is wel een topteam hoor maar je ziet hoe moeilijk het is in F1 als je een design fout maakt om dat weer goed te maken omdat die anderen ook niet stilzittenquote:Op donderdag 23 juni 2022 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Williams is dan ook geen topteam. De vraag is of Mercedes er een is dit jaar
Ze zijn het AZ van de eredivisie. Te groot voor een servet en te klein voor een tafellaken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Williams is dan ook geen topteam. De vraag is of Mercedes er een is dit jaar
Geen ruimte voor een foutje, langzaamste circuit van de kalender. Een bocht als Loews vind je nergens anders. Of volgas omhoog na Saint Devote. En dat in combinatie met de historie van de GP in Monaco maakt het uniek. Als je een coureur vraagt waar hij zou willen winnen, staat Monaco altijd ergens in de top.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is dat unieke dan? Dat de baan omgeven is door barriers, zoals in Baku en Jeddah? Of doel je op iets anders?
Technisch gezien een van de moeilijkste circuits op de kalender volgens de coureurs.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Geen ruimte voor een foutje, langzaamste circuit van de kalender. Een bocht als Loews vind je nergens anders. Of volgas omhoog na Saint Devote. En dat in combinatie met de historie van de GP in Monaco maakt het uniek. Als je een coureur vraagt waar hij zou willen winnen, staat Monaco altijd ergens in de top.
Langzaam maakt het niet per sé leuk, denk dat het vanwege het technische aspect is.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Geen ruimte voor een foutje, langzaamste circuit van de kalender.
Eau Rouge ook niet. Er zijn wel meer circuits met unieke bochten. Suzuka heeft zelfs een viaductquote:Een bocht als Loews vind je nergens anders. Of volgas omhoog na Saint Devote.
Vanwege het circuit of de prestige eromheen?quote:En dat in combinatie met de historie van de GP in Monaco maakt het uniek. Als je een coureur vraagt waar hij zou willen winnen, staat Monaco altijd ergens in de top.
Netsplitter verwoordde het inderdaad beter dan ik. Zag gisteren nog een interview met Max waarbij hij aangaf Monaco en Spa de meest uitdagende circuits te vinden.quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Langzaam maakt het niet per sé leuk, denk dat het vanwege het technische aspect is.
Geen ruimte voor een foutje, oké, maar wil ook zeggen dat het een optocht is omdat het te smal is.
[..]
Eau Rouge ook niet. Er zijn wel meer circuits met unieke bochten. Suzuka heeft zelfs een viaduct
Een bocht is als rijder pas echt leuk als je hem sneller kan nemen dan een ander, wat ook gave inhaalacties mogelijk maakt ipv met hulpmiddeltjes voorbij toeren.
Blanchimont buitenom
[..]
Vanwege het circuit of de prestige eromheen?
Perez maakte een foutje en won hem tochquote:Op donderdag 23 juni 2022 12:18 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En wat betreft jouw laatste punt: beide. Het is een hele prestatie om hier te winnen, aangezien 1 foutje je gelijk de race kan kosten. Het is een uitdaging om hier foutloos te rijden. Daarnaast ademt Monaco F1-historie, ze reden hier al voordat de F1 überhaupt bestond. Als je jouw naam aan de erelijst kunt toevoegen, dan doet dat meer met een coureur dan na het winnen van de Grand Prix van Bahrein, kan ik mij zo voorstellen.
Gecombineerd met de lage snelheid. Maar ook een specifiek zwaartepunt op de zaterdag, q is nergens zo belangrijk als op Monaco.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is dat unieke dan? Dat de baan omgeven is door barriers, zoals in Baku en Jeddah? Of doel je op iets anders?
Way to miss the jokequote:Op donderdag 23 juni 2022 11:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee? Ze mogen in vergelijking met RB en Ferrari 5% meer testen. Williams zit op 115%. Is 35% meer dan mercedes met hun 80%.
@ChevyCapricequote:Op donderdag 23 juni 2022 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Stewart adviseert Hamilton: "Tijd om te stoppen met Formule 1"
Lewis Hamilton beleeft dit jaar een relatief moeizaam seizoen bij Mercedes. In de ogen van Jackie Stewart is de zevenvoudig wereldkampioen inmiddels over zijn hoogtepunt heen en doet hij er beter aan om zijn helm zo snel mogelijk aan de wilgen te hangen.
Aan Hamiltons kwaliteiten en zijn uitpuilende erelijst ligt het niet volgens Stewart, die echter vreest dat de coureur uit Stevenage zijn grootste successen al achter de rug heeft. "Lewis zit in de groep van de Ayrton Senna's en de Alain Prosts - of wellicht zelfs de Jackie Stewarts. Hij heeft de sport erg goed gedragen, maar ik zou graag zien dat hij er nu mee stopt", aldus Stewart. "Het is jammer dat hij niet op zijn hoogtepunt is gestopt en ik denk niet dat dit nog gaat gebeuren. Desondanks is het beter om ermee op te houden, dan pijn te hebben van het niet meer kunnen doen wat je eerder wel kon."
Bron: https://nl.motorsport.com(...)-formule-1/10326941/
Since 2004, 12 of the 17 Monaco winners have started from pole position: 70%quote:Op donderdag 23 juni 2022 13:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gecombineerd met de lage snelheid. Maar ook een specifiek zwaartepunt op de zaterdag, q is nergens zo belangrijk als op Monaco.
Die gaat ff mooi het tegendeel bewijzen.quote:
Ziet er niet goed uit voor hem, dit jaar sowieso al niet en als de regels gewoon intact blijven wordt zelfs volgend jaar moeilijk en in 1 ding heeft Gekkie Stewart wel gelijk, Lewis is gewoon niet meer zo goed als hij was.quote:Op donderdag 23 juni 2022 13:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die gaat ff mooi het tegendeel bewijzen.
Deze legende gaat door tot numero acht
Heb nou gewoon maar een beetje geduldquote:Op donderdag 23 juni 2022 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ziet er niet goed uit voor hem, dit jaar sowieso al niet en als de regels gewoon intact blijven wordt zelfs volgend jaar moeilijk en in 1 ding heeft Gekkie Stewart wel gelijk, Lewis is gewoon niet meer zo goed als hij was.
Dit jaar gaat niet meer lukken. Volgend jaar is-ie 38. De laatste keer dat iemand van 38 het WK won was Alain Prost in 1993.quote:Op donderdag 23 juni 2022 13:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die gaat ff mooi het tegendeel bewijzen.
Deze legende gaat door tot numero acht
Alsof leeftijd ene moer boeitquote:Op donderdag 23 juni 2022 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit jaar gaat niet meer lukken. Volgend jaar is-ie 38. De laatste keer dat iemand van 38 het WK won was Alain Prost in 1993.
Als het volgend jaar ook niet lukt, is-ie daarns 39. De laatste keer dat iemand van 39 het WK won was Nigel Mansell in 1992.
Als het dan ook niet lukt, is-ie daarns 40. De laatste keer dat iemand van 40 het WK won was Jack Brabham in 1966.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 13:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb nou gewoon maar een beetje geduld
Ja, daarom is het al tientallen jaren niet voorgekomen dat zulke oude coureurs WKs winnen. Omdat leeftijd niet boeit.quote:Op donderdag 23 juni 2022 13:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Alsof leeftijd ene moer boeit
Alonso doet het ook gewoon prima nog steeds
Nu verwar je oorzaak en gevolgquote:Op donderdag 23 juni 2022 13:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom is het al tientallen jaren niet voorgekomen dat zulke oude coureurs WKs winnen. Omdat leeftijd niet boeit.
Helemaal mee eens. Honderd keer liever Spa dan Monaco.quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:35 schreef Sabata het volgende:
[..]
[..]
In het geval van Vegas is dat vrij gemakkelijk. Ik heb niks me stratencircuits omdat ze daar niet voor gemaakt zijn. Het is even een noodoplossing om dik betalend publiek "de opwinding" van race de auto's in hun straten te geven.
Ik heb aardig wat pogingen van een stratencircuits voorbij zien komen en op enkele uitzonderingen hebben ze allemaal dezelfde problemen. Haakse bochten, te smalle rechte stukken of juiste rechte stukken die te kort zijn, nergens vloeiende bochten combinaties, het is allemaal start stop. De enige keer dat het spannend wordt is als er weer een klungel de muur ingaat of twee man elkaar eraf duwen.
En de enige reden waarom men stratencircuits wil is omdat er geld te halen is bij de organisatoren die hun stad op de kaart willen hebben. En daarvoor moeten echt leuke circuits als Spa verdwijnen. Voor mij is het op die manier heel makkelijk elk stratencircuit te veroordelen voor er een race is geweest.
voor een kampioenschap rijden is toch iets heel anders, vorig jaar zag je toch ook de cracks bij Hamilton ontstaan door de druk, gewoon teveel foutenquote:Op donderdag 23 juni 2022 13:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Alsof leeftijd ene moer boeit
Alonso doet het ook gewoon prima nog steeds
Ik denk gewoon dat het er niet meer inzit. Het beste is er vanaf. Er is een nieuwe generatie jonge coureurs die beter zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2022 13:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nu verwar je oorzaak en gevolg
Klopt dat was echt jammer. Brake magic geactiveerd. Onbegrijpelijk, maar misschien ook expres vanwege max zijn klapbandquote:Op donderdag 23 juni 2022 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor een kampioenschap rijden is toch iets heel anders, vorig jaar zag je toch ook de cracks bij Hamilton ontstaan door de druk, gewoon teveel fouten
Omdat de auto zo slecht is kan die hem moeilijk naar zijn hand toe zetten. Hopelijk wordt het nog dit jaar en anders volgend jaar beterquote:Op donderdag 23 juni 2022 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat het er niet meer inzit. Het beste is er vanaf. Er is een nieuwe generatie jonge coureurs die beter zijn.
Maar het is wel zo dat Lewis Hamilton z'n heldenstatus voor eeuwig zou verzilveren door nu nog in de nadagen van z'n carrière een WK te winnen. Van mij mag-ie het blijven proberen. Maar voorlopig lukt het 'm niet eens z'n teamgenoot voor te blijven, dus dat is wel het eerste dat-ie zal moeten ombuigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |