Inderdaad, daarom stond Verstappen op pole en won Leclerc de race vandaagquote:Op donderdag 7 juli 2022 09:39 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Snelste kwali-auto: Ferrari
Snelste race-auto: Red Bull
Einde discussie.
Haha touché.quote:Op zondag 10 juli 2022 23:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom stond Verstappen op pole en won Leclerc de race vandaag
Ja dat is kansloos.. Perez zijn race is naar de maan en Russel krijgt maar 5 sec straf.. vind dat toch oneerlijkquote:Op maandag 11 juli 2022 10:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
De nieuwe inhaalregels uitgelegd.
Maar als je naar de situatie Russell Perez kijkt dan heb je er als coureur eigenlijk niks aan. Het is het "Aangeschoten hands" van de F1 geworden.
Waarom zo kunstmatig? Waarom heeft iemand het recht om als ie nieuwe softs haalt en dan even knalt om dan op pole te starten?quote:Op zondag 10 juli 2022 19:33 schreef nils7 het volgende:
Even een brainfart van me:
Sinds de sprint race nu meer punten kent en de qually de pole oplevert.
Kunnen we niet de startgrid voor de hoofd race laten bepalen door de snelste rondes in de sprint?
Dan kan je iemand die achteraan ligt een pitstop laten maken en naar softs wisselen voor een snellere ronde en een betere start positie voor de race.
Uiteraard heeft ie geen punten dan maar dat is toch maar tot positie 8.
Of is dit te ingewikkeld?
Neuh je bent zeker niet de enige, ik denk dat het de algemene consensus wel is dat Ferrari op de limiet rijdt en dat dat gevolgen gaat hebben.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ben ik de enige die een beetje Brazilië 2021-vibes krijgt van afgelopen weekend? Ferrari was extreem veel sneller. Het enige wat me hoop geeft is hun betrouwbaarheid én dat het, net als toen in Brazilië, vooralsnog maar 1 race is.
Dat zag je al bij Sainz gisteren...quote:Op maandag 11 juli 2022 11:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Neuh je bent zeker niet de enige, ik denk dat het de algemene consensus wel is dat Ferrari op de limiet rijdt en dat dat gevolgen gaat hebben.
Nee, Max en Marko zeiden ook al dat op de mediums het een stuk beter ging. Dus het is een apart geval. Je zag ook dat Max best inliep op Leclerc op het einde.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:18 schreef Tijn het volgende:
Ik weet niet eens of Ferrari nou echt zoveel sneller was, hoor. Volgens mij was het probleem vooral dat RBR veel meer last had van bandenslijtage waardoor hun pace snel minder werd. Maar vlak na een stop reed Ferrari niet bijzonder veel snellere rondjes dan RBR, toch?
dit is gewoon niet te vergelijken met Brazilië 21, wat een onzinquote:Op maandag 11 juli 2022 10:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ben ik de enige die een beetje Brazilië 2021-vibes krijgt van afgelopen weekend? Ferrari was extreem veel sneller. Het enige wat me hoop geeft is hun betrouwbaarheid én dat het, net als toen in Brazilië, vooralsnog maar 1 race is.
Kwam dat niet (ook) omdat LEC een issue had met z'n gas(pedaal)?quote:Op maandag 11 juli 2022 11:25 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, Max en Marko zeiden ook al dat op de mediums het een stuk beter ging. Dus het is een apart geval. Je zag ook dat Max best inliep op Leclerc op het einde.
Kan, maar zijn rondes bleven volgens mij vrij consistent. Ferrari verdiende de overwinning ook gewoon. Tijd voor revanche over twee weken!quote:Op maandag 11 juli 2022 11:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Kwam dat niet (ook) omdat LEC een issue had met z'n gas(pedaal)?
Ja, en dan een mooi vreugdevuur of zo, ik hoor dat Ferrari daar een speciaal model voor heeftquote:Op maandag 11 juli 2022 11:32 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Kan, maar zijn rondes bleven volgens mij vrij consistent. Ferrari verdiende de overwinning ook gewoon. Tijd voor revanche over twee weken!
Okay, ik zat in een pretpark dus kon niet helemaal op letten (en helemaal niet ook reageren hier, heb jullie gemist haha).quote:Op maandag 11 juli 2022 11:32 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Kan, maar zijn rondes bleven volgens mij vrij consistent. Ferrari verdiende de overwinning ook gewoon. Tijd voor revanche over twee weken!
Toch vind ik de WK-stand enorm vertekenend. Ferrari is in mijn optiek op de meeste circuits de snellere. Gisteren sowieso, op Silverstone is het niet echt te zeggen, maar op andere circuits waar RBR won (Baku, Monaco, Spanje en zelfs Imola) ben ik er niet zo van overtuigd dat zonder tegenslag of fouten bij Ferrari RBR had gewonnen. Dit terwijl dat in Bahrein en Australië (waar Max pech had) wél het geval was.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:43 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat ze qua snelheid echt bijna 1 op 1 zijn, maar Ferrari zit wel de limieten de pushen lijkt het. De banden wilden gisteren niet meewerken voor Max en dat maakte het verschil. Dat Perez er niet bij was om Ferrari een bepaalde strategie in te dwingen hielp ook niet. Leclerc verdiend gewonnen gisteren.
Ferrari gaat sowieso nog een 10 plekken straf pakken i.v.m. de motoren en dat kan ze wel eens de kop gaan kosten. Afhankelijk van wanneer het moet/gaat gebeuren kan het echt van groot invloed zijn. De Ferrari is echt niet de vergelijken met de Mercedes met een nieuwe motor van vorig jaar. Dat was echt belachelijk.
Dat zijn wel wat veel alsenquote:Op maandag 11 juli 2022 12:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als Ferrari de betrouwbaarheid op orde krijgt én minder fouten maakt dan is leclerc voor mij nog steeds favoriet voor de titel, ondanks de achterstand.
ik vind het van Red Bull wel vreemd dat upgrades gepaard gaan met gewichtstoenamequote:Op maandag 11 juli 2022 12:33 schreef daNpy het volgende:
Ik ben eerder bang dat Ferrari (flink) inloopt omdat de RBR weer eens problemen heeft als dat Leclerc en Ferrari op kracht en tactiek gaan winnen eigenlijk
Dit kwam waarschijnlijk meer doordat Leclerc problemen met zijn auto had. Geloof dat een pedaal telkens bleef hangen.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:25 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, Max en Marko zeiden ook al dat op de mediums het een stuk beter ging. Dus het is een apart geval. Je zag ook dat Max best inliep op Leclerc op het einde.
De een heeft hoop dat Ferrari onbetrouwbaar is, de ander vreest er voor.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Daar was in de tijden niet zoveel van te merken, pas in de laatste rondes toen hij bewust vroeger leek te remmenquote:Op maandag 11 juli 2022 12:39 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Dit kwam waarschijnlijk meer doordat Leclerc problemen met zijn auto had. Geloof dat een pedaal telkens bleef hangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |