dan was het boiler vat te klein voor je huishouden. Dat is een keuze....quote:Op zondag 5 juni 2022 12:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger ook een boiler thuis, 9 van de 10 keer dat je koud kon douchen als je beetje laat was
Bullshit. Geen gascontract = geen vastrecht.quote:Op zondag 5 juni 2022 10:47 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Omdat de woning vast is gekoppeld aan het gasnetwerk , ben je verplicht om transport kosten daarvoor te betalen. Dit kun je alleen omzeilen door je woning volledig van het gasnetwerk af te koppelen.
Liander was bij mij ietwat hardnekkiger zoals mensen die het Tweakers topic al lange tijd volgen ongetwijfeld weten.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stedin heeft mij 3 brieven gestuurd en daarna is het al 3,5 jaar stil
We hadden vrij groot gezinquote:Op zondag 5 juni 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan was het boiler vat te klein voor je huishouden. Dat is een keuze....
dat kan, maar dan is de keuze om een niet passende boiler te gebruiken of om wel een passende boiler te gebruiken.quote:
ben je dan niet bang dat ze je afsluiten van alle energie?quote:Op zondag 5 juni 2022 13:03 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Liander was bij mij ietwat hardnekkiger zoals mensen die het Tweakers topic al lange tijd volgen ongetwijfeld weten.
Na verhuizing en begin dit jaar gasloos maken van de nieuwe woning heeft Enexis me tot nu toe één brief verstuurd.
Wel heb ik een dispuut lopen met de energieleverancier die gas eerst niet wilde opzeggen, gascontract te laat beëindigde, onjuiste afrekening stuurde, mij tevens zonder elektra contract liet zitten volgens de administratie (terwijl er juist om elektra te blijven leveren een nieuw contract was toegestuurd en start levering was bevestigd) en last but not least: omdat ze nergens op reageren. Ze hebben dinsdag nog één werkdag om binnen de gestelde termijn van twee weken op mijn formele klacht te reageren.
En dat allemaal omdat het bij deze jonge energieleverancier (met dagprijzen) volgens eigen zeggen niet mogelijk is om binnen een lopend contract even het product gas stop te zetten. Tamelijk bijzonder als je bedrijf pas is opgezet nadat de energietransitie is begonnen.
"gelukkig" had ik in dit huis drie dure wintermaanden met gas en een veel te laag voorschot. Dus heeft de energieleverancier best veel geld van mij tegoed. En dat geld krijgen ze voorlopig dus niet voordat alle punten uit mijn klacht zijn opgelost.
dat is er wel, maar er is geen wettelijke regeling om die factuur naar de gebruiker te sturen.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:53 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bullshit. Geen gascontract = geen vastrecht.
De energieleverancier kan ons niet afsluiten. Dus nee, daar ben ik niet bang voor. Bovendien staat in de voorwaarden van deze leverancier dat als er een klacht is ingediend over een factuur, deze factuur niet betaald hoeft te worden zolang die klacht niet is behandeld. Vooralsnog ben ik volgens de voorwaarden niet eens in gebreke.quote:Op zondag 5 juni 2022 13:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ben je dan niet bang dat ze je afsluiten van alle energie?
Wat is de klacht dan?quote:Op zondag 5 juni 2022 13:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De energieleverancier kan ons niet afsluiten. Dus nee, daar ben ik niet bang voor. Bovendien staat in de voorwaarden van deze leverancier dat als er een klacht is ingediend over een factuur, deze factuur niet betaald hoeft te worden zolang die klacht niet is behandeld. Vooralsnog ben ik volgens de voorwaarden niet eens in gebreke.
Maar dit is van alleen douchen + warm water? Heb je een groot gezin of douche je serieus lang? Want wij hebben de ketel op dit moment ook alleen aan voor douchen + warm water, en we zitten aan 6m3 per maand. 2 personen.quote:
ok, ik ben altijd bang dat ze je afsluiten al dan niet terecht. Je zit er dan namelijk wel mee en voordat je weer bent aangesloten duurt het even, helemaal met een weekend en feestdag.quote:Op zondag 5 juni 2022 13:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De energieleverancier kan ons niet afsluiten. Dus nee, daar ben ik niet bang voor. Bovendien staat in de voorwaarden van deze leverancier dat als er een klacht is ingediend over een factuur, deze factuur niet betaald hoeft te worden zolang die klacht niet is behandeld. Vooralsnog ben ik volgens de voorwaarden niet eens in gebreke.
Heb hier voor gas en stroom 2 verschillende netbeheerders, dus wat dat betreft heeft dat ook niets met elkaar te maken als je er over nadenkt.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ok, ik ben altijd bang dat ze je afsluiten al dan niet terecht. Je zit er dan namelijk wel mee en voordat je weer bent aangesloten duurt het even, helemaal met een weekend en feestdag.
ah dan maakt het niks uit. Ik heb wel 1 netbeheerder voor beiden.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb hier voor gas en stroom 2 verschillende netbeheerders, dus wat dat betreft heeft dat ook niets met elkaar te maken als je er over nadenkt.
Nee, maar het zou ook gek zijn om je af te sluiten van stroom als je daar gewoon nog een geldige ATO voor hebt lopen.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah dan maakt het niks uit. Ik heb wel 1 netbeheerder voor beiden.
Dat is wel vreemd.... we wonen hier met 3 personen. En ja dit is puur en alleen warmwater. 🤔quote:Op zondag 5 juni 2022 14:39 schreef Guppy het volgende:
[..]
Maar dit is van alleen douchen + warm water? Heb je een groot gezin of douche je serieus lang? Want wij hebben de ketel op dit moment ook alleen aan voor douchen + warm water, en we zitten aan 6m3 per maand. 2 personen.
Welke leverancier is dit?quote:Op zondag 5 juni 2022 13:03 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Liander was bij mij ietwat hardnekkiger zoals mensen die het Tweakers topic al lange tijd volgen ongetwijfeld weten.
Na verhuizing en begin dit jaar gasloos maken van de nieuwe woning heeft Enexis me tot nu toe één brief verstuurd.
Wel heb ik een dispuut lopen met de energieleverancier die gas eerst niet wilde opzeggen, gascontract te laat beëindigde, onjuiste afrekening stuurde, mij tevens zonder elektra contract liet zitten volgens de administratie (terwijl er juist om elektra te blijven leveren een nieuw contract was toegestuurd en start levering was bevestigd) en last but not least: omdat ze nergens op reageren. Ze hebben dinsdag nog één werkdag om binnen de gestelde termijn van twee weken op mijn formele klacht te reageren.
En dat allemaal omdat het bij deze jonge energieleverancier (met dagprijzen) volgens eigen zeggen niet mogelijk is om binnen een lopend contract even het product gas stop te zetten. Tamelijk bijzonder als je bedrijf pas is opgezet nadat de energietransitie is begonnen.
"gelukkig" had ik in dit huis drie dure wintermaanden met gas en een veel te laag voorschot. Dus heeft de energieleverancier best veel geld van mij tegoed. En dat geld krijgen ze voorlopig dus niet voordat alle punten uit mijn klacht zijn opgelost.
Voordat het tot afsluiten komt gaan er wel een paar brieven vanuit de netbeheerder vanaf. Tegen die tijd zit ik al lang bij een andere energieleverancier met geldig contract voor elektriciteit, dus gaat de netbeheerder niet afsluiten. Je wordt in Nederland echt niet afgesloten van energie wanneer je een klacht hebt ingediend over één jaarrekening/eindafrekening en de factuur daarvan open hebt laten staan.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ok, ik ben altijd bang dat ze je afsluiten al dan niet terecht. Je zit er dan namelijk wel mee en voordat je weer bent aangesloten duurt het even, helemaal met een weekend en feestdag.
EnergyZero (opererend onder de naam ANWB Energie).quote:
Klacht bestaat inmiddels uit meerdere delen. Kort samengevat:quote:
Ik vind het serieus veel... Zelfs met 3 personen moet dat minder kunnen. Je zou eens kunnen kijken naar de basis-warmte van je cv-ketel, met dit verbruik gok ik dat ie veel te hoog staat afgesteld. En wellicht houdt je ketel 24/7 warm water beschikbaar, als een soort boiler. Wij hebben dat sowieso uitgezet, en afgestemd op wanneer wij meestal willen douchen.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:27 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd.... we wonen hier met 3 personen. En ja dit is puur en alleen warmwater. 🤔
Ik zit ook op 6 met zijn 2en, maar dan gewoon met een HR geval, moet wel zeggen dat het een oud appartement op 4 hoog is waardoor je weinig druk hebt en douchen dus goedkoop isquote:Op zondag 5 juni 2022 14:39 schreef Guppy het volgende:
[..]
Maar dit is van alleen douchen + warm water? Heb je een groot gezin of douche je serieus lang? Want wij hebben de ketel op dit moment ook alleen aan voor douchen + warm water, en we zitten aan 6m3 per maand. 2 personen.
Ik kan hiervoor een melding maken bij de woningbouw zodat ze dat even controleren.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:19 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik vind het serieus veel... Zelfs met 3 personen moet dat minder kunnen. Je zou eens kunnen kijken naar de basis-warmte van je cv-ketel, met dit verbruik gok ik dat ie veel te hoog staat afgesteld. En wellicht houdt je ketel 24/7 warm water beschikbaar, als een soort boiler. Wij hebben dat sowieso uitgezet, en afgestemd op wanneer wij meestal willen douchen.
Als je weet wat voor ketel je hebt staat er wss wel een handleiding online om dat simpel zelf te controleren en in te stellen.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:46 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ik kan hiervoor een melding maken bij de woningbouw zodat ze dat even controleren.
Wat kan ik dan het beste melden? Basis warmte veel te hoog afgesteld is 1? En verder.
Ik laat dat door een specialist doen. Is gratis service. 1 telefoontje en ze komen heel snel langs.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je weet wat voor ketel je hebt staat er wss wel een handleiding online om dat simpel zelf te controleren en in te stellen.
Verhuurders hebben verplichtingen. Dat doen ze niet speciaal voor jou.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:00 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ik laat dat door een specialist doen. Is gratis service. 1 telefoontje en ze komen heel snel langs.
Ze hebben laatst bij mij een nieuwe rioolput aangelegd, normaal gesproken kost dat snel ¤2000. Voor mij was het gratis.
Ik kan ook overal een "specialist" voor bellen maar het is wel een beetje een sport om dingen zelf uit te zoeken.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:00 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ik laat dat door een specialist doen. Is gratis service. 1 telefoontje en ze komen heel snel langs.
Ze hebben laatst bij mij een nieuwe rioolput aangelegd, normaal gesproken kost dat snel ¤2000. Voor mij was het gratis.
Punt 3 en 4 in deze link moet je hebben: https://www.milieucentraa(...)rhoud-en-instelling/quote:Op zondag 5 juni 2022 20:46 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ik kan hiervoor een melding maken bij de woningbouw zodat ze dat even controleren.
Wat kan ik dan het beste melden? Basis warmte veel te hoog afgesteld is 1? En verder.
Iets waar ik niks van weet raak ik niet aan.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Verhuurders hebben verplichtingen. Dat doen ze niet speciaal voor jou.
Maar ding naar beneden bijstellen door een specialist laten doen is vrij... Overkill
Oh, weinig van te merkenquote:Op zondag 5 juni 2022 21:30 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Iets waar ik niks van weet raak ik niet aan.
Prijzig. Daar wil ik ook wel een paar uur voor graven en aansluiten.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:00 schreef slavaukrainii het volgende:
Ze hebben laatst bij mij een nieuwe rioolput aangelegd, normaal gesproken kost dat snel ¤2000.
Mijn poep geur bleek zo ernstig te zijn dat ik direct met volle snelheid naar binnen ben gevlucht en de voordeur hard dichtgeklapt. Is geen leuke baan om ander mans poep op te ruime.quote:Op zondag 5 juni 2022 23:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Prijzig. Daar wil ik ook wel een paar uur voor graven en aansluiten.
Tja, daar zeg je zo wat.quote:Op maandag 6 juni 2022 07:11 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Mijn poep geur bleek zo ernstig te zijn dat ik direct met volle snelheid naar binnen ben gevlucht en de voordeur hard dichtgeklapt. Is geen leuke baan om ander mans poep op te ruime.
Bel je hen ook als je radiator wat verder open of dicht moet?quote:Op zondag 5 juni 2022 21:30 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Iets waar ik niks van weet raak ik niet aan.
Afgezien TS mogelijk iets in zijn huur contract hierover heeft staat.quote:Op zondag 5 juni 2022 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee.
Gaskraan dichtdraaien.
Energiecontract voor gas opzeggen.
Meer hoef je niet te doen.
Je betaalt dan niets meer.
[..]
En ik kan het weten want ik ben al 4,5 jaar gasloos op die manier. Gasmeter zit er nog maar ik betaal al 4,5 jaar niets.
Volgens de theorie hierboven vermeld, mag een woning die "van het gas af is" niet opnieuw op gas worden aangesloten. Dus zal de nieuwe bewoner alles op E moeten doen.quote:Op maandag 6 juni 2022 08:48 schreef Rolfieo het volgende:
Ik ben ook benieuwd, wat er gebeurt bij een volgende huurder die wel weer gas wilt afnemen.
De meter wordt gewoon verzegeld, niet weggehaald ...quote:Op maandag 6 juni 2022 08:48 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Afgezien TS mogelijk iets in zijn huur contract hierover heeft staat.
Daarnaar als de netbeheerder daarna eventueel de gas meter komt weghalen heeft TS een probleem.
Ik ben ook benieuwd, wat er gebeurt bij een volgende huurder die wel weer gas wilt afnemen.
ben je naar de geschillen commissie hiermee gegaan?quote:Op zondag 5 juni 2022 18:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Voordat het tot afsluiten komt gaan er wel een paar brieven vanuit de netbeheerder vanaf. Tegen die tijd zit ik al lang bij een andere energieleverancier met geldig contract voor elektriciteit, dus gaat de netbeheerder niet afsluiten. Je wordt in Nederland echt niet afgesloten van energie wanneer je een klacht hebt ingediend over één jaarrekening/eindafrekening en de factuur daarvan open hebt laten staan.
[..]
EnergyZero (opererend onder de naam ANWB Energie).
[..]
Klacht bestaat inmiddels uit meerdere delen. Kort samengevat:
1: Ze wilden het gascontract niet beëindigen toen ik daar om vroeg. Met de "kan niet want u heeft nog een gasaansluiting" leugen. Op mijn mail met "bedankt voor uw bevestiging dat de opzegging goed is aangekomen, kan wel, lees deze, jurisprudentie maar even en regel het alsog" is nooit gereageerd. En niets mee gedaan, bleek later.
2: toen bleek dat gascontract na verstrijken van de 30 dagen opzegtermijn nog doorliep heb ik maar eens gebeld. Werd weer bestookt met de leugens. Toen ze door kregen dat ik wel vaker met het gasloos bijltje heb gehakt zouden ze het regelen. Maar als einddatum is dus niet de einddatum genomen volgens mijn oorspronkelijke opzegging per mail. Maar 3 weken later. Op de eindafrekening stond dus 3 weken teveel aan vastrecht voor gas.
Tevens konden ze niet gewoon de levering van het product gas stopzetten in hun inferieure computersysteem, maar moesten ze mikn hele contract beëindigen en een nieuw elektra contract aanmaken.
3: paar weken later brief van de netbeheerder: u heeft geen contract voor gas en elektra. Contact gezocht met netbeheerder, gemeld dat ik idd geen gascontract heb, maar wél elektra. Nee hoor, niet bij de netbeheerder aangemeld.
Vreemd, want bij de contractmutatie kreeg ik wel een nieuwe welkomstmail van ANWB Energie dat ik was aangemeld en contract was geactiveerd.
Weer contact gezocht met ANWB Energie, ja, ze gingen me met spoed aanmelden. Dan had ik vanaf "heden" weer een contract voor elektra. Dikke bullshit natuurlijk, dat contract was er al. Alleen niet aangemeld door een (menselijke) fout. Maar ze willen nu niet in hun systeem de ingangsdatum van het contract terugzetten op de overeengekomen datum. En zo 3 weken teruglevering van zonnepanelen én 3 weken teruggaaf energiebelasting door mn neus boren.
3: om het feestje compleet te maken, kreeg ik op de dag dat ik contact had gezocht met ze wegens het niet aangemeld zijn van mijn contract bij de netbeheerder NOG een mailtje binnen met aanmelding voor een nieuw contract met ingangsdatum een maand later. En een factuur erbij, of ik die even wilde betalen. Weer een fout van een medewerker dus. Op mijn verzoek om te berichten dat de ontvangen mail onjuist is, heb ik dik een maand later nog geen reactie. Formeel staat dus ook die onterechte factuur dus nog open.
dat mag voor een jaar, daarna wordt die verwijderd ivm veiligheid.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:38 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
De meter wordt gewoon verzegeld, niet weggehaald ...
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je in 2022 zegt haal maar weg en woningbouw zegt nee, of je dan die woningbouw de kosten ervoor kunt laten lappen. Energie transitie enzo ...
tja, dat is jammer voor de eigenaar van die woning.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Volgens de theorie hierboven vermeld, mag een woning die "van het gas af is" niet opnieuw op gas worden aangesloten. Dus zal de nieuwe bewoner alles op E moeten doen.
wat dan? die meter is niet van beiden partijen. De netbeheerder bepaalt wat er gebeurt en ze mogen die weghalen na een jaar ivm veiligheid.quote:Op maandag 6 juni 2022 08:48 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Afgezien TS mogelijk iets in zijn huur contract hierover heeft staat.
Daarnaar als de netbeheerder daarna eventueel de gas meter komt weghalen heeft TS een probleem.
Ik ben ook benieuwd, wat er gebeurt bij een volgende huurder die wel weer gas wilt afnemen.
Dit inderdaad en daar is geen discussie over mogelijk. De verhuurder van een pand bepaald dat en niet een bewoner.quote:Op zondag 5 juni 2022 07:40 schreef Seven. het volgende:
Niet laten afsluiten, want je bent geen eigenaar van de woning.
Maar gaan ze dat ook echt doen? Er was al een topic over meters weghalen wat jaren terug en toen kregen ze het pas met een rechter zo ver dat hij weggehaald werd.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat dan? die meter is niet van beiden partijen. De netbeheerder bepaalt wat er gebeurt en ze mogen die weghalen na een jaar ivm veiligheid.
Ja? Iets waar ik niks van af weet raak ik niet aan.quote:Op maandag 6 juni 2022 08:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bel je hen ook als je radiator wat verder open of dicht moet?
https://zetmop60.nl/
Ook een manier om kinderloos te blijven.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:44 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ja? Iets waar ik niks van af weet raak ik niet aan.
Up to you natuurlijk en tot een bepaalde hoogte snap ik je wel. Maar dit is écht poepsimpel, en het scheelt je (afhankelijk van je gastarief) makkelijk ¤ 50,- per maand. Toch jammer geld om te laten liggen.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:44 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ja? Iets waar ik niks van af weet raak ik niet aan.
Of het kul is of niet, is niet interessant.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:29 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Maar gaan ze dat ook echt doen? Er was al een topic over meters weghalen wat jaren terug en toen kregen ze het pas met een rechter zo ver dat hij weggehaald werd.
Het veiligheid argument is kul natuurlijk. Een verzegelde meter lijkt me zelfs veiliger dan een installatie in gebruik.
Nee, de eigenaar bepaalt dat. Dat is de netbeheerder.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit inderdaad en daar is geen discussie over mogelijk. De verhuurder van een pand bepaald dat en niet een bewoner.
Oke, blijft een leuke..... Kosten hiervoor zouden zo maar op TV verhaald kunnen worden denk ik, als er bijvoorbeeld in zijn contract staat dat hij verantwoordelijk is voor de energie contracten.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:38 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
De meter wordt gewoon verzegeld, niet weggehaald ...
Wie is de eigenaar van de woning?quote:Ben eigenlijk wel benieuwd, als je in 2022 zegt haal maar weg en woningbouw zegt nee, of je dan die woningbouw de kosten ervoor kunt laten lappen. Energie transitie enzo ...
De vraag stellen, is hem beantwoorden:quote:
quote:Op maandag 6 juni 2022 12:16 schreef Rolfieo het volgende:
WB moet iets regelen voor de energietransitie, die is de eigenaar van de woning.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |