dan was het boiler vat te klein voor je huishouden. Dat is een keuze....quote:Op zondag 5 juni 2022 12:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger ook een boiler thuis, 9 van de 10 keer dat je koud kon douchen als je beetje laat was
Bullshit. Geen gascontract = geen vastrecht.quote:Op zondag 5 juni 2022 10:47 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Omdat de woning vast is gekoppeld aan het gasnetwerk , ben je verplicht om transport kosten daarvoor te betalen. Dit kun je alleen omzeilen door je woning volledig van het gasnetwerk af te koppelen.
Liander was bij mij ietwat hardnekkiger zoals mensen die het Tweakers topic al lange tijd volgen ongetwijfeld weten.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stedin heeft mij 3 brieven gestuurd en daarna is het al 3,5 jaar stil
We hadden vrij groot gezinquote:Op zondag 5 juni 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan was het boiler vat te klein voor je huishouden. Dat is een keuze....
dat kan, maar dan is de keuze om een niet passende boiler te gebruiken of om wel een passende boiler te gebruiken.quote:
ben je dan niet bang dat ze je afsluiten van alle energie?quote:Op zondag 5 juni 2022 13:03 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Liander was bij mij ietwat hardnekkiger zoals mensen die het Tweakers topic al lange tijd volgen ongetwijfeld weten.
Na verhuizing en begin dit jaar gasloos maken van de nieuwe woning heeft Enexis me tot nu toe één brief verstuurd.
Wel heb ik een dispuut lopen met de energieleverancier die gas eerst niet wilde opzeggen, gascontract te laat beëindigde, onjuiste afrekening stuurde, mij tevens zonder elektra contract liet zitten volgens de administratie (terwijl er juist om elektra te blijven leveren een nieuw contract was toegestuurd en start levering was bevestigd) en last but not least: omdat ze nergens op reageren. Ze hebben dinsdag nog één werkdag om binnen de gestelde termijn van twee weken op mijn formele klacht te reageren.
En dat allemaal omdat het bij deze jonge energieleverancier (met dagprijzen) volgens eigen zeggen niet mogelijk is om binnen een lopend contract even het product gas stop te zetten. Tamelijk bijzonder als je bedrijf pas is opgezet nadat de energietransitie is begonnen.
"gelukkig" had ik in dit huis drie dure wintermaanden met gas en een veel te laag voorschot. Dus heeft de energieleverancier best veel geld van mij tegoed. En dat geld krijgen ze voorlopig dus niet voordat alle punten uit mijn klacht zijn opgelost.
dat is er wel, maar er is geen wettelijke regeling om die factuur naar de gebruiker te sturen.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:53 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bullshit. Geen gascontract = geen vastrecht.
De energieleverancier kan ons niet afsluiten. Dus nee, daar ben ik niet bang voor. Bovendien staat in de voorwaarden van deze leverancier dat als er een klacht is ingediend over een factuur, deze factuur niet betaald hoeft te worden zolang die klacht niet is behandeld. Vooralsnog ben ik volgens de voorwaarden niet eens in gebreke.quote:Op zondag 5 juni 2022 13:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ben je dan niet bang dat ze je afsluiten van alle energie?
Wat is de klacht dan?quote:Op zondag 5 juni 2022 13:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De energieleverancier kan ons niet afsluiten. Dus nee, daar ben ik niet bang voor. Bovendien staat in de voorwaarden van deze leverancier dat als er een klacht is ingediend over een factuur, deze factuur niet betaald hoeft te worden zolang die klacht niet is behandeld. Vooralsnog ben ik volgens de voorwaarden niet eens in gebreke.
Maar dit is van alleen douchen + warm water? Heb je een groot gezin of douche je serieus lang? Want wij hebben de ketel op dit moment ook alleen aan voor douchen + warm water, en we zitten aan 6m3 per maand. 2 personen.quote:
ok, ik ben altijd bang dat ze je afsluiten al dan niet terecht. Je zit er dan namelijk wel mee en voordat je weer bent aangesloten duurt het even, helemaal met een weekend en feestdag.quote:Op zondag 5 juni 2022 13:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De energieleverancier kan ons niet afsluiten. Dus nee, daar ben ik niet bang voor. Bovendien staat in de voorwaarden van deze leverancier dat als er een klacht is ingediend over een factuur, deze factuur niet betaald hoeft te worden zolang die klacht niet is behandeld. Vooralsnog ben ik volgens de voorwaarden niet eens in gebreke.
Heb hier voor gas en stroom 2 verschillende netbeheerders, dus wat dat betreft heeft dat ook niets met elkaar te maken als je er over nadenkt.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ok, ik ben altijd bang dat ze je afsluiten al dan niet terecht. Je zit er dan namelijk wel mee en voordat je weer bent aangesloten duurt het even, helemaal met een weekend en feestdag.
ah dan maakt het niks uit. Ik heb wel 1 netbeheerder voor beiden.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb hier voor gas en stroom 2 verschillende netbeheerders, dus wat dat betreft heeft dat ook niets met elkaar te maken als je er over nadenkt.
Nee, maar het zou ook gek zijn om je af te sluiten van stroom als je daar gewoon nog een geldige ATO voor hebt lopen.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah dan maakt het niks uit. Ik heb wel 1 netbeheerder voor beiden.
Dat is wel vreemd.... we wonen hier met 3 personen. En ja dit is puur en alleen warmwater. 🤔quote:Op zondag 5 juni 2022 14:39 schreef Guppy het volgende:
[..]
Maar dit is van alleen douchen + warm water? Heb je een groot gezin of douche je serieus lang? Want wij hebben de ketel op dit moment ook alleen aan voor douchen + warm water, en we zitten aan 6m3 per maand. 2 personen.
Welke leverancier is dit?quote:Op zondag 5 juni 2022 13:03 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Liander was bij mij ietwat hardnekkiger zoals mensen die het Tweakers topic al lange tijd volgen ongetwijfeld weten.
Na verhuizing en begin dit jaar gasloos maken van de nieuwe woning heeft Enexis me tot nu toe één brief verstuurd.
Wel heb ik een dispuut lopen met de energieleverancier die gas eerst niet wilde opzeggen, gascontract te laat beëindigde, onjuiste afrekening stuurde, mij tevens zonder elektra contract liet zitten volgens de administratie (terwijl er juist om elektra te blijven leveren een nieuw contract was toegestuurd en start levering was bevestigd) en last but not least: omdat ze nergens op reageren. Ze hebben dinsdag nog één werkdag om binnen de gestelde termijn van twee weken op mijn formele klacht te reageren.
En dat allemaal omdat het bij deze jonge energieleverancier (met dagprijzen) volgens eigen zeggen niet mogelijk is om binnen een lopend contract even het product gas stop te zetten. Tamelijk bijzonder als je bedrijf pas is opgezet nadat de energietransitie is begonnen.
"gelukkig" had ik in dit huis drie dure wintermaanden met gas en een veel te laag voorschot. Dus heeft de energieleverancier best veel geld van mij tegoed. En dat geld krijgen ze voorlopig dus niet voordat alle punten uit mijn klacht zijn opgelost.
Voordat het tot afsluiten komt gaan er wel een paar brieven vanuit de netbeheerder vanaf. Tegen die tijd zit ik al lang bij een andere energieleverancier met geldig contract voor elektriciteit, dus gaat de netbeheerder niet afsluiten. Je wordt in Nederland echt niet afgesloten van energie wanneer je een klacht hebt ingediend over één jaarrekening/eindafrekening en de factuur daarvan open hebt laten staan.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ok, ik ben altijd bang dat ze je afsluiten al dan niet terecht. Je zit er dan namelijk wel mee en voordat je weer bent aangesloten duurt het even, helemaal met een weekend en feestdag.
EnergyZero (opererend onder de naam ANWB Energie).quote:
Klacht bestaat inmiddels uit meerdere delen. Kort samengevat:quote:
Ik vind het serieus veel... Zelfs met 3 personen moet dat minder kunnen. Je zou eens kunnen kijken naar de basis-warmte van je cv-ketel, met dit verbruik gok ik dat ie veel te hoog staat afgesteld. En wellicht houdt je ketel 24/7 warm water beschikbaar, als een soort boiler. Wij hebben dat sowieso uitgezet, en afgestemd op wanneer wij meestal willen douchen.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:27 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd.... we wonen hier met 3 personen. En ja dit is puur en alleen warmwater. 🤔
Ik zit ook op 6 met zijn 2en, maar dan gewoon met een HR geval, moet wel zeggen dat het een oud appartement op 4 hoog is waardoor je weinig druk hebt en douchen dus goedkoop isquote:Op zondag 5 juni 2022 14:39 schreef Guppy het volgende:
[..]
Maar dit is van alleen douchen + warm water? Heb je een groot gezin of douche je serieus lang? Want wij hebben de ketel op dit moment ook alleen aan voor douchen + warm water, en we zitten aan 6m3 per maand. 2 personen.
Ik kan hiervoor een melding maken bij de woningbouw zodat ze dat even controleren.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:19 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik vind het serieus veel... Zelfs met 3 personen moet dat minder kunnen. Je zou eens kunnen kijken naar de basis-warmte van je cv-ketel, met dit verbruik gok ik dat ie veel te hoog staat afgesteld. En wellicht houdt je ketel 24/7 warm water beschikbaar, als een soort boiler. Wij hebben dat sowieso uitgezet, en afgestemd op wanneer wij meestal willen douchen.
Als je weet wat voor ketel je hebt staat er wss wel een handleiding online om dat simpel zelf te controleren en in te stellen.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:46 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ik kan hiervoor een melding maken bij de woningbouw zodat ze dat even controleren.
Wat kan ik dan het beste melden? Basis warmte veel te hoog afgesteld is 1? En verder.
Ik laat dat door een specialist doen. Is gratis service. 1 telefoontje en ze komen heel snel langs.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je weet wat voor ketel je hebt staat er wss wel een handleiding online om dat simpel zelf te controleren en in te stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |