abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204981361
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 22:58 schreef Tengano het volgende:
Donny heeft nog een lange weg te gaan.
Inderdaad.. Donny had 22 december 2020 nog een foto op zijn facebook met de tekst : Na jaren therapie eindelijk tot de conclusie gekomen: ik kan beter tegen drank dan tegen mensen. Hij spotte dus ook nog een beetje met zijn therapie.
pi_204981386
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:43 schreef RapaNui het volgende:

[..]
Stemgedrag is niet bepalend in deze.
In dit geval wijst veel in de richting van falende inzichten, inschattingen en inefficientie. Meneer Donny is jarenlang met fluwelen handschoentjes behandeld en dat heeft alles te maken met een zekere laksheid en disfunctioneren.
Het zou mij niet verbazen als er de komende dagen veel aan de kaak zal worden gesteld.
Nah, waait wel weer over. Mensen zijn te druk met petities om Amber Heard te cancelen uit aquaman 2
  maandag 6 juni 2022 @ 23:18:53 #103
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204981398
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:11 schreef mijntjexx het volgende:
Inderdaad.. Donny had 22 december 2020 nog een foto op zijn facebook met de tekst : Na jaren therapie eindelijk tot de conclusie gekomen: ik kan beter tegen drank dan tegen mensen. Hij spotte dus ook nog een beetje met zijn therapie.
Klinkt eigenlijk wel overtuigend. Donny leidt aan zelfhaat die hij projecteert op zijn omgeving. Met drank kan hij dus beter dealen dan met mensen om zich heen; drank verdooft en mensen ervaart hij als tergend.

En Donny is helaas niet in staat om verantwoordelijkheid voor zijn eigen lijden te nemen en dat gaat wss ook nooit gebeuren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 06-06-2022 23:52:10 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_204981404
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:11 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Potentiële? Kans dat Donny zich weer aan een kind zal gaan vergrijpen is beschreven als “matig”. Dan is de kans er nog steeds wel en zo een idioot mag met zo een beoordeling gewoon weer de maatschappij in. Zo een gokje of het wel gewoon goed gaat weegt toch niet op tegen een mogelijke kind slachtoffer?
Potentiële recidivisten, ook goed.
Maar helaas is onze maatschappij nog niet op het idee gekomen om misdaden voor te zijn en mensen die iets verkeerd zouden kunnen gaan doen, uit de weg te ruimen.
pi_204981973
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:11 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Potentiële? Kans dat Donny zich weer aan een kind zal gaan vergrijpen is beschreven als “matig”. Dan is de kans er nog steeds wel en zo een idioot mag met zo een beoordeling gewoon weer de maatschappij in. Zo een gokje of het wel gewoon goed gaat weegt toch niet op tegen een mogelijke kind slachtoffer?
1 op de 3 mannelijke misbruik slachtoffers wordt zelf dader. Wat doen we met die mensen dan. Een gokje dat het goed gaat weegt toch niet op tegen een mogelijk kind slachtoffer. We hebben in dit land nu eenmaal een strafmaat die in verhouding staat tot het vergrijp. Iemand straffen omdat hij misschien nog wat gaat doen werkt niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204982404
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 20:32 schreef amaranta het volgende:

[..]
En dan? Ga je elke dag meefietsen? Op de dagen dat ze niet met iemand kunnen meefietsen? Haal je ze ook op?
Mijn zoontje (6) moet volgend jaar naar speciaal onderwijs in het dorp naast ons, daarvoor gaan we vervoer regelen omdat ie nog te jong (en onbezonnen) is om bepaalde wegen over te steken.

Mijn dochter (10) laten we gewoon al verder gaan om bijv. een boodschapje te doen... Maar dan ben ik niet ongerust ofzo.. alleen ben ik "banger" voor een ongeluk dan wat hier gebeurd is.
The name is Putler, Vladimir Putler
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 08:21:49 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_204982433
Een man uit Geleen is de afgelopen dagen overladen met ernstige bedreigingen en doodsverwensingen nadat hij op sociale media ten onrechte werd aangewezen als de verdachte van de moord op de 9-jarige Gino. De politie moest ingrijpen om erger te voorkomen, bevestigt de moeder van de ‘verkeerde’ Donny. ,,Dit had helemaal verkeerd kunnen aflopen.”

Het nieuws van de arrestatie van Donny M. ontketende zaterdag een ware heksenjacht op sociale media als Facebook, Twitter en Telegram. Gebruikers speculeerden volop over de achternaam van de verdachte en plaatsten zelfs diverse foto’s van de mogelijke verdachte. Ook werden familieleden lastiggevallen en soms zelfs bedreigd.

Omdat er een sneeuwbaleffect dreigde te ontstaan, voelde de politie zich genoodzaakt om publiekelijk in te grijpen. ‘Op social media gaan namen en foto’s rond van iemand die wordt gelinkt aan de vermissing van Gino. Dit gaat NIET om de verdachte in deze zaak. Wij verzoeken dringend om deze beelden te verwijderen en niet te delen’, schreef ze op Twitter. De politie meldde de correcte leeftijd (22) en woonplaats van de verdachte in het bericht om mensen ervan te verzekeren dat ze het bij het verkeerde eind hadden.

Voor een 24-jarige Limburger, die toevallig ook Donny heet, was het kwaad al geschied. Hij en zijn familie kregen in een tijdsbestek van een paar uur een stortvloed aan negatieve reacties te verduren. ,,De impact was groot. Stel je voor dat mensen het heft in eigen handen hadden genomen en mijn zoon in elkaar geslagen zou worden”, vertelt de moeder van het slachtoffer, nog amper bekomen van de schrik. ,,Ik kreeg zelfs berichten dat ze mijn zoon maar met zoutzuur moesten bestrooien en in stukken moesten hakken.”

Heksenjachten op sociale media
Voor de politie is een heksenjacht van deze omvang niet nieuw. In september 2018 werden mensen die grappen maakten over de slachtoffertjes van het stintdrama in Oss online massaal aan de schandpaal genageld. En vorig jaar werd een officier van justitie op grote schaal lastiggevallen en beschuldigd van belangenverstrengeling, omdat ze zogenaamd de moeder zou zijn van een van de verdachten van de op Mallorca doodgeschopte Carlo Heuvelman. Dat bleek later onzin te zijn.

,,Op sociale media denken mensen dat ze ‘veilig’ kunnen reageren en zomaar alles kunnen en mogen zeggen’’, reageerde een politiewoordvoerder eerder. ,,De toon waarmee dit gebeurt wordt ook steeds harder. Denk alsjeblieft even na wat je doet of schrijft als reactie. Dit kan een enorme impact op slachtoffers, familie of bekenden hebben.’’

Voor mensen die meedoen aan een online heksenjacht hebben experts geen goed woord over. ,,Deze mensen stoken elkaar op en geven elkaar het gevoel dat zo’n jacht gerechtvaardigd is, dat ze hiermee het juiste doen. Maar het tegendeel is waar: hierdoor krijgen mensen nog meer een hekel aan sociale media. Er zit geen rem op deze jacht, dat is gevaarlijk’’, zei mediahoogleraar Jan van Dijk van Universiteit Twente eerder.

Sisser afgelopen
Voor de onschuldige Donny liep de massahysterie met een sisser af. ,,Gelukkig is het goed afgelopen en hebben we enigszins weer ‘rust’ dankzij het ingrijpen van politie en door mijzelf! Ik had er niet aan moeten denken hoe het had kunnen aflopen! Ik ben blij dat dit alles spoedig opgelost is, nu ben ik vooral toe aan rust.”

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 7 juni 2022 @ 08:27:05 #108
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204982446
Al die correct mensen die menen heel goed te weten wat rechtvaardigheid is, gaan vandaag dus een bloemetje brengen bij die verkeerde Donny en zijn moeder, en zeggen dat het hun enorm spijt dat ze zo gruwelijk ongepast gereageerd hebben. En dat dit nooit had mogen gebeuren. Dat ze echt heel erg geschrokken zijn van hun eigen onverantwoorde en destructieve gedrag en er een hele goede les uit geleerd hebben.

Hele voorspelbare reaktie natuurlijk. Want als je vindt dat andere mensen gestraft moeten worden als ze fout zitten, dan ga je natuurlijk zelf ook door het stof als je dan zelf een keer naast de pot pist.

Daar krijgen we vandaag vast weer een mooi filmpje van te zien met een 'sorry' bloemenzee bij deze Donny in de tuin.

Mooie wereld is dit :)

#sorryzeggen

Ik vond deze zinssnede ook wel bijzonder. Die tip gaat ook vast helpen :)
quote:
,,De toon waarmee dit gebeurt wordt ook steeds harder. Denk alsjeblieft even na wat je doet of schrijft als reactie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tengano op 07-06-2022 09:03:30 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 08:31:41 #109
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_204982465
quote:
15s.gif Op maandag 6 juni 2022 22:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoog tijd om nog verder te bezuinigen op jeugdzorg en GGZ, dus.
..en nog minder capaciteit bij de politie.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204982527
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 05:55 schreef vipergts het volgende:

[..]
1 op de 3 mannelijke misbruik slachtoffers wordt zelf dader. Wat doen we met die mensen dan. Een gokje dat het goed gaat weegt toch niet op tegen een mogelijk kind slachtoffer. We hebben in dit land nu eenmaal een strafmaat die in verhouding staat tot het vergrijp. Iemand straffen omdat hij misschien nog wat gaat doen werkt niet.
Donny was een bekende bij de politie.
pi_204982576
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 05:55 schreef vipergts het volgende:

[..]
Er is nogal een verschil in kans op dader worden en daadwerkelijk dader zijn.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 09:44:24 #112
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_204982836
Man, wat een blunder weer van onze staat, totaal geen controle op deze mafkees, hij zal er wel mee wegkomen met een mild strafje, hopelijk wordt hij in de gevangenis goed gestraft, maar dan ook echt goed! :(
pi_204982851
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 08:46 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Nou en?
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204982866
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 08:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Er is nogal een verschil in kans op dader worden en daadwerkelijk dader zijn.
Ga je dat ook tegen een toekomstig misbruik slachtoffer zeggen die misbruikt is door een dader die eerst zelf misbruikt is. Zulke dingen zijn gewoon niet zo simpel mensen maar opsluiten omdat ze een bekende van de politie zijn en mIsschien nog eens wat doen.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 09:53:25 #115
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204982893
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
Man, wat een blunder weer van onze staat, totaal geen controle op deze mafkees, hij zal er wel mee wegkomen met een mild strafje, hopelijk wordt hij in de gevangenis goed gestraft, maar dan ook echt goed! :(
Wat is je voorstel? Iedereen preventief levenslang?
  dinsdag 7 juni 2022 @ 09:53:51 #116
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204982895
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 08:46 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
De politie kent wel meer mensen. Die zitten ook niet allemaal eeuwig opgesloten.
  Miss 200.000.000! dinsdag 7 juni 2022 @ 09:56:12 #117
367000 roos94
pi_204982911
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:53 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat lul je nou preventief. Deze wandelende tumor heeft toch al eerder aan kindjes gezeten, op 12 jarige leeftijd en in 2017. Dat deze gewoon weer los werd gelaten is een grote schande.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 09:56:28 #118
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_204982913
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:53 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, controle houden op mensen, deze mafklapper hadden ze in de gaten moeten houden, wekelijks melden bij instanties.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 09:57:25 #119
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204982921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:56 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]
Nee, controle houden op mensen, deze mafklapper hadden ze in de gaten moeten houden, wekelijks melden bij instanties.
Daar is helemaal geen geld of capaciteit voor joh.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:01:25 #120
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204982959
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:56 schreef roos94 het volgende:

[..]
Wat lul je nou preventief.
Jij wil geen misdaden voorkomen?
quote:
Deze wandelende tumor heeft toch al eerder aan kindjes gezeten, op 12 jarige leeftijd en in 2017.
Iedereen die aan kinderen zit moet levenslang krijgen dus? Ongeacht hun eigen leeftijd ten tijde van de misdaad?
quote:
Dat deze gewoon weer los werd gelaten is een grote schande.
Ja, dus jij vindt dat iedereen levenslang moet krijgen voor de zekerheid?
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:03:03 #121
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204982972
quote:

[..]
Nee, controle houden op mensen, deze mafklapper hadden ze in de gaten moeten houden
Oke, wie zegt dat ze dat niet doen? En 'in de gaten houden' gaat zoiets niet voorkomen, of verwacht je dat zo iemand de hele tijd door 2 mensen geschaduwd wordt?
quote:
wekelijks melden bij instanties.
En je kunt niet mensen hun hele leven meldplicht geven. Dus hoelang wil je dat doen? En bij welke misdaden allemaal?
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 10:04:12 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_204982982
quote:

[..]
'Hebt u de afgelopen dagen ontucht gepleegd met een minderjarige?'

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_204982987
offtopic

[ Bericht 99% gewijzigd door yvonne op 07-06-2022 15:29:07 ]
  Miss 200.000.000! dinsdag 7 juni 2022 @ 10:22:34 #124
367000 roos94
pi_204983146
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:01 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Jij wil geen misdaden voorkomen?
[..]
Iedereen die aan kinderen zit moet levenslang krijgen dus? Ongeacht hun eigen leeftijd ten tijde van de misdaad?
[..]
Ja, dus jij vindt dat iedereen levenslang moet krijgen voor de zekerheid?
Eh, ja en ja
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:28:23 #125
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_204983199
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zijn ouders waren zwaar verslaafd, vader is overleden en Donny werd geboren en moest als baby afkicken.
Werd vervolgens direct bij pleeggezin ondergebracht.

Volgens een Belgische site.
Heb je hier ook een link van want ik kan dat nergens vinden.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')