Langzaam wat meer maar de bakfiets heeft een grote voorsprong.quote:Op zondag 18 februari 2024 08:52 schreef margaretha_01 het volgende:
Ben best benieuwd of je dit soort fietsen ook al veel in Nederland tegenkomt. In Duitsland zijn ze ook al redelijk populair.
Ooh, ik wist niet dat Decathlon die ook had! Je hebt die winkel hier wel sinds een paar jaar, maar hij is nog steeds niet zo bekend! :pquote:Op zondag 18 februari 2024 09:37 schreef Aure het volgende:
Hier in Rotterdam zie je ze best veel al!
Vooral die lichtblauwe van de decathlon kom ik vaak tegen, de voorganger van deze.
Het kan ook zijn dat ik gewoon niet op de plekken kom waar ze rondrijdenquote:Op zondag 18 februari 2024 09:58 schreef Elleska het volgende:
Of ze vallen niet op, rijden zeker al rond in Drenthe en noordelijker
Mijn fiets valt die valt niet heel erg op dus geen last van nastaren. Als ik wordt aangesproken is het om het zadeltje voorop en niet om de langere bagagedrager.
Minder lomp inderdaad en het past op een fietsendrager. Dat was voor mij een belangrijke eis.quote:Op zondag 18 februari 2024 09:59 schreef margaretha_01 het volgende:
Het lijkt me veel comfortabeler fietsen dan een bakfiets eerlijk gezegd. En zodra de kinderen niet meer achterop hoeven, kun je er alsnog genoeg mee transporteren, zonder dat de fiets zoveel plaats inneemt.
Dit is mijne maar dan helemaal zwartquote:Op zondag 18 februari 2024 10:00 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat ik gewoon niet op de plekken kom waar ze rondrijdenof ik fiets niet genoeg, kan ook nog.
Als ik zo het plaatje zie dan denk ik dat het me wel zou opvallen als "anders" dan de meeste fietsen.
Maar je zal zien dat ik ze nu om de haverklap zie fietsen.
Ik heb ze nog nooit eerder gezien en zo achtergebleven is Zwolle toch nietquote:Op zondag 18 februari 2024 08:52 schreef margaretha_01 het volgende:
Het zou inderdaad mooi zijn als iedereen zo zou reageren, Qarrad.
Wij krijgen deze maand eindelijk onze longtail fiets. Mijn vriend had ook wel graag een Nederlandse bakfiets gehad, maar we wonen in Wenen en ik zag mezelf daar gewoon echt niet mee fietsen hier. De infrastructuur voor fietsers is redelijk belabberd. Zo‘n longtail heeft alleen een langere bagagedrager, maar is verder van normaal formaat.
Zie hier. Wij hebben gelukkig ‘maar’ de helft van het bedrag betaald, omdat de stad en staat allemaal Förderungen (bonussen) geven aan mensen die een cargo bike kopen.
Ben best benieuwd of je dit soort fietsen ook al veel in Nederland tegenkomt. In Duitsland zijn ze ook al redelijk populair.
Dat verwacht ik nu ookquote:Op zondag 18 februari 2024 10:00 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat ik gewoon niet op de plekken kom waar ze rondrijdenof ik fiets niet genoeg, kan ook nog.
Als ik zo het plaatje zie dan denk ik dat het me wel zou opvallen als "anders" dan de meeste fietsen.
Maar je zal zien dat ik ze nu om de haverklap zie fietsen.
Daar staat tegenover dat je kinderen nat worden als het regent, dat je de tassen niet makkelijk meeneemt en dat een extra vriendje of vriendinnetje mee naar huis niet kan. Ik vond de voordelen van een bakfiets daarom doorslaggevend. Maar anders was die longtail van cube echt tof. Heb serieus getwijfeld.quote:Op zondag 18 februari 2024 10:01 schreef Elleska het volgende:
Minder lomp inderdaad en het past op een fietsendrager. Dat was voor mij ook een belangrijke eis.
Ik kan 3 kinderen op de fiets hebben dus dat extra vriendje of vriendinnetje is geen probleem. (+ nog een fietskar dus als het moet kunnen er 4 kinderen mee maar dat is nog niet voorgekomen).quote:Op zondag 18 februari 2024 13:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat je kinderen nat worden als het regent, dat je de tassen niet makkelijk meeneemt en dat een extra vriendje of vriendinnetje mee naar huis niet kan. Ik vond de voordelen van een bakfiets daarom doorslaggevend. Maar anders was die longtail van cube echt tof. Heb serieus getwijfeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |