en juist daar ben ik bang voor. Dat je eruit moet en er niks meer is onder de 2000 euro per maand.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:22 schreef FlauwKapsel het volgende:
Nee, zeker niet alleen maar, maar het is inderdaad wel een trend zodat ze je er makkelijk uit kunnen trappen als t contract voorbij is.
Ik verdien teveelquote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:32 schreef slavaukrainii het volgende:
Sociale huurwoning via een woningbouw? Dan krijg je een contract voor onbepaalde tijd.
Ja, tijdelijk huurcontract en wil hierna niet meer huren maar kopen. Lukt niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en juist daar ben ik bang voor. Dat je eruit moet en er niks meer is onder de 2000 euro per maand.
Ik wil proberen iets te huren tussen de 1500 en 1750 euro per maand en dan kan ik het rustig tientallen jaren uitzingen met de overwaarde, maar ja, dan moet er wel iets zijn als ik moet verhuizen. Daarnaast kan ik dit met mijn salaris met 3 vingers in de neus betalen, dus financieel is het geen probleem.
Ik kan ook altijd nog emrigreren, want ik woon dicht bij duitsland, maar dat is niet de bedoeling.
Maar zijn er hier mensen die huren, binnenkort eruit moeten en die problemen hebben met het vinden van iets nieuws?
dat zou ook nog kunnen. Dan leven van je overwaarde. Ik zal eens kijken wat de gemiddelde wachttijd is hier voor zo'n woning.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:34 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ff jaartje tussenpauze inlassen? Of dat je tijdelijk deels werkt?
Wat ga je dan wel doen?quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:35 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ja, tijdelijk huurcontract en wil hierna niet meer huren maar kopen. Lukt niet.
Ik zou zeggen: ga opzoek. Die tijdelijke contracten zijn, meen ik, een 'leuk' idee van de VVD. Nou vond ik altijd dat huurders een beetje te veel werden beschermd; die krijg je er bijna niet uit als t voor onbepaalde tijd is en die tijdelijke contracten zijn op zichzelf geen probleem. Het wordt echter wel een probleem als dit de standaard wordt.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en juist daar ben ik bang voor. Dat je eruit moet en er niks meer is onder de 2000 euro per maand.
Ik wil proberen iets te huren tussen de 1500 en 1750 euro per maand en dan kan ik het rustig tientallen jaren uitzingen met de overwaarde, maar ja, dan moet er wel iets zijn als ik moet verhuizen.
1. Vragen of we wat langer mogen blijven zittenquote:
Daar zou ik zeker over nadenken. Met een woningbouw huurwoning speel je safe.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat zou ook nog kunnen. Dan leven van je overwaarde. Ik zal eens kijken wat de gemiddelde wachttijd is hier voor zo'n woning.
Dit geeft al wat meer vertrouwen als ik dit zo lees. Ik heb me wel al wat georienteerd zonder contact te zoeken, en daar stonden allemaal tijdelijke contracten, maar met wat onderhandeling zou dit dus onbepaald kunnen worden hoop ik.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:37 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: ga opzoek. Die tijdelijke contracten zijn, meen ik, een 'leuk' idee van de VVD. Nou vond ik altijd dat huurders een beetje te veel werden beschermd; die krijg je er bijna niet uit als t voor onbepaalde tijd is en die tijdelijke contracten zijn op zichzelf geen probleem. Het wordt echter wel een probleem als dit de standaard wordt.
Maar goed, dat is het echt (nog) niet en als jij goeie papieren kunt overleggen (dus van je huis/overwaarde en inkomen) dan is men veel eerder geneigd je een woning voor onbepaalde tijd te verhuren dan als je... laten we zeggen onbetrouwbaar overkomt en dit niet kan laten zien.
Is alleen nogal een probleem om er een te krijgen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:38 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Daar zou ik zeker over nadenken. Met een woningbouw huurwoning speel je safe.
via google staat dat de wachttijd hier ca 1 jaar is voor een sociale huurwoning, maar ik vermoed dat dit langer is voor het type woning wat ik wilquote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:38 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Daar zou ik zeker over nadenken. Met een woningbouw huurwoning speel je safe.
Cliché gezegde: nee heb je en ja kun je krijgen. Maar volgens mij moeten er ook wel gewoon mensen zijn die je iets willen verhuren voor onbepaalde tijd. Kijk je alleen bij verhuurmakelaars of ook particulieren? Als je een particulieren kunt vinden zou dat denk ik beter zijn. Dan kun je persoonlijk contact hebben, rond de tafel zitten (ik neem aan dat je gewoon betrouwbaar overkomt) met een kopje koffie en je situatie uitleggen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit geeft al wat meer vertrouwen als ik dit zo lees. Ik heb me wel al wat georienteerd zonder contact te zoeken, en daar stonden allemaal tijdelijke contracten, maar met wat onderhandeling zou dit dus onbepaald kunnen worden hoop ik.
ik kende een zzper die woningen bezat en verhuurde en ook allerlei andere dingen, zoals een bos ergens in oost-europa waarvan hij het hout verkocht en maar van dit soort constructies.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:45 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Cliché gezegde: nee heb je en ja kun je krijgen. Maar volgens mij moeten er ook wel gewoon mensen zijn die je iets willen verhuren voor onbepaalde tijd. Kijk je alleen bij verhuurmakelaars of ook particulieren? Als je een particulieren kunt vinden zou dat denk ik beter zijn. Dan kun je persoonlijk contact hebben, rond de tafel zitten (ik neem aan dat je gewoon betrouwbaar overkomt) met een kopje koffie en je situatie uitleggen.
als het verder stijgt dan blijf ik huren en dan is mijn overwaarde op als ik met pensioen ga, maar ik de tussentijd heb ik ca 2500 euro per maand kunnen sparen met de huidige salarissen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:46 schreef XL het volgende:
Hoeveel denk je dat de huizenprijzen gaan zakken en hoevaak is dat in het verleden al gebeurd?
Als het verder stijgt? Wanneer en hoe stap je weer in?
Die zoekt ie ook.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:49 schreef Momo het volgende:
Je hebt ook gewoon contracten in de vrije sector voor onbepaalde tijd, die zijn wel gewilder dan de 1/2 jaar contracten.
De vraag was een uitnodiging om het serieus door te rekenen. In 1980 en 2009 verloor de huizenprijs tot zo‘n 25.000 euro, over enkele jaren. Als je perfect je instap en uitstap timed en het is dit keer 35.000 en je rekent 5.000 voor de verhuizingen moet de klap binnen 12 maanden voor een break evenquote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als het verder stijgt dan blijf ik huren en dan is mijn overwaarde op als ik met pensioen ga, maar ik de tussentijd heb ik ca 2500 euro per maand kunnen sparen met de huidige salarissen.
in het verleden heb ik vaak genoeg finnanciele berekeningen gedaan en ik heb bijgehouden wat de werkelijkheid is. Buiten het feit dat de overheid met het afschaffen van regelingen roet in het eten gooide klopte de trend vel maar dichterbij dan een factor 2 ernaast kwam ik niet, ook met verschillende scenario's.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:56 schreef XL het volgende:
[..]
De vraag was een uitnodiging om het serieus door te rekenen. In 1980 en 2009 verloor de huizenprijs tot zo‘n 25.000 euro, over enkele jaren. Als je perfect je instap en uitstap timed en het is dit keer 35.000 en je rekent 5.000 voor de verhuizingen moet de klap binnen 12 maanden voor een break even
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |