abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205143174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe draag je daaraan bij met wat aandelen?
Je investeert toch in een russisch staatsbedrijf.. zij geven aandelen uit en men koopt de aandelen. Zij creeeren waarde met het geinvesteerde geld. Een paar aandelen maakt idd weinig uit, maar de som van alle kopers/houders wel degelijk aangezien zij vraag creëeren. Zonder de kopers van de aandelen hebben de russen ook minder ruimte om waarde te creëeren.
pi_205143526
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:27 schreef SOG het volgende:

[..]
Je investeert toch in een russisch staatsbedrijf.. zij geven aandelen uit en men koopt de aandelen. Zij creeeren waarde met het geinvesteerde geld. Een paar aandelen maakt idd weinig uit, maar de som van alle kopers/houders wel degelijk aangezien zij vraag creëeren. Zonder de kopers van de aandelen hebben de russen ook minder ruimte om waarde te creëeren.
Ik heb geen hekel aan Russen, van mij mogen ze waarde creëeren, ik exporteer geen oorlogswapens oid naar Rusland.

Gasbaten.. Ja daar kopen ze dan zogezegd in dollar wapentuig van van China oid. Dat zal, maar daar doe je ook weer hoofdzakelijk onszelf pijn mee en de Russische bevolking pakweg. Vraag me af of ze zoveel ammo het land in krijgen nu via die hand. Maar wie weet zit ik fout.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205143682
Het is niet zo dat jij de trekker over hebt gehaald van de BUK hoor ;) :P
pi_205143889
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als ik naar de koers van Tellurian kijk, is dat een prima aandeel om mee te traden en ieder kwartaal een paar keer winst te pakken en later weer goedkoop in te kopen.

Het is bijna verleidelijk.
Het probleem is dat de definitie van 'goedkoop' moeilijk te bepalen valt in dit geval. Het bedrijf maakt al 10 jaar geen winst meer en evenmin free cashflow. Dus hoe bepaal je de waarde? Je kunt de P/B nemen, maar die is op dit moment 3, dus ook niet goedkoop. Ik begrijp dat de thesis een turn-around is rondom een groot project (LNG terminal). Dit gaat enkele jaren duren en kan evengoed mislukken.

Uiteraard kun je er in en uit traden. Dat levert forum deelnemers hier ook succes op. Het gevaar is dat je op een 'goedkoop' moment instapt en de koers voorgoed door het ijs zakt. Dan ben je waarschijnlijk meer kwijt dan de winst van de ritjes die je hebt gemaakt. Misschien is technische analyse de reddende engel om dit te voorkomen?
pi_205143896
TELL is gewoon een gamble. Niets mis mee hoor, prima om te doen zelfs, maar de hele verhalen over de verborgen value etc. zijn natuurlijk bullshit. Net als dat het een goed "trade aandeel" zou zijn, ook geen enkele basis voor, helemaal totdat het project toch mislukt. Koop het omdat het je het een aantrekkelijke gok vindt en dat is het.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 25 juni 2022 @ 09:56:53 #156
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205144662
Ik had meer META moeten durven kopen van de week. Ik dacht p/e van 11, maja er kan een hoop misgaan. Grootste bedreidingen mijns inziens: relevantie verliezen vs tiktok (wat een :r SoMe is dat zeg), te grote investeringen die niks opleveren in metaverse. Grootste kans: whatsapp monetisen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205144690
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:56 schreef JimmyJames het volgende:
Ik had meer META moeten durven kopen van de week. Ik dacht p/e van 11, maja er kan een hoop misgaan. Grootste bedreidingen mijns inziens: relevantie verliezen vs tiktok (wat een :r SoMe is dat zeg), te grote investeringen die niks opleveren in metaverse. Grootste kans: whatsapp monetisen.
Weet niet of je meer had moeten kopen.
Je maakt vooraf toch een afweging van het risico dat je wil lopen?
Achteraf vaststellen dat iets omhoog is gegaan kan iedereen ;)
pi_205144696
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 04:56 schreef jaco het volgende:

[..]
Het probleem is dat de definitie van 'goedkoop' moeilijk te bepalen valt in dit geval. Het bedrijf maakt al 10 jaar geen winst meer en evenmin free cashflow. Dus hoe bepaal je de waarde? Je kunt de P/B nemen, maar die is op dit moment 3, dus ook niet goedkoop. Ik begrijp dat de thesis een turn-around is rondom een groot project (LNG terminal). Dit gaat enkele jaren duren en kan evengoed mislukken.

Uiteraard kun je er in en uit traden. Dat levert forum deelnemers hier ook succes op. Het gevaar is dat je op een 'goedkoop' moment instapt en de koers voorgoed door het ijs zakt. Dan ben je waarschijnlijk meer kwijt dan de winst van de ritjes die je hebt gemaakt. Misschien is technische analyse de reddende engel om dit te voorkomen?
Het was meer een vaststelling dat de koers van Tell nogal vaak weer terugzakt naar 'n oude niveau na een opleving.

Heb sowieso geen geld in fossiel (al voorkom je dat niet helemaal, heb bijvoorbeeld wel Berkshire).
  zaterdag 25 juni 2022 @ 13:21:02 #159
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205146170
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Weet niet of je meer had moeten kopen.
Je maakt vooraf toch een afweging van het risico dat je wil lopen?
Achteraf vaststellen dat iets omhoog is gegaan kan iedereen ;)
Ik ben niet altijd even rationeel :P
Ik koop nu regelmatig hele kleine plukjes bij (bij IB goed te doen op US aandelen aangezien transactiekosten $1 zijn).
pi_205149492
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:34 schreef SOG het volgende:
Het is niet zo dat jij de trekker over hebt gehaald van de BUK hoor ;) :P
Keb een grafhekel aan oorlog en alles wat niet liberaal is, zoals dienstplicht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205158755
Europa opent weer stevig in het groen. Zou de sell-off dan toch echt gedaan zijn?
Cindy De Vuyst
  maandag 27 juni 2022 @ 14:27:01 #162
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205161894
Hoe gaan jullie om met buitenlands dividend? Mijn meeste ‘dividend-aandelen’ zijn Nederlands, maar heb nog een kleine hoeveelheid Intel en PepsiCo (in totaal <¤2k).

Het totale dividend is zo laag dat ik me afvraag of het terugvragen van de dividendbelasting niet te veel moeite is, maar eigenlijk ook of ik die aandelen überhaupt moet aanhouden. Het interessante aan die aandelen is toch vooral het dividend namelijk. :P
pi_205162028
quote:
5s.gif Op maandag 27 juni 2022 14:27 schreef Zwansen het volgende:
Hoe gaan jullie om met buitenlands dividend? Mijn meeste ‘dividend-aandelen’ zijn Nederlands, maar heb nog een kleine hoeveelheid Intel en PepsiCo (in totaal <¤2k).

Het totale dividend is zo laag dat ik me afvraag of het terugvragen van de dividendbelasting niet te veel moeite is, maar eigenlijk ook of ik die aandelen überhaupt moet aanhouden. Het interessante aan die aandelen is toch vooral het dividend namelijk. :P
Intel en PepsiCo zijn greenlisted toch?
pi_205162442
quote:
5s.gif Op maandag 27 juni 2022 14:27 schreef Zwansen het volgende:

Waar zit de moeite?

Ik neem aan dat je broker een W8-BEN formulier accepteert en toepast zodat je in eerste instantie slechts 15% ipv 30% dividend belasting betaalt.

Die overgebleven 15% kun je in mindering brengen op je in Nederland te betalen belasting. Dit kost een paar minuten nazoekwerk bij het invullen van je aangifte. (Als je vermogen heffingsvrij is, dan krijg je de 15% niet terug, ook niet met moeite.)
  maandag 27 juni 2022 @ 15:45:04 #165
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205162562
Prosus toch wel goede value uiteindelijk naar blijkt... Goede dag voor de porto.
pi_205162564
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 00:07 schreef einzeinz het volgende:
Europa opent weer stevig in het groen. Zou de sell-off dan toch echt gedaan zijn?
Vanaf 1 Juli (3Q’22) ommezwaai naar commodities, energie en aangelinkte bedrijven.

Afhankelijk waar je zit kan de sell-off voorbij zijn
pi_205162578
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 05:06 schreef nostra het volgende:
TELL is gewoon een gamble. Niets mis mee hoor, prima om te doen zelfs, maar de hele verhalen over de verborgen value etc. zijn natuurlijk bullshit. Net als dat het een goed "trade aandeel" zou zijn, ook geen enkele basis voor, helemaal totdat het project toch mislukt. Koop het omdat het je het een aantrekkelijke gok vindt en dat is het.
Exact
pi_205162596
Voor iedereen die nog in TELL had willen stappen: (helaas) nog een goede gelegenheid voor vrijgekomen.

Mooie prijs nu

Komt dat zien

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2022 15:53:06 ]
  maandag 27 juni 2022 @ 15:54:20 #169
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205162650
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 20:42 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou overigens wel adviseren een deel te verkopen, er komt altijd weer een nieuw koopmoment bij zulke aandelen.
Toch niet zo'n slecht advies van mij toen bij TELL op 6.30 :P
pi_205162661
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 15:54 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Toch niet zo'n slecht advies van mij toen bij TELL op 6.30 :P
Als je trader bent sowieso goeie zet
  maandag 27 juni 2022 @ 19:08:54 #171
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205164391
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 15:32 schreef jaco het volgende:

[..]
Waar zit de moeite?

Ik neem aan dat je broker een W8-BEN formulier accepteert en toepast zodat je in eerste instantie slechts 15% ipv 30% dividend belasting betaalt.

Die overgebleven 15% kun je in mindering brengen op je in Nederland te betalen belasting. Dit kost een paar minuten nazoekwerk bij het invullen van je aangifte. (Als je vermogen heffingsvrij is, dan krijg je de 15% niet terug, ook niet met moeite.)
Ah, dat is misschien goed om te doen. Nu wordt er 30% ingehouden. Vrij fors. :P
pi_205166661
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 15:45 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Vanaf 1 Juli (3Q’22) ommezwaai naar commodities, energie en aangelinkte bedrijven.

Afhankelijk waar je zit kan de sell-off voorbij zijn
Tja, spijtig! :(
Heb de boot weer flink gemist.
Cindy De Vuyst
pi_205166673
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:21 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Tja, spijtig! :(
Heb de boot weer flink gemist.
Absoluut niet vriend
pi_205167588
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ah, dat is misschien goed om te doen. Nu wordt er 30% ingehouden. Vrij fors. :P
Ok, ik begrijp nu je originele posting volledig. De 15% in de VS terug vragen is inderdaad teveel moeite, tenzij het om een groot bedrag gaat. Je broker moet die 15% oorspronkelijk al weglaten op de dividend afrekening op basis van het belastingverdrag tussen Nederland en de VS.

Bij Interactive Brokers krijg je een email als je W8-BEN verlopen is en kun je een nieuwe W8-BEN online invullen en 'ondertekenen' door je naam te typen.

Als je broker geen W8-BEN aanbiedt of nog papieren versies per post verstuurt, dan zou ik eerlijk gezegd van broker wisselen. Dat is te weinig service vergeleken met de gemiddelde broker.
pi_205168740
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 15:32 schreef jaco het volgende:
(Als je vermogen heffingsvrij is, dan krijg je de 15% niet terug, ook niet met moeite.)
Hij cumuleert wel, dus als je in toekomstige jaren wél Box 3 moet betalen, dan trekt-ie ook de afgelopen jaren mee af.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')