Alle kenners roepen altijd dat strenger straffen niets helpt.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. Maar je ziet dat mensen toch wel gaan praten.
Onbegrijpelijk dat hij toch z’n gang heeft kunnen gaan.
Dit heeft iig ook niet geholpen.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:03 schreef franske19 het volgende:
[..]
Alle kenners roepen altijd dat strenger straffen niets helpt.
Zie de VS.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:03 schreef franske19 het volgende:
[..]
Langer straffen heeft wel een voordeel en dat is dat de veroordeelde langer van straat is.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:03 schreef franske19 het volgende:
[..]
Afhankelijk van het delict en omstandigheden lijkt me dit prima acceptabel.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het gaat ook wel ver om zo'n jongen van zeventien jaar oud levenslang te geven.
Klopt maar je snapt me wel.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:10 schreef damsco het volgende:
[..]
Het is lastig een kind te vermoorden als je vast zit.
Ik zat van de week een docu van Louis Theroux te kijken. By reason of insanaty. Over mensen die een misdrijf hadden gepleegd, daar geen gevangenisstraf voor kregen maar verplicht opgenomen waren in een instelling.quote:
Ik ben geen kenner, maar strenger straffen bij pedo's helpt mijn inziens ook niks. Deze mensen zijn psychisch zwaar ziek en geen enkele therapie zorgt ervoor dat ze kinderen op een normale manier gaan bekijken.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:03 schreef franske19 het volgende:
[..]
Aanranding, dat is best een breed begrip en is geen verkrachting. Als hij met zijn hand in de broek van een tiener is gegaan (paar jaar jonger), dan kan je iemand toch niet voor de rest van zijn leven opsluiten? Dat zijn best veel kinderen.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Afhankelijk van het delict en omstandigheden lijkt me dit prima acceptabel.
Ze worden niet opgesloten om hun slechte jeugd. Ze worden opgesloten omdat ze zich vergrijpen dus wat begrijp je dan niet?quote:Op zondag 5 juni 2022 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
Daarnaast. Je ziet bij dit soort mafketels dat zij nagenoeg allemaal een aantal trauma's hebben opgelopen. Vaak zelf als kind misbruikt, gebroken gezinnen, verslaving, armoede. Zijn slachtoffers van hun eigen jeugd. Die jongens en meisjes gaan niet standaard over tot het ontvoeren en vermoorden van kinderen dus waarom ze wel allemaal per definitie voor de rest van hun leven opgesloten moeten zitten begrijp ik niet. Zelfs in de meest barbare regiems gaat dit te ver
Ik begrijp niet waarom iemand bij aanranding direct levenslang moet krijgen. Dat stond in die post ook al. Je had het zelf vet gearceerdquote:Op zondag 5 juni 2022 19:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze worden niet opgesloten om hun slechte jeugd. Ze worden opgesloten omdat ze zich vergrijpen dus wat begrijp je dan niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door Tengano op 05-06-2022 19:44:39 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Ik verbaasde me erover hoeveel underage users er daarop zitten. Veel ouders die zelfs profielen voor hun kids aanmaken en dat op openbaar hebben staan om hun kind neer te zetten als fotomodel of jonge influencer. In de hoop dat ze maar bekend worden en duizenden volgers krijgen. De risico's hiervan zie je maar weer.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:49 schreef maily het volgende:
[..]
Maar de verdachte heeft dus een afgeschermd account en dat kind van tien niet?
Inderdaad. De samenleving is geen levende test-tuin. Pedoflikker Donny had al vast moeten zitten en blijft nu hopelijk vast zitten tot hij z'n laatste adem uit blaast.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze worden niet opgesloten om hun slechte jeugd. Ze worden opgesloten omdat ze zich vergrijpen dus wat begrijp je dan niet?
En wat vind je dan eigenlijk. 3 jaar behandelen en op goed geluk loslaten wel een optie?
Jammer, Gino van je tragische einde, wat zal je bang zijn geweest maar we hebben gegokt en jij hebt helaas verloren.
Is over 8 jaar weer vrij heurquote:Op zondag 5 juni 2022 19:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Inderdaad. De samenleving is geen levende test-tuin. Pedoflikker Donny had al vast moeten zitten en blijft nu hopelijk vast zitten tot hij z'n laatste adem uit blaast.
Ja en dan heren en dames politici weer hypocriet gaan zitten doen als deze pedoflikker nog meer slachtoffers maakt.quote:
Denk wel een jaartje of 18 + TBS. Maar als ie ergens in de 40 is kan hij inderdaad zijn leven weer gaan opbouwen. Wel aan te raden voor hem om naar het buitenland te verhuizen, want hier gaat hij geen plezierige tijd tegemoet.quote:
Welke risico’s dan want Gino was een balletje aan t trappen vlakbij zn huis.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:36 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Ik verbaasde me erover hoeveel underage users er daarop zitten. Veel ouders die zelfs profielen voor hun kids aanmaken en dat op openbaar hebben staan om hun kind neer te zetten als fotomodel of jonge influencer. In de hoop dat ze maar bekend worden en duizenden volgers krijgen. De risico's hiervan zie je maar weer.
quote:Op zondag 5 juni 2022 19:29 schreef Tengano het volgende:
Je kunt nou eenmaal geen 'endlösung' op dit soort mensen toepassen.
Dan komt je ook in een gebied terecht waar anderen iets van jou gaan vinden. En wss ook wel terecht.
Volgende stap zijn dan de mensen die drugs op straat verkopen. Want die gaan later mensen vermoorden en in martelcontainers behandelen.
etc. etc. Allemaal uit voorzorg.
En bovendien, weet je hoeveel gevangenis- en verzorgingspersoneel er dan straks op straat staat?
Alles heeft grenzen. En dat geldt ook voor beveiliging en bewaking. Beter zorgt iedereen goed voor zichzelf, want veiligheid begint ook bij jezelf. Ik heb daar vanmorgen nog een tweet over geplaatst met een hele praktische tip van een verstandige moeder.
[ twitter ]Daar had ik het thuis over. Je kan het zo vaak tegen je kinderen zeggen dat ze niet mee mogen gaan met vreemden, maar ik weet bijna wel zeker dat een hele hoop kinderen dit wél gaan doen. Een pedo mag dan compleet krankjorum zijn, ze zijn slim genoeg om te weten hoe ze een kind mee moeten krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In die verhalen van die andere jongetjes hoor je anders dat ze zijn weggelopen.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Daar had ik het thuis over. Je kan het zo vaak tegen je kinderen zeggen dat ze niet mee mogen gaan met vreemden, maar ik weet bijna wel zeker dat een hele hoop kinderen dit wél gaan doen. Een pedo mag dan compleet krankjorum zijn, ze zijn slim genoeg om te weten hoe ze een kind mee moeten krijgen.
Ja, soms zal het niet lukken, soms helaas wel.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
In die verhalen van die andere jongetjes hoor je anders dat ze zijn weggelopen.
Nog maar een keer:quote:Op zondag 5 juni 2022 19:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar had ik het thuis over. Je kan het zo vaak tegen je kinderen zeggen dat ze niet mee mogen gaan met vreemden, maar ik weet bijna wel zeker dat een hele hoop kinderen dit wél gaan doen. Een pedo mag dan compleet krankjorum zijn, ze zijn slim genoeg om te weten hoe ze een kind mee moeten krijgen.
Dit filmpje zit inderdaad boordevol handige tips voor het meelokken van kinderen.quote:
Dat gaat makkelijkquote:
Ik bedoel maar ...quote:Op zondag 5 juni 2022 19:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat gaat makkelijkIk denk dat het uiterlijk van de lokker ook een hoop uit maakt. Een kerel van midden 50 met een bierbuik zal wel minder kans maken bij kinderen dan een jong, redelijk uitziend iemand.
Nu weet je natuurlijk niet in hoeverre dat kind thuis de belangrijke les heeft geleerd.quote:
Nou dat is dus een rare gedachtegang. Het is vertrouwen winnen. Met een ritje naar huis, of indruk maken met een vrachtwagen.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat gaat makkelijkIk denk dat het uiterlijk van de lokker ook een hoop uit maakt. Een kerel van midden 50 met een bierbuik zal wel minder kans maken bij kinderen dan een jong, redelijk uitziend iemand.
Is ook een factor ja. Maar ik denk dat die 50 plussers wel wat meer moeite moeten doen. Uiteindelijk zal het ze ook wel lukken (of niet).quote:Op zondag 5 juni 2022 20:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou dat is dus een rare gedachtegang. Het is vertrouwen winnen. Met een ritje naar huis, of indruk maken met een vrachtwagen.
Uh....Michel Stokx. Drie bekent en waarschijnlijk vele meer. Dat was geen John Travolta qua looksquote:Op zondag 5 juni 2022 20:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Is ook een factor ja. Maar ik denk dat die 50 plussers wel wat meer moeite moeten doen. Uiteindelijk zal het ze ook wel lukken (of niet).
Laten we het erop houden dat er meerdere risico's zijn. Het meelokken wat nu is gebeurd oftewel de "klassieke" manier is natuurlijk wel gelijk de meest gevaarlijke. Maar onderschat tegenwoordig ook zeker het digitale risico niet! Kinderen worden op heel jonge leeftijd blootgesteld aan gevaren waar sommige ouders blijkbaar nog altijd te weinig weet van hebben.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Welke risico’s dan want Gino was een balletje aan t trappen vlakbij zn huis.
Ik zou als instantie wel zo’n Donny en zn gangen gaan checken en als die allemaal kinderen zou gaan volgen, zou ik hem maar even in de smiezen gaan houden.
Een puppy ....quote:Op zondag 5 juni 2022 20:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou dat is dus een rare gedachtegang. Het is vertrouwen winnen. Met een ritje naar huis, of indruk maken met een vrachtwagen.
Dat is een heel.goede docu en de setting is vergelijkbaar met fpk's en fpc's ("tbs klinieken") hier in NL. Ik heb daar zelf gewerkt. Interessante docu maar idd heb ik 'm ook met kromme tenen gekeken, maar dat is vooral vanuit onderbuikgevoel.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:14 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik zat van de week een docu van Louis Theroux te kijken. By reason of insanaty. Over mensen die een misdrijf hadden gepleegd, daar geen gevangenisstraf voor kregen maar verplicht opgenomen waren in een instelling.
Daarbij zag je ook patiënten die volgens de deskundigen geen gevaar meer vormden en vrijgelaten werden. Er waren er zeker twee bij waarvan je al kon zien dat het zeker weer mis zou gaan. Onvoorstelbaar.
De herhaling is trouwens vanavond om 23.30 op NPO3. Was in de USA.
Koos Hertogs had de smoes van 'n konijntje.quote:
Ja precies dan maakt een bierbuik niet veel uitquote:Op zondag 5 juni 2022 20:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Koos Hertogs had de smoes van 'n konijntje.
Denk dat het voor kwaadwillenden geen hogere wiskunde is bij jongere kinderen.
Denk ik ook.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja precies dan maakt een bierbuik niet veel uit
Nee een hele lieve man. Ook op zijn werkquote:Op zondag 5 juni 2022 20:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk ik ook.
Over Stockx was de algemene consensus ook wel dat 'ie op het eerste indruk een vriendelijke man was. Geen griezel of zo, waar iedereen meteen wegdook als 'ie eraan kwam...
En helaas is je kind echt nergens veilig. Niet thuis bij je familie (misbruik komt het meest voor in de familie), niet op school, niet bij het turnen, niet op een voetbalveldje bij huis.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:19 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat er meerdere risico's zijn. Het meelokken wat nu is gebeurd oftewel de "klassieke" manier is natuurlijk wel gelijk de meest gevaarlijke. Maar onderschat tegenwoordig ook zeker het digitale risico niet! Kinderen worden op heel jonge leeftijd blootgesteld aan gevaren waar sommige ouders blijkbaar nog altijd te weinig weet van hebben.
Ik ben het niet met je eens. Afschermen van internet kan je doenquote:Op zondag 5 juni 2022 20:54 schreef Noek het volgende:
[..]
En helaas is je kind echt nergens veilig. Niet thuis bij je familie (misbruik komt het meest voor in de familie), niet op school, niet bij het turnen, niet op een voetbalveldje bij huis.
Daarom is vallen over Instagram zinloos. Daar zit het grote gevaar niet voor jonge kinderen.
Je kan ze ook niet laten voetballen.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Afschermen van internet kan je doen
Jajajajajaquote:
Of zorg je dat hij niet gaat rovenquote:Op zondag 5 juni 2022 21:06 schreef Noek het volgende:
Maar lekker boeiend ook. Een rover komt wel aan zn prooi. Beter schermen ze die af.
Opsluiten hoeft niet, een gps chip kan een alternatief zijn. Zien ze direct of iemand teveel bij speeltuinen rondhangt of vaak bij een vereniging komt. Kunnen ze die vereniging direct melden om de VOG’s te controleren.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:06 schreef Noek het volgende:
Maar lekker boeiend ook. Een rover komt wel aan zn prooi. Beter schermen ze die af.
Uit de jeugdgevangenis.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je wil hem elke week een kind aanbieden?
Dat lijkt mij wat veelquote:Op zondag 5 juni 2022 21:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je wil hem elke week een kind aanbieden?
VOG is niet waterdicht, stel, stel dat iemand een fout heeft begaan en dit wordt niet gemeld, dan komt er dus niets in de VOG te staan.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Opsluiten hoeft niet, een gps chip kan een alternatief zijn. Zien ze direct of iemand teveel bij speeltuinen rondhangt of vaak bij een vereniging komt. Kunnen ze die vereniging direct melden om de VOG’s te controleren.
Dat klopt allemaal wel. Daarin ben ik het ook zeker eens. Maar contact is wel zo gelegd. Op speelse manier proberen dit soort types kinderen dingen te laten doen omdat ze iets beloofd wordt of omdat het zogezegd stoer is. Tegoedkaarten voor games zodat ze nieuwe skins kunnen kunnen kopen bijvoorbeeld. Daarbij komen ze er ook makkelijk achter waar je kind woont of op school zit, dus ik vind dat risico ook zeker niet te onderschatten. Je hoort en ziet er vaak genoeg items over in de media dat hier groot gevaar in schuilt.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:54 schreef Noek het volgende:
[..]
En helaas is je kind echt nergens veilig. Niet thuis bij je familie (misbruik komt het meest voor in de familie), niet op school, niet bij het turnen, niet op een voetbalveldje bij huis.
Daarom is vallen over Instagram zinloos. Daar zit het grote gevaar niet voor jonge kinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |