abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205117817
quote:
Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat

Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.

De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.

In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]

Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:
Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden

In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.

Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.

Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.

Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.

Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.

Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.

De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.

In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:29:56 #2
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205117829
twitter

Ach nee, cancel culture. Morgen krijgt Tjeerd een stuk in NSB-blad de Telegraaf over hoe je in dit land niets meer mag zeggen, lijkt me.
pi_205117847
Overduidelijk supernormale lui daar op die demo als de nationaal coördinator voor terrorismebestrijding zich ermee moet bemoeien :').
pi_205117855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:32 schreef Tocadisco het volgende:
Overduidelijk supernormale lui daar op die demo als de nationaal coördinator voor terrorismebestrijding zich ermee moet bemoeien :').
waarom bemoeit hij zich er mee eigenlijk? Antwoord: dat is ingegeven door de regering.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:34:40 #5
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205117866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:33 schreef Bensel het volgende:

[..]
waarom bemoeit hij zich er mee eigenlijk? Antwoord: dat is ingegeven door de regering.
???
Waar heb je het over?
pi_205117868
quote:

[..]
Je weet toch dat dit van het kaliber "had ze maar niet zo'n kort rokje aan moeten hebben" is?
pi_205117885
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Je weet toch dat dit van het kaliber "had ze maar niet zo'n kort rokje aan moeten hebben" is?
Hij is nergens slachtoffer van he, hij is gewoon niet welkom op dat evenement. Dat de NCTV een negatief advies geeft kunnen die boeren niets aan doen. Lijkt me sowieso dat ze bij dat soort adviezen snel aan de veilige kant gaan zitten, in de trend van 'we kunnen niet uitsluiten dat...'

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2022 10:38:02 ]
pi_205117898
quote:

[..]
Woordvoerder op het gebied van landbouw en natuur van D66 in de kamer en oud-directeur van de brancheorganisatie van de zuivelindustrie. De beste man zou best wat zinnigs bij te dragen kunnen hebben niet waar? Maar Dit soort manifestaties zijn nou doorgaans niet echt bedoeld als een open discussieplatform waar men ook wat kritischere geluiden wenst te horen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:39:22 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205117901
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hij is nergens slachtoffer van he, hij is gewoon niet welkom op dat evenement. Dat de NCTV een negatief advies geeft kunnen die boeren niets aan doen. Lijkt me sowieso dat ze bij dat soort adviezen snel aan de veilige kant gaan zitten, in de trend van 'we kunnen niet uitsluiten dat...'
Dat advies hangt imho samen met de mededeling van de eigenaar dat mensen met een andere mening niet welkom zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205117906
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hoezo niet welkom? in zijn tweet heeft hij het over een uitnodiging die hij ontving...
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:40:21 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205117913
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:32 schreef Tocadisco het volgende:
Ach, ze bemoeien zich ook als er terreurbuien in aantocht zijn :') De politie coördineert ook trouwens:

twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:41:57 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205117923
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:39 schreef koemleit het volgende:

[..]
Hoezo niet welkom? in zijn tweet heeft hij het over een uitnodiging die hij ontving...
De eigenaar van het terrein heeft uitgesproken dat andere meningen niet welkom zijn.

Dat is dan weer het voor- of nadeel van een particulier terrein itt het Malieveld; daar kan de eigenaar beslissen dat bepaalde mensen niet welkom zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:43:38 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205117937
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:40 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ach, ze bemoeien zich ook als er terreurbuien in aantocht zijn :') De politie coördineert ook trouwens:

[ twitter ]
Bij de benzinepomp vlak voor de afrit naar de A30 al.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205117947
Ik zou als politicus niet binnen een km van die lui mezelf bevinden, nu niet en nooit niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205117950
pi_205117952
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
De eigenaar van het terrein heeft uitgesproken dat andere meningen niet welkom zijn.

Dat is dan weer het voor- of nadeel van een particulier terrein itt het Malieveld; daar kan de eigenaar beslissen dat bepaalde mensen niet welkom zijn.
Precies, de onderbuiken regeren daar
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205117955
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou als politicus niet binnen een km van die lui mezelf bevinden, nu niet en nooit niet.
ik denk dat mensen sowieso zich niet binnen een km van jou willen bevinden, dus dat komt goed uit
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:46:30 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205117960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik denk dat de Groot idd beter niet in de regio kan zijn vandaag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205117961
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:46 schreef Bensel het volgende:

[..]
ik denk dat mensen sowieso zich niet binnen een km van jou willen bevinden, dus dat komt goed uit
Jij hebt me door!
pi_205118013
Stroe als fuik gebruiken, hermetisch afsluiten en die trekkers inbeslagnemen terwijl de lat gebruikend. :)
pi_205118033
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:53 schreef Makrelis het volgende:
Stroe als fuik gebruiken, hermetisch afsluiten en die trekkers inbeslagnemen terwijl de lat gebruikend. :)
stel je voor dat mensen demonstreren zeg, poeh, dat moet niet kunnen, dan maar als een fascist er op los gaan
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 22 juni 2022 @ 11:01:35 #22
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205118078
Och zijn de centenbakjes weer bezig?
pi_205118090
Heeft de politie al geschoten?
  woensdag 22 juni 2022 @ 11:04:40 #25
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_205118113
Politie wat niet in durft te grijpen, man man man wat een land. Je kunt die boeren toch gewoon bij de oprit tegenhouden?

Lijkt mij dat de boeren hun laatste stukje sympathie verspelen op deze manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')