Vetlaag inprikken, kruiden aan de niet vetkant, oprollen en porchetta van maken.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:16 schreef dimmak het volgende:
Ik dacht een mooi stuk Iberico pork belly te hebben, maar het bleek een dubbelgevouwen lap te zijn van 1cm dik. Tips hoe ik deze het beste kan bereiden?
Hoeveel bier?quote:Op maandag 5 juni 2023 16:21 schreef dimmak het volgende:
Hoeveel vlees houden jullie eigenlijk aan wanneer jullie bezoek krijgen?
Ik krijg een aantal vrienden vrijdag op bezoek 7 stuks. Daarvoor het ik nu het volgende:
- 1,2kg Tomahawk
- 1kg bavette (voor taco's)
- 1kg kipdij (spiesjes)
- 1kg rundergehakt (burgers)
Je zou toch zeggen dat ik daar genoeg aan heb.
600 gram vlees de buik, prima toch.quote:Op maandag 5 juni 2023 16:21 schreef dimmak het volgende:
Ik krijg een aantal vrienden vrijdag op bezoek 7 stuks. Daarvoor het ik nu het volgende:
- 1,2kg Tomahawk
- 1kg kipdij (spiesjes)
Het werd voor 9 personen:quote:Op maandag 5 juni 2023 16:21 schreef dimmak het volgende:
- 1,2kg Tomahawk
- 1kg kipdij (spiesjes)
Of ijsquote:Op maandag 5 juni 2023 19:04 schreef Rickocum het volgende:
[..]
600 gram vlees de buik, prima toch.
En die dan nog honger heeft bakt daarna maar een stokbrood of chips met zelfgemaakte knoflooksaus ofzo.
Ontzettend geil.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:11 schreef dimmak het volgende:
[..]
Het werd voor 9 personen:
- 1kg ribeye
- 1kg bavette
- 1kg kipdij
- 1kg drumsticks
- 9st agnus burgers
Drumsticks had ik gevlinderd, ingesmeerd met een rub en afgelakt met bbqsaus. Het was een succes, maar zoals gewoonlijk geen foto's.
Prima tochquote:Op donderdag 15 juni 2023 10:11 schreef dimmak het volgende:
[..]
- 1kg ribeye
- 1kg bavette
- 1kg kipdij
- 1kg drumsticks
- 9st agnus burgers
Drumsticks had ik gevlinderd, ingesmeerd met een rub en afgelakt met bbqsaus. Het was een succes, maar zoals gewoonlijk geen foto's.
chiu chow van makenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:16 schreef dimmak het volgende:
Ik dacht een mooi stuk Iberico pork belly te hebben, maar het bleek een dubbelgevouwen lap te zijn van 1cm dik. Tips hoe ik deze het beste kan bereiden?
Dus eerst ~150-200 gram proteïne naar binnen gooien, maar wel oppassen met wat carbs?quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:20 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Prima toch
Wij hadden voor de laatste extravagante bbq 700g vlees p.p.
Maar dan wel enkel carb-free bijgerechten.
Gegrilde aubergines en courgettes.
Sla en kimchi voor bij de Koreaanse speklappen.
een gevlinderde kip ken ik wel (gelijk een goede herinnering om dat weer eens te makenquote:Op donderdag 15 juni 2023 10:11 schreef dimmak het volgende:
[..]
- 1kg ribeye
- 1kg bavette
- 1kg kipdij
- 1kg drumsticks
- 9st agnus burgers
1 kant insnijden tot het bot en een beetje plat drukken. Het voordeel is dat het sneller klaar is, maar ook makkelijker eet.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:19 schreef borrepus het volgende:
[..]
een gevlinderde kip ken ik wel (gelijk een goede herinnering om dat weer eens te maken), maar hoe vlinder je een drumstick? En heeft het wel echt zo veel voordeel?
thx, maar eens een keertje proberen. Maar eerst eens een hele kip op de bbq slingerenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:21 schreef dimmak het volgende:
[..]
1 kant insnijden tot het bot en een beetje plat drukken. Het voordeel is dat het sneller klaar is, maar ook makkelijker eet.
Eiwit en vezelsquote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:18 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Dus eerst ~150-200 gram proteïne naar binnen gooien, maar wel oppassen met wat carbs?![]()
hoeveel bier was er doorheen gegaan?
Drumsticks vlinderen, ik had er nog nooit van gehoord, ik moest het googelen, maar inderdaad het bestaatquote:Op donderdag 15 juni 2023 10:11 schreef dimmak het volgende:
[..]
Voor het eerst gezien bij ome Sam.quote:Op maandag 19 juni 2023 10:25 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Drumsticks vlinderen, ik had er nog nooit van gehoord, ik moest het googelen, maar inderdaad het bestaat
Je hebt een grotere bbq nodig zo te zienquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |