De conclusie van dit topic was al dat het voor sommige mensen geen enkel probleem is, en voor anderen juist wel. Ook zijn er gevallen die er een beetje tussenin zitten: wel lunchdates maar niet samen op vakantie.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:09 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat er kennelijk personen zijn dat vinden dat dit niet kan. Mijn beste vriend is een vrouw en ik heb nog een paar vriendinnen waar ik regelmatig mee om ga. Mijn vriendin heeft dan weer genoeg mannelijke vrienden waar ze mee afspreekt. Met 2 mannelijke oud-studiegenoten is zij in 2019 3 weken naar Japan geweest. Ik ben laatst met een vrouwelijke oud-collega een lang weekend naar Brussel geweest om daar musea te bezoeken en decadent te gaan uit eten. Voor zover ik weet zijn geen van beide reisjes in stomende seks of iets anders geëindigd.![]()
Tot nu toe was er geen haar op mijn hoofd dat daar iets vreemds aan vindt.
We zijn 19 jaar samen, hebben een bedrijf, een huis en een samenlevingscontract. Gewoon een vaste relatie dus.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Okay, jullie zijn dus niet getrouwd?
Geen kinderen?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We zijn 19 jaar samen, hebben een bedrijf, een huis en een samwnlevingscontract. Gewoon een vaste relatie dus.
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:09 schreef stavromulabeta het volgende: Mijn beste vriend is een vrouw en ik heb nog een paar vriendinnen waar ik regelmatig mee om ga.
Sorry maar dan heb je echt teveel vrouwelijke eigenschappen aangeleerd. Real men dont do that....quote:Ik ben laatst met een vrouwelijke oud-collega een lang weekend naar Brussel geweest om daar musea te bezoeken
Echte mannen doen wat ze fijn vinden, en trekken niets aan van wat anderen zeggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:43 schreef BookFreak het volgende:
[..]
[..]
Sorry maar dan heb je echt teveel vrouwelijke eigenschappen aangeleerd. Real men dont do that....
+ hebben geen vrouwelijke maten waar ze mee op reis gaan.....quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Echte mannen doen wat ze fijn vinden, en trekken niets aan van wat anderen zeggen.
'Per ongeluk'...quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
En, zeg eens eerlijk, is er in die 28 jaar bij jullie nooit per ongeluk iets fout gegaan? Dat jij of jouw man toch, ondanks alle goede bedoelingen, bij een ander in bed zijn beland? Een klein slippertje dat jullie elkaar vergeven hebben, omdat het eigenlijk niets voorstelde?
Nou ja. Blijkbaar is Sjoukje bang dat als hij ook maar bij een willekeurige vrouw in de buurt komt, hij hem niet in zijn broek kan houden. Dat zal dan wel onder 'per ongeluk' vallen ofzo. Zodra je drang krijgt, kan je al niet meer terug. Lekker mannelijkquote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
'Per ongeluk'...
- Je moet jezelf in de situatie brengen dat ér iets kan gebeuren.
- Je moet in dat geval jezelf níet uit die situatie trekken wanneer je merkt dat er wat kan gebeuren.
- Je ziet de ander zich gereedmaken (uitkleden bijv.), en je laat het gaan.
- Je moet jezelf uitkleden, en op dat moment niet beseffen wat je nou aan het doen bent.
- Je moet gaan zoenen en aan voorspel doen. (Neem aan dat je niet letterlijk patsboem doet.)
- Je weet dat er penetratie gaat plaatsvinden, maar je laat dat maar ook gaan.
- En dan vast nog momenten dat ik ben vergeten.
Hoeveel momenten heb je nodig om die persoonlijke verantwoordelijkheid die je hebt weg te wuiven onder "per ongeluk". Wat je maar 'goede bedoelingen' noemt.
Dus als jij (man) een andere kerel tegenkomt waar het goed mee klikt, wil je geen vriendschap omdat hij niet met vrouwen bevriend isquote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:14 schreef Stepperoller het volgende:
Ik vind het persoonlijk juist een red flag als iemand alleen maar vriendschappen heeft met personen van één geslacht in plaats van beide geslachten. Zijn vaak nogal patriarchale seksistische types.
Wil zelf zowel geen relatie als een vriendschap met zulke personen.
Wel als iemand per definitie geen vriendschappen wil met het andere geslacht. Dan verschillen we gewoon te veel.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus als jij (man) een andere kerel tegenkomt waar het goed mee klikt, wil je geen vriendschap omdat hij niet met vrouwen bevriend is
Wat heeft dat ermee te maken? Dezelfde vraag over jouw vraag over het hebben van kinderen of niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Okay, jullie zijn dus niet getrouwd?
Dit dus.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wel als iemand per definitie geen vriendschappen wil met het andere geslacht. Dan verschillen we gewoon te veel.
Die mensen zijn ofwel ouderwets, ziekelijk jaloers, religieus of conservatief op een andere manier. Dat zijn allemaal redenen om niet bevriend met iemand te raken, er zijn dan te weinig raakvlakken.
Vaak is het gewoon angst, omdat die persoon niet helemaal zeker is van de gevoelens van de partnerquote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wel als iemand per definitie geen vriendschappen wil met het andere geslacht. Dan verschillen we gewoon te veel.
Die mensen zijn ofwel ouderwets, ziekelijk jaloers, religieus of conservatief op een andere manier. Dat zijn allemaal redenen om niet bevriend met iemand te raken, er zijn dan te weinig raakvlakken.
Ja ik vind dat niet kunnen. Zo'n conservatieve kijk op vriendschappen anno 2022. Dan gaat een vriendschap met mij ook simpelweg niet werken.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus als jij (man) een andere kerel tegenkomt waar het goed mee klikt, wil je geen vriendschap omdat hij niet met vrouwen bevriend is
Mijn beste vriendin heeft een kind met haar ex-man.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 10:08 schreef Complotwappie het volgende:
Om het wat interessanter te maken: een vriend(in) waarmee je partner naar bed is geweest. Een ex-fwb dus. Is het voor je partner not done om die vriendschap te onderhouden?
Dat mag hoor. Zou het prettig vinden als er wel een soort cooling down periode zat tussen de seksperiode en de platonische vriendschap, maar zo niet dan kan ik daar ook mee leven.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 10:08 schreef Complotwappie het volgende:
Om het wat interessanter te maken: een vriend(in) waarmee je partner naar bed is geweest. Een ex-fwb dus. Is het voor je partner not done om die vriendschap te onderhouden?
Laat staan als je ooit wel eens bi-seksuele gevoelens gehad hebt, dan kun je met niemand meer vrienden zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 10:57 schreef herverwijderd het volgende:
Oh ik zie nu pas dat ik eigenlijk helemaal niet had mogen reageren hier omdat ik geen hetero ben![]()
Sorry
Ik ben inderdaad bi en heb zowel mannelijke als vrouwelijke ex-en.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat staan als je ooit wel eens bi-seksuele gevoelens gehad hebt, dan kun je met niemand meer vrienden zijn.
Dat kan echt niet hoor. Al die doorlopende seksuele gevoelens voor al je vrienden non stop.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:01 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad bi en heb zowel mannelijke als vrouwelijke ex-en.
Kutleven.
Dat hangt ervanaf: is het contact door de ex-fwb daarwerkelijk vriendschappelijk (dus: helemaal klaar met elkaar), of merk ik aan die persoon dat hij/zij meer dan vriendschap wil en naar mijn idee een poging zou wagen om *iets* meer te doen/krijgen (dus: nog niet klaar met elkaar)?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 10:08 schreef Complotwappie het volgende:
Kom je eigenlijk nog wel toe aan studie/werk of ben je echt de hele dag aan het neuken?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:01 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad bi en heb zowel mannelijke als vrouwelijke ex-en.
Kutleven.
In mijn optiek is dat wel gerelateerd.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:40 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken? Dezelfde vraag over jouw vraag over het hebben van kinderen of niet.
Tja en dan gaat het uit. Zelfs als je je partner maximaal controleert heb je geen enkele garantie dat je bij elkaar blijft. Dan kom je er na 10 jaar ineens achter dat je niets meer hebt, aangezien je je (‘laatpuberale’quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
In mijn optiek is dat wel gerelateerd.
Het zijn allemaal stappen in het proces van volwassenwording. Het kiezen van een vaste partner, het geleidelijk loslaten van andere vriendjes en vriendinnetjes, trouwen, een gezin stichten, kinderen krijgen, opvoeden en daarvoor verantwoordeljkheid dragen.
Maar er zijn ook steeds meer mensen, dat geef ik toe, die er voor kiezen om te blijven hangen in het laatpuberale, premature stadium, met allerlei vriendjes en vriendinnetjes.
Laat je moeder dit maar niet lezen ouwe incelquote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:57 schreef corehype het volgende:
Waarom zou je als man je aandacht geven aan een vrouw waar je geen sex van krijgt
Ik zie niet wat het loslaten van anderen te maken heeft met volwassen worden en verantwoordelijkheid nemen. Ik geef mijn kinderen juist graag het goede voorbeeld door onder andere te laten zien dat je niet alleen gericht hoeft te zijn op een enkel persoon. Dat je ruimte hebt om ook anderen te steunen, interesses te delen, goede gesprekken te voeren, enz. Een netwerk van vrienden en familie onderhouden hoort ook bij dat goede voorbeeld aan ze.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
In mijn optiek is dat wel gerelateerd.
Het zijn allemaal stappen in het proces van volwassenwording. Het kiezen van een vaste partner, het geleidelijk loslaten van andere vriendjes en vriendinnetjes, trouwen, een gezin stichten, kinderen krijgen, opvoeden en daarvoor verantwoordeljkheid dragen.
Maar er zijn ook steeds meer mensen, dat geef ik toe, die er voor kiezen om te blijven hangen in het laatpuberale, premature stadium, met allerlei vriendjes en vriendinnetjes.
quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:18 schreef roos94 het volgende:
Hoe kijken jullie hiernaar?
Een vriendschap tussen een hetero man en hetero vrouw.
Imo heb ik iets te vaak gezien dat er vroeg of laat bij 1 van de 2 wat gevoel komt kijken en ik ben van mening dat het meestal niet kan. Ik heb zelf ook geen mannelijke vrienden en zou dat ook niet toelaten (ik ben gehuwd). Mijn man heeft ook geen vrouwelijke vrienden, dit is overigens iets wat we al op de 3e date ofzo besproken hebben. Overigens kan ik gewoon goed met zijn vrienden opschieten en hij met mijn vriendinnen maar we gaan niet dan los afspreken of appcontact zoeken e.d. we zien elkaar alleen tijdens gezamelijke ontmoetingen.
Hu ? Wat bedoel je.quote:
Leuk voor je moederquote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:57 schreef corehype het volgende:
Waarom zou je als man je aandacht geven aan een vrouw waar je geen sex van krijgt
Ze waren je al voor hier.quote:
Ik ben altijd te laat.quote:
Ik denk niet aan seks als ik ga lunchen met een vriendin, dat is voor mij net zoiets als je ouders betrappen op seks.quote:Op donderdag 26 mei 2022 17:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Alle mannen denken aan seks.
Vrouwen zijn echt leuke vrienden heel anders dan vriendschappen tussen mannen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:43 schreef BookFreak het volgende:
[..]
[..]
Sorry maar dan heb je echt teveel vrouwelijke eigenschappen aangeleerd. Real men dont do that....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |