abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2022 @ 23:18:36 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205088297
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 23:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee bj de giro heb je wel ETF
Welke ETF's doen crypto?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 23:19:59 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205088325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 23:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Welke ETF's doen crypto?
https://www.degiro.nl/zelf-beleggen/crypto-kopen

https://www.vaneck.com/nl/en/veth/
VanEck Vectors Ethereum ETN
D

KOOP
VERKOOP
¤
6,2315
0,00
(0,00%)
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205089752
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 23:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke ETF's doen crypto?
Zoek je een ETF of zoek je een ETN? Exchange Traded Notes (oftewel ETN) volgen de beweging van Bitcoin en Therium (BTC/USD) en (ETC/USD).

Voor Bitcoin:
Bitcoin Tracker EUR XBT Provider - ETN (¤ 874,28) (ISIN: SE0007525332)

Voor Etherium:
Ethereum Tracker EUR XBT Provider - ETN (¤ 91,16) (ISN: SE0010296582)

Je kunt ook short gaan in Bitcoin:
21Shares Short Bitcoin ETP ($ 1,733) (ISIN: CH0514065058)

Overigens is handelen in crypto ontzettend milieuonvriendelijk. Maar iedereen moet zelf zijn beleggingsbeslissingen speculatiebeslissingen maken.
pi_205089799
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 17:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wie zat er ook weer short op Adyen Oktober 2021?
Die had ik wel wat langer kunnen doen. :')
Adyen lijkt een goed geleid bedrijf en is zeer winstgevend, maar de waardering is torenhoog: forward P/E = 60 en P/S meer dan 6. Ook in een DCF moet je enorm hoge groei cijfers aannemen om tot de huidige waardering te komen.

ASML een beetje hetzelfde verhaal, zij het iets minder extreem.

Ik was op zoek naar de gezamenlijke factoren van de verzameling Bridgewater shorts. Ik dacht eerst aan kwetsbare banken en verzekeraars, maar er zitten ook technische dienstverleners in het gezelschap en Vonovia is vastgoed. Misschien hebben ze een groot aantal Europese large-caps gewaardeerd en simpelweg de meest overgewaardeerde aandelen geshort?
pi_205089830
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 08:25 schreef jaco het volgende:

[..]
Adyen lijkt een goed geleid bedrijf en is zeer winstgevend, maar de waardering is torenhoog: forward P/E = 60 en P/S meer dan 6. Ook in een DCF moet je enorm hoge groei cijfers aannemen om tot de huidige waardering te komen.

Ik was op zoek naar de gezamenlijke factoren van de verzameling Bridgewater shorts. Ik dacht eerst aan kwetsbare banken en verzekeraars, maar er zitten ook technische dienstverleners in het gezelschap en Vonovia is vastgoed. Misschien hebben ze een groot aantal Europese large-caps gewaardeerd en simpelweg de meest overgewaardeerde aandelen geshort?
Dan wordt banken moeilijker, nee volgens mij is het een hedge voor algehele markt malaise.

En daar de gevoelige bedrijven op gepakt. Dan heb je overlap banken en growth stock.

Adyen blijft wel hoor, en zal zijn waardering ook wel waard kunnen worden, maar blijft extreem gevoelig voor rente stijgingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205095879
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 18:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Rijkswaterstaat was bang dat BAM failliet zou gaan in 2020. :P
Dan waren die wel geholpen hoor. Too big to fail. Helemáál voor een RWS.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_205095957
quote:
12s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan waren die wel geholpen hoor. Too big to fail. Helemáál voor een RWS.
Koop je die toko toch over? Ga je met de curator in gesprek, die sluit een prijsje af met de staat, aandeelhouders krijgen nog een tikje (maybe).

Maar BAM heeft een kleine 600 miljoen aan beurswaarde én ook balanswaarde.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205095972
Nog wat wat Flow puts verkocht op 29. Ik kan me niet voorstellen dat Q2 teleur gaat stellen. Enige probleem is je dividend met SEP puts als het wél allemaal meevalt. Maar ik vermoed dat ze het grootste deel herinvesteren en niet uitkeren.

Em Flow kennende de helft aan bonus uitkeren aan mannetjes van 24. ;)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_205095999
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Koop je die toko toch over? Ga je met de curator in gesprek, die sluit een prijsje af met de staat, aandeelhouders krijgen nog een tikje (maybe).

Maar BAM heeft een kleine 600 miljoen aan beurswaarde én ook balanswaarde.
Ja nu wel, het ging over 2020.. En BAM is notorius voor belachelijke projecten aannemen ,et overschrijding over overschrijding,
pi_205096000
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:55 schreef nostra het volgende:
Nog wat wat Flow puts verkocht op 29. Ik kan me niet voorstellen dat Q2 teleur gaat stellen. Enige probleem is je dividend met SEP puts als het wél allemaal meevalt. Maar ik vermoed dat ze het grootste deel herinvesteren en niet uitkeren.
Ik zou zelf meer in de geschreven puts gaan zitten als dat een financieringskarakter heeft... Weet niet of de rente echt zoveel lager wordt dan margin (die rente is ook al mega laag bij degiro, a hypotheekrente zegmaar) en of het echt beter is dan gewoon kopen.
pi_205096123
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik zou zelf meer in de geschreven puts gaan zitten als dat een financieringskarakter heeft... Weet niet of de rente echt zoveel lager wordt dan margin en of het echt beter is dan gewoon kopen.
De vola is gewoon te mooi om niet te schrijven. Hoewel dat bij FLOW nog wel meevalt, maar dan nog. Schrijven op jongens als Signify is helemaal goud, ook qua value als je al assigned wordt.
pi_205096206
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 21:02 schreef nostra het volgende:

[..]
De vola is gewoon te mooi om niet te schrijven. Hoewel dat bij FLOW nog wel meevalt, maar dan nog. Schrijven op jongens als Signify is helemaal goud, ook qua value als je al assigned wordt.
Ahja, dat zit er ook nog in.

Ik heb een reguliere put optie aex met een sell order op 60.... AEX 550 maart 2024 is dat geloof ik.
Het kan nog weleens flink gaan droppen maar daarvoor zit ik niet in de markt... Wil long term wat verdienen en die put opties die ik heb toegepast waren echt iets van de "overgewaardeerde beurs rijp voor lagere koersen". Die kop is er nu toch af naar mijn idee.
  maandag 20 juni 2022 @ 09:47:43 #88
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205099806
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 08:25 schreef jaco het volgende:

[..]

Op basis van cash flow en de aanname dat er groei is geweest in het huidige halfjaar, denk ik dat Adyen momenteel niet eens zo heel duur is. Super asset light, sterke balans en de groei lijkt nog altijd goed te zitten
The more debt, the better
pi_205102607
Degiro heeft een bericht teruggestuurd maar die houden wel op bij "sancties, niet mogelijk".
pi_205102627
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:47 schreef flyguy het volgende:

[..]
Op basis van cash flow en de aanname dat er groei is geweest in het huidige halfjaar, denk ik dat Adyen momenteel niet eens zo heel duur is. Super asset light, sterke balans en de groei lijkt nog altijd goed te zitten
En zo schaalbaar als een motherfucker.
pi_205102730
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:31 schreef nostra het volgende:

[..]
En zo schaalbaar als een motherfucker.
True true true.... Kan kan kan. Maar risicovol.
pi_205102933
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
True true true.... Kan kan kan. Maar risicovol.
Beleggen is risicovol.
pi_205103052
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Beleggen is risicovol.
Ja maar het risico naar beneden is capped op 0, en omhoog op oneindig.
pi_205103083
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja maar het risico naar beneden is capped op 0, en omhoog op oneindig.
Ja, dat is het concept van beleggen.
pi_205103161
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat is het concept van beleggen.
En als je winst neemt is je risico naar beneden capped boven de 0.
  maandag 20 juni 2022 @ 21:03:52 #96
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205105558
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 21:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Precies mijn gedachten.. Al moet je hier wel mee oppassen, voordat je het weet, heb je torenhoge leverage opgebouwd.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205107632
Beurzen zijn weer aan een flink tempo aan het opveren.

Zou het een dead cat bounce zijn?
Cindy De Vuyst
pi_205107771
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 07:28 schreef einzeinz het volgende:
Beurzen zijn weer aan een flink tempo aan het opveren.

Zou het een dead cat bounce zijn?
Uiteraard, alleen maar rate hikes in het vooruitzicht.
pi_205109920
Aex equal weight staat min 23.7 procent vanaf de top. Vind ik "defensief aandeel" ahold het aardig karig gedaan hebben met min 20.8 procent van de top ;(
  dinsdag 21 juni 2022 @ 12:56:14 #100
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205109996
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:49 schreef SOG het volgende:
Aex equal weight staat min 23.7 procent vanaf de top. Vind ik "defensief aandeel" ahold het aardig karig gedaan hebben met min 20.8 procent van de top ;(
Is volgens mij ook veel te veel afgestraft dus ik zou me daar geen zorgen over maken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')