abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2022 @ 00:44:36 #1
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 01:24:50 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 01:31:36 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 01:37:17 #4
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_204947502
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 19:34 schreef slavaukrainii het volgende:
Helaas is de Oekraïne een redelijk nieuwe land met weinig ervaring op het gebied van politiek. Leiders van Oekraïne moesten rustiger aan omgaan met Rusland en niet teveel doen wat Amerika verwacht.

Nu hebben we dus een oorlog met Putin en Putin zal niet stoppen , ook niet na 10 jaar. Terwijl de rest van de wereld rustig aan door gaat met hun leventje is Oekraïne aan het dood gaan en moeten de Oekrainiërs als een soort van proxy van Amerika oorlog voeren tegen de Russen.
slavaukrainii geregistreerd op: maandag 30 mei 2022 @ 16:56

Seems legit.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_204947683
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 01:37 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
slavaukrainii geregistreerd op: maandag 30 mei 2022 @ 16:56

Seems legit.
Weet dan meteen dat ze in roebels betaald krijgen... Ukraine voert oorlog tegen Rusland |:(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204947693
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ah ja. En het KLA werd niet gefinancierd vanuit grootschalige drugshandel door Albanese diaspora, er kwamen geen karrenvrachten aan wapens vanuit Albanië Kosovo binnen, er werden geen Albanezen in het geheim door de VS getraind in Albanië en daarna de grens met Kosovo over gestuurd. :') Nee, dat waren wél echte separatisten.
Wat is dit nou weer voor een whataboutism? De eerste president van de Volksrepubliek Donetsk, Alexander Borodai, is nota bene een Rus uit Moskou die nu in de Russische Doema zit. Oftewel, zowel de militaire als politieke leiders van die club waren gewoon Russen. Er is werkelijk niks separatistisch aan die volksrepublieken, het is gewoon Rusland aangevuld met wat 'Oekraïense' gelukszoekers.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2022 06:36:15 ]
  vrijdag 3 juni 2022 @ 07:58:35 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204948047
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 22:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Toch wel super dat wij altijd feilloos aan de goede kant van de geschiedenis staan en precies weten wie goed en slecht zijn.

Kosovo is Servisch grondgebied > wonen veel etnische Albanezen > willen onafhankelijkheid > gaan de gewapende strijd aan > Servische leger grijpt hard in > wij bombarderen ze zonder VN-mandaat > Kosovo roept onafhankelijkheid uit > "Ja, maar Servië is de agressor."

Donetsk en Luhansk is Oekraïens grondgebied > wonen veel etnische Russen > willen onafhankelijkheid > Oekraïens leger grijpt hard in > Rusland bombardeert ze zonder VN-mandaat > Donetsk en Luhansk roepen onafhankelijkheid uit > "Ja, maar Rusland voedt de onafhankelijkheidswens en verspreidt leugens en propaganda daarover, is de oorzaak van de onrust en het geweld van de separatisten in de regio en is de agressor".

Iedere andere interpretatie is "geschiedsvervalsing" en zonder meer onwaar. We hebben het gelijk altijd aan onze zijde.
Dit ben ik wel met je eens, een beetje hypocrisie is ook het Westen niet vreemd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 07:59:50 #8
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204948061
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 01:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Oorlogshelpdesk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204948272
De laatste dagen inderdaad veel dood en verderf.
Oekraïense troepen die stukjes grond ten noordwesten van Kherson veroveren ten koste van veel eigen manschappen.
Russische troepen die in de val gelokt werden in Severodonetsk, omdat de Oekraïense verdedigers hun in de waan lieten dat ze uit Severodonetsk zouden terugtrekken om daarmee het naast- en hoger gelegen Lysytsjank beter te verdedigen.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 08:45:55 #10
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204948374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 07:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit ben ik wel met je eens, een beetje hypocrisie is ook het Westen niet vreemd.
Deels heeft hij een punt, maar wel slechts deels. De situaties zijn namelijk nogal onvergelijkbaar.

Kosovo was wellicht niet de meest fraaie actie, maar de Joegoslavië oorlogen zaten nog vers in het geheugen van het Westen en op een herhaling van de bloedbaden in met name Bosnië, onvervalste genocide zat niemand te wachten. Zeker niet omdat Servië nou niet een heel fijne rol in die oorlogen had gespeeld.

De Donbass. Betrekkelijk rustig tot pakweg 2014, het jaar dat Rusland begon met de inmenging in de regio. Veel onduidelijkheid wat de bevolking nou echt wil en wat is bedacht door de Russen. Smerige spelletjes en directe inmenging van Rusland vanaf dag 1. Oorzaak en gevolg, wat wil de bevolking echt, wat zijn de consequenties voor de rest van het land? Volkomen onduidelijk en met een duidelijke katalysator, Rusland.

Kortom, of De Donbass regio onafhankelijk moet/mag worden, wat er met de Krim zou moeten gebeuren is allemaal besmeurd door Putin en zijn kornuiten. Smeerlapperij waarbij, tenzij je het bezetten van vreemd grondgebied en het neerschieten van burgervliegtuigen wel een goed idee vindt, goed en kwaad niet zo heel moeilijk te bepalen is eigenlijk. Niet omdat Oekraine een fantastisch paradijs is, maar omdat Rusland daadwerkelijk Nazi-Rusland is geworden.

Voor het overige is er altijd (en terecht) volop kritiek in allerlei media over historische oorlogen als Korea, Vietnam, Afghanistan, Irak, Libië, maar ook Grenada en Panama. Ik ken eigenlijk niemand die daarvan roept dat deze oorlogen en de acties daarin volledig onomstreden zijn.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 08:49:42 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204948406
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 07:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maar dat is geen reden om nu Ukraine niet te steunen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204948544
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 08:45 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Deels heeft hij een punt, maar wel slechts deels. De situaties zijn namelijk nogal onvergelijkbaar.

Kosovo was wellicht niet de meest fraaie actie, maar de Joegoslavië oorlogen zaten nog vers in het geheugen van het Westen en op een herhaling van de bloedbaden in met name Bosnië, onvervalste genocide zat niemand te wachten. Zeker niet omdat Servië nou niet een heel fijne rol in die oorlogen had gespeeld.

De Donbass. Betrekkelijk rustig tot pakweg 2014, het jaar dat Rusland begon met de inmenging in de regio. Veel onduidelijkheid wat de bevolking nou echt wil en wat is bedacht door de Russen. Smerige spelletjes en directe inmenging van Rusland vanaf dag 1. Oorzaak en gevolg, wat wil de bevolking echt, wat zijn de consequenties voor de rest van het land? Volkomen onduidelijk en met een duidelijke katalysator, Rusland.

Kortom, of De Donbass regio onafhankelijk moet/mag worden, wat er met de Krim zou moeten gebeuren is allemaal besmeurd door Putin en zijn kornuiten. Smeerlapperij waarbij, tenzij je het bezetten van vreemd grondgebied en het neerschieten van burgervliegtuigen wel een goed idee vindt, goed en kwaad niet zo heel moeilijk te bepalen is eigenlijk. Niet omdat Oekraine een fantastisch paradijs is, maar omdat Rusland daadwerkelijk Nazi-Rusland is geworden.

Voor het overige is er altijd (en terecht) volop kritiek in allerlei media over historische oorlogen als Korea, Vietnam, Afghanistan, Irak, Libië, maar ook Grenada en Panama. Ik ken eigenlijk niemand die daarvan roept dat deze oorlogen en de acties daarin volledig onomstreden zijn.
Oekraïne is een land met bijna 10 miljoen Russen. Als Oekraïne dan richting het Westen denkt te moeten gaan, moeten wij eerst denken, wat moeten wij met zoveel Russen in de EU en/of NAVO. Laat de Russische gebieden, zoals de Krim en de Donbas dan eerst maar als soevereine staten, los van de rest van Oekraïne.
pi_204948597
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:06 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Oekraïne is een land met bijna 10 miljoen Russen. Als Oekraïne dan richting het Westen denkt te moeten gaan, moeten wij eerst denken, wat moeten wij met zoveel Russen in de EU en/of NAVO. Laat de Russische gebieden, zoals de Krim en de Donbas dan eerst maar als soevereine staten, los van de rest van Oekraïne.
Met Oekraïne erbij heeft de EU bijna 500 miljoen inwoners, wat maakt het uit dat 8,5 miljoen daarvan Russen zijn? Moeten we Letland en Estland ook maar opdelen omdat daar in het oosten veel Russen wonen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2022 09:13:59 ]
pi_204948630
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:12 schreef J.B. het volgende:

[..]
Met Oekraïne erbij heeft de EU bijna 500 miljoen inwoners, wat maakt het uit dat 8,5 miljoen daarvan Russen zijn? Moeten we Letland en Estland ook maar opdelen omdat daar in het oosten veel Russen wonen?
Op dat laatste ben ik niet op tegen, als dat zo uit komt. Letland en Estland zijn elk kleiner dan bijvoorbeeld Gelderland. En zonder de Achterhoek kan Gelderland ook wel functioneren.
pi_204948709
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:17 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Op dat laatste ben ik niet op tegen, als dat zo uit komt. Letland en Estland zijn elk kleiner dan bijvoorbeeld Gelderland. En zonder de Achterhoek kan Gelderland ook wel functioneren.
Gelderland is geen land hé ;)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Forum Admin vrijdag 3 juni 2022 @ 09:30:18 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204948729
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:06 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wat is dit toch steeds voor rare "ik werk naar een gewenste uitkomst" logica?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_204948792
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Gelderland is geen land hé ;)
GelderLAND
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_204948804
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat is dit toch steeds voor rare "ik werk naar een gewenste uitkomst" logica?
De Joegoslavië-oorlog heeft mijn denken over het functioneren van staten met grote minderheden veranderd.
Het cynische is nu wel dat juist het land dat de minderheden uitgemoord en uitgeknikkerd heeft (de Servische meerderheid in Krajina) beloond wordt met het lidmaatschap van de EU (Kroatië)
pi_204948809
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 08:45 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kosovo was wellicht niet de meest fraaie actie, maar de Joegoslavië oorlogen zaten nog vers in het geheugen van het Westen en op een herhaling van de bloedbaden in met name Bosnië, onvervalste genocide zat niemand te wachten. Zeker niet omdat Servië nou niet een heel fijne rol in die oorlogen had gepseeld.
Die niet fijne rol was Servië al lang een breed nog een keer over aan het doen in de oorlog in Kosovo, toen kwam ook het punt dat de stemming in het Westen omsloeg. Daarvoor zaten die ook niet zo te wachten op een onafhankelijk Kosovo.
pi_204948854
quote:

[..]
:')

Letland en Estland zijn beiden groter dan Nederland.
pi_204948908
twitter

Heerlijk die wapen industrie die in Europa op gang komt! Straks iedereen een Amerikaans wapen of javelinnetje. Mooi man!

Thanks Biden!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_204948911
quote:

[..]
Elk ongeveer 10x groter dan Nederland.
pi_204948921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:40 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De Joegoslavië-oorlog heeft mijn denken over het functioneren van staten met grote minderheden veranderd.
Het cynische is nu wel dat juist het land dat de minderheden uitgemoord en uitgeknikkerd heeft (de Servische meerderheid in Krajina) beloond wordt met het lidmaatschap van de EU (Kroatië)
En nu vind je het een goed idee om etnische zuiveringen te gaan belonen door stukken grondgebied aan Rusland te gaan schenken? Die Russen zijn er vooral gekomen ten tijde van de Sovjet-Unie, en de Oekraïeners zijn voor een niet onaanzienlijk deel uitgehongerd tijdens de Holodomor. Lijkt me nogal een onverstandig precedent richting de toekomst.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2022 09:57:36 ]
  vrijdag 3 juni 2022 @ 09:59:15 #24
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_204948936
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:55 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

Heerlijk die wapen industrie die in Europa op gang komt! Straks iedereen een Amerikaans wapen of javelinnetje. Mooi man!

Thanks Biden!
Lekkere Russische propaganda.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 10:00:45 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204948941
Zijn ook beiden lid van de NAVO dus daar gaat helemaal niets mee gebeuren

Als de Russische minderheden daar moeite mee hebben dan kunnen ze gewoon vertrekken :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')