Geen van de door DFV gekochte calls zijn verkocht door particulieren.....quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit feestje wordt betaald door particuliere beleggers en niet door hedgefondsen. Misschien dat het de eerste keer anders was, dat weet ik niet.
Zoals ik al verwachte negeer je compleet de uitleg van iemand die er vol in zat. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat je het filmpje niet eens hebt gekeken.quote:
Voor iemand die doet of hij het heel goed snapt, zat je er afgelopen mei expiratie wel heel dik naast.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zoals ik al verwachte negeer je compleet de uitleg van iemand die er vol in zat. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat je het filmpje niet eens hebt gekeken.
Dus jij wil volhouden dat de marktmaker zich naar de slachtbank laat brengen, zonder daar wat aan te doen, of zonder het door te hebben?quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Geen van de door DFV gekochte calls zijn verkocht door particulieren.....
Ja, dat wil ik volhouden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:53 schreef dop het volgende:
[..]
Dus jij wil volhouden dat de marktmaker zich naar de slachtbank laat brengen, zonder daar wat aan te doen, of zonder het door te hebben?
hoeveel aandelen zouden die uitstaande calls (21Juli) vertegenwoordigen? en hoeveel aandelen zijn er afgelopen weken verhandeld?quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:00 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik volhouden.
Althans, niet dat ze er niks aan doen. In 2021 hebben ze simpelweg bij de meeste brokers GME op Position Close Only gezet. Tja, met valsspelen kun je inderdaad wel winnen. Misschien dat ze dat de komende weken weer doen.
Dat ze hebben gehedged? Geloof ik geen zak van. Sterker nog, op reddit zijn er mensen die hebben gekeken naar de tape om te zoeken naar de hedging op basis van de gigantische blok aankopen door DFV, en die zijn er niet.
Waarom zouden ze ook hedgen? Uit ervaring weten ze dat de meeste opties of waardeloos verlopen, of niet worden exercised. Steek die premie lekker in je zak, en voor dat kleine deel dat wel exercised, koop je wel aandelen zodra ze gevraagd worden. Voor normale aandelen werkt dit prima, voor GME in 2021 niet, vandaar die run en alle smerige shit wat ze moesten uitvreten om de prijs weer omlaag te krijgen.
Maar hey, Thomas Peterffy, iemand die oneindig veel slimmer is dan jij en ik, legt het je heel prima uit in het bovenstaande filmpje welke je om 1 of andere reden weigert te kijken.
Uitstaande calls iets van 50mil.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:28 schreef dop het volgende:
[..]
hoeveel aandelen zouden die uitstaande calls (21Juli) vertegenwoordigen? en hoeveel aandelen zijn er afgelopen weken verhandeld?
De MM verdiend als hij ze gewoon netjes afdekt namelijk ook gewoon een hele sloot geld aan premie
onderbouw het eens met een rekensommetje ipv een filmpje, ik snap namelijk prima hoe een short squeeuz ,werkt daar heb ik geen filmpje voor nodig.
je kunt het sommetje dus gewoon niet maken.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:35 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Uitstaande calls iets van 50mil.
Volume zegt niks, 1 aandeel heen en weer verhandelen voor 100mil keer geeft een volume van 100mil. Nutteloze metric dus.
Wat bedoel je? Grootste open interest is op 20$ call wat de downside is. Gamma maakt aandeel instabiel tov prijsveranderingen, maar die instabiliteit kan beide kanten op. Hoe dichter je bij de strike komt hoe groter de instabiliteit (=versnelling van de price action).quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waar de hell heb jij het over, open interest omlaag?
Op de 20c voor 21jun alleen al:
Gisteren +2836
Dag ervoor +397
Dag daarvoor +1395
Dag daarvoor +6490
Er is geen enkele dag in de min geweest sinds pakweg halverwege mei.
Op de andere strikes komen er ook tig keer meer bij dan dat er van af gaan.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:06 schreef dop het volgende:
[..]
je kunt het sommetje dus gewoon niet maken.
Als dat al te moeilijke is, dan zijn we weer snel klaar.
jij speculeert dat de markt maker te weinig of geen dekking heeft. Dat zul je dan toch op zijn minst een klein beetje moeten onderbouwen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:12 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zegt de persoon die denkt dat volume iets nuttigs zegt.
En nog steeds niet de verklaring van Peterffy gekeken.
Ik onderbouw het met de verklaring van Peterffy. Oprichter van Interactive Brokers, multi multi miljardair. Die zegt dat er in jan2021 1,5mil opties deep ITM waren, goed voor 150mil aandelen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:40 schreef dop het volgende:
[..]
jij speculeert dat de markt maker te weinig of geen dekking heeft. Dat zul je dan toch op zijn minst een klein beetje moeten onderbouwen.
Als de optie premies nu heel schamel waren dan zou je nog kunnen denken dat het loont voor de markt maker om een gokje te wagen. Maar welke motivatie zou er nu zijn terwijl er hele vette premies worden betaald, en daar prima aan te verdienen is zonder risico te nemen.
Je doet niet eens de moeite om daar over na te denken.
Je hebt maar 1 scenario in gedachte.
Ach, ik kan er best wel van genieten eigenlijk. Die gast begon met 50k ofzoiets en drie jaar later is hij misschien wel miljardair. Allemaal door te fucken met één aandeel.quote:Op donderdag 6 juni 2024 23:20 schreef Ericr het volgende:
Keith Gill is niet minder hebzuchtig. Dat geld wat hij heeft komt natuurlijk niet uit de lucht vallen en nu lekker een classic pump and dump opzetten maar de regards vereren hem.
Er is niks uitgekomen van zijn value voorspelling wat betreft GME. Het is nog steeds troep maar wel bewegelijke troep waarvan hij weet dat het meer gaat bewegen als hij de boel aanjaagt met nietszeggende posts. Vooral hem rijker maken.
Het lijkt op het crypto verhaal. Mensen die denken rijk te kunnen worden met het kopen van een asset die geen cashflow genereert door dit voor steeds hogere prijzen aan elkaar te verkopen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:02 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ach, ik kan er best wel van genieten eigenlijk. Die gast begon met 50k ofzoiets en drie jaar later is hij misschien wel miljardair. Allemaal door te fucken met één aandeel.
De retards die staan te juichen hebben natuurlijk ook allemaal een stukje en zijn overtuigd dat zij niet eindigen als bagholders. Plus dat ze waarschijnlijk geloven in allerlei samenzweringen, waardoor ze denken dat deze winsten betaald worden door Blackrock, en niet omdat zij zelf massaal aandelen zijn gaan kopen tegen een idiote prijs
Het is ook grappig en heb zelf in het klein dit soort zaken ook regelmatig helpen opzetten. Op den duur werd het wat teveel georganiseerd en 1 van de grotere deelnemers/aanjagers heeft daarvoor ook voor de rechter gestaan. In de USA zijn ze nog strenger wat dat betreft. Vorige keer kwam Gill er mee weg maar ik mis nu de context waarom GME gekocht zou moeten worden. Vorige keer kon hij het onderbouwen, nu is het eigenlijk alleen de meme aanjagen door een grote positie in te nemen en wat vage posts.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:02 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ach, ik kan er best wel van genieten eigenlijk. Die gast begon met 50k ofzoiets en drie jaar later is hij misschien wel miljardair. Allemaal door te fucken met één aandeel.
De retards die staan te juichen hebben natuurlijk ook allemaal een stukje en zijn overtuigd dat zij niet eindigen als bagholders. Plus dat ze waarschijnlijk geloven in allerlei samenzweringen, waardoor ze denken dat deze winsten betaald worden door Blackrock, en niet omdat zij zelf massaal aandelen zijn gaan kopen tegen een idiote prijs
Klinkt bekend, op het eurobench forum misschien?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is ook grappig en heb zelf in het klein dit soort zaken ook regelmatig helpen opzetten. Op den duur werd het wat teveel georganiseerd en 1 van de grotere deelnemers/aanjagers heeft daarvoor ook voor de rechter gestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |