Helmond ligt tegen Eindhoven aangebouwd ondertussen, Tilburg dijt ook maar verder en verder uit, Breda wil wereldstad spelen... Domme Randstedelijke na-aperij.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:38 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, vanaf 1950 wordt het allemaal vrij dramatisch met die conglomeraties en ik heb ook niet de indruk dat het daarna erg is afgeremd. Als ik alleen al kijk naar wat er de afgelopen decennia in mijn eigen vroegere woonplaats bij is gebouwd...
Het ging mij om de opmerking: "meer dan de helft van ons voedsel" Dat is dus pertinente onzin.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:33 schreef RedFever007 het volgende:
Helemaal wel! Gigantische hoeveelheden vlees en groenten worden over de grens afgezet. Nergens voor nodig. Ook bloemen worden en masse verkocht in het buitenland. Kost allemaal idioot veel aan gas/water/voedsel/grond. Boeren en tuinders verdienen geld als water, janken over dure arbeidsmarkt terwijl ze goedkope Polen en Bulgaren de tomaten laten plukken.
Ben ik het mee eens hoor maar dat betekent wel nog meer landbouwgrond.quote:Stop met de globalisering van de voedselketen. Massa's tomaten loggen in Spanje en Italië in de winkel. Laat die landen hun eigen tomaten telen. Scheelt ons uitstoot en vervuiling. Miljoenen kilo's vlees gaan de grens over. Hier is alles zo lekker efficiënt en intensief ingericht. Kap daar mee!
Zonder de Oekraïne en Rusland hebben we geen graan schijnbaar blikt nu. Begin met verbouwen daarvan. Zorg als land dat je zelfvoorzienend bent/wordt. Als dat betekent dat we geen vage groente uit Verweggistan kunnen kopen in de supermarkt dan zij dat zo.
Daar is ons land ook veel te dichtbevolkt voor maar ik heb nog steeds duizend keer liever een weiland met koeien en bos dan betonnen complexen met daartussen een excuus zandverstuivinkje...quote:Het land is compleet vertieft. Natuur is er niet.
Joh.quote:Overigens denk (vrees) ik dat vooral het land dat beschikbaar komt ten prooi gaat vallen aan de projectontwikkelaar en de louche huisjesmelkers om de alsmaar groeiende bevolking te kunnen herbergen maar dat terzijde. De natte droom van menig politicus is immers een massale toestroom van asielzoekers en die zullen ergens moeten worden gehuisvest
It's all about the money.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Helmond ligt tegen Eindhoven aangebouwd ondertussen, Tilburg dijt ook maar verder en verder uit, Breda wil wereldstad spelen... Domme Randstedelijke na-aperij.
Maar gelukkig, als straks in Brabant de boeren zijn uitgekocht, stopt die betonnen wildgroei en komen er schier eindeloze lappen groene heerlijkheid voor terug.
Dat is Groningen...quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat een toevallige hoek heb je daar uitgekozen voor je plaatje! Nieuwe plaatsen Houten en Nieuwegein zijn drukker bebouwd dan vroeger, frappant. What's next, Amsterdam Noord was ook een weiland in 1900 zeker? Flevoland was nog de Zuiderzee? Fenomenale inzichten.
In Friesland konden ze er ook wat van:
[ afbeelding ]
Haha, oh nee, dat valt dan toch best mee opeens. Arme boeren.
Leg dat de hippies nog even uit, die werkelijk denken dat (uitgerekend VVD66!) bezorgd is over 'de natuur'.quote:
Het waait op tijdens het uitstronten over de weidequote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zie je mij dan claimen dat alles BETON wordt? Of andere magische vergezichten over hoe we allemaal worden opgelicht?
En voor bronnen, voldoende onderzoek naar biodiversiteitsverlies door stikstof hoor. Net zoals over de huidige bebouwing in Nederland:
https://www.clo.nl/indica(...)kaart-voor-nederland
Nog geen 15% is rode ruimte (infrastructuur, woonterrein, bouwterrein en overig bebouwd terrein). Op de bodemgebruikskaart is een duidelijke clustering te zien van stedelijke gebruiksvormen in het westen van Nederland. In het oosten en zeker het noorden van het land is beduidend minder stedelijke bebouwing aanwezig. Opvallend detail is de stedenrij Bergen op Zoom - Nijmegen langs de overgang van het rivierengebied en de hoge zandgronden in het zuiden. De Veluwe springt in het oog met haar concentratie van recreatie, bos en natuur. De agrarische sector is in Nederland de grootste grondgebruiker; in 2015 is ongeveer tweederde van het landoppervlak in gebruik als agrarisch terrein.
Hier staat allemaal uitleg over stikstof:
https://www.rivm.nl/stikstof
Problemen van stikstofneerslag in de natuur vind je oa hier:
https://www.wur.nl/nl/Dossiers/dossier/Stikstof-1.htm
Nog wat meer cijfers over stikstof:
https://www.pbl.nl/onderw(...)eiten-en-cijfers-clo
Wat voor bronnen wil je verder nog, iets specifieks?
quote:Ammoniak (NH3) komt met name van dieren in de veeteelt. Een klein deel komt uit overige bronnen zoals industrie, de bouw en het verkeer. Boeren gebruiken mest van dieren en kunstmest om hun land te bemesten. Een deel van die mest verdampt als ammoniak en komt zo in de lucht.
Om de zogenaamde ‘stikstofproblematiek’ goed te begrijpen, zijn drie termen belangrijk:
Concentratie (hoeveel zit er in de lucht)
Emissie (hoe komt het in de lucht)
Depositie (hoe komt het op/in de grond)
Maar wat heb je liever?quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... lees het artikel anders even...
Als die ruimte er is, kunnen er ook weer vergunningen worden uitgegeven voor de bouw van wegen en gebouwen, die nu stilliggen.
Rara op welke ruimte ze eigenlijk doelen.
1 boerengezin met laten we zeggen 2 medewerkers.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:46 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar wat heb je liever?
1 boerengezin met laten we zeggen 2 medewerkers of voor hetzelfde stikstof gehalte 750 gezinnen die een baan hebben.
Waar lees je dat in het vandaag gepresenteerde/aangekondigde stikstofplan? Even uit de tekst citeren misschien?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1 boerengezin met laten we zeggen 2 medewerkers.
Er is meer dan economie.
Maar zo zal het inderdaad gaan:
Dat ene boerengezin wordt uitgekocht en binnen no time staat daar een heel nieuwe wijk voor 750 gezinnen, die, omdat ze wel werk moeten hebben natuurlijk, binnen no time voorzien wordt van aantrekkelijk kantorencomplex. En omdat de mens ook moet consumeren, kan een hip winkelcentrum niet ontbreken. Ter recreatie zal er wel iets van een indoor jeu de boule-hal of ESCAPE-room bijgebouwd worden.
Oh, en een hertenkampje, natuurlijk.
Mooie gesloten vraagstelling en verschuiving van verantwoordelijkheden. Is dit niet gewoon een variant op "They took our jobs!!"?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:46 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar wat heb je liever?
1 boerengezin met laten we zeggen 2 medewerkers of voor hetzelfde stikstof gehalte 750 gezinnen die een baan hebben.
Jeetje zeg, staat dat echt niet zo in het plan? Echt waar? Staat dat er niet in? Jeetje... ik bedoel echt, jemig de pemig....quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waar lees je dat in het vandaag gepresenteerde/aangekondigde stikstofplan? Even uit de tekst citeren misschien?
Een verandering in biodiversiteit is niet per definitie iets slechts he. Ze zijn bv. volgas de Veluwe aan het kappen (bos gedijt goed bij meer stikstof en heide niet) omdat er zonodig een schrale heide van gemaakt moet worden. Ik weet niet wat jij liever hebt?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zie je mij dan claimen dat alles BETON wordt? Of andere magische vergezichten over hoe we allemaal worden opgelicht?
En voor bronnen, voldoende onderzoek naar biodiversiteitsverlies door stikstof hoor. Net zoals over de huidige bebouwing in Nederland:
https://www.clo.nl/indica(...)kaart-voor-nederland
Nog geen 15% is rode ruimte (infrastructuur, woonterrein, bouwterrein en overig bebouwd terrein). Op de bodemgebruikskaart is een duidelijke clustering te zien van stedelijke gebruiksvormen in het westen van Nederland. In het oosten en zeker het noorden van het land is beduidend minder stedelijke bebouwing aanwezig. Opvallend detail is de stedenrij Bergen op Zoom - Nijmegen langs de overgang van het rivierengebied en de hoge zandgronden in het zuiden. De Veluwe springt in het oog met haar concentratie van recreatie, bos en natuur. De agrarische sector is in Nederland de grootste grondgebruiker; in 2015 is ongeveer tweederde van het landoppervlak in gebruik als agrarisch terrein.
Hier staat allemaal uitleg over stikstof:
https://www.rivm.nl/stikstof
Problemen van stikstofneerslag in de natuur vind je oa hier:
https://www.wur.nl/nl/Dossiers/dossier/Stikstof-1.htm
Nog wat meer cijfers over stikstof:
https://www.pbl.nl/onderw(...)eiten-en-cijfers-clo
Wat voor bronnen wil je verder nog, iets specifieks?
Het zal wel toch? Het zou toch niet zo zijn dat iets dat als absolute onmiskenbare waarheid verkondigd wordt niets anders is dan iets dat ter plekke verzonnen is? Dat zou wel echt treurig zijn namelijk hahaha.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg, staat dat echt niet zo in het plan? Echt waar? Staat dat er niet in? Jeetje... ik bedoel echt, jemig de pemig....
Nou, heel vervelend... Beter zet je er een distributiecentrum neer, dat zal dat vuige gras en bos leren!quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
Het waait op tijdens het uitstronten over de weide
en komt dan op de schrale natuur en dan gaan daar gras en varens en bomen groeien
Wat ter plekke verzonnen is, is dat de boeren weg moeten omdat we natuurgebieden willen gaan aanleggen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het zal wel toch? Het zou toch niet zo zijn dat iets dat als absolute onmiskenbare waarheid verkondigd wordt niets anders is dan iets dat ter plekke verzonnen is? Dat zou wel echt treurig zijn namelijk hahaha.
Lang niet al het bos gedijt goed bij meer stikstof, zie bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een verandering in biodiversiteit is niet per definitie iets slechts he. Ze zijn bv. volgas de Veluwe aan het kappen (bos gedijt goed bij meer stikstof en heide niet) omdat er zonodig een schrale heide van gemaakt moet worden. Ik weet niet wat jij liever hebt?
Dat verzin je inderdaad ter plekke want de natuurgebieden zijn er al.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ter plekke verzonnen is, is dat de boeren weg moeten omdat we natuurgebieden willen gaan aanleggen.
En er komen er alleen nog maar meer bij!quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat verzin je inderdaad ter plekke want de natuurgebieden zijn er al.
Ja, ik ben ook sceptisch, ik kan me niet voorstellen dat de boeren daadwerkelijk eens rekening moeten houden met de rest van het land. Zie het wel gebeuren dat het verzand in een mix van meer subsidie en vrijwillige gedragswijzigingen. En dan over 4 jaar weer dezelfde problemen omdat het niets hielp. In Nederland is immers bijna alles acceptabel om de boeren maar te ontzien.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als iemand erom bekend staat een notoire inbreker te zijn, is het niettemin toch onredelijk om ervan uit te gaan dat hij aan het inbreken is als hij aan je achterdeur staat te rommelen. Tenzij hij expliciet zelf aangeeft inderdaad bezig te zijn met inbreken, zou het ook heel goed kunnen dat hij zijn leven verbeterd heeft en gewoon het fraaie houtwerk aan het bewonderen is.
Oh het is in haar straat? Als in waar ze woont?quote:
Haha ik schrok al van je reactie. Het schijnt om haar privé-adres te gaan, dus idd helemaal eens met wat je zegtquote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh het is in haar straat? Als in waar ze woont?
In dat geval buitengewoon dom en intimiderend. Niet doen. Nergens. Bij niemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |