SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat zijn gewoon aanslagen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tijdje terug kwam het regelmatig voor op de MTB routes (notabene!) met dun ijzerdraad wat je potentieel kan onthoofden.
https://dvhn.nl/drenthe/Politie-waarschuwt-mtb’ers-voor-levensgevaarlijke-dradenspanner-24529046.html
https://amp.nos.nl/artike(...)ad-op-ooghoogte.html
https://www.rtvoost.nl/am(...)ikeroute-hellendoorn
Eifel is prima, maar natuurlijk geen Alpen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 17:51 schreef JohnDDD het volgende:
Bedankt voor de suggesties. De Eifel ziet er wel mooi uit en ik ben ook nog nooit in Luxemburg geweest, dus dat lijkt me wel wat eigenlijk.
Telegraphe en Alpe d'huez kun je nog wel combineren op een dag.. ?quote:Op woensdag 15 juni 2022 23:54 schreef Beregd het volgende:
Vandaag eerste alpenritje gedaan. Col du Glandon - Croix de fer. Het viel reuze mee. Enkel de stukken vanaf 10% kreeg ik erg moeilijk rond, dus de laatste 5km van de Glandon waren wel doodgaan. misschien moet ik ooit een klimgroep bijsteken.
Morgen zouden we telegraphe, alpe d’huez of Madeleine doen. Wat is de leukste?
Alpe duez en dan doorfietsen kom je op de alpe d’mort geloof ik. Tenminste daar ben ik wel eens doodgegaan.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Telegraphe en Alpe d'huez kun je nog wel combineren op een dag.. ?
Edit: hmm laat maar, even een beetje zitten klikken en volgens mij kom je dan bijna op een marmotte rondje als je die twee wilt combineren :'D
Je kunt wel kijken of je een bekende col kunt combineren met een minder bekende, die zijn sowieso vaak minstens zo mooi. Ik vond Col du Sabot bijvoorbeeld best een mooie, heel rustig. Villard Notredame/ Col du Solude is ook prachtig.
Col du Sarenne toch?quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alpe duez en dan doorfietsen kom je op de alpe d’mort geloof ik. Tenminste daar ben ik wel eens doodgegaan.
Ja kan ook, ik onthoudt die namen slecht. Gewoon doorpeddelen dan kom je wel wat meer colletjes tegen weet ik nog.quote:
Wat is er mis met je velgremmen dan?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:01 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik zit al een tijdje rond te kijken naar een andere fiets, omdat ik toch graag schijfremmen heb, aangezien ik nu abominabele velgremmen op m'n fiets heb zitten en me dat in de heuvels weinig vertrouwen geeft.
Nu zie ik exact dezelfde fiets als ik nu heb, met volgens zeggen 100km op de teller, op markplaats staan, modeljaar 2018, terwijl de mijne van 2016 is.
Doen? of liever wat meer uitgeven aan iets anders?
link
ik heb het gevoel dat ik niet genoeg kan remmen heuvel af, dan durf ik hem niet te laten lopen omdat ik het gevoel heb dat ik de snelheid er niet uit kan halen...en de blokjes zijn niet opquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is er mis met je velgremmen dan?
Hoezo zijn velgremmen dan de oplossing?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:03 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
ik heb het gevoel dat ik niet genoeg kan remmen heuvel af, dan durf ik hem niet te laten lopen omdat ik het gevoel heb dat ik de snelheid er niet uit kan halen...en de blokjes zijn niet op
schijfremmen bedoel je? omdat die bij mijn weten meer remkracht hebben. Aangezien het niet is dat ik niet harder durf te remmen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo zijn velgremmen dan de oplossing?
nopequote:
Sarenne is inderdaad het hoogste punt daar inderdaad, met de skilift kom je tot 3300, geen idee of je dat helemaal met de weg kan doen.quote:
Opsie, ja. Schijfremmen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:09 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
schijfremmen bedoel je? omdat die bij mijn weten meer remkracht hebben. Aangezien het niet is dat ik niet harder durf te remmen.
En als bijkomend voordeel dat ze in nat weer hetzelfde reageren als bij droog weer
Het is de Madeleine geworden. Prachtige helling, vooral de laatste 6 km, maar een extra klim zat er niet in. Erg zwaar, plus broeierig heet. Gelukkig was er halverwege een waterbron.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Telegraphe en Alpe d'huez kun je nog wel combineren op een dag.. ?
Edit: hmm laat maar, even een beetje zitten klikken en volgens mij kom je dan bijna op een marmotte rondje als je die twee wilt combineren :'D
Je kunt wel kijken of je een bekende col kunt combineren met een minder bekende, die zijn sowieso vaak minstens zo mooi. Ik vond Col du Sabot bijvoorbeeld best een mooie, heel rustig. Villard Notredame/ Col du Solude is ook prachtig.
Of probeer het gewoon eens uit. Flink remmen ver voor de bocht. En dan steeds later. Beetje vertrouwen krijgen.quote:
En rechtop gaan zitten op je fiets. Dan wordt je zelf ook een rem door de lucht weerstandquote:Op donderdag 16 juni 2022 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of probeer het gewoon eens uit. Flink remmen ver voor de bocht. En dan steeds later. Beetje vertrouwen krijgen.
Je bedoelt zo'n Klimmen en Dalen Clinic? Kun je daar wat voorbeelden van goeie van geven? (als je die hebt?)quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou nog eerder een keer een clinic oid volgen waarin je wat instructie krijgt.
Meestal zijn dat bedrijfevents. Maar een clinic om beter te leren sturen kan sowieso geen kwaad, dan ga je harder door de bocht en hoef je minder hard te remmenquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:50 schreef McM77 het volgende:
[..]
Je bedoelt zo'n Klimmen en Dalen Clinic? Kun je daar wat voorbeelden van goeie van geven? (als je die hebt?)
Tietema Cycling Academy heeft wel aardige video over dalen. Is een goed beginquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:50 schreef McM77 het volgende:
[..]
Je bedoelt zo'n Klimmen en Dalen Clinic? Kun je daar wat voorbeelden van goeie van geven? (als je die hebt?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
ik op fietsvakantiequote:Op woensdag 15 juni 2022 17:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu het er toch over gaat. Iemand weleens gefietst in Z-Frankrijk in de buurt van Draguignan? (Boven Fréjus)
Is dat mooi wielrennen daar, moet de MTB ook mee?
Aj mate.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 07:33 schreef dop het volgende:
[..]
ik op fietsvakantie
Kan prima op de racefiets zat leuks.
Mtb kan ook prima maar niet speciaal nodig om leuk te rijden daar
Ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 06:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar het is toch ook niet zo'n gekke opmerking dat je met schijfremmen met meer vertrouwen kunt sturen en dalen? Misschien voor de hele goede dalers geldt dat niet maar voor mij was dat in ieder geval wel een verschil, in combinatie met een minder lang frame waardoor ik ook met een veel beter zwaartepunt door de bocht ging..
op fietsvakantie rij je wel om de meeste klimmen heen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 07:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Aj mate.
Heuveltjes of echt klinkwerk?
Neem de gravel mee met lichte banden. Zin an![]()
Ja, banden zijn heel belangrijk voor grip. Ik heb nu Schwalbe Pro 30mm, vind ik heel fijn. Soms in de een natte afdaling of bocht voel je ze wel slippen, maar dat voel je dan op tijd aankomen waardoor je nog kan corrigeren, terwijl je bij sommige bandjes niks voelt en dan ineens onderuit ligt.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 07:57 schreef dop het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.
Maar volgens mij zien de meeste een aantal belangrijke dingen over het hoofd
De combinatie velgen blokken en banden
Of schijven blokken en banden zo je wil.
Uiteindelijk kan elke fiets beter remmen door betere banden , velgen, blokken.
Tektro concept cex remmen met 25mm continental GP 5000 banden, wielen weet ik zo niet, maar dat zijn zeker geen dure wielen.quote:
Dat zijn idd niet echt de beste remmen. Ik durf te wedden dat een setje Ultegra remmetjes al een hoop verschil gaat maken.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:39 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Tektro concept cex remmen met 25mm continental GP 5000 banden, wielen weet ik zo niet, maar dat zijn zeker geen dure wielen.
En ze organiseren dat dan op de Posbank of zoquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Meestal zijn dat bedrijfevents. Maar een clinic om beter te leren sturen kan sowieso geen kwaad, dan ga je harder door de bocht en hoef je minder hard te remmen
Mwah, ik denk dat een nieuw setje remmen+montage toch goedkoper is dan 800 euro.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Is dan die fiets kopen met schijfremmen niet ook gewoon een soort remupgrade dan?
Ik weet niet wat de prijzen zijn tegenwoordig van remmen, maar die fiets van 800 euro is minder gedoe dan om de remmen los te vervangen.
Wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
En ze organiseren dat dan op de Posbank of zo
Persoonlijke ervaring?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:
terwijl je bij sommige bandjes niks voelt en dan ineens onderuit ligt.
Ging het beter door de bocht dan door de remmen of het frame wat blijkbaar beter bij je paste?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 06:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar het is toch ook niet zo'n gekke opmerking dat je met schijfremmen met meer vertrouwen kunt sturen en dalen? Misschien voor de hele goede dalers geldt dat niet maar voor mij was dat in ieder geval wel een verschil, in combinatie met een minder lang frame waardoor ik ook met een veel beter zwaartepunt door de bocht ging..
Dat dat leuk is voor een bedrijfsuitje, maar het verder wat mij betreft niet zo veel toevoegt.quote:
Wat is dan het verschil tussen een alpencol en de posbank, afgezien van de topsnelheid? Want met de 80-90 km/hr die je in de alpen haalt ga je ook niet door een haarspeltbocht heen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat dat leuk is voor een bedrijfsuitje, maar het verder wat mij betreft niet zo veel toevoegt.
Topsnelheid en dus ook de bochten, lengte van de afdaling. Posbank is sowieso een hele simpele afdaling.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil tussen een alpencol en de posbank, afgezien van de topsnelheid? Want met de 80-90 km/hr die je in de alpen haalt ga je ook niet door een haarspeltbocht heen.
Elke cursus die ik ooit gedaan heb gaat niet zo ver als dat het in de praktijk gaat. En om nou voor een bochten/remclinic naar Zuid Frankrijk te rijden gaat ook wat ver...quote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Topsnelheid en dus ook de bochten, lengte van de afdaling. Posbank is sowieso een hele simpele afdaling.
Oh, zeer zeker. Maar in het kader van n+1 en extra vertrouwen (wat onbetaalbaar is), vind ik het geen verkeerde keuze anders.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat een nieuw setje remmen+montage toch goedkoper is dan 800 euro.
Topsnelheid? Hoe hard denk jij dat het in de Alpen gaat als je niet extreem hard bij trapt? De snelheden die de profs halen is alleen omdat ze voluit kunnen gaan omdat er geen verkeer is.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Topsnelheid en dus ook de bochten, lengte van de afdaling. Posbank is sowieso een hele simpele afdaling.
100+ als je lange rechte weg hebt en plat ligt.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Topsnelheid? Hoe hard denk jij dat het in de Alpen gaat als je niet extreem hard bij trapt? De snelheden die de profs halen is alleen omdat ze voluit kunnen gaan omdat er geen verkeer is.
Tuurlijk, jij wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
100+ als je lange rechte weg hebt en plat ligt.
De Zijperberg en Emmapiramide hebben wel een paar leuke bochtjes.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Topsnelheid en dus ook de bochten, lengte van de afdaling. Posbank is sowieso een hele simpele afdaling.
Nee sorry, ik ben helaas geen familie van ene Baron Munchhausen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Stelt niet veel voor toch, kom op jij niet dan?
https://www.strava.com/activities/1447911621/segments/68384863236quote:Op zaterdag 18 juni 2022 00:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Afdaling van de Gileppe (mooi glad nieuw asfalt, 8%), daar moest ik 321 watt (piek) trappen met een cadans van 136 om 84,6 km/h te halen.
Allebei denk ik, door de maat/ verhouding en ook wel stijfheid vd fiets ga ik strakker door de bochten, en door de remmen durf ik minder/ beter gedoseerd te remmen waardoor het afdalen beter gaat. Van veel remmen wordt het over het algemeen niet veiliger om een bocht te nemen, maar dan moet je wel het gevoel hebben dat je de snelheid onder controle hebt, en als het moet in 1x stil kunt staan, dat heb ik meer met schijfremmen. Al heb ik ook wel eens te hard/abrupt geremd waardoor ik bijna over de kop vloog, dat gebeurt je dan weer minder snel met velgremmen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ging het beter door de bocht dan door de remmen of het frame wat blijkbaar beter bij je paste?
Oh ja zeker, in mijn voorbeeld was er ook een perfecte asfaltweg en geen verkeer.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb dan ook niet gezegd dat het niet kan, alleen dat je er echt voor moet werken om dat te halen. Met allen laten rollen en plat liggen ga je dat niet redden.
Ik denk niet dat je per se veel bergervaring hoeft te hebben om goed te kunnen dalen. Het zit in je, of niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:04 schreef Mykonos het volgende:
Heb weinig in de bergen gereden en kan/durf dus nog niet echt hard te dalen. Wel ooit een potentieel heel snelle afdaling gereden op een van de kanten van de Kühtai bij Innsbruck. Check deze snelheden. Hopelijk gereden tijdens de Ötztaler en niet met verkeer maar dan nog.
Mjah, ik ben bijna dood gebleven in de afdaling van de Col d'Izoard en sindsdien durf ik ook niet meer zo hard te dalen als daarvoor.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:04 schreef Mykonos het volgende:
Heb weinig in de bergen gereden en kan/durf dus nog niet echt hard te dalen. Wel ooit een potentieel heel snelle afdaling gereden op een van de kanten van de Kühtai bij Innsbruck. Check deze snelheden. Hopelijk gereden tijdens de Ötztaler en niet met verkeer maar dan nog.
Dat gaat wel harder dan op de Posbank. Daar ben je alweer beneden voor je er erg in hebt.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Topsnelheid? Hoe hard denk jij dat het in de Alpen gaat als je niet extreem hard bij trapt? De snelheden die de profs halen is alleen omdat ze voluit kunnen gaan omdat er geen verkeer is.
Oh ja dat is die afslag waar 90% rechtdoor schoot of op elkaar knalde.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:08 schreef Z het volgende:
Ik heb ooit 85 gehaald in Tecklenburg. Toen zat in tussen auto's en ging het een soort van natuurlijk. Het werd pas eng toen ik moest remmen voor een haakse afslag. Dat stuk hebben ze later uit de route gehaald.
En talent voor dalen wordt je wellicht mee geboren. Ik denk dat dat eerder een afwezigheid van angst is. Maar dalen is ook technisch en kan je leren. En met techniek komt zelfvertrouwen.
#viesdikquote:Op vrijdag 17 juni 2022 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
100+ als je lange rechte weg hebt en plat ligt.
Precies dit. 91 km/h rijden en ruimschoots ingehaald wordenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:29 schreef Fretwork het volgende:
Snelst was denk ik 88km/u op de Nurburgring, maar dat was omdat ik een pussy was. Mensen gingen met echt met meer dan 100 voorbij.
Hij stopt met trappen nadat hij eerst 800W trapt in een sprint.quote:
Bedankt voor dit bevestigende filmpje. Je zult eerst flink moeten werken om zo hard te kunnen fietsen. Oops.quote:
Ligt aan de omstandigheden. Als het maar steil genoeg omlaag gaat en je de ruimte hebt....quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb dan ook niet gezegd dat het niet kan, alleen dat je er echt voor moet werken om dat te halen. Met allen laten rollen en plat liggen ga je dat niet redden.
Laat maar weten als je die gevonden hebt dan.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 18:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ligt aan de omstandigheden. Als het maar steil genoeg omlaag gaat en je de ruimte hebt....
Ligt eraan, als de afdaling lang is en recht, kom je vanzelf op die snelheid als je maar niet remt en er plat op ligt.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 18:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bedankt voor dit bevestigende filmpje. Je zult eerst flink moeten werken om zo hard te kunnen fietsen. Oops.
Omstandigheden hè. Bij voorkeur dus tijdens een event waarbij die afdaling afgezet is voor verkeer.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 18:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Laat maar weten als je die gevonden hebt dan.
Dan mag jij mij die plek komen aanwijzen in Zuid-Limburg waar je al rollend de 80 km/h haalt.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omstandigheden hè. Bij voorkeur dus tijdens een event waarbij die afdaling afgezet is voor verkeer.
Zuid-Limburg zijn er ook wel hellingen waar je boven de 80 kunt komen, maar dat verkeer hè... En dan is Zuid-Limburg nog kinderspiel en weinig lange rechte stukken bergaf.
Ik schreef waar je boven de 80 kunt komen. Gulperberg kan dat wel, Berg & Terblijt ook wel in de afdaling van dat bergcriterium daar, afdaling Cauberg.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan mag jij mij die plek komen aanwijzen in Zuid-Limburg waar je al rollend de 80 km/h haalt.
De Gulperberg, Brakkeberg en Cauberg red je niet de 80 zonder flink bij te trappen (of in de draft te zitten). Maar maakt ook niet uit verder.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik schreef waar je boven de 80 kunt komen. Gulperberg kan dat wel, Berg & Terblijt ook wel in de afdaling van dat bergcriterium daar, afdaling Cauberg.
En da's dan Zuid-Limburg. Laat staan afdalingen die langer zijn en waar je langere stukken rechtdoor hebt.
Kijk bv dat filmpje van Izagirre. Die zit gewoon met z'n ballen op de stang en trapt niet.
Ik zeg ook niet dat je dat in Zuid-Limburg niet redt zonder bij te trappen. Daar zul je bij moeten trappen. Daarentegen is Zuid-Limburg bochtig en zijn het korte hellingen (en dus ook korte afdalingen).quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De Gulperberg, Brakkeberg en Cauberg red je niet de 80 zonder flink bij te trappen (of in de draft te zitten). Maar maakt ook niet uit verder.
Je bedoeld dat filmpje waar hij in de draft van een motor zit op zijn TT fiets. Dat is echt representatief inderdaad.
En van te voren moet hij ook al aardig wat werk verzetten voordat hij überhaupt op het punt komt dat trappen geen zin meer heeft.
Dromen jullie nog maar even verder van de gedachte dat je even makkelijk 100+ haalt, ga ik weer leuke dingen doen.
Dus om nog even terug naar de kern van het verhaal te gaan, want we hadden het over een daalclinic, moet je eerst een weg afsluiten of naar de enkele plekken op de wereld te gaan waar je zonder afsluiting de 100/uur kan halen voordat je serieus kan oefenen met dalen?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je dat in Zuid-Limburg niet redt zonder bij te trappen. Daar zul je bij moeten trappen. Daarentegen is Zuid-Limburg bochtig en zijn het korte hellingen (en dus ook korte afdalingen).
Als je dan ergens langer de tijd tijd (langere afdaling) en de omstandigheden er naar zijn (bij voorkeur een event waarbij het af is gesloten voor verkeer), dan kan dat best. Check bv. de Kühtai Speed Trap.
Draft van die motor valt in het begin wel mee. Voornaamste voordeel is dat het afgesloten is en je geen andere figuren voor je hebt.
Er lopen wat discussies door elkaar hè.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus om nog even terug naar de kern van het verhaal te gaan, want we hadden het over een daalclinic, moet je eerst een weg afsluiten of naar de enkele plekken op de wereld te gaan waar je zonder afsluiting de 100/uur kan halen voordat je serieus kan oefenen met dalen?
Denk dat het voor je fietsvaardigheid ook al heel erg helpt om op een leeg industrieterrein snelle en scherpe bochten heel vaak te oefenen. Maar echt dalen, wanneer je moet remmen, welke lijnen etc kun je denk ik toch alleen echt in de bergen oefenen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus om nog even terug naar de kern van het verhaal te gaan, want we hadden het over een daalclinic, moet je eerst een weg afsluiten of naar de enkele plekken op de wereld te gaan waar je zonder afsluiting de 100/uur kan halen voordat je serieus kan oefenen met dalen?
Belangrijkste is toch wel de tip. Kijk waar je heen wil, zeg 10-20 meter verder. Vooral in een haarspeldbocht. Kijk niet vlak voor je.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 20:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Denk dat het voor je fietsvaardigheid ook al heel erg helpt om op een leeg industrieterrein snelle en scherpe bochten heel vaak te oefenen. Maar echt dalen, wanneer je moet remmen, welke lijnen etc kun je denk ik toch alleen echt in de bergen oefenen.
Deze vraag komt ook elke 2 dagen terugquote:Op zondag 19 juni 2022 21:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mooi weekendje gefietst in Limburg alhoewel gisteren toch wel net even te warm was waardoor we de Tour de koekje van @:realbizkit666 iets hebben moeten inkorten. Verder wel een aanrader!
Heb op de meeste klimmetjes wel een pr kunnen rijden dus qua conditie zit het wel redelijk. In ieder geval nog even een mooie voorbereiding voor over 2 weken in Zwitserland en rondom Bourg-d'Oisans. Heeft iemand nog een aanrader welke klim(men) daar in de buurt het mooist is/zijn qua omgeving/uitzichten? Heb begrepen dat de Alpe zelf weinig aan is maar wel "verplichte kost" is.
Oeps, zal even beter lezen in vervolgquote:Op zondag 19 juni 2022 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze vraag komt ook elke 2 dagen terug![]()
Naar La Berade lijkt me ook mooi, zit je midden in dat nationale park.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:04 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Oeps, zal even beter lezen in vervolg
Over twee weken (2/3juli) is de marmotte. Dus is alpe niet toegankelijk gok ik. Misschien even rekening mee houden qua planningquote:Op zondag 19 juni 2022 21:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mooi weekendje gefietst in Limburg alhoewel gisteren toch wel net even te warm was waardoor we de Tour de koekje van @:realbizkit666 iets hebben moeten inkorten. Verder wel een aanrader!
Heb op de meeste klimmetjes wel een pr kunnen rijden dus qua conditie zit het wel redelijk. In ieder geval nog even een mooie voorbereiding voor over 2 weken in Zwitserland en rondom Bourg-d'Oisans. Heeft iemand nog een aanrader welke klim(men) daar in de buurt het mooist is/zijn qua omgeving/uitzichten? Heb begrepen dat de Alpe zelf weinig aan is maar wel "verplichte kost" is.
Die is prachtig! Als je nog een lang rondje wil kun je richting Grenoble fietsen over de grote weg, vlak voor Vizille de Col de la Morte op en via de achterkant van de Ornon weer terug.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naar La Berade lijkt me ook mooi, zit je midden in dat nationale park.
Ik heb zowel met Red en Force gereden en onderling nooit een verschil gemerkt.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat zijn idd niet echt de beste remmen. Ik durf te wedden dat een setje Ultegra remmetjes al een hoop verschil gaat maken.
Ik heb onlangs de SRAM Force remmen van m’n fiets vervangen voor Red. Er zat namelijk een scheurtje in de achterrem, precies waar het boutje erin gaat. Als dat was geknapt had ik geen achterrem meer![]()
Via MP vond ik een setje Red remmen dus, een wereld van verschil vergeleken met Force.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |