abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205033613
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 15:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geloof je graag, maar laten we een normaal traject voor de boeren openen op basis van vrijwilligheid.

Het is ondertussen wel duidelijk dat we er op basis van vrijwilligheid niet gaan komen.
  zondag 12 juni 2022 @ 16:14:47 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205033719
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 15:58 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Het is ondertussen wel duidelijk dat we er op basis van vrijwilligheid niet gaan komen.
tuurlijk wel , niet met de botte bijl ,maar ga met iedere boer in gesprek
geef ze een nieuw verdienmodel met beesten

20 koeien mag je altijd houden , 8 geiten 4 ponys, 20 kippen , en huisverkoop daarnaast akkerbouw of klein fruit of kampeer boer met jaar plekken voor caravans , leuk vlak bij het natuurgebied
met hoog gras en hoog onkruid
Maar ga in gesprek

Kringloop boeren

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 12-06-2022 16:30:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205033816
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 15:58 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Gvd zeg..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205034065
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 13:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar de woningbouw iets omhoog
Dat is wel wenselijk, er is een tekort aan woningen.

Evengoed wordt natuurlijk niet alles volgebouwd, zoals vaak beweerd wordt.

Zelfs al zou je een belachelijk aantal van 8 miljoen woningen bijbouwen, dan is dat nog maar ~15% van alle landbouwgrond.
  zondag 12 juni 2022 @ 21:00:19 #230
323876 michaelmoore
pi_205036454
https://www.nu.nl/economi(...)en-in-nederland.html
Mischien moeten we die TATA nu eens de vergunning intrekken , afbreken en ophoepelen uit Nederland
TATA vergunning afpakken op basis van gedrag, TATA is illegaal
quote:
Staalconcern Tata Steel is de grootste uitstoter van stikstofoxiden in Nederland, gevolgd door luchthaven Schiphol.
Dat meldt minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof), die een lijst van de honderd grootste vervuilers naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

De toppositie van Tata Steel komt niet als een verrassing. Het bedrijf in IJmuiden staat ook al bovenaan de lijst van grootste uitstoters van broeikasgassen. Daarnaast toonde recent onderzoek aan dat omwonenden worden blootgesteld aan te hoge concentraties giftige stoffen.

De top van de lijst bestaat verder vooral uit bedrijven in de aardolie- en chemische industrie en energiecentrales. Zo staan er onder meer raffinaderijen van BP, Shell en Esso in. Ook de Groningse vestiging van energieproducent RWE staat in de top tien, evenals Dow in Zeeland.

Van der Wal heeft daarnaast een lijst met de honderd grootste uitstoters van ammoniak opgesteld.
Daarop staan vooral veel veehouderijen.
quote:
GroenLinks verbaasd over gebrek aan inzicht
"Dit zijn de vervuilers die we al heel lang in beeld hebben", laat GroenLinks-Kamerlid Laura Bromet weten.
De partij is er verbaasd over dat uit antwoorden op Kamervragen blijkt dat de minister niet weet hoeveel extra stikstof de bedrijven mogen uitstoten op basis van hun vergunning.

"Ik vind het verontrustend dat de minister geen inzicht heeft in de ruimte die de bedrijven in hun vergunning hebben om nog meer stikstof uit te stoten of emissierechten te verhandelen.
De stikstofuitstoot moet omlaag.
Dit betekent dat de bedrijven minder moeten uitstoten in plaats van meer."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 12 juni 2022 @ 21:02:44 #231
323876 michaelmoore
pi_205036482
stikstof NO2 doet zich vooral voor boven TATA en boven Schiphol en het Ruhrgebied
En Moscow

zondag 12 juni 2022 @ 21:06:50 #232
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205036522
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
stikstof NO2 doet zich vooral voor boven TATA en boven Schiphol en het Ruhrgebied
En de brandende Perma frost in Rusland

[ afbeelding ]
Maar de boeren in Gelderland, Limburg, Zeeland, Noord Holland, Drenthe, Groningen en Friesland mogen bloeden :')

Het gaat echt nergens over. Ik heb geen boerderij maar ik zou ook ziedend zijn!

Overigens is er wel veel mis met intensieve veehouderij en het gebruik van kunstmest/bestrijdingsmiddelen maar dat staat los van stikstof.
pi_205036532
quote:
En Moscow

[ afbeelding ]
Je plaatje laat vooral duidelijk zien wat de Rotterdamse haven uit stoot. Lijkt me verstandig om dat ook eens aan te pakken.
  zondag 12 juni 2022 @ 21:11:36 #234
142400 RedFever007
pi_205036555
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:08 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Je plaatje laat vooral duidelijk zien wat de Rotterdamse haven uit stoot. Lijkt me verstandig om dat ook eens aan te pakken.
Absoluut! Om nog maar te zwijgen van het verbranden van zware metalen in de stookolie in internationale wateren. Ruimt lekker op :)

Schiphol mag ongestoord groeien, Rotterdamse haven maag ongestoord hun rommel lozen op het oppervlaktewater omdat de vergunningnen zo lek als een mandje zijn.

Maar die pakken we niet aan want daar kunnen de politici na hun carrière in DH lekker fors verdienen. En de aandeelhouders, uiteraard. Die moeten ook vorstelijk beloond worden. Die stomme boertjes kunnen verrekken!
  zondag 12 juni 2022 @ 21:32:54 #235
323876 michaelmoore
pi_205036743
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:11 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Absoluut! Om nog maar te zwijgen van het verbranden van zware metalen in de stookolie in internationale wateren. Ruimt lekker op :)

Schiphol mag ongestoord groeien, Rotterdamse haven maag ongestoord hun rommel lozen op het oppervlaktewater omdat de vergunningnen zo lek als een mandje zijn.

Maar die pakken we niet aan want daar kunnen de politici na hun carrière in DH lekker fors verdienen. En de aandeelhouders, uiteraard. Die moeten ook vorstelijk beloond worden. Die stomme boertjes kunnen verrekken!
afgewerkte stookolie van cruisschepen uit Rotterdam wordt aan landen in Afika gestuurd en die mixen het 10 % met dieselolie , en verkopen het dan aan vrachtwagenbedrijven en pompstations daar

Die stokoude mercedessen die verbranden het wel

quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:11 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

En de KLM geven we 3 miljard staatssteun

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 12-06-2022 21:41:43 ]
  zondag 12 juni 2022 @ 21:55:36 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205036940
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205037697
quote:
En Moscow

[ afbeelding ]
Ja, het is niet zo gek dat je geen boerenland hier tussen ziet want koeien en varkens stoten geen NOx uit maar NH3.
  zondag 12 juni 2022 @ 23:02:32 #238
142400 RedFever007
pi_205037702
quote:
Mee eens! :( Ben het niet eens met het stikstofbeleid maar dit slaat nergens op. Prachtig gebied namelijk :(
pi_205037750
quote:
Het kabinet?
Dreigementen zijn inderdaad ook het niveau van idioten, maar als je geen normale opties geeft om er samen uit te komen roep je het wel op jezelf af.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 12 juni 2022 @ 23:11:51 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205037773
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het kabinet?
Dreigementen zijn inderdaad ook het niveau van idioten, maar als je geen normale opties geeft om er samen uit te komen roep je het wel op jezelf af.
Dus omdat het kabinet een beslissing neemt waar je het niet mee eens bent is het prima om een natuurgebied om te ploegen? :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205037781
quote:
84s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dus omdat het kabinet een beslissing neemt waar je het niet mee eens bent is het prima om een natuurgebied om te ploegen? :')
Staat dat er ?
Je spreekt Nederlands?
  zondag 12 juni 2022 @ 23:13:40 #242
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205037786
quote:
5s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Staat dat er ?
Je spreekt Nederlands?
Het gaat over boeren die een natuurgebied omploegen. Dat zijn teringdebielen ja. En in plaats van het te veroordelen ga je het zitten goedpraten.
pi_205037790
quote:
84s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het gaat over boeren die een natuurgebied omploegen. Dat zijn teringdebielen ja. En in plaats van het te veroordelen ga je het zitten goedpraten.
Natuurgebied omploegen? Wat? Waar? :?

Dreigementen kan ik wel veroordelen ja, maar escalatie bij zwaar onrecht vanuit de staat is niet per definie ongezond, naar mijn idee.

Daarom heb ik ook een grafhekel aan halve dictators die hun wil maar door willen drukken ten koste van alles.
  zondag 12 juni 2022 @ 23:15:23 #244
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205037798
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
Natuurgebied omploegen? Wat? Waar? :?
Klik op de link en dan zie je een foto dat ze met allemaal trekkers in een natuurgebied staan. Of denk je echt dat dit geen schade veroorzaakt :')
pi_205037808
quote:
84s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Klik op de link en dan zie je een foto dat ze met allemaal trekkers in een natuurgebied staan. Of denk je echt dat dit geen schade veroorzaakt :')
Die paar boeren op een landweggetje met wat lege kiepers?
  zondag 12 juni 2022 @ 23:16:37 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205037810
Laat ze maar eens beginnen met het verbeurd verklaren van de trekkers en stallen van dit walgelijke tuig.
pi_205037812
quote:
84s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:16 schreef Starhopper het volgende:
Laat ze maar eens beginnen met het verbeurd verklaren van de trekkers en stallen van dit walgelijke tuig.
Demonstreren is een grondrecht.
https://www.denederlandse(...)ucfq6v2/vgrnbkb31dzy

Ja dreigen met vernieling zal wel niet mogen nee.
pi_205037819
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 22:10 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit is totaal niet hoe het werkt maar geloof het vooral!
Dit is exact hoe het werkt.
  zondag 12 juni 2022 @ 23:18:43 #249
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205037820
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die paar boeren op een landweggetje met wat lege kiepers?
Ze staan in een fucking natuurgebied. Met die zware machines slopen ze alles waar ze rijden. En dan ook nog het lawaai. Daar wonen dieren!!!!!!!!!!!!!! Ze verstoren de rust van de dieren!!
  zondag 12 juni 2022 @ 23:19:43 #250
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205037825
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Demonstreren is een grondrecht.
https://www.denederlandse(...)ucfq6v2/vgrnbkb31dzy

Ja dreigen met vernieling zal wel niet mogen nee.
Demonstreren is geen absoluut grondrecht.

En dreigen met vernielen? Ze dreigen niet. Ze hebben dat al gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')