Die zijn er wel degelijk, dat bagatelliseer je alleen met dat ze dan maar ergens anders werk in hun sector moeten zoeken (wat voor boeren overigens ook een optie is). Ik zie niet in waarom het erger zou moeten zijn voor een boer als die zijn werk voortzet ergens in Duitsland dan voor iemand uit de gasindustrie die naar Engeland of Noorwegen moet verkassen voor een andere baan in zijn sector.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:10 schreef arie_g het volgende:
[..]
Ik heb anders nog steeds geen voorbeelden van vergelijkbare groepen ondernemers met dezelfde problemen gezien, die zijn er ook niet. Uit die laatste zin blijkt maar weer het egocentrisch gedrag van veel mensen, blijkbaar doe je er niet toe als je niet genoeg geld in het laatje brengt. En volgens mij is gedwongen stoppen iets anders dan iemand op de been houden?
Beetje raar toch, als hij eerst uitgenodigd is door de organisatie?quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is precies mijn punt, er is iets gebeurd wat volkomen legitiem is. Namelijk de eigenaar van het terrein die besloten heeft dat Tjeerd niet welkom is. En vervolgens wordt dat van D66 zijde geframed als ‘recht van de trekker’…
En dat is een prima ontwikkeling, maar ik denk niet dat dat de meerderheid gaat worden, en een meerderheid van boeren die op die manier boert is wat we in NL wel nodig hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, maar een sterk groeiend deel en een waar de boeren veel meer aan hun producten verdienen dan de boeren die commodity's als tarwe, mais ofzo verbouwen.
Omdat sommige mensen nog wel waarde hechten aan huis, haard en eigen omgeving.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die zijn er wel degelijk, dat bagatelliseer je alleen met dat ze dan maar ergens anders werk in hun sector moeten zoeken (wat voor boeren overigens ook een optie is). Ik zie niet in waarom het erger zou moeten zijn voor een boer als die zijn werk voortzet ergens in Duitsland dan voor iemand uit de gasindustrie die naar Engeland of Noorwegen moet verkassen voor een andere baan in zijn sector.
Nogmaals, als jij niet begrijpt wat het concept vrije markteconomie inhoudt, heeft een discussie erover geen enkele zin. Jouw gebazel dat er goedkope en dure producten bestaan doet helemaal niets met het concept van de vrije markteconomie. Dus mijn argument lag er 5 reacties geleden al, maar het heeft er alle schijn van dat jij te dom bent om dat in te zien.quote:
Raar. Ja. Maar geen ‘recht van de trekker’.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beetje raar toch, als hij eerst uitgenodigd is door de organisatie?
En ja, de eigenaar van het terrein heeft dat recht, maar je terrein beschikbaar stellen aan de organisatie en vervolgens stellen dat bepaalde genodigden niet welkom zijn is een beetje vreemd.
Hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat de eigenaar dit geroepen heeft omdat hij her en der gehoord had dat het beter zou zijn voor bepaalde politici als ze niet zouden komen.
In zo'n situatie zou ik ook liever de gebeten hond zijn die stelt dat mensen met een andere mening niet welkom zijn op mijn terrein dan dat het op of om mijn terrein ergens uit de hand loopt en er ongelukken gebeuren.
En aan geld. Hoofdzakelijk aan geld.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen nog wel waarde hechten aan huis, haard en eigen omgeving.
Maar waarde hechten aan je huis en omgeving is toch niet uniek aan boeren voorbehouden, waarom zouden we dan voor hun allerlei maatregelen moeten treffen die we voor anderen die net zo veel waarde hechten aan dat alles niet zouden doen?quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg dat; anders is het gedrocht van bijvoorbeeld de Participatiewet van 2015 idd niet te verklaren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En aan geld. Hoofdzakelijk aan geld.
Dat stel ik ook niet; ik ageer tegen dat luchtige 'dan verkassen ze toch' riedeltje van een paar globalistisch ingestelde kapitaalnomaden die hun eigen moeder nog voor een paar duiten zouden verkopen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar waarde hechten aan je huis en omgeving is toch niet uniek aan boeren voorbehouden, waarom zouden we dan voor hun allerlei maatregelen moeten treffen die we voor anderen die net zo veel waarde hechten aan dat alles niet zouden doen?
De boeren vragen om een eerlijke prijs voor hun producten waarmee ze bedoelen dat de race naar de bodem gestopt moet worden met bv. een melkquotum. Genoeg slimme boeren die dat inzien en kunnen uitleggen aan de minder begaafde boeren. De huidige maatregelen maken geen gereguleerde en kleinschalige boerenlandbouw mogelijk want er zijn geen reguleringsplannen. Het plan is om boeren te onteigenen in de buurt van Natura 2000 gebieden waar 25 miljard aan gespendeerd wordt, wat neerkomt op c.a. ¤1500 per hoofd van de bevolking. Met dat geld krijgt de overheid stikstofrechten én land in handen. Jij mag raden wat daarmee gebeurt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, dat zal best, maar als je nu een melkquotum in gaat voeren staat het hele malieveld vol met boeren om te protesteren. Net zoals er nu allerlei protestacties zijn tegen maatregelen die gereguleerde, kleinschalige boerenlandbouw eerder mogelijk gaan maken, dan de alternatieven waar ze voor strijden. Want als er daadwerkelijk weer meer ingezet moet worden op technologische oplossingen (de nep-oplossing waar onder druk van de LTO al decennialang naar wordt gegrepen) dan betekent dat nog weer meer schaalvergrotingen om het rendabel te maken.
En welke wetten (voor boeren) bedoel je dan? Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je hebt vooral nog geen voorbeelden gegeven waarom boeren zo uniek zijn dat wetten die voor de hele industrie gelden niet voor hun zouden moeten gelden.
Denk je dat er nog zoveel vraag naar boeren is met de huidige omstandigheden? Véél minder dan banen in de gas/olie/andere zware industrie. Die hoeven echt niet naar het buitenland te verkassen. Je weet niet wat er allemaal komt kijken bij boer zijnquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die zijn er wel degelijk, dat bagatelliseer je alleen met dat ze dan maar ergens anders werk in hun sector moeten zoeken (wat voor boeren overigens ook een optie is). Ik zie niet in waarom het erger zou moeten zijn voor een boer als die zijn werk voortzet ergens in Duitsland dan voor iemand uit de gasindustrie die naar Engeland of Noorwegen moet verkassen voor een andere baan in zijn sector.
Vandaar dat we ook wetten en regels hebben om te voorkomen dat bepaalde industrieën overlast rond eigen huis en in de omgeving veroorzaken. Zo zorgen we er voor dat de industrie de plukjes natuur in het land niet om zeep kan helpen door overmatige uitstoot.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uit deze post laat vooral jij zien dat je vrije markt economie niet (wilt) begrijpen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nogmaals, als jij niet begrijpt wat het concept vrije markteconomie inhoudt, heeft een discussie erover geen enkele zin. Jouw gebazel dat er goedkope en dure producten bestaan doet helemaal niets met het concept van de vrije markteconomie. Dus mijn argument lag er 5 reacties geleden al, maar het heeft er alle schijn van dat jij te dom bent om dat in te zien.
We zijn een van de kleinste landen van de wereld en zelfs in Europa hebben we relatief de meeste boeren. Die exporteren voor hun eigen financiele gewin en voor niets anders. Het kan wel wat minder. En dat een handjevol Brabo's daar moeite mee heeft, pech.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet; ik ageer tegen dat luchtige 'dan verkassen ze toch' riedeltje van een paar globalistisch ingestelde kapitaalnomaden die hun eigen moeder nog voor een paar duiten zouden verkopen.
Sommigen lijken er zelfs een perverse wellust in te hebben, de nakende onteigening.
Ik adviseer je te ondernemen én te overleven in een concurrerende markt. Ik kan veel woorden aan je spenderen, maar kennelijk mis je een stuk ervaring in je leven.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik probeer alleen @:ACT-F duidelijk te maken, dat deze reactie van hem aan alle kanten rammelt.
[..]
Kom maar op dan, Einstein.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Uit deze post laat vooral jij zien dat je vrije markt economie niet (wilt) begrijpen.
quote:bestel waarin vraag en aanbod bepalen welke producten worden geproduceerd en waarin de overheid geen rol speelt
Wat heeft iets van wat je zegt met het onderwerp te maken?quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:26 schreef Scrummie het volgende:
Beter splitsen we ons (het oosten, noorden en een deel van het zuiden) gewoon af van dat westerse kut volk. Boeren uit NH en ZH zijn van harte welkom in het enige echte Nederland dan.
Sorry hoor, maar een beetje nadenken over hoe je een schaars goed (want dat is de hele crux hier, er is maar een beperkte hoeveelheid stikstofuitstoot beschikbaar voor ons allemaal) precies verdeelt is toch niet alleen aan rechts voorbehouden? Als er dan toch iets rechts is dan is het wel om de verdeling van die uitstoot zo scheef te verdelen dat een klein groepje zich kan verrijken ten koste van de rest van de samenleving.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet; ik ageer tegen dat luchtige 'dan verkassen ze toch' riedeltje van een paar globalistisch ingestelde kapitaalnomaden die hun eigen moeder nog voor een paar duiten zouden verkopen.
Sommigen lijken er zelfs een perverse wellust in te hebben, de nakende onteigening.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We zijn een van de kleinste landen van de wereld en zelfs in Europa hebben we relatief de meeste boeren. Die exporteren voor hun eigen financiele gewin en voor niets anders. Het kan wel wat minder. En dat een handjevol Brabo's daar moeite mee heeft, pech.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |