Dit ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:27 schreef kanovinnie het volgende:
De aanschaf is niet het enige at je als kosten aan een auto hebt.
Dat, plus dat je 9/10 keer iemand anders z'n achterstallig onderhoud en problemen overkooptquote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:45 schreef rival het volgende:
Benzine, onderhoud, belasting.
Daarom zijn de meeste grote oudere wagens een stuk goedkoper dan de compactere bakkies.
Dat klopt, maar qua onderhoud is een Honda ook niet bepaald goedkoop. Twintig jaar geleden reed mijn vader ook een Honda en ik weet nog hoe erg hij zat te vloeken als er iets kapot ging.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:27 schreef kanovinnie het volgende:
De aanschaf is niet het enige at je als kosten aan een auto hebt.
Ik zag een 2.0 V6 op marktplaats voorbij komen en het gewicht lag volgens mij rond de 1300 kilo. Dus wat dat betreft valt het wel mee. Qua onderhoud zal je waarschijnlijk wel gelijk hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:45 schreef rival het volgende:
Benzine, onderhoud, belasting.
Daarom zijn de meeste grote oudere wagens een stuk goedkoper dan de compactere bakkies.
Zijn kutwagens.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:26 schreef Chivaz het volgende:
Waarom zijn die dingen zo goedkoop? Ik was aan het kijken voor een accord uit 2005 en ik keek daarna even bij Jaguar van het zelfde bouwjaar.
Ik kwam er toen achter dat die Jaguars van ongeveer dezelfde leeftijd goedkoper zijn dan de Honda accord.
Waarom is dat, ik zit er nu over na te denken om zo’n dikke Jaguar te kopen voor de lol.
Al schijnt die alu xj behoorlijk goed te zijn...quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:48 schreef Sounddragon het volgende:
Kwalitatief matig spul, elektrische ellende, moet je zin in hebben.
Ik heb nog nooit in mijn leven iets van de sloop gehaald, dus waarom zou dat dan nu ineens een criterium zijn? Overigens heb ik een goede, betrouwbare sleutelaar voor mijn onderhoud en ik weet zeker dat die een uitlaat voor een Jaguar kan bestellen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 10:47 schreef Watuntrik het volgende:
Wat al is aangehaald, onderhoudskosten liggen erg hoog... Vraag en aanbod is aan de lage kant... Dus er rijd niet zo bar veel van rond en onderdelen haal je niet even snel van de sloop en er is ook niet echt een markt voor alternatieve merken van onderdelen. Dus je kunt in geval van dan alleen voor de hoofdprijs bij de dealer terecht. Waar je helemaal scheel betaald aan bv nieuw uitlaatje etc.
Niet met Jaguar...quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Heb je er zelf wel ervaring mee?
Uhmm.....het ging over een Jag van 15 jaar oud. Duurt nog 25 jaar voordat dat een oldtimer is.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:26 schreef Watuntrik het volgende:
Niet met Jaguar...Maar rijd al wat jaartjes oldtimer... Nu een MB W123 Coupe van 40 jaar oud. En als ik een nieuwe uitlaat zou willen of erger zou moeten, dan kost me dit laatste keer dat ik gekeken heb over de ¤1600... Dat was paar jaar geleden, het is er niet goedkoper op geworden. Als ik me niet vergis over de ¤2000
Laat je Volvo maar eens aanrijden.quote:Nog niet zo lang terug een aanrijding gehad, gelukkig niet de veroorzaker. Maar toch, met weinig schade, paar kromme bumperdelen, sierlijstje en kapot achterlichtje ¤2680 materiaalschade dealerprijs. Totaal schade ¤4000
Afijn, Jaguar prijsjes liggen nogwat hoger...
Ik blijf er bij. Aannames en algemeenheden. Niet specifiek informatie over het merk Jaguar.quote:Zo'n auto aanschaffen is een koud kunstje en nog redelijk te doen... Heb je het buffertje niet om het te fiksen wanneer nodig zit je met een kat is de zak. Lukt het je financieel niet om het met originele nieuwe delen te fiksen en is het afkeur, en heb je de tijd niet om 2e hands te zoeken dan staat je nog maar 1 ding te wachten. Afmelden en stallen, gaat dit ook niet dan zo ver onder de prijs verkopen dat je bijna depressief van wordt. Wie koopt een kapotte afgekeurde auto?
Wanneer je zowat al je spaarcentjes uitgeeft aan de aanschaf? Maak je borstje maar nat dan... Niet slim...
Wat had je graag gehad dan, een overzicht met onderdeelprijzen? Kun je zelf ook zoeken, ga ik niet voor je doen...quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik blijf er bij. Aannames en algemeenheden. Niet specifiek informatie over het merk Jaguar.
Zelf geen ervaring mee, maar wel uit eerste hand. Maat van m’n pa is een echte Jaguar liefhebber en kosten neemt ‘ie voor lief. Maar zijn XJ6 uit 2003 heeft ‘m erg veel geld gekost. Zo moest de kabelboom een keer vervangen worden, a 7000 euro. Hij liet wel alles bij de merkdealer doen. Inmiddels heeft ‘ie een XK-R.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik blijf er bij. Aannames en algemeenheden. Niet specifiek informatie over het merk Jaguar.
Alhoewel het wel redelijk algemeen bekend is, dat oudere Jaguars motorisch niet de beste reputatie hebben, is dat volgens mij bij een XJ6 uit 2005 niet meer zo. En ik denk dat iedereen wel snapt, dan een 3.0ltr 6-cylinder niet zuinig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |