Eet smakelijk!quote:Op zaterdag 21 mei 2022 17:42 schreef PoesInDoos het volgende:
* PoesInDoos heeft een pannenkoekenboerderijreservering staan voor over 15min
Geen reden om als ouder niet ook te genieten, toch?quote:
Daaromquote:Op zaterdag 21 mei 2022 21:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Geen reden om als ouder niet ook te genieten, toch?
Pannenkoeken vind ik ook gewoon lekker.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 21:08 schreef Quoi het volgende:
[..]
DaaromMaar ik krijg die kleine lettertjes vaak als reactie. Besef dan dat ons kind ook nogal door de horecawol is geverft en we dit gewoon vaak doen.
Maar pannenkoeken, ookMaar ik vreet momenteel alles en meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of moet ik in LIF even een topic openen?![]()
Ik las wel dat je een uur moet wachten maar qua schema/ritme red ik dat natuurlijk nooit.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:13 schreef PoesInDoos het volgende:
Vandaar je usernameMooi kut voor je.. enige wat ik kan bedenken is dat het slecht is om gelijk na het eten/drinken te poetsen, omdat je dan vooral de (fruit)zuren in het glazuur poetst..
Dan poets je vóór het eten, wat ook wordt aangeraden (en wat ik OOK niet doe, want het voelt tegenstrijdigquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik las wel dat je een uur moet wachten maar qua schema/ritme red ik dat natuurlijk nooit.![]()
Mijn man zegt dat ook altijd maar daar neem ik natuurlijk niets van aan.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:18 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dan poets je vóór het eten, wat ook wordt aangeraden (en wat ik OOK niet doe, want het voelt tegenstrijdig)
Dat laatste niet meer doenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn man zegt dat ook altijd maar daar neem ik natuurlijk niets van aan.![]()
Waarom moet ik voor het ontbijt poetsen?![]()
Ik voel me nu echt een sukkel want ik heb wel de nare gewoonte om vlak voor het slapen een banaan te eten en daarna gelijk mijn tanden te poetsen.
Ik heb vaak honger en eet dus elke paar uur wel iets. Hongerig slapen kan ik echt niet.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:23 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat laatste niet meer doenOf eerst poetsen en dan nog die banaan, maar of dat lekker is...
's Nachts zijn de beestjes aan het werk geweest, die poets je 's ochtends weg. 2x p/d goed poetsen is echt voldoende, probeer het eens. Vaker en dan vooral vlak na het eten moet je echt afleren
Dan accepteren dat je beestjes 's nachts goed te eten krijgenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb vaak honger en eet dus elke paar uur wel iets. Hongerig slapen kan ik echt niet.
Ja, Z. is in december 2017 geboren en daarna begon de ellende wel maar dat had ook met bepaalde gewoontes te maken die ik ontwikkelde. Als zij ‘s nachts wakker werd, kreeg ik ook honger en at gauw even een ontbijtkoek.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik had vroeger juist veel gaatjes. Nu af en toe nog. Maar echt minder dan toen ik nog thuis woonde.. Ik verdenk nog steeds de tandarts daar dat hij te snel boorde. Mijn huidige kijkt het aan en dan moet het na 2 jaar eens gevuld worden. Soms verdwijnen ze ook.
Ik werd toen gewaarschuwd dat het na de geboorte van de kinderen erger zou worden. Maar dat is niet gebeurd gelukkig. Iets met andere kalkopname tijdens/na een zwangerschap
Pannenkoeken![]()
Ik maak ze met half bloem, half boekweitmeel. Dan zitten de jongens snel vol. In een restaurant valt het vaak toch tegen. Vaak zoeken we dan een restaurant met zowel pannenkoeken als vlees schotels..
Wie weet! Zal wederom eens advies vragen aan de tandarts en ik moet toch wel echt wat doen aan die suikers en de timing van tandenpoetsen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 23:52 schreef Takkie88 het volgende:
@:vencodark; ik heb ook vaak gaatjes en altijd rechts bovenin. De tandarts heeft een fles met mondspoeling meegegeven die glazuurversterkend werkt. Het lijkt te helpen, laatste controle was ik gaatjes vrij
En je kiezen laten sealen? Bij zoon is dat laatst weer gedaan bij een nieuwe kies en over een half jaar gaat tandarts er weer een paar doen want hij is aan het wisselen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 23:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wie weet! Zal wederom eens advies vragen aan de tandarts en ik moet toch wel echt wat doen aan die suikers en de timing van tandenpoetsen.
Misschien inderdaad voor het ontbijt bijv.
Die fluoridebehandelingen die ze voor kinderen doen, die gebitjes, hebben ze die ook nog voor volwassenen?
Net gegoogled en zie dus van wel. Al zal dat vanaf 18+ niet meer vergoed worden.
Ik las ook dat bijv. mensen met een auto-immuunziekte hier baat bij kunnen hebben.
Nu heeft mijn huisarts vorig jaar vastgesteld dat ik een hele milde vorm van alopecia heb, kale plekken dus. Ook dit begon zo’n 2 jaar geleden. En ik vraag me ineens af of er misschien een link is tussen dit en een zwakker gebit.![]()
En wellicht heb ik toch wat calcium tekort.
Jaquote:Op zaterdag 21 mei 2022 20:20 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Is dat die in Schimmert (volgens Google)?
Dat doen ze bij volwassenen ook. Heb het vorig jaar weer laten doen.quote:Op zondag 22 mei 2022 01:12 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En je kiezen laten sealen? Bij zoon is dat laatst weer gedaan bij een nieuwe kies en over een half jaar gaat tandarts er weer een paar doen want hij is aan het wisselen.
Geen idee of dat bij volwassenen ook kan maar je zou het kunnen vragen.
Ga ik er zelf ook maar om vragen, had vorige week een lekkende vulling die opnieuw is gedaan, maar zou wel handig zijn als met sealen gaatjes voorkomen kunnen wordenquote:Op zondag 22 mei 2022 09:32 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat doen ze bij volwassenen ook. Heb het vorig jaar weer laten doen.
Oh godverdomme. Smerig en ronduit asociaalquote:Op zondag 22 mei 2022 12:47 schreef Hupje het volgende:
Nieuw dieptepunt qua asociaal...Hondenpoep vinden op het gazon in je voortuin met heg (vlak bij het huis, zo'n 5m vanaf de straat). Gatver!
Getverde...quote:Op zondag 22 mei 2022 12:47 schreef Hupje het volgende:
Nieuw dieptepunt qua asociaal...Hondenpoep vinden op het gazon in je voortuin met heg (vlak bij het huis, zo'n 5m vanaf de straat). Gatver!
Werkt dat ook tegen katten?quote:Op zondag 22 mei 2022 15:39 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Getverde...![]()
![]()
Zou voor mij reden zijn om een gigamegazak chilipoeder of cayennepeper te kopen en daar dagelijks kwistig mee te strooien langs de randen. Geen hond die nog in de buurt komt
Ik weet nog dat ik het destijds bij de oudste heel frustrerend vond dat de tandarts riep dat ik het aantal eetmomenten moest inperken vanwege haar gebit (kaaskiezen), terwijl het CB juist wilde dat ik méér eetmomenten inbouwde vanwege haar gewichtquote:Op zaterdag 21 mei 2022 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Ik weet wel dat gaatjes vooral door het aantal eetmomenten komen. Beter in één keer een hele reep chocolade opeten dan elk uur een blokje. Voor je tanden dan...
Jup, zie nooit een kat in mn tuinquote:
Oeh, lekker tegenstrijdig ook. Hier ook één die amper at. Elke hap, waar en wanneer dan ook was meegenomen. Even jammer voor het gebit.quote:Op zondag 22 mei 2022 16:51 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik het destijds bij de oudste heel frustrerend vond dat de tandarts riep dat ik het aantal eetmomenten moest inperken vanwege haar gebit (kaaskiezen), terwijl het CB juist wilde dat ik méér eetmomenten inbouwde vanwege haar gewicht
En ergens anders las ik weer dat je juist níet direct na het eten moet poetsen omdat je tanden dan net op z’n zwakst zijn door de eet-aanval.quote:Op zondag 22 mei 2022 15:08 schreef Nijna het volgende:
Onze tandarts zei dat je wel direct na het eten kan poetsen, maar niet 20-30 minuten na het eten omdat je dan meer zuur in je mond hebt, zoiets?
Ja, ontbijt. Maar de rest van de dag dan?quote:Op zondag 22 mei 2022 20:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Google poetsen na eten en je krijgt dat poetsen voor het ontbijt beter is.
Na het ontbijt kan je wel poetsen maar dan zonder tandpasta
Je hoort overal wat anders... ik doe dan ook zomaar watquote:Op zondag 22 mei 2022 18:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
En ergens anders las ik weer dat je juist níet direct na het eten moet poetsen omdat je tanden dan net op z’n zwakst zijn door de eet-aanval.![]()
Dus juist minstens een half uur wachten om ze weer te laten aansterken.![]()
#verward.
Nietquote:Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, ontbijt. Maar de rest van de dag dan?
Ventiel... Pompte daarstraks de banden van zoon op, hij heeft een vouwfiets met kleine banden.quote:Op zondag 22 mei 2022 21:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vraag me soms echt af hoe onze (groot)ouders dat deden, zonder Google. Toen zoon vorig jaar hars in zijn haar had was ik ook heel blij dat Google bestond. en voor het oppompen van een frans ventiel, voor het repareren van ons inbouwtoilet etc..
Vragen aan je moeder, of de buurvrouw. En er bestonden van die boeken met 'grootmoeders tips' enzoquote:Op zondag 22 mei 2022 21:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vraag me soms echt af hoe onze (groot)ouders dat deden, zonder Google.
Ik verwonder me vooralquote:Op maandag 23 mei 2022 09:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind jouw verhalen niet vermoeiend hoor, meestal heel vermakelijk juist :-D
Er zijn tig foto's gemaakt.quote:Op maandag 23 mei 2022 10:20 schreef Cathmar het volgende:
Ben vooral benieuwd naar de foto! En gaat iemand die dan ook ergens ingelijst ophangen?
Snap je gevoel. Rot om te zien lijkt me. Gelukkig hebben jullie zelf een heel fijne familie met z’n 4en.
Alcohol?quote:Op maandag 23 mei 2022 12:12 schreef Nijna het volgende:
Iemand ervaring met waterproof mascara uit mijn lichtgrijze broek halen? Water zal wel niet werken vermoed ik zomaar... De jongste was heel blij met haar mascara, ik iets minder...
Ik lees alcohol, maar maakt dat dan geen vlekken?
Gelukkig niet heel groot, dus ik kan de broek nog wel aan, maar ben liever de vlek kwijt...
@:Exode, klinkt als een bijzonder schoonfamilie
Ossegalzeep? Ik gebruik dat echt overal voor en alles komt er tot nu toe uit.quote:Op maandag 23 mei 2022 12:12 schreef Nijna het volgende:
Iemand ervaring met waterproof mascara uit mijn lichtgrijze broek halen? Water zal wel niet werken vermoed ik zomaar... De jongste was heel blij met haar mascara, ik iets minder...
Ik lees alcohol, maar maakt dat dan geen vlekken?
Gelukkig niet heel groot, dus ik kan de broek nog wel aan, maar ben liever de vlek kwijt...
@:Exode, klinkt als een bijzonder schoonfamilie
Haha, ik kreeg vorige week de vraag van mijn baas hoe ik vetvlekken uit kleding krijg: met ossegalzeep dus. Hij kende dat helemaal niet.quote:Op maandag 23 mei 2022 15:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ossegalzeep? Ik gebruik dat echt overal voor en alles komt er tot nu toe uit.
Make up remover is wat vettig heb ik de indruk, dat durf ik ook niet op mijn lichte broek...quote:Op maandag 23 mei 2022 15:10 schreef hilliebillie het volgende:
Heb je niet een oude theedoek waar je het eerst op kan proberen? Ik zelf zou denken make-up remover. Maar aan de andere kant zou ik er ook bang voor zijn dat je het uit smeert en erger maakt
Heb je zo'n blokje of vloeibaar?quote:Op maandag 23 mei 2022 15:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ossegalzeep? Ik gebruik dat echt overal voor en alles komt er tot nu toe uit.
Ik heb een blokje (nja, meerdere. Eentje in de camper, eentje in de keuken, eentje in de badkamer, ze komen altijd van pas).quote:
Vlek nat maken, zeep er goed op wrijven, 15 minuten wachten, zeep eraf halen. Daarna eventueel wassen, indien nodig. Werkt hier echt perfect.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:50 schreef Hupje het volgende:
@:LeSage @:MwCactus @:PKM Dan heb ik óf een vlekkenkampioen, óf ik moet bij jullie in de leer over vlekken verwijderen![]()
9 van de 10 vlekken die ik niet live zie ontstaan, krijg ik er niet meer uit
Ook niet met ossengalzeep.
Soms gebruik ik vlekverwijderaar en ik sta regelmatig te kijken van het resultaat. Er is genoeg wat er niet uit gaat.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:50 schreef Hupje het volgende:
@:LeSage @:MwCactus @:PKM Dan heb ik óf een vlekkenkampioen, óf ik moet bij jullie in de leer over vlekken verwijderen![]()
Dit is wel een respectabele sc toch? Met allemaal wijze ouders en zulks.quote:
Wel een hoop tetten maatquote:Op dinsdag 24 mei 2022 22:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit is wel een respectabele sc toch? Met allemaal wijze ouders en zulks.
Welja joh leef je uitquote:
Er zijn ook wel vlekken die er niet uit gaan, maar ik vind ossengalzeep wel goed werken vaakquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:50 schreef Hupje het volgende:
Oiquote:Op woensdag 25 mei 2022 08:39 schreef exode het volgende:
Ik wil graag even een minuut stilte voor onze spaarrekening. De offerte voor het dak is binnen. Ik stuur zo wel even een dm naar iedereen met een 'go fund me' link.
Oh jee..quote:Op woensdag 25 mei 2022 08:39 schreef exode het volgende:
Ik wil graag even een minuut stilte voor onze spaarrekening. De offerte voor het dak is binnen. Ik stuur zo wel even een dm naar iedereen met een 'go fund me' link.
Ze zijn in 1 dag klaar, het is een vaste all in prijs voor de bouwplaats antwoordden ze toen ik er naar vroeg. Ons dak is niet hoog (ons pannendak begint al op de eerste verdieping) en niet groot. Er komt dus een hoogwerker en er worden steigers geplaatst. Het zijn steigers van goud denk ik die ze plaatsen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 09:28 schreef Vanyel het volgende:
Dixie is vrij standaard. Deden ze bij ons ook, hebben we ook vragen over gesteld maar dat bleek the way to go. Wij hebben ook 2 wcs, maar die Dixie stond er toch. Kostte geen 3500 piek, dat dan weer niet.
We hebben geen haast, als het binnen 2 jaar gebeurt vinden wij het prima. Het dak lekt niet, er zijn geen issues mee. Hij is gewoon oud.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik hoop dat je het voor de winter voor elkaar krijgt @:exode. Wij zijn eind vorig jaar gaan zoeken en het was al een klus om het voor de zomer gedaan te krijgen. Gelukkig toen wel iemand gevonden die ook bereid was even tussendoor wat lekkage te fixen, want het regende best fors binnen.
Maar hier was t wel een week werk. Dat scheelt allicht.
Ooooh, dan heb je tijd om meer offertes aan te vragen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:18 schreef exode het volgende:
[..]
We hebben geen haast, als het binnen 2 jaar gebeurt vinden wij het prima. Het dak lekt niet, er zijn geen issues mee. Hij is gewoon oud.
Goede Cito uitslag dusquote:Op woensdag 25 mei 2022 13:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoons schooladvies is aangepast naar VWO
Jup, 544 dus op het randje. School heeft het bekeken en het advies verhoogdquote:
Fijn!quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup, 544 dus op het randje. School heeft het bekeken en het advies verhoogd
Maakt het nog iets uit verder qua middelbare school? Hij was al geplaatst toch?quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoons schooladvies is aangepast naar VWO
Ja, bij scholenopdekaart kan je zien of kinderen het eerste en derde jaar van de middelbare school op het juiste niveau zitten, of juist er boven of onder.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:55 schreef livelink het volgende:
Worden basisscholen eigenlijk nog beoordeeld op hun afgegeven adviezen? Is er nog een meetmoment om te kijken of ze over het algemeen goed adviseren? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Klopt, hij is al geplaatst. Zit nog wel de eerste 2 jaar gemengd met alle niveaus. Juf wilde dat hij meer met kids zou zitten van zijn niveau omdat hij veel gepest wordt.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Maakt het nog iets uit verder qua middelbare school? Hij was al geplaatst toch?
Wat naar dat hij gepest wordtquote:Op woensdag 25 mei 2022 22:11 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Klopt, hij is al geplaatst. Zit nog wel de eerste 2 jaar gemengd met alle niveaus. Juf wilde dat hij meer met kids zou zitten van zijn niveau omdat hij veel gepest wordt.
Mocht hij op deze school toch weer buiten de boot vallen, kunnen we altijd nog kijken naar een andere school. Maar zoon kennende wil hij dat niet. Wilde ook niet van basisschool veranderen.
Hij gaat nu wel les op niveau krijgen dus we zien het wel...
Deze school heeft al 50 jaar een brede brugklas, ik weet niet beter of het werkt zoquote:Op woensdag 25 mei 2022 22:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat naar dat hij gepest wordt![]()
Ik ben zelf wel fan van brede brugklassen, maar kan me de redenering van de juf ook wel voorstellen. Hoewel niveau uiteindelijk niet alles zegt als het gaat om pesten. Hoop dat het allemaal lekker zal gaan op de middelbare school
Haha, dat had mijn dochter ook: weinigen die haar grapjes snaptenquote:Op woensdag 25 mei 2022 22:23 schreef Bami het volgende:
Oh ik weet nog heel goed toen ik in de brugklas kwam en daar klasgenootjes waren die mijn grapjes snapten. Wat een magisch moment was dat.
Maar ik kwam uit een grotendeels mbo klas en hikte zelf qua iq tegen hoogbegaafd aan, dus dat contrast was wel heel groot.
Regulier havo/vwo gaat prima samen denk ik, en dat splits dan 2 jaar later alsnog verder op toch?
Ik kwam in een vwo+ brugklas terecht, dus het tegenovergestelde van een brede klas. Dat ging prima en ik heb met een aantal middelbare school vriendinnen ook nu nog goed contact, maar loop er nog steeds tegenaan dat ik nooit heb geleerd om te leren en/of heel hard mijn best ergens voor te doen. Dus wat dat betreft er wel last van (gehad).quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Haha, dat had mijn dochter ook: weinigen die haar grapjes snapten![]()
Heb jij veel last gehad van je hoge iq?
Dochter kreeg pas in de 4e echte vrienden.
Hier zit alles 2 jaar bij elkaar, daarna havo/vwo en dan kun je ook nog kiezen om je havo te halen en daarna VWO. Wel een goed systeem.
Het is idd dan beter om met gelijkgestemden in een brugklas te zitten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:32 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik kwam in een vwo+ brugklas terecht, dus het tegenovergestelde van een brede klas. Dat ging prima en ik heb met een aantal middelbare school vriendinnen ook nu nog goed contact, maar loop er nog steeds tegenaan dat ik nooit heb geleerd om te leren en/of heel hard mijn best ergens voor te doen. Dus wat dat betreft er wel last van (gehad).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.quote:Op donderdag 26 mei 2022 17:25 schreef Tink89 het volgende:
Mijn 3,5-jarige sloeg me net tijdens het knutselen met een schaar omdat ze haar zin niet kreeg... Gaat deze fase nog over?
Top.quote:
Ik heb er zelf ook veel zin in en kijk er echt naar uit samen met L. Al moet ik eerst het echte afscheid van de basisschool nog overleven. Vorig jaar moest ik bij de groep 8 die toen afscheid nam al huilen van het idee dat L daar dit jaar ook zou staan, dus ik neem denk ik maar een dozijn zakdoekjes mee als het zo ver is.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:25 schreef Cathmar het volgende:
Mijn tweede gaat ook naar de middelbare nu, na 1 jaar basisschool hier. Zo leuk al die veranderingen.
Vanwaar de lange radiostilte?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:46 schreef F_r het volgende:
Ik zag een tag over airco. Iemand die nog iets wil weten?
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:40 schreef amaranta het volgende:
Het begon allemaal op woensdag de 11de mei. Mijn man vond het wel weer eens tijd om de ramen te wassen. Aangezien er geen leuke woning op Funda stond (dat is wat we normaal doen, verhuizen als de ramen vies zijn) besloot ik onze ramenwasser te appen.
Deze kon de volgende dag al! Jay!
Hier begint het.
We hadden telefonisch een bedrag afgesproken. Krijg ik een belletje of hij me alvast een tikkie mocht sturen, want krap bij kas en moest nog spullen halen bij de bouwmarkt.
Nou ben ik de wantrouwendste niet. Dus ik zeg. Ja hoor das goed.
Stuurt hij om te beginnen een tikkie
voor een ander bedrag.
Ik zeg. Vriend, dat was niet de afgesproken prijs.
Ja zegt ie, maar dan doe ik ook jullie serre aan de binnenkant.
Ik denk, het zal wel. Dus ik betaal die tikkie.
‘S anderdaags belt hij me op. Of ik hem thuis kon ophalen want z’n vrouw moest onverwachts met de auto weg.
Hij woont helemaal aan de andere kant van Eindje. Maar ik dacht. Ik heb al betaald, als ik hem nu niet ophaal dan komt hij niet. En dan kan Ik fluiten naar m’n geld.
Dus ik hem opgehaald. (Ff sidenote… we zaten bij elkaar op de basisschool, ik ken hem dus al m’n hele leven. Het is niet een volstrekt vreemde)
Daar aangekomen kreeg ik een hometour. Dus ik zeg. Gast, wat ruikt jouw huis lekker!
Zegt ie, ja das dit en dit spul. Dat haal ik bij een maat van me.
Wil je een setje?
Nou, daar moest ik even over nadenken.
Wij thuis… hij de ramen wassen.
Maar de binnenkant van de serre… nee. Want blijkbaar is die van polynogwat en dat zou niet goed zijn.
Maar wel wilde hij de zonnepanelen schoonmaken. Dat heeft hij gedaan. Ik heb nog wel iets extra’s moeten betalen, maar soit.
Anyway, daags later belt hij weer over die geurdingen. Dus ik zeg, nou is goed.
Dus ik betaal vooraf… en hij zegt dat hij ze maandag rond het middaguur zou afgeven.
Maandagmiddag
“Wort morgen middag pas rond etenstijd mijn excuus ik ben laat terug vandaag x”
*Ik kan het later op de avond wel komen halen*
“Ik bel als ik optijd terug ben ligt niet thuis in werkbus al”
Dinsdag 21:47
*Vandaag lukt denk ik niet meer? Zal ik het gewoon bij je ophalen?*
“Doe morgen brl me als je het uit komt”
Woensdag
“Ik moet om 9 uur in **** zijn dan kom ik van te vooren”
*oke*
“Ik ben in **** al ik bel als ik hier weg rij”
*Oké. Wel komen hoor. Ookal is het laat 😅* (20:30uur)
* Kom jij nog?* (22:27)
“Doe morgen oppikken bij mijn of ik kom naar jullie was lange dag voor me”( 23:58)
Donderdag
“Ik bel als ik thuis ben” (13:12)
* Ik kan ook vanavond komen. Als ik terug kom van de basketbal met mijn zoon. Hij is om 19:30 klaar en dan rij ik daarna via jouw huis. Nu wordt voor mij te krap om op en neer te rijden*
“Bel je straks moet door mag hier geen telefoon in mn zak hebben bang dat er fotos gemaakt worden die onzin ik zeg ik werk voormn zelf moet klanten te woordkunnen staan ik ben hier niet voor bedrijfs spionage hahaha”
En dit gaat dus nog dagen lang door. Elke dag belooft hij dat hij het komt brengen. Zelfs dat hij al onderweg is…
En ik kan het niet halen bij hem want het zit (zogenaamd??) in de bus.
Ik zeg; geef anders maar gewoon m’n geld terug. Zegt ie, ja stuur maar een tikkie.
Nou, dat was afgelopen maandag.
En elke dag belooft hij dat hij gaat betalen, maar doet dat uiteraard niet.
Laatste bericht is:
“Ik heb alleen contant ik ben vanavond laat pas terug dan doe ik in envolop bij jou in de bus ik moet vsnavond weer in **** zijn dus gooi ik het af”
Ik denk.
A) hij heeft dat spul nooit gehad en mijn geld uitgegeven aan iets anders
B) heeft dus geen geld om mij terug te betalen
C) komt vanavond ook niet…
Immers, als hij toch komt, kan hij net zo goed dat spul meenemen..
Wij gaan nu kijkenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:45 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna, vanavond de finale van de verraders. Wij gaan zo kijken
Wij zitten er midden in nu. Veel plezier!quote:
Jullie ook.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 20:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wij zitten er midden in nu. Veel plezier!
Dankquote:
Wij altijd. Reclame is nu, maar de puber moet douchen... dus kunnen niet doorspoelen.. zuchtquote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:11 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank![]()
ReclameWe kijken altijd wat later om de reclame te kunnen omzeilen. Vandaag dus niet
Oooow en het is zo spannendquote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij altijd. Reclame is nu, maar de puber moet douchen... dus kunnen niet doorspoelen.. zucht
We zitten nu bij de ronde tafel.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:30 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oooow en het is zo spannend![]()
Tuurlijk niet @:Nijna, veel kijkplezier morgen!
Wij zijn uitgekeken, veel plezier met verder kijkenquote:
1e seizoen was gaaf maar minder heftig.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wij zijn uitgekeken, veel plezier met verder kijken![]()
Jammer dat het is afgelopen. Vind dit veel leuker dan de mol. Eerste seizoen niet gezien, zoon zoekt nu op YouTube maar het staat er niet. Wel op videoland maar dat zal betaald moeten worden
Je kunt de Vlaamse versie ook nog terug kijken denk ik, die staat nog wel online.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wij zijn uitgekeken, veel plezier met verder kijken![]()
Jammer dat het is afgelopen. Vind dit veel leuker dan de mol. Eerste seizoen niet gezien, zoon zoekt nu op YouTube maar het staat er niet. Wel op videoland maar dat zal betaald moeten worden
Dus we missen niet echt iets aan seizoen 1?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
1e seizoen was gaaf maar minder heftig.
Heb je De Mol België gezien?
Oooh, kunnen we die kijken. Dank voor de tipquote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Je kunt de Vlaamse versie ook nog terug kijken denk ik, die staat nog wel online.
De Vlaamse is echt zo ontzettend veel beter dan de Nederlandse.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dus we missen niet echt iets aan seizoen 1?
Nee, ik kijk al een paar jaar geen enkele mol meer. Jaren de Nederlandse gevolgd maar vond het minder worden. Is de Belgische nog wel te doen?
Okeee, dan gaan we aan die beginnen. Leuk!quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
De Vlaamse is echt zo ontzettend veel beter dan de Nederlandse.
Vind bij de verraders juist leuk dat je weet wie het zijnquote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:15 schreef FlyingFish het volgende:
Seizoen 1 van de verraders was echt matig, dat hele zilver verdienen was heel onduidelijk net als de schilden, en zeker de ‘plottwist’ verpeste het imo. Dat je achteraf denkt, waarom heb ik dit gekeken? (Net als de september serie Expeditie Robinson). De Videoland-serie was al een flink stuk leuker, en de huidige serie ook. Alleen vind ik Art een stuk leuker presenteren dan Tijl.
Maar de verraders leuker vinden dan De mol kan echt nietzeker de Vlaamse Mol is geweldig!
Het is wat mij betreft niet aan hem om te bepalen wanneer hij mijn ramen komt wassen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:25 schreef Nijna het volgende:
Ik kijk t denk ik morgen terug, dus nog niks verklappen he@:Vicky en @:Mushanga71
@:Amaranta, maar weet je wat voor spul hij in huis had wat zo lekker rook? Want misschien kan je het dan elders aanschaffen, mits je je geld weer terugkrijgt...![]()
Onze glazenwasser appt altijd: ik kom *insert dag* weer de ramen wassen. En als hij dan geweest is stuurt hij een tikkie, echt aardige vent, komt zn beloften na. Maar ik weet niet hoe zijn huis ruikt, maar ik vermoed dat het niet dezelfde is, gezien wij totaal niet bij elkaar in de buurt wonen, begint wel met een E overigens
Een paar tientjes. Een bedrag wat ik best kan missen maar hij blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 20:12 schreef BE het volgende:
@:amaranta Hier hoort natuurlijk ook wel de prijs van **het spul** bij!
Nou, die van mij bepaalde dat dus wel en kwam dan over de schutting. In de regenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft niet aan hem om te bepalen wanneer hij mijn ramen komt wassen.
En daarbij doet hij ze ook aan de binnenkant.
Ik denk ook niet dat hij nog komt als hij me niet terug betaalt.
Of ik hou het geld in de volgende keer, dat kan ook.
Eens hoor! Maar ik was gewoon nieuwsgierig.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een paar tientjes. Een bedrag wat ik best kan missen maar hij blijkbaar niet.
Het gaat me om het principe. Kom gewoon je belofte na. Punt.
Wij hebben met de beste man 4x per jaar afgesproken, hij stuurt een appje of het uitkomt. En dat is meestal rond de tijd dat ik denk: nu mag het wel weer.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft niet aan hem om te bepalen wanneer hij mijn ramen komt wassen.
En daarbij doet hij ze ook aan de binnenkant.
Ik denk ook niet dat hij nog komt als hij me niet terug betaalt.
Of ik hou het geld in de volgende keer, dat kan ook.
Geen idee of hij op het schoolplein komt 😋quote:Op zaterdag 28 mei 2022 10:55 schreef PoesInDoos het volgende:
Wat een verhaal amaDat zo'n man zich nog durft te vertonen op het schoolplein..
Ohh dan heb ik dat verkeerd begrepenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 11:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geen idee of hij op het schoolplein komt 😋
Wij zaten zelf samen op de basisschool, bij elkaar in de klas. Hij zat naast mij in groep 3.
quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:43 schreef amaranta het volgende:
Hij belt net dat hij vanavond komt… place your bets ladies and gents
quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:43 schreef amaranta het volgende:
quote:
Do you feel lucky?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:43 schreef amaranta het volgende:
Hij komt maar zonder product of met te weinig van het productquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:43 schreef amaranta het volgende:
Als je die weddenschap met hem houdt, dan komt hij misschien wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:43 schreef amaranta het volgende:
😂 nope (denk ik)quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:43 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat hij niet komt en ook niks laat horen en dan morgen weer laat weten dat hij dan 's avonds langskomt...quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:43 schreef amaranta het volgende:
En en en? Is hij al geweest?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:43 schreef amaranta het volgende:
Hij is zogenaamd pas om 21:30 klaar met werken. Dan komt hij (niet)quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
En en en? Is hij al geweest?
Onze glazenwasser komt eens per 6-7 weken en doet alleen de bovenverdieping. Ik vind dat prima. Bij de buren komen allemaal louche types die dan eerst ergens aan moeten bellen voor een emmer water enzo, dat vind ik niets.
Ik heb twee mannen die bij ons uit het dorp komen de klus gegund. Zij hebben een waterreservoir in de auto en wassen de ramen keurig. Het is niet goedkoop, 9 euro per keer voor een opervlakte van in totaal 6m2 raam op de eerste verdieping, maar zelf kan ik er niet bij dus ik heb het er graag voor over.
Ik ook.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 17:37 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik denk dat hij niet komt en ook niks laat horen en dan morgen weer laat weten dat hij dan 's avonds langskomt...
Ik vraag me bij zulke mensen dan wel af hoe serieus ze zichzelf nemen, of ze dan werkelijk de intentie hebben om de afspraak na te komen of dat ze gewoon maar wat roepen omdat ze denken dat het overkomt alsof ze wel willen... of... ik krijg er echt buikpijn van als ik een afspraak niet kan nakomen, dus ik kan het me niet zo goed voorstellen dat je zoiets roept en dan gewoon niet komt![]()
Dat is osmose water denk ikquote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
En en en? Is hij al geweest?
Onze glazenwasser komt eens per 6-7 weken en doet alleen de bovenverdieping. Ik vind dat prima. Bij de buren komen allemaal louche types die dan eerst ergens aan moeten bellen voor een emmer water enzo, dat vind ik niets.
Ik heb twee mannen die bij ons uit het dorp komen de klus gegund. Zij hebben een waterreservoir in de auto en wassen de ramen keurig. Het is niet goedkoop, 9 euro per keer voor een opervlakte van in totaal 6m2 raam op de eerste verdieping, maar zelf kan ik er niet bij dus ik heb het er graag voor over.
Je moet even hardop uitspreken wat er op de foto staat.quote:Op zondag 29 mei 2022 11:17 schreef vencodark het volgende:
Ik kwam dit spreekwoord tegen:
1. al moesten de kraaien het uitbrengen (=ooit wordt de zaak bekend).
I don’t get it.quote:Op zondag 29 mei 2022 11:19 schreef exode het volgende:
[..]
Je moet even hardop uitspreken wat er op de foto staat.
quote:Op zondag 29 mei 2022 11:44 schreef vencodark het volgende:
Zonder bij te lezen:
Ik zit in bad en ineens komt ie binnen hoor.
3 x raden!![]()
Whitneyquote:Op zondag 29 mei 2022 11:33 schreef Mushanga71 het volgende:
OooohMet die foto van exode erbij dacht ik wat anders
Neuh, dood (Whitney) en failliet (glazenwasser)quote:
Ik legde mijn bedoeling uitquote:Op zondag 29 mei 2022 12:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Neuh, dood (Whitney) en failliet (glazenwasser)
En ik zat heul verkeerd met mijn oplossingquote:
Bastion in Rijswijkquote:Op zondag 29 mei 2022 13:58 schreef exode het volgende:
Ik denk vanavond Amaranta.
Verloofde wordt bijna 40 en ze weet wat ze wil doen op haar verjaardagMet ons naar Lego experience in Scheveningen. Nu zoek ik een hotel daar, appeltje eitje dacht ik. Nou niet dus. Wat is het duur! Ik kan niets onder de 300 Euro vinden. Het is die zaterdag vlaggetjesdag, zou dat het verklaren of is Scheveningen ineens topclass in prijzen? Ik kijk al om het worldforum, ik me van het paar jaar geleden herinneren dat dat een stuk goedkoper was.
Hotel moet niet, het is een klein uurtje rijden, maar ze wil het graag.
Kan je dan met OV naar Scheveningen? Als het er zo gruwelijk druk is (ik lees honderdduizenden mensen die de vlaggetjesdag bezoeken) wil ik er niet met de auto heen.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:08 schreef Vicky het volgende:
[..]
Bastion in Rijswijk
Hoevenvoorde in Rijswijk
Vanaf beide moet je een stukje lopen. Of eventueel je auto parkeren bij het Zuiderpark en daar de tram pakkenquote:Op zondag 29 mei 2022 14:13 schreef exode het volgende:
[..]
Kan je dan met OV naar Scheveningen? Als het er zo gruwelijk druk is (ik lees honderdduizenden mensen die de vlaggetjesdag bezoeken) wil ik er niet met de auto heen.
Ik heb al als alternatief Oberhausen genoemd. 1 nadeel, nou ja, 2 het is verder rijden en dan moet verloofde een C test doen omdat ze geen booster heeft gehad.
Volgens de ANWB site is een Corona bewijs nog nodig om Duitsland in te komen. Dat was in Frankrijk ook, ook geen controle gehad. Maar ik zou toch minder relaxt zitten.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Vanaf beide moet je een stukje lopen. Of eventueel je auto parkeren bij het Zuiderpark en daar de tram pakken
Oh en vanaf Hoevenvoorde, stukje lopen (max 10m), bus 23. Die gaat rechtstreeks naar Scheveningen
Testen voor Oberhausen?
Wij zijn 3w geleden in Duitsland geweest. Hebben niks laten zien.
Nee joh, dat wordt echt helemaal nergens gecontroleerd.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:21 schreef exode het volgende:
[..]
Volgens de ANWB site is een Corona bewijs nog nodig om Duitsland in te komen. Dat was in Frankrijk ook, ook geen controle gehad. Maar ik zou toch minder relaxt zitten.
We twijfelen nu, omdat het dan natuurlijk poepjedruk is in Scheveningen en dat is niet echt een relaxte gevoel voor verloofde.
Luxe problemen.
Ah okquote:Op zondag 29 mei 2022 14:21 schreef exode het volgende:
[..]
Volgens de ANWB site is een Corona bewijs nog nodig om Duitsland in te komen. Dat was in Frankrijk ook, ook geen controle gehad. Maar ik zou toch minder relaxt zitten.
We twijfelen nu, omdat het dan natuurlijk poepjedruk is in Scheveningen en dat is niet echt een relaxte gevoel voor verloofde.
Luxe problemen.
Ja dat denk ik ook, dank voor het meedenken!quote:Op zondag 29 mei 2022 14:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ah ok
Wij hebben een overnachting gedaan en een dag pretpark, maar geen controle gehad.
Denk dat het heel druk gaat zijn met vlaggetjesdag
Lurker inbreekt: Kom naar Delft! Pak je daar de tramlijn 1 naar Scheveningen, dan heb je waarschijnlijk nog een zitplaats. Of je pakt de trein naar Den Haag en vanaf het station een tram. En Delft is ook nog eens retegezellig!quote:Op zondag 29 mei 2022 13:58 schreef exode het volgende:
Ik denk vanavond Amaranta.
Verloofde wordt bijna 40 en ze weet wat ze wil doen op haar verjaardagMet ons naar Lego experience in Scheveningen. Nu zoek ik een hotel daar, appeltje eitje dacht ik. Nou niet dus. Wat is het duur! Ik kan niets onder de 300 Euro vinden. Het is die zaterdag vlaggetjesdag, zou dat het verklaren of is Scheveningen ineens topclass in prijzen? Ik kijk al om het worldforum, ik me van het paar jaar geleden herinneren dat dat een stuk goedkoper was.
Hotel moet niet, het is een klein uurtje rijden, maar ze wil het graag.
Delft is ook zeker een optie.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:31 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Lurker inbreekt: Kom naar Delft! Pak je daar de tramlijn 1 naar Scheveningen, dan heb je waarschijnlijk nog een zitplaats. Of je pakt de trein naar Den Haag en vanaf het station een tram. En Delft is ook nog eens retegezellig!
Ik woon in Delft Centrum en werk in Den Haag (achterin het centrum, vlakbij de "grens" met stadsdeel Scheveningen).quote:Op zondag 29 mei 2022 14:58 schreef exode het volgende:
Verloofde mag lekker beslissen. Ze wil graag op loopafstand van sea life en Lego zitten. Den Haag vond ze nog een optie om te overwegen. Maar ik merk dat ze de drukte die verwacht wordt op die zaterdag toch wel een vervelend idee vindt.
Het plan is om zaterdag naar sea life te gaan en op zondag op haar verjaardag naar Lego. Dan moet je dus 2 keer op en neer reizen vanaf bijvoorbeeld Delft.
Ik heb al voorgesteld om Scheveningen een andere keer te doen.
Ze gaat er over nadenken, Delft ook geopperd, to be continued.
Vanaf 1 juni niet meer!quote:Op zondag 29 mei 2022 14:21 schreef exode het volgende:
Volgens de ANWB site is een Corona bewijs nog nodig om Duitsland in te komen.
Bingoquote:Op zondag 29 mei 2022 16:05 schreef MaJo het volgende:
Wat is in hemelsnaam vlaggetjesdag?heeft dat met Hollandse nieuwe te maken ofzo?
Iemand trouwens nog een zak met geld in de aanbieding? Verbouwen is duur![]()
Hier staat de achterdeur openquote:Op zondag 29 mei 2022 16:10 schreef PoesInDoos het volgende:
29 mei, longsleeve + spijkerbroek + vest aan en het NOG koud hebbenHet is verdorie 16 graden in huis.
#NotAmused
Wrijf het er maar inquote:
Wij nietquote:Op zondag 29 mei 2022 15:48 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ik woon in Delft Centrum en werk in Den Haag (achterin het centrum, vlakbij de "grens" met stadsdeel Scheveningen).
Is prima te doen hoor met de tram. Niet lang ofzo ook. Op zaterdag heb je de antiek en curiosa-markt, dus de stad zelf is op zaterdag ook nog eens gezellig (en niet te druk).
Maar ik zou Lego en SeaLife op 1 dag doen hoor. Zo enorm is dat Lego-centrum niet. Ik ben er 2x geweest en was steeds na 2 uurtjes wel klaar daar. En Sea Life zit ernaast, dus om dat nou over 2 dagen te spreiden...
Ah, dan zat het blijkbaar toch ergens in een laatje achterin mijn hersenenquote:
Daar komen vast niet honderdduizend mensen op afquote:Op zondag 29 mei 2022 17:20 schreef amaranta het volgende:
Vlaggetjesdag is ook de 3 daagse uitverkoop bij de C&A
Op zich wel, maar ze wordt die zondag echt 40 en een feestje ziet ze nog niet zitten.quote:Op zondag 29 mei 2022 20:47 schreef Bami het volgende:
Oh jongens. Bijna een vol jaar na het plaatsen van de keuken is hij eindelijk echt af en goed.
Wat een verademing om dat proces af te kunnen ronden zeg.
Exode, is het nog een optie om het vieren/cadeau een ander weekend te doen zodat jullie de drukte vermijden?
Wij gaan ook alleen nog maar naar Kijkduin of Ter Heijde.quote:Op zondag 29 mei 2022 21:50 schreef FlyingFish het volgende:
Exode, Scheveningen is Den Haag. Dat is gewoon dezelfde stad enzoIk kan je daarnaast afraden om een hele dag uit te trekken voor Sealife. Daar ben je écht hooguit een uurtje zoet want het stelt weinig voor. Het oceanium in Blijdorp is leuker. Ik zou dan eerder Madurodam meepakken, of het kinderboekenmuseum. Delft is sowieso ook veel gezelliger dan Scheveningen en je kunt er veel beter eten. En wil je echt naar het strand, ga dan naar Kijkduin.
Als echte Hagenees heb ik nooit de aantrekkingskracht van Scheveningen begrepen. Zit vol met Tokkies en toeristen, eten is vrijwel overal belabberd net als de service, en je betaalt je blauw aan parkeerkosten of zit met mooi weer als sardientjes in de tram. Dat laatste is ook de reden dat ik er tegenwoordig niet meer kom, nu we niet meer op fietsafstand wonen. Alleen om te stappen was de Crazy Piano's vroeger wel leuk voor een paar keer per jaar (wellicht nu ook nog, maar ik ben er al heel lang niet meer geweest), zolang er niet teveel vrijgezellenfeesten binnen waren.
Met vlaggetjesdag zou ik Scheveningen overigens sowieso idd vermijden, ook als je alleen naar LEGO of Sealife wilt want ook dan heb je last van de drukte overal.
Ja, dat argument heb ik hier ook al gegeven. De stad in komen, wordt al vervelend genoeg denk ik.quote:Op zondag 29 mei 2022 21:50 schreef FlyingFish het volgende:
Exode, Scheveningen is Den Haag. Dat is gewoon dezelfde stad enzoIk kan je daarnaast afraden om een hele dag uit te trekken voor Sealife. Daar ben je écht hooguit een uurtje zoet want het stelt weinig voor. Het oceanium in Blijdorp is leuker. Ik zou dan eerder Madurodam meepakken, of het kinderboekenmuseum. Delft is sowieso ook veel gezelliger dan Scheveningen en je kunt er veel beter eten. En wil je echt naar het strand, ga dan naar Kijkduin.
Als echte Hagenees heb ik nooit de aantrekkingskracht van Scheveningen begrepen. Zit vol met Tokkies en toeristen, eten is vrijwel overal belabberd net als de service, en je betaalt je blauw aan parkeerkosten of zit met mooi weer als sardientjes in de tram. Dat laatste is ook de reden dat ik er tegenwoordig niet meer kom, nu we niet meer op fietsafstand wonen. Alleen om te stappen was de Crazy Piano's vroeger wel leuk voor een paar keer per jaar (wellicht nu ook nog, maar ik ben er al heel lang niet meer geweest), zolang er niet teveel vrijgezellenfeesten binnen waren.
Met vlaggetjesdag zou ik Scheveningen overigens sowieso idd vermijden, ook als je alleen naar LEGO of Sealife wilt want ook dan heb je last van de drukte overal.
Tuurlijk, gewoon genieten van je uitje.quote:Op zondag 29 mei 2022 21:01 schreef vencodark het volgende:
@:exode Lief dat je dat voor/met je verloofde wil doen.![]()
Wij gaan over 1,5 week naar Elton John en mijn man wil dus eigenlijk geen nacht hotel doen.
Ondanks dat het 1.45 uur rijden is naar huis en we in 12 jaar nooit samen een nacht zijn weggeweest.
Mij leek het wel leuk. Gewoon eens tijd samen en de kinderen logeren bij mijn ouders.
Nu is het alsnog geboekt “omdat ik dat zonodig wilde” en het kost “best veel” en veel enthousiasme is er dus niet van zijn kant.
Ik baal daarvan want nu voelt het nogal eenzijdig.
Moet ik nou blij zijn dat we een nacht blijven of niet.
Ooooooooh ik wou zo graag naar Elton Johnquote:Op zondag 29 mei 2022 21:01 schreef vencodark het volgende:
Wij gaan over 1,5 week naar Elton John en mijn man wil dus eigenlijk geen nacht hotel doen.
Ondanks dat het 1.45 uur rijden is naar huis en we in 12 jaar nooit samen een nacht zijn weggeweest.
Mij leek het wel leuk. Gewoon eens tijd samen en de kinderen logeren bij mijn ouders.
Nu is het alsnog geboekt “omdat ik dat zonodig wilde” en het kost “best veel” en veel enthousiasme is er dus niet van zijn kant.
Zwedenquote:Op maandag 30 mei 2022 09:36 schreef Phaidra het volgende:
Wij gaan in juni naar een concert van Green Day in Groningen. Het is op een woensdag, eigenlijk echt heel onhandig, maar om nou eind van de dag nog 2,5 uur naar huis te rijden, daar hadden we ook weinig zin in. Dus toch maar een hotelletje gezocht. De tering, wat een prijzen inderdaad. En na even twijfelen (in de stad zitten of toch iets verder weg) was bijna alles nog vol ook.
Gister heb ik ook voor 1 nachtje een hotel in Kopenhagen geboekt, we hadden nog een overnachting nodig tussen de kampeerweek in Zweden en Lalandia. Ook daar schrok ik van de prijzen. Maar we wilden toch wel graag een dagje in Kopenhagen doorbrengen, dus vooruit dan maar
.
Hier moest ik wel even om lachenquote:Op maandag 30 mei 2022 11:00 schreef Adrian4 het volgende:
k gaan volgende week naar Elton John en ik dacht, daar boek ik een hotelletje bij.
Kreeg ik een mailtje met info over het concert in het GelreDome.
Oeps Arnhem!! Het geboekte hotelletje staat in Amsterdam
quote:Op maandag 30 mei 2022 11:00 schreef Adrian4 het volgende:
Man en ik gaan volgende week naar Elton John en ik dacht, daar boek ik een hotelletje bij.
Oeps Arnhem!! Het geboekte hotelletje staat in Amsterdam![]()
Dus als iemand zin heeft in een nachtje Amsterdam op 9 juni, pm mij maar even.
Ik zou zéker blij zijn na het concert niet naar huis te hoeven rijden. Hadden dochter en ik toen, Toto concert in Tilburg. Voordat je weer buiten staat is het al zo laat, dan is het fijn om niet een end naar huis te hoeven rijden.quote:Op zondag 29 mei 2022 21:01 schreef vencodark het volgende:
quote:Op maandag 30 mei 2022 11:00 schreef Adrian4 het volgende:
Man en ik gaan volgende week naar Elton John en ik dacht, daar boek ik een hotelletje bij.
Dat is ook stom.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:09 schreef Quoi het volgende:
Mijn zus en ik wilden heel graag naar Elton John. We hadden geen kaartjes, maar checkten trouw ticketswab. Eerst was daar niks te krijgen... nu wel! Intussen kreeg ik de hele k-zooi over me heen en dacht ik toch niet fit genoeg te zijn. Mijn zus is gewoon op vakantie gegaan en is er nu dus niet, en ik..... ben fit en wilSorry, ik vind het even heel erg stom.
En Elton John fans zijn dun bezaaid.
Daarvoor ben ik weer te wiebelig. Normaal gesproken prima optie! Maar goed, ik geloof dat ik het maar moet gaan verwerken...quote:Op maandag 30 mei 2022 12:23 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat is ook stom.Is alleen gaan geen optie?
Buikpijn van de honger?quote:Op maandag 30 mei 2022 12:43 schreef PKM het volgende:
Ik haal net kleuter van school, heeft nog buikpijn zei de juf. Hij had ook weinig gegeten daar. Dus ik bel de huisarts want hij is al een tijd ziek, weinig eetlust. Ondertussen bak ik pannenkoeken.
Eet hij vier pannenkoeken. Plus aardbeien.![]()
Hij had verder wel een goede schooldag vandaag.![]()
Balen zeg!quote:Op maandag 30 mei 2022 12:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Daarvoor ben ik weer te wiebelig. Normaal gesproken prima optie! Maar goed, ik geloof dat ik het maar moet gaan verwerken...
Ik zal er op letten. Eveneens chagrijnige man type kleerkast met vrouw met glitterschoenen zijn wijquote:Op maandag 30 mei 2022 12:12 schreef vencodark het volgende:
[..]Lekker scherp!
Ons hotel staan zo’n klein kwartier van het GelreDome. Maar beter dan dat takke eind naar Zeeland terug te gaan.![]()
Als je een chagrijnige man met een prachtige vrouw samen ziet, zijn wij het.
Nu ga ik natuurlijk naar iedereens schoenen kijken.quote:Op maandag 30 mei 2022 13:09 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik zal er op letten. Eveneens chagrijnige man type kleerkast met vrouw met glitterschoenen zijn wij
Hier is er 1tje.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:09 schreef Quoi het volgende:
Mijn zus en ik wilden heel graag naar Elton John. We hadden geen kaartjes, maar checkten trouw ticketswab. Eerst was daar niks te krijgen... nu wel! Intussen kreeg ik de hele k-zooi over me heen en dacht ik toch niet fit genoeg te zijn. Mijn zus is gewoon op vakantie gegaan en is er nu dus niet, en ik..... ben fit en wilSorry, ik vind het even heel erg stom.
Top idee!quote:Op maandag 30 mei 2022 13:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nu ga ik natuurlijk naar iedereens schoenen kijken.
Laten we onze chagrijnige mannen dumpen en samen zitten.![]()
Ik ben toevallig 9 juni eind van de middag in Amsterdam wegens een afscheid van een oud-collega. Maar aangezien ik in minder dan 30 minuten weer thuis kan zijn, rechtvaardigt dat nog niet een overnachting aldaarquote:Op maandag 30 mei 2022 11:00 schreef Adrian4 het volgende:
Helemaal gratisquote:Op maandag 30 mei 2022 13:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben toevallig 9 juni eind van de middag in Amsterdam wegens een afscheid van een oud-collega. Maar aangezien ik in minder dan 30 minuten weer thuis kan zijn, rechtvaardigt dat nog niet een overnachting aldaar.
Nee joh! Ik zou er gewoon voor betalen! Hotelovernachtingen kosten een half maandsalaris tegenwoordigquote:
Haha! Ik heb met de mijne dit weekend heerlijk staan dansen bij Froukje. We haalden alleen de gemiddelde leeftijd van het publiek wel flink omhoog.quote:Op maandag 30 mei 2022 13:15 schreef hilliebillie het volgende:
Gezellig, al die mannen mee naar een concert 😂
Mijn man gaat naar Alanis en nou vind ik Alanis wel leuk maar ik vind het geen ¤¤¤¤ waard, dus hij gaat alleen.quote:Op maandag 30 mei 2022 13:15 schreef hilliebillie het volgende:
Gezellig, al die mannen mee naar een concert 😂
Why?quote:Op maandag 30 mei 2022 14:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ging altijd met dochter naar concerten en nu gaan schoonzoon en zoon voor het eerst mee. Geen haar op mn hoofd die man mee zou willen hebben. Toen niet,nu niet, nooit niet
Het gaat eigenlijk best prima. Nog 4 kuren (1/wk) te gaan! Dan operatie. Ik moet zeggen dat het met de bijwerkingen momenteel echt goed te doen is. Bloed moet alleen telkens de dag voor de kuur worden goedgekeurd (en lage bloedplaatjes of witte bloedcellen voel je niet) om door te kunnenquote:Op maandag 30 mei 2022 13:22 schreef exode het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me allemaal!
Quoi, wel balen hoor. Hoe voel jij je nu? Weer begonnen met behandelingen toch?
Herkenbaar, zo een heb ik er ook (en zoon heeft het misschien nog wel een graadje erger 🤔)quote:Op maandag 30 mei 2022 14:12 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn man is op zich niet zo chagrijnig, maar hij vindt het heel moeilijk om z’n enthousiasme te tonen.
Hij houdt niet van Totoquote:Op maandag 30 mei 2022 14:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Why?
Ik wil wel vaker naar concerten. Mijn laatste concert was… in 2010 denk ik.
Als je mij komt ophalen in 040 ga ik met je mee!quote:Op maandag 30 mei 2022 12:09 schreef Quoi het volgende:
Maar het is wel urine…quote:Op zondag 29 mei 2022 22:24 schreef Leandra het volgende:
Oh, en @:amaranta die druppels onder de WC hè.... ik denk dat ik weet hoe het komt.
Wij hebben 3 dezelfde WC's en bij 2 gebeurde het wel, en bij 1 (die van onze badkamer) gebeurde het niet.
Nou realiseerde ik me vorige week dat de WC-bril van de WC op onze badkamer netjes in lijn loopt met de pot, aan de voorkant dus.
De WC-brillen van de WC beneden en de WC op de grote badkamer staken er net iets overheen, niet veel, halve cm ofzo, dat heb ik toen aangepast zodat die ook netjes in lijn lopen met de pot, en sindsdien lijkt het niet meer voor te komen.
Dus niemand die onder de bril door plast, maar waarschijnlijk spoelwater dat tegen de bril komt en dan naar beneden rolt, valt, druppelt, en als de bril er net iets over de pot heen valt dan kan het onder de pot lekken.
Ja hoor!quote:Op zondag 29 mei 2022 21:01 schreef vencodark het volgende:
Ja, dat afwachten lijkt me steeds extra lastig. Hoe is Max eronder?quote:Op maandag 30 mei 2022 14:52 schreef Quoi het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk best prima. Nog 4 kuren (1/wk) te gaan! Dan operatie. Ik moet zeggen dat het met de bijwerkingen momenteel echt goed te doen is. Bloed moet alleen telkens de dag voor de kuur worden goedgekeurd (en lage bloedplaatjes of witte bloedcellen voel je niet) om door te kunnenFingers crossed verder.
Om in Elton John termen te blijven: I'm Still Standing
Oooh echt? Ligt wel enorm uit de route. Ik ga even kijken hoe en of ik het rond zou kunnen krijgen.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Als je mij komt ophalen in 040 ga ik met je mee!
Ja, die doet het echt geweldig! We spelen geen mooi(er) weer, vertellen best veel, maar zijn ook nogal van pluk-de-dag, dus doen heel veel leuke dingen. Hij beseft zich gelukkig niet alles, maar begrijpt genoeg om te weten dat ik er soms even niet ben.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:43 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, dat afwachten lijkt me steeds extra lastig. Hoe is Max eronder?
Sterke knul die Max. En zo mooi om te lezen hoe jullie dit doen.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oooh echt? Ligt wel enorm uit de route. Ik ga even kijken hoe en of ik het rond zou kunnen krijgen.
[..]
Ja, die doet het echt geweldig! We spelen geen mooi(er) weer, vertellen best veel, maar zijn ook nogal van pluk-de-dag, dus doen heel veel leuke dingen. Hij beseft zich gelukkig niet alles, maar begrijpt genoeg om te weten dat ik er soms even niet ben.
Maar! We liepen vanavond de avondvierdaagse
Ja hoor. Ik ben echt leuk concert gezelschap voor vreemde fokkers. Vraag maar aan @trui 😅quote:Op maandag 30 mei 2022 20:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oooh echt? Ligt wel enorm uit de route. Ik ga even kijken hoe en of ik het rond zou kunnen krijgen.
[..]
Ja, die doet het echt geweldig! We spelen geen mooi(er) weer, vertellen best veel, maar zijn ook nogal van pluk-de-dag, dus doen heel veel leuke dingen. Hij beseft zich gelukkig niet alles, maar begrijpt genoeg om te weten dat ik er soms even niet ben.
Maar! We liepen vanavond de avondvierdaagse
Ik geloof het meteen! Wat moet er aan je klauw gebeuren dan?quote:Op maandag 30 mei 2022 21:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik ben echt leuk concert gezelschap voor vreemde fokkers. Vraag maar aan @:trui 😅
Ik word de 8e aan m’n klauw geopereerd, dus ik kan niet autorijden.
Rechts worden er bij m’n duim en pink twee (een per vinger) glomustumoren verwijderd.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik geloof het meteen! Wat moet er aan je klauw gebeuren dan?
Ik kan eigenlijk ook niet autorijden vanwege dove vingers door de cocktails
Wat tof, daar had ik ook wel heen gewild!quote:Op maandag 30 mei 2022 22:28 schreef trui het volgende:
Oeh Tool, geweldig Majo!
Afgelopen week zijn mijn man en dochter toevallig ook samen naar een concert geweest, van de Toy Dolls. Wel een leuk toeval was dat de zanger groen haar had en Cato ook, dus dat vond ze erg cool.
En ja hoor, ik kan Amaranta zeker aanbevelen als gezelschap! Sterkte met je hand trouwens, Amaranta! Hopelijk herstelt het allemaal snel en voorspoedig.
Oh, dat was het bij ons niet.quote:
Brr, akelig idee is dat.quote:Op maandag 30 mei 2022 22:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh djiez.. ik deed vanavond met dochterlief een snelle boodschap, een half uurtje later stond er een idioot met bivakmuts en vuurwapen in diezelfde winkel. Ik blij dat ik weg was
Oh gets.quote:Op maandag 30 mei 2022 22:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh djiez.. ik deed vanavond met dochterlief een snelle boodschap, een half uurtje later stond er een idioot met bivakmuts en vuurwapen in diezelfde winkel. Ik blij dat ik weg was
Oh wat eng. Mijn dochter zou daar echt wakker van liggen.quote:Op maandag 30 mei 2022 22:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
He getverquote:Op maandag 30 mei 2022 22:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dan waren we wel de gekke-handjes-brigade geweest. Ik merk dat het los van gezelschap verder ook toch nog een onderneming is (met een chemo gepland de volgende ochtendquote:Op maandag 30 mei 2022 22:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Rechts worden er bij m’n duim en pink twee (een per vinger) glomustumoren verwijderd.
En ik ben rechtshandig. En vooral je duim is nogal essentieel… denk aan aankleden, kont afvegen etc. Dus ik ben letterlijk onthand.
Gelukkig mag vrijdag al het verband eraf.
Hier hebben we de avond4daagse alweer achter de rug. Maar ik ben ook verbaasd dat dat zo laat is allemaal. Jongste liep 5, oudste de 10. Maar idd elke avond te laat in bed.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:44 schreef exode het volgende:
Dat lijkt me vreemd voelen Rijst, maar gelukkig was je er eerder.
Hier, na 1 dag avondvierdaagse, een vermoeid mannetje naar school gebracht. B is met zijn 8 jaar nog steeds geen laat naar bed ga type. Hij lag om 20:30 op bed, dat is voor hem rijkelijk laat. Ik kon hem vanochtend amper uit bed krijgen. Wit koppie, heel stil
Ik begreep dat gisteren de langste route was, maar donderdag beginnen ze laat.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:13 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Hier hebben we de avond4daagse alweer achter de rug. Maar ik ben ook verbaasd dat dat zo laat is allemaal. Jongste liep 5, oudste de 10. Maar idd elke avond te laat in bed.
Laatste avond was helemaal erg. Defilé begon om 19.30 pas. Maar ja, toen begon de fanfare met daarachter school nr 1. Wij waren pas school 20. We waren pas 22.15 thuis. Zaterdag hadden ze een drukke sportdag ook, dat ging nog. Zondag waren ze echt helemaal stuk. Maandag nog steeds. Gelukkig was het toen toetsweek, als de cijfers dramatisch laag zijn weet ik waar het door kwam .
Hopelijk zijn ze bij jullie wat eerder klaar die laatste avond. Sterkte met B deze week!
Dan was je mooi optijd!quote:Op maandag 30 mei 2022 22:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Spannend! Hoe oud is ze?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb net mijn dochter uitgezwaaid. Ze gaat 3 dagen naar Zeeland op schoolkamp. Toch wel een dingetje hoor. Ik ben normaal heel nuchter, maar nu ze weg is en we drie dagen geen contact kunnen hebben vind ik het toch wel een dingetje. Ze is wel vaker weggeweest, maar dan kon ik haar altijd nog appen of bellen, dit is dan toch weer next level loslaten.
Ze hebben hier combi 6-7-8. Die gaat dan (normaal) begin van het jaar op kamp voor de groepsvorming. In groep 6 was dat voor jongste de 2e week al. Dat was wel even heel spannend met die grote kinderen en juf die vreemd zijn. (was ook juf van de oudste, dus voor mij geen probleem)quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Deepfreeze ze is 12. Komt allemaal vast goed, maar dit eerste uurtje na vertrek is gewoon even taai.![]()
Wat gaan ze bij jullie al snel op kamp zeg. Bij ons op school gaat alleen groep 8.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze vooral heel boos is donderdag als ze weer naar het KDV gaat....quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een toffe thema's voor de kampen @:Deepfreeze
@:exode nog even en dan hebben jullie gewoon 2 basisschoolkinderen.Hopelijk gaat Juul weer beter slapen zodra ze haar eerste wendag achter de rug heeft en ze min of meer een idee heeft van hoe zo'n basisschooldag werkt.
ik zag er vooral tegenop omdat ik niet zo zeker wist of mijn kinderen het er echt leuk zouden hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:00 schreef Burdie het volgende:
Brrr kamp, zo leuk voor de kinderen zelf, maar als ouder zie ik er enorm tegenop!
Ah wat lief!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:58 schreef exode het volgende:
Maar het voelt wel raar hoor, inderdaad 2 kinderen naar school. Ze is er zo ontzettend aan toe. En ze heeft van B geeist dat ie elke dag langskomt voor een knuffel.
Ja dat vooral. Mijn oudste had laatst een soort prikkeldisco feest met z'n klas. In een echte discotheek, donker, met rookmachine, harde muziek en laserlampen enzo. We hebben hem een telefoon meegegeven zodat hij kon bellen als het niet leuk was. En ik heb de helft van de tijd op de parkeerplaats staan wachtenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:24 schreef trui het volgende:
[..]
ik zag er vooral tegenop omdat ik niet zo zeker wist of mijn kinderen het er echt leuk zouden hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |