abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204877030


Speciaalbierenreeks op FOK!
Welkom in het speciaalbiertopic. De markt van speciaalbier is tegenwoordig niet meer vergelijkbaar met speciaalbier van tien of zelfs vijf jaar geleden. Waar je in de supermarkt voorheen pils zag en een handjevol Belgische bieren, zie je nu een ruim assortiment aan verschillende bierstijlen.

In dit topic zal je voornamelijk mensen vinden die lekker gaan op verse NEIPA's, barrel aged stouts, geile gueuzes en boozy barleywines. Dit betekent echter niet dat je pretenties hoeft te hebben met wat betreft je hier post, een traditionele tripel is ook welkom. Hoe pretentieus sommigen hier ook overkomen, iedereen vindt het vooral heel leuk om over speciaalbier te praten!

Veel van de gebruikers hier zijn ook actief op Untappd (Android / Apple). Dit is een social media app voor bier waar je onder andere kan bijhouden welke speciaalbiertjes je drinkt, kan zien wat je vrienden drinken en het menu van de lokale taproom in de gaten houden.

Tevens hebben een aantal users hun favoriete bierspots in kaart gebracht die openbaar in te zien zijn. Als volgt:

Amsterdam (NL) door ThePlaneteer
Kopenhagen (DK) door EwoutM
Leiden (NL) door ThePlaneteer

Diverse webshops
Beer Republic https://beerrepublic.eu
Beerdome https://beerdome.nl
Beergium https://www.beergium.com/en/
Bien Manger https://www.bienmanger.com/2L82_Beers.html
Bierhut https://bierhut.com
De Bierliefhebber https://www.debierliefhebber.nl
Dorst Craft Beer shop https://www.dorstcraftbeershop.nl/
Drankgigant https://www.drankgigant.nl
Drinks & Gifts https://www.drinks-gifts.nl
Etre Gourmet http://www.bieresgourmet.be
Het Biermoment http://www.hetbiermoment.nl
HonestBrew honestbrew.co.uk
Hop in https://www.hop-in.nl
Hopt https://www.hopt.nl
Mr Hop http://www.misterhop.com
Onder Nulpuntvijf (alcoholvrij) https://www.ondernulpuntvijf.com/
Saveur Bière (Moederbedrijf van Hopt) https://www.saveur-biere.com/en/
Speciaalbier expert https://www.speciaalbierexpert.nl/bieren.html
Speciaalbierpakket https://www.speciaalbierpakket.nl
pi_204877057
Blijkbaar is m'n TT een slap aftreksel van @GurneyIsBestOke

CUL / Speciaalbieren #63: BarrelAged Brouwers IPA
pi_204885102
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 01:25 schreef pfefferkatze het volgende:
Op donderdag 26 mei 2022 09:55 schreef Welten het volgende:

Geen idee of het toegestaan is maar mocht er interesse zijn in een pakketje met een fles Tommie Sjef Kriek en Tommie Sjef Olasz, dan hoor ik 't wel.
Hoe bedoel je? Ruilen?
Kan, tegen euro's ;) . Maar tegen een paar dikke USA hops doe ik het ook!
pi_204885113
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 01:42 schreef pfefferkatze het volgende:
Blijkbaar is m'n TT een slap aftreksel van @:gurneyisbestoke

CUL / Speciaalbieren #63: BarrelAged Brouwers IPA
Heb tijd terug van Kees een Laphroaig barrel DIPA gehad.

Was best lekker eigenlijk, maar snap ook wel dat mensen hem een 0.5 gaven op untappd.
pi_204931088
Aanstaande zondag met wat vrienden en vriendinnen bbq'en bij mij thuis, dus had wel weer zin in wat lekkers. Dit keer voornamelijk IPA's gehaald, omdat ik vooral gewoon wil genieten van de gezelligheid samen en een hoop vrienden vooral IPA's drinken. Maar met Folkingebrew, Rock City en Frontaal o.a zit ik wel goed. Kon het toch niet laten de Bronckhorster Serie No. 35 mee te nemen voor mezelf ook. :P

quote:
AF Brew AF Brew / North Brewing - RSSCRTC 5164 1x 21% ¤3,99 ¤0,00 ¤3,99
Folkingebrew Folkingebrew - Synergy 5453 1x 21% ¤5,49 ¤0,00 ¤5,49
Hop Hooligans Hop Hooligans - Time 4534 1x 21% ¤3,99 ¤0,00 ¤3,99
Folkingebrew Folkingebrew - On the Road Again K4113 1x 21% ¤5,49 ¤0,00 ¤5,49
Rock City Rock City - Second Date (Light Green Edition) K3151 1x 21% ¤3,49 ¤0,00 ¤3,49
New Belgium New Belgium - Voodoo Ranger Agent 77 1513 1x 21% ¤2,99 ¤0,00 ¤2,99
Frontaal Frontaal / Poolside - Sitdown Paddleboard K1324 1x 21% ¤4,49 ¤0,00 ¤4,49
De Kromme Haring De Kromme Haring - Cabezon (Cambrian Series) 1432 1x 21% ¤3,29 ¤0,00 ¤3,29
Frontaal Frontaal - South Eastern Front 5362 1x 21% ¤3,29 ¤0,00 ¤3,29
De Kromme Haring De Kromme Haring - Griset K2112 1x 21% ¤2,99 ¤0,30 ¤2,69
Nevel Nevel / De Kromme Haring - Kust 1161 1x 21% ¤3,99 ¤0,40 ¤3,59
Folkingebrew Folkingebrew / Floem - A Tale of Two Cities K4343 1x 21% ¤6,29 ¤0,63 ¤5,66
Frontaal Frontaal - When the Rubber Meets the Road 2162 1x 21% ¤3,49 ¤0,35 ¤3,14
Bronckhorster Bronckhorster - Barrel Aged Serie No. 35 (BBC Four Jack
Daniels Rye Whiskey Barrel Aged)
  woensdag 1 juni 2022 @ 11:58:01 #6
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204931533
Ik ben langs de Balkan gereisd afgelopen week ( @ThePlaneteer en @Irritatie100 weten wel waarom), qua bier was het allemaal niet heel bijzonder maar wel goede biercafeetjes gehad, mijn aanraders zijn:

Hops Bar Tirana, zo’n beetje de enige plek waar ze een aantal speciaalbieren uit Albanië hebben, de stout die ze hadden was oprecht heel goed.

Bogart Bar Podgorica, hebben zelfgebrouwen bieren en een superlieve barman. Nog heerlijk daar voetbal gekeken

Dogma Taproom Belgrade, fantastische locatie in the middle of nowhere, naast een verlaten fabriek. Verder is er overdag toch geen fuck te doen in Belgrado dus een absolute aanrader.
Makkelijk tweede.
pi_204932886
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 11:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben langs de Balkan gereisd afgelopen week ( @:theplaneteer en @:irritatie100 weten wel waarom), qua bier was het allemaal niet heel bijzonder maar wel goede biercafeetjes gehad, mijn aanraders zijn:

Hops Bar Tirana, zo’n beetje de enige plek waar ze een aantal speciaalbieren uit Albanië hebben, de stout die ze hadden was oprecht heel goed.

Bogart Bar Podgorica, hebben zelfgebrouwen bieren en een superlieve barman. Nog heerlijk daar voetbal gekeken

Dogma Taproom Belgrade, fantastische locatie in the middle of nowhere, naast een verlaten fabriek. Verder is er overdag toch geen fuck te doen in Belgrado dus een absolute aanrader.
Beetje vergelijkbaar met Bulgarije en Roemenië dus denk ik. Daar was ook weinig speciaalbier te verkrijgen en was het pils echt ranzig, maar had je leuke biertentjes (in Sofia, Plovdiv, Sibiu, Boekarest)

Belgrado verder tegenvaller ja?

Ik ga zondag even een weekje naar Barcelona, citytrip Madrid en meerdaags festival in Barcelona. Wordt even afwisselen tussen rioja en speciaalbier drinken, maar ik hoop nog wel een barretje of 3-4 te bezoeken in Madrid sowieso, hopelijk heb ik nog tijd om ergens naar binnen te gaan in Barcelona, heb daar 1 of 2 avonden max voor denk ik.
pi_204933769
Klinken als prima (bier)vakantiebestemmingen!

Ik ga over een paar weken naar Zuid-Frankrijk dus.... B:)B B:)B ... langs DeCaigny om twee weken voorraad in te slaan :') Volgens mij zit er in de Dordogne niks echt boeiends aan bier.
  donderdag 2 juni 2022 @ 01:06:32 #9
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204938967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 14:24 schreef Kerftminister het volgende:

Belgrado verder tegenvaller ja?
Het nachtleven is uitstekend maar verder vond ik het weinig aan daar.

Inmiddels geland op Kreta, de eerste Griekse biertjes al naar binnen gewerkt :)
Makkelijk tweede.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:59:08 #10
317370 Spies
They're gonna find us
pi_204959717
Ik ga komende week naar Edinburgh. Nu is het waarschijnlijk niet moeilijk om daar gezellige plekken te vinden om bier te drinken, maar heeft iemand ook aanraders voor de beste craft beer plekjes aldaar?
  zaterdag 4 juni 2022 @ 12:23:04 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_204959948
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 16:32 schreef pfefferkatze het volgende:
Klinken als prima (bier)vakantiebestemmingen!

Ik ga over een paar weken naar Zuid-Frankrijk dus.... B:)B B:)B ... langs DeCaigny om twee weken voorraad in te slaan :') Volgens mij zit er in de Dordogne niks echt boeiends aan bier.
Ik vind bier kopen op vakantie in Frankrijk altijd lastig. Vaak is er wel veel keuze in zo'n hypermarche, maar is een heel groot deel gewoon bocht. Hele zoektocht altijd.
pi_204962700
Ik ga binnenkort even een aantal dagen naar Praag. Zijn er nog wat lekkere Tsjechische biertjes die het proberen waard zijn?
Ken Tsjechië enkel van de pils eigenlijk. Urquell en ik dacht dat ook Staropramen Tsjechisch was (gedronken op de Balkan).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204972293
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 19:01 schreef Salina het volgende:
Ik ga binnenkort even een aantal dagen naar Praag. Zijn er nog wat lekkere Tsjechische biertjes die het proberen waard zijn?
Ken Tsjechië enkel van de pils eigenlijk. Urquell en ik dacht dat ook Staropramen Tsjechisch was (gedronken op de Balkan).
Staropramen is zeker Tsjechisch. Tsjechië is de geboorteplaats van de pils. Verder zijn ze ook van de donkere biertjes dacht ik. Kozel zag ik in Korea tyfusveel, of all places. _O- Maar qua leuk craft spul ken ik helaas weinig. Sibeeria heeft wel leuke biertjes, die komen uit Praag.

Madrid is trouwens echt een speciaalbier paradijs zeg _O_
  dinsdag 7 juni 2022 @ 13:57:27 #14
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204984941
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 19:01 schreef Salina het volgende:
Ik ga binnenkort even een aantal dagen naar Praag. Zijn er nog wat lekkere Tsjechische biertjes die het proberen waard zijn?
Ken Tsjechië enkel van de pils eigenlijk. Urquell en ik dacht dat ook Staropramen Tsjechisch was (gedronken op de Balkan).
Met name Rodinny Pivovar Zichovec is een goede Tsjechische brouwer, en Wild Creatures maakt prachtige lambiek. Verder heb je Sibeeria nog.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 14:05:10 #15
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204984982
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:47 schreef Kerftminister het volgende:
Madrid is trouwens echt een speciaalbier paradijs zeg _O_
Madrid is helemaal top _O_ Ik heb mijn middagjes daar met iemand van mijn hostel besteed bij Bee Beer en La Osita, heb het echt heerlijk gehad. Vooral omdat je in Spanje ook heerlijke tapas bij je biertje krijgt.

Ik heb afgelopen week op Kreta doorgebracht, de hele lokale bierwinkel van Chania leeggekocht en daar gedronken, was niet verkeerd! Uiteindelijk bijna 30 Griekse bieren aangetikt, ook wat lokale pilsners en lagers gehad en genoeg vrienden die meedronken.
Makkelijk tweede.
pi_204997478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:59 schreef Spies het volgende:
Ik ga komende week naar Edinburgh. Nu is het waarschijnlijk niet moeilijk om daar gezellige plekken te vinden om bier te drinken, maar heeft iemand ook aanraders voor de beste craft beer plekjes aldaar?
Oeh ben ik 2 weken geleden geweest! Naast de Brewdog barretjes ga vooralnaar Teuchters Landing in Leith! Ook een brouwer daar met iets van Moon maar kon je alleen binnen zitten en de zon scheen dus was er niet.


Edit: ik kwam eigenlijk hier voor tips voor Kroatië en Slovenië. @GurneyIsBestOke

[ Bericht 17% gewijzigd door ThePlaneteer op 08-06-2022 19:21:29 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 8 juni 2022 @ 19:40:16 #17
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204997895
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 19:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Oeh ben ik 2 weken geleden geweest! Naast de Brewdog barretjes ga vooralnaar Teuchters Landing in Leith! Ook een brouwer daar met iets van Moon maar kon je alleen binnen zitten en de zon scheen dus was er niet.


Edit: ik kwam eigenlijk hier voor tips voor Kroatië en Slovenië. @:gurneyisbestoke
In Slovenië ben ik nog niet geweest.

Kroatië wel helemaal afgelopen zomer. Zagreb is top, je hebt daar goede bieren bij Valhalla en buiten het centrum is de Goblet Beer Store zeker het bezoeken waard. Gewoon de tram pakken, kan je direct inslaan voor de verdere reis ;) direct het Hangover Museum meepakken in het centrum, best lollig en ze geven je een speciaalbiertje mee bij je bezoek.

Zadar heeft Deja Brew, prima plekje om te zitten. In Sinenik heb je SHE, een uitstekend vegetarisch restaurant (op een waanzinnige lamstoof bij Plitvice na heb ik hier het best gegeten mijn hele reis) met een aantal leuke IPA’s op blik, dat raad ik absoluut aan. Split was over het algemeen matig qua bier, het enige biercafe waar ik was (Baraka) had de halve kaart niet beschikbaar. Dubrovnik heeft vlak bij het busstation de Beer Company wat een heel leuke vibe heeft, en Glam Cafe. In Dubrovnik betaal je wel Nederlandse prijzen overigens.

Kroatië hangt qua bier (net als het land zelf) een beetje tussen de Balkan en de Mediterraanse landen in dus, relatief goedkope prijzen maar weinig uitblinkend bier, en je moet er buiten de hoofdstad specifiek naar op zoek.
Makkelijk tweede.
pi_204998250
Garden Brewery is ook wel een topper toch?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 8 juni 2022 @ 20:15:44 #19
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204998325
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 20:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Garden Brewery is ook wel een topper toch?
Dat weet ik niet. Hun nieuwe locatie is pas sinds april dit jaar open, en ik was het grootste deel van de tijd met mijn maat of met mensen van mijn hostel in het centrum. Het enige moment wat ik voor mijzelf had ben ik bij Goblet geweest.

Qua bieren die ze hebben zeker wel een topper, maar Pulfer is qua sours en IPA’s beter.
Makkelijk tweede.
pi_204999121
Thanks man. Als de plannen niet alsnog wijzigen naar Peru Colombia of Thailand Dan drink ik er eentje op je
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 8 juni 2022 @ 21:14:48 #21
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204999204
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Thanks man. Als de plannen niet alsnog wijzigen naar Peru Colombia of Thailand Dan drink ik er eentje op je
Peru heb ik ook nog alle tips voor ;)
Makkelijk tweede.
pi_205000961
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Peru heb ik ook nog alle tips voor ;)
Vooral tip nodig of dat in juli of oktober te doen is.

Van Google word ik zo bang.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_205001502


De Caigny is nu verified venue met menu op untappd O+
pi_205045787
Cool, thanks. Dat ga ik eens checken.
  woensdag 15 juni 2022 @ 18:25:41 #25
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_205058895
Handig, maar niet helemaal up to date. Benieuwd of ze de tijd en discipline hebben om dit steeds bij te werken.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_205063651
Je zou denken dat je toch je kassa software of voorraadbeheer software moet kunnen koppelen aan de Untappd API of in ieder geval dagelijks een export doen.

Handmatig alles bijhouden is een dagtaak, dan flopt het snel genoeg.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:05:45 #27
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_205145122
quote:
11s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:54 schreef pfefferkatze het volgende:
Je zou denken dat je toch je kassa software of voorraadbeheer software moet kunnen koppelen aan de Untappd API of in ieder geval dagelijks een export doen.

Handmatig alles bijhouden is een dagtaak, dan flopt het snel genoeg.
En toch is dat iets wat regelmatig fout gaat. Hoe vaak ik wel niet aan de kassa sta en barcodes van nieuwe bieren staan nog niet in het systeem… :D
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_205146248
Vandaag naar het bierfestival in Maastricht. Zal vast lekker worden :)
pi_205234326
Onderweg naar Nijmegen, iemand een tip waar je daar wat kunt drinken?
  woensdag 6 juli 2022 @ 21:46:38 #30
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_205261534
Volgende week zondag vlieg ik naar Maleisië (Taps Beer Bar!!!) en daarna ben ik vier weken in Cambodja :)

Iemand biertips?
Makkelijk tweede.
pi_205273892
In Cambodja had ik wel wat leuke barretjes gevonden maar waarschijnlijk heb je die zelf ook al gevonden / ga je die zelf ook wel vinden. De volgende schieten me zo te binnen:
Siem Reap Brewpub
Botanico in Phnom Penh
pi_205348499
Ik ben in oktober in Viëtnam te vinden, daar nog iemand leuke tips voor?

Ik wist niet dat je in Maleisië speciaalbier kon drinken trouwens. Toen ik Kuala Lumpur was, was het al bijna onmogelijk om überhaupt bier te vinden.
pi_205473128
Gisteren een stout op, man wat was dat lekker zeg!
pi_205578289
Zaterdag even naar 3 Fonteinen gereden om een Zenne-pakket op te halen en daar wat biertjes te drinken. Dat was weer goud! Uiteindelijk nog een rondleiding meegepakt, een oudere Zenne én een recente magnum Zenne gedronken, OGV14 en een Hommage '15. Prima middagje!
pi_205654998
Vandaag zijn m'n flesjes Pühaste (silver series) binnengekomen. Ben benieuwd maar denk dat ik tot het weekend wacht :9!
pi_205673291
2 weken naar Gdansk, benieuwd naar de speciaalbiertjes daar.
pi_205783987
Gisteren naar BXL Beerfest geweest met een Antidoot-tasting er bij. Leuke dag gehad!
Paar toppers gedronken, o.a. Maman 2020, le Plaisir van Cantillon, een nieuwe release van Antidoot en wat leuke bieren van Pellicle en wat saisons van Keeping Together.
Was voor herhaling vatbaar!
  woensdag 14 september 2022 @ 22:08:58 #39
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_205978873
Gooi deze maar weer eens omhoog ;)

Wie is er volgende week bij Borefts op zaterdag?
Makkelijk tweede.
pi_205996792
Ja, het is hier inderdaad vrij stil de laatste tijd.
Morgen (overdag) een biertasting, dat is wel lekker. Zondag gewoon fit, haha. Gaat wel wat mooi zuur en stout voorbij komen.
pi_206054858
Iemand een idee hoe ik aan bier uit Saudi Arabië en/of Qatar kom..?


Oja en ik heb nog een ticket voor borefts over voor geïnteresseerde.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_206055013
Hertog Jan Grand Prestige.
10%

Lekkerste speciaal bier uit Nederland.
  woensdag 21 september 2022 @ 20:24:43 #43
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_206056515
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Iemand een idee hoe ik aan bier uit Saudi Arabië en/of Qatar kom..?


Oja en ik heb nog een ticket voor borefts over voor geïnteresseerde.
Toevallig weet ik de biersituatie voor Saudi-Arabië wel. Heb afgelopen zomer nog het hele vliegveld van Jeddah afgezocht voor alcoholvrij bier. Twee gevonden: Barbican Malt Drink en Budweiser Green Apple 0.0. De laatste gehaald en ingecheckt op Untappd, maar helaas telt hij voor Amerika (ookal is hij specifiek voor Saudi Arabie geproduceerd).

Er is één alcoholvrij biertje die wél voor Saudi-Arabië gerekend wordt: Moussy Beer. Hij valt op sommige sites te vinden maar heb enkel sites gevonden die hem importeren naar de VS of het Midden-Oosten dus dan heb je een tussenpersoon nodig. Er is één Nederlandse site die hem zegt te verkopen, out of stock nu maar hij zegt bij te vullen voor 29 september:

https://www.desertcart.nl(...)e-classic-330-ml-x-6

Bier uit Qatar bestaat niet. Als je doel is om bier uit alle WK-landen te vinden is Budweiser of Barbican je beste placeholder.
Makkelijk tweede.
pi_206061649
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 20:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Toevallig weet ik de biersituatie voor Saudi-Arabië wel. Heb afgelopen zomer nog het hele vliegveld van Jeddah afgezocht voor alcoholvrij bier. Twee gevonden: Barbican Malt Drink en Budweiser Green Apple 0.0. De laatste gehaald en ingecheckt op Untappd, maar helaas telt hij voor Amerika (ookal is hij specifiek voor Saudi Arabie geproduceerd).

Er is één alcoholvrij biertje die wél voor Saudi-Arabië gerekend wordt: Moussy Beer. Hij valt op sommige sites te vinden maar heb enkel sites gevonden die hem importeren naar de VS of het Midden-Oosten dus dan heb je een tussenpersoon nodig. Er is één Nederlandse site die hem zegt te verkopen, out of stock nu maar hij zegt bij te vullen voor 29 september:

https://www.desertcart.nl(...)e-classic-330-ml-x-6

Bier uit Qatar bestaat niet. Als je doel is om bier uit alle WK-landen te vinden is Budweiser of Barbican je beste placeholder.
Hm ja moussy lijkt nu grote kanshebber. Zit nu ff op Reddit wat via via te regelen maar dat is wat linker heb ik 't idee. Ik wacht die site nog ff af thanks!
En ja het is voor 't WK haha.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_206061659
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:46 schreef polderturk het volgende:
Hertog Jan Grand Prestige.
10%

Lekkerste speciaal bier uit Nederland.
Lekkerste weet ik niet, maar dit is inderdaad een goede gerstewijn.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_206061742
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:19 schreef BertV het volgende:

[..]
Lekkerste weet ik niet, maar dit is inderdaad een goede gerstewijn.
Helemaal als die even een jaartje of iets langer heeft gelegen.
pi_206061801
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:30 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Helemaal als die even een jaartje of iets langer heeft gelegen.
Minder zoet, meer koolzuur, complexere smaak, meer alcohol... kan ik me ook nog herinneren van toen ik zelf brouwde.

Het nadeel van zelf brouwen was dat ik niet het geduld had om te wachten.
Pas bij de laatste flesjes begon het goed te worden.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_206063400
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:46 schreef polderturk het volgende:
Hertog Jan Grand Prestige.
10%

Lekkerste speciaal bier uit Nederland.
Gelukkig zegt men: 'over smaak valt niet te twisten'. ;)
pi_206063418
Ik ben zondag overdag even in Amsterdam, voor Nederland - België. Hoop even langs Foeders of het Lagerhuys te gaan. Zag recent daar nog wat Bofkont, hope so. Bokke zal wel lastig worden. Een paar weken geleden was ik bij In de Verzekering tegen de Grote Dorst en daar hadden we de laatste flessen gehaald.
pi_206066427
Grolsch Kanon zal ik niet aanraden.

Echt hoofdpijnbier. Smaak is wel oke maar veel te sterk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')