abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:01:42 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205588133
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:54 schreef Piles het volgende:

[..]
Zou daar nou meer in staan dan in de berichten die in dit topic voorbij komen / zijn gekomen?
Ik volg de zaak redelijk nauwgezet, maar zowel het boek als de podcast hadden nog wel zaken die nieuw voor me waren.

Maar het leest en luistert vooral als een verhaal waarvan je tegen beter weten in, zelfs met de kennis van nu, blijft denken/hopen dat het aan het eind allemaal goed komt.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205588184
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:53 schreef Marsenal het volgende:
Heb de podcast geluisterd en vond het boeiend, maar niet echt spectaculair goede journalistiek ofzo, moet zeker dat boek kopen om meer te weten te komen? :P
Stoorde me wel aan die psycholoog die met allerhande theorien kwam zonder die mensen ooit gezien te hebben. De eerste aflevering kwam nog keurig de disclaimer dat hij niet de diagnose mocht stellen dat ze psychopaat is zonder haar gezien te hebben. Maar in de afleveringen daarna ging hij vrolijk los met beweringen over hoe Sanderink gevormd was doordat zijn vader nooit de vaderrol had vervuld en bla bla bla. Nogmaals, zonder de man ooit gesproken te hebben :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 13:07:32 ]
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:07:10 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205588187
Het is ook raar dat Aike Schoots haar voorjaar 2018 al ingehuurd heeft "om onderzoek te doen" bij Strukton.
Ik denk zelfs dat hij haar eerste doel was, maar toen ze in augustus 2018 Sanderink zelf aan de haak kon slaan heeft ze Schoots op de tweede plaats gezet, en hem niet, zoals haar standaard modus operandi is, van Sanderink vervreemd.

Dus nu heeft ze straks alles voor het zeggen samen met Schoots, die ze ook in haar zak heeft.

De vraag is nog maar of ze Schoots niet nog eerder kende, want een paar jaar daarvoor zat ze tegen aannemer "Mario" ook al te bluffen dat ze iemand in de top bij Strukton kende.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205588235
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Stoorde me wel aan die psycholoog die met allerhande theorien kwam zonder die mensen ooit gezien te hebben. De eerste aflevering kwam nog keurig de disclaimer dat hij niet de diagnose mocht stellen dat ze psychopaat is zonder haar gezien te hebben. Maar in de afleveringen daarna ging hij vrolijk los met beweringen over hoe Sanderink gevormd was doordat zijn vader nooit de vaderrol had vervuld en bla bla bla. Nogmaals, zonder de man ooit gesproken te hebben :')
Dat viel me ook op. Het is sowieso natuurlijk een beetje filler, die psychologie van de koude grond met dan de disclaimer 'we mogen geen diagnose stellen' maar ondertussen wel de psycholoog terug laten komen alsof het een autoriteit is. Zwak stukje inderdaad.

Vond vooral de stukjes rondom de ondernemers en minister die ze in het verleden heeft bedonderd boeiend, spectaculair ook wel, hoe ze daar blijkbaar makkelijk mee wegkomt, en dat die lui jarenlang in zak en as zitten.
-nee-
pi_205588267
Het boek is beter en vollediger dan de podcast vind ik (maar er kan ook veel meer in kwijt natuurlijk :P). Podcast was nog wel een aanvulling op het boek ten aanzien van de achtergrondverhalen die bij Rian speelden.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:53:36 #206
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_205589082
Eerlijk is eerlijk, die Rian heeft wel een verdomd goede stem, inclusief zwoel Brabants accent, om voor bepaalde telefoonlijnen te kunnen werken.
Dat die Brigitte daar nou nog nooit aan gedacht heeft om haar daar in te zetten.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_205589203
Het is ook de moeite waard om de tweede podcast te beluisteren, die van het FD.

Daarin komt onder andere de advocaat van Van Egten aan het woord. Het is voor het eerst dat hij zich uitgebreid laat interviewen over de gang van zaken.

Hem werd bijvoorbeeld ook gevraagd hoe / wanneer dit ooit gaat eindigen; kunnen ze tot in het oneindige procedures tegen elkaar blijven voeren? Kan het zijn dat dit over tien jaar nog steeds aan de gang is, of is er ergens een definitief moment? Zijn reactie: 'niemand weet waar dit eindigt en of het over tien jaar nog steeds speelt... ik sluit het zeker niet uit'.
pi_205589257
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die Rian heeft wel een verdomd goede stem, inclusief zwoel Brabants accent, om voor bepaalde telefoonlijnen te kunnen werken.
Dat die Brigitte daar nou nog nooit aan gedacht heeft om haar daar in te zetten.
Dat bestaat toch al lang niet meer, die telefoonlijnen? Ik weet dat Menno Buch daar in de jaren '80 rijk mee geworden is, maar dat is 35 jaar geleden.
pi_205590969
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:39 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Je kan ook geen Nederlands zo te zien dus die samenvatting gaat niet helpen.
Ik ben doof en helaas maak ik soms fouten met de Nederlandse taal. Dus die opmerking van jou slaat nergens op.
pi_205591246
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:53 schreef Attitude het volgende:

[..]
Ik ben doof en helaas maak ik soms fouten met de Nederlandse taal. Dus die opmerking van jou slaat nergens op.
Dan sloeg die opmerking van mij inderdaad nergens op. Excuus als ik je daarmee heb gekwetst :@
pi_205591765
Soms kijk ik nog wel eens een stukje van die Nieuwsuur aflevering terug. En dan verbaasd het me altijd dat ze het voor elkaar heeft gekregen om Sanderink en zoveel mannen voor hem om de tuin te leiden. Na 5 minuten besef je toch dat er een paar schroefjes los zitten.
pi_205592195
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:14 schreef Ed1234 het volgende:
Soms kijk ik nog wel eens een stukje van die Nieuwsuur aflevering terug. En dan verbaasd het me altijd dat ze het voor elkaar heeft gekregen om Sanderink en zoveel mannen voor hem om de tuin te leiden. Na 5 minuten besef je toch dat er een paar schroefjes los zitten.
Ze heeft kennelijk een bepaald effect op zulke mannen.

Voor Nieuwsuur was ze al te gast geweest bij een tech-podcast en de hosts daarvan gaven (in de podcast over Rian) ook aan dat ze een heel aparte uitstraling heeft, dat er meteen een bepaalde seksualiteit van haar uitgaat als je haar ontmoet. Zij waren zelf ook even overdonderd toen Rian daar binnen kwam.

Vervolgens hebben ze een uur lang geprobeerd een zinnig woord uit haar te krijgen en kwamen ze er achter dat dat niet lukt. Toen waren ze ook wel klaar met d'r.

In de podcast hoor je trouwens ook hoe ze dat Nieuwsuur-interview voor elkaar gekregen heeft. Eigenlijk zou ze helemaal niet komen, maar de eigenlijke deskundige was ziek. Rian had de redactie al maanden bestookt met mailtjes en haar boek, had Vermeend achter haar staan n ze had op dat moment daadwerkelijk een paar dingen juist voorspeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 20:48:57 ]
pi_205595237
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:33 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Je kan gratis een account maken. Maar een korte samenvatting is dat er nu nog een andere rechter denkt dat de e-mails met laster over van Egten gestuurd worden door Rian. Dat vermoeden is er omdat het IP-adres waaruit de mails verstuurd worden van Rian is, Rian toegang heeft tot de inloggegevens van de mail van Sanderink, door bijlagen die waren toegevoegd die door Rian waren geschreven, mailtjes die gestuurd waren terwijl Sanderink niet in Nederland was (wat dat bewijst snap ik niet), en de typerende schrijfstijl en spelfouten die zijn gemaakt. Daarnaast schijnt ze het ook zelf toegegeven te hebben.
Als Sanderink zelf in het buitenland zit, is het uitgesloten dat hij degene is die mails verstuurt vanaf het Nederlandse IP-adres van Rian.

Dit vind ik trouwens wel juicy...

quote:
- [gedaagde sub 1] beantwoordt aan MaMoMo gerichte e-mails met het e-mailaccount van [A] . [eiseres] verwijst naar een e-mail van de tante van [gedaagde sub 1] (waarin kort gezegd staat dat haar tante haar probeert 'tot de orde te roepen'). De respons op deze e-mail komt van het account [A] ;
Familie van Rian probeert haar dus tot de orde te roepen. Ik zou wel willen weten wat er in haar antwoord daarop stond.

Voor de duidelijkheid:
- gedaagde sub 1 is Rian
- MaMoMo is de bv van Rian
- A is Sanderink
- eiseres is Van Egten

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 23:17:11 ]
  donderdag 11 augustus 2022 @ 11:28:42 #215
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_205606553
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat bestaat toch al lang niet meer, die telefoonlijnen? Ik weet dat Menno Buch daar in de jaren '80 rijk mee geworden is, maar dat is 35 jaar geleden.
Jawel hoor, bijvoorbeeld via vage internationale TV kanalen
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 11 augustus 2022 @ 22:24:34 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205612773
De advocaat van Sanderink zou zijn derdengelden rekening hebben gebruikt om Kamps (die van omrecht.nl --> onrecht.nl) te betalen, en hij had niet door dat dat zou zijn om van Egten te besmeuren.....
https://www.tubantia.nl/e(...)aadwebsite~ac71d3ca/

Grappig genoeg heeft Kamps dat inmiddels ook openbaar gemaakt, want na 2 betalingen van 50K had de advocaat ook door dat het Sanderink niet om de strijd tegen het OM te doen was maar om van Egten neer te sabelen en toen wilde hij niet meer meewerken; vervolgens Kamps boos dat niet alle betalingen gedaan zijn en is lelijk gaan doen over Sanderink en van Rijbroek, en heeft bekend gemaakt dat de betalingen via advocaat Acda gingen :')

Tsja.... als je met zo'n figuur zulke onfrisse zaken doet, dan gaat dat mis zodra je je om een of andere reden niet meer aan jouw deel van de afspraak houdt, en dat is dan zodra er geen geld meer binnenkomt.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205613028
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:24 schreef Leandra het volgende:
De advocaat van Sanderink zou zijn derdengelden rekening hebben gebruikt om Kamps (die van omrecht.nl --> onrecht.nl) te betalen, en hij had niet door dat dat zou zijn om van Egten te besmeuren.....
https://www.tubantia.nl/e(...)aadwebsite~ac71d3ca/

Grappig genoeg heeft Kamps dat inmiddels ook openbaar gemaakt, want na 2 betalingen van 50K had de advocaat ook door dat het Sanderink niet om de strijd tegen het OM te doen was maar om van Egten neer te sabelen en toen wilde hij niet meer meewerken; vervolgens Kamps boos dat niet alle betalingen gedaan zijn en is lelijk gaan doen over Sanderink en van Rijbroek, en heeft bekend gemaakt dat de betalingen via advocaat Acda gingen :')

Tsja.... als je met zo'n figuur zulke onfrisse zaken doet, dan gaat dat mis zodra je je om een of andere reden niet meer aan jouw deel van de afspraak houdt, en dat is dan zodra er geen geld meer binnenkomt.
Als ik het goed begrijp heeft die rijschoolhouder dus 150.000 euro ontvangen voor de stukjes waar we hier smakelijk om hebben gelachen :')
  donderdag 11 augustus 2022 @ 22:53:28 #218
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205613108
Das makkelijk geld verdienen.
2500 uur in een auto rondjes rijden met leerlingen of 3 slecht geschreven verhaaltjes op je matige website kwakken. Verdomme... ik had dat moeten verzinnen ;( .
  donderdag 11 augustus 2022 @ 23:17:15 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205613326
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:46 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als ik het goed begrijp heeft die rijschoolhouder dus 150.000 euro ontvangen voor de stukjes waar we hier smakelijk om hebben gelachen :')
Yep, waarvan 100.000 "rechtstreeks" van Sanderink via de derdengeldenrekening van zijn advocaat, en die andere 50.000 ging via een vastgoedtycoon die toevallig ook klant is van dezelfde advocaat.
Het ging pas mis toen de volgende (twee) betalingen niet ontvangen werden, toen werd Kamps boos en maakte het openbaar.
Ik ben benieuwd of die betalingen ook voor ieder 50.000 hadden moeten zijn.....

Sowieso blijft alles in deze zaak me verbijsteren, hoe een advocaat hier in mee kan gaan ook, en hij is niet de eerste, er zijn al 2 eerdere advocaten van Sanderink die op hun lazer hebben gehad van de Raad van Discipline en een derde heeft een schikking getroffen na een tuchtklacht.

Hoe kun je in godsnaam je reputatie te grabbel gooien door aan zo iets mee te werken? Waarom??
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205613503
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe kun je in godsnaam je reputatie te grabbel gooien door aan zo iets mee te werken? Waarom??
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:09:37 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205613634
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:42 schreef myShizzle het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik heb het over de advocaat.... hoeveel denk je dat hij hiermee "verdiend" heeft wat hij in zijn vak ook niet vrij makkelijk had kunnen verdienen zonder over de grens te gaan?
Nu loopt hij het risico dat hij (een tijdje) niet meer kan verdienen....

Als je de boel bedondert moet je het zo goed doen dat je de rest van je leven op de Bahama's kunt zitten, en ik denk niet dat het even gebruiken van een derdengeldenrekening zoveel oplevert.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205614251
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 00:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb het over de advocaat.... hoeveel denk je dat hij hiermee "verdiend" heeft wat hij in zijn vak ook niet vrij makkelijk had kunnen verdienen zonder over de grens te gaan?
Nu loopt hij het risico dat hij (een tijdje) niet meer kan verdienen....

Als je de boel bedondert moet je het zo goed doen dat je de rest van je leven op de Bahama's kunt zitten, en ik denk niet dat het even gebruiken van een derdengeldenrekening zoveel oplevert.
Dit gaat hem niet veel meer dan een vermaning opleveren hoor, dat tuchtrecht komt toch vaak neer op de lieve vrede een beetje bewaren. Er zijn advocaten weggekomen met een stuk ergere dingen dan je derdenrekening laten gebruiken door je clint.

Over het waarom: ik vermoed dat je als advocaat ook snel meegesleurd wordt in zo’n wedstrijdje moddergooien. Helemaal als het een lucratieve clint is. De advocaat van de tegenpartij wandelt ook over die lijn. Had die niet gevorderde e-mails van Rian verstrekt aan het FD voor die podcast?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2022 07:59:52 ]
pi_205614360
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:58 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dit gaat hem niet veel meer dan een vermaning opleveren hoor, dat tuchtrecht komt toch vaak neer op de lieve vrede een beetje bewaren. Er zijn advocaten weggekomen met een stuk ergere dingen dan je derdenrekening laten gebruiken door je clint.

Over het waarom: ik vermoed dat je als advocaat ook snel meegesleurd wordt in zo’n wedstrijdje moddergooien. Helemaal als het een lucratieve clint is. De advocaat van de tegenpartij wandelt ook over die lijn. Had die niet gevorderde e-mails van Rian verstrekt aan het FD voor die podcast?
Volgens mij heeft 1 van zijn andere advocaten een schorsing opgelopen voor zoiets.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205614591
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volgens mij heeft 1 van zijn andere advocaten een schorsing opgelopen voor zoiets.
Ja eentje is geschorst en eentje voorwaardelijk geschorst, maar dat was wel voor zwaardere vergrijpen
pi_205619126
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:24 schreef Leandra het volgende:
De advocaat van Sanderink zou zijn derdengelden rekening hebben gebruikt om Kamps (die van omrecht.nl --> onrecht.nl) te betalen, en hij had niet door dat dat zou zijn om van Egten te besmeuren.....
https://www.tubantia.nl/e(...)aadwebsite~ac71d3ca/

Grappig genoeg heeft Kamps dat inmiddels ook openbaar gemaakt, want na 2 betalingen van 50K had de advocaat ook door dat het Sanderink niet om de strijd tegen het OM te doen was maar om van Egten neer te sabelen en toen wilde hij niet meer meewerken; vervolgens Kamps boos dat niet alle betalingen gedaan zijn en is lelijk gaan doen over Sanderink en van Rijbroek, en heeft bekend gemaakt dat de betalingen via advocaat Acda gingen :')

Tsja.... als je met zo'n figuur zulke onfrisse zaken doet, dan gaat dat mis zodra je je om een of andere reden niet meer aan jouw deel van de afspraak houdt, en dat is dan zodra er geen geld meer binnenkomt.
Wat een geld. :D _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')