abonnement Unibet Coolblue
pi_204846102
Waarom zijn die dingen zo goedkoop? Ik was aan het kijken voor een accord uit 2005 en ik keek daarna even bij Jaguar van het zelfde bouwjaar.
Ik kwam er toen achter dat die Jaguars van ongeveer dezelfde leeftijd goedkoper zijn dan de Honda accord.
Waarom is dat, ik zit er nu over na te denken om zo’n dikke Jaguar te kopen voor de lol.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:27:23 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204846107
De aanschaf is niet het enige at je als kosten aan een auto hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204846496
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:27 schreef kanovinnie het volgende:
De aanschaf is niet het enige at je als kosten aan een auto hebt.
Dit ja.
Een grote beurt kan behoorlijk in de papieren lopen.

Plus zuipen die krengen natuurlijk als een gek. In een tijd dat brandstofprijs de pan uit rijzen.
blablablabla
pi_204846651
Die Honda zuipt 6l. Die Jaguar net geen 10l. :')
Bovendien zal het onderhoud ook wel 20% duurder zijn bij die Jaguar.
Cindy De Vuyst
pi_204846831
Benzine, onderhoud, belasting.

Daarom zijn de meeste grote oudere wagens een stuk goedkoper dan de compactere bakkies.
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 12:43:19 #7
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204847421
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:45 schreef rival het volgende:
Benzine, onderhoud, belasting.

Daarom zijn de meeste grote oudere wagens een stuk goedkoper dan de compactere bakkies.
Dat, plus dat je 9/10 keer iemand anders z'n achterstallig onderhoud en problemen overkoopt :X
pi_204847950
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:27 schreef kanovinnie het volgende:
De aanschaf is niet het enige at je als kosten aan een auto hebt.
Dat klopt, maar qua onderhoud is een Honda ook niet bepaald goedkoop. Twintig jaar geleden reed mijn vader ook een Honda en ik weet nog hoe erg hij zat te vloeken als er iets kapot ging.
Ik weet niet hoe het nu is maar toen vertelde hij mij dat de onderhoud van die Honda tegen de prijzen van een BMW aan zaten.
pi_204847975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:45 schreef rival het volgende:
Benzine, onderhoud, belasting.

Daarom zijn de meeste grote oudere wagens een stuk goedkoper dan de compactere bakkies.
Ik zag een 2.0 V6 op marktplaats voorbij komen en het gewicht lag volgens mij rond de 1300 kilo. Dus wat dat betreft valt het wel mee. Qua onderhoud zal je waarschijnlijk wel gelijk hebben.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 15:48:05 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204849230
Kwalitatief matig spul, elektrische ellende, moet je zin in hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204849244
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:26 schreef Chivaz het volgende:
Waarom zijn die dingen zo goedkoop? Ik was aan het kijken voor een accord uit 2005 en ik keek daarna even bij Jaguar van het zelfde bouwjaar.
Ik kwam er toen achter dat die Jaguars van ongeveer dezelfde leeftijd goedkoper zijn dan de Honda accord.
Waarom is dat, ik zit er nu over na te denken om zo’n dikke Jaguar te kopen voor de lol.
Zijn kutwagens.
  Vis een optie? donderdag 26 mei 2022 @ 14:58:48 #12
70532 loveli
N
pi_204871482
Kopen, topic aanmaken.
crap in = crap out
  zaterdag 28 mei 2022 @ 10:22:09 #13
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204887377
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:48 schreef Sounddragon het volgende:
Kwalitatief matig spul, elektrische ellende, moet je zin in hebben.
Al schijnt die alu xj behoorlijk goed te zijn...


Maar misschien moet je het alleen doen als je het onderhoud kunt veroorloven of als je zelf veel kunt doen... (Handige harry!)
  zaterdag 28 mei 2022 @ 10:38:24 #14
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204887497
Dit lijkt mij ook wel een eerlijke review!

pi_204887558
Wat al is aangehaald, onderhoudskosten liggen erg hoog... Vraag en aanbod is aan de lage kant... Dus er rijd niet zo bar veel van rond en onderdelen haal je niet even snel van de sloop en er is ook niet echt een markt voor alternatieve merken van onderdelen. Dus je kunt in geval van dan alleen voor de hoofdprijs bij de dealer terecht. Waar je helemaal scheel betaald aan bv nieuw uitlaatje etc.

De gemiddelde Jaguar rijder zijn mensen die veel en meestal zakelijk op de weg zitten met een grote beurs en veel KM draaien. I.i.g. de beurs is groot genoeg om de auto in te ruilen voor een nieuwe voordat de echte grote beurten voor de deur staan. De meeste van die occasions zijn dus van die grensgeval afdankertjes waar je binnen nu en een aantal 10.000km wel ergens een reparatie kunt verwachten. Waar je behoorlijk op leeg kunt lopen, je kunt geluk hebben, maar als je pech hebt, dan heb je gelijk ook goed pech en moet je diep in het buideltje tasten om op de weg te blijven. Ook die auto's ondergaan technische slijtage en de zwaardere motoren worden met de grotere toleranties alleen maar onzuiniger. Dus zo'n V8 gaat qua km in bejaarde toestand ook wel gemakkelijk naar de 1 op 4 verbruik in stadsverkeer.

Door schade en schande werd men wijs, teveel mensen hebben hier de vingers aan gebrand en daarom ligt die Jaguar occasion markt dus op zijn kont en moeten daarom goedkoop worden aangeboden. Om mensen te lokken met een kleine beurs maar toch vallen op de luxe. Koop je zoiets en dreig je er op leeg te lopen kom je als 2e eigenaar er al helemaal niet meer vanaf. Als je het al kwijt komt loop je maanden te leuren en de onkosten lopen maar door. Alle wat je 2e hands koopt wordt er vanaf aanschafdatum niet jonger en beter op... Dan wordt je zowat gedwongen om inruil te doen en er een flinke duit bovenop te leggen.

Dus de meeste onervaren kopers met een klein budget die er niet zakelijk mee rijden, kopen zoiets maar 1 x voor de leuk om te kunnen zeggen 'heb een Jag gehad' en daarna nooit meer.

Dit geldt trouwens niet alleen voor Jaguar, b.v. Chrysler Jeep ook populair en kun je in verhouding ook belachelijk goedkoop vinden met alle luxe opties en toeter en bellen erop. Heerlijke auto's om in te rijden maar ook hier kun je op leeglopen bij mankementen + verbruik erbij geteld.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 10:55:36 #16
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204887610
Amen!
pi_204887656
Zo'n Jaguar koop je ook enkel en alleen maar om te kunnen zeggen dat je met Jaguar rijdt. Verder kun je voor die prijs ook gewoon een Nissan, Kia, Mazda, Honda, Toyota kopen dat kwalitatief misschien wel iets beter is en vooral veel zuiniger is.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 31 mei 2022 @ 10:14:05 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204920735
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:47 schreef Watuntrik het volgende:
Wat al is aangehaald, onderhoudskosten liggen erg hoog... Vraag en aanbod is aan de lage kant... Dus er rijd niet zo bar veel van rond en onderdelen haal je niet even snel van de sloop en er is ook niet echt een markt voor alternatieve merken van onderdelen. Dus je kunt in geval van dan alleen voor de hoofdprijs bij de dealer terecht. Waar je helemaal scheel betaald aan bv nieuw uitlaatje etc.
Ik heb nog nooit in mijn leven iets van de sloop gehaald, dus waarom zou dat dan nu ineens een criterium zijn? Overigens heb ik een goede, betrouwbare sleutelaar voor mijn onderhoud en ik weet zeker dat die een uitlaat voor een Jaguar kan bestellen.

Ik zie een heleboel aannames en common places, maar niet echt iets onderbouwd. Heb je er zelf wel ervaring mee?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204920869
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 10:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Heb je er zelf wel ervaring mee?
Niet met Jaguar... :) Maar rijd al wat jaartjes oldtimer... Nu een MB W123 Coupe van 40 jaar oud. En als ik een nieuwe uitlaat zou willen of erger zou moeten, dan kost me dit laatste keer dat ik gekeken heb over de ¤1600... Dat was paar jaar geleden, het is er niet goedkoper op geworden. Als ik me niet vergis over de ¤2000

Nog niet zo lang terug een aanrijding gehad, gelukkig niet de veroorzaker. Maar toch, met weinig schade, paar kromme bumperdelen, sierlijstje en kapot achterlichtje ¤2680 materiaalschade dealerprijs. Totaal schade ¤4000

Afijn, Jaguar prijsjes liggen nogwat hoger...

Zo'n auto aanschaffen is een koud kunstje en nog redelijk te doen... Heb je het buffertje niet om het te fiksen wanneer nodig zit je met een kat is de zak. Lukt het je financieel niet om het met originele nieuwe delen te fiksen en is het afkeur, en heb je de tijd niet om 2e hands te zoeken dan staat je nog maar 1 ding te wachten. Afmelden en stallen, gaat dit ook niet dan zo ver onder de prijs verkopen dat je bijna depressief van wordt. Wie koopt een kapotte afgekeurde auto?

Wanneer je zowat al je spaarcentjes uitgeeft aan de aanschaf? Maak je borstje maar nat dan... Niet slim...

Met de vraag waarom zijn die auto's goedkoop heb je geen ervaring voor nodig. De gemiddelde Jaguar rijder heeft een vette beurs die hoeft geen 2e hands te rijden. Dus daar ga je ze niet verkopen en dan moet je andere markt aanboren. De patser met de kleinere beurs... En daar geldt, bezint eer ge begint. En das slechts een goede tip waar i.v.m. geilheid vaak niet naar wordt geluisterd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 31-05-2022 10:42:05 ]
  dinsdag 31 mei 2022 @ 10:42:31 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204920947
Het is gewoon een Ford
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 10:45:27 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204920966
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 10:26 schreef Watuntrik het volgende:

Niet met Jaguar... :) Maar rijd al wat jaartjes oldtimer... Nu een MB W123 Coupe van 40 jaar oud. En als ik een nieuwe uitlaat zou willen of erger zou moeten, dan kost me dit laatste keer dat ik gekeken heb over de ¤1600... Dat was paar jaar geleden, het is er niet goedkoper op geworden. Als ik me niet vergis over de ¤2000
Uhmm.....het ging over een Jag van 15 jaar oud. Duurt nog 25 jaar voordat dat een oldtimer is.

quote:
Nog niet zo lang terug een aanrijding gehad, gelukkig niet de veroorzaker. Maar toch, met weinig schade, paar kromme bumperdelen, sierlijstje en kapot achterlichtje ¤2680 materiaalschade dealerprijs. Totaal schade ¤4000

Afijn, Jaguar prijsjes liggen nogwat hoger...
Laat je Volvo maar eens aanrijden.

quote:
Zo'n auto aanschaffen is een koud kunstje en nog redelijk te doen... Heb je het buffertje niet om het te fiksen wanneer nodig zit je met een kat is de zak. Lukt het je financieel niet om het met originele nieuwe delen te fiksen en is het afkeur, en heb je de tijd niet om 2e hands te zoeken dan staat je nog maar 1 ding te wachten. Afmelden en stallen, gaat dit ook niet dan zo ver onder de prijs verkopen dat je bijna depressief van wordt. Wie koopt een kapotte afgekeurde auto?

Wanneer je zowat al je spaarcentjes uitgeeft aan de aanschaf? Maak je borstje maar nat dan... Niet slim...
Ik blijf er bij. Aannames en algemeenheden. Niet specifiek informatie over het merk Jaguar.

Alhoewel het wel redelijk algemeen bekend is, dat oudere Jaguars motorisch niet de beste reputatie hebben, is dat volgens mij bij een XJ6 uit 2005 niet meer zo. En ik denk dat iedereen wel snapt, dan een 3.0ltr 6-cylinder niet zuinig is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204921046
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 10:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik blijf er bij. Aannames en algemeenheden. Niet specifiek informatie over het merk Jaguar.
Wat had je graag gehad dan, een overzicht met onderdeelprijzen? Kun je zelf ook zoeken, ga ik niet voor je doen...

Leeftijd maakt niet zo erg veel uit. Of je het nu aanneemt of niet boeit niet... Ik kan ook niet in je beurs kijken of je daar van de prijzen gaat schrikken...

Maar 90% kans dat veel onderdeelprijzen de waarde van de auto overstijgen... En dan maakt leeftijd van de auto wel veel uit. Wanneer de reparatie duurder uitvalt dan de aanschafprijs en of dagwaarde. Die is bij 15 jaar nagenoeg nul, althans nog 4 jaar te gaan en het is alleen nog maar wat de gek er voor geven wil.

Heb paar jaar een Volvo gehad 265 GLE uit 1978, ken de prijsjes nog van toen... Verder super auto, zelfs beetje spijt dat hij weg is...
pi_204923239
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 10:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik blijf er bij. Aannames en algemeenheden. Niet specifiek informatie over het merk Jaguar.

Alhoewel het wel redelijk algemeen bekend is, dat oudere Jaguars motorisch niet de beste reputatie hebben, is dat volgens mij bij een XJ6 uit 2005 niet meer zo. En ik denk dat iedereen wel snapt, dan een 3.0ltr 6-cylinder niet zuinig is.
Zelf geen ervaring mee, maar wel uit eerste hand. Maat van m’n pa is een echte Jaguar liefhebber en kosten neemt ‘ie voor lief. Maar zijn XJ6 uit 2003 heeft ‘m erg veel geld gekost. Zo moest de kabelboom een keer vervangen worden, a 7000 euro. Hij liet wel alles bij de merkdealer doen. Inmiddels heeft ‘ie een XK-R.

Onderop staan er nog wat foto’s van zijn XJ: https://loveatfirstdrive.nl/rijtest/jaguar-xf-sportbrake-2013/
  Vis een optie? dinsdag 31 mei 2022 @ 21:03:04 #24
70532 loveli
N
pi_204926320
Liefde en auto's is een slechte combinatie.

Behalve voor de merkdealer.
crap in = crap out
pi_204941074
Jaguars zijn over het algemeen natuurlijk duur in gebruik en onderhoud, maar zo'n X-type grotendeels gebasseerd op Ford (Mondeo) techniek vind ik wel een hele interessante youngtimer door de lage verkoopbedragen waarvoor deze al te koop staan. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_204980467
Je hebt 2 soorten Jaguars.

De echte Jaguars, die zijn niet heel goedkoop in aanschaf en al zeker niet in onderhoud.

Dan heb je nog de nep-Jaguars. Dat zijn auto's vol Ford focus/mondeo oid onderdelen met een Jaguar uiterlijk.

De echte Jaguars zijn niet goedkoop maar ook niet heel duur, omdat ze duur in onderhoud zijn.

De nep-jaguars zijn goedkoop. Hoewel ze redelijk betrouwbaar zijn weet iedere autokenner dat het eigenlijk een Ford is. Dus het is leuk voor de leek die denkt een auto met allure te kopen. Of voor een wannabee die wil dat de hele straat denkt dat 'ie rui in de slappe was zit. Of ze willen gewoon perse een Jaguar maar het mag niet teveel kosten. Dan heb je er een prima keuze aan. Iedere universele garage die aan een Ford kan sleutelen kan ook een Jaguar x-type en S type fixen. En een Ford uit die tijd was trouwens een prima betrouwbare auto.

Het interieur van zo'n Ford-jaguar vind ik trouwens heel oubollig ogen. Teveel rondingen, tikkeltje saai en de groene blokjes-lcd's zijn gewoon een afknapper.

Een Honda heeft geen allure maar is wel een technisch redelijk goede wagen. Al schijnen Accords ook wel problemen te kunnen hebben.

Ooit had ik trouwens een Rover 600. Dat was eigenlijk een Honda Accord met een Rover uiterlijk en interieur. Cromen grille, beige interieur met nep-hout inleg en heerlijke stoelen. Door de Honda techniek heeft die wagen een hoop mishandeling probleemloos doorstaan. Echt een heerlijke reisauto was dat in die tijd.

Die Rover had een gastank dus was in gebruik spotgoedkoop. Zo'n Jaguar kan ook op gas natuurlijk en dan rij je qua verbruik heel leuk.
pi_204983724
Ik vind zo'n Jaguar met Ford basis juist het beste van twee werelden. Net als zo'n Rover met Honda techniek.

Niks mis met het waarderen van het "klassieke" uiterlijk van zo'n Brits merk gecombineerd met het waarderen van de rij-eigenschappen en kwaliteit van de Ford-techniek.

Wel de lusten, niet de lasten. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')