Dikke kans dat het vooral de goedkope vluchten voor vertrekkende passagiers zullen zijn. Dus Transavia en EasyJet. Dan misschien nog vakantievluchten. Schiphol gaat natuurlijk zo veel mogelijk vaste en dure vluchten in stand houden, daar zit het geld.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:47 schreef VacaLoca het volgende:
Heb net drie weken besteed aan eindeloos alle bestemmingen en hotels uitzoeken en boeken dus hopelijk kunnen we in augustus naar de VS vliegen
Intercontinentale lijnvluchten zullen niet snel geschrapt worden, nee.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dikke kans dat het vooral de goedkope vluchten voor vertrekkende passagiers zullen zijn. Dus Transavia en EasyJet. Dan misschien nog vakantievluchten. Schiphol gaat natuurlijk zo veel mogelijk vaste en dure vluchten in stand houden, daar zit het geld.
Vaste vluchten als in een compleet pakket geboekt via reisorganisatie? Want die moeten gecompenseerd worden, en ze hebben al gezegd Schiphol aan te gaan klagen toch? Of wat bedoel je met vaste vluchten?quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schiphol gaat natuurlijk zo veel mogelijk vaste en dure vluchten in stand houden, daar zit het geld.
Wordt net zo'n zooi waarschijnlijk als de chaos op Schipholquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef VacaLoca het volgende:
Begin persco gemist, is er iets gezegd over wanneer bekend wordt welke vluchten geschrapt wordt?
En in algemeen mss nog iets over type vluchten (wereldwijd vs Europese)
Vakantievluchten zijn geen lijnvluchten met een vaste dienstregeling.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:57 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Vaste vluchten als in een compleet pakket geboekt via reisorganisatie? Want die moeten gecompenseerd worden, en ze hebben al gezegd Schiphol aan te gaan klagen toch? Of wat bedoel je met vaste vluchten?
Ik bedoel vaste vluchten als in vluchten die er in april ook wekelijks zijn. Het tegenovergestelde van seizoensvluchten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:57 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Vaste vluchten als in een compleet pakket geboekt via reisorganisatie? Want die moeten gecompenseerd worden, en ze hebben al gezegd Schiphol aan te gaan klagen toch? Of wat bedoel je met vaste vluchten?
Dan zit je nog steeds met het aantal mensen waar een max op zit.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, bedenk mij net dat dit mischien de redding is voor de A380 en dergelijke toestellen, als er minder vluchten gemaakt mogen worden dan is de business case voor een groter toestel met meer passagiers ineens snel gemaakt.
Benschop denkt niet aan opstappen. Dat zei hij tijdens de persconferentie. Benschop ziet het als zijn „grote opgave om de boel aan te pakken. En daar voel ik me ook in gesteund.”quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:54 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch bizar dat die directeur er nog steeds zit.
Nou ja, dat ligt eraan, natuurlijk, als men puur inzet op vluchten (en dat is niet onredelijk overigens) en niet op passagiers aantallen dan kan het makkelijk en als dat gestimuleerd wordt kunnen bepaalde vluchten die nu met 2 toestellen gedaan worden met een toestel gedaan worden. Dat levert best wat op, denk ikquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:24 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dan zit je nog steeds met het aantal mensen waar een max op zit.
Dat gold al voor Heathrow.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, bedenk mij net dat dit mischien de redding is voor de A380 en dergelijke toestellen, als er minder vluchten gemaakt mogen worden dan is de business case voor een groter toestel met meer passagiers ineens snel gemaakt.
Ja dat ze banen dubbel geteld hebben dat zal allemaal wel, maar wat ik bedoel is dat het creëren van werkgelegenheid 2 jaar geleden nog een pluspunt was, maar nou niet meer. integendeel. geen enkele sector draait soepel omdat overal werknemers tekort zijn. daarom verbaast het me dat die VVDminister daar nog mee komt aankakkenquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:40 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee volgens die VVD kan Schiphol niet krimpen omdat het veel werkgelegenheid creëert. Maar in dat onderzoek tellen ze banen dubbel 173.800 maar liefst en rekenen ze bijvoorbeeld een bakker waar een klm piloot zijn brood koopt ook mee. Tja dan kom je vanzelf aan een berg banen.
Ik weer niet hoe het nu is maar tot een paar jaar geleden waren er maar 3 gates geschikt om de A380 te kunnen afhandelen. Gaat niet op schieten...quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, bedenk mij net dat dit mischien de redding is voor de A380 en dergelijke toestellen, als er minder vluchten gemaakt mogen worden dan is de business case voor een groter toestel met meer passagiers ineens snel gemaakt.
Ik had het niet per se over nu meteen of dit jaar, natuurlijk, het was meer een gedachte voor de langere termijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:40 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik weer niet hoe het nu is maar tot een paar jaar geleden waren er maar 3 gates geschikt om de A380 te kunnen afhandelen. Gaat niet op schieten...
Ze krijgen daar nu al niets voor elkaar, laten ze alsjeblieft niet beginnen met nog meer verbouwen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had het niet per se over nu meteen of dit jaar, natuurlijk, het was meer een gedachte voor de langere termijn.
Mischien moet je dat aan de bedrijven waar ze voor werken vragen en nee, dat is niet Schiphol.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:12 schreef RapaNui het volgende:
Benschop is waardeloos.
Hoeveel verdient hij eigenlijk?
En waarom zijn oud-personeelsleden niet benaderd om terug te komen? Zijn direct inzetbaar en hebben nauwelijks/geen inwerktijd nodig.
Och, het verbouwen is de afgelopen 30 jaar best wel aardig gedaan, ik kan mij Schiphol anno 1972 nog herinnerenquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:53 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ze krijgen daar nu al niets voor elkaar, laten ze alsjeblieft niet beginnen met nog meer verbouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |