Je investeert toch in een russisch staatsbedrijf.. zij geven aandelen uit en men koopt de aandelen. Zij creeeren waarde met het geinvesteerde geld. Een paar aandelen maakt idd weinig uit, maar de som van alle kopers/houders wel degelijk aangezien zij vraag creëeren. Zonder de kopers van de aandelen hebben de russen ook minder ruimte om waarde te creëeren.quote:Op donderdag 23 juni 2022 20:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe draag je daaraan bij met wat aandelen?
Ik heb geen hekel aan Russen, van mij mogen ze waarde creëeren, ik exporteer geen oorlogswapens oid naar Rusland.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:27 schreef SOG het volgende:
[..]
Je investeert toch in een russisch staatsbedrijf.. zij geven aandelen uit en men koopt de aandelen. Zij creeeren waarde met het geinvesteerde geld. Een paar aandelen maakt idd weinig uit, maar de som van alle kopers/houders wel degelijk aangezien zij vraag creëeren. Zonder de kopers van de aandelen hebben de russen ook minder ruimte om waarde te creëeren.
Het probleem is dat de definitie van 'goedkoop' moeilijk te bepalen valt in dit geval. Het bedrijf maakt al 10 jaar geen winst meer en evenmin free cashflow. Dus hoe bepaal je de waarde? Je kunt de P/B nemen, maar die is op dit moment 3, dus ook niet goedkoop. Ik begrijp dat de thesis een turn-around is rondom een groot project (LNG terminal). Dit gaat enkele jaren duren en kan evengoed mislukken.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als ik naar de koers van Tellurian kijk, is dat een prima aandeel om mee te traden en ieder kwartaal een paar keer winst te pakken en later weer goedkoop in te kopen.
Het is bijna verleidelijk.
Weet niet of je meer had moeten kopen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:56 schreef JimmyJames het volgende:
Ik had meer META moeten durven kopen van de week. Ik dacht p/e van 11, maja er kan een hoop misgaan. Grootste bedreidingen mijns inziens: relevantie verliezen vs tiktok (wat eenSoMe is dat zeg), te grote investeringen die niks opleveren in metaverse. Grootste kans: whatsapp monetisen.
Het was meer een vaststelling dat de koers van Tell nogal vaak weer terugzakt naar 'n oude niveau na een opleving.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 04:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Het probleem is dat de definitie van 'goedkoop' moeilijk te bepalen valt in dit geval. Het bedrijf maakt al 10 jaar geen winst meer en evenmin free cashflow. Dus hoe bepaal je de waarde? Je kunt de P/B nemen, maar die is op dit moment 3, dus ook niet goedkoop. Ik begrijp dat de thesis een turn-around is rondom een groot project (LNG terminal). Dit gaat enkele jaren duren en kan evengoed mislukken.
Uiteraard kun je er in en uit traden. Dat levert forum deelnemers hier ook succes op. Het gevaar is dat je op een 'goedkoop' moment instapt en de koers voorgoed door het ijs zakt. Dan ben je waarschijnlijk meer kwijt dan de winst van de ritjes die je hebt gemaakt. Misschien is technische analyse de reddende engel om dit te voorkomen?
Ik ben niet altijd even rationeelquote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet niet of je meer had moeten kopen.
Je maakt vooraf toch een afweging van het risico dat je wil lopen?
Achteraf vaststellen dat iets omhoog is gegaan kan iedereen
Keb een grafhekel aan oorlog en alles wat niet liberaal is, zoals dienstplicht.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 01:34 schreef SOG het volgende:
Het is niet zo dat jij de trekker over hebt gehaald van de BUK hoor![]()
Intel en PepsiCo zijn greenlisted toch?quote:Op maandag 27 juni 2022 14:27 schreef Zwansen het volgende:
Hoe gaan jullie om met buitenlands dividend? Mijn meeste ‘dividend-aandelen’ zijn Nederlands, maar heb nog een kleine hoeveelheid Intel en PepsiCo (in totaal <¤2k).
Het totale dividend is zo laag dat ik me afvraag of het terugvragen van de dividendbelasting niet te veel moeite is, maar eigenlijk ook of ik die aandelen überhaupt moet aanhouden. Het interessante aan die aandelen is toch vooral het dividend namelijk.
Waar zit de moeite?quote:Op maandag 27 juni 2022 14:27 schreef Zwansen het volgende:
Hoe gaan jullie om met buitenlands dividend? Mijn meeste ‘dividend-aandelen’ zijn Nederlands, maar heb nog een kleine hoeveelheid Intel en PepsiCo (in totaal <¤2k).
Het totale dividend is zo laag dat ik me afvraag of het terugvragen van de dividendbelasting niet te veel moeite is, maar eigenlijk ook of ik die aandelen überhaupt moet aanhouden. Het interessante aan die aandelen is toch vooral het dividend namelijk.
Vanaf 1 Juli (3Q’22) ommezwaai naar commodities, energie en aangelinkte bedrijven.quote:Op maandag 27 juni 2022 00:07 schreef einzeinz het volgende:
Europa opent weer stevig in het groen. Zou de sell-off dan toch echt gedaan zijn?
Exactquote:Op zaterdag 25 juni 2022 05:06 schreef nostra het volgende:
TELL is gewoon een gamble. Niets mis mee hoor, prima om te doen zelfs, maar de hele verhalen over de verborgen value etc. zijn natuurlijk bullshit. Net als dat het een goed "trade aandeel" zou zijn, ook geen enkele basis voor, helemaal totdat het project toch mislukt. Koop het omdat het je het een aantrekkelijke gok vindt en dat is het.
Toch niet zo'n slecht advies van mij toen bij TELL op 6.30quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:42 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou overigens wel adviseren een deel te verkopen, er komt altijd weer een nieuw koopmoment bij zulke aandelen.
Als je trader bent sowieso goeie zetquote:Op maandag 27 juni 2022 15:54 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Toch niet zo'n slecht advies van mij toen bij TELL op 6.30
Ah, dat is misschien goed om te doen. Nu wordt er 30% ingehouden. Vrij fors.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Waar zit de moeite?
Ik neem aan dat je broker een W8-BEN formulier accepteert en toepast zodat je in eerste instantie slechts 15% ipv 30% dividend belasting betaalt.
Die overgebleven 15% kun je in mindering brengen op je in Nederland te betalen belasting. Dit kost een paar minuten nazoekwerk bij het invullen van je aangifte. (Als je vermogen heffingsvrij is, dan krijg je de 15% niet terug, ook niet met moeite.)
Tja, spijtig!quote:Op maandag 27 juni 2022 15:45 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Vanaf 1 Juli (3Q’22) ommezwaai naar commodities, energie en aangelinkte bedrijven.
Afhankelijk waar je zit kan de sell-off voorbij zijn
Absoluut niet vriendquote:Op maandag 27 juni 2022 22:21 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Tja, spijtig!
Heb de boot weer flink gemist.
Ok, ik begrijp nu je originele posting volledig. De 15% in de VS terug vragen is inderdaad teveel moeite, tenzij het om een groot bedrag gaat. Je broker moet die 15% oorspronkelijk al weglaten op de dividend afrekening op basis van het belastingverdrag tussen Nederland en de VS.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ah, dat is misschien goed om te doen. Nu wordt er 30% ingehouden. Vrij fors.
Hij cumuleert wel, dus als je in toekomstige jaren wél Box 3 moet betalen, dan trekt-ie ook de afgelopen jaren mee af.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:32 schreef jaco het volgende:
(Als je vermogen heffingsvrij is, dan krijg je de 15% niet terug, ook niet met moeite.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |