abonnement Unibet Coolblue
pi_205056191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is het zo dat ze vanwege de lage rente een tijd terug geld hebben gestopt in een andere valuta dan de dollar? En dat door de stijgende rente de dollar stijgt en ze dus niet gebacked zijn?
Laatste keer dat ze hun assets moesten publiceren, bleek dat ze voor ruim 20 miljard in 'commercial paper' zaten. Als werkelijk alles in elkaar klapt, van aandelen tot crypto tot vastgoed, lijkt het me sterk dat ze dat zonder verliezen kunnen afsluiten


Maar zolang het vertrouwen er is zal er geen bankrun ontstaan en blijven ze gewoon op koers.
pi_205056196
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
True, wat moet je er dan mee? Ik kijk bijv. naar het plaatsen van extra zonnepanelen.
Dat is voor mij geen optie of interessant, ik zit op iets van 60 euro aan energiekosten, wellicht dat ik straks wat sneller ga aflossen, zoals nu voor staat zou ik de boel in 6-10 jaar volledig hypotheek vrij kunnen maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:43:08 #278
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_205056224
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zinspeelde een tijdje om mijn koopwoning te verkopen (ongeveer 3x overwaarde) en dan te gaan huren en de markt af te wachten, maar heb geen idee waar ik het geld in zou moeten steken.
Met de huidige prijzen gewoon in de huur :’)

Keek net even, ben aan dalingen nu 10K kwijt. Maar een deel daarvan zit in REIT aandelen, dus die blijven wel uitkeren. En dan kan ik meer bijkopen. Alleen crypto wacht ik even af. Kan nog meer naar beneden en dan waag ik wel een gokje
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_205056227
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is voor mij geen optie of interessant, ik zit op iets van 60 euro aan energiekosten, wellicht dat ik straks wat sneller ga aflossen, zoals nu voor staat zou ik de boel in 6-10 jaar volledig hypotheek vrij kunnen maken.
En je kunt een aardig zonnepark beginnen van de overwaarde van een huis. :Y)

Mijn uitgangspositie is best oké, want ik kan aflossen op m'n woning en investeren in verbeteringen. Daarmee druk ik maandlasten, verminder ik schulden en vergroot ik de waarde van mijn woning. Dat vind ik een zinnige besteding van m'n geld naast het aankopen van diverse crypto's.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205056230
Het enige wat nu waardevast is, is voedsel. Dus ga snel naar de supermarkt, vul heel je huis met voedsel. 1 pot bonen = 1 pot bonen :D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:45:34 #281
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_205056241
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
True, wat moet je er dan mee? Ik kijk bijv. naar het plaatsen van extra zonnepanelen.
Ik heb vrij veel nu in cash. Dat kan gewoon naar consumptie goederen.

Verder kun je ipv extra panelen plaatsen (wat in mijn geval pas weer kan als de btw niet meer meedoet) ook andere zaken besparen. Ik heb overcapaciteit qua stroom, dus nu inductieplaat en kijken om na de zomer een aantal radiatoren te vervangen door electrische verwarming
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_205056243
Prijsactie maakt niet uit.Hier heb je funda mentals
twitter
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_205056246
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En je kunt een aardig zonnepark beginnen van de overwaarde van een huis. :Y)

Mijn uitgangspositie is best oké, want ik kan aflossen op m'n woning en investeren in verbeteringen. Daarmee druk ik maandlasten, verminder ik schulden en vergroot ik de waarde van mijn woning. Dat vind ik een zinnige besteding van m'n geld naast het aankopen van diverse crypto's.
Ik ben redelijk conservatief opgevoed qua financieen, toen ik mijn appartement kocht in 2003, was mijn hypotheek ongeveer 1/4e van mijn salaris, tegenwoordig is dat nog maar iets van 1/12e :)

Maar ik spaarde altijd relatief weinig, nu sinds een paar jaar dat ik ongeveer 2 maandsalarissen per jaar spaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205056249
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:45 schreef stinkie het volgende:

[..]
Ik heb vrij veel nu in cash. Dat kan gewoon naar consumptie goederen.

Verder kun je ipv extra panelen plaatsen (wat in mijn geval pas weer kan als de btw niet meer meedoet) ook andere zaken besparen. Ik heb overcapaciteit qua stroom, dus nu inductieplaat en kijken om na de zomer een aantal radiatoren te vervangen door electrische verwarming
Of een miningrigg neer zetten :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205056275
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:45 schreef firefly3 het volgende:
Prijsactie maakt niet uit.Hier heb je funda mentals [ twitter ]
Alles wat hij zegt neem ik met een korrel zout.
Heeft genoeg problemen aan zijn kop.
Als btc onder de 20k gaat komen heeft hij een probleem.
Aangezien hij btc heeft gebruikt als onderpand in valuta en daar van weer btc bij heeft gekocht.
De aandelen van hem verdampen als een gek.
pi_205056290
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nemen we Nederland dan wel, maar het zijn voor een heel groot deel werkende armen. Met 1 modaal inkomen kun je je tegenwoordig niet meer bedruipen op een normale manier.
Dit is echt de grootst mogelijke onzin. Minima zijn een ander verhaal maar je kunt met modaal (norm modaal is ook behoorlijk gestegen tov van 10 jaar geleden) prima rondkomen alleen je zal te tering naar de nering moeten zetten.

Mensen zijn maar gewend dat alles door moet gaan.
blablablabla
pi_205056292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:45 schreef firefly3 het volgende:
Prijsactie maakt niet uit.Hier heb je funda mentals [ twitter ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205056303
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:51 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Alles wat hij zegt neem ik met een korrel zout.
Heeft genoeg problemen aan zijn kop.
Als btc onder de 20k gaat komen heeft hij een probleem.
Aangezien hij btc heeft gebruikt als onderpand in valuta en daar van weer btc bij heeft gekocht.
De aandelen van hem verdampen als een gek.
Ja precies, slechte move van hem door niet te spreiden. Ik koop zijn lage Bitcoins met veel plezier op.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_205056311
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit is echt de grootst mogelijke onzin. Minima zijn een ander verhaal maar je kunt met modaal (norm modaal is ook behoorlijk gestegen tov van 10 jaar geleden) prima rondkomen alleen je zal te tering naar de nering moeten zetten.

Mensen zijn maar gewend dat alles door moet gaan.
Onder normale omstandigheden wel, maar als je nu 200 euro meer aan energie kwijt bent, en 100 euro meer aan je autotje dan hakt dat er heel hard in, dat is namelijk het verschil tussen alleen je rekeningen kunnen betalen en nog wat leuke dingen kunnen doen.

En natuurlijk zijn we er op veel zaken vooruitgegaan de laatste 30 jaar, maar dat is ook voor een groot deel op de pof.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205056434
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Onder normale omstandigheden wel, maar als je nu 200 euro meer aan energie kwijt bent, en 100 euro meer aan je autotje dan hakt dat er heel hard in, dat is namelijk het verschil tussen alleen je rekeningen kunnen betalen en nog wat leuke dingen kunnen doen.

En natuurlijk zijn we er op veel zaken vooruitgegaan de laatste 30 jaar, maar dat is ook voor een groot deel op de pof.
Echt niet bij modaal. Dan heb je gewoon je prioriteiten verkeerd staan.

Maar veel met name jonge mensen hebben gewoon een krankzinnig hoge levensstandaard en sparen amper. Het vergt allemaal wat aanpassingen. Pak wat vaker de fiets en zet je verwarming een paar graden lager. Koop wat minder crypto.
blablablabla
pi_205056468
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Echt niet bij modaal. Dan heb je gewoon je prioriteiten verkeerd staan.

Maar veel met name jonge mensen hebben gewoon een krankzinnig hoge levensstandaard en sparen amper. Het vergt allemaal wat aanpassingen. Pak wat vaker de fiets en zet je verwarming een paar graden lager. Koop wat minder crypto.
Ik zeg niet bij iedereen met Modaal, maar ik ken wel hele volksstammen, neem alleen bijvoorbeeld al een hele grote groep singles die hun helft van hun geld aan huur moeten opbrengen, en nee die hebben niet altijd de keuze om zomaar op een plek te gaan wonen waar het goedkoop is, als je voor je werk aan de randstad verbonden bent dan is reizen vanaf een goedkopere lokatie bijna niet te doen.

Of wat te denken van mensen die extra zorgkosten hebben, word ook lang niet altijd vergoed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205056675
Het bitcoin netwerk wordt eindelijk gebruikt met al die transacties naar coldwallets, jammer dat de exchanges tegenwerken. :')
pi_205056680
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Echt niet bij modaal. Dan heb je gewoon je prioriteiten verkeerd staan.

Maar veel met name jonge mensen hebben gewoon een krankzinnig hoge levensstandaard en sparen amper. Het vergt allemaal wat aanpassingen. Pak wat vaker de fiets en zet je verwarming een paar graden lager. Koop wat minder crypto.
En hoeveel mensen verdienen modaal?

https://www.businessinsid(...)ton-per-jaar-586603/

Zo hier zijn de cijfers er over.

https://nos.nl/artikel/24(...)n-maar-is-het-genoeg
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:51:21 #294
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_205056711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Echt niet bij modaal. Dan heb je gewoon je prioriteiten verkeerd staan.

Maar veel met name jonge mensen hebben gewoon een krankzinnig hoge levensstandaard en sparen amper. Het vergt allemaal wat aanpassingen. Pak wat vaker de fiets en zet je verwarming een paar graden lager. Koop wat minder crypto.
Volkskrant had vorig jaar een artikel waarin gekeken werd of je rond kan komen van een uitkering. Gezin met 2 tiener kinderen. Ik meen dat uitkeringen en regeling 2400 netto opleverenden. Dat was niet voldoende. Lokale regelingen kunnen het dan rond krijgen. Blijkt dat je iets van 2800 netto per maand nodig hebt.

Mijn eerste reactie was: wtf hoeveel betalen we as uitkeringen. Dat is meer dan modaal.
Mijn tweede reactie: wtf in Nederland kun je dus met een modaal inkomen niet eens rondkomen, laat staan een modaal leven leiden.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:53:33 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205056726
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:51 schreef stinkie het volgende:

[..]
Volkskrant had vorig jaar een artikel waarin gekeken werd of je rond kan komen van een uitkering. Gezin met 2 tiener kinderen. Ik meen dat uitkeringen en regeling 2400 netto opleverenden. Dat was niet voldoende. Lokale regelingen kunnen het dan rond krijgen. Blijkt dat je iets van 2800 netto per maand nodig hebt.

Mijn eerste reactie was: wtf hoeveel betalen we as uitkeringen. Dat is meer dan modaal.
Mijn tweede reactie: wtf in Nederland kun je dus met een modaal inkomen niet eens rondkomen, laat staan een modaal leven leiden.
Het punt is dan ook dat je vanaf een uitkering tot aan 1,5 keer modaal feitelijk min of meer dezelfde bestedingsruimte hebt in Nederland. Daarom is voor veel werk ook niemand te vinden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205056778
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het punt is dan ook dat je vanaf een uitkering tot aan 1,5 keer modaal feitelijk min of meer dezelfde bestedingsruimte hebt in Nederland. Daarom is voor veel werk ook niemand te vinden.
Uitkering, wat voor uitkering? Mensen in de bijstand hebben geen geld om op hun reet te krabben. En voordat je überhaupt voor bijstand in aanmerking komt moet je eerst je vermogen opeten. Zelfde bestedingsruimte als 1,5 modaal? Dat is echt onzin.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_205056809
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:51 schreef stinkie het volgende:

[..]
Volkskrant had vorig jaar een artikel waarin gekeken werd of je rond kan komen van een uitkering. Gezin met 2 tiener kinderen. Ik meen dat uitkeringen en regeling 2400 netto opleverenden. Dat was niet voldoende. Lokale regelingen kunnen het dan rond krijgen. Blijkt dat je iets van 2800 netto per maand nodig hebt.

Mijn eerste reactie was: wtf hoeveel betalen we as uitkeringen. Dat is meer dan modaal.
Mijn tweede reactie: wtf in Nederland kun je dus met een modaal inkomen niet eens rondkomen, laat staan een modaal leven leiden.
Een gezin met twee kinderen. Vier man. Dan is het toch niet raar dat je met uitkeringen, kinderbijslag en toeslagen op 2400 netto uitkomt en is 2800 netto toch geen vetpot?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:13:22 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205056836
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Uitkering, wat voor uitkering? Mensen in de bijstand hebben geen geld om op hun reet te krabben. En voordat je überhaupt voor bijstand in aanmerking komt moet je eerst je vermogen opeten. Zelfde bestedingsruimte als 1,5 modaal? Dat is echt onzin.
Je moet ook meerekenen dat ze een niet-marktconforme prijs betalen voor een sociale huurwoning en hier ook nog subsidie voor krijgen. Inclusief alle kortingen bij de gemeente.
Dus voor de lagere lonen geldt dat wanneer hun bruto inkomen toeneemt, dit maar beperkt leidt tot toename van hun bestedingsruimte. Dat is de armoedeval.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205056858
Dat werken niet loont is echt een fabeltje. Zo achterlijk zijn ze nou ook weer niet in Den Haag. Oké, als je een uitkering trekt en je werkt daarnaast zwart dan is het een ander verhaal. Maar dan ben je dus keihard aan het frauderen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:21:28 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205056879
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat werken niet loont is echt een fabeltje. Zo achterlijk zijn ze nou ook weer niet in Den Haag. Oké, als je een uitkering trekt en je werkt daarnaast zwart dan is het een ander verhaal. Maar dan ben je dus keihard aan het frauderen.
Dat laatste hoef je inderdaad niet te beschouwen. Maar dat werken niet loont blijkt onder aan de streep voor de lagere inkomens maar al te vaak waar.
Als je een gezin hebt met een kostwinner die modaal verdient met vrouw en 2 kinderen heb je ook niet veel meer dan 2400 netto hoor. En als je dan geen sociale huurwoning hebt maar voor 800 euro een eengezinswoning moet huren en geen huursubsidie krijgt is je bestedingsruimte niet hoger.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')