Een bestuurlijk gecreëerd probleem.quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Stikstof gehaltes zijn in nederland gevaarlijk hoog.
Hele gebieden zie je naar de kloten gaan je komt in het bos geen boom meer tegen.
De slangen, salamanders en boomklevers zijn met 50% afgenomen in waarneming.
Dit kan zo niet langer!
Gelukkig wordt er nu keihard ingegrepen met een minster van stikstof.
https://nos.nl/index.php/(...)rd-geen-andere-keuze
Que? Ik kan er naast zitten maar volgens mij laten de meeste mensen zich niet leiden door het aantal boeren in Nederland als ze besluiten om er een kindje bij te neuken.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:47 schreef AchJa het volgende: [..] Maar nog steeds het dichtsbevolkte landje van Europa... Zonder boeren wordt dat nog erger.
Ze kunnen hun kinderen in ieder geval de ruimte geven die ze nodig hebben.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Boerengezinnen zijn volgens mij juist relatief groot
quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:55 schreef Tocadisco het volgende:
Que? Ik kan er naast zitten maar volgens mij laten de meeste mensen zich niet leiden door het aantal boeren in Nederland als ze besluiten om er een kindje bij te neuken.
Ze moeten ergens wonen dus moeten de boeren wijken.quote:Bevolkingsgroei
Hoe snel groeit de Nederlandse bevolking?
De Nederlandse bevolking groeide in 2021 met 115 979 inwoners (inclusief correcties). Dat zijn 6,6 mensen per duizend inwoners. Aan het eind van 2021 telde de bevolking 17 591 394 mensen.
De bevolking groeit als er meer immigranten dan emigranten zijn en als er meer kinderen geboren worden dan er mensen overlijden. In 2021 kwamen er 108 275 mensen bij door internationale migratie (immigratie minus emigratie), en 7 704 door natuurlijke aanwas (geboorte minus sterfte). Tot 2014 werd de bevolkingsgroei voornamelijk veroorzaakt door natuurlijke aanwas, daarna vooral door migratie.
Dat doen ze niet zoveel meer. Immigratie lijkt me dan weer een ander verhaal. "Hoezo vol?", etc.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Que? Ik kan er naast zitten maar volgens mij laten de meeste mensen zich niet leiden door het aantal boeren in Nederland als ze besluiten om er een kindje bij te neuken.
Dit is niet hoe oorzaak-gevolg werkt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Ze moeten ergens wonen dus moeten de boeren wijken.
Maar wat is het alternatief dan? Al die mensen waar nu geen woonruimte voor beschikbaar is de grens over kieperen?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Door een voor een aanzienlijk deel van migrantenarbeid-afhankelijke sector groot te houden, houden we de bevolking van Nederland kleiner?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jawel want het zet nog enigszins een rem op dit verhaal.
Het alternatief is gewoon een rem op de groei zetten.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:01 schreef Tocadisco het volgende:
Maar wat is het alternatief dan? Al die mensen waar nu geen woonruimte voor beschikbaar is de grens over kieperen?
Welke sector mag dat dan zijn? Of doel je op die seizoensarbeiders die asperges komen steken?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:02 schreef EinarBoe het volgende:
Door een voor een aanzienlijk deel van migrantenarbeid-afhankelijke sector groot te houden we de bevolking van Nederland kleiner?
54% van landoppervlak is in gebruik door boeren.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Ja, of wat dacht je van de slachthuizen of de glastuinbouw? Seizoensarbeiders schijnen trouwens ook woningen nodig te hebben, heel vreemd.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke sector mag dat dan zijn? Of doel je op die seizoensarbeiders die asperges komen steken?
Maar zelfs als je de immigratie helemaal naar nul kunt terugbrengen is er nog steeds een groot tekort voor de mensen die nu al in Nederland zitten. Als je dat wilt oplossen zul je toch echt of moeten bijbouwen of mensen eruit bonjouren.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het alternatief is gewoon een rem op de groei zetten.
We hebben momenteel te weinig oppervlakte voor circulaire landbouw, of te veel inwoners. Het is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
54% van landoppervlak is in gebruik door boeren.
7% in gebruik voor 8 miljoen woningen.
Zo hard gaat dat niet.
Mooie neutrale OP hoorquote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:55 schreef AchJa het volgende:
Een bestuurlijk gecreëerd probleem.
[ afbeelding ]
Nee, het gaat vooral om het terugdringen van stikstofuitstoot rond natuurgebieden en daar komt echt geen vliegveld.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:08 schreef PzKpfw het volgende:
Stikstof is ook alleen maar een probleem op papier. Enkel op deze manier kan men boeren dwingen hun kostbare op te geven. Alles onder de noemer van de natuur maar men bouwt die grond straks gewoon lekker vol of legt er weer een nieuw vliegveld op aan. Het is gewoon te walgelijk voor woorden.
Het verwoord heel mooi de kern van de oorzaak van deze discussie: het relatieve karakter van "natuur" in Nederland waarbij het "probleem" dus ook heel relatief is.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, het gaat vooral om het terugdringen van stikstofuitstoot rond natuurgebieden en daar komt echt geen vliegveld.
Het is zelfs duidelijk in kaart gebracht om welke gebieden het gaat.
Fuck die boeren. Wat een eikels om bij haar op bezoek te gaan. Aso volk.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat een eikels. Van der Wal wel een vrouw met ballen iig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |