https://www.telegraaf.nl/(...)ber-alert-uitgegevenquote:KERKRADE (ANP) - In Kerkrade is donderdag een grote zoekactie gaande naar een sinds woensdagavond vermist 9-jarig jongetje. De politie houdt rekening met een misdrijf, maar sluit ook andere opties niet uit, zei een woordvoerster donderdag. Vlak na de middag gaf de politie een amber alert uit.
De politie sloeg groot alarm omdat er geen enkele verklaring gevonden kan worden voor het verdwijnen van de jongen.Hij is woensdagavond tussen 19.30 uur en 20.30 uur voor het laatst gezien in een speeltuin aan de Hertogenlaan en Zonstraat in Kerkrade. Via Burgernet werd een oproep geplaatst uit te zien naar Gino van der Straeten. Ook wordt er een signalement van het kind gegeven. De jongen had volgens zijn zus een zwarte step bij zich met rode handvatten. De step is inmiddels gevonden, ca 5 kilometer vanaf de speelplaats waar Gino voor het laatst is gezien. De familie meent met 100% zekerheid te stellen dat dit de step van Gino is.
De politie heeft inmiddels ook de Duitse politie in kennis gesteld. Kerkrade ligt aan de Duitse grens.
Volgens een zus woont de jongen bij zijn moeder in Maastricht. Maar die is ziek, en sinds een week logeert hij daarom bij een andere zus in Kerkrade. Die vertelde tot 05.00 uur donderdagochtend gezocht te hebben, en daarna twee uur op het politiebureau te hebben gezeten. Deze 32-jarige vrouw is zelf moeder van twee kleine kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn de mensen in oranje hesjes de Urkers?quote:
Kan het niet goed zien. Hebben ze wit spul in hun snor?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zijn de mensen in oranje hesjes de Urkers?
Motiefquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Wel apart dat hij precies verdwijnt op de dag dat de voogdij in zou gaan.
Ik weet niet waarom maar die bananen vind ik enorm grappig.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:39 schreef Nober het volgende:
Supermarkt komt even reclame maken.
[ twitter ]
Lol! Dat lijkt wel een jonge versie van Frank Lammersquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:39 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Mwah. Kans dat je het in de familie moet zoeken, is er ook nog altijd.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:38 schreef roos94 het volgende:
Kans op goeie afloop lijkt mij nihil eigenlijk..
Hahha. Verkeerde winkel!quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol! Dat lijkt wel een jonge versie van Frank Lammers
?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zijn de mensen in oranje hesjes de Urkers?
Zo aan de mensen te zien die in deze wijk wonen zullen zij geen Tesla bezitten, wel een Toyota Starlet uit 88 misschienquote:
Tsja. Als je de voogdij niet ziet zitten lijkt me dat aangeven bij pleegzorg toch minder gedoe dan een kind laten verdwijnen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Hebben zij even geluk.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zo aan de mensen te zien die in deze wijk wonen zullen geen tesla bezitten, wel een toyota starlet uit 88 misschien
Mooi gebaar van de Plus.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:39 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Denk dat alleen Gwenda al meer kansloze tattoos heeft dan dat er Tesla's staan daar.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zo aan de mensen te zien die in deze wijk wonen zullen zij geen Tesla bezitten, wel een Toyota Starlet uit 88 misschien
Dat garandeert geen goede afloop, helaas.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Kans dat je het in de familie moet zoeken, is er ook nog altijd.
Dat niet inderdaad.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat garandeert geen goede afloop, helaas.
Er is helemaal niks bekend over de vader. Of hij uberhaupt nog leeft of weet dat hij de vader is. Hoezo Duitsland dan ook? Belgi of Frankrijk kan dan toch ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:46 schreef Za het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat in een zaak waarin weinig scenario's denkbaar zijn, de politie blijft volhouden dat er veel scenario's mogelijk zijn.
Jongen is denk ik door zijn vader meegenomen naar Duitsland oid.
Degenen die wel van hun zolderkamer afdurven.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:47 schreef superniger het volgende:
Allemaal dagjesmensen en ramptoeristen.
Dat kan.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:46 schreef Za het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat in een zaak waarin weinig scenario's denkbaar zijn, de politie blijft volhouden dat er veel scenario's mogelijk zijn.
Jongen is denk ik door zijn vader meegenomen naar Duitsland oid.
Het breekt zo lekker de week.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:47 schreef superniger het volgende:
[..]
Super hoor, maar heeft dit zin, Politie moet even met een update komen, is het de DNA van de jongen op het gevonden stepje, zijn er concrete beelden met aanwijzingen, lijkt mij dat deze jongen met een auto ontvoerd is naar weet ik waar.quote:
Flinke werkloosheid in Limburg hequote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:47 schreef superniger het volgende:
[..]
Het is het meest voor de hand liggend.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:47 schreef Momo het volgende:
Er is helemaal niks bekend over de vader. Of hij uberhaupt nog leeft of weet dat hij de vader is. Hoezo Duitsland dan ook? Belgi of Frankrijk kan dan toch ook.
Mja, ik begrijp wel dat als je die jongen kent of in die wijk dat je iets wilt doen om te helpen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:47 schreef superniger het volgende:
[..]
Fokkers blijven liever binnenquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Mja, ik begrijp wel dat als je die jongen kent of in die wijk dat je iets wilt doen om te helpen.
Alsof al die mensen Gino kennen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:49 schreef Momo het volgende:
Mja, ik begrijp wel dat als je die jongen kent of in die wijk dat je iets wilt doen om te helpen.
En dat terwijl het stralend weer is buiten...quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:50 schreef Poepz0r het volgende:
Fokkers blijven liever binnenstukje autisme
En te druk met werken zullen velen in die wijk het niet hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
DNA duur minimaal 2 dagen. En of er concrete beelden zijn met aanwijzingen weet niemand. Gaat om 1000en uren videobeelden. Dat kunnen ze echt niet even in een dagje fixen hoor.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Super hoor, maar heeft dit zin, Politie moet even met een update komen, is het de DNA van het stepje, zijn er concrete beelden met aanwijzingen, lijkt mi jdat deze jongen met een auto ontvoerd is naar weet ik waar.
Of hebben gewoon een baan en doen FOK!ken tijdens het werkquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:50 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Fokkers blijven liever binnenstukje autisme
de politie moet helemaal niets, de politie doet onderzoek, die vrijwilligers maken het alleen maar lastiger voor ze, die lopen alle sporen kapotquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Super hoor, maar heeft dit zin, Politie moet even met een update komen, is het de DNA van het stepje, zijn er concrete beelden met aanwijzingen, lijkt mi jdat deze jongen met een auto ontvoerd is naar weet ik waar.
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Of hebben gewoon een baan en doen FOK!ken tijdens het werk
Nee, het kan in 6 uur tijd. Ze weten het dus allang hoe het zit. Ze hebben veel meer info dat ze prijsgeven en dat doen ze echt niet per ongeluk.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
DNA duur minimaal 2 dagen. En of er concrete beelden zijn met aanwijzingen weet niemand. Gaat om 1000en uren videobeelden. Dat kunnen ze echt niet even in een dagje fixen hoor.
Stukje sneltestquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, het kan in 6 uur tijd. Ze weten het dus allang hoe het zit. Ze hebben veel meer info dat ze prijsgeven en dat doen ze echt niet per ongeluk.
Klopt, poepen moet, en wat je zegt deze mensen lopen eerder in de weg, maar blijkbaar vindt de Politie dit primaquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:51 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
de politie moet helemaal niets, de politie doet onderzoek, die vrijwilligers maken het alleen maar lastiger voor ze, die lopen alle sporen kapot
Jij denkt dat de politie geen kennis neemt van mijn ideeenquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:51 schreef Poepz0r het volgende:
Zij doen tenminste iets. Fokkers doen niets, stukje autisme
Ik zie hier toch wel vaak Tesla’s geparkeerd staan hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat alleen Gwenda al meer kansloze tattoos heeft dan dat er Tesla's staan daar.
Kan echt wel sneller hoor als het moetquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
DNA duur minimaal 2 dagen. En of er concrete beelden zijn met aanwijzingen weet niemand. Gaat om 1000en uren videobeelden. Dat kunnen ze echt niet even in een dagje fixen hoor.
quote:Dergelijke onderzoeken duurden tot voor kort minimaal 48 uur. Voor dna-onderzoek is een dna-profiel, een vergelijking met de dna-databank voor Strafzaken en een rapport aan politie en justitie nodig. Het hele traject kan nu binnen zes uur worden doorlopen, zegt het NFI.
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar dan moet er wel DNA zijnquote:
Op basis van wat kom je tot die conclusiequote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:49 schreef Za het volgende:
[..]
Het is het meest voor de hand liggend.
Politie limburg: "Vele scenario's mogelijk".
Ja maar dan moet je aan een misdrijf gaan denken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat kan.
Of door iemand anders mee genomen.
Kan ja. Dat betekent niet dat het altijd zo is. Ik heb geen verstand van dna sporen verder.quote:
Dat zit toch op die step en ze hebben toch ook spulletjes van Gino; tandenborstel, haren, kammetje, in zijn bed vindt je vast nog wel wat DNA materiaal etc. Geen issue toch?quote:
Toeval of andere vaders kan natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die drie kinderen lijken ook totaal niet op elkaar.
Het is niet eens zeker dat hij is ingestapt in een auto en of het zijn step is dat is ook nog niet duidelijkquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je aan een misdrijf gaan denken.
Hij is 350 meter verderop ingestapt met step.
De step is 5 km verder neergepleurd, vermoedelijk als bliksemafleider, want DNA enzo van de persoon en uit zijn auto.
Hebben verschillende vaders.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk het laatste.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Toeval of andere vaders kan natuurlijk ook.
Honden ruiken geen DNA.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan ja. Dat betekent niet dat het altijd zo is. Ik heb geen verstand van dna sporen verder.
Zouden de honden het niet kunnen ruiken aan de step?
Wegens het gebrek aan vele mogelijke scenario'squote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:56 schreef TornadoDK het volgende:
Op basis van wat kom je tot die conclusie
Statistisch gezien is de kans op drie verschillende vaders, gelet op het leeftijdsverschil tussen de kinderen, erg groot.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Toeval of andere vaders kan natuurlijk ook.
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Honden ruiken geen DNA.
Maar er kunnen geursporen op zitten, net als op de stoep waar ze wel aansloegen. Toch?
Misschien is het DNA op de step wel vergaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat zit toch op die step en ze hebben toch ook spulletjes van Gino; tandenborstel, haren, kammetje, in zijn bed vindt je vast nog wel wat DNA materiaal etc. Geen issue toch?
Als het een misdrijf is, dan is het wel een gekke move om die step daar zo op die manier te dumpen. Kan ook in het bos / in het water / in de kliko. Lijkt wel of de bedoeling was dat de step werd gevonden. Of dat nou een dwaalspoor is of wat dan ook kan ik zo niet bedenken. Maar het is wel uiterst merkwaardig.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je aan een misdrijf gaan denken.
Hij is 350 meter verderop ingestapt met step.
De step is 5 km verder neergepleurd, vermoedelijk als bliksemafleider, want DNA enzo van de persoon en uit zijn auto.
Ik heb ergens gelezen dat honden een geurspoor vonden van Gino dat midden op straat ineens stopte.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is niet eens zeker dat hij is ingestapt in een auto en of het zijn step is dat is ook nog niet duidelijk
Ze weten allang of en waarschijnlijk dat die step van Gino was. Er is al royaal tijd geweest om die DNA match uit te voeren.quote:
Zus: Het heeft geen zin.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:58 schreef Starhopper het volgende:
Het is niet eens zeker dat hij is ingestapt in een auto en of het zijn step is dat is ook nog niet duidelijk
Waar haal jij dat gebrek aan dan weet jij wat wij niet weten? Zijn letterlijk tientallen scenario's te bedenkenquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:58 schreef Za het volgende:
[..]
Wegens het gebrek aan vele mogelijke scenario's
Vreemd. Andere zus zei weer wel dat hij bekend was in de buurt daar.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:59 schreef Kim-Holland het volgende:
De jongen kwam eigenlijk niet buiten bij zijn zus, nu die ene keer wel en dan nemen ze hem mee.
Bij de moeder was hij wel gewend om buiten te zijn..
Het kind was ook doodsbang. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen..
Ik denk dat de zus misschien toch wel ergens weet wie degene is die de jongen heeft meegenomen. De manier waarop ze praat geeft mij niet het gevoel dat het een totale onbekende moet zijn.
Dat er van alles aan de hand is in dat gezin lijkt mij wel duidelijk en daar is de jongen nu de dupe van.
Ook al zeggen ze dat de vader niet in beeld is, je weet niet wat hij wel of niet geprobeerd heeft om contact te krijgen met zijn zoon.
Als hij wel in beeld is bij de instanties mag hij ook gewoon het dossier doorzien toch? En dan weet hij gauw genoeg waar zijn zoon ondergedoken zit.
Wat ik ook wel vreemd vind, is dat de jongere zus zegt dat hij om half 8 thuis moest zijn, en pas rond half 9/9 uur is besloten om te beginnen met zoeken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:59 schreef Kim-Holland het volgende:
De jongen kwam eigenlijk niet buiten bij zijn zus, nu die ene keer wel en dan nemen ze hem mee.
Bij de moeder was hij wel gewend om buiten te zijn..
Het kind was ook doodsbang. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen..
Ik denk dat de zus misschien toch wel ergens weet wie degene is die de jongen heeft meegenomen. De manier waarop ze praat geeft mij niet het gevoel dat het een totale onbekende moet zijn.
Dat er van alles aan de hand is in dat gezin lijkt mij wel duidelijk en daar is de jongen nu de dupe van.
Ook al zeggen ze dat de vader niet in beeld is, je weet niet wat hij wel of niet geprobeerd heeft om contact te krijgen met zijn zoon.
Als hij wel in beeld is bij de instanties mag hij ook gewoon het dossier doorzien toch? En dan weet hij gauw genoeg waar zijn zoon ondergedoken zit.
Ja. Geen idee waarom een onbekende die 'm mee heeft genomen dan daar zo opzichtig die step neer zou leggen. Flikker 'm ergens in het water en ze vinden 'm voorlopig niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:00 schreef Perox het volgende:
[..]
Als het een misdrijf is, dan is het wel een gekke move om die step daar zo op die manier te dumpen. Kan ook in het bos / in het water / in de kliko. Lijkt wel of de bedoeling was dat de step werd gevonden. Of dat nou een dwaalspoor is of wat dan ook kan ik zo niet bedenken. Maar het is wel uiterst merkwaardig.
Daar mag je niks over zeggen want dat is victim blaming.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat ik ook wel vreemd vind, is dat de jongere zus zegt dat hij om half 8 thuis moest zijn, en pas rond half 9/9 uur is besloten om te beginnen met zoeken.
Daarom zegt ze ook, breng hem terug, het heeft geen zin.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:59 schreef Kim-Holland het volgende:
Die honden hebben het geurspoor van Gino gevolgd vanaf dat speelveldje. Dan geven ze zo'n hond een kledingstuk of een knuffel van Gino in dit geval en dan gaan die honden speuren. Dat spoor hield dus op circa 250 meter verder bij de Hertogenlaan huisnummer 82.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat honden een geurspoor vonden van Gino dat midden op straat ineens stopte.
Volgens bouwvakkers daar in de buurt lag die step daar 's ochtends al.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:01 schreef Ed1234 het volgende:
Wat ik ook vreemd vind, die step is pas de dag erop in de avond terug gevonden. En erg ver van de plek waar hij vermist raakte lag hij ook weer niet.
Lijkt het wel op. Dat die step een dwaalspoor is weet ze ook zeker. En dan nog die ruzie met Ayoub waarin een van beide roept "die jongen moet terug"...quote:
Dat vind ik niet zo vreemd. Kinderen van die leeftijd vergeten wel vaker even de tijd. En misschien hebben ze eerst bij wat vriendjes nagevraagd.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat ik ook wel vreemd vind, is dat de jongere zus zegt dat hij om half 8 thuis moest zijn, en pas rond half 9/9 uur is besloten om te beginnen met zoeken.
Misschien is er ook wel een groot vermoeden wie hem heeft meegenomen, maar dat hoeft niet te betekenen dat de politie dat gaat toegeven. Zal wel een overweging zijn voor het onderzoek en in het belang van de jongen.quote:
Hoe kom je aan de info dat ze ruzie hadden en hij terug moest?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt het wel op. Dat die step een dwaalspoor is weet ze ook zeker. En dan nog die ruzie met Ayoub waarin een van beide roept "die jongen moet terug"...
Ayoub, de vriend van Kelly, kwam echter pas na de middag bij Kelly aan. „Die jongen moet terugkomen”, zei hij waarna hij in eerste instantie binnenging. Zijn thuiskomst leidde tot de nodige spanning tussen de twee, waarna buurvrouwen Ayoub tot bedaren moesten brengen en hij weer van huis verdween.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe kom je aan de info dat ze ruzie hadden en hij terug moest?
Misschien was het verhaal rondom hem bekend maar hij zelf als persoon [nog] niet?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vreemd. Andere zus zei weer wel dat hij bekend was in de buurt daar.
3 vaders en dan nog de vraag welke vader bij wie hoortquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij zal toch wel vaker bij zijn oudste zus zijn geweest?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:11 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Misschien was het verhaal rondom hem bekend maar hij zelf als persoon [nog] niet?
Dat ze hem met een reden [mogelijke ontvoering] [nog] even binnen hielden? Behalve dan de dag dat hij verdween..
Iemand is al snel 'bekend' in zo'n volksbuurt maar dan vooral door de tam tam.
Ok hoor dit voor het eerst.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ayoub, de vriend van Kelly, kwam echter pas na de middag bij Kelly aan. „Die jongen moet terugkomen”, zei hij waarna hij in eerste instantie binnenging. Zijn thuiskomst leidde tot de nodige spanning tussen de twee, waarna buurvrouwen Ayoub tot bedaren moesten brengen en hij weer van huis verdween.
Stond zo in de Limburger
Niet elke gemeenschap leeft zoals jullie.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar mag je niks over zeggen want dat is victim blaming.
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even in de spoiler want het is nergens op gegrond, maar zou wel een optie kunnen zijn.Zeg dan niks, jezusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tap tap tap
Niet elke achterstandsbuurt is hetzelfde. In sommige is de sociale cohesie heel groot en in andere geeft niemand een fuck om elkaar.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet elke gemeenschap leeft zoals jullie.
In dat soort buurten verwacht je vaak niet dat zoiets gebeurt. Iedereen kent elkaar een beetje en let een beetje op elkaar. Vroeger ging ik ook wel eens bij een vriendje spelen zonder te vragen, was ik ook de tijd vergeten.
Maar jij springt 5 minuten na de afgesproken tijd zeker paniekerig op de fiets en gaat de hele buurt afzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |