abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:34:53 #1
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205179056
SCHIPHOL - De problemen op Schiphol zijn, met de zomervakantie steeds dichter aan de horizon, nog altijd verre van verholpen. Zondag kwam het tot knokpartijen, maandag tot urenlange rijen. Tot overmaat van ramp kan Schiphol de aanvragen voor Privium, een peperdure nooddeur, ook niet meer aan.

Schiphol waarschuwt inmiddels onomwonden dat het de komende weken tot urenlange rijen kan komen. Dat gebeurde ook maandag, aldus een woordvoerder. Soms stonden er rijen van vijf uur. „Er was minder personeel dan gepland en het was wel een erg drukke dag. De komende tijd is het ongeveer net zo druk als tijdens de meivakantie. Het aantal passagiers ligt echter nog onder het niveau van 2019, maar omdat er niet genoeg handjes zijn bij de bagagecontrole, zijn niet alle controleposten bemand. Daardoor stroopt het op in de terminals, en tot daarbuiten.

Hij vervolgt: „Elke dag is het een kwestie van vraag en aanbod, waar we zo goed mogelijk op inspelen. Maar op piekmomenten kunnen er langere wachttijden ontstaan.”

Overvolle vetrekhallen
Op social media gaan foto’s rond van overvolle vertrekhallen en bronnen melden aan De Telegraaf dat sommige vluchten met drie uur vertraging zijn vertrokken. ’Nog stonden er passagiers bij de bagagecontrole”, meldt een direct betrokkene. Luchtvaartmaatschappij KLM bevestigt de urenlange rijen. Al weken zijn de luchtvaartmaatschappijen in gesprek om tot een oplossing te komen, maar KLM zegt dat er nog geen uitkomst is.

Tot overmaat van ramp zit nu ook op een dure ontsnappingsroute een slot. Schiphol ontving talloze aanvragen voor Privium, een abonnementsservice waarmee je de lange rijen goeddeels ontloopt. „Veel mensen willen na corona heractiveren en we hebben ook erg veel nieuwe aanvragen. Door personeelstekort kunnen we maar een beperkt aantal aanvragen per dag verwerken. Dat is een heel proces, dus er zijn wachttijden.”

Of dat een kwestie van weken of maanden is, kan de woordvoerder niet zeggen. Voor reizigers die de komende tijd op vakantie willen, is het echter een bittere pil. De meivakantie ontaardde ruim een maand geleden in een ongekende puinhoop op de luchthaven. Ondanks tijdige waarschuwingen vanuit de reissector, luchtvaart en vakbonden was Schiphol er niet in geslaagd om genoeg personeel aan te trekken. Met name bij de security ging het helemaal mis, waardoor mensen hun vluchten misten, hun vakantie in het water zagen vallen of zelfs onwel werden.

Chaos en ’grimmige omstandigheden’
Dat laatste gebeurde ook maandag weer, erkent de Koninklijke Marechausee. „We hadden te maken met enkele onwelwordingen”, aldus een woordvoerder. Een brief van beveiligingsbedrijf CTSN Group maakte maandag melding van ’een zeer gevaarlijke situatie’ op zondag, waardoor er een risico ontstond van ’massale doorlopers’. De beveiligingsmedewerkers wisten de chaos en ’grimmige omstandigheden’ onder controle te krijgen, zo meldt general manager Adan Morik, in de brief die is ingezien door De Telegraaf. CTSN was ondanks meerdere verzoeken niet bereikbaar voor commentaar.

Uitgerekend nu het weer zo mis gaat, zit Schiphol-topman Dick Benschop niet op zijn post. Was hij tijdens de meichaos anderhalve week onzichtbaar door een coronabesmetting, ditmaal zit hij bij het World Economic Forum in Davos, de jaarvergadering van de mondiale zaken- en politieke elite. Heeft Benschop zijn prioriteiten wel op orde, nu Schiphol deze dagen weer in chaos ontaardt? Een woordvoerder meldt in een reactie dat de Schiphol-topman ’altijd gaat’.

https://www.telegraaf.nl/(...)er-gevaarlijke-chaos
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:35:09 #2
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205179059
12 augustus vliegen we heen _O- 1 van de drukste dagen.
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 11:36:45 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 11:38:09 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205179089
Corendon heeft een mooi persbericht uitgestuurd 'dat alle vluchten van Corendon deze zomer door zullen gaan'. Maar daarmee heerst er voor mij nog wel onzekerheid of dit nu via Schiphol of elders zal gaan. Op de site word je ook niet veel wijzer :{

Indien er een wijziging is in uw vluchtschema nemen wij contact met u op. Het heeft helaas geen zin om over dit onderwerp te bellen voordat u bericht hebt gekregen; onze collega’s van het Contact Center weten nog niet of er gevolgen zijn voor uw vakantie.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_205180196
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:35 schreef Scorpie het volgende:
12 augustus vliegen we heen _O- 1 van de drukste dagen.
Heb je ergens een actueler overzicht van de dagen ?

Zelf ken ik deze: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-dagen-sta-je-de-rij

Daar is 12 augustus nog niet zo druk als de weekenden in juli. Dit overzicht is van eind mei, voor dat de capaciteitsbeperkingen en andere recente maatregelen zijn genomen.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_205180256
12 augustus is vooral qua aankomst de drukste dag vd zomer. Dus zal je overal wel merken idd.

12-aug-22 Aankomst (>230k reizigers)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_205180390
Mensen mensen wat een ellende. :') Ik voel me gewoon helemaal chill dat ik niet hoef te vliegen. Dat bagagegedoe is precies wat ik altijd zo stressvol vind, als ik nu had moeten vliegen binnenkort dan had ik dat echt niet getrokken.
Koel en donker bewaren
pi_205181392
Die mensen die hun koffer in die stapels zien liggen, krijgen die hem wel mee als ze er gewoon heen rijden? Het zal wel weer heel bureaucratisch gaan in plaats van praktisch.
  woensdag 29 juni 2022 @ 16:25:02 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205181587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Die mensen die hun koffer in die stapels zien liggen, krijgen die hem wel mee als ze er gewoon heen rijden? Het zal wel weer heel bureaucratisch gaan in plaats van praktisch.
Code zit gewoon op het label, wat verbonden is aan je ticket... dus dat zou niet veel werk hoeven te zijn lijkt me...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 29 juni 2022 @ 18:04:34 #10
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205182335
twitter

:')
pi_205182514
quote:
Daar word ik zo doodziek van al die vertrouwlijk flauwekul om maar geen inzage te hoeven geven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205182630
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 16:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Code zit gewoon op het label, wat verbonden is aan je ticket... dus dat zou niet veel werk hoeven te zijn lijkt me...
Maar je mag daar eigenlijk niet komen natuurlijk, dat bedoel ik. Sta je daar voor dat ruitje naar je koffer te kijken... Die mensen zijn al lang weer thuis, ticket zullen ze niet meer hebben.
  woensdag 29 juni 2022 @ 18:46:04 #13
40566 Ericr
Livewrong
pi_205182746
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Maar je mag daar eigenlijk niet komen natuurlijk, dat bedoel ik. Sta je daar voor dat ruitje naar je koffer te kijken... Die mensen zijn al lang weer thuis, ticket zullen ze niet meer hebben.
Dat label heb je nodig voor je PIR. Kost wel wat tijd na je reis maar is altijd de moeite waard om zo'n formulier in te vullen zodat je bagage in het tracer systeem komt.
pi_205182922
Nou gaan die boeren ook nog rel schoppen op Schiphol..
Ik goa ze sloan met Mien koffer!
pi_205186420
Onze Easyjet vlucht naar Kopenhagen op 10 juli staat niet vermeld op de website van Schiphol maar wel als inkomende vlucht op die van Kastrup airport. Ik ben nu in afwachting van een reactie van Easyjet, maar hou al ernstig rekening met een annulering. :{
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 30 juni 2022 @ 06:47:01 #16
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205186437
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:58 schreef Guanabana het volgende:
Mensen mensen wat een ellende. :') Ik voel me gewoon helemaal chill dat ik niet hoef te vliegen. Dat bagagegedoe is precies wat ik altijd zo stressvol vind, als ik nu had moeten vliegen binnenkort dan had ik dat echt niet getrokken.
Ik vloog op 16 juni en ik heb niks gemerkt van enige chaos. Ik kan me al deze zooi uit de nieuwsberichten ook slecht voorstellen maar het zal wel dan, :+. Misschien had ik geluk.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_205186442
quote:
17s.gif Op donderdag 30 juni 2022 06:47 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ik vloog op 16 juni en ik heb niks gemerkt van enige chaos. Ik kan me al deze zooi uit de nieuwsberichten ook slecht voorstellen maar het zal wel dan, :+. Misschien had ik geluk.
Er zijn waarschijnlijk piekmomenten in de week, waarop de media veel fotos maakt. Om me heen gehoord dat mensen gevlogen hebben van Schiphol afgelopen weken en weinig gemerkt hebben. Het was normaal druk.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 30 juni 2022 @ 06:53:48 #18
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205186447
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 06:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Er zijn waarschijnlijk piekmomenten in de week, waarop de media veel fotos maakt. Om me heen gehoord dat mensen gevlogen hebben van Schiphol afgelopen weken en weinig gemerkt hebben. Het was normaal druk.
Dat zal inderdaad. Wij grapten daar ook al over toen. Er stond wel ergens een camera te draaien overigens maar die zal weinig interessants buit hebben gemaakt als het ging om het laten zien van chaos. Die er dus niet was.

Toen ik er was, was het niet eens druk. Ik kan het enkel omschrijven als rustig.
pi_205186531
quote:
17s.gif Op donderdag 30 juni 2022 06:53 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Dat zal inderdaad. Wij grapten daar ook al over toen. Er stond wel ergens een camera te draaien overigens maar die zal weinig interessants buit hebben gemaakt als het ging om het laten zien van chaos. Die er dus niet was.

Toen ik er was, was het niet eens druk. Ik kan het enkel omschrijven als rustig.
Om wat voor tijdstip was je aan het inchecken? :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 07:37:25 #20
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205186557
quote:
17s.gif Op donderdag 30 juni 2022 06:47 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Je zal wel geluk hebben gehad en niet middenin een piek moeten hebben vliegen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 30 juni 2022 @ 07:58:28 #21
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205186665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Om wat voor tijdstip was je aan het inchecken? :)
Tegen 19u :).
  donderdag 30 juni 2022 @ 07:59:19 #22
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205186671
quote:
17s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:58 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Tegen 19u :).
Hahaha ja dan is de drukte allang voorbij
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 30 juni 2022 @ 07:59:25 #23
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205186672
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je zal wel geluk hebben gehad en niet middenin een piek moeten hebben vliegen.
Dat zal inderdaad. Toch vind ik het opvallend. Als het zo’n chaos was, verwacht je eigenlijk ook wel wat drukte (geen echte chaos) in daluren, :+.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 30 juni 2022 @ 08:00:30 #24
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205186684
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hahaha ja dan is de drukte allang voorbij
Of tenminste, toen vertrok mijn vliegtuig. Incheck was echt al eerder. Wat zou het geweest zijn? Uur of 16u zoiets? Misschien iets later. Tussen 16-17u in elk geval.
pi_205187000
Meh ik vlieg zaterdag 9, blijkt toch een piekdag te zijn, pffffffffffff.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')