quote:Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat
Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.
De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.
In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.
[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]
Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.
Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden
In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.
Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.
Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.
Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.
Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.
Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.
De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.
In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.
Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
waarom bemoeit hij zich er mee eigenlijk? Antwoord: dat is ingegeven door de regering.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:32 schreef Tocadisco het volgende:
Overduidelijk supernormale lui daar op die demo als de nationaal coördinator voor terrorismebestrijding zich ermee moet bemoeien.
???quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
waarom bemoeit hij zich er mee eigenlijk? Antwoord: dat is ingegeven door de regering.
Je weet toch dat dit van het kaliber "had ze maar niet zo'n kort rokje aan moeten hebben" is?quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
waarom bemoeit hij zich er mee eigenlijk? Antwoord: dat is ingegeven door de regering.
Hij is nergens slachtoffer van he, hij is gewoon niet welkom op dat evenement. Dat de NCTV een negatief advies geeft kunnen die boeren niets aan doen. Lijkt me sowieso dat ze bij dat soort adviezen snel aan de veilige kant gaan zitten, in de trend van 'we kunnen niet uitsluiten dat...'quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je weet toch dat dit van het kaliber "had ze maar niet zo'n kort rokje aan moeten hebben" is?
Woordvoerder op het gebied van landbouw en natuur van D66 in de kamer en oud-directeur van de brancheorganisatie van de zuivelindustrie. De beste man zou best wat zinnigs bij te dragen kunnen hebben niet waar? Maar Dit soort manifestaties zijn nou doorgaans niet echt bedoeld als een open discussieplatform waar men ook wat kritischere geluiden wenst te horen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
Dat advies hangt imho samen met de mededeling van de eigenaar dat mensen met een andere mening niet welkom zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:37 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hij is nergens slachtoffer van he, hij is gewoon niet welkom op dat evenement. Dat de NCTV een negatief advies geeft kunnen die boeren niets aan doen. Lijkt me sowieso dat ze bij dat soort adviezen snel aan de veilige kant gaan zitten, in de trend van 'we kunnen niet uitsluiten dat...'
Hoezo niet welkom? in zijn tweet heeft hij het over een uitnodiging die hij ontving...quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:37 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hij is nergens slachtoffer van he, hij is gewoon niet welkom op dat evenement. Dat de NCTV een negatief advies geeft kunnen die boeren niets aan doen. Lijkt me sowieso dat ze bij dat soort adviezen snel aan de veilige kant gaan zitten, in de trend van 'we kunnen niet uitsluiten dat...'
Ach, ze bemoeien zich ook als er terreurbuien in aantocht zijnquote:Op woensdag 22 juni 2022 10:32 schreef Tocadisco het volgende:
Overduidelijk supernormale lui daar op die demo als de nationaal coördinator voor terrorismebestrijding zich ermee moet bemoeien.
De eigenaar van het terrein heeft uitgesproken dat andere meningen niet welkom zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
Hoezo niet welkom? in zijn tweet heeft hij het over een uitnodiging die hij ontving...
Bij de benzinepomp vlak voor de afrit naar de A30 al.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ach, ze bemoeien zich ook als er terreurbuien in aantocht zijnDe politie coördineert ook trouwens:
[ twitter ]
Precies, de onderbuiken regeren daarquote:Op woensdag 22 juni 2022 10:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
De eigenaar van het terrein heeft uitgesproken dat andere meningen niet welkom zijn.
Dat is dan weer het voor- of nadeel van een particulier terrein itt het Malieveld; daar kan de eigenaar beslissen dat bepaalde mensen niet welkom zijn.
ik denk dat mensen sowieso zich niet binnen een km van jou willen bevinden, dus dat komt goed uitquote:Op woensdag 22 juni 2022 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou als politicus niet binnen een km van die lui mezelf bevinden, nu niet en nooit niet.
Ik denk dat de Groot idd beter niet in de regio kan zijn vandaag.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou als politicus niet binnen een km van die lui mezelf bevinden, nu niet en nooit niet.
Jij hebt me door!quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:46 schreef Bensel het volgende:
[..]
ik denk dat mensen sowieso zich niet binnen een km van jou willen bevinden, dus dat komt goed uit
stel je voor dat mensen demonstreren zeg, poeh, dat moet niet kunnen, dan maar als een fascist er op los gaanquote:Op woensdag 22 juni 2022 10:53 schreef Makrelis het volgende:
Stroe als fuik gebruiken, hermetisch afsluiten en die trekkers inbeslagnemen terwijl de lat gebruikend.
Demonstreren <> zoveel mogelijk overlast veroorzakenquote:Op woensdag 22 juni 2022 10:56 schreef Bensel het volgende:
[..]
stel je voor dat mensen demonstreren zeg, poeh, dat moet niet kunnen, dan maar als een fascist er op los gaan
Je bedoelt burgers die de zorg 2 jaar gegijzeld hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit klinkt als de zorg die het land 2 jaar gegijzeld heeft.
Dat lijkt dus niet het geval. De sympathie groeit juist.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:04 schreef Yon_Wip het volgende:
Politie wat niet in durft te grijpen, man man man wat een land. Je kunt die boeren toch gewoon bij de oprit tegenhouden?
Lijkt mij dat de boeren hun laatste stukje sympathie verspelen op deze manier.
Ja, je denkt echt dat die mensen die in een file van 43 kilometer stonden, nu opeens overtuigd zijn van het gelijk van de boeren?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:06 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Dat lijkt dus niet het geval. De sympathie groeit juist.
Groeide. Verleden tijd. In de periode dat ze geen overlast veroorzaakten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:06 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Neequote:Op woensdag 22 juni 2022 11:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, je denkt echt dat die mensen die in een file van 43 kilometer stonden, nu opeens overtuigd zijn van het gelijk van de boeren?
Als je niet inziet wat er mis is met deze opmerking ben je geen haar beter dan het volk waar je nu zo tegen ageert.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:53 schreef Makrelis het volgende:
Stroe als fuik gebruiken, hermetisch afsluiten en die trekkers inbeslagnemen terwijl de lat gebruikend.
Dat onderzoek van I/O is van 2 dagen geleden toch?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Groeide. Verleden tijd. In de periode dat ze geen overlast veroorzaakten.
Spreek voor jezelfquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:06 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Zolang boeren 66,9% van het landoppervlak bezet houden wordt woningen bouwen heel lastig.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:09 schreef Kettlebell het volgende:
Dit zouden de jongeren die geen huizen kunnen kopen eigenlijk ook moeten doen. Maar die hebben geen trekker.
Maar gaat over het verleden, toch? Of hebben ze een glazen bol bij I/O?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:09 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Dat onderzoek van I/O is van 2 dagen geleden toch?
Die hebben geen geld meer en zijn inmiddels zo murw geslagen dat dat er niet meer in zit.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:09 schreef Kettlebell het volgende:
Dit zouden de jongeren die geen huizen kunnen kopen eigenlijk ook moeten doen. Maar die hebben geen trekker.
Als je wat bestelbusjes huurt heb je zo een snelweg afgesloten hoorquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:09 schreef Kettlebell het volgende:
Die lui gebruiken hun trekkers als machtsmiddel, al jaren. Dat hoort neergeslagen te worden naar mijn meningquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je niet inziet wat er mis is met deze opmerking ben je geen haar beter dan het volk waar je nu zo tegen ageert.
Ja, onderzoek van niets. Veeg het van tafel. Feiten doen er niet meer toe. Alleen de onderbuik doet nog mee.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar gaat over het verleden, toch? Of hebben ze een glazen bol bij I/O?
Ik zie dat jij een beetje hoog in je emotie zit.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:13 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Ja, onderzoek van niets. Veeg het van tafel. Feiten doen er niet meer toe. Alleen de onderbuik doet nog mee.
Nee hoor. Ik benoem enkel feiten uit het onderzoek waarbij, nogmaals, het lijkt dat de sympathie juist lijkt te groeien.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie dat jij een beetje hoog in je emotie zit.
Ze hebben dat onderzoek onder boeren gehouden, zeker?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:14 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik benoem enkel feiten uit het onderzoek waarbij, nogmaals, het lijkt dat de sympathie juist lijkt te groeien.
Maar dit soort feitelijke data komt niet meer binnen bij mensen die de situatie klaarblijkelijk schuimbekkend gade slaan.
Behalve als je voor Zwarte Piet bent, dan mag het niet.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je wat bestelbusjes huurt heb je zo een snelweg afgesloten hoorWant kennelijk mag je gewoon snelwegen afsluiten ook als het niet mag van de politie.
Gast..quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze hebben dat onderzoek onder boeren gehouden, zeker?
Moah, zo heel veel ruimte heb je niet eens nodig voor huizen. Verbaast me altijd weer hoe ik telkens zie hoe klein die lapjes grond zijn waar projectontwikkelaars dan een jaar later toch 30 eensgezinswoningen op weten te proppen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang boeren 66,9% van het landoppervlak bezet houden wordt woningen bouwen heel lastig.
Wel vreemd inderdaad dat zulke hardwerkende, onderdrukte mensen zo veel lege tijd over hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het boerenleven is blijkbaar niet zo zwaar als je bij iedere gelegenheid vrij kan nemen om met je trekkers op de snelweg hardwerkende burgers te pesten.
De middelvinger is tegenwoordig een gebaar van vriendschap?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:06 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Lekker naar Noord Korea verhuizen, daar hebben ze het ook niet zo op met mensenrechten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:12 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Die lui gebruiken hun trekkers als machtsmiddel, al jaren. Dat hoort neergeslagen te worden naar mijn mening
Ik heb geen antwoord op die vraag.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:17 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
De middelvinger is tegenwoordig een gebaar van vriendschap?
Intimideren en dreigen met trekkers is een mensenrecht?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker naar Noord Korea verhuizen, daar hebben ze het ook niet zo op met mensenrechten.
Sommige mensen, werkelijk waar
Klaarblijkelijk wel, al moet ik nog zien hoe diezelfde mensen die het nu als mensenrecht claimen erin staan als de milieubeweging of een of ander pro-vluchtelingen groepje het zou doen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:20 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Intimideren en dreigen met trekkers is een mensenrecht?
Man, wat men er ook van mag vinden, wat ben jij een kleinzerige zielepoot zegquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:20 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt. Maar dat is gebaseerd op een periode waarin de boeren zich gedeisd hielden.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:14 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Nee hoor. Ik benoem enkel feiten uit het onderzoek waarbij, nogmaals, het lijkt dat de sympathie juist lijkt te groeien.
Hoe zit het met de rechten van iedereen die nu in de file staat, op weg naar werk, begrafenis, feest, patiënt, huis of welke bestemming dan ook?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker naar Noord Korea verhuizen, daar hebben ze het ook niet zo op met mensenrechten.
Sommige mensen, werkelijk waar
En daar zijn deze acties van vandaag in meegewogen? Zo nee, wat is de relevantie in dit topic dan?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:20 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Ik heb geen antwoord op die vraag.
Ik benoem alleen de uitkomst van het onderzoek van I/O van 2 dagen geleden die vandaag is gepubliceerd.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:14 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
mensen die de situatie klaarblijkelijk schuimbekkend gade slaan.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:21 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Man, wat men er ook van mag vinden, wat ben jij een kleinzerige zielepoot zeg
Er is ruim vantevoren gewaarschuwd.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe zit het met de rechten van iedereen die nu in de file staat, op weg naar werk, begrafenis, feest, patiënt, huis of welke bestemming dan ook?
2 dagen geleden ja, hou dat onderzoek nog eens na deze idiote acties.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:20 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Ik heb geen antwoord op die vraag.
Ik benoem alleen de uitkomst van het onderzoek van I/O van 2 dagen geleden die vandaag is gepubliceerd.
Niet doodgaan of ziek worden als een handjevol boeren gaat protesteren en daarmee de verkeersregels gaat overtreden. We noteren het.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Er is ruim vantevoren gewaarschuwd.
Had je rekening mee moeten houden.
Er is ook ruim vantevoren gewaarschuwd dat trekkers NIET de snelweg op mogen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Vind je dat alleen omdat het nu om boeren gaat of trek je dat recht ook door naar anderen?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Sommige dingen met spoed kan je geen rekening houden met boeren op de weg. Onnodig overlast, alle (economische) schade verhalen op die gasten op de trekkers.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Niet in elkaar geslagen worden als je demonstreer wel. De manier waarop kun je het over hebben en indien dat niet correct is handel je daar naar.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:20 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Die laatste groep , dat zijn de echte terroristen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vind je dat alleen omdat het nu om boeren gaat of trek je dat recht ook door naar anderen?
Met andere woorden: Als bijv. Kick Out Zwarte Piet het halve land plat gooit dan zien we jou hier niet klagen?
Want waarschuwen maakt het ineens valide om met je trekker een autosnelweg op te gaan?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Zucht, ik post hem nog maar een keer:quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
Nederland, waar je alleen nog netjes mag demonsteren in een bepaald tijdvak op je toegwezen plekje ergens achteraf.
Ja, dat zou makkelijk zijn he.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:06 schreef Zelva het volgende:
Demonstreren <> zoveel mogelijk overlast veroorzaken
Het enige doel van massaal met bedrijfsvoertuigen, zoveel mogelijk in colonne, naar een demonstratielocatie te gaan is om het land te ontwrichten. Dat heeft niets met demonstreren te maken.
Ze zouden niet op de snelwegen komen. Dus ik weet niet precies wat je nu brabbelt.quote:
Heel vervelend allemaal, dat ene dagje. Blijven er nog 364 andere dagen over.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Want waarschuwen maakt het ineens valide om met je trekker een autosnelweg op te gaan?
Mensen hebben nu eenmaal werk. Zonnepanelen komen niet vanzelf op een dak, een verstopte afvoer ontstopt zichzelf niet. Kan je 100x waarschuwen maar je zal er toch naar toe moeten.
Idem voor mensen die in de zorg werken.
Het is asociaal. Wat mij betreft dikke boetes en trekkers in beslag. Maar de overheid is veel te soft.
1: Lijkt, dat zei ik al vanaf begin af aan.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt. Maar dat is gebaseerd op een periode waarin de boeren zich gedeisd hielden.
Het is onnodig en bovendien ook niet de eerste keer dat ze dit doen en helaas ook niet de laatste keer.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Heel vervelend allemaal, dat ene dagje. Blijven er nog 364 andere dagen over.
De politie heeft wel een geweldsmonopolie en zet dat geweld regelmatig in bij demonstraties waar de deelnemers vermeend de afspraken overtreden. Niet zo heul gek dat er dan mensen zijn die dat ook verwachten bij deze demonstratie waar duidelijk tal van wetten worden overtreden en overlast wordt veroorzaakt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet in elkaar geslagen worden als je demonstreer wel. De manier waarop kun je het over hebben en indien dat niet correct is handel je daar naar.
Niet met dit soort drogredenatie vermeend geweld goedpraten omdat het toevallig zo in je straatje past.
Je post wat nog een keer? Je beperkte begrip van de wereld?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zucht, ik post hem nog maar een keer:
[..]
Opkomen voor je eigen voortbestaan, HeT zOu VeRbOdEn MoEtEn WoRdEn !!!!!!quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is onnodig en bovendien ook niet de eerste keer dat ze dit doen en helaas ook niet de laatste keer.
Asociale terreur is het.
Ja, die zijn meegewogen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
En daar zijn deze acties van vandaag in meegewogen? Zo nee, wat is de relevantie in dit topic dan?
Hmmm... Dus de moderne mensenrechten houden tegenwoordig in dat je alles mag doen en laten om ergens tegen te protesteren behalve als Haags er niet achter staat, dan zijn je mensenrechten ineens iets minder waardquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:24 schreef Haags het volgende:
[..]
Die laatste groep , dat zijn de echte terroristen.
Dat zegt niemand en is ook helemaal niet aan de orde.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Opkomen voor je eigen voortbestaan, HeT zOu VeRbOdEn MoEtEn WoRdEn !!!!!!
Voor ingenomenquote:Op woensdag 22 juni 2022 09:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De landbouw gebruikt 60+% van het landoppervlak in Nederland en agrariër is de beroepsgroep met het hoogste percentage miljonairs, terwijl ze netto-ontvangers zijn van tal van subsidies, elk jaar weer. Maar als jij graag belasting betaalt om deze club groot te houden terwijl het beetje land dat niet van hun maar van de overige 17 miljoen Nederlanders is, er onder lijdt mag dat natuurlijk. Met redelijkheid heeft het verder niets te maken.
De meeste zzp'ers kunnen niet eens een hypotheek krijgen, boeren wonen doorgaans vrijstaand met tuin en alles. WAT ONTZETTEND ZIELUG.
Zoals gezegd: boeren kunnen prima met OV of auto's naar Den Haag om te protesteren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Opkomen voor je eigen voortbestaan, HeT zOu VeRbOdEn MoEtEn WoRdEn !!!!!!
Ik snap het....voor je uitkering hoef je natuurlijk de deur niet uit.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Heel vervelend allemaal, dat ene dagje. Blijven er nog 364 andere dagen over.
Als het ov staakt komen er ook een boel mensen niet of te laat op hun werk. Dat is vervelend, maar ook een van de manieren om druk te zetten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe zit het met de rechten van iedereen die nu in de file staat, op weg naar werk, begrafenis, feest, patiënt, huis of welke bestemming dan ook?
Ja laat ze vooral nog een week of 2 in Stroe op dat veldje blijven.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:28 schreef Draak31 het volgende:
Ik begin die boeren wel steeds meer te waarderen. De manier waarop ze die kantoortijgers met hun lucifersarmpjes op de kast jagen is niets minder dan glorieus. Mooi om te volgen allemaal. Ik hoop dat ze voedsel hebben meegenomen om het langer vol te houden.
Naaistreek dus.quote:
?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor ingenomen
Feiten loos de onderbuik legen
Zeer eenzijdig oogpunt
'Met redelijkheid heeft het verder niets te maken.'
Exact.
Ah, de ad hominems worden al uit de kast getrokken zie ik.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je post wat nog een keer? Je beperkte begrip van de wereld?
Dit laat goed zien wat het probleem is. Al sinds 1986 zijn er gesprekken over het aanpassen van boeren bedrijven al jaren weten ze door kinderachtig te drammen hun zin te krijgen en zitten nu met dit probleem. Dat ze dus door al dat drammen ook zelf veroorzaakt hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:26 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De politie heeft wel een geweldsmonopolie en zet dat geweld regelmatig in bij demonstraties waar de deelnemers vermeend de afspraken overtreden. Niet zo heul gek dat er dan mensen zijn die dat ook verwachten bij deze demonstratie waar duidelijk tal van wetten worden overtreden en overlast wordt veroorzaakt.
De demonstratie is in Stroe, blijkbaar.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoals gezegd: boeren kunnen prima met OV of auto's naar Den Haag om te protesteren.
Dit is gewoon terreur.
Er zullen uiteindelijk sowieso boeren verdwijnen, dat is onontkoombaar.
ken ik nietquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:29 schreef Haags het volgende:
[..]
De demonstratie is in Stroe, blijkbaar.
En dan is niemand aan het janken. Want dat mag... ofsoiets.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als het ov staakt komen er ook een boel mensen niet of te laat op hun werk. Dat is vervelend, maar ook een van de manieren om druk te zetten.
En daar ben ik ook niet voor.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als het ov staakt komen er ook een boel mensen niet of te laat op hun werk. Dat is vervelend, maar ook een van de manieren om druk te zetten.
Exact. Je snapt er geen reet van.quote:
Het verloopt wat Stroequote:Op woensdag 22 juni 2022 11:29 schreef Haags het volgende:
[..]
De demonstratie is in Stroe, blijkbaar.
Ja en daar zitten een heleboel protocollen aan vast. Iets met proportionaliteit. Dat is niet zomaar de lange lat er over omdat je het toevallig niet zo op hebt met boeren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:26 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De politie heeft wel een geweldsmonopolie en zet dat geweld regelmatig in bij demonstraties waar de deelnemers vermeend de afspraken overtreden. Niet zo heul gek dat er dan mensen zijn die dat ook verwachten bij deze demonstratie waar duidelijk tal van wetten worden overtreden en overlast wordt veroorzaakt.
De wereld is niet zwart-wit, ook niet als je blijft drammen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:26 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het is juist dat effect dat dingen in werking zet.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En daar ben ik ook niet voor.
Een staking is iets anders dan het land zelf actief platleggen. Een staking is niet naar je werk gaan en misschien ergens op een parkeerplaats met een protestbord staan.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het hele concept heden/verleden is moeiljk voor je, he?quote:
Ehh.. Nee. Dat hebben we gezien met het streekvervoer, de politie, enzovoorts. Allemaal eerst maatschappelijk vriendelijk, later niet zo. Dat is het hele idee ook.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:30 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een staking is iets anders dan het land zelf actief platleggen. Een staking is niet naar je werk gaan en misschien ergens op een parkeerplaats met een protestbord staan.
Zo zeldzaam is politiegeweld anders niet bij protesten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en daar zitten een heleboel protocollen aan vast. Iets met proportionaliteit. Dat is niet zomaar de lange lat er over omdat je het toevallig niet zo op hebt met boeren.
Maar dat is het hele punt van demonstreren en staken: druk uitvoeren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En daar ben ik ook niet voor.
Wie dramt er?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De wereld is niet zwart-wit, ook niet als je blijft drammen.
Vertel, wat is een staking dan wel?quote:
Ah we gaan de doelpalen verschuiven.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zo zeldzaam is politiegeweld anders niet bij protesten.
Zie bovenquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wie dramt er?
[..]
Vertel, wat is een staking dan wel?
We weten met wie we te maken hebben als je asociaal gedrag goedkeurt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:28 schreef Draak31 het volgende:
Ik begin die boeren wel steeds meer te waarderen. De manier waarop ze die kantoortijgers met hun lucifersarmpjes op de kast jagen is niets minder dan glorieus. Mooi om te volgen allemaal. Ik hoop dat ze voedsel hebben meegenomen om het langer vol te houden.
We komen er duidelijk niet uit.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:31 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Maar dat is het hele punt van demonstreren en staken: druk uitvoeren.
Als dat niet meer mag, dan kunnen we de vakbond ook wel opheffen.
Nou de boeren proberen dit al een hele tijd en volgens mij heeft het niet zoveel effect... Lees: geen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is juist dat effect dat dingen in werking zet.
"zo lang ik er maar geen last van heb"quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:31 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Maar dat is het hele punt van demonstreren en staken: druk uitvoeren.
Als dat niet meer mag, dan kunnen we de vakbond ook wel opheffen.
Ik wacht nog even op Ruptly!quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:31 schreef StephanL het volgende:
Blackbx gaat live! Dan is het echt aan!
Nee, ik geef aan dat het niet zo vreemd is dat men verwacht dat de politie optreedt tegen stelselmatige overtredingen bij protesten omdat dat vrij vaak gebeurd.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ah we gaan de doelpalen verschuiven.
Daar kon je het ook al niet uitleggen.quote:[..]
Zie boven
Klopt. Te goed voor jou. Blijkbaar.quote:
Even goeie vriendenquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We komen er duidelijk niet uit.
Wat mij betreft is het platleggen van het verkeer met trekkers gewoon terreur en moet het als zodanig behandeld worden. Er zijn normale manieren om te protesteren en op je bestemming te komen.
Boeren verspillen hun laatste krediet.
Een OV-staking is niet strafbaar, met je tractor op de snelweg opzettelijk het verkeer hinderen wel.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat is niet zomaar de lange lat er over omdat je het toevallig niet zo op hebt met boeren.
Dat je het niet wil of kan begrijpen is niet mijn probleem mijn waarde.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:34 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat het niet zo vreemd is dat men verwacht dat de politie optreedt tegen stelselmatige overtredingen bij protesten omdat dat vrij vaak gebeurd.
[..]
Daar kon je het ook al niet uitleggen.
Lees maar terug waar ik op reageer.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik mis even de pointe die je wilde maken. Wat was je inhoudelijke reactie nou precies?
Ik wil het best begrijpen, als je even een poging doet om uit te leggen waarom als willekeurige groep actief het verkeer plat leggen in het land hetzelfde is als passief niet naar je werk gaan als werknemer.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat je het niet wil of kan begrijpen is niet mijn probleem mijn waarde.
Dan moet het gehandhaafd worden en dat gebeurt niet.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een OV-staking is niet strafbaar, met je tractor op de snelweg opzettelijk het verkeer hinderen wel.
Een ov staking legt het land plat qua verkeerquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een OV-staking is niet strafbaar, met je tractor op de snelweg opzettelijk het verkeer hinderen wel.
Ik denk dat als er 1 bon wordt uitgeschreven de hooivorken tevoorschijn komen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moet het gehandhaafd worden en dat gebeurt niet.
Als het ov staakt komt niemand op z'n werk. Als postnl staakt krijgt niemand z'n post nog etc. Het is het enige machtsmiddel dat ze hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:37 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik wil het best begrijpen, als je even een poging doet om uit te leggen waarom als willekeurige groep actief het verkeer plat leggen in het land hetzelfde is als passief niet naar je werk gaan als werknemer.
Jack is geen gebruiker van het OV dus daar heeft hij geen last van dus interesseert het hem ook niet?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een ov staking legt het land plat qua verkeer
een boerenstaking legt het land plat qua verkeer
Wat is het verschil?
Ow ja, je hebt gewoonweg een hekel aan boeren. Dat is het punt.
Kom op Red, je bent zelf ook wel slim genoeg om het verschil in te zien tussen staken (je werk neerleggen) en bewust ergens het verkeer blokkeren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is het verschil?
Ow ja, je hebt gewoonweg een hekel aan boeren. Dat is het punt.
Ja en dan ga je pas meppen. Snap je me?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat als er 1 bon wordt uitgeschreven de hooivorken tevoorschijn komen.
Leuke poging om het goed te praten. Het verandert echter niets aan het gegeven dat hun gedrag asociaal (en strafbaar) is. En daar heb ik bijzonder weinig tolerantie voor.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Dan moet het gehandhaafd worden en dat gebeurt niet.
Als de boeren staken zouden we morgen nog omkomen van de honger, begrijp ik uit dit topic.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als het ov staakt komt niemand op z'n werk. Als postnl staakt krijgt niemand z'n post nog etc. Het is het enige machtsmiddel dat ze hebben.
Dan kunnen boeren toch gewoon hun producten niet meer leveren voor een tijdje in plaats van snelwegen plat leggen?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als het ov staakt komt niemand op z'n werk. Als postnl staakt krijgt niemand z'n post nog etc. Het is het enige machtsmiddel dat ze hebben.
Ja, maar dat wil toch niet zeggen dat iedere willekeurige groep de postbezorging mag gaan hinderen, of het OV mag platleggen, als vorm van demonstratie?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat staat hier, toch?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:38 schreef Red_85 het volgende:
Wat is het verschil?
quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat je je onvrede uit dat is prima. Dat mag. Vooral doen. Dit soort acties zijn chantage van de democratie en rechtsstaat: het forceren van een politieke beslissing zodat hij uitvalt zoals jij wil, want anders....!!!quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We komen er duidelijk niet uit.
Wat mij betreft is het platleggen van het verkeer met trekkers gewoon terreur en moet het als zodanig behandeld worden. Er zijn normale manieren om te protesteren en op je bestemming te komen.
Boeren verspillen hun laatste krediet.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil toch niet zeggen dat iedere willekeurige groep de postbezorging mag gaan hinderen, of het OV mag platleggen, als vorm van demonstratie?
Badum tsssssssssj.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan kunnen boeren toch gewoon hun producten niet meer leveren voor een tijdje in plaats van snelwegen plat leggen?
3 weken van te voren aangekondigd, van elke familie/bedrijf 1 persoon mee, de rest werkt iets harder. Zo moeilijk is het niet. En daarnaast, als ze niets doen hebben ze straks uberhaupt geen werk meer.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het boerenleven is blijkbaar niet zo zwaar als je bij iedere gelegenheid vrij kan nemen om met je trekkers op de snelweg hardwerkende burgers te pesten.
Vond jij het asociaal toen het streekvervoer plat ging?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leuke poging om het goed te praten. Het verandert echter niets aan het gegeven dat hun gedrag asociaal (en strafbaar) is. En daar heb ik bijzonder weinig tolerantie voor.
Die recht behouden ze ook. Daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:41 schreef arie_g het volgende:
Wat een drama, een dagje wat verkeershinder. Volgens mij zitten we nog lang niet op het niveau van Frankrijk.
En al die verontwaardigde mensen hier denken alleen maar aan zichzelf, als je toekomst op het spel staat door wanbeleid van de overheid heb je alle recht om te demonstreren. Mensen zijn gewoon niks gewend
Waar denken de demonstranten in Stroe precies aan dan? Toch vooral juist aan zichzelf?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:41 schreef arie_g het volgende:
En al die verontwaardigde mensen hier denken alleen maar aan zichzelf
Maar of ze dat doen door niet te werken of door het verkeer te blokkeren maakt aardig veel uit voor de legaliteit ervan...quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]Nee dat doen de werknemers van die organisaties
Dan gaan ze failliet want geen vakbond die daar voor op kan draaien.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan kunnen boeren toch gewoon hun producten niet meer leveren voor een tijdje in plaats van snelwegen plat leggen?
Dat doen de trekkerterroristen niet?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:41 schreef arie_g het volgende:
Wat een drama, een dagje wat verkeershinder. Volgens mij zitten we nog lang niet op het niveau van Frankrijk.
En al die verontwaardigde mensen hier denken alleen maar aan zichzelf,
Wat heeft het veroordelen van dit soort chantage met het recht op demonstreren te maken?quote:als je toekomst op het spel staat door wanbeleid van de overheid heb je alle recht om te demonstreren. Mensen zijn gewoon niks gewend
inderdaad, de politie gebruikt zelf overigens ook gewoon dienstwagens voor een protest op de snelweg, dus waarom zouden boeren dat niet mogen?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]Nee dat doen de werknemers van die organisaties
Dit is echt verschrikkelijk irritant, het is het druk zetten waar het om gaat, op welke manier is afhankelijk van de sector.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar of ze dat doen door niet te werken of door het verkeer te blokkeren maakt aardig veel uit voor de legaliteit ervan...
Wat al weer genoeg zegt over dat volk.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat als er 1 bon wordt uitgeschreven de hooivorken tevoorschijn komen.
Uiteindelijk is er geen individuele boer die je het kan verwijten dat hij of zij "boert".quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:41 schreef arie_g het volgende:
En al die verontwaardigde mensen hier denken alleen maar aan zichzelf, als je toekomst op het spel staat door wanbeleid van de overheid heb je alle recht om te demonstreren. Mensen zijn gewoon niks gewend
Absoluut niet gek na decennialang het onmogelijke mogelijk maken zodat de situatie die nu ontstaan is kon ontstaan. Dat maakt de situatie alleen niet minder onmogelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is echt verschrikkelijk irritant, het is het druk zetten waar het om gaat, op welke manier is afhankelijk van de sector.
En dat deze protesten inmiddels zo grootschalig zijn geworden is niet zo gek.
Je kan het zo irritant vinden als je wilt maar dat verandert niets aan het feit dat er in Nederland nou eenmaal limieten zijn aan wat je mag doen om druk te zetten en doelbewust een verkeersinfarct veroorzaken valt buiten die limieten. Het demonstratierecht is geen get out of jail free card waarmee je maar alles kan doen en laten wat je wil.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is echt verschrikkelijk irritant, het is het druk zetten waar het om gaat, op welke manier is afhankelijk van de sector.
En dat deze protesten inmiddels zo grootschalig zijn geworden is niet zo gek.
dus omdat iemand anders dat denkt, denk jij direct dat het de waarheid is voor de hele groep en heb je meteen je vooroordelen klaar staan?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat al weer genoeg zegt over dat volk.
Wat denk je dat meer impact heeft? Geen toekomst of een uurtje in de file staan? Als je niks doet moedig je het beleid alleen maar aan. Jullie begrijpen niet wat voor impact dit op mensen heeft, het stikstofbeleid slaat helemaal nergens opquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waar denken de demonstranten in Stroe precies aan dan? Toch vooral juist aan zichzelf?
en een stuk minder geschikte grondquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er geen individuele boer die je het kan verwijten dat hij of zij "boert".
Maar momenteel zijn het er teveel, wat de oorzaak ook is.
1,6 miljoen melkkoeien, 12 miljoen varkens, 115 miljoen kippen.
En dan slachten we ook nog eens 2,2 miljoen runderen, 15 miljoen varkens en 500 miljoen kippen per jaar.
Ter vergelijking: Frankrijk heeft ook 14 miljoen varkens maar dat land is 13x groter.
Misschien moet je ook als mod een keer toegeven dat je inziet dat je er naast zit. Wat de boeren vandaag doen is asociaal en strafbaar. Een legale staking is dat niet.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vond jij het asociaal toen het streekvervoer plat ging?
Dit is überhaupt geen staking.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar staat dat geschreven dat dit een limiet is. Of is dit je onderbuikgevoel?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kan het zo irritant vinden als je wilt maar dat verandert niets aan het feit dat er in Nederland nou eenmaal limieten zijn aan wat je mag doen om druk te zetten en doelbewust een verkeersinfarct veroorzaken valt buiten die limieten. Het demonstratierecht is geen get out of jail free card waarmee je maar alles kan doen en laten wat je wil.
Minder geschikte grond om een megastal met varkens neer te zetten?quote:
Als je zo snel failliet gaat schort er wel het één en ander aan de manier waarop je je bedrijf runt lijkt me. Of je bedrijf is sowieso niet gezond, dat kan ook.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan gaan ze failliet want geen vakbond die daar voor op kan draaien.
Geen toekomst denken te hebben als er 25 miljard voor je klaar staat om je uit te laten kopen, wat voor een gigantische mietjes zijn die boeren wel niet als ze zo fragiel zijnquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:45 schreef arie_g het volgende:
[..]
Wat denk je dat meer impact heeft? Geen toekomst of een uurtje in de file staan? Als je niks doet moedig je het beleid alleen maar aan. Jullie begrijpen niet wat voor impact dit op mensen heeft, het stikstofbeleid slaat helemaal nergens op
Hoezo geen toekomst?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:45 schreef arie_g het volgende:
[..]
Wat denk je dat meer impact heeft? Geen toekomst of een uurtje in de file staan?
Haha, het is de jaren '50 niet meer. Veel is geautomatiseerd of wordt uitbesteed aan laagbetaalde Oostblokkers.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:41 schreef Bensel het volgende:
[..]
3 weken van te voren aangekondigd, van elke familie/bedrijf 1 persoon mee, de rest werkt iets harder. Zo moeilijk is het niet. En daarnaast, als ze niets doen hebben ze straks uberhaupt geen werk meer.
Wat maakt dat uit? We hebben gewoon veel te veel boeren. Ja er is slecht beleid gevoerd afgelopen jaren door overheid maar dat neemt niet weg dat we nog steeds veel te veel boeren hebben.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Minder geschikte grond om een megastal met varkens neer te zetten?
ja. Bergen enzo. en voor het verbouwen van het voer, het verwerken van de mest.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Minder geschikte grond om een megastal met varkens neer te zetten?
Artikel 9 van de grondwet:quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:46 schreef Bensel het volgende:
[..]
Waar staat dat geschreven dat dit een limiet is. Of is dit je onderbuikgevoel?
quote:1.
Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.
De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Kansloos zwaktebod dit.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien moet je ook als mod een keer toegeven dat je inziet dat je er naast zit . Wat de boeren vandaag doen is asociaal en strafbaar. Een legale staking is dat niet.
Het zijn geen vooroordelen als het gedrag van de groep ze in het verleden regelmatig heeft aangetoond.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:45 schreef Bensel het volgende:
dus omdat iemand anders dat denkt, denk jij direct dat het de waarheid is voor de hele groep en heb je meteen je vooroordelen klaar staan?
Dat is natuurlijk wel een gevolg van het landbouwbeleid gericht op schaalvergroting (en daarna op export) dat we na de oorlog ingezet hebben en krampachtig zijn blijven volhouden (tegen beter weten in). Dus in die zin hebben ze zeker een punt: de boeren zijn door toedoen (of nalaten eigenlijk) van de overheid in deze situatie beland waarbij ze gigantische leningingen hebben moeten afsluiten om mee te kunnen blijven rennen in de race to the bottom. De banken hebben er in elk geval goed aan verdiend, zoals we ook zien bij dat ene andere grote probleem wat in Nederland speelt...quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je zo snel failliet gaat schort er wel het één en ander aan de manier waarop je je bedrijf runt lijkt me. Of je bedrijf is sowieso niet gezond, dat kan ook.
Ben je alleen in Alpen geweest? Frankrijk is groter dan dat...quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
[..]
ja. Bergen enzo. en voor het verbouwen van het voer, het verwerken van de mest.
Je hebt bergketens maar ook hele grote vlakten van "niets". Dat is nog steeds vele malen het oppervlak van Nederland.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
[..]
Voer kun je importeren, zie bijvoorbeeld de veevoerimport in Nederland. En denk je werkelijk dat er in Frankrijk evenveel geschikte landbouwgrond is als hier?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is nu juist het punt, we zijn erachter gekomen dat die grond op bepaalde plekken toch een stuk minder geschikt is dan gedacht.quote:
Nee dat heeft te maken met de bedrijfsvoering. Boeren werken doorgaans met grote partijen die voor veel geld worden verkocht. Geld waar ze vervolgens lang mee moeten doen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je zo snel failliet gaat schort er wel het één en ander aan de manier waarop je je bedrijf runt lijkt me. Of je bedrijf is sowieso niet gezond, dat kan ook.
Maar als de situatie echt zo dramatisch is voor boeren dan grijp je een makkelijke uitweg eruit (nogmaals: er staan tientallen miljarden klaar om ze uit te kopen) toch met beide handen aan?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat heeft te maken met de bedrijfsvoering. Boeren werken doorgaans met grote partijen die voor veel geld worden verkocht. Geld waar ze vervolgens lang mee moeten doen.
Zeker als het bederfelijk spul is.
Dat is het risico van ondernemer zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat heeft te maken met de bedrijfsvoering. Boeren werken doorgaans met grote partijen die voor veel geld worden verkocht. Geld waar ze vervolgens lang mee moeten doen.
In werkelijkheid is het dat toch niet. Onderbouwd door het gegeven dat je niet meer inhoudelijk reageert.quote:
dan dus ook geen probleem voor de boer om mee te doen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha, het is de jaren '50 niet meer. Veel is geautomatiseerd of wordt uitbesteed aan laagbetaalde Oostblokkers.
Veel boeren, zeker die uit het oosten (ben niet zo bekend met het westen) runnen een familiebedrijf waar ze/hun gezin ook wonen. Dat wordt nog wel eens vergeten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als de situatie echt zo dramatisch is voor boeren dan grijp je een makkelijke uitweg eruit (nogmaals: er staan tientallen miljarden klaar om ze uit te kopen) toch met beide handen aan?
Ik wil je graag eens op de koffie uitnodigen, heb namelijk nogal een kalkaanslag in het toiletquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In werkelijkheid is het dat toch niet. Onderbouwd door het gegeven dat je niet meer inhoudelijk reageert.
Voor sommige mensen is geld echt niet het belangrijkste in het leven....quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als de situatie echt zo dramatisch is voor boeren dan grijp je een makkelijke uitweg eruit (nogmaals: er staan tientallen miljarden klaar om ze uit te kopen) toch met beide handen aan?
Ga fietsen vent, je maakt het persoonlijk en daarna is het boehoe je gaat er niet meer inhoudelijk op in. Alle posts van mij in dit topic zijn dat wel, gek hé?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In werkelijkheid is het dat toch niet. Onderbouwd door het gegeven dat je niet meer inhoudelijk reageert.
Onderbelicht is ook dat deze boeren de overblijvers zijn van een veel grotere boerenstand van vroeger. Degenen die zich vaak al schaalvergrotend hebben gehandhaafd ten koste van de kleinere boeren. Er zijn al zoveel 'boerenfamilies' waar geen boer meer tussen zit in Nederland. Al die andere families zijn ook doorgegaan, en dan vaak zonder genereuze afkooppremies.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is het risico van ondernemer zijn.
Je ziet ook geen hoefsmid of schoenmaker meer in ieder dorp maar die heb ik nooit met een trekker in Den Haag zien protesteren.
Beroepstakken kunnen te groot zijn voor wat een land aankan.
Die eerste tweet, niemand ontzegt hem dat toch? En die achterlijke tweet dan die de groot is al helemaal treurig. Hoezo wordt hem het werken onmogelijk gemaakt, opdraven op een demonstratie waar je niet gewenst bent behoort toch totaal niet tot de kerntaken van een kamerlid?quote:
er is meer regelmatig aangetoond dat boeren vredelievend zijn en zonder geweld demonstreren. Maar iedereen kan gewelddadig worden als je maar voldoende getergd wordt. Dat jij een pussy bent die over zich heen laat lopen en vrijwillig naar de slachtbank huppelt, dat is niet de norm.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het zijn geen vooroordelen als het gedrag van de groep ze in het verleden regelmatig heeft aangetoond.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geen toekomst denken te hebben als er 25 miljard voor je klaar staat om je uit te laten kopen, wat voor een gigantische mietjes zijn die boeren wel niet als ze zo fragiel zijn.
Jullie hebben geen idee hoe het boerenleven werkt, het is niet zomaar een baantje maar iets waar heel veel generaties aan hebben gewerkt. Boer zijn betekent van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat hard werken, het is hun leven/hobby/voortbestaan. Als boer ga je niet zomaar even elders solliciteren, het is een vak apart en dat zorgt dat je ook helemaal op het boerenleven ingesteld bent. Denk je dat een boer op z'n vijftigste nog plezier gaat vinden met een baantje bij de supermarkt?quote:
ze hoeven hun woning toch niet in te leveren?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Veel boeren, zeker die uit het oosten (ben niet zo bekend met het westen) runnen een familiebedrijf waar ze/hun gezin ook wonen. Dat wordt nog wel eens vergeten.
Dat kun je natuurlijk ook gewoon onder die uitkoopregeling laten vallen, maar daar zie ik ze niet voor protesteren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Veel boeren, zeker die uit het oosten (ben niet zo bekend met het westen) runnen een familiebedrijf waar ze/hun gezin ook wonen. Dat wordt nog wel eens vergeten.
Zie bijvoorbeeld alle mensen die bereid zijn om economische groei op te offeren voor een schonere wereld en niet vinden dat de belangen van de industrie boven die van de mensen in de omgeving gaat.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is geld echt niet het belangrijkste in het leven....
Dat is geen ondernemersrisico, want dit is de overheid die het ineens op de heupen krijgt. Als dat zo was, waren er ook geen uitkoopprogrammas.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is het risico van ondernemer zijn.
Je ziet ook geen hoefsmid of schoenmaker meer in ieder dorp maar die heb ik nooit met een trekker in Den Haag zien protesteren.
Beroepstakken kunnen te groot zijn voor wat een land aankan.
De politie zelf is daar ook een ster in met hun langzaamaan acties op de snelweg.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kom op Red, je bent zelf ook wel slim genoeg om het verschil in te zien tussen staken (je werk neerleggen) en bewust ergens het verkeer blokkeren.
Dat geldt toch voor iedereen?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:55 schreef arie_g het volgende:
Denk je dat een boer op z'n vijftigste nog plezier gaat vinden met een baantje bij de supermarkt?
Is deel van het perceel. Dat verkoop je dan ook.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ze hoeven hun woning toch niet in te leveren?
Die boer kan lekker gaan rentenieren op de Bahama's van zijn afkoopsomquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:55 schreef arie_g het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben geen idee hoe het boerenleven werkt, het is niet zomaar een baantje maar iets waar heel veel generaties aan hebben gewerkt. Boer zijn betekent van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat hard werken, het is hun leven/hobby/voortbestaan. Als boer ga je niet zomaar even elders solliciteren, het is een vak apart en dat zorgt dat je ook helemaal op het boerenleven ingesteld bent. Denk je dat een boer op z'n vijftigste nog plezier gaat vinden met een baantje bij de supermarkt?
Sinds 2000 zijn we van 95000 boeren naar 55000 boeren gegaan in Nederland. Die 40000 zijn gestopt met bestaan? En het is wel slechts gewoon werk, dat het op een boerderij is maakt het niet bijzonderder dan ander werk.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:55 schreef arie_g het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben geen idee hoe het boerenleven werkt, het is niet zomaar een baantje maar iets waar heel veel generaties aan hebben gewerkt. Boer zijn betekent van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat hard werken, het is hun leven/hobby/voortbestaan.
En dus...? Moeten we ten koste van alles maar faciliteren dat boeren blijven boeren op de manier zoals dat nu gebeurt?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:55 schreef arie_g het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben geen idee hoe het boerenleven werkt, het is niet zomaar een baantje maar iets waar heel veel generaties aan hebben gewerkt. Boer zijn betekent van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat hard werken, het is hun leven/hobby/voortbestaan. Als boer ga je niet zomaar even elders solliciteren, het is een vak apart en dat zorgt dat je ook helemaal op het boerenleven ingesteld bent. Denk je dat een boer op z'n vijftigste nog plezier gaat vinden met een baantje bij de supermarkt?
Weinig mensen die dat oké vonden.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De politie zelf is daar ook een ster in met hun langzaamaan acties op de snelweg.
Dat is ook ok.
of in twentequote:Op woensdag 22 juni 2022 11:57 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Die boer kan lekker gaan rentenieren op de Bahama's van zijn afkoopsom
Werken? Ze staan op de A1 volgens mij.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:55 schreef arie_g het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben geen idee hoe het boerenleven werkt, het is niet zomaar een baantje maar iets waar heel veel generaties aan hebben gewerkt. Boer zijn betekent van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat hard werken, het is hun leven/hobby/voortbestaan.
Dat geldt voor ieder beroep. Toen de auto in opkomst was, was het ook snel afgelopen met paardenfokkers, hoefsmeden en andere gerelateerde beroepen. Tijden veranderen, inzichten veranderen, beroepen verdwijnen of krimpen.quote:Als boer ga je niet zomaar even elders solliciteren, het is een vak apart en dat zorgt dat je ook helemaal op het boerenleven ingesteld bent. Denk je dat een boer op z'n vijftigste nog plezier gaat vinden met een baantje bij de supermarkt?
Niet lullig bedoelt maar volgens mij snap je de strekking van mijn post niet. Je geeft niet alleen je werk op, als boer.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat kun je natuurlijk ook gewoon onder die uitkoopregeling laten vallen, maar daar zie ik ze niet voor protesteren.
Dan koop je een nieuwe woning. Is zuur voor die lui maar dat is het natuurlijk ook voor anderen die hun werk (buiten hun schuld om) kwijt raken en er een stuk minder riant voor gecompenseerd worden.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is deel van het perceel. Dat verkoop je dan ook.
Nou, eerlijk gezegd: dit was duidelijk en kon je zien aankomen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het CDA is wel onderweg… Tot zover het veiligheidsargument.quote:
Dat zal.quote:
Niet bepaald, als je ergens in dienst bent is de overstap een stuk makkelijker, zeker als je al vaker van baan bent geswitcht. Een boer heeft z'n hele leven niets anders gedaan en dan is het veel moeilijker jezelf aan te passen.quote:
Niet ineens, het stikstofbeleid is er al sinds begin 80's maar het zet de laatste jaren geen zoden meer aan de dijk, de uitstoot neemt zelfs weer toe. En omdat stikstof accumuleert, is gelijk houden van de uitstoot niet voldoende.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is geen ondernemersrisico, want dit is de overheid die het ineens op de heupen krijgt. Als dat zo was, waren er ook geen uitkoopprogrammas.
Anders waren de corona maatregelen ook ondernemersrisico
Ineens? Ze zijn al sinds de jaren 80 met de boeren in gesprek over oa dit onderwerp.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is geen ondernemersrisico, want dit is de overheid die het ineens op de heupen krijgt. Als dat zo was, waren er ook geen uitkoopprogrammas.
Anders waren de corona maatregelen ook ondernemersrisico
Leuk, een insider van de NCTV die weet welke adviezen welke politici krijgen en waarop dat gebaseerd is.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het CDA is wel onderweg… Tot zover het veiligheidsargument.
Lekker puntjes scoren.
moet je hard gaan ingrijpen terwijl je de economische, sociale en milieu effecten niet helder hebt? Het hele nederlanse boeren moeten weg vanwege stikstof gaat enkel meer milieuschade opleveren. Niet in nederland, maar wel globaal gezien. Want boeren vallen weg in nederland, nederlandse boeren zijn het meest efficient en milieuvriendelijkst van de wereld, de vraag blijft hetzeldfde, dus gaat het geproduceerd worden in het buitenland met grotere milieuschade.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dus...? Moeten we ten koste van alles maar faciliteren dat boeren blijven boeren op de manier zoals dat nu gebeurt?
Nee, ook dat is niet oké.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De politie zelf is daar ook een ster in met hun langzaamaan acties op de snelweg.
Dat is ook ok.
Geen idee bij wie 'ie nou precies puntjes scoort: bij de boeren hebben ze 't verpest en bij de mensen die vinden dat het stikstofprobleem aangepakt moet worden ook.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lekker puntjes scoren.
Extinction rebellion en aanverwante groeperingen kunnen er ook wat van.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is ook ok.
Dat is toch verklaarbaar. CDA staat niet achter de stikstofplannen maar D66 wel.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lekker puntjes scoren.
Die worden daarentegen bij elke actie gearresteerd.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Extinction rebellion en aanverwante groeperingen kunnen er ook wat van.
"What about"...quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
nog zo iemand die in de jaren '30 van de vorige eeuw leeft... toen er qua voeren, melken en zaaien nog niks geautomatiseerd was en er nog geen Polen en Hongaren waren om de godganse dag het zware plukwerk te doen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:55 schreef arie_g het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben geen idee hoe het boerenleven werkt, het is niet zomaar een baantje maar iets waar heel veel generaties aan hebben gewerkt. Boer zijn betekent van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat hard werken,
Daarom komt er een plan, slimmerik. We zijn nu in de fase dat (eindelijk!) geconstateerd is dat er een probleem is. Over de oplossing is men nog bezig.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:00 schreef Bensel het volgende:
[..]
moet je hard gaan ingrijpen terwijl je de economische, sociale en milieu effecten niet helder hebt?
Dit is al zo vaak weerlegd dat ik geen moeite ga doen om hierop te reageren.quote:Het hele nederlanse boeren moeten weg vanwege stikstof gaat enkel meer milieuschade opleveren. Niet in nederland, maar wel globaal gezien. Want boeren vallen weg in nederland, nederlandse boeren zijn het meest efficient en milieuvriendelijkst van de wereld, de vraag blijft hetzeldfde, dus gaat het geproduceerd worden in het buitenland met grotere milieuschade.
Niet echt want die worden meteen en masse opgepakt als ze in Amsterdam eens een brug blokkeren. Als die hier toch één les uit kunnen trekken dan is het wel dat ze de volgende keer met een trekker daar de weg moeten blokkeren, dan durft ineens niemand er meer iets aan te doen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
En wat vindt men ervan wanneer die de snelweg blokkeren? Slechte whataboutism is slecht.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
volledige aanname om je eigen stelling te onderbouwen. er zijn zoveel oude woningen op voormalige boerderijen die nog gewoon bewoond worden.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
land platleggen is een vorm van prtesteren. Doet de politie, doet het OV. Maar als de boeren het doen, dan is het ineens een probleem?quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"What about"...
Protesteren? Prima.
Land of stad platleggen? Nope.
En anders maar arresteren.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:03 schreef Bensel het volgende:
[..]
land platleggen is een vorm van prtesteren. Doet de politie, doet het OV. Maar als de boeren het doen, dan is het ineens een probleem?
quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, ook dat is niet oké.
Two or three wrongs don't make a right.
Waarom zou je dat doen?quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, een ‘s lands beste politiek journalisten heeft dat namelijk al lange gemeld:quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:00 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Leuk, een insider van de NCTV die weet welke adviezen welke politici krijgen en waarop dat gebaseerd is.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet ineens, het stikstofbeleid is er al sinds begin 80's maar het zet de laatste jaren geen zoden meer aan de dijk, de uitstoot neemt zelfs weer toe. En omdat stikstof accumuleert, is gelijk houden van de uitstoot niet voldoende.
Ja, en Nederlandse boeren hebben daar altijd in meebewogen en investeert. Denk aan mestinjectie.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:00 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ineens? Ze zijn al sinds de jaren 80 met de boeren in gesprek over oa dit onderwerp.
Maar weet die journalist ook welke adviezen de afzonderlijke personen hebben gekregen?quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt, een ‘s lands beste politiek journalisten heeft dat namelijk al lange gemeld: [ twitter ]
Vraag maar eens een kadasteruitdraai op, zijn allemaal lapjes grond, losse percelen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn mensen die niet alleen voor het geld werken, sterker nog ik ken mensen die ziek worden als ze stil gaan zitten. Om nog maar te zwijgen over de toekomst van hun kinderen, welke ineens in rook opgaat en waar van jongs af aan vele leerjaren in geïnvesteerd zijn.quote:
Omdat je niks aan een boerenhuis hebt als je geen boerderij hebt. Plus dat het land om je heen verkocht is en je geen idee hebt wat er mee gedaan gaat wordenquote:
Boeren verdienen niet weinig geld met hun baan hoor. En ze produceren voor de export, als je ze meer gaat betalen voor hun binnenlandse afzet gaan ze niet opeens netto minder produceren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef Leandra het volgende:
Overigens heb ik absoluut begrip voor de boeren, vooral door de manier waarop ze eigenlijk de afgelopen decennia gedwongen werden te gaan boeren op de manier dat ze boeren, maar ik denk dat ze wel een ommezwaai moeten maken;
Geen intensieve landbouw en veehouderij meer maar kleinschalige circulaire biologische landbouw.
Niet voor de halve wereld produceren, maar primair voor Nederland.
En ja, dan wordt voedsel duurder, maar ook beter, en hopelijk blijft er voor de boer dan wat meer over dan nu, want het gros van de opbrengst gaat nu niet naar de boer.
Mooi leesvoer:
https://www.barneveldsekr(...)nd-biologische-waar-
Ik vind het te zot voor woorden dat bij biologische melk en yoghurt van de AH waarschijnlijk niet eens uit NL komen, er staat iig nergens op dat het een NL product is.
Je bedoelt de opvoeding die iedereen thuis krijgt?quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef arie_g het volgende:
[..]
Er zijn mensen die niet alleen voor het geld werken, sterker nog ik ken mensen die ziek worden als ze stil gaan zitten. Om nog maar te zwijgen over de toekomst van hun kinderen, welke ineens in rook opgaat en waar van jongs af aan vele leerjaren in geïnvesteerd zijn.
Gewoon lekker laten staanquote:Meerdere trekkers met pech langs de weg
Rijkswaterstaat heeft meerdere meldingen ontvangen van trekkers die onderweg naar het landelijke protest pech hebben. Zo is er een trekker op de A1 bij knooppunt Beekbergen gestrand. Op de A30 bij Ede heeft een berger een landbouwvoertuig meegenomen vanwege een klapband.
Drammen doen ze anders ook al sinds de jaren 80 waar iedere keer naar geluisterd werd waardoor die boer weer denkt dat drammen werkt want dan krijg je je zin. Zo komen we aan dit probleem. Omdat er iedere keer meebewogen werd met die boer en eisen afgezwakt werden. Boeren drammen al decennia, niet 3 jaartjes.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Ja, en Nederlandse boeren hebben daar altijd in meebewogen en investeert. Denk aan mestinjectie.
De laaste 3 a 4 jaar kwamen we er achter dat het toch niet goed is gegaan op allerlei gebieden en moet er halsoverkop iets veranderen. Die rekening wordt ipv deels helemaal bij de boeren neergelegd en daar zijn ze boos over. En dat snap ik wel als je jaren je best doet en vervolgens zo in het verdomhoekje wordt geduwt.
Je kunt er in wonen? En als je ergens anders gaat wonen heb je ook geen invloed op het land om je heen dat niet van jou is.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat je niks aan een boerenhuis hebt als je geen boerderij hebt. Plus dat het land om je heen verkocht is en je geen idee hebt wat er mee gedaan gaat worden
Die rekening wordt niet "helemaal" bij de boeren gelegd. Ook andere sectoren en burgers (hallo, we rijden nog steeds 100 ipv 130 op de snelweg als er geen trekkers in de weg rijden) moeten inleveren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Ja, en Nederlandse boeren hebben daar altijd in meebewogen en investeert. Denk aan mestinjectie.
De laaste 3 a 4 jaar kwamen we er achter dat het toch niet goed is gegaan op allerlei gebieden en moet er halsoverkop iets veranderen. Die rekening wordt ipv deels helemaal bij de boeren neergelegd en daar zijn ze boos over. En dat snap ik wel als je jaren je best doet en vervolgens zo in het verdomhoekje wordt geduwt.
Laten we wel zijn, er is op alle mogelijke manieren geprobeerd om de rekening ook ergens anders te leggen. Met stikstof-uitruil, met creatieve rekenmodellen, met verlaging van de maximumsnelheid, noem maar op. Uiteindelijk is er maar één conclusie, en dat is de conclusie die experts 4 jaar geleden allang hadden getrokken: er moeten boeren weg.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
In die situatie hebben al tig mensen met andere banen (en trouwens ook andere boeren) gezeten en dat zal in de toekomst ook ongetwijfeld nog eens voorkomen. Maar voor die mensen hebben we toch ook niet allerlei exorbitante offers als samenleving gebracht om hun bedrijf overeind te houden? Het gros van hen kon überhaupt niet eens op een uitkoopregeling rekenen, laat staan een die zo ongelooflijk ruim is opgezet als die voor boeren nu.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef arie_g het volgende:
[..]
Er zijn mensen die niet alleen voor het geld werken, sterker nog ik ken mensen die ziek worden als ze stil gaan zitten. Om nog maar te zwijgen over de toekomst van hun kinderen, welke ineens in rook opgaat en waar van jongs af aan vele leerjaren in geïnvesteerd zijn.
Voordat we verzanden in semantiek, wat je daar doet is net zo goed een aannamequote:Op woensdag 22 juni 2022 12:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
volledige aanname om je eigen stelling te onderbouwen. er zijn zoveel oude woningen op voormalige boerderijen die nog gewoon bewoond worden.
Die kinderen kunnen toch nog steeds naar school en een opleiding doen en een baan zoeken? Hoezo in rook op?quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef arie_g het volgende:
[..]
Iedereen? Dus jij was vanaf je 6e al bij je baan aan het inwerken?quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Je bedoelt de opvoeding die iedereen thuis krijgt?
Want niet elk kind staat de laatste 20 jaar in de rij om hun ouders op te volgen.
Je hoeft geen boer te zijn om vrij te kunnen nemen. Tendentieuze prietpraat weer.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je hebt nog zoiets als een bestemmingsplan wat je kan inzien. Daarnaast is een boerenhuis ingericht om nou ja, een boerderij te runnen. Wat heb je bijvoorbeeld aan grote schuren en hallen als je er niks in plaatst.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je kunt er in wonen? En als je ergens anders gaat wonen heb je ook geen invloed op het land om je heen dat niet van jou is.
Ik ben niet team boeren, ik ben team nuance en redelijkheid, van beide kanten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die rekening wordt niet "helemaal" bij de boeren gelegd. Ook andere sectoren en burgers (hallo, we rijden nog steeds 100 ipv 130 op de snelweg als er geen trekkers in de weg rijden) moeten inleveren.
En wie denk je dat die 25 miljard om boeren uit te kopen gaat ophoesten?
Nee, het is erg makkelijk om altijd maar blind #teamboeren te kiezen. Toen ze mochten uitbreiden waren er ook geen protesten.
Wel gek dat ik hier in de buurt zoveel omgebouwde boerderijen zie staan dan.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt nog zoiets als een bestemmingsplan wat je kan inzien. Daarnaast is een boerenhuis ingericht om nou ja, een boerderij te runnen. Wat heb je bijvoorbeeld aan grote schuren en hallen als je er niks in plaatst.
De grap is dat het grootste deel van wat er in Nederland aan voedsel geproduceerd wordt geëxporteerd wordt, en dat het grootste deel van het voedsel dat in Nederland geconsumeerd wordt geïmporteerd wordt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het te zot voor woorden dat bij biologische melk en yoghurt van de AH waarschijnlijk niet eens uit NL komen, er staat iig nergens op dat het een NL product is.
Ook gewoon een financieel ding, een deel van de waarde van het vastgoed zit hem er in dat je een (agrarisch) bedrijf mag runnen op die plek.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat je niks aan een boerenhuis hebt als je geen boerderij hebt. Plus dat het land om je heen verkocht is en je geen idee hebt wat er mee gedaan gaat worden
When life gives you lemons, make lemonade.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:09 schreef arie_g het volgende:
[..]
Iedereen? Dus jij was vanaf je 6e al bij je baan aan het inwerken?
Klopt, zeker niet iedereen heeft zin om het bedrijf over te nemen, het is zwaar werk en dat laat maar zien dat het niet zo winstgevend en makkelijk is als vele mensen hier denken. Maar ze zijn er wel
Ik krijg een heel sterk randstedeling gevoel in dit topic. Wat ik ook wel snap, wat je niet kent is lastig te begrijpen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je hoeft geen boer te zijn om vrij te kunnen nemen. Tendentieuze prietpraat weer.
Ik krijg een foutmelding als ik er op druk, dus waar sluit je je bij aan?quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:11 schreef Red_85 het volgende:
https://media.dumpert.nl/(...)7f9728f9fd/image.jpg
Sluit ik me bij aan. Geldt voor meerdere vlakken.
Die 100 kilometer die de rechter niet meerekent bedoel je?quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die rekening wordt niet "helemaal" bij de boeren gelegd. Ook andere sectoren en burgers (hallo, we rijden nog steeds 100 ipv 130 op de snelweg als er geen trekkers in de weg rijden) moeten inleveren.
En wie denk je dat die 25 miljard om boeren uit te kopen gaat ophoesten?
Nee, het is erg makkelijk om altijd maar blind #teamboeren te kiezen. Toen ze mochten uitbreiden waren er ook geen protesten.
Weet niet, woon in een dorpje op het Friese platteland, heb vrienden die boer zijn, heb ook op boerderijen gewerkt als zomerbaan en zie meerdere keren per jaar stallen van binnen, voorheen ook voor m'n werk (ICT).quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik krijg een heel sterk randstedeling gevoel in dit topic. Wat ik ook wel snap, wat je niet kent is lastig te begrijpen.
Met dat laatste ben ik het eens.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet niet, woon in een dorpje op het Friese platteland, heb vrienden die boer zijn, heb ook op boerderijen gewerkt als zomerbaan en zie meerdere keren per jaar stallen van binnen, voorheen ook voor m'n werk (ICT).
Ben absoluut #teamboeren maar we hebben er wel teveel.
Nee, er zijn niet teveel boeren, ze boeren te intensief. Dat is het probleem.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er geen individuele boer die je het kan verwijten dat hij of zij "boert".
Maar momenteel zijn het er teveel, wat de oorzaak ook is.
1,6 miljoen melkkoeien, 12 miljoen varkens, 115 miljoen kippen.
En dan slachten we ook nog eens 2,2 miljoen runderen, 15 miljoen varkens en 500 miljoen kippen per jaar.
Ter vergelijking: Frankrijk heeft ook 14 miljoen varkens maar dat land is 13x groter.
Dat bestemmingsplan kun je ook inzien als je de land om je heen verkoopt. En die schuren en hallen kun je bijvoorbeeld afbreken en dat levert vaak zelfs het recht op om nog een keer een woning te bouwen op je perceel waardoor je je landbouwgrond kunt verkopen als bouwgrond.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt nog zoiets als een bestemmingsplan wat je kan inzien. Daarnaast is een boerenhuis ingericht om nou ja, een boerderij te runnen. Wat heb je bijvoorbeeld aan grote schuren en hallen als je er niks in plaatst.
Vooral de grootte van de veestapel is het probleem. Qua akkerbouw kan een land aardig wat hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, er zijn niet teveel boeren, ze boeren te intensief. Dat is het probleem.
Als ze circulair, biologisch zouden boeren dan zou er vrijwel niets aan de hand zijn, en met een beetje mazzel zouden ze dan ook nog eens een prima boterham kunnen verdienen, maar ja...... dan moet het volk niet voor een dubbeltje eerste rang willen blijven zitten en niet-biologisch voedsel uit het buitenland blijven halen.
We willen immers wel graag onze goedkope karbonades blijven houden.
Nee, ze hebben eerst gedramd zodat eisen naar beneden gingen en daarop geïnvesteerd. Dat hele ze hebben altijd meegewerkt riedeltje klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die 100 kilometer die de rechter niet meerekent bedoel je?
De boeren hebben gewoon gelijk als ze dit argument (wij hebben altijd gedaan en geïnvesteerd wat de overheid wilde) aanvoeren. Dat wil niet zeggen dat je niets moet doen, want we hebben gewoon een probleem maar dat zegt wel iets over de schuldvraag en dus ook iets over de manier waarop je je als overheid zou moeten opstellen.
Zoals al eerder gezegd vallen boeren niet onder 'de meeste mensen'. Misschien moet je een keer een weekje meelopen, boer zijn is niet vergelijkbaar met de gemiddelde baanquote:Op woensdag 22 juni 2022 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
When life gives you lemons, make lemonade.
Genoeg mensen die omscholen op latere leeftijd omdat er in hun sector even geen droog brood is te verdienen of omdat ze deels arbeidsongeschikt worden.
Het leven loopt niet altijd zoals je het hebt gepland.
Mijn punt is meer dat dat huis geen drol waard is zonder het land er om heen. Dus je zult er of weinig voor krijgen of je zit er mee in de maag.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat bestemmingsplan kun je ook inzien als je de land om je heen verkoopt. En die schuren en hallen kun je bijvoorbeeld afbreken en dat levert vaak zelfs het recht op om nog een keer een woning te bouwen op je perceel waardoor je je landbouwgrond kunt verkopen als bouwgrond.
Woningen die aan stallen vastgemaakt zijn zoals vroeger zijn sowieso al zeldzaamheden op het moderne platteland, de meeste boeren wonen gewoon in een huis op een apart stuk grond dat ook zo is geoormerkt in het kadaster.
Ja, want het vee in NL krijgt in NL verbouwd voerquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
[..]
De boeren hebben al decennia lang zo'n gigantische lobby gevoerd dat alle maatregelen verwaterd werden. Of dat er in plaats van handhaving gekozen werd voor zelfregulering, die vervolgens niet werd nagekomen door de boeren. Illegale mestdumpingen waren en zijn wijdverspreid. Dus dat ze zich altijd constructief hebben opgesteld? Mwahquote:Op woensdag 22 juni 2022 12:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die 100 kilometer die de rechter niet meerekent bedoel je?
De boeren hebben gewoon gelijk als ze dit argument (wij hebben altijd gedaan en geïnvesteerd wat de overheid wilde) aanvoeren. Dat wil niet zeggen dat je niets moet doen, want we hebben gewoon een probleem maar dat zegt wel iets over de schuldvraag en dus ook iets over de manier waarop je je als overheid zou moeten opstellen.
wat denk je zelf, gezien de uitkeringen van aardbevingschade/versterking problematiek, de compensatie toeslagaffaire etc?quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar die boeren die uitgekocht moeten worden, krijgen die een beetje voldoende geld? Of veel te weinig?
Ah, en omdat boeren zich verheven voelen boven andere stervelingen moeten die maar de meest krankzinnige offers brengen om het boerenbestaan te faciliterenquote:Op woensdag 22 juni 2022 12:16 schreef arie_g het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd vallen boeren niet onder 'de meeste mensen'. Misschien moet je een keer een weekje meelopen, boer zijn is niet vergelijkbaar met de gemiddelde baan
Wat voor offers moet jij brengen dan?:')quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ah, en omdat boeren zich verheven voelen boven andere stervelingen moeten die maar de meest krankzinnige offers brengen om het boerenbestaan te faciliteren?
dat geldt voor elke sector, dat er lobby's zijn. Maar de boeren hebben daadwerkelijk geinvesteerd in milieuvriendelijke oplossingen en hebben hun emissies daadwerkelijk sterk verlaagt.Dat is zie niet in andere sectoren.. Vergeet overigens niet dat ook bioboeren moeten gaan stoppen hierdoor.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:17 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De boeren hebben al decennia lang zo'n gigantische lobby gevoerd dat alle maatregelen verwaterd werden. Of dat er in plaats van handhaving gekozen werd voor zelfregulering, die vervolgens niet werd nagekomen door de boeren. Illegale mestdumpingen waren en zijn wijdverspreid. Dus dat ze zich altijd constructief hebben opgesteld? Mwah
Mwah, als de eigenaar van het terrein heeft aangegeven dat andere meningen niet welkom zijn dan snap ik prima dat hij niet komt.quote:
Omdat ze een positieve actie wilden en in Den Haag bang waren voor gedoe. Dus nu keren ze Den Haag symbolisch de rug toe.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:18 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb nergens gehoord waarom ze nou eigenlijk naar stroe gaan, and at this point i'm to afraid to ask
stroe is stro met een extra equote:Op woensdag 22 juni 2022 12:18 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb nergens gehoord waarom ze nou eigenlijk naar stroe gaan, and at this point i'm to afraid to ask
Als je je hele leven administratief medewerker bent geweest, maar door de automatisering je je baan kwijtraakt, ga je ook niet even makkelijk in de supermarkt vakken vullen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:59 schreef arie_g het volgende:
[..]
Niet bepaald, als je ergens in dienst bent is de overstap een stuk makkelijker, zeker als je al vaker van baan bent geswitcht. Een boer heeft z'n hele leven niets anders gedaan en dan is het veel moeilijker jezelf aan te passen.
om te protesteren. Of misschien gaan ze de veluwe omploegen, is het probleem daarmee ook opgelost #omdenkenquote:Op woensdag 22 juni 2022 12:18 schreef junkiesietze het volgende:
We kunnen niet met zijn allen biologisch gaan eten daar hebben we teveel mensen voor en te weinig planeet.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, er zijn niet teveel boeren, ze boeren te intensief. Dat is het probleem.
Als ze circulair, biologisch zouden boeren dan zou er vrijwel niets aan de hand zijn, en met een beetje mazzel zouden ze dan ook nog eens een prima boterham kunnen verdienen, maar ja...... dan moet het volk niet voor een dubbeltje eerste rang willen blijven zitten en niet-biologisch voedsel uit het buitenland blijven halen.
We willen immers wel graag onze goedkope karbonades blijven houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |