Ik heb de laatste weken flink wat niet corona gerelateerde ellende in de omgeving meegemaakt. Het leven is veel te kort om te laten beheersen door angst voor corona, besmettingen en maatregelen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:14 schreef Zoev het volgende:
[..]
Ook niet als je vader of moeder met zeven liter zuurstof op de IC ligt en op het punt staat om te overlijden tgv corona?
Door mensen als jou gaat de maatschappij dicht.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, dat is sowieso geen probleem. Vorige winter ook nooit gedaan, niemand die er iets van zei.
Dan is het een beetje laat om nog een kapje op te zetten, denk je ook niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:14 schreef Zoev het volgende:
[..]
Ook niet als je vader of moeder met zeven liter zuurstof op de IC ligt en op het punt staat om te overlijden tgv corona?
Als je de hele post leest, zie je dat ik zeg 'geen maatregelen'quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor, je zei het andersom. Dat mensen zelf moeten weten als ze thuis willen werken en mondkapjes opzetten. Maar die mensen zitten juist vaak te zeiken dat anderen het allemaal te luchtig nemen.
En dat mensen die dat voor zichzelf wel willen, laat ze toch.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook wel in. Er kan best een golfje zijn, en er zullen daarvan ook best wat mensen in het ziekenhuis komen. Maar het lijkt me toch echt prima mogelijk om zonder maatregelen doorheen te komen.
En dat er dan mensen zijn die dingen afzeggen, liever toch thuiswerken, een mondkapje op zetten, laat ze toch.
Early Covid slachtoffersquote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die zijn allebei al tien jaar dood. En als ze op het punt zouden staan om te overlijden maakt het ook niet meer uit. Denk dat ze me dan liever zo zouden zijn als ze nog wat kunnen zien.
Dus het gaat niks bijdragen, toch moet je hem opzetten en als je daar wat van zegt moet je niet zeuren en krijgen we een verhaal over hoe jij 8 uur per dag met zo'n ding rondliep?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:16 schreef Zoev het volgende:
[..]
Niks maar dan zul je het toch op je snuit meoten zetten.
Mensen moeten niet zo krampachtig doen om een mondkapje.
Ik heb er twee jaar lang minimaal acht uur per dag mee gelopen. Net zoals veel anderen.
Wordt altijd zo moe van die zeurders die alleen bij de appie zo'n ding op hebben gezet bv
Ik word dan weer moe van die mensen die denken dat dat kapje in elke binnengelegenheid enorm belangrijk is. Loop je dan straks weer op de bovenste verdieping van de bieb met zo'n ding op terwijl het er verder uitgestorven is, maar moet nou eenmaal en doe toch niet zo moeilijk en niet zo zeuren enzo.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:16 schreef Zoev het volgende:
[..]
Ik heb er twee jaar lang minimaal acht uur per dag mee gelopen. Net zoals veel anderen.
Wordt altijd zo moe van die zeurders die alleen bij de appie zo'n ding op hebben gezet bv
Gaat zich erom dat veel mensen niet weten hoe het is om continue een masker te dragen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dus het gaat niks bijdragen, toch moet je hem opzetten en als je daar wat van zegt moet je niet zeuren en krijgen we een verhaal over hoe jij 8 uur per dag met zo'n ding rondliep?
Nee, door de keuzes van politici gaat de maatschappij dicht. Het is een denkfout die heel vaak gemaakt wordt - maar het is wel een denkfout.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:17 schreef Zoev het volgende:
[..]
Door mensen als jou gaat de maatschappij dicht.
Realiseer je je dat?
Als je Ebola en machete-aanvallen hebt overleefd mag je mijns inziens pas klagenquote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:20 schreef Zoev het volgende:
[..]
Gaat zich erom dat veel mensen niet weten hoe het is om continue een masker te dragen.
Ik heb het over strakke FFP2 maskers. Als je die lang genoeg op je snuffert hebt dan mag je mijn inziens pas klagen
Moet jij weten. Het gaat mij om het principe. En het nut.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:16 schreef Zoev het volgende:
[..]
Mensen hoeven het toch ook niet te weten als het toch niks helpt? Waarom zou je dat dan willen weten?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:20 schreef Zoev het volgende:
[..]
Gaat zich erom dat veel mensen niet weten hoe het is om continue een masker te dragen.
Ik heb het over strakke FFP2 maskers. Als je die lang genoeg op je snuffert hebt dan mag je mijn inziens pas klagen
En de politiek maakt keuzes door zulke mensen/stommiteiten.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:21 schreef Janneke141 het volgende:
door de keuzes van politici gaat de maatschappij dicht.
Een klas vol kinderen: geen mondkapje op.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik word dan weer moe van die mensen die denken dat dat kapje in elke binnengelegenheid enorm belangrijk is. Loop je dan straks weer op de bovenste verdieping van de bieb met zo'n ding op terwijl het er verder uitgestorven is, maar moet nou eenmaal en doe toch niet zo moeilijk en niet zo zeuren enzo.
Nee. Je suggereert een logisch gevolg dat er niet is.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:21 schreef Zoev het volgende:
[..]
En de politiek maakt keuzes door zulke mensen/stommiteiten.
Omdat het helaas moet.
Als iedereen zich aan de basismaatregelen houdt is er weinig aan de hand
Kijkend naar de cijfers toen de mondkapjesplicht in ging: het werkte wel degelijkquote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
Mensen hoeven het toch ook niet te weten als het toch niks helpt? Waarom zou je dat dan willen weten?
O ja? Hoeveel besmettingen hadden we wel niet dan in december en januari?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:22 schreef Zoev het volgende:
[..]
Kijkend naar de cijfers toen de mondkapjesplicht in ging: het werkte wel degelijk
Ah, mijn cavia is dooier dan de jouwe, altijd mooi. Ik vind elke minuut met een lapje voor mijn smoel al teveel, het zit kut, het is vies warm en de supermarkt ziet eruit alsof je in een slechte horrorfilm terecht bent gekomen.; Daarnaast geloof ik niet dat het nou het wondermiddel is, en dus nee, ik zet er ook geen een meer op.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:20 schreef Zoev het volgende:
[..]
Ga hulp zoeken, voor het te laat is. En ander werk waar je beter voor geschikt bent. Bij de overheid of zo.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:26 schreef Zoev het volgende:
Beste mensen,
Ik reageer misschien erg fel op het corona gebeuren. Een kleine uitleg hier voor vind ik op zijn plaatst.
Maar ik moet bekennen dat ik ook weer schrik dat er een nieuwe golf is of aan komt.
Ik heb twee jaar lang midden in de shit gezeten op het werk, en ben gewoon bang dat het nu weer zo gaat als 2020 en 2021.
Heb heel veel mensen (ook jonge ouders etc) dood zien gaan, wat mij soms heel diep heeft geraakt.
In plaats van 36 uur werkte ik heel veel uren meer, waar door ik in hoogtij momenten amper thuis was.
Het werd allemaal verplicht door de baas (werkopdrachten).
Ik kijk er met die bril door heen.
Maar ik realiseer mij dondersgoed dat het voor heel veel mensen shit is als weer alles dicht gaat, en hoop van harte voor deze mensen en de sectoren dat dit ook niet gebeurd.
Een comicon bezoeken, beetje knuffelen om weer op te leven.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ga hulp zoeken, voor het te laat is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |