abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205118780
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]
of in twente
Er zijn mensen die niet alleen voor het geld werken, sterker nog ik ken mensen die ziek worden als ze stil gaan zitten. Om nog maar te zwijgen over de toekomst van hun kinderen, welke ineens in rook opgaat en waar van jongs af aan vele leerjaren in geïnvesteerd zijn.
  Forum Admin woensdag 22 juni 2022 @ 12:05:54 #252
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205118786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:04 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waarom zou je dat doen?
Omdat je niks aan een boerenhuis hebt als je geen boerderij hebt. Plus dat het land om je heen verkocht is en je geen idee hebt wat er mee gedaan gaat worden
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 22 juni 2022 @ 12:06:23 #253
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205118793
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef Leandra het volgende:
Overigens heb ik absoluut begrip voor de boeren, vooral door de manier waarop ze eigenlijk de afgelopen decennia gedwongen werden te gaan boeren op de manier dat ze boeren, maar ik denk dat ze wel een ommezwaai moeten maken;
Geen intensieve landbouw en veehouderij meer maar kleinschalige circulaire biologische landbouw.
Niet voor de halve wereld produceren, maar primair voor Nederland.

En ja, dan wordt voedsel duurder, maar ook beter, en hopelijk blijft er voor de boer dan wat meer over dan nu, want het gros van de opbrengst gaat nu niet naar de boer.
Mooi leesvoer:
https://www.barneveldsekr(...)nd-biologische-waar-

Ik vind het te zot voor woorden dat bij biologische melk en yoghurt van de AH waarschijnlijk niet eens uit NL komen, er staat iig nergens op dat het een NL product is.
Boeren verdienen niet weinig geld met hun baan hoor. En ze produceren voor de export, als je ze meer gaat betalen voor hun binnenlandse afzet gaan ze niet opeens netto minder produceren.
pi_205118796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef arie_g het volgende:

[..]
Er zijn mensen die niet alleen voor het geld werken, sterker nog ik ken mensen die ziek worden als ze stil gaan zitten. Om nog maar te zwijgen over de toekomst van hun kinderen, welke ineens in rook opgaat en waar van jongs af aan vele leerjaren in geïnvesteerd zijn.
Je bedoelt de opvoeding die iedereen thuis krijgt?

Want niet elk kind staat de laatste 20 jaar in de rij om hun ouders op te volgen.
  woensdag 22 juni 2022 @ 12:06:49 #255
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205118801
quote:
Meerdere trekkers met pech langs de weg

Rijkswaterstaat heeft meerdere meldingen ontvangen van trekkers die onderweg naar het landelijke protest pech hebben. Zo is er een trekker op de A1 bij knooppunt Beekbergen gestrand. Op de A30 bij Ede heeft een berger een landbouwvoertuig meegenomen vanwege een klapband.
Gewoon lekker laten staan
Where law ends, tyrrany begins.
pi_205118805
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Ja, en Nederlandse boeren hebben daar altijd in meebewogen en investeert. Denk aan mestinjectie.

De laaste 3 a 4 jaar kwamen we er achter dat het toch niet goed is gegaan op allerlei gebieden en moet er halsoverkop iets veranderen. Die rekening wordt ipv deels helemaal bij de boeren neergelegd en daar zijn ze boos over. En dat snap ik wel als je jaren je best doet en vervolgens zo in het verdomhoekje wordt geduwt.
Drammen doen ze anders ook al sinds de jaren 80 waar iedere keer naar geluisterd werd waardoor die boer weer denkt dat drammen werkt want dan krijg je je zin. Zo komen we aan dit probleem. Omdat er iedere keer meebewogen werd met die boer en eisen afgezwakt werden. Boeren drammen al decennia, niet 3 jaartjes.
  woensdag 22 juni 2022 @ 12:07:18 #257
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205118808
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat je niks aan een boerenhuis hebt als je geen boerderij hebt. Plus dat het land om je heen verkocht is en je geen idee hebt wat er mee gedaan gaat worden
Je kunt er in wonen? En als je ergens anders gaat wonen heb je ook geen invloed op het land om je heen dat niet van jou is.
pi_205118809
quote:

[..]
[..]
Ja, en Nederlandse boeren hebben daar altijd in meebewogen en investeert. Denk aan mestinjectie.

De laaste 3 a 4 jaar kwamen we er achter dat het toch niet goed is gegaan op allerlei gebieden en moet er halsoverkop iets veranderen. Die rekening wordt ipv deels helemaal bij de boeren neergelegd en daar zijn ze boos over. En dat snap ik wel als je jaren je best doet en vervolgens zo in het verdomhoekje wordt geduwt.
Die rekening wordt niet "helemaal" bij de boeren gelegd. Ook andere sectoren en burgers (hallo, we rijden nog steeds 100 ipv 130 op de snelweg als er geen trekkers in de weg rijden) moeten inleveren.

En wie denk je dat die 25 miljard om boeren uit te kopen gaat ophoesten?

Nee, het is erg makkelijk om altijd maar blind #teamboeren te kiezen. Toen ze mochten uitbreiden waren er ook geen protesten.
pi_205118810
quote:

[..]
[..]

Laten we wel zijn, er is op alle mogelijke manieren geprobeerd om de rekening ook ergens anders te leggen. Met stikstof-uitruil, met creatieve rekenmodellen, met verlaging van de maximumsnelheid, noem maar op. Uiteindelijk is er maar één conclusie, en dat is de conclusie die experts 4 jaar geleden allang hadden getrokken: er moeten boeren weg.
pi_205118816
quote:

[..]
In die situatie hebben al tig mensen met andere banen (en trouwens ook andere boeren) gezeten en dat zal in de toekomst ook ongetwijfeld nog eens voorkomen. Maar voor die mensen hebben we toch ook niet allerlei exorbitante offers als samenleving gebracht om hun bedrijf overeind te houden? Het gros van hen kon überhaupt niet eens op een uitkoopregeling rekenen, laat staan een die zo ongelooflijk ruim is opgezet als die voor boeren nu.
  Forum Admin woensdag 22 juni 2022 @ 12:08:21 #261
pi_205118820
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]
volledige aanname om je eigen stelling te onderbouwen. er zijn zoveel oude woningen op voormalige boerderijen die nog gewoon bewoond worden.
Voordat we verzanden in semantiek, wat je daar doet is net zo goed een aanname :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 22 juni 2022 @ 12:08:40 #262
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205118822
quote:

[..]
Die kinderen kunnen toch nog steeds naar school en een opleiding doen en een baan zoeken? Hoezo in rook op?
pi_205118832
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Je bedoelt de opvoeding die iedereen thuis krijgt?

Want niet elk kind staat de laatste 20 jaar in de rij om hun ouders op te volgen.
Iedereen? Dus jij was vanaf je 6e al bij je baan aan het inwerken?
Klopt, zeker niet iedereen heeft zin om het bedrijf over te nemen, het is zwaar werk en dat laat maar zien dat het niet zo winstgevend en makkelijk is als vele mensen hier denken. Maar ze zijn er wel
  woensdag 22 juni 2022 @ 12:09:20 #264
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205118837
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het boerenleven is blijkbaar niet zo zwaar als je bij iedere gelegenheid vrij kan nemen om met je trekkers op de snelweg hardwerkende burgers te pesten.
Je hoeft geen boer te zijn om vrij te kunnen nemen. Tendentieuze prietpraat weer.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Forum Admin woensdag 22 juni 2022 @ 12:09:56 #265
pi_205118847
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:07 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je kunt er in wonen? En als je ergens anders gaat wonen heb je ook geen invloed op het land om je heen dat niet van jou is.
Je hebt nog zoiets als een bestemmingsplan wat je kan inzien. Daarnaast is een boerenhuis ingericht om nou ja, een boerderij te runnen. Wat heb je bijvoorbeeld aan grote schuren en hallen als je er niks in plaatst.
  Forum Admin woensdag 22 juni 2022 @ 12:10:50 #266
pi_205118854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die rekening wordt niet "helemaal" bij de boeren gelegd. Ook andere sectoren en burgers (hallo, we rijden nog steeds 100 ipv 130 op de snelweg als er geen trekkers in de weg rijden) moeten inleveren.

Nee, het is erg makkelijk om altijd maar blind #teamboeren te kiezen. Toen ze mochten uitbreiden waren er ook geen protesten.
Ik ben niet team boeren, ik ben team nuance en redelijkheid, van beide kanten.
pi_205118855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je hebt nog zoiets als een bestemmingsplan wat je kan inzien. Daarnaast is een boerenhuis ingericht om nou ja, een boerderij te runnen. Wat heb je bijvoorbeeld aan grote schuren en hallen als je er niks in plaatst.
Wel gek dat ik hier in de buurt zoveel omgebouwde boerderijen zie staan dan. :')
  woensdag 22 juni 2022 @ 12:11:05 #268
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205118859
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef Leandra het volgende:

Ik vind het te zot voor woorden dat bij biologische melk en yoghurt van de AH waarschijnlijk niet eens uit NL komen, er staat iig nergens op dat het een NL product is.
De grap is dat het grootste deel van wat er in Nederland aan voedsel geproduceerd wordt geëxporteerd wordt, en dat het grootste deel van het voedsel dat in Nederland geconsumeerd wordt geïmporteerd wordt.

Koekoek.
Huilen dan.
  woensdag 22 juni 2022 @ 12:11:18 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205118860
https://media.dumpert.nl/(...)7f9728f9fd/image.jpg

Sluit ik me bij aan. Geldt voor meerdere vlakken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205118861
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ook gewoon een financieel ding, een deel van de waarde van het vastgoed zit hem er in dat je een (agrarisch) bedrijf mag runnen op die plek.
Na deze kaalslag blijft nog slechts een huis in de middle of nowhere over.
zie email 27 oktober
pi_205118864
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:09 schreef arie_g het volgende:

[..]
Iedereen? Dus jij was vanaf je 6e al bij je baan aan het inwerken?
Klopt, zeker niet iedereen heeft zin om het bedrijf over te nemen, het is zwaar werk en dat laat maar zien dat het niet zo winstgevend en makkelijk is als vele mensen hier denken. Maar ze zijn er wel
When life gives you lemons, make lemonade.

Genoeg mensen die omscholen op latere leeftijd omdat er in hun sector even geen droog brood is te verdienen of omdat ze deels arbeidsongeschikt worden.

Het leven loopt niet altijd zoals je het hebt gepland.
  Forum Admin woensdag 22 juni 2022 @ 12:12:04 #272
pi_205118871
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je hoeft geen boer te zijn om vrij te kunnen nemen. Tendentieuze prietpraat weer.
Ik krijg een heel sterk randstedeling gevoel in dit topic. Wat ik ook wel snap, wat je niet kent is lastig te begrijpen.
pi_205118874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:11 schreef Red_85 het volgende:
https://media.dumpert.nl/(...)7f9728f9fd/image.jpg

Sluit ik me bij aan. Geldt voor meerdere vlakken.
Ik krijg een foutmelding als ik er op druk, dus waar sluit je je bij aan?
pi_205118879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die 100 kilometer die de rechter niet meerekent bedoel je?

De boeren hebben gewoon gelijk als ze dit argument (wij hebben altijd gedaan en geïnvesteerd wat de overheid wilde) aanvoeren. Dat wil niet zeggen dat je niets moet doen, want we hebben gewoon een probleem maar dat zegt wel iets over de schuldvraag en dus ook iets over de manier waarop je je als overheid zou moeten opstellen.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')