abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205411499
Pfoeh. Ik ben niet vooruit te branden vandaag. Terwijl ik juist wel echt lekker heb geslapen. Zo gek hoe dat energieniveau zo kan schommelen.

Morgen alweer 31 weken zwanger. :o Denk dat ik het geschuif in mijn buik echt wel ga missen als ze er straks is.
pi_205417395
Jeetje, ook alweer ruim de 30 weken gepasseerd! Gaat hard met iedereen. Schommelend energieniveau is erg herkenbaar, hoewel het hier voornamelijk laag is :') .

Hier ook alweer 36 weken. Ben ondertussen wel klaar met zwanger zijn. Volgende week mijn allerlaatste tentamen en dan een paar weken later komt ze al. Heel raar idee dat we binnenkort weer een newborn hebben, voel me totaal onvoorbereid maar we hebben alle spullen al in huis dus het zal wel goedkomen :D.
pi_205424541
Meld met baby uit de buik! O+
Na wederom een turbobevalling hebben we er een 2e zoon bij *O*

Dit keer lekker thuis waardoor alles ondanks de snelheid heel rustig is verlopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 22-07-2022 18:06:09 ]
pi_205424617
Gefeliciteerd *O*
pi_205424654
Gefeliciteerd Elleska!
pi_205424739
Gefeliciteerd Elleska! Wat fijn!
pi_205424793
Gefeliciteerd met jullie zoontje, fijn dat het zo voorspoedig is gegaan. O+
  vrijdag 22 juli 2022 @ 19:02:16 #58
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_205425093
Gefeliciteerd!
Hoe snel was je turbo bevalling? :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_205425363
Gefeliciteerd, Elleska! Goed herstel gewenst en veel geluk met je gezin!
pi_205425480
Jaaa wat fijn! Gefeliciteerd. O+
  vrijdag 22 juli 2022 @ 20:14:26 #61
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205425742
Gefeliciteerd Elleska! O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_205426031
Gefeliciteerd @Elleska
  vrijdag 22 juli 2022 @ 21:31:34 #63
403520 Sway-
La vie est belle
pi_205426623
Gefeliciteerd, lekker genieten met z’n allen O+
pi_205431312
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 19:02 schreef automatic_ het volgende:
Gefeliciteerd!
Hoe snel was je turbo bevalling? :o
2 uurtjes van eerste gerommel tot geboorte. Net genoeg tijd om iedereen op te trommelen :)
pi_205431426
Dat is wel heel vlot inderdaad Elleska :D
Goed herstel gewenst voor jullie beiden.

@Bami , die dagen heb ik er ook tussen zitten ja, dat is me qua energielevel een slappe vaatdoek voel. En de volgende dag kan ik dan ineens juist een energieboost hebben. De eetlust wisselt ook lekker, de ene dag hoef ik eigenlijk niets en de volgende dag weer honger als een paard _O-
pi_205469751
Weer goedgekeurd bij de vk voor de 30 weken check!
Voor de volgende keer moeten we de bevalwensen invullen. Wel lastig, ik vind het zo moeilijk om van tevoren in te schatten wat ik prettig zou vinden.
  woensdag 27 juli 2022 @ 11:41:59 #67
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205470105
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:48 schreef Lokasenna het volgende:
Voor de volgende keer moeten we de bevalwensen invullen. Wel lastig, ik vind het zo moeilijk om van tevoren in te schatten wat ik prettig zou vinden.
Yay voor goedgekeurd *O*

En ja, is ook lastig. Loopt ook vaak anders dan alles waar je rekening mee houdt :P Maar wat je bijvoorbeeld wel alvast kan bedenken is of je een cordring of de standaard navelklem wil (cordring is chill!), of je zelf de baby wil aanpakken (of door Kaneel) of liever niet, of er foto's tijdens de bevalling gemaakt mogen worden of alleen erna, of helemaal niet. Wie je er allemaal bij wil hebben, etc.

Ik heb mijn verloskundige gezegd mij vooral op dat moment opties te geven als ik het even niet meer weet. Ik wilde er niet teveel over nadenken van te voren. Tijdens de weeën gaf ze de tip even lekker warm te douchen. Daar was ik na 1 minuut alweer klaar mee. Vond het niks. Op voorhand leek het me juist wel lekker _O-
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_205470354
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juli 2022 11:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Yay voor goedgekeurd *O*

En ja, is ook lastig. Loopt ook vaak anders dan alles waar je rekening mee houdt :P Maar wat je bijvoorbeeld wel alvast kan bedenken is of je een cordring of de standaard navelklem wil (cordring is chill!), of je zelf de baby wil aanpakken (of door Kaneel) of liever niet, of er foto's tijdens de bevalling gemaakt mogen worden of alleen erna, of helemaal niet. Wie je er allemaal bij wil hebben, etc.

Ik heb mijn verloskundige gezegd mij vooral op dat moment opties te geven als ik het even niet meer weet. Ik wilde er niet teveel over nadenken van te voren. Tijdens de weeën gaf ze de tip even lekker warm te douchen. Daar was ik na 1 minuut alweer klaar mee. Vond het niks. Op voorhand leek het me juist wel lekker _O-
Ik wist tot 10 minuten geleden helemaal niet dat een cordring bestond. :@

Fijne tips allemaal, ga ik over nadenken. O+
Ik denk dat ik gewoon ga aangeven dat ik overal wel voor opensta in overleg en het verder een beetje over me heen wil laten komen.
pi_205471153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:48 schreef Lokasenna het volgende:
Het is iig handig om een idee te hebben van waar je wilt bevallen, thuis of poliklinisch. Stel je wilt een badbevalling dan kan je kijken welk ziekenhuis dat zoal aanbiedt.
Ik ben een vrij inhoudelijke bevalcursus aan het volgen omdat ik het fijn vind om voorbereid en onderbouwd keuzes te kunnen maken en daar ook samen met man (vantevoren) over te praten. Is een online cursus die ik nu dus samen met man doorloop, waarin je ook leert over verschillende complicaties en interventies en wat de percentages zijn waarin dat voorkomt en de voor- en nadelen ervan.

Maar het is het belangrijkste dat je bedenkt wat bij jou past qua mindset en voorbereiding. Als dat is om er onbevangen in te gaan en gedurende het proces je keuzes te maken, dan is dat ook prima en kan je ook gewoon aangeven dat je alles in overleg wilt bepalen op het moment dat je voor die keuze komt.

Wat ze waarschijnlijk sowieso gaan vragen is wat voor pijnstilling je zou willen, dus daar kan je wellicht alvast wat info over opzoeken. En verder heb je gelukkig nog even en mag je altijd nog van gedachten veranderen. Dat is tot nu toe wel de belangrijkste les uit mijn cursus; je moet niks, behalve bevallen. Elke interventie en handeling is een keuze. :Y

Ik had gister ook weer controle, tijdens het hartje luisteren deed mevrouw 1 gerichte keiharde trap tegen die doppler aan. Verloskundige zei dat ze nog nooit zo hard getrapt was. _O- Verder ook weer goedgekeurd!
pi_205471406
En ook belangrijk, zorg dat je partner ook goed weet wat jij wil. Als ze tijdens de bevalling bijvoorbeeld vragen of je met een spiegel wil meekijken hoe het hoofdje staat/geboren wordt, terwijl jij net een perswee moet wegzuchten (real story), is het heel fijn als je partner daar gewoon antwoord op kan geven, dat scheelt jou veel energie. Tenzij je op het moment supreme van gedachte bent veranderd natuurlijk :+.

Nu is dit iets kleins, maar bij grotere interventies kan het veel verschil maken. Je kan zelf geen discussies gaan voeren over of het medisch noodzakelijk is om een knip te zetten, of dat het gewoon makkelijk is voor de verloskundige omdat ze over 30 minuten haar dienst moet overdragen. Je partner kan dat wel. Moet hij wel weten hoe het zit :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205471719
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:44 schreef Bami het volgende:

[..]
Het is iig handig om een idee te hebben van waar je wilt bevallen, thuis of poliklinisch. Stel je wilt een badbevalling dan kan je kijken welk ziekenhuis dat zoal aanbiedt.
Ik ben een vrij inhoudelijke bevalcursus aan het volgen omdat ik het fijn vind om voorbereid en onderbouwd keuzes te kunnen maken en daar ook samen met man (vantevoren) over te praten. Is een online cursus die ik nu dus samen met man doorloop, waarin je ook leert over verschillende complicaties en interventies en wat de percentages zijn waarin dat voorkomt en de voor- en nadelen ervan.

Maar het is het belangrijkste dat je bedenkt wat bij jou past qua mindset en voorbereiding. Als dat is om er onbevangen in te gaan en gedurende het proces je keuzes te maken, dan is dat ook prima en kan je ook gewoon aangeven dat je alles in overleg wilt bepalen op het moment dat je voor die keuze komt.

Wat ze waarschijnlijk sowieso gaan vragen is wat voor pijnstilling je zou willen, dus daar kan je wellicht alvast wat info over opzoeken. En verder heb je gelukkig nog even en mag je altijd nog van gedachten veranderen. Dat is tot nu toe wel de belangrijkste les uit mijn cursus; je moet niks, behalve bevallen. Elke interventie en handeling is een keuze. :Y

Ik had gister ook weer controle, tijdens het hartje luisteren deed mevrouw 1 gerichte keiharde trap tegen die doppler aan. Verloskundige zei dat ze nog nooit zo hard getrapt was. _O- Verder ook weer goedgekeurd!
Kom jij er al een beetje uit qua keuzes rondom de bevalling?

Ik heb wel een boek gelezen over bevallen, dus op zich denk ik dat ik nu wel een beeld heb bij wat er mogelijk is tijdens je bevalling, welke interventies wanneer gebruikt kunnen worden, etc. Maar het helpt me nog niet echt bij het keuzes maken. Ook over thuis vs poliklinisch wissel ik ongeveer elke week van mening. :P
Maar misschien is dat ook niet zo erg, en valt het op het moment zelf nog wel op zijn plek.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:11 schreef Phaidra het volgende:
En ook belangrijk, zorg dat je partner ook goed weet wat jij wil. Als ze tijdens de bevalling bijvoorbeeld vragen of je met een spiegel wil meekijken hoe het hoofdje staat/geboren wordt, terwijl jij net een perswee moet wegzuchten (real story), is het heel fijn als je partner daar gewoon antwoord op kan geven, dat scheelt jou veel energie. Tenzij je op het moment supreme van gedachte bent veranderd natuurlijk :+.

Nu is dit iets kleins, maar bij grotere interventies kan het veel verschil maken. Je kan zelf geen discussies gaan voeren over of het medisch noodzakelijk is om een knip te zetten, of dat het gewoon makkelijk is voor de verloskundige omdat ze over 30 minuten haar dienst moet overdragen. Je partner kan dat wel. Moet hij wel weten hoe het zit :P.
Lekker moment hadden ze gekozen om je dat te vragen zeg. :D

Zeker belangrijk! Sowieso wil ik samen met hem het plan gaan invullen de komende weken. Misschien helpt dat ook wel met alles wat beter op een rijtje te krijgen qua wensen.
pi_205471967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:46 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb wel een boek gelezen over bevallen, dus op zich denk ik dat ik nu wel een beeld heb bij wat er mogelijk is tijdens je bevalling, welke interventies wanneer gebruikt kunnen worden, etc. Maar het helpt me nog niet echt bij het keuzes maken. Ook over thuis vs poliklinisch wissel ik ongeveer elke week van mening. :P
Maar misschien is dat ook niet zo erg, en valt het op het moment zelf nog wel op zijn plek.
Een beetje. ;) Ik heb een sterke voorkeur voor iig een badbevalling, en idealiter thuis. Man is alleen nog niet overtuigd, en ik heb wel zijn steun nodig tijdens de bevalling dus als ik die poliklinisch beter krijg dan is dat ook het overwegen waard.

Eerst de cursus maar afmaken, dan weer verder praten. En als we het dan nog niet zeker weten wellicht gewoon allebei voorbereiden en op het moment supreme beslissen.
pi_205472081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:46 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

[..]
Lekker moment hadden ze gekozen om je dat te vragen zeg. :D

Zeker belangrijk! Sowieso wil ik samen met hem het plan gaan invullen de komende weken. Misschien helpt dat ook wel met alles wat beter op een rijtje te krijgen qua wensen.
Ja echt he :') _O-. En los van of ik het wilde zien (niet echt, ik was vooral bang dat het beeld van mijn ontplofte punani nooit meer van mijn netvlies zou gaan), de verloskundige had eerst mijn been vast ter ondersteuning en toen ze die spiegel vasthad lukte het me helemaal niet meer om het persen goed te focussen. Maar goed, dat vertellen lukte dus niet, waardoor ik uiteindelijk die spiegel met mijn been weggeduwd/geschopt heb. Was wel duidelijk iig :D.

Ik ben zowel poliklinisch als thuis bevallen, en beiden waren prima. De eerste keer vond ik het ziekenhuis wel een prettig idee, maar de rit erheen was stom (sterke weeën, ik verliet met 6 cm ons huis en toen ik na 20-30 min in het ziekenhuis was, zat ik op 9,5 cm). Vooral daarom wilde ik bij de tweede thuis blijven, ik was bang dat ik anders in de auto moest bevallen. De tweede bevalling duurde uiteindelijk 3 uur van eerste wee tot baby op de buik, dus ik was blij dat daar geen autoritje meer tussen zat! En het was fijn dat je niet direct de auto in hoeft met zo'n delicaat klein hummeltje. Dus los van de ritjes van en naar het ziekenuis, vond ik het gewoon allebei helemaal ok.

[ Bericht 14% gewijzigd door Phaidra op 27-07-2022 15:27:39 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205472391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:12 schreef Bami het volgende:

[..]
Een beetje. ;) Ik heb een sterke voorkeur voor iig een badbevalling, en idealiter thuis. Man is alleen nog niet overtuigd, en ik heb wel zijn steun nodig tijdens de bevalling dus als ik die poliklinisch beter krijg dan is dat ook het overwegen waard.

Eerst de cursus maar afmaken, dan weer verder praten. En als we het dan nog niet zeker weten wellicht gewoon allebei voorbereiden en op het moment supreme beslissen.
Ik vond het heerlijk, thuis in bad bevallen. Het moment vlak voordat ik in bad mocht en dat ik erin zat, het was echt even ontspannen. Ik kreeg er nieuwe energie van voor de rest van de bevalling

Maar goed, ik woon 5 minuten weg bij een ziekenhuis. Wat me ook genoeg vertrouwen gaf dat als er wat zou gebeuren, ik er zo zou zijn.
pi_205472918
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:00 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Ik vond het heerlijk, thuis in bad bevallen. Het moment vlak voordat ik in bad mocht en dat ik erin zat, het was echt even ontspannen. Ik kreeg er nieuwe energie van voor de rest van de bevalling

Maar goed, ik woon 5 minuten weg bij een ziekenhuis. Wat me ook genoeg vertrouwen gaf dat als er wat zou gebeuren, ik er zo zou zijn.
Nouja dat is in principe ook mijn argument, dat we mega snel bij het ziekenhuis zijn. En je weet niet in welk ziekenhuis er plek is, dus bij poliklinisch kan het ook zomaar zijn dat je een half uur moet rijden. Daarnaast hebben ook niet alle ziekenhuizen een bad. Dus ik ga mijn best doen om man te overtuigen, maar dan wel op basis van feiten en cijfers en niet vanuit schuldgevoel oid. Zodat we er hopelijk samen echt achter staan straks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')