abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212478450
Het zou inderdaad mooi zijn als iedereen zo zou reageren, Qarrad. :D

Wij krijgen deze maand eindelijk onze longtail fiets. Mijn vriend had ook wel graag een Nederlandse bakfiets gehad, maar we wonen in Wenen en ik zag mezelf daar gewoon echt niet mee fietsen hier. De infrastructuur voor fietsers is redelijk belabberd. Zo‘n longtail heeft alleen een langere bagagedrager, maar is verder van normaal formaat.

Zie hier. Wij hebben gelukkig ‘maar’ de helft van het bedrag betaald, omdat de stad en staat allemaal Förderungen (bonussen) geven aan mensen die een cargo bike kopen.

Ben best benieuwd of je dit soort fietsen ook al veel in Nederland tegenkomt. In Duitsland zijn ze ook al redelijk populair.

[ Bericht 10% gewijzigd door margaretha_01 op 18-02-2024 09:47:20 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_212478777
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 08:52 schreef margaretha_01 het volgende:
Ben best benieuwd of je dit soort fietsen ook al veel in Nederland tegenkomt. In Duitsland zijn ze ook al redelijk populair.
Langzaam wat meer maar de bakfiets heeft een grote voorsprong.
In Belgie en Duitsland is het aanbod groter dat scheelt ook.
pi_212478851
Hier in Rotterdam zie je ze best veel al!

Vooral die lichtblauwe van de decathlon kom ik vaak tegen, de voorganger van deze.
pi_212478873
Ik heb een longtail (budget, stuk goedkoper dan de jouwe) en word er overal over aangesproken of nagestaard.
Mensen vinden het echt wel een vreemd ding.

Niet in Rotterdam dus.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212478926
Ik heb ze nog nooit zien fietsen, maar goed, Drenthe hier dus voordat dat hier ingeburgerd is... ;)
Fake it till you make it...
pi_212479006
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 09:37 schreef Aure het volgende:
Hier in Rotterdam zie je ze best veel al!

Vooral die lichtblauwe van de decathlon kom ik vaak tegen, de voorganger van deze.
Ooh, ik wist niet dat Decathlon die ook had! Je hebt die winkel hier wel sinds een paar jaar, maar hij is nog steeds niet zo bekend! :p
pi_212479032
Of ze vallen niet op, rijden zeker al rond in Drenthe en noordelijker ;)

Mijn fiets is saai zwart en valt niet heel erg op dus geen last van nastaren. Als ik wordt aangesproken is het om het zadeltje voorop en niet om de langere bagagedrager.
pi_212479046
Het lijkt me veel comfortabeler fietsen dan een bakfiets eerlijk gezegd. En zodra de kinderen niet meer achterop hoeven, kun je er alsnog genoeg mee transporteren, zonder dat de fiets zoveel plaats inneemt.
pi_212479058
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 09:58 schreef Elleska het volgende:
Of ze vallen niet op, rijden zeker al rond in Drenthe en noordelijker ;)

Mijn fiets valt die valt niet heel erg op dus geen last van nastaren. Als ik wordt aangesproken is het om het zadeltje voorop en niet om de langere bagagedrager.
Het kan ook zijn dat ik gewoon niet op de plekken kom waar ze rondrijden :P of ik fiets niet genoeg, kan ook nog.
Als ik zo het plaatje zie dan denk ik dat het me wel zou opvallen als "anders" dan de meeste fietsen.
Maar je zal zien dat ik ze nu om de haverklap zie fietsen ;).
Fake it till you make it...
pi_212479075
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 09:59 schreef margaretha_01 het volgende:
Het lijkt me veel comfortabeler fietsen dan een bakfiets eerlijk gezegd. En zodra de kinderen niet meer achterop hoeven, kun je er alsnog genoeg mee transporteren, zonder dat de fiets zoveel plaats inneemt.
Minder lomp inderdaad en het past op een fietsendrager. Dat was voor mij een belangrijke eis.

[ Bericht 39% gewijzigd door Elleska op 18-02-2024 17:02:31 ]
pi_212479136
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:00 schreef Nijna het volgende:

[..]
Het kan ook zijn dat ik gewoon niet op de plekken kom waar ze rondrijden :P of ik fiets niet genoeg, kan ook nog.
Als ik zo het plaatje zie dan denk ik dat het me wel zou opvallen als "anders" dan de meeste fietsen.
Dit is mijne maar dan helemaal zwart
  zondag 18 februari 2024 @ 11:14:11 #137
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212479948
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 08:52 schreef margaretha_01 het volgende:
Het zou inderdaad mooi zijn als iedereen zo zou reageren, Qarrad. :D

Wij krijgen deze maand eindelijk onze longtail fiets. Mijn vriend had ook wel graag een Nederlandse bakfiets gehad, maar we wonen in Wenen en ik zag mezelf daar gewoon echt niet mee fietsen hier. De infrastructuur voor fietsers is redelijk belabberd. Zo‘n longtail heeft alleen een langere bagagedrager, maar is verder van normaal formaat.

Zie hier. Wij hebben gelukkig ‘maar’ de helft van het bedrag betaald, omdat de stad en staat allemaal Förderungen (bonussen) geven aan mensen die een cargo bike kopen.

Ik heb ze nog nooit eerder gezien en zo achtergebleven is Zwolle toch niet ;)

Zal er eens op letten.
  zondag 18 februari 2024 @ 11:14:46 #138
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212479960
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:00 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat verwacht ik nu ook :D
  zondag 18 februari 2024 @ 13:16:16 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212481615
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:01 schreef Elleska het volgende:
Minder lomp inderdaad en het past op een fietsendrager. Dat was voor mij ook een belangrijke eis.
Daar staat tegenover dat je kinderen nat worden als het regent, dat je de tassen niet makkelijk meeneemt en dat een extra vriendje of vriendinnetje mee naar huis niet kan. Ik vond de voordelen van een bakfiets daarom doorslaggevend. Maar anders was die longtail van cube echt tof. Heb serieus getwijfeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212482589
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Daar staat tegenover dat je kinderen nat worden als het regent, dat je de tassen niet makkelijk meeneemt en dat een extra vriendje of vriendinnetje mee naar huis niet kan. Ik vond de voordelen van een bakfiets daarom doorslaggevend. Maar anders was die longtail van cube echt tof. Heb serieus getwijfeld.
Ik kan 3 kinderen op de fiets hebben dus dat extra vriendje of vriendinnetje is geen probleem. (+ nog een fietskar dus als het moet kunnen er 4 kinderen mee maar dat is nog niet voorgekomen).

Er bestaan tegenwoordig regententen voor de longtailbikes maar ik vind het onzin dat kinderen niet nat mogen worden als het regent. Sowieso valt dat achterop erg mee, ik vang de meeste regen.

Hoe makkelijk je tassen meeneemt ligt aan je keuze van fietstassen/kratten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')