quote:Op zaterdag 28 mei 2022 18:44 schreef Mortaxx het volgende:
Ziet er naar uit dat dit de 9e rode week op rij gaat worden. Is dat wel eens eerder gebeurd?
14 weken aan een stuk in 2011quote:
Psssj heb het op meerdere sites gelezen... de media rondom crypto is blijkbaar net zo betrouwbaar als crypto zelfquote:
De vraag is welke wet hij gebroken heeft (in Zuid-Korea) ik gok geen want er is geen bewijs dat hij achter die aanval op USTC zat zelf. Voor de rest heeft hij volgens mij niks direct strafbaars gedaan hoewel erg natuurlijk een heel sterk vermoeden is dat het allemaal een scam is/was.quote:Op zondag 29 mei 2022 13:39 schreef FundsAreSafu het volgende:
Hoezo zit Do Kwon niet in de gevangenis en kan hij gewoon weer een nieuwe scam lanceren?
Zo zoetjes aan begint dit toch wel van een andere orde te worden dan de bear van 2018. Waren het daar nog vooral IPO's die domweg mislukten, met hier en daar een scam, hier lijkt de hele defi-sfeer wel uit schimmige constructies en/of rugpulls te bestaan met wellicht als je goed zoekt een enkele bonafide chain. In meerderheid ondoorzichtige en eigenlijk helemaal niet zo heel decentrale gebakken lucht.quote:
Ik denk dat deze bear markt een stuk erger zal worden dan die van 2018. Als straks ook nog tether implodeertquote:Op zondag 29 mei 2022 20:24 schreef recursief het volgende:
[..]
Zo zoetjes aan begint dit toch wel van een andere orde te worden dan de bear van 2018. Waren het daar nog vooral IPO's die domweg mislukten, met hier en daar een scam, hier lijkt de hele defi-sfeer wel uit schimmige constructies en/of rugpulls te bestaan met wellicht als je goed zoekt een enkele bonafide chain. In meerderheid ondoorzichte en eigenlijk helemaal niet zo heel decentrale gebakken lucht.
Ik vrees dat er nog veel meer om gaat vallen en dat de sector als geheel nog een grote knauw gaat krijgen.
Niet in cryptoquote:Op zondag 29 mei 2022 11:31 schreef Nattekat het volgende:
Is het al tijd om al mijn spaargeld in crypto te gooien?
Ik zou dat spaargeld opdelen en het wekelijks DCAen voor de rest van het jaar ofzo, we zouden prima nog onder de 20k kunnen gaan. Of niet, maar in één keer met een lump sum de bodem proberen te timen lijkt me zelfoverschattingquote:Op zondag 29 mei 2022 22:58 schreef Nattekat het volgende:
Eigenlijk is het enige wat mij ervan weerhoudt om spaargeld in de mix te gooien (met keiharde stoploss op mijn complete crypto eigendommen om dat spaargeld er altijd weer uit te krijgen) het gevaar voor een globale recessie. We hebben al gezien hoe crypto gekoppeld is aan de reguliere beurs, dus dat is wel een dingetje.
Het is niet dat niemand dit heeft geroepen vanaf het begin.quote:Op zondag 29 mei 2022 20:24 schreef recursief het volgende:
[..]
Zo zoetjes aan begint dit toch wel van een andere orde te worden dan de bear van 2018. Waren het daar nog vooral IPO's die domweg mislukten, met hier en daar een scam, hier lijkt de hele defi-sfeer wel uit schimmige constructies en/of rugpulls te bestaan met wellicht als je goed zoekt een enkele bonafide chain. In meerderheid ondoorzichtige en eigenlijk helemaal niet zo heel decentrale gebakken lucht.
Ik vrees dat er nog veel meer om gaat vallen en dat de sector als geheel nog een grote knauw gaat krijgen.
Wees geen bagholder van alts.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:32 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Samenvatting voor de twitterschuwe medemens
Altijd zo bijzonder dat jij achteraf komt vertellen wat je hebt gedaan ipv vooraf aan te kondigen wat je plan is.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:36 schreef firefly3 het volgende:
Mijn persoonlijke beslissing om de afgelopen dagen veel Bitcoin te kopen lijkt de juiste te zijn.. juni lijkt een bullish maand te worden omdat écht iedereen bang is/was.
Volgens mij was de wajong payday net geweest. Dus het zou wel eens kunnen kloppen deze keer.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Altijd zo bijzonder dat jij achteraf komt vertellen wat je hebt gedaan ipv vooraf aan te kondigen wat je plan is.
Ik zei het om 12 uur snachts voor de stijging, maar die posts zijn verwijderdquote:Op maandag 30 mei 2022 11:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Altijd zo bijzonder dat jij achteraf komt vertellen wat je hebt gedaan ipv vooraf aan te kondigen wat je plan is.
Als je naar vaak genoeg iets roept heb je altijd wel een keer achteraf gezien gelijk gehad. Tegenover deze staan shills van coins als Luffy en Tenshi en niet te vergeten iets over de "superveilige stablecoin TerraUSD".quote:Op maandag 30 mei 2022 11:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik zei het om 12 uur snachts voor de stijging, maar die posts zijn verwijderd
Het eerste wat ik dacht bij het concept van NFT's was denken aan PostNL dat ze nu weer een poging kunnen doen met wat ze eerder hebben geprobeerd; een e-mail verzenden betaald maken...quote:
Ik verwacht dat heel juni bullish zal zijn. Hierbij zal BTC, Luffy en Tenshi gaan knallen. 50% van UST had ik redelijk op tijd weggehaald.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Als je naar vaak genoeg iets roept heb je altijd wel een keer achteraf gezien gelijk gehad. Tegenover deze staan shills van coins als Luffy en Tenshi en niet te vergeten iets over de "superveilige stablecoin TerraUSD".
Hadden ze het maar op de blockchain moeten zetten dan konden ze het niet verwijderenquote:
Een fok mod die aan ponzi promotie doet.quote:
Ik doe enkel een constateringquote:Op maandag 30 mei 2022 20:18 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Een fok mod die aan ponzi promotie doet.
Volgens mij zitten we inmiddels wel op een hele erge dieptepunt..
quote:Op maandag 30 mei 2022 20:02 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
200 coins en er elke week wel 1 kwijt raken![]()
Of wall street vrij waardoor alles niet naar beneden getrokken wordt...quote:Op maandag 30 mei 2022 23:23 schreef Ronald het volgende:
Pamp eet, de juni bull maand is vroeg begonnen
True story, ik zei er wat naars over en dat is ook wegquote:Op maandag 30 mei 2022 11:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik zei het om 12 uur snachts voor de stijging, maar die posts zijn verwijderd
Dit.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 00:35 schreef YuckFou het volgende:
[..]
True story, ik zei er wat naars over en dat is ook weg
Dus je hebt een bijzonder hoog risico genomen door alles in een dip te kopen. Toevallig heeft Madelon Vos een DCA lopen van 20 maanden. Wat een veel lager risico was. En die staat zo'n beetje quitte.quote:
Beetje veel aannames van je.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:05 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dus je hebt een bijzonder hoog risico genomen door alles in een dip te kopen. Toevallig heeft Madelon Vos een DCA lopen van 20 maanden. Wat een veel lager risico was. En die staat zo'n beetje quitte.
Dat plaatje klopt dan wel weer. Je vind vooral jezelf ontzettend slim. In de praktijk blijkt dat alles mee te vallen
De wereldeconomie is alleen totaal anders dan toen Elon Musk, El Salvador en de rest Bitcoin kochten.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:51 schreef firefly3 het volgende:
Je weet de prijs waarmee Elon Musk, El Salvador en Michael Saylor Bitcoin hebben gekocht.
Als de prijs van Bitcoin flink hieronder zit, en je blijft braaf iedere maand bijvoorbeeld 100 euro Bitcoin kopen in plaats van 200 euro aan Bitcoin, is het je eigen keuze dat je de trage route naar Rome neemt.
Ja klopt. Ik geloof echter dat na een diepe dip, er vaak een krachtig herstel komt. De massa is meestal te laat met kopen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De wereldeconomie is alleen totaal anders dan toen Elon Musk, El Salvador en de rest Bitcoin kochten.
Die gast is net een hoop geld verloren met zijn farms, laat hem ff copen met een paar procent winst via btc. Misschien gaat ie het ooit nog inzien.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:27 schreef dimmak het volgende:
DCA vergelijken met lump sum op korte termijn is ook wel weer kneiter achterlijk hoor.
Waarom zou je niet beide tactieken combineren, afhankelijk van macro events? 70% DCA doen en 30% lump sum bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:27 schreef dimmak het volgende:
DCA vergelijken met lump sum op korte termijn is ook wel weer kneiter achterlijk hoor.
Het verlies van UST heb ik al lang goed gemaakt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:59 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Die gast is net een hoop geld verloren met zijn farms, laat hem ff copen met een paar procent winst via btc. Misschien gaat ie het ooit nog inzien.
Doe wat je niet laten kunt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet beide tactieken combineren, afhankelijk van macro events? 70% DCA doen en 30% lump sum bijvoorbeeld?
80% van dit forum koopt ook weleens iets anders dan Bitcoin en houdt zich niet strict aan Bitcoin DCA.quote:
80% notoire domoren.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
80% van dit forum koopt ook weleens iets anders dan Bitcoin en houdt zich niet strict aan Bitcoin DCA.
Lekker relevant aan mijn post..quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
80% van dit forum koopt ook weleens iets anders dan Bitcoin en houdt zich niet strict aan Bitcoin DCA.
En als ik gelijk heb dat we in juni flink gaan knallen, kunnen we dan wél DCA vs lump sum vergelijken? Veel mensen hebben de afgelopen jaar/1.5 jaar Bitcoin gewoon veels te duur gekocht dmv DCA. Dit valt niet te ontkennen.quote:
Nou nee, zo werkt het alleen achteraf. Maar dat is al een keer of honderd uitgelegd, dus laten we dat niet nog een keer over doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Veel mensen hebben de afgelopen jaar/1.5 jaar Bitcoin gewoon veels te duur gekocht dmv DCA. Dit valt niet te ontkennen.
Stop eens met zo dom praten de hele tijd...quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En als ik gelijk heb dat we in juni flink gaan knallen, kunnen we dan wél DCA vs lump sum vergelijken? Veel mensen hebben de afgelopen jaar/1.5 jaar Bitcoin gewoon veels te duur gekocht dmv DCA. Dit valt niet te ontkennen.
We gaan nu weer knallen overigens.
Het zit wel goed met je.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En als ik gelijk heb dat we in juni flink gaan knallen, kunnen we dan wél DCA vs lump sum vergelijken? Veel mensen hebben de afgelopen jaar/1.5 jaar Bitcoin gewoon veels te duur gekocht dmv DCA. Dit valt niet te ontkennen.
We gaan nu weer knallen overigens.
Ik heb ritjes gemaakt van meer dan 500% met Dogecoin en Shiba.. en hetzelfde verwacht ik met Kishu en Luffy als éénmaal de bullmarket weer op gang is. Dusja.. die 34% per jaar is niets.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:34 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Stop eens met zo dom praten de hele tijd...
[ afbeelding ]
Het is maar te bezien of jou return hoger is dan 34% per jaar. Gezien al je slechte calls hier waarschijnlijk niet..
Persoonlijk verdelen over meerdere coins werkt voor mij het beste. Gewoon wat Bitcoin, Ethereum en wat altcoins. Succes!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:21 schreef LekkerSimpel1 het volgende:
Ik heb nog ¤700,- in mijn crypto wallet. Op welke zou ik dit inzetten?
Toch nog even dit: dit is het hele idee van DCA he, dat je niet je timeframe cherrypickt om achteraf je gelijk te halen, maar dat je periodes waarin je, achteraf bezien, misschien wat duur gekocht hebt afwisselt met periodes waarin je, ook weer achteraf bezien, redelijk goedkoop gekocht hebt en dat je het gemiddeld dus prima doet. Een strategie waarbij je de markt probeert te timen is een risicovergroter en DCA is een risicodemper.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Veel mensen hebben de afgelopen jaar/1.5 jaar Bitcoin gewoon veels te duur gekocht dmv DCA. Dit valt niet te ontkennen.
Op dit moment zou ik een plukje ETH kopen, en dan via bETH or stETH vastzetten tot na de mergequote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:21 schreef LekkerSimpel1 het volgende:
Ik heb nog ¤700,- in mijn crypto wallet. Op welke zou ik dit inzetten?
Klopt. Daarom wordt dit vooral een beginnersstrategie genoemd.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:12 schreef recursief het volgende:
[..]
Toch nog even dit: dit is het hele idee van DCA he, dat je niet je timeframe cherrypickt om achteraf je gelijk te halen, maar dat je periodes waarin je, achteraf bezien, misschien wat duur gekocht hebt afwisselt met periodes waarin je, ook weer achteraf bezien, redelijk goedkoop gekocht hebt en dat je het gemiddeld dus prima doet. Een strategie waarbij je de markt probeert te timen is een risicovergroter en DCA is een risicodemper.
Bron?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Klopt. Daarom wordt dit vooral een beginnersstrategie genoemd.
https://jouwpersoonlijkegroei.nl/dollar-cost-averaging-dca/quote:
Voor normale aandelen hebben ze zeker een punt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
https://jouwpersoonlijkegroei.nl/dollar-cost-averaging-dca/
Wanneer gebruik je het juist niet?
Ben je allang geen beginner meer in beleggen, dan is DCA wellicht niet de juiste strategie voor jou. Het is dan simpelweg te gemakkelijk, aangezien DCA eigenlijk automatisch periodiek beleggen is.
https://morioh.com/p/2e0b9b605fdf
In essence, we can say that dollar-cost averaging is a suitable investment strategy for beginners or individuals who do not want to burden themselves
https://seedly.sg/posts/is-dollar-cost-averaging-one-of-the-strategies-that-beginners-should-think-about/
As a beginner myself, I utilise the technique of DCA for most of my investments. It is definitely a strategy you should consider, especially if lump-sum investing makes you hesitate or falter when entering the market.
Voor mensen die met lump sum niet meer geld kunnen verdienen dan met DCA, is DCA Bitcoin inderdaad het beste en veiligst. Echter heb je ook lagere rendementen hiermee vanwege het lage risico uiteraard.
Dat DCA die cijfers geven, betekent niet dat als je wat voorzichtiger geweest zou zijn tijdens megastijgingen en wat meer had gekocht tijdens bearmarkets, dat je niet véél meer geld zou hebben verdiend.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:04 schreef dimmak het volgende:
[..]
Voor normale aandelen hebben ze zeker een punt.
[ afbeelding ]
De eerste link is van een site die alleen maar probeert zoveel mogelijk affiliate inkomsten te behalen dus die neem ik met een korrel zout. De andere twee zijn blogposts met een mening. Als je kijkt naar gepubliceerd onderzoek, gedegen gefundeerd en met controleerbare data, dan blijkt het toch net even wat anders te liggen. Zie bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
https://jouwpersoonlijkegroei.nl/dollar-cost-averaging-dca/
Wanneer gebruik je het juist niet?
Ben je allang geen beginner meer in beleggen, dan is DCA wellicht niet de juiste strategie voor jou. Het is dan simpelweg te gemakkelijk, aangezien DCA eigenlijk automatisch periodiek beleggen is.
https://morioh.com/p/2e0b9b605fdf
In essence, we can say that dollar-cost averaging is a suitable investment strategy for beginners or individuals who do not want to burden themselves
https://seedly.sg/posts/is-dollar-cost-averaging-one-of-the-strategies-that-beginners-should-think-about/
As a beginner myself, I utilise the technique of DCA for most of my investments. It is definitely a strategy you should consider, especially if lump-sum investing makes you hesitate or falter when entering the market.
Voor mensen die met lump sum niet meer geld kunnen verdienen dan met DCA, is DCA Bitcoin inderdaad het beste en veiligst. Echter heb je ook lagere rendementen hiermee vanwege het lage risico uiteraard.
Er is ontzettend veel gedegen onderzoek gedaan naar market timing vs spreiding van risico's (bijvoorbeeld door DCA). Het enige dat overtuigend in het voordeel spreekt van mensen die de markt willen timen spreekt is als je dat kan doen op grond van voorkennis, kennis die anderen niet hebben. Dus als je nu al weet dat Michael Saylor morgen al zijn BTC investeringen gaat dumpen kun je de markt timen omdat jij kennis hebt die andere niet hebben.quote:The advantage of DCA not requiring market timing skills is particularly appealing, especially for ordinary investors, as it has been well documented that market timing is extremely
difficult to achieve, even for professional or experienced investors. For example, Cuthbertson
et al. (2010) show that only approximately 1% of UK mutual funds demonstrate significant
market timing skills. Economically, this implies that learning (costs) in terms of the optimal
investment timing are extremely high, and so DCA provides a method of bypassing the learning
of such skills. Additionally, DCA is preferable to lump sum (LS) investing from an economic
perspective because DCA places fewer liquidity and other budgetary constraints upon firms and
individuals (see for instance Telyukova (2013), Campbell and Hercowitz (2019) and Boguth and
Simutin (2018)).
Nee hoor, het onderzoek van Cuthbertson bijvoorbeeld ging over klassieke asset classes.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:04 schreef dimmak het volgende:
[..]
Voor normale aandelen hebben ze zeker een punt.
Dan zorg je er toch voor dat je bij die 1% hoort? Zelf heb ik ook directe lijntjes met o.a. fondsbeheerders.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:09 schreef recursief het volgende:
[..]
De eerste link is van een site die alleen maar probeert zoveel mogelijk affiliate inkomsten te behalen dus die neem ik met een korrel zout. De andere twee zijn blogposts met een mening. Als je kijkt naar gepubliceerde onderzoek, gedegen gefundeerd en met controleerbare data, dan blijkt het toch net even wat anders te liggen. Zie bijvoorbeeld:
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3588099
[..]
Er is ontzettend veel gedegen onderzoek gedaan naar market timing vs spreiding van risico's (bijvoorbeeld door DCA). Het enige dat overtuigend in het voordeel spreekt van mensen die de markt willen timen spreekt is als je dat kan doen op grond van voorkennis, kennis die anderen niet hebben. Dus als je nu al weet dat Michael Saylor morgen al zijn BTC investeringen gaat dumpen kun je de markt timen omdat jij kennis hebt die andere niet hebben.
Als niemand voorkennis heeft blijkt vrijwel niemand consequent en consistent de markt te kunnen timen. Cuthbertson vond dat slechts 1% van de fondsen de skills hebben om de markt te kunnen timen en het dan beter te doen dan een strategie als DCA die risico' spreidt. Daarbij moet dan ook nog worden aangetekend dat het de vraag is wel hebben die ook echt hebben, of die 1 procent die skils echt heeft of dat die waarde binnen de onzekerheidsmarges van het onderzoek valt en dus net zo goed0% kan zijn.
Wat Cuthbertson (en vele anderen) in ieder geval hebben laten zien is dat je DCA in vergelijking met "Timing the market" niet kan wegzetten als een beginnersstrategie, omdat hooguit ongeveer 1% van de professionele fondsbeheerders voldoende skills heeft om extra voordeel te kunnen halen uit het timen van de markt. En ja, dat is gebaseerd op gedegen (kwantitatief) economisch onderzoek, en niet op een paar blogs of de schrijfsels van een affiliate marketeer.
Nee dat is wel duidelijk, maar je weet ook dat Bitcoin steeds minder volatiel wordt? De markt was dus nog lastiger te timen dan dat hij nu is. Dat je nu in een jaar tijd een paar keer goed zit met lump sum betekend niet dat dat de beste strategie is voor Bitcoin.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat DCA die cijfers geven, betekent niet dat als je wat voorzichtiger geweest zou zijn tijdens megastijgingen en wat meer had gekocht tijdens bearmarkets, dat je niet véél meer geld zou hebben verdiend.
Aah nu komt de aap uit de mouw. Firefly heeft contacten.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan zorg je er toch voor dat je bij die 1% hoort? Zelf heb ik ook directe lijntjes met o.a. fondsbeheerders.
Je moet keihard je huiswerk doen, je kunt niet zomaar rijk worden.
Ik geloof niet in 1 "beste strategie". Maar ik begrijp je punt wel dat DCA in verhouding heel veilig is en altijd wél iets oplevert.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:14 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee dat is wel duidelijk, maar je weet ook dat Bitcoin steeds minder volatiel wordt? De markt was dus nog lastiger te timen dan dat hij nu is. Dat je nu in een jaar tijd een paar keer goed zit met lump sum betekend niet dat dat de beste strategie is voor Bitcoin.
Niet dat ik daarmee de toekomst kan voorspellen of echt informatie krijg, want het is allemaal vertrouwelijk. Je voelt alleen wél de vibe.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:15 schreef dimmak het volgende:
[..]
Aah nu komt de aap uit de mouw. Firefly heeft contacten.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik durf te stellen dat je lult. Daarnaast lees je niet goed: Cuthbertson vond dat zelfs van de doorgewinterde professionele fondsbeheerders ten hoogste 1% significante timing skills heeft. Dus tenminste 99% van de professionals behaalt op termijn geen voordeel uit "timing the market". En dan noem jij DCA een strategie voor beginners. Je weet echt niet waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan zorg je er toch voor dat je bij die 1% hoort? Zelf heb ik ook directe lijntjes met o.a. fondsbeheerders.
Je moet keihard je huiswerk doen, je kunt niet zomaar rijk worden.
Hoe komt het dat ik de afgelopen 15 jaar in de aandelenmarkt veel winst heb gemaakt, zelfs de helft van de bearmarkets in de plus stond? En met Shiba en Dogecoin zo'n +500% heb gemaakt, Ben ik een uitverkorene?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat je lult. Daarnaast lees je niet goed: Cuthbertson vond dat zelfs van de doorgewinterde professionele fondsbeheerders ten hoogste 1% significante timing skills heeft. Dus tenminste 99% van de professionals behaalt op termijn geen voordeel uit "timing the market". En dan noem jij DCA een strategie voor beginners. Je weet echt niet waar je het over hebt.
Hoe het komt interesseert me geen reet. Ik zie je wel vaak met gecherrypickt "bewijs" aankomen, dus bijvoorbeeld een timeframe dat jou goed uitkomt. Ik kan je beweringen over de winst die je hebt gemaakt niet controleren en ik kan ook niet controleren of je de markt outperformt, maar op grond van de wel controleerbare beweringen die je doet neem ik het allemaal met een dikke korrel zout. Je post namelijk nogal veel controleerbare onzin.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hoe komt het dat ik de afgelopen 15 jaar in de aandelenmarkt veel winst heb gemaakt, zelfs de helft van de bearmarkets in de plus stond? En met Shiba en Dogecoin zo'n +500% heb gemaakt, Ben ik een uitverkorene?
Ik heb met ETH bijna 240.000% (tweehonderveertigduizend procent) gemaakt en meer recent nog met UBX een kleine 5000%. Maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd zo goed doe.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:37 schreef firefly3 het volgende:
En met Shiba en Dogecoin zo'n +500% heb gemaakt
Leuk die fantasien achteraf en de cherrypicking van je 200 coins, maar daar koop ik niets vanquote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb ritjes gemaakt van meer dan 500% met Dogecoin en Shiba.. en hetzelfde verwacht ik met Kishu en Luffy als éénmaal de bullmarket weer op gang is. Dusja.. die 34% per jaar is niets.
Kishu en luffy zeg ik nu toch van tevoren? Je blijft grappigquote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:17 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Leuk die fantasien achteraf en de cherrypicking van je 200 coins, maar daar koop ik niets van
De beste beleggers ter wereld raden vaak DCA en index funds aan. Maar uiteraard is dat slechts voor beginners!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Hoe het komt interesseert me geen reet. Ik zie je wel vaak met gecherrypickt "bewijs" aankomen, dus bijvoorbeeld een timeframe dat jou goed uitkomt. Ik kan je beweringen over de winst die je hebt gemaakt niet controleren en ik kan ook niet controleren of je de markt outperformt, maar op grond van de wel controleerbare beweringen die je doet neem ik het allemaal met een dikke korrel zout. Je post namelijk nogal veel controleerbare onzin.
Hij zegt 1/1.5 jaar. Kom jij met 2 jaar aanzetten en noem je hem domquote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:34 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Stop eens met zo dom praten de hele tijd...
[ afbeelding ]
Het is maar te bezien of jou return hoger is dan 34% per jaar. Gezien al je slechte calls hier waarschijnlijk niet..
Wat wil je dan? Een timeframe zo kiezen dat het past bij het punt dat je wil maken? Het gaat er nou juist om hoe je gemiddeld performt ten opzichte van de markt. Het zegt helemaal niet dat je het de laatste anderhalf jaar fantastisch hebt gedaan of niet, als je niet weet of dat misschien wel een hele grote uitzondering was op je gemiddelde performance.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:26 schreef SOG het volgende:
[..]
Hij zegt 1/1.5 jaar. Kom jij met 2 jaar aanzetten en noem je hem dom![]()
Als je 1 jaar invult draai je (een klein) verlies
Zo kan ik er ook een paar verzinnen. Als je dan nog steeds in verlies staat, pak je gewoon de 6 jaar timeframe om een punt te maken dat je gemiddeld nog in de winst staatquote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:49 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Een timeframe zo kiezen dat het past bij het punt dat je wil maken? Het gaat er nou juist om hoe je gemiddeld performt ten opzichte van de markt. Het zegt helemaal niet dat je het de laatste anderhalf jaar fantastisch hebt gedaan of niet, als je niet weet of dat misschien wel een hele grote uitzondering was op je gemiddelde performance.
Volgens mij zeg ik nou juist dat dat tamelijk onzinnig zou zijn, dus ik begrijp niet goed waar je met deze opmerking heen wil.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zo kan ik er ook een paar verzinnen. Als je dan nog steeds in verlies staat, pak je gewoon de 6 jaar timeframe om een punt te maken dat je gemiddeld nog in de winst staat
Het zou grappig zijn als bedrijven tegen hun aandeelhouders zouden zeggen: "Tja sorry, de jaarcijfers zijn weer ééns slecht, máááár 5 jaar geleden hadden we veel geld verdiend!".quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:54 schreef recursief het volgende:
Alhoewel het wel steeds zinniger wordt als de timeframe langer wordt. Dus 6 jaar zegt meer dan anderhalf jaar.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 01:27 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.emerce.nl/nie(...)reert-zich-nederland
Binnenkort binance in Nederland?
Zal mooi zijn gooi ik gelijk bitvavo er uit.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 07:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zullen ze toch eerst een Nederlandse licentie moeten aanvragen.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:16 schreef raptorix het volgende:
Als Binance dus een Registratie in Nederland wilt krijgen zullen ze dus van elke huidige klant een gedegen onderzoek moeten doen, ik zou zeggen: Veel succes.
Nog maar niet te spreken dat er van een duidelijke en transparante organisatiestructuur sprake moet zijn.
Oh benieuwd wat ze gaan invullen bij hun land van vestiging
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dat werd al gedaan.
Ze werken al volgens de EU regels namelijk.
Je word dus al gecontroleerd .
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het alleen verifieeren van bankgegevens en identiteit is 1 ding, volgens de DNB regels moet je ook toezien op de inbreng van Crypto, kortom als jij crypto accepteert geld net zo goed dat je de herkomst moet kunnen aantonen.
Daarnaast zijn er nog veel meer regels waar ze maar zeer beperkt op toezien.
En dan zijn er nog allerlei hande problemen dat hun hoofd entiteit gevestigt is op de Kaaiman Eilanden, dat gaat sowieso lastig worden omdat deze op de DNB lijst van risico landen staat.
Ook zullen ze bijvoorbeeld duidelijk moeten maken hoe hun bedrijfsstructuur is, allerlei zaken waarbij Binance in het verleden uiterst schimmig was.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:34 schreef raptorix het volgende:
Overigens zal het vanaf 2024 makkelijker worden, we krijgen dan 1 regelgeving voor de hele EU, een beetje vergelijkbaar zoals het met GDPR en AVG gaat, kortom dan kun je gelijk compliant worden voor de hele Euro zone en hoef je niet meer in elk land apart een licentie aan te vragen:
https://www.sygna.io/blog(...)eu-regulation-guide/
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Frankrijk hebben ze al een vergunning gekregen.
Probleem was dat je ook kon handelen op binance zonder registratie .
Dat is nu zo goed als weg gehaald.
Geloof dat je nu maximaal 0.01 btc kan verkopen en het geld terug naar je bank sturen zonder registratie.
Anderen kant elke bank op dit moment registreer naar welke crypto excanges je stuurt .
En de zelfde bank vertelt alles aan de belastingdienst.
Witwassen is er niet echt meer bij dus.
Alles word gesloten en meer gesloten tot dat je zelf niet meer de baas ben over wat je doet in je privé leven met je geld.
Genoeg Tweakers die gezeik hebben gehad voor met de ABN Amro bank als het om crypto gaat .
Daarom altijd elke jaar een printscreen maken van je wallet op 1jan .
Ook als staat er weinig op en hoef je geen aangiften te doen (belastingvrije voet )
Je zal maar geluk hebben dat een shit coin als een gek gaat doen en je heb op eens een paar ton staan .
En de belastingdienst wilt op eens weten waar het vandaan komt.
Stel dat dit dumpen inderdaad gebeurd, dan gaat BTC naar waarschijnlijk ergens tussen de 5k en 10k. Wil jij echt beweren dat je dan gewoon doorgaat met je normale DCA en er niet even een flink bedrag ingooit (aangenomen dat je dit kan)?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:09 schreef recursief het volgende:
Dus als je nu al weet dat Michael Saylor morgen al zijn BTC investeringen gaat dumpen kun je de markt timen omdat jij kennis hebt die andere niet hebben.
Een half jaar geleden riepen mensen ook dat ze bij deze koers met een hoop zouden instappenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:18 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Stel dat dit dumpen inderdaad gebeurd, dan gaat BTC naar waarschijnlijk ergens tussen de 5k en 10k. Wil jij echt beweren dat je dan gewoon doorgaat met je normale DCA en er niet even een flink bedrag ingooit (aangenomen dat je dit kan)?
Dat is het punt niet. Uit allerlei kwantitatief financieel economisch onderzoek blijkt dat eigenlijk niemand succes heeft met een "timing the market"-strategie. Alleen als je voorkennis hebt kun je consistent voordeel behalen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:18 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Stel dat dit dumpen inderdaad gebeurd, dan gaat BTC naar waarschijnlijk ergens tussen de 5k en 10k. Wil jij echt beweren dat je dan gewoon doorgaat met je normale DCA en er niet even een flink bedrag ingooit (aangenomen dat je dit kan)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |