Opnemen is al aangezetquote:Op woensdag 17 mei 2023 16:02 schreef E.T. het volgende:
Vanaf volgende week woensdag weer Sewing Bee op de BBC!
Mooi geworden. Ik zou de mouwen niet omslaan.quote:Op zondag 7 mei 2023 11:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jurk is af. Alle zomen met de hand gedaan want ik wilde geen stiksel aan de andere kant.
Ik twijfel nog op de mouwen, niet omgeslagen zijn ze nogal lang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:22 schreef loveli het volgende:
Maxi-kimonojurk aan het naaien van broderie, patroon van Vogue 1735 maar met een iets minder diepe V-hals. Als deze klaar is maak ik nog een midi van soepele viscose.
Bij de eerste heb ik alle rafelige naden met biaisband afgewerkt, nummer 2 krijgt Franse naden en een V-rug.Zal vast heel mooi worden. Hou van zulke kledingstukken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:22 schreef loveli het volgende:
Maxi-kimonojurk aan het naaien van broderie, patroon van Vogue 1735 maar met een iets minder diepe V-hals. Als deze klaar is maak ik nog een midi van soepele viscose.
Bij de eerste heb ik alle rafelige naden met biaisband afgewerkt, nummer 2 krijgt Franse naden en een V-rug.Prachtig en draagt zo lekker met dat warme weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
Ja, gisteren was de 3e aflevering. Het is wel in het najaar opgenomen begreep ik 😉quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:26 schreef BE het volgende:
Aan de fb activiteit te zien is er een nieuwe
Sewing Bee bezig
Maar de BBC lijkt niet meer in mijn tv pakket te zitten dus kon het niet terugkijken.
Maar ik vind het sowieso een programma voor het najaar of zo, wanneer je zelf misschien ook nog eens een keer achter de naaimachine kruipt in plaats van nu terwijl het zo warm is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:41 schreef Ynske het volgende:
GeslaagdWauw, gefeliciteerd!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GeslaagdGefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
GeslaagdGefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
Het is wel een erg leuk stofje.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:49 schreef Ynske het volgende:
Wat doe je als je zoon een hysterisch stofje uitgekozen heeft... Colorblock en wat details ervan in de broek (binnenkant zak en tailleband)
[ afbeelding ]
quote:Wij leveren 2 soorten taille elastiek. Pyjama & Glad.
Kies het soort, de breedte en de kleur. Let goed op de foto's om de verschillen te zien.
Alle soorten elastiek worden op rollen van 25 meter geleverd.
Glad taille elastiek is verkrijgbaar in 2cm, 2.5cm, 3cm 3.5cm en 4cm. Het gladde elastiek is iets harder dan de pyjama variant.
Pyjama taille elastiek is verkrijgbaar van 2cm tot 15cm.
Dit elastiek kunt u o.a. voor de taille gebruiken en is heel soepel en zacht.
Wij leveren dit elastiek van het merk Restyle wat bekend staat om de mooie en zachte kwaliteit.
Het elastiek is was en kook-echt en kan doorgestikt worden.
Let op: Pyjama 8/10/15/20/25cm is een wat dikkere, hardere kwaliteit. Onder de 8cm is heel soepel en zacht.
wat stom, op mn telefoon laadde dat nietquote:
Dit werkte prima, toch?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat stom, op mn telefoon laadde dat niet![]()
sorry!
zeker.quote:
Geeft niet, ik zit op de laptop en had al zo'n vermoeden. Kleine moeite om die info even te kopiëren en plakken.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat stom, op mn telefoon laadde dat niet![]()
sorry!
Ik heb een bernette.quote:Op maandag 14 augustus 2023 15:36 schreef loveli het volgende:
Eens in de zoveel tijd denk ik dat ik een lockmachine wil hebben, maar ik ben een noob.
Er zijn vast dingen die ik moet weten voor ik blind een 2e hands machine van 200 euro koop.
https://sewing.patternreview.com/SewingMachine/164
https://sewing.patternreview.com/SewingMachine/1985
Tips?
Voor een deel weet ik dat niet, omdat ik nog nooit met een lockmachine heb gewerkt. Sommige dingen die jij noemt had ik niet eens over nagedacht.quote:
Die mijd ik idd, het merk Singer is door een Chinees bedrijf opgekocht. Elna is inmiddels ook nier meer Zwitsers, hoop goede fabrikanten zijn weggeconcurreerd door Azië, de merknamen opgekocht omdat die garant stonden voor kwaliteit. Vroeger waren sommige dingen echt beter.quote:Blijf iig weg van de singers van de lidl, die hebben zoveel problemen met inrijgen
Ik bestel vaak online en laat dan eerst stofstaaltjes komen om te voelen en voor de kleur. En door het land zijn er wel stoffenmarken. Website zijn stoffenbeurs en stoffencircusquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:54 schreef FlyingFish het volgende:
Waar halen jullie je stoffen vandaan tegenwoordig? De stoffenkraam is hier van de lokale markt verdwenen. Bestellen jullie online? Zo ja waar, en waar let je dan op? Ik heb 0 verstand van stof, ik voel liever de stof, maar veel opties zijn er daarvoor helaas niet meer.
Ik wil gymtassen gaan maken. Dat lijkt me een mooi beginnersproject. Daar zou ik normaal de goedkoopste egale stof op de markt voor zoeken, en dan een zakje met een leuke print er op.
Ik zie dat er binnenkort zo’n markt hier in de buurt is! Dan wachten we daar nog even op. Dankjewel voor de tips!quote:Op woensdag 16 augustus 2023 00:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik bestel vaak online en laat dan eerst stofstaaltjes komen om te voelen en voor de kleur. En door het land zijn er wel stoffenmarken. Website zijn stoffenbeurs en stoffencircus
90% op de stoffen spektakel in het voor en najaar, enkele keer online bestellen of bij stoffenwinkel in de buurtquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:54 schreef FlyingFish het volgende:
Waar halen jullie je stoffen vandaan tegenwoordig? De stoffenkraam is hier van de lokale markt verdwenen. Bestellen jullie online? Zo ja waar, en waar let je dan op? Ik heb 0 verstand van stof, ik voel liever de stof, maar veel opties zijn er daarvoor helaas niet meer.
Ik wil gymtassen gaan maken. Dat lijkt me een mooi beginnersproject. Daar zou ik normaal de goedkoopste egale stof op de markt voor zoeken, en dan een zakje met een leuke print er op.
Ja, altijd fijn, 3 sept mag ik weerquote:Op woensdag 16 augustus 2023 00:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik zie dat er binnenkort zo’n markt hier in de buurt is! Dan wachten we daar nog even op. Dankjewel voor de tips!
Gewicht van de stof, weving, samenstelling. Sommige online winkels in het duurdere segment hebben een filmpje van de stof erbij, zodat je kunt zien hoe de stof beweegt of rekt. Ik zoek ook wel op deadstock, oude voorraden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:54 schreef FlyingFish het volgende:
Bestellen jullie online? Zo ja waar, en waar let je dan op?
Filmpjes: Op instagram heeft Atelier Nie Nie bijna wekelijks filmpjes van haar stoffen om te laten zien hoe ze vallen en wat je er het beste van kunt maken.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Gewicht van de stof, weving, samenstelling. Sommige online winkels in het duurdere segment hebben een filmpje van de stof erbij, zodat je kunt zien hoe de stof beweegt of rekt. Ik zoek ook wel op deadstock, oude voorraden.
Voor een gymtas kom je best ver met een meter canvas:
https://www.goedkopestoffen.com/c-6487869/canvas/
Ik gebruik de locker puur en enkel om de naden af te werken. Als ik mijn kledingstukken die ik afgewerkt heb met de locker en die met de zigzag dan ogen die met de locker een stuk beter.quote:Op maandag 14 augustus 2023 15:36 schreef loveli het volgende:
Eens in de zoveel tijd denk ik dat ik een lockmachine wil hebben, maar ik ben een noob.
Er zijn vast dingen die ik moet weten voor ik blind een 2e hands machine van 200 euro koop.
https://sewing.patternreview.com/SewingMachine/164
https://sewing.patternreview.com/SewingMachine/1985
Tips?
veel plezier ermee!quote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:11 schreef loveli het volgende:
Ik heb er een gekocht, het is een oude 4-draads Pfaff geworden. Het inrijgen duurde een kwartier, best aardig voor iemand die nog nooit een lockmachine in handen heeft gehad. Het eerste proeflapje zag er prima uit. Er ligt een lap stretchstof voor een jurkje klaar, dat lijkt me een prima testcase.
Bij het zoeken naar alle opties van (cover)lockmachines zou ik misschien liever een machine hebben die meer opties heeft, maar voor de prijs kon ik me er geen buil aan vallen en het voldoet meer dan prima voor een eerste lockmachine.
Geen coverlock hier, maar de naaimachine en de overlock staan inderdaad ook naast elkaar. Heb een kamertje over waar ik ook de deur van kan dichtgooien als iets niet lukt, hoef dan de boel niet eerst op te ruimen gelukkig.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
veel plezier ermee!
hier staan dus echt gewoon een lock en coverlock naast elkaar, het steeds ombouwen is echt geen doen vind ik.
hier gaat het met een shirtje van naaimachine schoudernaad, lockmachine schoudernaad, coverlock halsbies, naaimachine mouwen inzetten, lockmachine mouwen aflocken, naaimachine zijnaden, lockmachine zijnaden, coverlock machine mouwen en onderkant omzomen.
als ik dan tussendoor moet gaan ombouwen dan zou het zoveel langer duren en dus minder gebruikt worden.
Dat had ik op een geven moment ook , een slaapkamer over.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik had de ruimte om alles te laten staan, maar ja toen moest ik een thuiswerkplek inrichten. Nu naai ik weer als vanouds aan een eetkamertafel.
Nu woon ik alleen, en is meestal in mijn 2 kamer appartement alles een grote creatief rommelhok dus ach.
Is een simpele x in contrasterende kleur aan de achterkant niet voldoende? Maken op de zoom of beleg?quote:Op donderdag 14 september 2023 13:49 schreef Ynske het volgende:
Goed idee met die labels. Ikzelf gebruikte ze tot nu toe nog niet. Aangezien vriend en zoon niet tegen labeltjes in de nek kunnen (kriebel!!!!). Maar nu zoon naar school gaat, en zich natuurlijk met gymmen moet omkleden is het wel handig als hij weet wat de achterkant is.
Ik was dus nu aan het kijken naar van die labels die je om de zoom aan de onderkant kunt bevestigen.
Wat heerlijk dat de les weer begonnen is, ben nu bezig met een paslijfje te maken voor mezelf, compleet met de juiste maten, coupenaden etc.
Verder vooral even bezig geweest de laatste tijd met de nieuwe garderobe van de kleine man, want die heeft een groeispurt gemaakt.
Ik zag laatst een leuk nieuw patroon voor een broek, maar wil dan vaak niet zo'n patroon aankopen, dus zelf aan de teken gegaan aan de hand van de foto's die online stonden. Echt zo tof dat het gelukt is om hem zelf te tekenen, en hij zit/staat ook nog eens supertof.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |