en de voor- en nadelen ervan.
Maar het is het belangrijkste dat je bedenkt wat bij jou past qua mindset en voorbereiding. Als dat is om er onbevangen in te gaan en gedurende het proces je keuzes te maken, dan is dat ook prima en kan je ook gewoon aangeven dat je alles in overleg wilt bepalen op het moment dat je voor die keuze komt.
Wat ze waarschijnlijk sowieso gaan vragen is wat voor pijnstilling je zou willen, dus daar kan je wellicht alvast wat info over opzoeken. En verder heb je gelukkig nog even en mag je altijd nog van gedachten veranderen. Dat is tot nu toe wel de belangrijkste les uit mijn cursus; je moet niks, behalve bevallen. Elke interventie en handeling is een keuze.
Ik had gister ook weer controle, tijdens het hartje luisteren deed mevrouw 1 gerichte keiharde trap tegen die doppler aan. Verloskundige zei dat ze nog nooit zo hard getrapt was.Verder ook weer goedgekeurd!
Lekker moment hadden ze gekozen om je dat te vragen zeg.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:11 schreef Phaidra het volgende:
En ook belangrijk, zorg dat je partner ook goed weet wat jij wil. Als ze tijdens de bevalling bijvoorbeeld vragen of je met een spiegel wil meekijken hoe het hoofdje staat/geboren wordt, terwijl jij net een perswee moet wegzuchten (real story), is het heel fijn als je partner daar gewoon antwoord op kan geven, dat scheelt jou veel energie. Tenzij je op het moment supreme van gedachte bent veranderd natuurlijk.
Nu is dit iets kleins, maar bij grotere interventies kan het veel verschil maken. Je kan zelf geen discussies gaan voeren over of het medisch noodzakelijk is om een knip te zetten, of dat het gewoon makkelijk is voor de verloskundige omdat ze over 30 minuten haar dienst moet overdragen. Je partner kan dat wel. Moet hij wel weten hoe het zit.
Een beetje.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:46 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kom jij er al een beetje uit qua keuzes rondom de bevalling?
Ik heb wel een boek gelezen over bevallen, dus op zich denk ik dat ik nu wel een beeld heb bij wat er mogelijk is tijdens je bevalling, welke interventies wanneer gebruikt kunnen worden, etc. Maar het helpt me nog niet echt bij het keuzes maken. Ook over thuis vs poliklinisch wissel ik ongeveer elke week van mening.
Maar misschien is dat ook niet zo erg, en valt het op het moment zelf nog wel op zijn plek.
Ja echt hequote:Op woensdag 27 juli 2022 14:46 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kom jij er al een beetje uit qua keuzes rondom de bevalling?
Ik heb wel een boek gelezen over bevallen, dus op zich denk ik dat ik nu wel een beeld heb bij wat er mogelijk is tijdens je bevalling, welke interventies wanneer gebruikt kunnen worden, etc. Maar het helpt me nog niet echt bij het keuzes maken. Ook over thuis vs poliklinisch wissel ik ongeveer elke week van mening.
Maar misschien is dat ook niet zo erg, en valt het op het moment zelf nog wel op zijn plek.
[..]
Lekker moment hadden ze gekozen om je dat te vragen zeg.
Zeker belangrijk! Sowieso wil ik samen met hem het plan gaan invullen de komende weken. Misschien helpt dat ook wel met alles wat beter op een rijtje te krijgen qua wensen.
Ik vond het heerlijk, thuis in bad bevallen. Het moment vlak voordat ik in bad mocht en dat ik erin zat, het was echt even ontspannen. Ik kreeg er nieuwe energie van voor de rest van de bevallingquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:12 schreef Bami het volgende:
[..]
Een beetje.Ik heb een sterke voorkeur voor iig een badbevalling, en idealiter thuis. Man is alleen nog niet overtuigd, en ik heb wel zijn steun nodig tijdens de bevalling dus als ik die poliklinisch beter krijg dan is dat ook het overwegen waard.
Eerst de cursus maar afmaken, dan weer verder praten. En als we het dan nog niet zeker weten wellicht gewoon allebei voorbereiden en op het moment supreme beslissen.
Nouja dat is in principe ook mijn argument, dat we mega snel bij het ziekenhuis zijn. En je weet niet in welk ziekenhuis er plek is, dus bij poliklinisch kan het ook zomaar zijn dat je een half uur moet rijden. Daarnaast hebben ook niet alle ziekenhuizen een bad. Dus ik ga mijn best doen om man te overtuigen, maar dan wel op basis van feiten en cijfers en niet vanuit schuldgevoel oid. Zodat we er hopelijk samen echt achter staan straks.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:00 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Ik vond het heerlijk, thuis in bad bevallen. Het moment vlak voordat ik in bad mocht en dat ik erin zat, het was echt even ontspannen. Ik kreeg er nieuwe energie van voor de rest van de bevalling
Maar goed, ik woon 5 minuten weg bij een ziekenhuis. Wat me ook genoeg vertrouwen gaf dat als er wat zou gebeuren, ik er zo zou zijn.
Bevalwensen klinkt in ieder geval al veel beter dan een bevalplan. De voorbeeldplannen die ik tegen kwam vind ik vaak zo negatief overkomen omdat het vooral gaat over wat iemand niet wil. Niemand wil een ingreep zoals een knip maar als de kleine in nood is dan geef ik toch echt de voorkeur aan een knip boven een keizersnede om maar iets te noemen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 10:48 schreef Lokasenna het volgende:
Je kan natuurlijk ook afspreken dat als er plek is in ziekenhuis X, je daar wel heen wil. Maar als dat niet lukt, dat je liever thuis blijft. Al is het dan wel weer verder weg als er een calamiteit is, of zou je dan wel naar de dichtstbijzijnde mogen?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:49 schreef Bami het volgende:
[..]
Nouja dat is in principe ook mijn argument, dat we mega snel bij het ziekenhuis zijn. En je weet niet in welk ziekenhuis er plek is, dus bij poliklinisch kan het ook zomaar zijn dat je een half uur moet rijden. Daarnaast hebben ook niet alle ziekenhuizen een bad. Dus ik ga mijn best doen om man te overtuigen, maar dan wel op basis van feiten en cijfers en niet vanuit schuldgevoel oid. Zodat we er hopelijk samen echt achter staan straks.
Nou, dit inderdaad. Het is vaak zo negatief met alleen dingen erin die iemand pertinent NIET wil. Hoor van een vriendin van mij die in het ziekenhuis werkt dat het soms voor ziekenhuispersoneel ook vrij demotiverend werkt, zo’n plan moet hoe het allemaal zou ‘moeten’ gaan. Sommige mensen zijn echt weinig flexibel.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:04 schreef Elleska het volgende:
Bevalwensen klinkt in ieder geval al veel beter dan een bevalplan. De voorbeeldplannen die ik tegen kwam vind ik vaak zo negatief overkomen omdat het vooral gaat over wat iemand niet wil. Niemand wil een ingreep zoals een knip maar als de kleine in nood is dan geef ik toch echt de voorkeur aan een knip boven een keizersnede om maar iets te noemen.
Waarom heb je de keus, is je eerste uiteindelijk een keizersnede geworden?quote:Op maandag 1 augustus 2022 11:46 schreef Sway- het volgende:
Ik heb deze week een gesprek met de gynaecoloog om een keuze te maken tussen een inleiding of keizersnee. Heb al ooit een inleiding gehad die een week duurde en alles bij elkaar een klein traumatje heeft opgeleverd. Ik onderschat een keizersnee absoluut niet maar ik neig er wel naar momenteel.
Ik vroeg me af of er nog dingen zijn die ik moet meenemen in het gesprek of andere dingen die goed zijn om te weten uit jullie ervaringen?
Ja dat wil ik ook doen als ik niet voor de keizersnede ga. Ga me maar gewoon even goed laten informeren vd week.quote:Op maandag 1 augustus 2022 14:37 schreef Smart_ass het volgende:
Lastig Sway. Ik zou persoonlijk wel nog een draaipoging proberen eigenlijk. Baat het niet dan schaadt het niet (toch?).
Nee de verloskundigen hebben me de keizersnede ook geadviseerd zodat ik niet nog een keer zo’n vervelende ervaring zou (kunnen) krijgen met een inleiding. En die adviseren ook eerst met de gynaecoloog te praten omdat het draaien evt niet nodig is en je de baby dan dus verder met rust laat.quote:Op maandag 1 augustus 2022 14:48 schreef Smart_ass het volgende:
Maar kun je geen draaipoging proberen en daarna kiezen voor wel of geen keizersnede?
Ik zal dat morgen ook eens gaan vragen hoe dat zit. Bij zoontje had ik inleiding (ook diabetes en volle bak insuline) en uiteindelijk precies met 38w een keizersnede. Dan gok ik dat ze dat nu misschien ook doen / aanhouden.quote:Op maandag 1 augustus 2022 13:27 schreef Sway- het volgende:
Als ze een keizersnede zouden uitvoeren is het rond 38 weken omdat ik insuline gebruik en dat is schijnbaar niet goed voor de kwaliteit van je placenta. Ik vind het allebei niks maar eerder moet het dus sowieso vanwege de diabetes.
Ja redelijk! Het is bij mij vooral voor de nuchtere waarden en na het ontbijt. Gaat snachts niet helemaal hoe het zou moeten. En bij jou?quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik zal dat morgen ook eens gaan vragen hoe dat zit. Bij zoontje had ik inleiding (ook diabetes en volle bak insuline) en uiteindelijk precies met 38w een keizersnede. Dan gok ik dat ze dat nu misschien ook doen / aanhouden.
Ben je wel een beetje stabiel qua insuline enzo? Puur nieuwsgierigheid hoor! Omdat er maar weinig zijn die ik ken die ook insuline spuiten
Ja precies. Daarom adviseren de verloskundigen het ook.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:45 schreef Lokasenna het volgende:
Het lijkt me in zo'n situatie wel veel rust geven om voor de keizersnede te kiezen, dat is ook wat waard.
Door een echo werd duidelijk dat hij over dwars vast zat met zijn voetjes in mijn bekken en kont op mijn heupbot. Ik heb moxa gedaan, daar werd mijn zoon echt extreem beweeglijk van. Door de moxa besefte ik dat hij wel wilde, maar niet kon.quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:48 schreef Elleska het volgende:
Eventueel niet invasieve draaimogelijkheden zoals spinningbaby's of moxa-therapie? @:Seven. had daar goede ervaring mee meen ik mij het herinneren.
Ja, nu wel goed. Heb aantal keer lage waardes gehad, dus de langdurige insuline weer omlaag gezet. Qua eten gaat het nu ook wel goed. Ben benieuwd hoelang het duurt, met die gekke hormonen haha.quote:Op maandag 1 augustus 2022 18:20 schreef Sway- het volgende:
[..]
Ja redelijk! Het is bij mij vooral voor de nuchtere waarden en na het ontbijt. Gaat snachts niet helemaal hoe het zou moeten. En bij jou?
Nou... dát is natuurlijk niet helemaal waar. Een draaipoging is niet geheel zonder risico.quote:Op maandag 1 augustus 2022 14:37 schreef Smart_ass het volgende:
Lastig Sway. Ik zou persoonlijk wel nog een draaipoging proberen eigenlijk. Baat het niet dan schaadt het niet (toch?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |