Eens in de zoveel weken tijdens douchen op een vrije dag elke dag een tegelwand/deur dat doe ik dan in 4 dagen incl de vloer met kalkspul/sponsje.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoe voorkom jij Kalkvlekken als je de druppels niet weghaalt? Doekje?
Als je aftrekt (....) dan hoeft dat veel minder.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Eens in de zoveel weken tijdens douchen op een vrije dag elke dag een tegelwand/deur dat doe ik dan in 4 dagen incl de vloer met kalkspul/sponsje.
quote:Op zondag 19 juni 2022 10:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Als het lang en veel regent wel. Met dit gespetter niet.
En zelf gemaakt natuurlijk.
niks gemerkt daarvan. Lokaal ws.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:33 schreef Blues het volgende:
Hier vannacht rond 4 uur een enorme bliksem/donder/heavy regenbui met fllits en alles. Bij jullie ook
Weet ik maar dat trek ik nietquote:Op zondag 19 juni 2022 11:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je aftrekt (....) dan hoeft dat veel minder.
Keihard water hier. De genoemde doek is een uitkomst.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Eens in de zoveel weken tijdens douchen op een vrije dag elke dag een tegelwand/deur dat doe ik dan in 4 dagen incl de vloer met kalkspul/sponsje.
Opnieuw inbranden dus. Ergerlijk maar geen ramp. Mijn zus gooide eens bij mij aluminium onderdelen in de vaatwasser, kwamen er grijs en aangevreten uit.quote:Op zondag 19 juni 2022 12:23 schreef Vanyel het volgende:
Ugh.
Ik kom er net achter dat mijn vader gisteren mijn plaatstalen pannen in de afwasmachine heeft gezet![]()
![]()
Ik heb een waterontharder. Nog veel minder werk.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe voorkom jij Kalkvlekken als je de druppels niet weghaalt? Doekje?
Beter!quote:Op zondag 19 juni 2022 14:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb een waterontharder. Nog veel minder werk.
Oh 😳 Hoor je dat ook van buren? Of in de straat? Griezelig.quote:Op zondag 19 juni 2022 15:49 schreef fietsie het volgende:
Nadat hier voor de tweede keer een draadje, en 1 keer een takje tussen de deur geklemd zat toen ik wat langer van huis was heb ik toch besloten een camera op te hangen.
Helaas lukt het niet het admin account er vanaf te slopen (tot nu toe), maar het is wel leuk dat ie nu kan casten naar mn google home
Jezus die ziet er goed uit zegquote:Op zondag 19 juni 2022 17:17 schreef Blues het volgende:
Ik bakte een dubbele hoeveelheid American Brownie cake met meel vd molen. Voor morgen op 't werk, omdat ik 3 weken vrij was + jarig![]()
[ afbeelding ]
Ik ben corred teruggekomen in Nederland gisterenquote:
Schoonmaak azijn in een spuitbus doen. Voor het douchen de wanden inspuiten. Even laten inwerken, en tijdens/na het douchen de wanden afspoelen. Is geen dure zooi voor nodig.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Citroenzuur van Amazonquote:Op zondag 19 juni 2022 18:03 schreef z80 het volgende:
[..]
Schoonmaak azijn in een spuitbus doen. Voor het douchen de wanden inspuiten. Even laten inwerken, en tijdens/na het douchen de wanden afspoelen. Is geen dure zooi voor nodig.
Als we dan toch bezig zijn.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Citroenzuur van Amazon
Krijg je zelfs jarenlang aangekoekte zooi zo hup hup mee weg![]()
Azijn stinkt zo erg altijd
Wat doet dat zout dan?quote:Op zondag 19 juni 2022 18:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Als we dan toch bezig zijn.
Regenereerzout van de vaatwasser in een fles lauw water. Een flinke schep citroenzuur poeder er bij. Schudden en klaar voor gebruik. Even wat werk om het goed opgelost te krijgen. Maar daarna kan elk vuil op kalkbasis zo verwijderd worden. Inspuiten, nachtje laten staan en afspoelen.
Daar bind de opgeloste kalk zich aan. Krijg je een soort van demiwater met zuur.quote:
Ah!quote:Op zondag 19 juni 2022 18:14 schreef z80 het volgende:
[..]
Daar bind de opgeloste kalk zich aan. Krijg je een soort van demiwater met zuur.
Om die reden ook heerlijk voor in koffiezet apparaten, waterkokers etcquote:Op zondag 19 juni 2022 18:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Citroenzuur van Amazon
Krijg je zelfs jarenlang aangekoekte zooi zo hup hup mee weg![]()
Azijn stinkt zo erg altijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |