Je hoeft je niet aan te passen, maar als iemand met argumenten onderbouwd (die solide zijn) waarom Monaco misschien van de kalender af moet, doe jij dat af als iemand die alleen Netflix heeft gekeken en een spanningsboog van 20 seconden heeft.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang je niet gaat eisen dat iedereen die al jaren kijkt zich aan jou moet aanpassen, mag je best een mening hebben.

vorige week zagen we nog dat Verstappen die zilveren rammelbak niet voorbij kwam terwijl er echt wel een verschil in rondetijd zat, dat ze er naar streven prima maar zover is het nog lang nietquote:Op maandag 30 mei 2022 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
De FIA heeft er al op gehint dat ze die kant op willen, en ook teambazen denken dat DRS er uiteindelijk helemaal uit gaat.

Ik heb gedurende het weekend al meerdere keren beargumenteerd waarom Monaco best mag blijven. Daarbovenop heb ik kritiek op de manier waarop nieuwe fans zich opstellen.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:54 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Je hoeft je niet aan te passen, maar als iemand met argumenten onderbouwd (die solide zijn) waarom Monaco misschien van de kalender af moet, doe jij dat af als iemand die alleen Netflix heeft gekeken en een spanningsboog van 20 seconden heeft.
Erg raar. Laat iedereen lekker in z'n waarde.

Nee, daarom denk ik dat ze het gaan uitsmeren over een aantal seizoenen.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorige week zagen we nog dat Verstappen die zilveren rammelbak niet voorbij kwam terwijl er echt wel een verschil in rondetijd zat, dat ze er naar streven prima maar zover is het nog lang niet

Als je de euforie bij Red Bull en met name Perez zag, dan gaat Monaco nooit van de kalender af inderdaad.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:55 schreef TweedeKlum het volgende:
De coureurs hebben geen probleem met Monaco volgens mij dus dat lijkt me het beste criterium, prestige en zo.

En mensen hebben kritiek op de manier hoe jij je opstelt (en dat zijn er al 4 tel ik)quote:Op maandag 30 mei 2022 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarbovenop heb ik kritiek op de manier waarop nieuwe fans zich opstellen.

Popiejopieconferentiequote:Op maandag 30 mei 2022 11:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
Monaco is niet alleen de race, het is de hele entourage en de belangrijke onderlinge meetings.

ik weet niet precies hoe dat werkt maar de huidige auto's zijn gebouwd met DRS, voor volgend jaar zijn de regels onveranderd, dan kan je niet opeens zeggen we gooien DRS er langzaam uitquote:Op maandag 30 mei 2022 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, daarom denk ik dat ze het gaan uitsmeren over een aantal seizoenen.

Wie had er in 2018 kunnen voorspellen dat in 2022 de Indy 500 gewonnen zou worden door Magnus Eriksson, en de GP van Monaco door Sergio Pérezquote:Op maandag 30 mei 2022 11:58 schreef El_Thijs het volgende:
Monaco winnen is toch een soort eremedaille. An sich heb ik er niks tegen als ie blijft of gaat.

quote:Op maandag 30 mei 2022 11:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Als je de euforie bij Red Bull en met name Perez zag, dan gaat Monaco nooit van de kalender af inderdaad.

In monaco liggen de boten tenminste in echt water.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:02 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ook echt. En in Miami was dat nog de kwalijkste zaak

Ik denk dat dat wel kan, door simpelweg de opening van de DRS te verkleinen. Dan blijft alles verder hoe het is, maar heeft het minder effect.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet precies hoe dat werkt maar de huidige auto's zijn gebouwd met DRS, voor volgend jaar zijn de regels onveranderd, dan kan je niet opeens zeggen we gooien DRS er langzaam uit

Jij bent gaan kijken dus blijkbaar hadden die fossielen iets te pakken wat jij ook leuk vindt, en vervolgens wil je dat dan meteen veranderen? Als iij het maar belachelijk vindt dat voetballers hun handen niet mogen gebruiken dan is dat niet omdat jij zo goed weet dat het wiel opnieuw uitgevonden moet worden maar omdat je gewoon niet van voetbal houdt. Dat mag, maar laat het dan met rust zodat anderen ervan kunnen genieten.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:37 schreef DjVero het volgende:
Altijd maar in het verleden blijven hangen, "omdat het zo hoort", helpt iets echt vooruit, ja.Het zijn ook vaak de fossielen die veranderingen tegen blijven gaan.

?quote:Op maandag 30 mei 2022 12:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]![]()
Al die jaren ervoor tot en met Senna.

ze kunnen ook op de circuits de DRS zones weglaten, dan weten we snel genoeg of het nog nodig isquote:Op maandag 30 mei 2022 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel kan, door simpelweg de opening van de DRS te verkleinen. Dan blijft alles verder hoe het is, maar heeft het minder effect.

Of het feit dat het slechts zijn 3e winst in 12 jaar is.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:09 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
?
Ik was serieus. Ik heb Perez nog nooit zo blij gezien. Zegt genoeg over de status van de race.

Ja, dat ook inderdaad. Minder en/of korter.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze kunnen ook op de circuits de DRS zones weglaten, dan weten we snel genoeg of het nog nodig is

Zoals gezegd, ik kijk sinds 2005 vast (af en toe wat races daarvoor gevolgd, samen met m'n pa). Ik heb dus voldoende kennis en vergelijkingsmateriaal, zodat ik weet waar ik het over heb. En sinds 2005 heb ik geen enkele keer écht genoten van Monaco. Daarom ben ik ook 'blij' met Alonso die duidelijk liet zien wat voor circuit Monaco is. Een gat van plusminus 30 seconden laten vallen t.o.v. de coureur voor je in slechts een paar ronden en voor de rest het hele veld ophouden. Het hele fucking veld! En niemand die iets kan.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij bent gaan kijken dus blijkbaar hadden die fossielen iets te pakken wat jij ook leuk vindt, en vervolgens wil je dat dan meteen veranderen? Als iij het maar belachelijk vindt dat voetballers hun handen niet mogen gebruiken dan is dat niet omdat jij zo goed weet dat het wiel opnieuw uitgevonden moet worden maar omdat je gewoon niet van voetbal houdt. Dat mag, maar laat het dan met rust zodat anderen ervan kunnen genieten.

Ah, dat weet je bij jou natuurlijk nooit. Monaco is natuurlijk niet voor niets onderdeel van The Triple Crown.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:09 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
?
Ik was serieus. Ik heb Perez nog nooit zo blij gezien. Zegt genoeg over de status van de race.

denk dat er een stuk meer mensen moeite hebben met hoe jij je opstelt als zelfbenoemde "expert" hier maargoed.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En mensen hebben kritiek op de manier hoe jij je opstelt (en dat zijn er al 4 tel ik)
Met je “nieuwe fans”![]()

Nee joh, dat is juist hilarisch als hij daarna weer direct door de mand valt, wat dan ook keer op keer gebeurt.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk dat er een stuk meer mensen moeite hebben met hoe jij je opstelt als zelfbenoemde "expert" hier maargoed.

Niemand rijd op zijn sloffen in Monaco. Dat is het hem juist. Voor de coureurs de lastigste baan op de kalender.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:16 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ik kijk sinds 2005 vast (af en toe wat races daarvoor gevolgd, samen met m'n pa). Ik heb dus voldoende kennis en vergelijkingsmateriaal, zodat ik weet waar ik het over heb. En sinds 2005 heb ik geen enkele keer écht genoten van Monaco. Daarom ben ik ook 'blij' met Alonso die duidelijk liet zien wat voor circuit Monaco is. Een gat van plusminus 30 seconden laten vallen t.o.v. de coureur voor je in slechts een paar ronden en voor de rest het hele veld ophouden. Het hele fucking veld! En niemand die iets kan.Trulli deed dat vroeger ook, maar moest daar wel enige inspanning voor leveren. Alonso reed op z'n sloffen gister.
Paul Ricard heb ik ook altijd een dodelijk saaie race gevonden. Vorig jaar was ineens dodelijk spannendMaar daar kan in ieder geval ingehaald worden, dus is het mij om het even.
De rest van je post, helemaal mee eens. Maar gewoon niet op dit circuit!

Snap ik, wakker blijven lijkt me praktisch onmogelijk.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niemand rijd op zijn sloffen in Monaco. Dat is het hem juist. Voor de coureurs de lastigste baan op de kalender.

Je begrijpt hopelijk wel wat beeldspraak is, toch? Eerst zo'n gat laten vallen en vervolgens doodleuk een aantal keer de snelste ronde rijden. Dan rijd je daarvóór op je sloffen, ja. Figuurlijk gezien, heaquote:Op maandag 30 mei 2022 12:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niemand rijd op zijn sloffen in Monaco. Dat is het hem juist. Voor de coureurs de lastigste baan op de kalender.

Dat is meer een probleem voor de toeschouwers. Voor de coureurs zekers niet.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:22 schreef Questular het volgende:
[..]
Snap ik, wakker blijven lijkt me praktisch onmogelijk.

quote:Op maandag 30 mei 2022 12:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]

Benoem het eens dan? Want voor mij is, als het over krappe en onoverzichtelijke bochten gaat, een Saudi Arabië van dezelfde categorie. Los van de historische waarde.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Laat het bijzondere van Monaco wmb wel goed zien.

continu op de limiet met de muur dichtbij, elk foutje is dodelijk. Eén keer je concentratie kwijt en je ligt er uit. En dat gebeurd bij de toppers en bij de rookies. En juist die historische waarde draagt daar bij aan toe.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Benoem het eens dan? Want voor mij is, als het over krappe en onoverzichtelijke bochten gaat, een Saudi Arabië van dezelfde categorie. Los van de historische waarde.

Alonso heeft in een driver interview gezegd dat hij de eerste 15 rondes van die laatste stint zijn banden heeft gespaard.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]

Ik sinds de jaren 70.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:16 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ik kijk sinds 2005 vast (af en toe wat races daarvoor gevolgd, samen met m'n pa). Ik heb dus voldoende kennis en vergelijkingsmateriaal, zodat ik weet waar ik het over heb. En sinds 2005 heb ik geen enkele keer écht genoten van Monaco. Daarom ben ik ook 'blij' met Alonso die duidelijk liet zien wat voor circuit Monaco is. Een gat van plusminus 30 seconden laten vallen t.o.v. de coureur voor je in slechts een paar ronden en voor de rest het hele veld ophouden. Het hele fucking veld! En niemand die iets kan.Trulli deed dat vroeger ook, maar moest daar wel enige inspanning voor leveren. Alonso reed op z'n sloffen gister.
Paul Ricard heb ik ook altijd een dodelijk saaie race gevonden. Vorig jaar was ineens dodelijk spannendMaar daar kan in ieder geval ingehaald worden, dus is het mij om het even.
er was nog een andere reden: de 5 secondes penaltyquote:Op maandag 30 mei 2022 12:36 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Alonso heeft in een driver interview gezegd dat hij de eerste 15 rondes van die laatste stint zijn banden heeft gespaard.
En dus express zo langzaam reed.
Daarna gaf hij een comeback op het gemekker van Mercedes, door te stellen dat toen hij sneller ging rijden Lewis niet meer mee kon komen.

En als het allebei een vrij irritante manier van discussiëren is?quote:Op maandag 30 mei 2022 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk dat er een stuk meer mensen moeite hebben met hoe jij je opstelt als zelfbenoemde "expert" hier maargoed.

Ja, maar hij hield Hamilton ook in Hongarije achter hem terwijl hij 3 seconden langzamer was, en Perez kon het zelfs rondenlang in Abu Dhabi met een veel langzamere auto. Was er geen rooie vlag geweest en stond men op verschillende banden was het een ander verhaal geweest hoewel waarschijnlijk niet voor Alonso en Hamilton.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:16 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik heb ook een beetje een moeilijk verhouding met Monaco dat ik dacht die sla ik in het vervolg over maar dan viel het vaak toch weer mee. Maar de diversiteit van circuits is ook wat waard, met name ook omdat Monaco wel erg extreem is en het ook een baan is waar bepaalde coureurs het heel goed doen, en bepaalde coureurs relatief zwak zijn.quote:Paul Ricard heb ik ook altijd een dodelijk saaie race gevonden. Vorig jaar was ineens dodelijk spannendMaar daar kan in ieder geval ingehaald worden, dus is het mij om het even.

Dat stamt uit een nogal ver verleden, natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ah, dat weet je bij jou natuurlijk nooit. Monaco is natuurlijk niet voor niets onderdeel van The Triple Crown.

quote:Op maandag 30 mei 2022 12:47 schreef damsco het volgende:
Ik kijk f1 al sinds 1950. Kan me nog goed herinneren hoe ik als kleine jongen Farina in Silverstone over de finish zag komen. Waren leuke tripjes.

Volgens mij waren dat andere tripjes dan je bedoelt.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:47 schreef damsco het volgende:
Ik kijk f1 al sinds 1950. Kan me nog goed herinneren hoe ik als kleine jongen Farina in Silverstone over de finish zag komen. Waren leuke tripjes.

Vanwege de 5s penalty van ocon ging hij juist harder rijden. Niet langzaam aan het begin van de stint, dat zou onlogisch zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:37 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik sinds de jaren 70.
En ben het er volledig mee eens
Mooi dit ->
[ afbeelding ]
[..]
er was nog een andere reden: de 5 secondes penalty

Bij Leclerc gaat dat tegenwerken dit seizoen. Zal waarschijnlijk voorlopig snelste blijven in kwali's maar foutjes in de race worden direct afgestraft. Ook al ligt dat dit seizoen vooral aan zijn team. Gisteren was gewoon lachwekkend.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:33 schreef Tijn het volgende:
Ik zag gisteren nog een interessant statistiekje trouwens: Leclerc heeft in z'n F1-carrière 13 keer op pole position gestaan en 4 keer een race gewonnen.
Max heeft ongeveer even vaak pole gehad (14 keer), maar wel 24 overwinning op z'n naam gezet.
Bij Lewis Hamilton is het trouwens precies gelijk (103 poles en overwinningen). Dat zal, zoals het er nu uitziet, ook wel zo blijven

Hoezo ? Alonso ging er paar seizoenen terug nog voor.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat stamt uit een nogal ver verleden, natuurlijk.

Denk dat Leclerc in de races sowieso nog maar 1 echte fout gemaakt heeft?quote:Op maandag 30 mei 2022 13:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Bij Leclerc gaat dat tegenwerken dit seizoen. Zal waarschijnlijk voorlopig snelste blijven in kwali's maar foutjes in de race worden direct afgestraft. Ook al ligt dat dit seizoen vooral aan zijn team. Gisteren was gewoon lachwekkend.

Dat zal, maar daar zit hem dan ook precies de crux: Hamilton (of welke coureur dan ook) kán he-le-maal niets op dit circuit in zo'n geval.quote:Op maandag 30 mei 2022 13:14 schreef TweedeKlum het volgende:
Volgens mij was Alonso gewoon Hamilton aan het trollen, daar zie ik hem echt wel voor aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |