Oppervlak is oppervlak toch? En je hebt het voordeel dat de groene grond de temperatuur dempt op warme dagen waardoor de effectiviteit van de panelen omhoog gaat.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich eens maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat het niet de meest logische plaats voor zonnepanelen
Dit argument ga ik voortaan ook gebruiken wanneer ik het kantoor van de belastingdienst in brand steek.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:13 schreef Draak31 het volgende:
De boeren staan in hun recht om hun grond en bedrijf te beschermen tegen kwade invloeden.
Net zoals de regering de taak heeft om het belang van alle Nederlanders en hun leefomgeving niet te verkwanselen ten faveure van een vervuilende industrietak.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:13 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik bepaal wel even wat wat is, bedankt. Ik ben ook nog praktisch een puber dus daar heb je gelijk in. Maar toch heb ik gelijk. De boeren staan in hun recht om hun grond en bedrijf te beschermen tegen kwade invloeden.
Dat is te merken jaquote:Op woensdag 22 juni 2022 15:13 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik bepaal wel even wat wat is, bedankt. Ik ben ook nog praktisch een puber dus daar heb je gelijk in. Maar toch heb ik gelijk. De boeren staan in hun recht om hun grond en bedrijf te beschermen tegen kwade invloeden.
Nog een wonder dat zelfstandige videotheekhouders jaren geleden niet de hoofdkantoren van Netflix en internetproviders zoals KPN hebben aangevallen. Dat zou immers wel hun recht zijn geweest.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Net zoals de regering de taak heeft om het belang van alle Nederlanders en hun leefomgeving niet te verkwanselen ten faveure van een vervuilende industrietak.
Oh absoluut. Boeren zelf moeten ook snoeihard aangepakt worden maar laat ze nu gewoon even lekker aanklooien joh. Straks rijden ze met hun uitstrekende onderkaken gewoon weer terug naar Ermelo of iets.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Net zoals de regering de taak heeft om het belang van alle Nederlanders en hun leefomgeving niet te verkwanselen ten faveure van een vervuilende industrietak.
Praat toch niet zo'n poep man.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik geloof (net als zoveel unanieme besluiten) dat iedereen voor een ambulance en de brandweer is.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:30 schreef EinarBoe het volgende:
Extra ambulances
Achter het podium zijn twee extra ambulances aangekomen voor meer capaciteit. Protesterende boeren zoeken de schaduw op onder een laadbak.
Vallen de ambulances met hun personeel onder de Boerenrepubliek of is dit vriendelijkheid van de Staat der Nederlanden?
Dat ze relatief minder vervuilend zijn wordt volledig opgeheven door de absolute aantallen. Beetje alsof jij 50 stuks van de meest zuinige koelkast op de markt in je huis aansluit, dan heb je ondanks dat AAA-label alsnog een enorm energieverbruik.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Praat toch niet zo'n poep man.
Nederlandse boeren hebben zo'n beetje de meest milieuvriendelijke en geavanceerde technieken ter wereld, hebben hier dik in moeten investeren.
Maar kom met nog een paar populistische oneliners. Komt absoluut niet onnozel over.
Goed argument om die AAA- koelkasten uit te kopen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat ze relatief minder vervuilend zijn wordt volledig opgeheven door de absolute aantallen. Beetje alsof jij 50 stuks van de meest zuinige koelkast op de markt in je huis aansluit, dan heb je ondanks dat AAA-label alsnog een enorm energieverbruik.
Net zoals eigenlijk iedereen er voorstander van is dat je vervuilende industrie niet teveel ruimte moet geven omdat dat ten koste gaat van de leefomgeving.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:35 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik geloof (net als zoveel unanieme besluiten) dat iedereen voor een ambulance en de brandweer is.
En ik geloof dat de boeren ook redelijk wat belasting betalen.
Kan je nagaan hoe vervuilend landbouw is als dat nog niet genoeg is.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nederlandse boeren hebben zo'n beetje de meest milieuvriendelijke en geavanceerde technieken ter wereld, hebben hier dik in moeten investeren.
Maar kom met nog een paar populistische oneliners. Komt absoluut niet onnozel over.
Ik kom niet onnozel over nee. Nederlanders zijn vooral altijd heel goed in zichzelf ophemelen - meest milieuvriendelijkquote:Op woensdag 22 juni 2022 15:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat ze na jarenlang keurig de regels van de overheid gevolgd hebben met steeds dure maatregelen er nu wordt gezegd dat ze wellicht een andere baan kunnen zoeken omdat de grond onder het familiebedrijf onteigent wordt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Net zoals eigenlijk iedereen er voorstander van is dat je vervuilende industrie niet teveel ruimte moet geven omdat dat ten koste gaat van de leefomgeving.
En boeren betaling belasting, ontvangen subsidie, wonen, stemmen - ze zijn inderdaad integraal onderdeel van deze samenleving, zoals er nog 17 miljoen mensen zijn. Waarom verklaren ze dan de oorlog aan de Nederlandse staat?
Dat ze vervuilend zijn is dan ook arbitrair. Vandaar dat ze ook woedend zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe vervuilend landbouw is als dat nog niet genoeg is.
En NL heeft er ook niks aan gezien nagenoeg alles export is.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik kom niet onnozel over nee. Nederlanders zijn vooral altijd heel goed in zichzelf ophemelen - meest milieuvriendelijk- maar in feite is de veestapel in Nederland vooral achterlijk groot op een klein oppervlakte en dat heeft een zeer onmilieuvriendelijke impact op het land.
Misschien moeten ze dat eens intern aankaarten binnen de LTO die jarenlang voor die maatregelen gelobbyd heeft ondanks dat toen ook al hoogst onzeker was of die regels wel zouden volstaan.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:42 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Omdat ze na jarenlang keurig de regels van de overheid gevolgd hebben met steeds dure maatregelen er nu wordt gezegd dat ze wellicht een andere baan kunnen zoeken omdat de grond onder het familiebedrijf onteigent wordt.
Zeer milieu onvriendelijk inderdaad. Hier op het platteland kun je echt niet wonen met al die stikstof wat op je neerslaat. Kuch kuch.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik kom niet onnozel over nee. Nederlanders zijn vooral altijd heel goed in zichzelf ophemelen - meest milieuvriendelijk- maar in feite is de veestapel in Nederland vooral achterlijk groot op een klein oppervlakte en dat heeft een zeer onmilieuvriendelijke impact op het land.
Gelukkig dat je je reactie ook onzinnig vindtquote:Op woensdag 22 juni 2022 15:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat ze vervuilend zijn is dan ook arbitrair. Vandaar dat ze ook woedend zijn.
*dan ik.quote:Op woensdag 22 juni 2022 14:45 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik ben het wel met je eens, je bent uiteindelijk toch gewoon intelligenter en beter als ik.
Niet echt keurig de regels volgen. De landbouwlobby heeft elke keer nodig geachte maatregelen afgezwakt en van de alternatieven, veelal op vrijwillige basis, de controle overgelaten aan de beroepsgroep zelf. Dat bleek dan toch allemaal net anders te gaan in de praktijk dan de LTO de regering voor ogen had gesteld, zodat er toch weer meer grenzen door de boeren overschreden werden dan bij aanvang werd gehooptquote:Op woensdag 22 juni 2022 15:42 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Omdat ze na jarenlang keurig de regels van de overheid gevolgd hebben met steeds dure maatregelen er nu wordt gezegd dat ze wellicht een andere baan kunnen zoeken omdat de grond onder het familiebedrijf onteigent wordt.
Je kunt er best wonen, alleen niet zo lang als op andere plakken omdat je levensverwachting eronder leidt: https://www.rtlnieuws.nl/(...)uiling-gezonde-luchtquote:Op woensdag 22 juni 2022 15:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zeer milieu onvriendelijk inderdaad. Hier op het platteland kun je echt niet wonen met al die stikstof wat op je neerslaat. Kuch kuch.
Nee, ik woon liever onder de rook van Schiphol of Tata steel.quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt er best wonen, alleen niet zo lang als op andere plakken omdat je levensverwachting eronder leidt: https://www.rtlnieuws.nl/(...)uiling-gezonde-lucht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |