abonnement Unibet Coolblue
pi_205073962
Dit is geen topic met de nadruk op 'wat er mis is met mij', maar meer om te vragen of jullie wellicht ideeën hebben of iets weten op dit gebied.

Heel kort gezegd spendeer ik veel tijd alleen. Ik werk voor mezelf (ZZP) en heb elke keer kortdurende opdrachtgevers. Ik heb wel een vrouw en 2 kinderen, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik heb ook vrienden die ik af en toe zie, maar dat vult ook de 'leegte' die ik heb niet op.

Ik merk dat ik steeds meer de behoefte begin te krijgen om 'ergens bij te horen'. Ik heb altijd alles op mijn eigen manier gedaan, maar dat begint me nu tegen te staan. Ik ben jaloers op mensen die dit gevoel 'gevuld' kunnen krijgen door bijvoorbeeld in een kerkelijke gemeenschap te zitten, of bij een motorclub zitten met wekelijkse activiteiten, of hardcore voetbalfanaat zijn en wekelijks 2 wedstrijden kijken met gelijkgestemden, etc.

Het probleem is alleen dat de onderwerpen me hierin totaal niet aantrekken. Het samen liedjes zingen in een kerk lijkt me eigenlijk geweldig, maar helaas ben ik niet gelovig en zou daarin 'infiltreren' me op een gegeven moment ook tegen gaan staan. Was er maar een kerkgemeenschap voor ongelovigen, om toch samen te kunnen komen elke week. En dan niet om de intellectuele superieure kwal uit te hangen, maar om samen het leven te vieren, dankbaar te zijn, te zingen, te eten, etc.

Ik heb wel een tijdje een meditatie-cursus gevolgd en een groot deel van 'Zen' trekt me wel aan, maar dan niet de meest strikte versie van het Boeddhisme. En na de les ging altijd iedereen gewoon weer direct naar huis. Ook heb ik een tijdje regelmatig gepokerd maar ook daar is er niet echt een 'samen' sfeertje. Iedereen zit elkaar continu te 'lezen' en ziet elkaar als 'tegenstander'. Dus sociaal deed dat ook weinig voor me.

Hobby's & interesses:
- Zelfverbetering
- Muziek (maken)
- Film (maken)

Ik ben het liefst op zoek naar iets 'groots', met veel leden. Dus niet een 'kookclubje' beginnen met 4 man, maar een mogelijkheid om 'op te kunnen gaan' in de groep. Iets wat ik nog nooit in mijn leven heb gedaan.

Iemand die iets weet of een idee heeft?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:03:54 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:04:10 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205073970
Yoga.
Resistance is futile.
pi_205073993
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:03 schreef matigeuser het volgende:

Het samen liedjes zingen in een kerk lijkt me eigenlijk geweldig, maar helaas ben ik niet gelovig en zou daarin 'infiltreren' me op een gegeven moment ook tegen gaan staan. Was er maar een kerkgemeenschap voor ongelovigen, om toch samen te kunnen komen elke week. En dan niet om de intellectuele superieure kwal uit te hangen, maar om samen het leven te vieren, dankbaar te zijn, te zingen, te eten, etc.

Is een Shantykoor misschien iets?
pi_205074001
Je kunt gewoon bij een ander koor gaan en bij een kerkkoor gaan is echt niet infiltreren. Een pastoor of dominee zou het alleen maar toejuichen zodat je op z'n minst iets van het geloof meekrijgt en eventueel christen wordt op z'n best.
pi_205074015
Zat matige users hier.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 13:12:59 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205074027
Is er vanuit jou werk niet iets om op verder te borduren?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205074030
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:07 schreef FlauwKapsel het volgende:
Je kunt gewoon bij een ander koor gaan en bij een kerkkoor gaan is echt niet infiltreren. Een pastoor of dominee zou het alleen maar toejuichen zodat je op z'n minst iets van het geloof meekrijgt en eventueel christen wordt op z'n best.
Ja daar zit iets in, maar continu zingen over 'Hij die mij geschapen heeft' en 'Hij is zo geweldig', zal me op den duur ook tegen gaan staan. Ik wil het wel geloven, maar ik kan het niet.
pi_205074052
Ga golfen, kun je direct mooi netwerken voor je ZZP diensten.
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 13:20:53 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_205074076
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:13 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ja daar zit iets in, maar continu zingen over 'Hij die mij geschapen heeft' en 'Hij is zo geweldig', zal me op den duur ook tegen gaan staan. Ik wil het wel geloven, maar ik kan het niet.
ER zijn toch ook wel koren zonder gelovige inslag? Die popnummers zingen en zo is dat niks?

Deze zoekt nog mensen ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:27:15 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_205074111
Meld je aan bij het orkest van André Rieu, krijg je er nog voor betaald ook _O_
pindazakje
pi_205074150
Wel eens een Korendag meegemaakt waar meerdere koren hun kunsten vertonen. Van Christelijk tot pop, van het levenslied tot gregoriaans chanten.

Zulk soort groepen (voor jonge en oude mensen) komen vaak 1 keer per week bij elkaar om te oefenen. Ik ben absoluut geen zanger zelf, maar kan het je wel aanraden.

Desnoods leer je een instrument spelen en neem je deel aan zo'n fanfare orkest. Als dat je ligt natuurlijk.
pi_205074222
Je kan altijd naast je vaste baan vrijwilliger worden. Zo kun je aan “zelfverbetering” doen, iets terug geven aan een lokale organisatie en nieuwe mensen ontmoeten. Ik zelf ben vrijwilliger op de zaterdag en donderdagavond in het zwembad in ons dorp. Heb al vele mensen ontmoet en het werk is ook erg leuk.
pi_205074246
FOK!
Ik zwaai naar dieren.
pi_205074252
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:10 schreef Selenophilia het volgende:
Zat matige users hier.
Zo leer je weer eens wat. Altijd gedacht dat deze user mati geuser heette _O_
pi_205074258
Qua zelfverbetering en ergens bij horen: vrijmetselarij wellicht?

Eventueel een sociëteit, zoals Rotary of Lions?
pi_205074509
Een gezin :D

Dan heb je geen zin/tijd meer in al die sociale onzin :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205074611
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:38 schreef Het_Bokje het volgende:
Een gezin :D

Dan heb je geen zin/tijd meer in al die sociale onzin :)
De OP lezen was al te veel moeite?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:01:25 #19
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205074622
Ik zit bij een percussiegroep (Braziliaanse samba) met iets van 25-30 leden ^O^ misschien zoiets?
pi_205074646
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
De OP lezen was al te veel moeite?
Sorry dat ik uit die lap tekst 1 zin heb gemist.

Zo te lezen doet TS al veel om te onderzoeken wat hij wel leuk vind. Ik denk niet dat ik een suggestie aan kan dragen die hij nog niet geprobeerd heeft.

Een wat actievere rol bij een sportclub? (bij een semi-prof bierteam, 2x per week trainen+wedstrijd en op de Club dan nog training geven, technische commissie etc)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205074665
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:07 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Is een Shantykoor misschien iets?
Dat is geen gek idee bij het lezen van de OP. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205074689
Op zich kan je ook bij satudarah gaan als je dan ruzie hebt heb je altijd wat achter de hand.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205074707
quote:
16s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Op zich kan je ook bij satudarah gaan als je dan ruzie hebt heb je altijd wat achter de hand.
Ist verboten in NiederReich, tegenwoordig is het Darahbaru
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:16:35 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205074721
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:03 schreef matigeuser het volgende:
...

Hobby's & interesses:
- Zelfverbetering
- Muziek (maken)
- Film (maken)

Ik ben het liefst op zoek naar iets 'groots', met veel leden. Dus niet een 'kookclubje' beginnen met 4 man, maar een mogelijkheid om 'op te kunnen gaan' in de groep. Iets wat ik nog nooit in mijn leven heb gedaan.

Iemand die iets weet of een idee heeft?
In een band of orkest spelen? Band zou dus te klein zijn denk ik voor je, maar als je er in meerdere speelt krijg je ook veel contacten in de scene. Wekelijks/tweewekelijks oefenen, soms een optreden in een kroeg en dan kom je denk ik al een heel eind.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:19:18 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205074733
Oh en je noemt ook "zelfverbetering". Een sport waarbij je examens moet doen of wedstrijden in het weekend een idee? Judo, karate of een kleiner iets zoals schermen, boogschieten, honkbal, schaken. Bij die minder bekende sporten zit vaak ook een hecht clubje.
pi_205074816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:13 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ist verboten in NiederReich, tegenwoordig is het Darahbaru
Ach verboden verboden er mag wel meer niet.

Gewoon niet meer herinneren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205074952
Misschien kun je naar de kerk, bij het kerkkoor.
Google is your friend, abuse your friends
pi_205075451
quote:
16s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat is geen gek idee bij het lezen van de OP. ^O^
Klopt, ziet er best leuk uit. Ware het niet dat alle foto's en filmpjes die ik online zie van leden zijn van minimaal 70+.

Als 36-jarige vind ik dat toch wel iets te veel van het goede.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 19:28:18 #29
399061 kuolema
vermaledijd
pi_205076943
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:03 schreef matigeuser het volgende:
Dit is geen topic met de nadruk op 'wat er mis is met mij', maar meer om te vragen of jullie wellicht ideeën hebben of iets weten op dit gebied.

Heel kort gezegd spendeer ik veel tijd alleen. Ik werk voor mezelf (ZZP) en heb elke keer kortdurende opdrachtgevers. Ik heb wel een vrouw en 2 kinderen, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik heb ook vrienden die ik af en toe zie, maar dat vult ook de 'leegte' die ik heb niet op.

Ik merk dat ik steeds meer de behoefte begin te krijgen om 'ergens bij te horen'. Ik heb altijd alles op mijn eigen manier gedaan, maar dat begint me nu tegen te staan. Ik ben jaloers op mensen die dit gevoel 'gevuld' kunnen krijgen door bijvoorbeeld in een kerkelijke gemeenschap te zitten, of bij een motorclub zitten met wekelijkse activiteiten, of hardcore voetbalfanaat zijn en wekelijks 2 wedstrijden kijken met gelijkgestemden, etc.

Het probleem is alleen dat de onderwerpen me hierin totaal niet aantrekken. Het samen liedjes zingen in een kerk lijkt me eigenlijk geweldig, maar helaas ben ik niet gelovig en zou daarin 'infiltreren' me op een gegeven moment ook tegen gaan staan. Was er maar een kerkgemeenschap voor ongelovigen, om toch samen te kunnen komen elke week. En dan niet om de intellectuele superieure kwal uit te hangen, maar om samen het leven te vieren, dankbaar te zijn, te zingen, te eten, etc.

Ik heb wel een tijdje een meditatie-cursus gevolgd en een groot deel van 'Zen' trekt me wel aan, maar dan niet de meest strikte versie van het Boeddhisme. En na de les ging altijd iedereen gewoon weer direct naar huis. Ook heb ik een tijdje regelmatig gepokerd maar ook daar is er niet echt een 'samen' sfeertje. Iedereen zit elkaar continu te 'lezen' en ziet elkaar als 'tegenstander'. Dus sociaal deed dat ook weinig voor me.

Hobby's & interesses:
- Zelfverbetering
- Muziek (maken)
- Film (maken)

Ik ben het liefst op zoek naar iets 'groots', met veel leden. Dus niet een 'kookclubje' beginnen met 4 man, maar een mogelijkheid om 'op te kunnen gaan' in de groep. Iets wat ik nog nooit in mijn leven heb gedaan.

Iemand die iets weet of een idee heeft?
Dat kan best hoor. Ik zit als niet-gelovige in een jongerenkoor dat hoort bij een rooms-katholieke kerk en ben echt niet de enige daar die niet katholiek is. Iedereen is daar welkom. En we zingen maar één keer per maand bij een kerkdienst, verder gewoon pop, rock, musical etc.
Je kunt het proberen. En je hoeft niet aan te geven dat je niet gelovig bent als niemand daarnaar vraagt.

Verder: een teamsport misschien?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_205077454
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde, ik weet niet echt wie ik ben en waar ik bij pas. Als ik met vrienden ben voel ik me oprecht een authentiek persoon, maar alles daarbuiten, familie, werk, verenigingen, etc. ik pas nergens tussen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205078599
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde, ik weet niet echt wie ik ben en waar ik bij pas. Als ik met vrienden ben voel ik me oprecht een authentiek persoon, maar alles daarbuiten, familie, werk, verenigingen, etc. ik pas nergens tussen.
Ik denk wel dat ik ergens tussen pas, maar ik heb altijd alles op mijn eigen manier gedaan. Ik ben niet gevoelig voor 'groepsdruk' en dat is zowel een 'blessing' als een 'curse'. Ik heb 4 vrienden gehad die mij hun beste vriend hebben genoemd en daar ben ik dankbaar voor. En nog een stuk meer mensen die hebben aangegeven hoe fijn ze het vinden om met mij te praten. Dus sociaal ben ik goed. Alleen dat 'groepsgevoel' heb ik nooit gehad. Op individueel niveau klikt het soms wel heel erg met mensen, maar ik ben nooit 'one of the guys' geweest. En ook nu in mijn vriendengroep heb ik dat niet. Andere muzieksmaak, andere manier van denken, zij doen vrijwel allemaal regelmatig drugs en party's en ik niet, etc.

Ik zou ook niet weten bij wat voor groep ik zou kunnen horen. Maar diep van binnen heb ik wel die behoefte.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 22:07:23 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205078662
Hoe oud zijn je kinderen? Wij hebben belachelijk veel sociale contacten gekregen sinds onze kinderen op hockey zitten.
KuikenGuppy
  vrijdag 17 juni 2022 @ 22:09:38 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_205078688
Er zijn genoeg “normale” koren met jongere mensen. Je kunt ook denken aan een musical club of toneelclub.

Ook verenigingen als Taekwondo of scouting, zeilverenigingen kunnen leuk zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 22:44:40 #34
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_205079052
Je bent ZZP. Misschien iets met ondernemers?
pi_205079203
Koop een boot en ga bij een verenigingshaven
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 00:15:03 #36
225562 crew  Speedfight
pi_205079620
Gemeenteraad of vrijwilliger bij andere initiatieven in je gemeente kan ook tot leuke contacten leiden en heeft nut
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_205083294
Weet niet of je sportief bent maar misschien is een teamsport een idee?

Ik voetbal sinds ik een jaar of 6 ofzo ben en heb eigenlijk vrijwel ieder seizoen met de meest uiteenlopende types hele mooie dingen beleefd. Groepen die elkaar buiten de sport nooit tegen zouden komen kunnen dan ineens toch een heel mooi team vormen. Zonder elitair te willen doen oid zou ik zelf zonder voetbal wss nooit in contact zijn gekomen met bijv jongens van t woonwagenkamp. Maar als teamgenoten vond ik het geweldige gasten.

En je hoeft natuurlijk ook niet met iedereen uit je team beste maten te worden, als je gewoon samen sport kun je ook zonder al te veel te hoeven lullen wel wat contact maken
  zaterdag 18 juni 2022 @ 19:03:27 #38
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_205084424
Ik snap wel wat je bedoeld, ik heb dat groepsgevoel ook niet in mijn leven. Het enige verschil is dat ik dat ook niet echt mis.

Misschien eerst eens voor jezelf de afweging maken of je ook echt tijd kan maken op vaste dagen, er komen bij de meeste teamsporten/koren/dansgroepen wel verplichtingen kijken.

Soms zijn er periodes waarin ik ook denk om zoiets te gaan doen, maar de verplichtingen staan mij tegen. Trainen op bepaalde avonden helemaal prima maar een verplichte wedstrijd elk weekend mij niet gezien hoor.

Hoe sta jij hier in? Dan kunnen we je misschien beter helpen. Misschien zou je ook een regio kunnen noemen, wie weet leest er wel iemand mee die bij een club zit en jou mee kan nemen.
pi_205084791
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 22:00 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ik denk wel dat ik ergens tussen pas, maar ik heb altijd alles op mijn eigen manier gedaan. Ik ben niet gevoelig voor 'groepsdruk' en dat is zowel een 'blessing' als een 'curse'. Ik heb 4 vrienden gehad die mij hun beste vriend hebben genoemd en daar ben ik dankbaar voor. En nog een stuk meer mensen die hebben aangegeven hoe fijn ze het vinden om met mij te praten. Dus sociaal ben ik goed. Alleen dat 'groepsgevoel' heb ik nooit gehad. Op individueel niveau klikt het soms wel heel erg met mensen, maar ik ben nooit 'one of the guys' geweest. En ook nu in mijn vriendengroep heb ik dat niet. Andere muzieksmaak, andere manier van denken, zij doen vrijwel allemaal regelmatig drugs en party's en ik niet, etc.

Ik zou ook niet weten bij wat voor groep ik zou kunnen horen. Maar diep van binnen heb ik wel die behoefte.
Vrijmetselarij was een serieuze suggestie. Weet je waar dat om draait? Ik zou eens wat lezen op de website en de loge bij je in de buurt heeft vast ook open dagen.
pi_205092492
Je noemt al muziek maken. Doe ik ook en is heel leuk. Ik speel gitaar in coverbandjes (momenteel twee) en ik ben niet de beste gitarist ter wereld, bij lange na niet zelfs maar tis wel leuk. Wekelijks gezellig oefenavondje met gelijkgestemden, en af en toe een podium onveilig maken.
Dit is een Signature....
  vrijdag 1 juli 2022 @ 13:35:39 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_205199323
Scouting nog niet genoemd? Dat lijkt me nou zo'n leuke groep om bij te horen. Misschien dat ik het zelf ook wel eens ga doen als ik wat meer rust heb in mijn leven.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')