Als je risico wil nemen speculeer je beter met het geld van je verkochte huis op de aandelen/crypto correctie aan het einde van de oorlog/pandemie, maar dan kun je de komende twee jaren denk ik gewoon blijven zittenquote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik kan uiteraard ook blijven zitten in mijn huis en meegaan met de markt. Meegaan met de stijging of daling, ondertussen doorsparen, maar ik hou altijd wel van wat risico nemen.
Als ik nu koop wordt het een huis van mx 4.5 ton, maar ik vind gewoon niks wat mij trekt. De huizen die ik wil kopen zijn rond de 5.5-6 ton. Ik kan ook nog 4 jaar sparen en dan voor dat bedrag kijken.....
als ik natuurlijk de gok neem op dalende prijzen dan en ik beleg mijn overwaarde nu dan is dat best een paradoxquote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:00 schreef XL het volgende:
[..]
Als je risico wil nemen speculeer je beter met het geld van je verkochte huis op de aandelen/crypto correctie aan het einde van de oorlog/pandemie, maar dan kun je de komende twee jaren denk ik gewoon blijven zitten
Te lang.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat zou ook nog kunnen. Dan leven van je overwaarde. Ik zal eens kijken wat de gemiddelde wachttijd is hier voor zo'n woning.
Als je koopt heb je alles over. Met de overwaarde kan je nu je maandlasten al drukken.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als het verder stijgt dan blijf ik huren en dan is mijn overwaarde op als ik met pensioen ga, maar ik de tussentijd heb ik ca 2500 euro per maand kunnen sparen met de huidige salarissen.
De bedoeling is dat het huren tijdelijk is. De huurwoning moet groter of in ieder geval beter zijn dan wat ik nu heb en ik snap dat je zo'n huis van 5-6 ton niet kan huren voor dat bedrag. Maar de bedoeling is dat het dus tijdelijk is.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:17 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als je koopt heb je alles over. Met de overwaarde kan je nu je maandlasten al drukken.
Als je huurt zit je in een woning die niet zou voldoen aan je eisen mocht je nu willen kopen. Voor 1500-1750 ga je geen woning huren in het koopsegment van 550 tot 600k. Waarom zijn je koopeisen hoger dan je huureisen? Kan je net zo goed kopen wat je nu ongeveer krijgt in de huursector.
Je houdt al rekening met een verdere stijging. Dan zit je dus in een woning die niet aan je eisen voldoet. Blijven zitten is goedkoper en minder risicovol.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De bedoeling is dat het huren tijdelijk is. De huurwoning moet groter of in ieder geval beter zijn dan wat ik nu heb en ik snap dat je zo'n huis van 5-6 ton niet kan huren voor dat bedrag. Maar de bedoeling is dat het dus tijdelijk is.
Zo'n tijdelijk contract is haast niets meer dan een symbolisch iets. Als huurder ben je na een maand of 6 nauwelijks meer eruit te krijgenquote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:37 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: ga opzoek. Die tijdelijke contracten zijn, meen ik, een 'leuk' idee van de VVD. Nou vond ik altijd dat huurders een beetje te veel werden beschermd; die krijg je er bijna niet uit als t voor onbepaalde tijd is en die tijdelijke contracten zijn op zichzelf geen probleem. Het wordt echter wel een probleem als dit de standaard wordt.
Maar goed, dat is het echt (nog) niet en als jij goeie papieren kunt overleggen (dus van je huis/overwaarde en inkomen) dan is men veel eerder geneigd je een woning voor onbepaalde tijd te verhuren dan als je... laten we zeggen onbetrouwbaar overkomt en dit niet kan laten zien.
Daar wil ik wel eens bewijs voor zien.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:42 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Zo'n tijdelijk contract is haast niets meer dan een symbolisch iets. Als huurder ben je na een maand of 6 nauwelijks meer eruit te krijgen
https://www.rijksoverheid(...)-zegt-huur-op-woningquote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:46 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Daar wil ik wel eens bewijs voor zien.
https://www.rijksoverheid(...)n-ik-tijdelijk-hurenquote:Tijdelijk huren in de vrije sector
In de vrije sector kunnen verhuurders (woningcorporaties en particuliere verhuurders) u altijd een tijdelijk huurcontract aanbieden voor uw nieuwe woning. Aan het einde van het tijdelijke contract moet u uit de woning. Dat geldt voor tijdelijke huurcontracten tot maximaal 2 jaar.
Daar staat niets over tijdelijke huurcontracten die opeens vast worden.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 12:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-zegt-huur-op-woning
Ik zit er naast. Tot 2 jaar mag tijdelijk kennelijk 'echt' tijdelijk zijn
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n-ik-tijdelijk-huren
En ook die salarisgroep is eindig.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:40 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Die categorie is er toch ook. Boven bepaald salaris krijg je de dure woningen hier
Ja dat zag ik al op de site.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 12:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-zegt-huur-op-woning
Ik zit er naast. Tot 2 jaar mag tijdelijk kennelijk 'echt' tijdelijk zijn
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n-ik-tijdelijk-huren
ja dat is hier ook zo, maar dat is boven de sociale huurwoning grens.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:40 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Die categorie is er toch ook. Boven bepaald salaris krijg je de dure woningen hier
nou ja, het is een risico afweging. Als je een risico neemt is risicobeheersing altijd goed om te doen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:22 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je houdt al rekening met een verdere stijging. Dan zit je dus in een woning die niet aan je eisen voldoet. Blijven zitten is goedkoper en minder risicovol.
ik heb rondgekeken en ze zijn er per direct beschikbaar. Het gaat mij meer om de contracten. tijdelijk doe ik niet, maar ik heb nog niet gekeken of onbepaald direct wordt afgegeven. Dat wordt onderhandelen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 12:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Ga je echt zomaar een huurwoning vinden waar je hele gezin ruim in past?
daar heb je ook wel een punt. Het gaat zeker 100-150 euro per maand meer kosten aan energie.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 13:00 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt nu toch zo’n energiezuinig huis? Wordt moeilijk om zo’n zuinig huurhuis te vinden, dus dat is ook een verhoging van je vaste lasten.
Dan kunnen de starters nog steeds niks betalenquote:Op zaterdag 11 juni 2022 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wacht maar tot de rente nog wat meer stijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |