abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204976978
quote:
KERKRADE (ANP) - In Kerkrade is donderdag een grote zoekactie gaande naar een sinds woensdagavond vermist 9-jarig jongetje. De politie houdt rekening met een misdrijf, maar sluit ook andere opties niet uit, zei een woordvoerster donderdag. Vlak na de middag gaf de politie een amber alert uit.

De politie sloeg groot alarm omdat er geen enkele verklaring gevonden kan worden voor het verdwijnen van de jongen.Hij is woensdagavond tussen 19.30 uur en 20.30 uur voor het laatst gezien in een speeltuin aan de Hertogenlaan en Zonstraat in Kerkrade. Via Burgernet werd een oproep geplaatst uit te zien naar Gino van der Straeten. Ook wordt er een signalement van het kind gegeven. De jongen had volgens zijn zus een zwarte step bij zich met rode handvatten. De step is inmiddels gevonden, ca 5 kilometer vanaf de speelplaats waar Gino voor het laatst is gezien. De familie meent met 100% zekerheid te stellen dat dit de step van Gino is.

De politie heeft inmiddels ook de Duitse politie in kennis gesteld. Kerkrade ligt aan de Duitse grens.

Volgens een zus woont de jongen bij zijn moeder in Maastricht. Maar die is ziek, en sinds een week logeert hij daarom bij een andere zus in Kerkrade. Die vertelde tot 05.00 uur donderdagochtend gezocht te hebben, en daarna twee uur op het politiebureau te hebben gezeten. Deze 32-jarige vrouw is zelf moeder van twee kleine kinderen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ber-alert-uitgegeven

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

twitter
  maandag 6 juni 2022 @ 15:06:18 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204977011
Limburg, je zal er maar wonen.
pindazakje
pi_204977063
Wanneer je ouders je Donnie noemen, dan weet je eigenlijk al dat je een kansloos leven gaat krijgen.
U MAD?
  maandag 6 juni 2022 @ 15:16:53 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204977088
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:13 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer je ouders je Donnie noemen, dan weet je eigenlijk al dat je een kansloos leven gaat krijgen.
Dat geldt eigenlijk ook wel voor Gino
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204977097
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Nou nou nou nou nou
U MAD?
pi_204977131
quote:
Vertel dat Dries maar.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:29:59 #7
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204977161
quote:
Geen centen maar spullen was wel een succesje toch.
pindazakje
pi_204977333
quote:
Zijn ouders waren zwaar verslaafd, vader is overleden en Donny werd geboren en moest als baby afkicken.
Werd vervolgens direct bij pleeggezin ondergebracht.

Volgens een Belgische site.
pi_204977343
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zijn ouders waren zwaar verslaafd, vader is overleden en Donny werd geboren en moest als baby afkicken.
Werd vervolgens direct bij pleeggezin ondergebracht.

Volgens een Belgische site.
Droevig
pi_204977634
quote:
Daar zit wel een kern van waarheid in. Ik heb er wel eens over gelezen dat dit onderzocht is.

Er kwamen uit dit onderzoekje drie grote categorieën uit:

1. De upperclass. Adel, halfadel, en mensen die dat graag willen zijn. Die kiezen voor namen als Hendrik, Lodewijk, Frederik, Otto, Gijsbert, Roderick, Margareth, etc.

2. Middleclass. Ambtenaren, kantoormedewerkers, middenstand. Daar zie je Kees, Klaas, Jan, Peter, Anja, Fred, Wim, Loes.

3. Lowerclass. Poppy, Jayden, Gino, Lilly, Mike, Johnny, Billy, en nog meer van dit soort half-buitenlandse namen.
  maandag 6 juni 2022 @ 16:27:51 #11
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204977639
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Daar zit wel een kern van waarheid in. Ik heb er wel eens over gelezen dat dit onderzocht is.

Er kwamen uit dit onderzoekje drie grote categorieën uit:

1. De upperclass. Adel, halfadel, en mensen die dat graag willen zijn. Die kiezen voor namen als Hendrik, Lodewijk, Frederik, Otto, Gijsbert, Roderick, Margareth, etc.

2. Middleclass. Ambtenaren, kantoormedewerkers, middenstand. Daar zie je Kees, Klaas, Jan, Peter, Anja, Fred, Wim, Loes.

3. Lowerclass. Poppy, Jayden, Gino, Lilly, Mike, Johnny, Billy, en nog meer van dit soort half-buitenlandse namen.
Zeker een onderzoek uit de jaren 70
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204977650
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Zeker een onderzoek uit de jaren 70
Ja, het is wel een tijd geleden inderdaad. Jaren 80 misschien.
  maandag 6 juni 2022 @ 16:40:38 #13
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204977794
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Kan ook gewoon typisch Zuid-Limburgs zijn.
  maandag 6 juni 2022 @ 17:03:25 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204978017
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:40 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Lijkt mij ook, wonen nogal wat tokkies
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 6 juni 2022 @ 17:08:26 #15
117098 Hathor
Effe niet
pi_204978052
quote:
Ik denk dat Donny vd Beek zich de ballen uit de broek lacht als hij naar zijn bankrekening kijkt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 6 juni 2022 @ 17:11:49 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204978079
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:40 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Nah, valt eigenlijk wel tussen het rijtje Shayenna, Delano, Kyano, Jaylani.

Was ook geen "nette" buurt waar die mensen wonen en waar dat jongetje vermist is. Maar dat mag geen fuck uitmaken. Genoeg mensen met een goed hart die daar in die wijk wonen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204978119
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:47 schreef Noek het volgende:

[..]
Echt, dit is wel zooooo achterlijk.
Dat mag jij achterlijk vinden maar in Nederland stemmen wij met zijn allen en daar komen regels uit voort. Hoe de politie moet werken en wat voor straf iemand krijgt.
Zodra er een kind misbruikt wordt en vermoord moet alles maar overboord om dat het zo errugh is.
Dan mag ik die mensen best wijzen op de gevolgen van hun stemgedrag.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 6 juni 2022 @ 17:30:25 #18
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204978239
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:15 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat mag jij achterlijk vinden maar in Nederland stemmen wij met zijn allen en daar komen regels uit voort. Hoe de politie moet werken en wat voor straf iemand krijgt.
Zodra er een kind misbruikt wordt en vermoord moet alles maar overboord om dat het zo errugh is.
Denken dat je stemgedrag dit kan beïnvloeden, ;(
  Miss 200.000.000! maandag 6 juni 2022 @ 17:31:00 #19
367000 roos94
pi_204978244
quote:

[..]
Dat betekent niet dat ik persoonlijk zou kiezen of verantwoordelijk ben voor deze politieke partijen die aan de macht zijn. Als ik SGP stem en 99% kiest VVD dan kan die 1% niet aansprakelijk gesteld worden voor de keuzes van de VVD
  maandag 6 juni 2022 @ 17:40:32 #20
80382 manny
30 is best veel
pi_204978304
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 01:15 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Nou wat een leuke verhaal zeg over Donny M. Je zou bijna medeleden krijgen met hem..

Wat een media.

Ik snap de politie ook niet. Waarom loopt altijd alles zo traag wanneer een kind vermist wordt? Volgens informatie was Donny M. dus een bekende bij de politie. Is het voor de politie zo moeilijk om uit dossiers een lijst van verdachten (kindermisbruikers) te maken en ze direct in de gaten te houden bij een vermissing? Strafbladen zijn er niet voor niets.

Kerkade >>> straal van 50km >> strafbladen >> namen >> adressen>> in de gaten houden. Is dit zo moeilijk?
Pak de kaart er eens bij. Die straal van 50km gaat door drie landen en bijvoorbeeld ook een stad als Maastricht.

Laten we eens zeggen dat er 200.000 mensen in die straal wonen, 5% een strafblad, das 10.000 en dan weet ik veel, een tiende daarvan zeden / geweld gerelateerd. Dat is 1.000 mensen over drie landen.

Dus ja: ik kan me voorstellen dat dat lastig is.

Trouwens nog lastig te vinden via google hoeveel mensen eigenlijk een strafblad hebben. Ik krijg alleen hele oude gegevens (die overigens veel hoger dan 5% liggen)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_204978323
quote:

[..]
Stemgedrag is niet bepalend in deze.
In dit geval wijst veel in de richting van falende inzichten, inschattingen en inefficientie. Meneer Donny is jarenlang met fluwelen handschoentjes behandeld en dat heeft alles te maken met een zekere laksheid en disfunctioneren.
Het zou mij niet verbazen als er de komende dagen veel aan de kaak zal worden gesteld.
  maandag 6 juni 2022 @ 17:46:38 #22
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204978341
quote:
19s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:40 schreef manny het volgende:

[..]
Pak de kaart er eens bij. Die straal van 50km gaat door drie landen en bijvoorbeeld ook een stad als Maastricht.

Laten we eens zeggen dat er 200.000 mensen in die straal wonen, 5% een strafblad, das 10.000 en dan weet ik veel, een tiende daarvan zeden / geweld gerelateerd. Dat is 1.000 mensen over drie landen.

Trouwens nog lastig te vinden via google hoeveel mensen eigenlijk een strafblad hebben. Ik krijg alleen hele oude gegevens (die overigens veel hoger dan 5% liggen)
En dan kijken ze naar soortgelijke meldingen en zie ze dat Donny M op precies dezelfde wijze, op precies dezelfde tijd al eerder hetzelfde type kind heeft ontvoerd en misbruikt…

Toch ff de moeite om met een geurhond op de koffie te gaan.
pi_204978354
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:31 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dat betekent niet dat ik persoonlijk zou kiezen of verantwoordelijk ben voor deze politieke partijen die aan de macht zijn. Als ik SGP stem en 99% kiest VVD dan kan die 1% niet aansprakelijk gesteld worden voor de keuzes van de VVD
En de politie, rechters e.d. ook niet in tegenstelling tot wat een aantal mensen denken moeten die zich gewoon aan de wet en regelgeving houden. Als die mensen dat willen veranderen zullen ze het via stemmen moeten doen en niet hier flauwekul gaan zitten spuien dat de privacywet wel overboord kan omdat er toevallig een kind misbruikt en vermoord is.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 6 juni 2022 @ 17:54:54 #24
80382 manny
30 is best veel
pi_204978398
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En dan kijken ze naar soortgelijke meldingen en zie ze dat Donny M op precies dezelfde wijze, op precies dezelfde tijd al eerder hetzelfde type kind heeft ontvoerd en misbruikt…

Toch ff de moeite om met een geurhond op de koffie te gaan.
Ik probeer alleen aan te geven dat achteraf het een 1-2tje is, maar dat de zaken wat gecompliceerder in elkaar kunnen liggen dan "dan open je toch gewoon even de database en check je alles in een straal van 50Km".

En dus ook "even met de hond op bezoek", dat is in de praktijk dus in drie landen bij honderden mensen met honden op bezoek, waarvan bij honderden -1 dus voor niets. Makkelijk typen, de vraag is hoe makkelijk dit in de praktijk is.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_204978422
quote:
19s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:40 schreef manny het volgende:

[..]

Los van het feit dat de politie die capaciteit helemaal niet heeft en het zinloos is om achter mensen aan het gaan die misschien dat gedaan hebben.
Wat als een volgende Donny nu 60 kilometer rijdt om zijn slachtoffer te zoeken.

De politie zal goede redenen hebben om dingen te onderzoeken op hun manier de pakkans wordt groter en het zal efficiënter zijn dan als een kip zonder kop achter allen zedendelinquenten aan te gaan.

Met de sleepnet methode van die user is het wachten op een fout zoals de Puttense moordzaak of de schiedammer parkmoord
Wat ga je dan tegen de slachtoffers zeggen sorry we hebben de verkeerde heb je tijd om alles over te doen. Of de onschuldige ja sorry joh dat we je onterecht hebben veroordeeld hier heb je 6 ton voor 15 jaar zitten verder niet zeuren

Of als OM tegen een rechter ja we hadden de verkeerde kan gebeuren maar nu hebben we echt de goeie hoor edelachtbare
  maandag 6 juni 2022 @ 18:09:06 #26
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204978479
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:59 schreef vipergts het volgende:

[..]
Los van het feit dat de politie die capaciteit helemaal niet heeft en het zinloos is om achter mensen aan het gaan die misschien dat gedaan hebben.
Wat als een volgende Donny nu 60 kilometer rijdt om zijn slachtoffer te zoeken.

De politie zal goede redenen hebben om dingen te onderzoeken op hun manier de pakkans wordt groter en het zal efficiënter zijn dan als een kip zonder kop achter allen zedendelinquenten aan te gaan.

Met de sleepnet methode van die user is het wachten op een fout zoals de Puttense moordzaak of de schiedammer parkmoord
Wat ga je dan tegen de slachtoffers zeggen sorry we hebben de verkeerde heb je tijd om alles over te doen. Of de onschuldige ja sorry joh dat we je onterecht hebben veroordeeld hier heb je 6 ton voor 15 jaar zitten verder niet zeuren

Of als OM tegen een rechter ja we hadden de verkeerde kan gebeuren maar nu hebben we echt de goeie hoor edelachtbare
Je bent ze wel fel aan het verdedigen.
  maandag 6 juni 2022 @ 18:10:23 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204978492
quote:
19s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:54 schreef manny het volgende:
Ik probeer alleen aan te geven dat achteraf het een 1-2tje is, maar dat de zaken wat gecompliceerder in elkaar kunnen liggen dan "dan open je toch gewoon even de database en check je alles in een straal van 50Km".

En dus ook "even met de hond op bezoek", dat is in de praktijk dus in drie landen bij honderden mensen met honden op bezoek, waarvan bij honderden -1 dus voor niets. Makkelijk typen, de vraag is hoe makkelijk dit in de praktijk is.
Dit soort ugente zaken waar iedere minuut telt moet je ook vanuit meerdere sporen aanlopen.
- buurtonderzoek + camerabeelden; wie weet of wie zag wat (het verhaal van de voetbalman)
- omgeving uitkammen en publiek om informatie vragen; wat kun je vinden en vind je een aanknopingspunt (step)
- speurhont; is er een spoor te vinden. Ja dat was er: (waarschijnlijkheid van vertrek met auto)
- DNA-onderzoek & match met databank van opgespoorde relevante voorwerpen (de step die tot Donny leidde)
- etc. (weet even niet wat je nog meer zou kunnen doen?)

Nou was er een mazzeltje dat al die vier sporen relatief snel allemaal iets opleverde. Maar het zou best fijn zijn, zoals Ootje zegt, dat je een paralel traject start (als dat al niet gebeurt?) met potentieel mogelijke verdachten uit een bestaand bestand. Die kun je op zijn minst even bezoekje brengen en vragen hoe het met ze is, wat ze er van vinden en of ze enig idee hebben oid. En ondertussen neemt zo iemand gezellig de hont mee om een beetje gezelschap te houden :)

Dit maakt gewoon de kans groter dat je op het goede spoor terechtkomt, zeker als die andere sporen te weinig opleveren (wat nu niet het geval was). In dat geval ben je blij dat je vroeg gestart bent met een dergelijke exercitie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 06-06-2022 18:19:09 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_204978499
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 18:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Vind je het verdacht?
pi_204978514
Nou in dit geval, hoefden ze eigenlijk niet ver te zoeken, als ze de 2 moeders van 3 maanden geleden serieus hadden genomen....Toen reed Donny met 2 kameraden in een tesla, en beloofd jongentjes nieuwe voetbalkleren, voor ze het wisten hadden ze tape om de mond.

https://www.femkefataal.n(...)KnLTyFraq_3kHs6iYG_g

Mensen durven nu opeens hun mond open te trekken, zelfs een moeder over haar 1 jarig zoontje die toen door de 12 jarige Donny misbruikt is, op de kinderopvang van zn pleegmoeder. Donny heeft zelfs bekend
https://www.boevennieuws.(...)OIy55syKip-CilILZ2dQ
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
  maandag 6 juni 2022 @ 18:19:05 #30
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204978546
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 18:14 schreef rinardo het volgende:
Nou in dit geval, hoefden ze eigenlijk niet ver te zoeken, als ze de 2 moeders van 3 maanden geleden serieus hadden genomen....Toen reed Donny met 2 kameraden in een tesla, en beloofd jongentjes nieuwe voetbalkleren, voor ze het wisten hadden ze tape om de mond.

https://www.femkefataal.n(...)KnLTyFraq_3kHs6iYG_g

Mensen durven nu opeens hun mond open te trekken, zelfs een moeder over haar 1 jarig zoontje die toen door de 12 jarige Donny misbruikt is, op de kinderopvang van zn pleegmoeder. Donny heeft zelfs bekend
https://www.boevennieuws.(...)OIy55syKip-CilILZ2dQ
Goede bronnen wel
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204978561
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:43 schreef RapaNui het volgende:

[..]
Stemgedrag is niet bepalend in deze.
In dit geval wijst veel in de richting van falende inzichten, inschattingen en inefficientie. Meneer Donny is jarenlang met fluwelen handschoentjes behandeld en dat heeft alles te maken met een zekere laksheid en disfunctioneren.
Het zou mij niet verbazen als er de komende dagen veel aan de kaak zal worden gesteld.
Jij hebt kennis van het politie onderzoek een weet nu al dat ze gefaald hebben inefficiënt zijn geweest en inschattingsfouten hebben gemaakt.
Ik weet niet hoe Donny is aan gepakt maar als dat zo is komt dat doordat er wetten en regels zijn die gemaakt zijn door mensen waar we allemaal op hebben gestemd.
Prima als je dat wilt veranderen maar dat gebeurt in een hokje met een rood potlood niet op Fok! achterlijke dingen roepen over privacy negeren, databases checken en op bezoek gaan bij mensen die niets gedaan hebben maar toevallig een verleden hebben dat is gewoon zinloos. Want zelf als je dat allemaal invoert worden er toch nog kinderen misbruikt en vermoord door mensen die het al eerder gedaan hebben.

Laten we een misbruik slachtoffer nemen hij heet John en werd als kind mishandelt en misbruikt door zijn vader. Erg toch. Wist je dat 1 op de 3 mannenlijke misbruik slachtoffers zelf dader wordt. Wat doen we behandelen we hem of schieten we hem dood omdat hij misbruikt is en er een kans is dat de behandeling niet werkt.
Of John behandeld is weet ik niet wel weet ik dat John een kind misbruikte gepakt werd een tijdje moest zitten en toen hij vrijkwam deed hij het nog een dunnetjes over hij misbruikte 33 jongens en mannen en begroef er 29 in de kruipruimte onder zijn huis. In zijn vrije tijd vermaakte hij kinderen verkleed als clown op feestjes. Zijn naam is voluit John Wayne Gacy.
pi_204978623
quote:

[..]
Ik ben hun niet aan het verdedigen maar de rechtsstaat zoals we die kennen. Persoonlijk vind ik het nog altijd knap dat er geen agent is geweest die na alle ellende die Robert M heeft uitgehaald niet gewoon zijn dienstpistool heeft gepakt en een “ongelukje” heeft laten gebeuren.
Je kunt gewoon niet zomaar mensen in de gaten gaan houden omdat ze misschien wat gedaan hebben dan is het een kwestie van tijd voordat ze bij jou de deur intrappen omdat je misschien iets gaat doen omdat je een vervelden hebt of misschien ben je ergens slachtoffer van geweest en zijn ze bang dat je dader wordt.
  maandag 6 juni 2022 @ 18:39:56 #33
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204978802
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 18:26 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik ben hun niet aan het verdedigen maar de rechtsstaat zoals we die kennen. Persoonlijk vind ik het nog altijd knap dat er geen agent is geweest die na alle ellende die Robert M heeft uitgehaald niet gewoon zijn dienstpistool heeft gepakt en een “ongelukje” heeft laten gebeuren.
Je kunt gewoon niet zomaar mensen in de gaten gaan houden omdat ze misschien wat gedaan hebben dan is het een kwestie van tijd voordat ze bij jou de deur intrappen omdat je misschien iets gaat doen omdat je een vervelden hebt of misschien ben je ergens slachtoffer van geweest en zijn ze bang dat je dader wordt.
We hebben het niet over “zomaar mensen” maar over een veroordeelde veelpleger.
pi_204978803
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 18:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Goede bronnen wel
Dezelfde verhalen staan ook in de Telegraaf en het parool maar die zul je ook wel niet betrouwbaar vinden.
Zou in precieze, snel verzonnen kunnen zijn door de betreffende ouders.
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
  maandag 6 juni 2022 @ 18:42:21 #35
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204978827
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 18:39 schreef rinardo het volgende:

[..]
Dezelfde verhalen staan ook in de Telegraaf en het parool maar die zul je ook wel niet betrouwbaar vinden
Nee, staan ze niet
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 6 juni 2022 @ 18:44:17 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204978845
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 18:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Die volgens mij sowieso al in de gaten gehouden had moeten worden (en op een behandeltraject zat te wachten?).

Dus hoe waardevol is het dan niet om even bij deze stakker langs te gaan en te vragen of hij het allemaal wel kan managen, gezien het feit dat het hem wellicht triggert aan activiteiten uit zijn eigen verleden.

Hoe is dit nou voor jou Donny? om dit allemaal zo mee te krijgen? }:|

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 06-06-2022 18:49:57 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_204978872
quote:

[..]
Mensen doen hun werk zo goed als mogelijk. Agenten hebben ook gevoel
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_204978911
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 18:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee de betreffende user wilde in een straal van 50 kilometer iedere veroordeelde zedendelinquent langsgaan.

Maar wat moeten we volgens jou dan doen als er bij een straatrace in Loosdrecht een jonge vrouw wordt doodgereden langs gaan bij Walter W omdat hij toevallig in de buurt woont en weinig berouw toonde en het misschien weer doet. Of is het leven van Fleur voor jou minder waard omdat ze 10 jaar ouder was dan Gino.
Waar ligt de grens voor jullie? kindermisbruik en moord, verkrachting? Straatraces met dodelijke afloop?
Een roofoverval in een woning?
En als je alleen voor kindermisbruik en moord kiest waarom zijn voor jou die andere slachtoffers minder waard en krijgen ze niet dezelfde rechten door gewoon lukraak mensen in de gaten de houden omdat ze ooit iets gedaan hebben en het misschien weer doen?
  maandag 6 juni 2022 @ 19:02:15 #39
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204978999
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 18:52 schreef vipergts het volgende:

[..]
Nee de betreffende user wilde in een straal van 50 kilometer iedere veroordeelde zedendelinquent langsgaan.

Maar wat moeten we volgens jou dan doen als er bij een straatrace in Loosdrecht een jonge vrouw wordt doodgereden langs gaan bij Walter W omdat hij toevallig in de buurt woont en weinig berouw toonde en het misschien weer doet. Of is het leven van Fleur voor jou minder waard omdat ze 10 jaar ouder was dan Gino.
Waar ligt de grens voor jullie? kindermisbruik en moord, verkrachting? Straatraces met dodelijke afloop?
Een roofoverval in een woning?
En als je alleen voor kindermisbruik en moord kiest waarom zijn voor jou die andere slachtoffers minder waard en krijgen ze niet dezelfde rechten door gewoon lukraak mensen in de gaten de houden omdat ze ooit iets gedaan hebben en het misschien weer doen?
Zoals ik je vanmiddag al probeerde uit te leggen, gaat het om de maatschappelijke impact.

De onrust om je kind alleen te laten buitenspelen. Er is een podcast over de zaak van Detroux, in een aflevering gaan ze in op de gevolgen voor jonge ouders en hun opvoeding nadat Detroux ontmaskerd werd.
Er wordt ook gesproken met de kinderen van die generatie en de gevolgen in hun leven.

Sommige zaken hebben dat omdat dit iedere ouder kan overkomen en het de grootste nachtmerrie is van elke ouder. En laten we in Nederland nu heel veel ouders hebben…
pi_204979098
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zoals ik je vanmiddag al probeerde uit te leggen, gaat het om de maatschappelijke impact.

De onrust om je kind alleen te laten buitenspelen. Er is een podcast over de zaak van Detroux, in een aflevering gaan ze in op de gevolgen voor jonge ouders en hun opvoeding nadat Detroux ontmaskerd werd.
Er wordt ook gesproken met de kinderen van die generatie en de gevolgen in hun leven.

Sommige zaken hebben dat omdat dit iedere ouder kan overkomen en het de grootste nachtmerrie is van elke ouder. En laten we in Nederland nu heel veel ouders hebben…
Nou moeten we niet meteen overdrijven en panisch gaan doen. Een geval als dit is maar zeer zelden. Ik maak me meer druk als ze straks op de fiets naar een middelbare school moeten....
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_204979117
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En de maatschappelijke impact van de de dood van fleur is minder erg. Je kunt gewoon niet de regels maar opzij gooien omdat het om misbruik draait. Ook Fleur had ouders haar vader kan er namelijk niet om lachen dat de dader maar 3 jaar kreeg en op zijn proefverlof weer door Loosdrecht loopt.
pi_204979144
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:14 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nou moeten we niet meteen overdrijven en panisch gaan doen. Een geval als dit is maar zeer zelden. Ik maak me meer druk als ze straks op de fiets naar een middelbare school moeten....
Dat kun je kennelijk niet zeggen want voor kindermisbruik en kindermoord moet alles maar wijken.
pi_204979172
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 18:20 schreef vipergts het volgende:

[..]
Jij hebt kennis van het politie onderzoek een weet nu al dat ze gefaald hebben inefficiënt zijn geweest en inschattingsfouten hebben gemaakt.
Ik weet niet hoe Donny is aan gepakt maar als dat zo is komt dat doordat er wetten en regels zijn die gemaakt zijn door mensen waar we allemaal op hebben gestemd.
Prima als je dat wilt veranderen maar dat gebeurt in een hokje met een rood potlood niet op Fok! achterlijke dingen roepen over privacy negeren, databases checken en op bezoek gaan bij mensen die niets gedaan hebben maar toevallig een verleden hebben dat is gewoon zinloos. Want zelf als je dat allemaal invoert worden er toch nog kinderen misbruikt en vermoord door mensen die het al eerder gedaan hebben.

Laten we een misbruik slachtoffer nemen hij heet John en werd als kind mishandelt en misbruikt door zijn vader. Erg toch. Wist je dat 1 op de 3 mannenlijke misbruik slachtoffers zelf dader wordt. Wat doen we behandelen we hem of schieten we hem dood omdat hij misbruikt is en er een kans is dat de behandeling niet werkt.
Of John behandeld is weet ik niet wel weet ik dat John een kind misbruikte gepakt werd een tijdje moest zitten en toen hij vrijkwam deed hij het nog een dunnetjes over hij misbruikte 33 jongens en mannen en begroef er 29 in de kruipruimte onder zijn huis. In zijn vrije tijd vermaakte hij kinderen verkleed als clown op feestjes. Zijn naam is voluit John Wayne Gacy.
Ik doel niet louter op de politie, maar op het jarenlange voortraject m.b.t "psychiatrische" onderzoeken en begeleiding/behandeling van meneer Donny. Daar zijn zware inschattingsfouten gemaakt.

Privacy wetgeving heb ik overigens niet genoemd, anderen wellicht wel.
Ik ben trouwens van mening dat de huidige privacy wetgeving geen obstakels opwerpt om goed en snel op te treden en onderzoek te doen.

De heer Donny was een tijdbom en er was groot risico op recidive. Desondanks mocht hij vrijuit het werk van jeugdtrainer verrichten. De verantwoordelijke instanties hebben dat gedoogd terwijl zij weten* dat iemand als Donny dat werk noooooit mag uitvoeren.

*lees: huidige wetgeving en politieke standpunten. Dat rode potloodje had zijn werk al gedaan.

Daarnaast had de politie ook wat eerder in de richting van Donny kunnen denken. Ja, die gegevens zijn bij de politie bekend.
  maandag 6 juni 2022 @ 19:26:50 #44
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204979183
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:21 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat kun je kennelijk niet zeggen want voor kindermisbruik en kindermoord moet alles maar wijken.
Dat zegt niemand, het is toch een goed discussiepunt?
  maandag 6 juni 2022 @ 19:28:34 #45
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204979199
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:16 schreef vipergts het volgende:

[..]
En de maatschappelijke impact van de de dood van fleur is minder erg. Je kunt gewoon niet de regels maar opzij gooien omdat het om misbruik draait. Ook Fleur had ouders haar vader kan er namelijk niet om lachen dat de dader maar 3 jaar kreeg en op zijn proefverlof weer door Loosdrecht loopt.
Ik praat helemaal niet over een Fleur of welk ander slachtoffer. We hebben het hier in dit topic over Gino en zijn waarschijnlijke moordenaar.
  maandag 6 juni 2022 @ 19:32:12 #46
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204979239
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:26 schreef RapaNui het volgende:

[..]
Ik doel niet louter op de politie, maar op het jarenlange voortraject m.b.t "psychiatrische" onderzoeken en begeleiding/behandeling van meneer Donny. Daar zijn zware inschattingsfouten gemaakt.

Privacy wetgeving heb ik overigens niet genoemd, anderen wellicht wel.
Ik ben trouwens van mening dat de huidige privacy wetgeving geen obstakels opwerpt om goed en snel op te treden en onderzoek te doen.

De heer Donny was een tijdbom en er was groot risico op recidive. Desondanks mocht hij vrijuit het werk van jeugdtrainer verrichten. De verantwoordelijke instanties hebben dat gedoogd terwijl zij weten* dat iemand als Donny dat werk noooooit mag uitvoeren.

*lees: huidige wetgeving en politieke standpunten. Dat rode potloodje had zijn werk al gedaan.

Daarnaast had de politie ook wat eerder in de richting van Donny kunnen denken. Ja, die gegevens zijn bij de politie bekend.
Werk? _O-

Als je een beetje bekend bent bij een voetbalclub kan je elk team gaan trainen. Ouders zijn tegenwoordig te druk om zich over de eigen kinderen te bekommeren dus er is een zwaar vrijwilligerstekort bij de meeste verenigingen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204979259
Achteraf is mooi wonen mensen.
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:26 schreef RapaNui het volgende:

[..]

In de buurt van Kerkrade zijn nog wel wat meer mensen om in de gaten houden als er een jongetje verdwijnt.

https://www.ad.nl/buitenl(...)andse-link~a7759a68/

Maar toch zijn Nederlanders tegen het tappen van hun internet.

https://www.volkskrant.nl(...)g-aftappen~b2233e43/

Je kan niet het een willen en het andere wel.
Het is de waan van de dag.

Er zijn ook heel veel ouders waarbij hun kind uit de lucht geschoten is bij de MH17 ramp.
Hoor je nooit meer wat over, zelfs geen straf voor daders.
Hell To The Liars
pi_204979511
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik praat helemaal niet over een Fleur of welk ander slachtoffer. We hebben het hier in dit topic over Gino en zijn waarschijnlijke moordenaar.
Nee de user waar ik op reageerde wilde in een straal van 50 kilometer alle zedendelinquenten in de gaten houden. Ik vind dat een glijdende schaal. Prima dat je meepraat maar geef dan gewoon antwoord op de vraag die ik stel waar ligt voor jullie die grens.

2 jaar geleden vond je trouwens dat de dader die Fleur doodreed er met een fopstraf vanaf kwam dus wat wil je nu. Als er bij een straatrace in Loosdrecht een jonge vrouw wordt doodgereden? Moet de politie dan bij voorbaat al langs gaan bij Walter W de dader omdat hij misschien wat gedaan heeft?

Of moeten ze hun tijd zo goed mogelijk besteden en onderzoek doen zodat ze gericht kunnen zoeken.
pi_204979610
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat zegt niemand, het is toch een goed discussiepunt?
Beetje jammer alleen dat ik op een andere user reageerde die in een straal van 50 kilometer alle zedendelinquenten in de gaten wilde houden en langs gaan. Iets waar ik mijn twijfels bij heb of het haalbaar is en werkt laat staan dat het een goed idee is. En jij de dingen negeert die je niet uit komen omdat het een “ maatschappelijke impact” heeft.
Volgens wie en wat is dan de definitie van een maatschappelijke impact?
Waar ligt voor jou de grens bij het bovenstaande idee?
  maandag 6 juni 2022 @ 20:02:43 #50
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204979659
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:59 schreef vipergts het volgende:

[..]
Beetje jammer alleen dat ik op een andere user reageerde die in een straal van 50 kilometer alle zedendelinquenten in de gaten wilde houden en langs gaan. Iets waar ik mijn twijfels bij heb of het haalbaar is en werkt laat staan dat het een goed idee is. En jij de dingen negeert die je niet uit komen omdat het een “ maatschappelijke impact” heeft.
Volgens wie en wat is dan de definitie van een maatschappelijke impact?
Waar ligt voor jou de grens bij het bovenstaande idee?
Ik keek net even een stuk van Khalid en Sophie, daar werd mijn standpunt goed goed uitgelegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')