Het merk Singer is opgekocht door China. De oude Singers zijn degelijk en loodzwaar, de nieuwe, tsja, zijn Chinees met een degelijke naamsticker.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:43 schreef Sodium het volgende:
Wat voor type machine zouden jullie aan een beginner adviseren? Is het per definitie handiger om een nieuw type machine te kopen of moet je juist toeslaan wanneer je een werkend oldtimertje voor weinig op de kop kan tikken?
Ja, leuk hequote:
Wat gaaf!quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:36 schreef Ynske het volgende:
Vandaag bezig geweest met een cursus mouleren, nog 3 dagen te gaan.
Echt tof, hebben vandaag een rechte rok zonder zijnaad, rechte rok met zijnaad, gerende rok met heupstuk en een jupe bombee leren mouleren op een paspop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
https://www.pinkelotje.nl/patronen.htmlquote:Op maandag 27 november 2023 13:32 schreef Aure het volgende:
Weten jullie gratis patronen voor poppenkleding? Mijn schoonmoeder is daarnaar op zoek
Wat kost hij?quote:Op woensdag 20 december 2023 07:44 schreef Aure het volgende:
Ik zit er aan te denken om een lockmachine te kopen, een Lewenstein 700DE. Iemand rond die prijs nog een betere tip of is dit dan eigenlijk wel de beste?
Ik heb hem. Ik vind hem prima. Gebruik hem eigenlijk alleen maar voor afwerken van de stof. Prima in te rijgen als je de kleurtjes volgt. Bij elke locker die niet automatisch inrijgt blijft het altijd een beetje prutsen en priegelen, maar als je er handigheid in krijgt dan is het zo klaar.quote:Op woensdag 20 december 2023 07:44 schreef Aure het volgende:
Ik zit er aan te denken om een lockmachine te kopen, een Lewenstein 700DE. Iemand rond die prijs nog een betere tip of is dit dan eigenlijk wel de beste?
400 euro, die jij noemt is echt ver boven mijn budgetquote:Op woensdag 20 december 2023 08:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
Wat kost hij?
Ik zou naar een winkel gaan en gaan testen of het inrijgen makkelijk gaat. Zelf heb ik gekozen voor een bernette airflow omdat ik last had met inrijgen
Heb je in jouw woonplaats een naaimachine winkel? Daar hebben ze misschien ook wel tweedehands machines van mensen die willen upgradenquote:Op woensdag 20 december 2023 09:45 schreef Aure het volgende:
[..]
400 euro, die jij noemt is echt ver boven mijn budget![]()
Snap ik 😃quote:Op woensdag 20 december 2023 09:45 schreef Aure het volgende:
[..]
400 euro, die jij noemt is echt ver boven mijn budget![]()
Dat was mijn eerste lockmachine. Echt prima ding!quote:Op woensdag 20 december 2023 07:44 schreef Aure het volgende:
Mooi!quote:Op donderdag 21 december 2023 22:22 schreef Ynske het volgende:
Mama, ik wil een trui met een tijger Poot erop.
Dan maken we er eentje.
Met eigen borduurwerk erop.
De machine heb ik nu een jaar of tweequote:Op dinsdag 26 december 2023 20:55 schreef Brokkel het volgende:
Ook leuk, Cots! Ik ben benieuwd straks naar je eerste project!
https://nl.pinterest.com/pin/545780048587676982/quote:Op dinsdag 26 december 2023 20:41 schreef Aure het volgende:
Lewenstein gekregen met kerst
Dus tijd voor de volgende vraagWelk lockgaren gebruiken jullie?
Netjes hoor!quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:37 schreef Aure het volgende:
Gisteren even geoefend met de lockmachine, ik kreeg er zwarte garen bij dus ik kon wel alvast aan de slag.
[ afbeelding ]
Lekker broekie voor 't kind
Super leuk gedaan. Gaaf stofje ookquote:Op zaterdag 30 december 2023 16:37 schreef Aure het volgende:
Gisteren even geoefend met de lockmachine, ik kreeg er zwarte garen bij dus ik kon wel alvast aan de slag.
[ afbeelding ]
Lekker broekie voor 't kind
Degene die ik nu heb gebruikt is een overlockmachine, die werkt de randjes netjes en strak af (hij snijdt ook een randje stof af).quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat is trouwens "lock"
Ik heb een gewone" machine van Singer en nul verstand...
Stofjes patroon naaimateriaal en machine staan ik klaar
Oh dank je!quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:47 schreef Aure het volgende:
[..]
Degene die ik nu heb gebruikt is een overlockmachine, die werkt de randjes netjes en strak af (hij snijdt ook een randje stof af).
Je hebt ook nog een coverlock, volgens mij is die meer om je zomen enzo netjes af te werken.
Hier staat het uitgelegd met wat foto's: https://renskecreatief.bl(...)rlock-en-de.html?m=1
Vast gewoon een naaimachine.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh dank je!
Morgen eens uitzoeken wat voor machine ik heb
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |