abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204968082
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 12:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wij hadden vroeger ook een boiler thuis, 9 van de 10 keer dat je koud kon douchen als je beetje laat was :+
dan was het boiler vat te klein voor je huishouden. Dat is een keuze....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204968130
TVP
pi_204968195
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:47 schreef slavaukrainii het volgende:

[..]
Omdat de woning vast is gekoppeld aan het gasnetwerk , ben je verplicht om transport kosten daarvoor te betalen. Dit kun je alleen omzeilen door je woning volledig van het gasnetwerk af te koppelen.
Bullshit. Geen gascontract = geen vastrecht.
pi_204968263
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Stedin heeft mij 3 brieven gestuurd en daarna is het al 3,5 jaar stil :P
Liander was bij mij ietwat hardnekkiger zoals mensen die het Tweakers topic al lange tijd volgen ongetwijfeld weten.

Na verhuizing en begin dit jaar gasloos maken van de nieuwe woning heeft Enexis me tot nu toe één brief verstuurd.
Wel heb ik een dispuut lopen met de energieleverancier die gas eerst niet wilde opzeggen, gascontract te laat beëindigde, onjuiste afrekening stuurde, mij tevens zonder elektra contract liet zitten volgens de administratie (terwijl er juist om elektra te blijven leveren een nieuw contract was toegestuurd en start levering was bevestigd) en last but not least: omdat ze nergens op reageren. Ze hebben dinsdag nog één werkdag om binnen de gestelde termijn van twee weken op mijn formele klacht te reageren.
En dat allemaal omdat het bij deze jonge energieleverancier (met dagprijzen) volgens eigen zeggen niet mogelijk is om binnen een lopend contract even het product gas stop te zetten. Tamelijk bijzonder als je bedrijf pas is opgezet nadat de energietransitie is begonnen.


"gelukkig" had ik in dit huis drie dure wintermaanden met gas en een veel te laag voorschot. Dus heeft de energieleverancier best veel geld van mij tegoed. En dat geld krijgen ze voorlopig dus niet voordat alle punten uit mijn klacht zijn opgelost.
pi_204968305
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dan was het boiler vat te klein voor je huishouden. Dat is een keuze....
We hadden vrij groot gezin :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204968385
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
We hadden vrij groot gezin :)
dat kan, maar dan is de keuze om een niet passende boiler te gebruiken of om wel een passende boiler te gebruiken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204968397
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Liander was bij mij ietwat hardnekkiger zoals mensen die het Tweakers topic al lange tijd volgen ongetwijfeld weten.

Na verhuizing en begin dit jaar gasloos maken van de nieuwe woning heeft Enexis me tot nu toe één brief verstuurd.
Wel heb ik een dispuut lopen met de energieleverancier die gas eerst niet wilde opzeggen, gascontract te laat beëindigde, onjuiste afrekening stuurde, mij tevens zonder elektra contract liet zitten volgens de administratie (terwijl er juist om elektra te blijven leveren een nieuw contract was toegestuurd en start levering was bevestigd) en last but not least: omdat ze nergens op reageren. Ze hebben dinsdag nog één werkdag om binnen de gestelde termijn van twee weken op mijn formele klacht te reageren.
En dat allemaal omdat het bij deze jonge energieleverancier (met dagprijzen) volgens eigen zeggen niet mogelijk is om binnen een lopend contract even het product gas stop te zetten. Tamelijk bijzonder als je bedrijf pas is opgezet nadat de energietransitie is begonnen.

"gelukkig" had ik in dit huis drie dure wintermaanden met gas en een veel te laag voorschot. Dus heeft de energieleverancier best veel geld van mij tegoed. En dat geld krijgen ze voorlopig dus niet voordat alle punten uit mijn klacht zijn opgelost.
ben je dan niet bang dat ze je afsluiten van alle energie?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204968414
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 12:53 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bullshit. Geen gascontract = geen vastrecht.
dat is er wel, maar er is geen wettelijke regeling om die factuur naar de gebruiker te sturen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204968440
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ben je dan niet bang dat ze je afsluiten van alle energie?
De energieleverancier kan ons niet afsluiten. Dus nee, daar ben ik niet bang voor. Bovendien staat in de voorwaarden van deze leverancier dat als er een klacht is ingediend over een factuur, deze factuur niet betaald hoeft te worden zolang die klacht niet is behandeld. Vooralsnog ben ik volgens de voorwaarden niet eens in gebreke.
pi_204968506
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:36 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
De energieleverancier kan ons niet afsluiten. Dus nee, daar ben ik niet bang voor. Bovendien staat in de voorwaarden van deze leverancier dat als er een klacht is ingediend over een factuur, deze factuur niet betaald hoeft te worden zolang die klacht niet is behandeld. Vooralsnog ben ik volgens de voorwaarden niet eens in gebreke.
Wat is de klacht dan?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:39:57 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_204968870
quote:
Maar dit is van alleen douchen + warm water? Heb je een groot gezin of douche je serieus lang? Want wij hebben de ketel op dit moment ook alleen aan voor douchen + warm water, en we zitten aan 6m3 per maand. 2 personen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_204969043
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:36 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
De energieleverancier kan ons niet afsluiten. Dus nee, daar ben ik niet bang voor. Bovendien staat in de voorwaarden van deze leverancier dat als er een klacht is ingediend over een factuur, deze factuur niet betaald hoeft te worden zolang die klacht niet is behandeld. Vooralsnog ben ik volgens de voorwaarden niet eens in gebreke.
ok, ik ben altijd bang dat ze je afsluiten al dan niet terecht. Je zit er dan namelijk wel mee en voordat je weer bent aangesloten duurt het even, helemaal met een weekend en feestdag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204969089
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ok, ik ben altijd bang dat ze je afsluiten al dan niet terecht. Je zit er dan namelijk wel mee en voordat je weer bent aangesloten duurt het even, helemaal met een weekend en feestdag.
Heb hier voor gas en stroom 2 verschillende netbeheerders, dus wat dat betreft heeft dat ook niets met elkaar te maken als je er over nadenkt.

Maar inmiddels is vanuit de overheid ook het signaal dat je geen kosten hebt voor het afkoppelen van aardgas.
Er komt uiteindelijk wel nieuwe wetgeving als ik het zo lees maar als ze mensen gasloos willen krijgen, is het niet handig om ze tegen te werken.
pi_204969094
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb hier voor gas en stroom 2 verschillende netbeheerders, dus wat dat betreft heeft dat ook niets met elkaar te maken als je er over nadenkt.
ah dan maakt het niks uit. Ik heb wel 1 netbeheerder voor beiden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204969115
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah dan maakt het niks uit. Ik heb wel 1 netbeheerder voor beiden.
Nee, maar het zou ook gek zijn om je af te sluiten van stroom als je daar gewoon nog een geldige ATO voor hebt lopen.
Het gaat om de gasaansluiting waar de ATO voor is opgezegd door je gascontract met je energieleverancier op te zeggen.

Ik had overigens soms ook 2 verschillende energieleveranciers voor gas en stroom, als dat voordeliger was.
Maar dat is nog op m'n vorige woonadres.
pi_204969248
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:39 schreef Guppy het volgende:

[..]
Maar dit is van alleen douchen + warm water? Heb je een groot gezin of douche je serieus lang? Want wij hebben de ketel op dit moment ook alleen aan voor douchen + warm water, en we zitten aan 6m3 per maand. 2 personen.
Dat is wel vreemd.... we wonen hier met 3 personen. En ja dit is puur en alleen warmwater. 🤔
pi_204969305
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Liander was bij mij ietwat hardnekkiger zoals mensen die het Tweakers topic al lange tijd volgen ongetwijfeld weten.

Na verhuizing en begin dit jaar gasloos maken van de nieuwe woning heeft Enexis me tot nu toe één brief verstuurd.
Wel heb ik een dispuut lopen met de energieleverancier die gas eerst niet wilde opzeggen, gascontract te laat beëindigde, onjuiste afrekening stuurde, mij tevens zonder elektra contract liet zitten volgens de administratie (terwijl er juist om elektra te blijven leveren een nieuw contract was toegestuurd en start levering was bevestigd) en last but not least: omdat ze nergens op reageren. Ze hebben dinsdag nog één werkdag om binnen de gestelde termijn van twee weken op mijn formele klacht te reageren.
En dat allemaal omdat het bij deze jonge energieleverancier (met dagprijzen) volgens eigen zeggen niet mogelijk is om binnen een lopend contract even het product gas stop te zetten. Tamelijk bijzonder als je bedrijf pas is opgezet nadat de energietransitie is begonnen.

"gelukkig" had ik in dit huis drie dure wintermaanden met gas en een veel te laag voorschot. Dus heeft de energieleverancier best veel geld van mij tegoed. En dat geld krijgen ze voorlopig dus niet voordat alle punten uit mijn klacht zijn opgelost.
Welke leverancier is dit? :P
pi_204970633
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ok, ik ben altijd bang dat ze je afsluiten al dan niet terecht. Je zit er dan namelijk wel mee en voordat je weer bent aangesloten duurt het even, helemaal met een weekend en feestdag.
Voordat het tot afsluiten komt gaan er wel een paar brieven vanuit de netbeheerder vanaf. Tegen die tijd zit ik al lang bij een andere energieleverancier met geldig contract voor elektriciteit, dus gaat de netbeheerder niet afsluiten. Je wordt in Nederland echt niet afgesloten van energie wanneer je een klacht hebt ingediend over één jaarrekening/eindafrekening en de factuur daarvan open hebt laten staan.
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Welke leverancier is dit? :P
EnergyZero (opererend onder de naam ANWB Energie).
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat is de klacht dan?
Klacht bestaat inmiddels uit meerdere delen. Kort samengevat:

1: Ze wilden het gascontract niet beëindigen toen ik daar om vroeg. Met de "kan niet want u heeft nog een gasaansluiting" leugen. Op mijn mail met "bedankt voor uw bevestiging dat de opzegging goed is aangekomen, kan wel, lees deze, jurisprudentie maar even en regel het alsog" is nooit gereageerd. En niets mee gedaan, bleek later.

2: toen bleek dat gascontract na verstrijken van de 30 dagen opzegtermijn nog doorliep heb ik maar eens gebeld. Werd weer bestookt met de leugens. Toen ze door kregen dat ik wel vaker met het gasloos bijltje heb gehakt zouden ze het regelen. Maar als einddatum is dus niet de einddatum genomen volgens mijn oorspronkelijke opzegging per mail. Maar 3 weken later. Op de eindafrekening stond dus 3 weken teveel aan vastrecht voor gas.
Tevens konden ze niet gewoon de levering van het product gas stopzetten in hun inferieure computersysteem, maar moesten ze mikn hele contract beëindigen en een nieuw elektra contract aanmaken.

3: paar weken later brief van de netbeheerder: u heeft geen contract voor gas en elektra. Contact gezocht met netbeheerder, gemeld dat ik idd geen gascontract heb, maar wél elektra. Nee hoor, niet bij de netbeheerder aangemeld.
Vreemd, want bij de contractmutatie kreeg ik wel een nieuwe welkomstmail van ANWB Energie dat ik was aangemeld en contract was geactiveerd.

Weer contact gezocht met ANWB Energie, ja, ze gingen me met spoed aanmelden. Dan had ik vanaf "heden" weer een contract voor elektra. Dikke bullshit natuurlijk, dat contract was er al. Alleen niet aangemeld door een (menselijke) fout. Maar ze willen nu niet in hun systeem de ingangsdatum van het contract terugzetten op de overeengekomen datum. En zo 3 weken teruglevering van zonnepanelen én 3 weken teruggaaf energiebelasting door mn neus boren.

3: om het feestje compleet te maken, kreeg ik op de dag dat ik contact had gezocht met ze wegens het niet aangemeld zijn van mijn contract bij de netbeheerder NOG een mailtje binnen met aanmelding voor een nieuw contract met ingangsdatum een maand later. En een factuur erbij, of ik die even wilde betalen. Weer een fout van een medewerker dus. Op mijn verzoek om te berichten dat de ontvangen mail onjuist is, heb ik dik een maand later nog geen reactie. Formeel staat dus ook die onterechte factuur dus nog open.
pi_204970792
En daarom stroom en gas bij 2 verschillende leveranciers houden :P
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 19:19:30 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_204971017
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:27 schreef slavaukrainii het volgende:

[..]
Dat is wel vreemd.... we wonen hier met 3 personen. En ja dit is puur en alleen warmwater. 🤔
Ik vind het serieus veel... Zelfs met 3 personen moet dat minder kunnen. Je zou eens kunnen kijken naar de basis-warmte van je cv-ketel, met dit verbruik gok ik dat ie veel te hoog staat afgesteld. En wellicht houdt je ketel 24/7 warm water beschikbaar, als een soort boiler. Wij hebben dat sowieso uitgezet, en afgestemd op wanneer wij meestal willen douchen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_204971116
Duidelijk Ivo, eigenlijk heb ik nooit zin in dit soort shit en heb gewoon al 20 contract bij Vattenfall, lijkt me overigens dat je in je recht staat. Moet eerlijk zeggen dat ik niet op de kleintjes hoef te letten en een beetje lui ben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204971154
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:39 schreef Guppy het volgende:

[..]
Maar dit is van alleen douchen + warm water? Heb je een groot gezin of douche je serieus lang? Want wij hebben de ketel op dit moment ook alleen aan voor douchen + warm water, en we zitten aan 6m3 per maand. 2 personen.
Ik zit ook op 6 met zijn 2en, maar dan gewoon met een HR geval, moet wel zeggen dat het een oud appartement op 4 hoog is waardoor je weinig druk hebt en douchen dus goedkoop is :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204971821
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 19:19 schreef Guppy het volgende:

[..]
Ik vind het serieus veel... Zelfs met 3 personen moet dat minder kunnen. Je zou eens kunnen kijken naar de basis-warmte van je cv-ketel, met dit verbruik gok ik dat ie veel te hoog staat afgesteld. En wellicht houdt je ketel 24/7 warm water beschikbaar, als een soort boiler. Wij hebben dat sowieso uitgezet, en afgestemd op wanneer wij meestal willen douchen.
Ik kan hiervoor een melding maken bij de woningbouw zodat ze dat even controleren.

Wat kan ik dan het beste melden? Basis warmte veel te hoog afgesteld is 1? En verder.
pi_204971837
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 20:46 schreef slavaukrainii het volgende:

[..]
Ik kan hiervoor een melding maken bij de woningbouw zodat ze dat even controleren.

Wat kan ik dan het beste melden? Basis warmte veel te hoog afgesteld is 1? En verder.
Als je weet wat voor ketel je hebt staat er wss wel een handleiding online om dat simpel zelf te controleren en in te stellen.
pi_204971926
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 20:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je weet wat voor ketel je hebt staat er wss wel een handleiding online om dat simpel zelf te controleren en in te stellen.
Ik laat dat door een specialist doen. Is gratis service. 1 telefoontje en ze komen heel snel langs.

Ze hebben laatst bij mij een nieuwe rioolput aangelegd, normaal gesproken kost dat snel ¤2000. Voor mij was het gratis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')