abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 21 mei 2022 @ 17:08:34 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204821752
Bij de pannenkoekenplaets
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 21 mei 2022 @ 17:16:24 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_204821835
Spam! :(
KuikenGuppy
pi_204821978
*krijgt spontaan zin in pannenkoeken*
pi_204822005
Of poffertjes :9~
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_204822035
* PoesInDoos heeft een pannenkoekenboerderijreservering staan voor over 15min :7
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_204822214
Ik houd niet van pannekoeken en de rest van het gezin ook niet....

Oh ja de kozijnen zijn bijna klaar, iets met een wolkbreuk. Ze zitten wel dicht gelukkig dus we zitten droog.
pi_204822352
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 17:42 schreef PoesInDoos het volgende:
* PoesInDoos heeft een pannenkoekenboerderijreservering staan voor over 15min :7
Eet smakelijk! :Y)

Heb een zak poffertjes liggen, morgen voor lunch. Met veeeel boter :9~
En straks naar de Turk, denk ik *)
If they say
pi_204823343
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 17:08 schreef Ynske het volgende:
Bij de pannenkoekenplaets
Is dat die in Schimmert (volgens Google)?
pi_204823358
Wauw, iedereen bedankt voor de tips! Echt fijn!!
  zaterdag 21 mei 2022 @ 20:31:20 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204823453
Gulpener :9~

Oja, met kinderen
  zaterdag 21 mei 2022 @ 21:02:35 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204823706
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:31 schreef Quoi het volgende:
Gulpener :9~

Oja, met kinderen
Geen reden om als ouder niet ook te genieten, toch?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 21:08:18 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204823782
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 21:02 schreef livelink het volgende:

[..]
Geen reden om als ouder niet ook te genieten, toch?
Daarom :Y Maar ik krijg die kleine lettertjes vaak als reactie. Besef dan dat ons kind ook nogal door de horecawol is geverft en we dit gewoon vaak doen.

Maar pannenkoeken, ook :9~ Maar ik vreet momenteel alles en meer.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 21:24:33 #13
37150 livelink
pi_204823963
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 21:08 schreef Quoi het volgende:

[..]
Daarom :Y Maar ik krijg die kleine lettertjes vaak als reactie. Besef dan dat ons kind ook nogal door de horecawol is geverft en we dit gewoon vaak doen.

Maar pannenkoeken, ook :9~ Maar ik vreet momenteel alles en meer.
Pannenkoeken vind ik ook gewoon lekker.
pi_204824638
Ik heb eens een gebit vraagje/situatie :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of moet ik in LIF even een topic openen? :')
pi_204824713
Vandaar je username :D Mooi kut voor je.. enige wat ik kan bedenken is dat het slecht is om gelijk na het eten/drinken te poetsen, omdat je dan vooral de (fruit)zuren in het glazuur poetst..
pi_204824730
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:13 schreef PoesInDoos het volgende:
Vandaar je username :D Mooi kut voor je.. enige wat ik kan bedenken is dat het slecht is om gelijk na het eten/drinken te poetsen, omdat je dan vooral de (fruit)zuren in het glazuur poetst..
Ik las wel dat je een uur moet wachten maar qua schema/ritme red ik dat natuurlijk nooit. :')
pi_204824786
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:14 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik las wel dat je een uur moet wachten maar qua schema/ritme red ik dat natuurlijk nooit. :')
Dan poets je vóór het eten, wat ook wordt aangeraden (en wat ik OOK niet doe, want het voelt tegenstrijdig :D )
pi_204824835
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:18 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dan poets je vóór het eten, wat ook wordt aangeraden (en wat ik OOK niet doe, want het voelt tegenstrijdig :D )
Mijn man zegt dat ook altijd maar daar neem ik natuurlijk niets van aan. :+

Waarom moet ik voor het ontbijt poetsen? :@

Ik voel me nu echt een sukkel want ik heb wel de nare gewoonte om vlak voor het slapen een banaan te eten en daarna gelijk mijn tanden te poetsen. :')
pi_204824878
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:20 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mijn man zegt dat ook altijd maar daar neem ik natuurlijk niets van aan. :+

Waarom moet ik voor het ontbijt poetsen? :@

Ik voel me nu echt een sukkel want ik heb wel de nare gewoonte om vlak voor het slapen een banaan te eten en daarna gelijk mijn tanden te poetsen. :')
Dat laatste niet meer doen ;) Of eerst poetsen en dan nog die banaan, maar of dat lekker is...

's Nachts zijn de beestjes aan het werk geweest, die poets je 's ochtends weg. 2x p/d goed poetsen is echt voldoende, probeer het eens. Vaker en dan vooral vlak na het eten moet je echt afleren :*
pi_204824892
Ik had vroeger juist veel gaatjes. Nu af en toe nog. Maar echt minder dan toen ik nog thuis woonde.. Ik verdenk nog steeds de tandarts daar dat hij te snel boorde. Mijn huidige kijkt het aan en dan moet het na 2 jaar eens gevuld worden. Soms verdwijnen ze ook.
Ik werd toen gewaarschuwd dat het na de geboorte van de kinderen erger zou worden. Maar dat is niet gebeurd gelukkig. Iets met andere kalkopname tijdens/na een zwangerschap

Pannenkoeken *O*
Ik maak ze met half bloem, half boekweitmeel. Dan zitten de jongens snel vol. In een restaurant valt het vaak toch tegen. Vaak zoeken we dan een restaurant met zowel pannenkoeken als vlees schotels..
pi_204824904
pi_204824910
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:23 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dat laatste niet meer doen ;) Of eerst poetsen en dan nog die banaan, maar of dat lekker is...

's Nachts zijn de beestjes aan het werk geweest, die poets je 's ochtends weg. 2x p/d goed poetsen is echt voldoende, probeer het eens. Vaker en dan vooral vlak na het eten moet je echt afleren :*
Ik heb vaak honger en eet dus elke paar uur wel iets. Hongerig slapen kan ik echt niet. ;(
pi_204824918
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:25 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik heb vaak honger en eet dus elke paar uur wel iets. Hongerig slapen kan ik echt niet. ;(
Dan accepteren dat je beestjes 's nachts goed te eten krijgen })
pi_204824959
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik had vroeger juist veel gaatjes. Nu af en toe nog. Maar echt minder dan toen ik nog thuis woonde.. Ik verdenk nog steeds de tandarts daar dat hij te snel boorde. Mijn huidige kijkt het aan en dan moet het na 2 jaar eens gevuld worden. Soms verdwijnen ze ook.
Ik werd toen gewaarschuwd dat het na de geboorte van de kinderen erger zou worden. Maar dat is niet gebeurd gelukkig. Iets met andere kalkopname tijdens/na een zwangerschap

Pannenkoeken *O*
Ik maak ze met half bloem, half boekweitmeel. Dan zitten de jongens snel vol. In een restaurant valt het vaak toch tegen. Vaak zoeken we dan een restaurant met zowel pannenkoeken als vlees schotels..
Ja, Z. is in december 2017 geboren en daarna begon de ellende wel maar dat had ook met bepaalde gewoontes te maken die ik ontwikkelde. Als zij ‘s nachts wakker werd, kreeg ik ook honger en at gauw even een ontbijtkoek. :+
Ik weet niet zo gauw hoeveel tijd er zat tussen dat eerste gaatje en de volgende erna maar het is, denk ik, vooral de laatste 2 jaar nogal heftig.
pi_204825927
Ik weet wel dat gaatjes vooral door het aantal eetmomenten komen. Beter in één keer een hele reep chocolade opeten dan elk uur een blokje. Voor je tanden dan... Daarom wordt het ook afgeraden om jonge kinderen rietjesbekers met limonade te geven, omdat ze dan voor langere tijd steeds een slokje nemen waardoor de tanden het zwaar te verduren hebben van steeds weer zo'n 'aanval' er op.
pi_204825961
@vencodark; ik heb ook vaak gaatjes en altijd rechts bovenin. De tandarts heeft een fles met mondspoeling meegegeven die glazuurversterkend werkt. Het lijkt te helpen, laatste controle was ik gaatjes vrij :)
pi_204825994
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 23:52 schreef Takkie88 het volgende:
@:vencodark; ik heb ook vaak gaatjes en altijd rechts bovenin. De tandarts heeft een fles met mondspoeling meegegeven die glazuurversterkend werkt. Het lijkt te helpen, laatste controle was ik gaatjes vrij :)
Wie weet! Zal wederom eens advies vragen aan de tandarts en ik moet toch wel echt wat doen aan die suikers en de timing van tandenpoetsen.
Misschien inderdaad voor het ontbijt bijv.
Die fluoridebehandelingen die ze voor kinderen doen, die gebitjes, hebben ze die ook nog voor volwassenen?

Net gegoogled en zie dus van wel. Al zal dat vanaf 18+ niet meer vergoed worden.
Ik las ook dat bijv. mensen met een auto-immuunziekte hier baat bij kunnen hebben.
Nu heeft mijn huisarts vorig jaar vastgesteld dat ik een hele milde vorm van alopecia heb, kale plekken dus. Ook dit begon zo’n 2 jaar geleden. En ik vraag me ineens af of er misschien een link is tussen dit en een zwakker gebit. :?
En wellicht heb ik toch wat calcium tekort. :?

[ Bericht 18% gewijzigd door vencodark op 22-05-2022 00:07:48 ]
pi_204826402
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 23:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wie weet! Zal wederom eens advies vragen aan de tandarts en ik moet toch wel echt wat doen aan die suikers en de timing van tandenpoetsen.
Misschien inderdaad voor het ontbijt bijv.
Die fluoridebehandelingen die ze voor kinderen doen, die gebitjes, hebben ze die ook nog voor volwassenen?

Net gegoogled en zie dus van wel. Al zal dat vanaf 18+ niet meer vergoed worden.
Ik las ook dat bijv. mensen met een auto-immuunziekte hier baat bij kunnen hebben.
Nu heeft mijn huisarts vorig jaar vastgesteld dat ik een hele milde vorm van alopecia heb, kale plekken dus. Ook dit begon zo’n 2 jaar geleden. En ik vraag me ineens af of er misschien een link is tussen dit en een zwakker gebit. :?
En wellicht heb ik toch wat calcium tekort. :?
En je kiezen laten sealen? Bij zoon is dat laatst weer gedaan bij een nieuwe kies en over een half jaar gaat tandarts er weer een paar doen want hij is aan het wisselen.
Geen idee of dat bij volwassenen ook kan maar je zou het kunnen vragen.
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 22 mei 2022 @ 07:38:39 #29
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204826732
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:20 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Is dat die in Schimmert (volgens Google)?
Ja
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204827110
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 01:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
En je kiezen laten sealen? Bij zoon is dat laatst weer gedaan bij een nieuwe kies en over een half jaar gaat tandarts er weer een paar doen want hij is aan het wisselen.
Geen idee of dat bij volwassenen ook kan maar je zou het kunnen vragen.
Dat doen ze bij volwassenen ook. Heb het vorig jaar weer laten doen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_204827316
Ik ben niet bekend met tanden laten sealen. Zal er eens op Googlen. Thx voor de tip. :) @Mushanga71
pi_204827323
Vandaag de lunch met schoonvader met de hele familie. Die ene wat hij niet wilde.
Jammer dat ik geen alcohol meer drink.

Oh ja we hebben ook een photoshoot, nadat de kinderen in de modderspeeltuin hebben gespeeld....(extra setjes kleding liggen klaar)

Maar no worries, wij zitten nog steeds in de 'not my problem' mood we gaan observeren en verwonderen aldus verloofde.
pi_204827446
Dat lijkt me juist een mooie kans voor wat spontanere familiefoto’s Exode! Ik zou de schone setjes ‘vergeten’ :P veel plezier iig, en niet teveel popcorn eten!
pi_204827582
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 09:32 schreef Tally het volgende:

[..]
Dat doen ze bij volwassenen ook. Heb het vorig jaar weer laten doen.
Ga ik er zelf ook maar om vragen, had vorige week een lekkende vulling die opnieuw is gedaan, maar zou wel handig zijn als met sealen gaatjes voorkomen kunnen worden :Y
Stom eigenlijk dat de tandarts er zelf niet mee komt.

@vencodark, hier staat over vergoedingen
https://www.tandartsverzekering.nl/vergoedingen/sealen.html
If they say
pi_204828479
Nieuw dieptepunt qua asociaal... :( Hondenpoep vinden op het gazon in je voortuin met heg (vlak bij het huis, zo'n 5m vanaf de straat). Gatver!
  zondag 22 mei 2022 @ 15:08:07 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204829749
Geen live verslag Exode? >:) :+
pi_204829764
Onze tandarts zei dat je wel direct na het eten kan poetsen, maar niet 20-30 minuten na het eten omdat je dan meer zuur in je mond hebt, zoiets?

@Hupje, gatverdamme :r ik was vanmorgen aan het golfen, daar lag ook hondenstront, althans... het was te groot om van de meerkoetjes te zijn die op de baan lopen... :{ mooie grasmat, maar wie bedenkt om daar zn hond uit te laten... :( gelukkig lag mn bal er niet in :+
Fake it till you make it...
pi_204829883
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:47 schreef Hupje het volgende:
Nieuw dieptepunt qua asociaal... :( Hondenpoep vinden op het gazon in je voortuin met heg (vlak bij het huis, zo'n 5m vanaf de straat). Gatver!
Oh godverdomme. Smerig en ronduit asociaal
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204830380
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:47 schreef Hupje het volgende:
Getverde... :r :%
Zou voor mij reden zijn om een gigamegazak chilipoeder of cayennepeper te kopen en daar dagelijks kwistig mee te strooien langs de randen. Geen hond die nog in de buurt komt :+
If they say
pi_204830636
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 15:39 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Getverde... :r :%
Zou voor mij reden zijn om een gigamegazak chilipoeder of cayennepeper te kopen en daar dagelijks kwistig mee te strooien langs de randen. Geen hond die nog in de buurt komt :+
Werkt dat ook tegen katten? :P
  zondag 22 mei 2022 @ 16:51:59 #41
344469 Amsel
zonder t
pi_204831732
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Ik weet wel dat gaatjes vooral door het aantal eetmomenten komen. Beter in één keer een hele reep chocolade opeten dan elk uur een blokje. Voor je tanden dan...
Ik weet nog dat ik het destijds bij de oudste heel frustrerend vond dat de tandarts riep dat ik het aantal eetmomenten moest inperken vanwege haar gebit (kaaskiezen), terwijl het CB juist wilde dat ik méér eetmomenten inbouwde vanwege haar gewicht :')
pi_204832187
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 15:50 schreef vencodark het volgende:

[..]
Werkt dat ook tegen katten? :P
Jup, zie nooit een kat in mn tuin :P
Zat toen steeds een gegraven gat in de voortuin, tussen de planten. Na de chilipoeder nooit meer een gat daar gezien. En geen kat :+
If they say
pi_204832221
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 16:51 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ik weet nog dat ik het destijds bij de oudste heel frustrerend vond dat de tandarts riep dat ik het aantal eetmomenten moest inperken vanwege haar gebit (kaaskiezen), terwijl het CB juist wilde dat ik méér eetmomenten inbouwde vanwege haar gewicht :')
Oeh, lekker tegenstrijdig ook. Hier ook één die amper at. Elke hap, waar en wanneer dan ook was meegenomen. Even jammer voor het gebit.
Mens kan leven zonder tanden, niet zonder eten :+

Edit: beide kids aten amper toen ze klein waren.
Bij zoon gooide ik 9 schepjes opvolgmelk nummer tig in 1 fles zodat ie iig zn dagelijks vitamine en mineralen binnen kreeg. En toen was ie al lang een peuter.

Edit2:
En bij dochter zat ik een keer jankend aan de foon met het cb omdat ze amper at en ik wanhopig was. Werd er gevraagd? Lust ze chips? Geef dat dan maar want zelfs daar zitten vitamine in _O-
Vandaar de oplossing bij zoon met de opvolgmelk :+

[ Bericht 12% gewijzigd door Mushanga71 op 22-05-2022 17:40:37 ]
If they say
  zondag 22 mei 2022 @ 18:20:11 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204832796
Ik ben zelfs bij een tandarts weggegaan die ging lopen miepen dat mijn oudste sinaasappelsap dronk, dat was op dat moment eigenlijk de enige bron van vitaminen die ik er zonder gezeik in kreeg, en dan gaat dat mens even roepen dat het slecht is, waar het kind bij is.

Als je problemen met mijn opvoeding hebt bespreek je dat met mij, zonder mijn kind erbij, je gaat niet roepen dat mijn kind dit of dat niet meer mag waar mijn kind bij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204832992
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 15:08 schreef Nijna het volgende:
Onze tandarts zei dat je wel direct na het eten kan poetsen, maar niet 20-30 minuten na het eten omdat je dan meer zuur in je mond hebt, zoiets?

En ergens anders las ik weer dat je juist níet direct na het eten moet poetsen omdat je tanden dan net op z’n zwakst zijn door de eet-aanval. :')
Dus juist minstens een half uur wachten om ze weer te laten aansterken. :?

#verward. :P
pi_204833832
Google poetsen na eten en je krijgt dat poetsen voor het ontbijt beter is.
Na het ontbijt kan je wel poetsen maar dan zonder tandpasta :+
If they say
pi_204833979
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Google poetsen na eten en je krijgt dat poetsen voor het ontbijt beter is.
Na het ontbijt kan je wel poetsen maar dan zonder tandpasta :+
Ja, ontbijt. Maar de rest van de dag dan? :+
  zondag 22 mei 2022 @ 20:59:17 #48
344469 Amsel
zonder t
pi_204834349
Oh jongens, de 5-jarige dumpt net een lading slijm in het lange jaar van de 7-jarige en woelt het er even lekker doorheen :o :o :o Thank god for google en cola _O_ _O-
pi_204834405
Ik vraag me soms echt af hoe onze (groot)ouders dat deden, zonder Google. Toen zoon vorig jaar hars in zijn haar had was ik ook heel blij dat Google bestond. en voor het oppompen van een frans ventiel, voor het repareren van ons inbouwtoilet etc..
pi_204834497
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 18:39 schreef vencodark het volgende:

[..]
En ergens anders las ik weer dat je juist níet direct na het eten moet poetsen omdat je tanden dan net op z’n zwakst zijn door de eet-aanval. :')
Dus juist minstens een half uur wachten om ze weer te laten aansterken. :?

#verward. :P
Je hoort overal wat anders... ik doe dan ook zomaar wat ;). En mijn ene kind heeft gaatjes en de ander niet. Kind met gaatjes poetst meestal 2x per dag en de ander 1x... volgens mij ligt het ook aan hoe sterk je gebit is en de samenstelling van je speeksel en zo zullen er nog wel meer variabelen zijn...
pi_204834597
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, ontbijt. Maar de rest van de dag dan? :+
Niet :D
Zoon is nu aant poetsen, net een waterijsje gegeten dus laat ik hem eerst zijn mond spoelen met water. Geen idee of het helpt, maar wie weet :+

En het ligt ook idd aan de sterkte van het gebit en het heeft ook met erfelijkheid te maken.

En google _O_

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vraag me soms echt af hoe onze (groot)ouders dat deden, zonder Google. Toen zoon vorig jaar hars in zijn haar had was ik ook heel blij dat Google bestond. en voor het oppompen van een frans ventiel, voor het repareren van ons inbouwtoilet etc..
Ventiel... Pompte daarstraks de banden van zoon op, hij heeft een vouwfiets met kleine banden.
Kwamen we langs een rommelmarkt en daar lagen de 8 Harry Potter boeken, voor 10 euro _O- Dus gekocht. Zoon had de helft aan zn stuur hangen, komen we thuis, band leeg en het ventiel zat scheef :?
Band eraf, ventiel recht en nu doet band het weer. Weird. Alleen hier kon ik niks over op google vinden :')
If they say
pi_204835381
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vraag me soms echt af hoe onze (groot)ouders dat deden, zonder Google.
Vragen aan je moeder, of de buurvrouw. En er bestonden van die boeken met 'grootmoeders tips' enzo :D
pi_204836787
Trommelgeroffellllllll

Haha nee hoor, ik zal jullie niet vermoeien met verhalen over mijn enigzins vreemde schoonfamilie. Ik heb me prima vermaakt, de kinderen ook.

Ik drop hier gewoon even het beeld van een schoonmoeder die met 25 graden en zon, 6 lagen kleding aan had en zich zo dik had ingesmeerd dat ze spierwit was. Maar om de maandag nog leuker te beginnen ook een zwager (is samen met broer van verloofde, get it?) die met een gigantische hoed van stro (2000 euro kostte die mensen) en een nogal opzichtige zonnebril (daar weet ik de prijs niet van, helaas) rondliep en de items gingen niet af tijdens de fotoshoot.
  maandag 23 mei 2022 @ 09:50:57 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204836974
Ik vind jouw verhalen niet vermoeiend hoor, meestal heel vermakelijk juist :-D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204837163
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 09:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind jouw verhalen niet vermoeiend hoor, meestal heel vermakelijk juist :-D
Ik verwonder me vooral ;)
Maar voor verloofde vind ik meerdere dingen sneu en verdrietig. Het gebrek aan echte interesse in elkaar vind ik vervelend voor haar. Zeker in deze tijd, ik had haar net zo'n warm nest gegund als waar ik uit ben gekomen.
pi_204837245
Ben vooral benieuwd naar de foto! En gaat iemand die dan ook ergens ingelijst ophangen?

Snap je gevoel. Rot om te zien lijkt me. Gelukkig hebben jullie zelf een heel fijne familie met z’n 4en.
Met een meidenkwartet
pi_204837325
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 10:20 schreef Cathmar het volgende:
Ben vooral benieuwd naar de foto! En gaat iemand die dan ook ergens ingelijst ophangen?

Snap je gevoel. Rot om te zien lijkt me. Gelukkig hebben jullie zelf een heel fijne familie met z’n 4en.
Er zijn tig foto's gemaakt.
Vrij statisch, alleen onze kinderen zijn niet bepaald statisch. Dus er zijn wat staatspotretten met Juul die haar tong uitsteekt. _O-

We hebben ook foto's van ons viertjes en van verloofde en moi. O+ De fotografe heeft eerder foto's van ons gemaakt en ze maakt echt leuke foto's dus we kunnen binnenkort de Ixxi weer updaten.
pi_204838088
Iemand ervaring met waterproof mascara uit mijn lichtgrijze broek halen? Water zal wel niet werken vermoed ik zomaar... De jongste was heel blij met haar mascara, ik iets minder...
Ik lees alcohol, maar maakt dat dan geen vlekken?
Gelukkig niet heel groot, dus ik kan de broek nog wel aan, maar ben liever de vlek kwijt... :{

@exode, klinkt als een bijzonder schoonfamilie ;)
pi_204838843
De dakinspectie mijnheer is geweest, zijn visie op ons dak is makkelijk samen te vatten:
Ziet er niet uit.

En daar heeft ie volledig gelijk in, het ligt houtje touwtje met verschillende materialen door elkaar heen.

Het goede nieuws: het dakbeschot kan lekker blijven zitten en het dak ziet er voor zijn leeftijd best aardig uit. Afgezien dus van de rare plak en reparatie werkzaamheden in het verleden. Hij denkt dat het nog wel even mee kan. Dat is maar goed ook, want ze kunnen pas over een jaar komen voor een nieuw dak. Ze hebben het druk en de pannen moeten gemaakt worden. Wij hebben weer eens speciale.
Deze week de offerte, dat wordt schrikken denk ik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 mei 2022 @ 14:14:11 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204839008
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:12 schreef Nijna het volgende:
Iemand ervaring met waterproof mascara uit mijn lichtgrijze broek halen? Water zal wel niet werken vermoed ik zomaar... De jongste was heel blij met haar mascara, ik iets minder...
Gelukkig niet heel groot, dus ik kan de broek nog wel aan, maar ben liever de vlek kwijt... :{

@:Exode, klinkt als een bijzonder schoonfamilie ;)
Alcohol?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204839348
Heb je niet een oude theedoek waar je het eerst op kan proberen? Ik zelf zou denken make-up remover. Maar aan de andere kant zou ik er ook bang voor zijn dat je het uit smeert en erger maakt :{
pi_204839638
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:12 schreef Nijna het volgende:

@:Exode, klinkt als een bijzonder schoonfamilie ;)
Ossegalzeep? Ik gebruik dat echt overal voor en alles komt er tot nu toe uit.
pi_204841688
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:48 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Haha, ik kreeg vorige week de vraag van mijn baas hoe ik vetvlekken uit kleding krijg: met ossegalzeep dus. Hij kende dat helemaal niet.
Maar dit is ook altijd mijn eerste gok, werkt voor alle soorten vlekken (zelf de grasvlekken in het splinternieuwe lichtpaarse shirt van Mijm vorige week :D )
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204846027
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:10 schreef hilliebillie het volgende:
Heb je niet een oude theedoek waar je het eerst op kan proberen? Ik zelf zou denken make-up remover. Maar aan de andere kant zou ik er ook bang voor zijn dat je het uit smeert en erger maakt :{
Make up remover is wat vettig heb ik de indruk, dat durf ik ook niet op mijn lichte broek...

Ossegalzeep durf ik wel te proberen...
Ik doe vetvlekken trouwens altijd met dreft, beetje nat maken, gelijk dreft erop. Dat even laten intrekken en dan in de was.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:50:04 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_204846330
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:48 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Heb je zo'n blokje of vloeibaar?
KuikenGuppy
pi_204846779
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:50 schreef Burdie het volgende:

[..]
Heb je zo'n blokje of vloeibaar?
Ik heb een blokje (nja, meerdere. Eentje in de camper, eentje in de keuken, eentje in de badkamer, ze komen altijd van pas).
pi_204847509
Ik gebruik soms ossegal vlekverwijderaar en sta er regelmatig van versteld dat sommige vlekken er nog uit gaan.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204853064
@LeSage @MwCactus @PKM Dan heb ik óf een vlekkenkampioen, óf ik moet bij jullie in de leer over vlekken verwijderen :D :') 9 van de 10 vlekken die ik niet live zie ontstaan, krijg ik er niet meer uit :N Ook niet met ossengalzeep.
pi_204853158
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:50 schreef Hupje het volgende:
@:LeSage @:MwCactus @:PKM Dan heb ik óf een vlekkenkampioen, óf ik moet bij jullie in de leer over vlekken verwijderen :D :') 9 van de 10 vlekken die ik niet live zie ontstaan, krijg ik er niet meer uit :N Ook niet met ossengalzeep.
Vlek nat maken, zeep er goed op wrijven, 15 minuten wachten, zeep eraf halen. Daarna eventueel wassen, indien nodig. Werkt hier echt perfect. O+
  dinsdag 24 mei 2022 @ 21:42:01 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204853705
En anders kun je het altijd nog nat in de zon leggen. Dat wil ook nog weleens helpen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204853740
quote:
@:LeSage @:MwCactus @:PKM Dan heb ik óf een vlekkenkampioen, óf ik moet bij jullie in de leer over vlekken verwijderen :D :') 9 van de 10 vlekken die ik niet live zie ontstaan, krijg ik er niet meer uit :N Ook niet met ossengalzeep.
Soms gebruik ik vlekverwijderaar en ik sta regelmatig te kijken van het resultaat. Er is genoeg wat er niet uit gaat. :D
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:06:41 #72
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204854038
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:05 schreef scrupuleus het volgende:
Hebben ze hier geen respectabele scs
Dit is wel een respectabele sc toch? Met allemaal wijze ouders en zulks.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_204854048
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dit is wel een respectabele sc toch? Met allemaal wijze ouders en zulks.
Wel een hoop tetten maat
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:08:23 #74
459912 FlippingCoin
pi_204854063
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:07 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Wel een hoop tetten maat
Welja joh leef je uit
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:08:42 #75
459912 FlippingCoin
pi_204854068
Even douchen hou het rustig
pi_204854090
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Welja joh leef je uit
Het staat allemaal op springen
pi_204854374
quote:
Er zijn ook wel vlekken die er niet uit gaan, maar ik vind ossengalzeep wel goed werken vaak :Y
Die van mij zijn trouwens wel echt knap in vlekken maken. En blauwe plekken trouwens ook :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204856103
Ik wil graag even een minuut stilte voor onze spaarrekening. De offerte voor het dak is binnen. Ik stuur zo wel even een dm naar iedereen met een 'go fund me' link.
pi_204856168
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:39 schreef exode het volgende:
Ik wil graag even een minuut stilte voor onze spaarrekening. De offerte voor het dak is binnen. Ik stuur zo wel even een dm naar iedereen met een 'go fund me' link.
Oi :{ Sterkte :*
If they say
pi_204856202
Fietsband van zoon was toch weer leeg. Gelukkig thuis en niet random waar dan ook. Ventiel zit niet helemaal goed maar geen idee of het daar aan ligt.
Zo decathlon maar bellen, heb nog een servicebeurt tegoed.
If they say
pi_204856239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:39 schreef exode het volgende:
Oh jee..

💣 gaat ie ontploffen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204856521
Collega gisteren toen ik over ons dak vertelde 'jij hebt tenminste een huis.' hij had er niet van terug toen ik zei 'als het zo doorgaat, heb ik geen dak meer boven mijn hoofd' :P )

Ik heb nog 2 andere bedrijven benaderd want dit specifieke bedrijf vraagt 3500 Euro voor het bouwplaats gereed maken. Dat is inclusief hoogwerker :? en een dixie (verloofde zei: wij hebben 2 wc's is dat niet genoeg?!)
Ik hoop dus wat minder duur uit te kunnen komen.
pi_204856555
Dixie is vrij standaard. Deden ze bij ons ook, hebben we ook vragen over gesteld maar dat bleek the way to go. Wij hebben ook 2 wcs, maar die Dixie stond er toch. Kostte geen 3500 piek, dat dan weer niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204856663
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:28 schreef Vanyel het volgende:
Dixie is vrij standaard. Deden ze bij ons ook, hebben we ook vragen over gesteld maar dat bleek the way to go. Wij hebben ook 2 wcs, maar die Dixie stond er toch. Kostte geen 3500 piek, dat dan weer niet.
Ze zijn in 1 dag klaar, het is een vaste all in prijs voor de bouwplaats antwoordden ze toen ik er naar vroeg. Ons dak is niet hoog (ons pannendak begint al op de eerste verdieping) en niet groot. Er komt dus een hoogwerker en er worden steigers geplaatst. Het zijn steigers van goud denk ik die ze plaatsen.

Ik wil best zelf wel een dixie regelen. Ze rekenen ook 2 keer de afvoer van de dakpannen, 1 x met een container die ze laten plaatsen en 1 x met aparte afvoer. Maar goed, ze zitten ramvol dus ik ben de eerste die erom zeurt denk ik. We kijken even verder.
pi_204856698
@exode Dat klinkt als de garage die mij wilde laten betalen voor het vervangen van een bobine én het eruit halen van een bougie (maar die bobine kon je niet vervangen zonder de bougie eruit te halen). Ik zou inderdaad even kijken hoe de andere offertes worden.

Ons glas is inmiddels besteld. Levertijd viel me mee. Nu hopen dat de schilder ook vlot tijd vrij kan maken om het te plaatsen.
pi_204856837
Ik hoop dat je het voor de winter voor elkaar krijgt @exode. Wij zijn eind vorig jaar gaan zoeken en het was al een klus om het voor de zomer gedaan te krijgen. Gelukkig toen wel iemand gevonden die ook bereid was even tussendoor wat lekkage te fixen, want het regende best fors binnen.
Maar hier was t wel een week werk. Dat scheelt allicht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204856880
Probeer decathlon te bellen. Krijg je eerst in 3 talen tig keer te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn, gaat ie eindelijk over, klikken ze de foon uit :? En dat al 4 keer :(
If they say
pi_204856893
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik hoop dat je het voor de winter voor elkaar krijgt @:exode. Wij zijn eind vorig jaar gaan zoeken en het was al een klus om het voor de zomer gedaan te krijgen. Gelukkig toen wel iemand gevonden die ook bereid was even tussendoor wat lekkage te fixen, want het regende best fors binnen.
Maar hier was t wel een week werk. Dat scheelt allicht.
We hebben geen haast, als het binnen 2 jaar gebeurt vinden wij het prima. Het dak lekt niet, er zijn geen issues mee. Hij is gewoon oud.
pi_204857146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:18 schreef exode het volgende:

[..]
We hebben geen haast, als het binnen 2 jaar gebeurt vinden wij het prima. Het dak lekt niet, er zijn geen issues mee. Hij is gewoon oud.
Ooooh, dan heb je tijd om meer offertes aan te vragen.

Maar gechat met decathlon want via foon gaat niet en online afspraak inplannen werkt ook niet. Kan fiets gewoon langsbrengen en als ze tijd hebben wordt ie gemaakt en anders kan ie blijven tot ze tijd hebben. Niet dat ik ga jojoen met fiets :')
If they say
pi_204858960
Zoons schooladvies is aangepast naar VWO *O*
If they say
  woensdag 25 mei 2022 @ 18:55:17 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204862255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Goede Cito uitslag dus
pi_204863202
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:55 schreef amaranta het volgende:

[..]
Goede Cito uitslag dus
Jup, 544 dus op het randje. School heeft het bekeken en het advies verhoogd :)
If they say
  woensdag 25 mei 2022 @ 20:46:03 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204863638
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:13 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jup, 544 dus op het randje. School heeft het bekeken en het advies verhoogd :)
Fijn!
  woensdag 25 mei 2022 @ 20:47:18 #94
37150 livelink
pi_204863655
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Maakt het nog iets uit verder qua middelbare school? Hij was al geplaatst toch?
  woensdag 25 mei 2022 @ 20:55:55 #95
37150 livelink
pi_204863788
Worden basisscholen eigenlijk nog beoordeeld op hun afgegeven adviezen? Is er nog een meetmoment om te kijken of ze over het algemeen goed adviseren? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
pi_204864028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:55 schreef livelink het volgende:
Worden basisscholen eigenlijk nog beoordeeld op hun afgegeven adviezen? Is er nog een meetmoment om te kijken of ze over het algemeen goed adviseren? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Ja, bij scholenopdekaart kan je zien of kinderen het eerste en derde jaar van de middelbare school op het juiste niveau zitten, of juist er boven of onder.
pi_204865470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:47 schreef livelink het volgende:

[..]
Maakt het nog iets uit verder qua middelbare school? Hij was al geplaatst toch?
Klopt, hij is al geplaatst. Zit nog wel de eerste 2 jaar gemengd met alle niveaus. Juf wilde dat hij meer met kids zou zitten van zijn niveau omdat hij veel gepest wordt.
Mocht hij op deze school toch weer buiten de boot vallen, kunnen we altijd nog kijken naar een andere school. Maar zoon kennende wil hij dat niet. Wilde ook niet van basisschool veranderen.
Hij gaat nu wel les op niveau krijgen dus we zien het wel...
If they say
  woensdag 25 mei 2022 @ 22:15:39 #98
37150 livelink
pi_204865608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:11 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Klopt, hij is al geplaatst. Zit nog wel de eerste 2 jaar gemengd met alle niveaus. Juf wilde dat hij meer met kids zou zitten van zijn niveau omdat hij veel gepest wordt.
Mocht hij op deze school toch weer buiten de boot vallen, kunnen we altijd nog kijken naar een andere school. Maar zoon kennende wil hij dat niet. Wilde ook niet van basisschool veranderen.
Hij gaat nu wel les op niveau krijgen dus we zien het wel...
Wat naar dat hij gepest wordt ;(
Ik ben zelf wel fan van brede brugklassen, maar kan me de redenering van de juf ook wel voorstellen. Hoewel niveau uiteindelijk niet alles zegt als het gaat om pesten. Hoop dat het allemaal lekker zal gaan op de middelbare school :*
pi_204865769
Oh ik weet nog heel goed toen ik in de brugklas kwam en daar klasgenootjes waren die mijn grapjes snapten. Wat een magisch moment was dat. :D

Maar ik kwam uit een grotendeels mbo klas en hikte zelf qua iq tegen hoogbegaafd aan, dus dat contrast was wel heel groot.

Regulier havo/vwo gaat prima samen denk ik, en dat splits dan 2 jaar later alsnog verder op toch?
pi_204865798
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:15 schreef livelink het volgende:

[..]
Wat naar dat hij gepest wordt ;(
Ik ben zelf wel fan van brede brugklassen, maar kan me de redenering van de juf ook wel voorstellen. Hoewel niveau uiteindelijk niet alles zegt als het gaat om pesten. Hoop dat het allemaal lekker zal gaan op de middelbare school :*
Deze school heeft al 50 jaar een brede brugklas, ik weet niet beter of het werkt zo :D
Hij kijkt er heel erg naar uit, ook om van de pestkoppen af te zijn. Hoop ook echt dat hij met een schone lei kan beginnen.
Maar dat dacht mijn dochter ook en op het VO werd het pesten nog erger ;(
Ze zijn beide Nederlands/Pakistaans, dochter zhb'er en zoon heeft lang haar. Ze zijn dus niet gemiddeld en vallen daarom buiten de boot, blijkbaar ;(
If they say
pi_204865868
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:23 schreef Bami het volgende:
Oh ik weet nog heel goed toen ik in de brugklas kwam en daar klasgenootjes waren die mijn grapjes snapten. Wat een magisch moment was dat. :D

Maar ik kwam uit een grotendeels mbo klas en hikte zelf qua iq tegen hoogbegaafd aan, dus dat contrast was wel heel groot.

Regulier havo/vwo gaat prima samen denk ik, en dat splits dan 2 jaar later alsnog verder op toch?
Haha, dat had mijn dochter ook: weinigen die haar grapjes snapten :D
Heb jij veel last gehad van je hoge iq?
Dochter kreeg pas in de 4e echte vrienden.
Hier zit alles 2 jaar bij elkaar, daarna havo/vwo en dan kun je ook nog kiezen om je havo te halen en daarna VWO. Wel een goed systeem.
If they say
pi_204867249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:29 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Haha, dat had mijn dochter ook: weinigen die haar grapjes snapten :D
Heb jij veel last gehad van je hoge iq?
Dochter kreeg pas in de 4e echte vrienden.
Hier zit alles 2 jaar bij elkaar, daarna havo/vwo en dan kun je ook nog kiezen om je havo te halen en daarna VWO. Wel een goed systeem.
Ik kwam in een vwo+ brugklas terecht, dus het tegenovergestelde van een brede klas. Dat ging prima en ik heb met een aantal middelbare school vriendinnen ook nu nog goed contact, maar loop er nog steeds tegenaan dat ik nooit heb geleerd om te leren en/of heel hard mijn best ergens voor te doen. Dus wat dat betreft er wel last van (gehad).
pi_204868498
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 23:32 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik kwam in een vwo+ brugklas terecht, dus het tegenovergestelde van een brede klas. Dat ging prima en ik heb met een aantal middelbare school vriendinnen ook nu nog goed contact, maar loop er nog steeds tegenaan dat ik nooit heb geleerd om te leren en/of heel hard mijn best ergens voor te doen. Dus wat dat betreft er wel last van (gehad).
Het is idd dan beter om met gelijkgestemden in een brugklas te zitten.
Dochter fietste ook zo door alles heen en kreeg daar opmerkingen over en werd dus buitengesloten.
Men denkt dat het zo makkelijk is om een hoger iq te hebben maar dat is het niet :N
Zoon weet dat zijn zus is gepest en tóch wil hij ook naar deze school. Verschil tussen die twee is dat zij zich nergens iets van aantrok en hij juist wel.
We zien wel hoe het loopt. Mocht het toch niet gaan qua pesten, kijken we naar een andere school. Hij wordt in november pas 12 dus qua leeftijd en VO komt het wel goed.
If they say
pi_204870684
Ik ben toch meer voorstander van niet heel brede brugklassen.
Oudste zat in een vwo brugklas en zat eindelijk in de klas bij gelijkgestemden. Dat werkte echt beter dan alles bij elkaar op de basisschool.
Jongste zit in havo-vwo brugklas, ook prima passend.
Maar alles bij elkaar zoals wij vroeger hadden, daar ben ik toch minder fan van.

Al denk ik dat het voor sommige kinderen juist weer wel zou kunnen werken, maar voor anderen juist helemaal niet.
pi_204870756
Ik ben voor variatie.. Oudste kwam in een vwo klas. En dat paste goed bij hem. Het is van nature een dromer, nu haalt hij met minimale inspanning net elk jaar de grens. Als hij havo/vwo had gedaan. Dan was hij waarschijnlijk naar de havo gegaan. (Ook prima trouwens, het is geen uni-kind).
Op die school hebben ze voor elk niveau eigen klassen, maar ook dakpanklassen (2 niveaus) voor de eerste 2 jaar. Dat is wel mooi.

Bij een vriendin gaf een mavo/havo klas haar de optie om met ruim mavo advies toch op te stromen naar de havo.
pi_204871411
Een brede brugklas heeft voor en nadelen. Een vriend van dochter begon met vmbo-t/havo, eindigde met VWO en heeft inmiddels zn master op een uni.
Nadeel is, het kan ook andersom werken plus dat het misschien niet voor alle kids geschikt is.
Maar deze school heeft natuurlijk meer, zoals een Cambridge certificaat in Engels en 2 fasen VWO waar je eerst je havo examen kan doen.
Dochter slaagde voor dat Engels met bijna het hoogst haalbare en ze heeft daar met haar studie heel veel aan gehad.
Als VWO voor zoon toch wat te hoog gegrepen blijkt, dan is havo ook helemaal prima. Uni zal het toch niet worden, is hij het kind niet voor. Maar het is wel fijn dat hij de kans krijgt.

Edit: hij kreeg in groep 7 havo advies vanwege gedrag en werkhouding maar scoorde wel VWO op de entreetoets. Zijn juf toen had al gezegd dat als hij zn best zou doen, VWO advies zou kunnen krijgen.
Nu heeft hij dat toch waargemaakt :Y

[ Bericht 20% gewijzigd door Mushanga71 op 26-05-2022 14:51:21 ]
If they say
pi_204871461
Het nadeel van de mavo/havo en havo/vwo klassen is dat de kinderen die naar het hoogste niveau van de twee opties willen gaan behoorlijk hoog moeten scoren op de middelbare school van onze keuze. Als je net even moet wennen aan de hele omschakeling naar het middelbaar onderwijs dan kan dat behoorlijk in je nadeel werken. Wat dat betreft ben ik blij dat onze dochter gewoon direct in een klas van het juiste niveau terecht is gekomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204871644
Heb ik met dochter ook gehad @_NIKKI_, dat strijden. Het is zo jammer dat de meeste aandacht naar kids gaan die minder meekomen. Kids die meer in hun mars hebben, zien ze amper.
Had dochter op een Leonardo school kunnen doen maar dat was a: ver weg en b: zo is de maatschappij niet. Vond het toch belangrijk dat ze met mensen leerde omgaan die 'gemiddeld' waren.
Inmiddels is ze afgestudeerd en heeft een baan waar ze gelukkig in is.
Het komt goed, ook met jouw dochter :)
If they say
pi_204871664
Leuk voor L Nikki!

Mijn oudste heeft de eerste twee jaar van de middelbare niets hoeven te doen. Tot de derde. Toen moest ze ineens gaan leren. Nu met hakken over de sloot over (hopelijk, nog even hard doorwerken).

Ik heb op de basisschool in NL echt veel gedoe gehad met haar. Pure verveling op school. Ik begon haast te denken dat het aan haar lag, of aan mij. Tot we van school (en land en systeem) wisselden. Een heel ander kind. Zo'n verademing voor ons allemaal.

Maar goed, nieuwe start na de zomer. Wordt vast fantastisch voor L! Mijn tweede gaat ook naar de middelbare nu, na 1 jaar basisschool hier. Zo leuk al die veranderingen.
Met een meidenkwartet
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:25:41 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204872699
Mijn 3,5-jarige sloeg me net tijdens het knutselen met een schaar omdat ze haar zin niet kreeg... Gaat deze fase nog over?
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:42:38 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204872843
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:25 schreef Tink89 het volgende:
Mijn 3,5-jarige sloeg me net tijdens het knutselen met een schaar omdat ze haar zin niet kreeg... Gaat deze fase nog over?
Nee.
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:44:16 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204872854
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee.
Top.
  donderdag 26 mei 2022 @ 18:28:39 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204873314
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Top.
Zet je maar vast schrap 😇
pi_204874512
Dreumespuberteit, peuterpuberteit, kleuterpuberteit, grote kinderpuberteit en dan de puberpuberteit. Tot een jaar of...18 :Y Sterkte en succes :+
If they say
pi_204875045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:25 schreef Cathmar het volgende:
Mijn tweede gaat ook naar de middelbare nu, na 1 jaar basisschool hier. Zo leuk al die veranderingen.
Ik heb er zelf ook veel zin in en kijk er echt naar uit samen met L. Al moet ik eerst het echte afscheid van de basisschool nog overleven. Vorig jaar moest ik bij de groep 8 die toen afscheid nam al huilen van het idee dat L daar dit jaar ook zou staan, dus ik neem denk ik maar een dozijn zakdoekjes mee als het zo ver is. ;)
pi_204875126
Ik zie er nogal tegenop, eigenlijk :@ Nummer 2 en tevens laatste dus de basisschooltijd is voor altijd voorbij. Het gaat echt te snel. Toen nummer 1 afscheid nam van de basisschool, was ik zwanger van nummer 2 en kon heel het circus opnieuw beginnen. Maar nu ist echt klaar. Ik word oud ;( :')
If they say
pi_204881478
Ik zag een tag over airco. Iemand die nog iets wil weten?
  vrijdag 27 mei 2022 @ 17:12:55 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204882412
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:46 schreef F_r het volgende:
Ik zag een tag over airco. Iemand die nog iets wil weten?
Vanwaar de lange radiostilte?
  vrijdag 27 mei 2022 @ 17:14:50 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204882448
Kan ik iemand vermaken met de ramenwasserkronieken?
pi_204883215
Zeker :Y
  vrijdag 27 mei 2022 @ 18:40:28 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204883402
Het begon allemaal op woensdag de 11de mei. Mijn man vond het wel weer eens tijd om de ramen te wassen. Aangezien er geen leuke woning op Funda stond (dat is wat we normaal doen, verhuizen als de ramen vies zijn) besloot ik onze ramenwasser te appen.
Deze kon de volgende dag al! Jay!

Hier begint het.

We hadden telefonisch een bedrag afgesproken. Krijg ik een belletje of hij me alvast een tikkie mocht sturen, want krap bij kas en moest nog spullen halen bij de bouwmarkt.
Nou ben ik de wantrouwendste niet. Dus ik zeg. Ja hoor das goed.
Stuurt hij om te beginnen een tikkie
voor een ander bedrag.
Ik zeg. Vriend, dat was niet de afgesproken prijs.
Ja zegt ie, maar dan doe ik ook jullie serre aan de binnenkant.
Ik denk, het zal wel. Dus ik betaal die tikkie.
‘S anderdaags belt hij me op. Of ik hem thuis kon ophalen want z’n vrouw moest onverwachts met de auto weg.
Hij woont helemaal aan de andere kant van Eindje. Maar ik dacht. Ik heb al betaald, als ik hem nu niet ophaal dan komt hij niet. En dan kan Ik fluiten naar m’n geld.
Dus ik hem opgehaald. (Ff sidenote… we zaten bij elkaar op de basisschool, ik ken hem dus al m’n hele leven. Het is niet een volstrekt vreemde)
Daar aangekomen kreeg ik een hometour. Dus ik zeg. Gast, wat ruikt jouw huis lekker!
Zegt ie, ja das dit en dit spul. Dat haal ik bij een maat van me.
Wil je een setje?
Nou, daar moest ik even over nadenken.

Wij thuis… hij de ramen wassen.
Maar de binnenkant van de serre… nee. Want blijkbaar is die van polynogwat en dat zou niet goed zijn.
Maar wel wilde hij de zonnepanelen schoonmaken. Dat heeft hij gedaan. Ik heb nog wel iets extra’s moeten betalen, maar soit.

Anyway, daags later belt hij weer over die geurdingen. Dus ik zeg, nou is goed.
Dus ik betaal vooraf… en hij zegt dat hij ze maandag rond het middaguur zou afgeven.

Maandagmiddag
“Wort morgen middag pas rond etenstijd mijn excuus ik ben laat terug vandaag x”

*Ik kan het later op de avond wel komen halen*

“Ik bel als ik optijd terug ben ligt niet thuis in werkbus al”

Dinsdag 21:47
*Vandaag lukt denk ik niet meer? Zal ik het gewoon bij je ophalen?*

“Doe morgen brl me als je het uit komt”

Woensdag
“Ik moet om 9 uur in **** zijn dan kom ik van te vooren”

*oke*

“Ik ben in **** al ik bel als ik hier weg rij”

*Oké. Wel komen hoor. Ookal is het laat 😅* (20:30uur)

* Kom jij nog?* (22:27)

“Doe morgen oppikken bij mijn of ik kom naar jullie was lange dag voor me”( 23:58)

Donderdag

“Ik bel als ik thuis ben” (13:12)

* Ik kan ook vanavond komen. Als ik terug kom van de basketbal met mijn zoon. Hij is om 19:30 klaar en dan rij ik daarna via jouw huis. Nu wordt voor mij te krap om op en neer te rijden*

“Bel je straks moet door mag hier geen telefoon in mn zak hebben bang dat er fotos gemaakt worden die onzin ik zeg ik werk voormn zelf moet klanten te woordkunnen staan ik ben hier niet voor bedrijfs spionage hahaha”

En dit gaat dus nog dagen lang door. Elke dag belooft hij dat hij het komt brengen. Zelfs dat hij al onderweg is…
En ik kan het niet halen bij hem want het zit (zogenaamd??) in de bus.

Ik zeg; geef anders maar gewoon m’n geld terug. Zegt ie, ja stuur maar een tikkie.
Nou, dat was afgelopen maandag.
En elke dag belooft hij dat hij gaat betalen, maar doet dat uiteraard niet.

Laatste bericht is:
“Ik heb alleen contant ik ben vanavond laat pas terug dan doe ik in envolop bij jou in de bus ik moet vsnavond weer in **** zijn dus gooi ik het af”

Ik denk.
A) hij heeft dat spul nooit gehad en mijn geld uitgegeven aan iets anders
B) heeft dus geen geld om mij terug te betalen
C) komt vanavond ook niet…

Immers, als hij toch komt, kan hij net zo goed dat spul meenemen..
pi_204883515
Dank @amaranta O+
Deze kon ik gebruiken
pi_204883981
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 18:40 schreef amaranta het volgende:
Het begon allemaal op woensdag de 11de mei. Mijn man vond het wel weer eens tijd om de ramen te wassen. Aangezien er geen leuke woning op Funda stond (dat is wat we normaal doen, verhuizen als de ramen vies zijn) besloot ik onze ramenwasser te appen.
Deze kon de volgende dag al! Jay!

Hier begint het.

We hadden telefonisch een bedrag afgesproken. Krijg ik een belletje of hij me alvast een tikkie mocht sturen, want krap bij kas en moest nog spullen halen bij de bouwmarkt.
Nou ben ik de wantrouwendste niet. Dus ik zeg. Ja hoor das goed.
Stuurt hij om te beginnen een tikkie
voor een ander bedrag.
Ik zeg. Vriend, dat was niet de afgesproken prijs.
Ja zegt ie, maar dan doe ik ook jullie serre aan de binnenkant.
Ik denk, het zal wel. Dus ik betaal die tikkie.
‘S anderdaags belt hij me op. Of ik hem thuis kon ophalen want z’n vrouw moest onverwachts met de auto weg.
Hij woont helemaal aan de andere kant van Eindje. Maar ik dacht. Ik heb al betaald, als ik hem nu niet ophaal dan komt hij niet. En dan kan Ik fluiten naar m’n geld.
Dus ik hem opgehaald. (Ff sidenote… we zaten bij elkaar op de basisschool, ik ken hem dus al m’n hele leven. Het is niet een volstrekt vreemde)
Daar aangekomen kreeg ik een hometour. Dus ik zeg. Gast, wat ruikt jouw huis lekker!
Zegt ie, ja das dit en dit spul. Dat haal ik bij een maat van me.
Wil je een setje?
Nou, daar moest ik even over nadenken.

Wij thuis… hij de ramen wassen.
Maar de binnenkant van de serre… nee. Want blijkbaar is die van polynogwat en dat zou niet goed zijn.
Maar wel wilde hij de zonnepanelen schoonmaken. Dat heeft hij gedaan. Ik heb nog wel iets extra’s moeten betalen, maar soit.

Anyway, daags later belt hij weer over die geurdingen. Dus ik zeg, nou is goed.
Dus ik betaal vooraf… en hij zegt dat hij ze maandag rond het middaguur zou afgeven.

Maandagmiddag
“Wort morgen middag pas rond etenstijd mijn excuus ik ben laat terug vandaag x”

*Ik kan het later op de avond wel komen halen*

“Ik bel als ik optijd terug ben ligt niet thuis in werkbus al”

Dinsdag 21:47
*Vandaag lukt denk ik niet meer? Zal ik het gewoon bij je ophalen?*

“Doe morgen brl me als je het uit komt”

Woensdag
“Ik moet om 9 uur in **** zijn dan kom ik van te vooren”

*oke*

“Ik ben in **** al ik bel als ik hier weg rij”

*Oké. Wel komen hoor. Ookal is het laat 😅* (20:30uur)

* Kom jij nog?* (22:27)

“Doe morgen oppikken bij mijn of ik kom naar jullie was lange dag voor me”( 23:58)

Donderdag

“Ik bel als ik thuis ben” (13:12)

* Ik kan ook vanavond komen. Als ik terug kom van de basketbal met mijn zoon. Hij is om 19:30 klaar en dan rij ik daarna via jouw huis. Nu wordt voor mij te krap om op en neer te rijden*

“Bel je straks moet door mag hier geen telefoon in mn zak hebben bang dat er fotos gemaakt worden die onzin ik zeg ik werk voormn zelf moet klanten te woordkunnen staan ik ben hier niet voor bedrijfs spionage hahaha”

En dit gaat dus nog dagen lang door. Elke dag belooft hij dat hij het komt brengen. Zelfs dat hij al onderweg is…
En ik kan het niet halen bij hem want het zit (zogenaamd??) in de bus.

Ik zeg; geef anders maar gewoon m’n geld terug. Zegt ie, ja stuur maar een tikkie.
Nou, dat was afgelopen maandag.
En elke dag belooft hij dat hij gaat betalen, maar doet dat uiteraard niet.

Laatste bericht is:
“Ik heb alleen contant ik ben vanavond laat pas terug dan doe ik in envolop bij jou in de bus ik moet vsnavond weer in **** zijn dus gooi ik het af”

Ik denk.
A) hij heeft dat spul nooit gehad en mijn geld uitgegeven aan iets anders
B) heeft dus geen geld om mij terug te betalen
C) komt vanavond ook niet…

Immers, als hij toch komt, kan hij net zo goed dat spul meenemen..
:D
Maar je hebt wél schone ramen :P
Ben benieuwd vanavond, maar ik gok van niet.

Wij waren op de kermis vanmiddag. Wat een oplichterij is dat toch allemaal. Wel een Gengar uit de grijpmachine weten te grijpen *) dus nog iets terug voor mn money :')
If they say
pi_204884025
@Nijna, vanavond de finale van de verraders. Wij gaan zo kijken :Y
If they say
  vrijdag 27 mei 2022 @ 20:12:52 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204884305
@amaranta Hier hoort natuurlijk ook wel de prijs van **het spul** bij!
pi_204884578
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 19:45 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna, vanavond de finale van de verraders. Wij gaan zo kijken :Y
Wij gaan nu kijken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204884628
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 20:41 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij gaan nu kijken
Wij zitten er midden in nu. Veel plezier! :)
If they say
pi_204884827
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 20:48 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wij zitten er midden in nu. Veel plezier! :)
Jullie ook.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204884877
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:06 schreef Vicky het volgende:

[..]
Jullie ook.
Dank :)
Reclame }:| We kijken altijd wat later om de reclame te kunnen omzeilen. Vandaag dus niet :+
If they say
pi_204884898
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:11 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dank :)
Reclame }:| We kijken altijd wat later om de reclame te kunnen omzeilen. Vandaag dus niet :+
Wij altijd. Reclame is nu, maar de puber moet douchen... dus kunnen niet doorspoelen.. zucht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204885044
Ik kijk t denk ik morgen terug, dus nog niks verklappen he :P @Vicky en @Mushanga71 ;)

@amaranta, maar weet je wat voor spul hij in huis had wat zo lekker rook? Want misschien kan je het dan elders aanschaffen, mits je je geld weer terugkrijgt... :{
Onze glazenwasser appt altijd: ik kom *insert dag* weer de ramen wassen. En als hij dan geweest is stuurt hij een tikkie, echt aardige vent, komt zn beloften na. Maar ik weet niet hoe zijn huis ruikt, maar ik vermoed dat het niet dezelfde is, gezien wij totaal niet bij elkaar in de buurt wonen, begint wel met een E overigens :Y
pi_204885055
Ik zeg niks @Nijna
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204885094
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:13 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij altijd. Reclame is nu, maar de puber moet douchen... dus kunnen niet doorspoelen.. zucht
Oooow en het is zo spannend :D

Tuurlijk niet @Nijna, veel kijkplezier morgen!
If they say
pi_204885126
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:30 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oooow en het is zo spannend :D

Tuurlijk niet @:Nijna, veel kijkplezier morgen!
We zitten nu bij de ronde tafel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204885241
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:33 schreef Vicky het volgende:

[..]
We zitten nu bij de ronde tafel.
Wij zijn uitgekeken, veel plezier met verder kijken :)
Jammer dat het is afgelopen. Vind dit veel leuker dan de mol. Eerste seizoen niet gezien, zoon zoekt nu op YouTube maar het staat er niet. Wel op videoland maar dat zal betaald moeten worden :{
If they say
pi_204885365
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jammer dat het is afgelopen. Vind dit veel leuker dan de mol. Eerste seizoen niet gezien, zoon zoekt nu op YouTube maar het staat er niet. Wel op videoland maar dat zal betaald moeten worden :{
1e seizoen was gaaf maar minder heftig.

Heb je De Mol België gezien?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204885435
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Je kunt de Vlaamse versie ook nog terug kijken denk ik, die staat nog wel online.
pi_204885463
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:50 schreef Vicky het volgende:

[..]
1e seizoen was gaaf maar minder heftig.

Heb je De Mol België gezien?
Dus we missen niet echt iets aan seizoen 1?

Nee, ik kijk al een paar jaar geen enkele mol meer. Jaren de Nederlandse gevolgd maar vond het minder worden. Is de Belgische nog wel te doen?
If they say
pi_204885476
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Je kunt de Vlaamse versie ook nog terug kijken denk ik, die staat nog wel online.
Oooh, kunnen we die kijken. Dank voor de tip :)
If they say
pi_204885495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dus we missen niet echt iets aan seizoen 1?

Nee, ik kijk al een paar jaar geen enkele mol meer. Jaren de Nederlandse gevolgd maar vond het minder worden. Is de Belgische nog wel te doen?
De Vlaamse is echt zo ontzettend veel beter dan de Nederlandse.
pi_204885558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:01 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
De Vlaamse is echt zo ontzettend veel beter dan de Nederlandse.
Okeee, dan gaan we aan die beginnen. Leuk! :D
If they say
pi_204885634
Seizoen 1 van de verraders was echt matig, dat hele zilver verdienen was heel onduidelijk net als de schilden, en zeker de ‘plottwist’ verpeste het imo. Dat je achteraf denkt, waarom heb ik dit gekeken? (Net als de september serie Expeditie Robinson). De Videoland-serie was al een flink stuk leuker, en de huidige serie ook. Alleen vind ik Art een stuk leuker presenteren dan Tijl.

Maar de verraders leuker vinden dan De mol kan echt niet :N zeker de Vlaamse Mol is geweldig!
pi_204885666
In de categorie aanraders kan ik overigens ook de Rescue Rangers-film op Disney+ aanraden. Mijn dochters zijn knabbel en babbel-fans dus we dachten leuk om samen te kijken, maar hij is voor 9+. Na het kijken van de trailer begrepen we dat wel en hebben we hem maar met z’n tweeën gekeken. Erg leuk voor iedereen die in zijn jeugd Rescue Rangers heeft gezien, het is een soort parodie.
pi_204885727
Jaaaa de Belgische mol is zoveel beter dan de NLse
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204885797
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:15 schreef FlyingFish het volgende:
Seizoen 1 van de verraders was echt matig, dat hele zilver verdienen was heel onduidelijk net als de schilden, en zeker de ‘plottwist’ verpeste het imo. Dat je achteraf denkt, waarom heb ik dit gekeken? (Net als de september serie Expeditie Robinson). De Videoland-serie was al een flink stuk leuker, en de huidige serie ook. Alleen vind ik Art een stuk leuker presenteren dan Tijl.

Maar de verraders leuker vinden dan De mol kan echt niet :N zeker de Vlaamse Mol is geweldig!
Vind bij de verraders juist leuk dat je weet wie het zijn :D De mol vond ik een paar jaar geleden niet zo heel leuk meer dus sindsdien niet meer gekeken. Zat ook altijd fout met de mol, helpt ook niet echt :') :D
If they say
pi_204885825
Moest rescue rangers ffies opzoeken maar nu weet ik het weer. En we hebben Disney+ :+
If they say
pi_204886007
Als je de Belgische mol wil gaan kijken zou ik een paar seizoenen terug kijken, dan kun je nog een paar seizoenen voorruit. Ze zijn inderdaad leuker dan de Nederlandse versie (maar vond ik het laatste seizoen niet perse het leukste, maar dat had andere redenen. Ik zou daarom ook zeker met eerdere seizoenen beginnen als je die terug kunt kijken ,volgens mij kun je verschillende seizoenen terug kijken op goplay.be even een account aanmaken maar de mol is gewoon vanuit NL te kijken)
  zaterdag 28 mei 2022 @ 09:44:47 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204887123
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:25 schreef Nijna het volgende:
Ik kijk t denk ik morgen terug, dus nog niks verklappen he :P @:Vicky en @:Mushanga71 ;)

@:Amaranta, maar weet je wat voor spul hij in huis had wat zo lekker rook? Want misschien kan je het dan elders aanschaffen, mits je je geld weer terugkrijgt... :{
Onze glazenwasser appt altijd: ik kom *insert dag* weer de ramen wassen. En als hij dan geweest is stuurt hij een tikkie, echt aardige vent, komt zn beloften na. Maar ik weet niet hoe zijn huis ruikt, maar ik vermoed dat het niet dezelfde is, gezien wij totaal niet bij elkaar in de buurt wonen, begint wel met een E overigens :Y
Het is wat mij betreft niet aan hem om te bepalen wanneer hij mijn ramen komt wassen.
En daarbij doet hij ze ook aan de binnenkant.
Ik denk ook niet dat hij nog komt als hij me niet terug betaalt.
Of ik hou het geld in de volgende keer, dat kan ook.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 09:45:38 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204887130
Want hij is uiteraard niet geweest gisteren. :D :P :(
  zaterdag 28 mei 2022 @ 09:47:51 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204887139
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 20:12 schreef BE het volgende:
@:amaranta Hier hoort natuurlijk ook wel de prijs van **het spul** bij!
Een paar tientjes. Een bedrag wat ik best kan missen maar hij blijkbaar niet.
Het gaat me om het principe. Kom gewoon je belofte na. Punt.
pi_204887480
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het is wat mij betreft niet aan hem om te bepalen wanneer hij mijn ramen komt wassen.
Nou, die van mij bepaalde dat dus wel en kwam dan over de schutting. In de regen 8)7 Als ik thuis was, stuurde ik hem weg. Was ik niet thuis, had ik pech.
En toen kregen we een nieuwe schutting en wilde ik niet dat ie daarover heen ging. Dat ging even goed tot ie ineens een maand niet kwam en ikzelf had gelapt. Stond ie voor de deur en was boos dat ik het zelf had gedaan. Volgende maand zou ie weer komen. Dus niet. Ik appen, ja ik kom morgen. Die dag, nope, ik weer appen, weer nier. Ik bellen, weer morgen. Weer niet, ik weer bellen kreeg ik te horen: het is te koud!!! Het was fokking maart :? En toen was ik er klaar mee en heb ik hem dat duidelijk gemaakt :7

Dus, @amaranta, die morgens duren wel heel lang :X Zou hem nog 1x laten lappen en zeggen dat ie al betaald is.
If they say
  zaterdag 28 mei 2022 @ 10:54:41 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204887606
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
Een paar tientjes. Een bedrag wat ik best kan missen maar hij blijkbaar niet.
Het gaat me om het principe. Kom gewoon je belofte na. Punt.
Eens hoor! Maar ik was gewoon nieuwsgierig. ;)
pi_204887608
Wat een verhaal ama :X Dat zo'n man zich nog durft te vertonen op het schoolplein..
pi_204887896
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hebben met de beste man 4x per jaar afgesproken, hij stuurt een appje of het uitkomt. En dat is meestal rond de tijd dat ik denk: nu mag het wel weer. ;).

Waardeloos dat hij weer niet is geweest, ik zou dan klaar zijn met zo iemand geloof ik.

Net de verraders uitgekeken, ik weet niet zo goed wat ik van de laatste ronde tafel vond. Maar verder vind ik het wel een leuk programma, ook omdat je als kijker weet wie de verraders zijn.
De mol heb ik de laatste keer niet gekeken en de belgische heb ik ook nog nooit gezien. Expeditie robinson keek ik ook altijd wel, maar vind ik ook minder leuk nu.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 11:47:52 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204888027
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:55 schreef PoesInDoos het volgende:
Wat een verhaal ama :X Dat zo'n man zich nog durft te vertonen op het schoolplein..
Geen idee of hij op het schoolplein komt 😋
Wij zaten zelf samen op de basisschool, bij elkaar in de klas. Hij zat naast mij in groep 3.
pi_204888066
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
Geen idee of hij op het schoolplein komt 😋
Wij zaten zelf samen op de basisschool, bij elkaar in de klas. Hij zat naast mij in groep 3.
Ohh dan heb ik dat verkeerd begrepen ;)
  zaterdag 28 mei 2022 @ 13:43:18 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204889103
Hij belt net dat hij vanavond komt… place your bets ladies and gents
pi_204889179
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 13:43 schreef amaranta het volgende:
Nope
If they say
pi_204889732
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 13:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nope
pi_204889752
Zo had ik eens een knulletje die via de zoekhoek van FB wel mijn onkruid zou willen plukken. Kwam z'n afspraken ook niet na (ik maar wachten :') ) en vroeg daarna of ik hem het geld wou voorschieten omdat hij een of ander festivalticket wou kopen. Joe, nope. Heb hem aangeboden om een maand later te betalen, net als bij een normale werkgever, toen hoefde het niet meer :')
pi_204890031
quote:
Do you feel lucky? *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 28 mei 2022 @ 15:25:23 #162
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204890109
quote:
Hij komt maar zonder product of met te weinig van het product
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204890730
quote:
Als je die weddenschap met hem houdt, dan komt hij misschien wel. :D
pi_204890854
quote:
😂 nope (denk ik)
pi_204891822
We zijn int park. Fietsen. Met winterjas aan. Ik heb serieus, nog nooit eind mei een winterjas aan gehad😖
If they say
pi_204892026
quote:
Ik denk dat hij niet komt en ook niks laat horen en dan morgen weer laat weten dat hij dan 's avonds langskomt... :')
Ik vraag me bij zulke mensen dan wel af hoe serieus ze zichzelf nemen, of ze dan werkelijk de intentie hebben om de afspraak na te komen of dat ze gewoon maar wat roepen omdat ze denken dat het overkomt alsof ze wel willen... of... ik krijg er echt buikpijn van als ik een afspraak niet kan nakomen, dus ik kan het me niet zo goed voorstellen dat je zoiets roept en dan gewoon niet komt :N
pi_204893246
quote:
En en en? Is hij al geweest?

Onze glazenwasser komt eens per 6-7 weken en doet alleen de bovenverdieping. Ik vind dat prima. Bij de buren komen allemaal louche types die dan eerst ergens aan moeten bellen voor een emmer water enzo, dat vind ik niets.
Ik heb twee mannen die bij ons uit het dorp komen de klus gegund. Zij hebben een waterreservoir in de auto en wassen de ramen keurig. Het is niet goedkoop, 9 euro per keer voor een opervlakte van in totaal 6m2 raam op de eerste verdieping, maar zelf kan ik er niet bij dus ik heb het er graag voor over. :)
pi_204893315
Wij hebben met glazenwassers net zulke slechte ervaringen als met schoonmaaksters. Verloofde wast ze als we er amper meer doorheen kunnen kijken ;)

Ik zet in op: morgenavond, Amaranta.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 20:57:16 #169
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204893926
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:53 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Onze glazenwasser komt eens per 6-7 weken en doet alleen de bovenverdieping. Ik vind dat prima. Bij de buren komen allemaal louche types die dan eerst ergens aan moeten bellen voor een emmer water enzo, dat vind ik niets.
Ik heb twee mannen die bij ons uit het dorp komen de klus gegund. Zij hebben een waterreservoir in de auto en wassen de ramen keurig. Het is niet goedkoop, 9 euro per keer voor een opervlakte van in totaal 6m2 raam op de eerste verdieping, maar zelf kan ik er niet bij dus ik heb het er graag voor over. :)
Hij is zogenaamd pas om 21:30 klaar met werken. Dan komt hij (niet)
  zaterdag 28 mei 2022 @ 20:57:30 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204893931
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:37 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik denk dat hij niet komt en ook niks laat horen en dan morgen weer laat weten dat hij dan 's avonds langskomt... :')
Ik vraag me bij zulke mensen dan wel af hoe serieus ze zichzelf nemen, of ze dan werkelijk de intentie hebben om de afspraak na te komen of dat ze gewoon maar wat roepen omdat ze denken dat het overkomt alsof ze wel willen... of... ik krijg er echt buikpijn van als ik een afspraak niet kan nakomen, dus ik kan het me niet zo goed voorstellen dat je zoiets roept en dan gewoon niet komt :N
Ik ook.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 20:58:20 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204893951
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:53 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat is osmose water denk ik
  zaterdag 28 mei 2022 @ 23:18:03 #172
37150 livelink
pi_204896711
Wel een cliffhanger met die glazenwasser zo.
  zondag 29 mei 2022 @ 09:59:51 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204898769
pi_204899011
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:59 schreef amaranta het volgende:
[ afbeelding ]
Vogelpoep op je ramen? -O-
pi_204899171
quote:
3s.gif Op zondag 29 mei 2022 10:31 schreef PKM het volgende:

[..]
Vogelpoep op je ramen? -O-
Ik probeer ook al deze cryptische aanwijzing te ontcijferen. :D
pi_204899195
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:59 schreef amaranta het volgende:
[ afbeelding ]
pi_204899274
Het loodje gelegd?
If they say
pi_204899341
Ik kwam dit spreekwoord tegen:

1. al moesten de kraaien het uitbrengen (=ooit wordt de zaak bekend).
pi_204899362
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:17 schreef vencodark het volgende:
Ik kwam dit spreekwoord tegen:

1. al moesten de kraaien het uitbrengen (=ooit wordt de zaak bekend).
Je moet even hardop uitspreken wat er op de foto staat.
pi_204899429
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:19 schreef exode het volgende:

[..]
Je moet even hardop uitspreken wat er op de foto staat.
I don’t get it. ;(
pi_204899452
Drie kraaien. Driekraaien. Drie keer raaien.

Werkt alleen als je erg mompelt :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204899459
3 keer raaien…
pi_204899505
Ooooh :+ Met die foto van exode erbij dacht ik wat anders :P
If they say
pi_204899571
Zonder bij te lezen:
Ik zit in bad en ineens komt ie binnen hoor.

3 x raden! *O* *O*
pi_204899679
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:44 schreef vencodark het volgende:
Zonder bij te lezen:
Ik zit in bad en ineens komt ie binnen hoor.

3 x raden! *O* *O*
If they say
pi_204899739
Mannen en logica...
Je gaat lamellen ophangen, kijkt filmpje en dat zegt 7,5cm vanaf het raam. Maar, we hebben met de gordijnen bewust meer ruimte gelaten om die lamellen er zo tussen te hangen dat de ramen open kunnen. En nu kunnen de kiepramen niet meer kiepen :')
En de lamellen kunnen ook niet open en dicht. Opgehangen in dichte stand :') Plus, ik had de bediening rechts dus hangt meneer ze andersom. Toch :?
Ik dacht, lamellen eraf, goed ophangen et voila. Nope. Rails moet er ook af. Echt... :X
Toen ie aan de slag ging, riep ie me wel maar ik stond net de plee te schilderen. Dus :{

Edit: die lamellen lagen er al 4 jaar. Tis dus niet zo dat het acuut, meteen moest en er niet nog een dagje gewacht kon worden }:|
If they say
pi_204899744
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooooh :+ Met die foto van exode erbij dacht ik wat anders :P
Whitney
Wit nie

:)
pi_204899788
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:08 schreef exode het volgende:

[..]
Whitney
Wit nie

:)
Neuh, dood (Whitney) en failliet (glazenwasser) :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 29-05-2022 12:20:31 ]
If they say
pi_204900027
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:13 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Neuh, dood (Whitney) en failliet (glazenwasser) :@
Ik legde mijn bedoeling uit :)
pi_204900148
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:50 schreef exode het volgende:

[..]
Ik legde mijn bedoeling uit :)
En ik zat heul verkeerd met mijn oplossing :D
If they say
  zondag 29 mei 2022 @ 13:15:50 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204900235
3x raden!
Hij is dus niet geweest :+
pi_204900358
Dat was wel duidelijk :D
If they say
pi_204900373
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:15 schreef amaranta het volgende:
3x raden!
Hij is dus niet geweest :+
Ben bang dat je hém gewoon moet komen opzoeken! >:)
pi_204900598
Ik denk vanavond Amaranta.

Verloofde wordt bijna 40 en ze weet wat ze wil doen op haar verjaardag :) Met ons naar Lego experience in Scheveningen. Nu zoek ik een hotel daar, appeltje eitje dacht ik. Nou niet dus. Wat is het duur! Ik kan niets onder de 300 Euro vinden. Het is die zaterdag vlaggetjesdag, zou dat het verklaren of is Scheveningen ineens topclass in prijzen? Ik kijk al om het worldforum, ik me van het paar jaar geleden herinneren dat dat een stuk goedkoper was.

Hotel moet niet, het is een klein uurtje rijden, maar ze wil het graag. 8-)
pi_204900714
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:58 schreef exode het volgende:

Verloofde wordt bijna 40 en ze weet wat ze wil doen op haar verjaardag :) Met ons naar Lego experience in Scheveningen. Nu zoek ik een hotel daar, appeltje eitje dacht ik. Nou niet dus. Wat is het duur! Ik kan niets onder de 300 Euro vinden. Het is die zaterdag vlaggetjesdag, zou dat het verklaren of is Scheveningen ineens topclass in prijzen? Ik kijk al om het worldforum, ik me van het paar jaar geleden herinneren dat dat een stuk goedkoper was.

Bastion in Rijswijk
Hoevenvoorde in Rijswijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204900768
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:08 schreef Vicky het volgende:

[..]
Bastion in Rijswijk
Hoevenvoorde in Rijswijk
Kan je dan met OV naar Scheveningen? Als het er zo gruwelijk druk is (ik lees honderdduizenden mensen die de vlaggetjesdag bezoeken) wil ik er niet met de auto heen.

Ik heb al als alternatief Oberhausen genoemd. 1 nadeel, nou ja, 2 het is verder rijden en dan moet verloofde een C test doen omdat ze geen booster heeft gehad.
pi_204900805
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:13 schreef exode het volgende:

[..]
Kan je dan met OV naar Scheveningen? Als het er zo gruwelijk druk is (ik lees honderdduizenden mensen die de vlaggetjesdag bezoeken) wil ik er niet met de auto heen.

Ik heb al als alternatief Oberhausen genoemd. 1 nadeel, nou ja, 2 het is verder rijden en dan moet verloofde een C test doen omdat ze geen booster heeft gehad.
Vanaf beide moet je een stukje lopen. Of eventueel je auto parkeren bij het Zuiderpark en daar de tram pakken

Oh en vanaf Hoevenvoorde, stukje lopen (max 10m), bus 23. Die gaat rechtstreeks naar Scheveningen

Testen voor Oberhausen?
Wij zijn 3w geleden in Duitsland geweest. Hebben niks laten zien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204900851
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:16 schreef Vicky het volgende:

[..]
Vanaf beide moet je een stukje lopen. Of eventueel je auto parkeren bij het Zuiderpark en daar de tram pakken

Oh en vanaf Hoevenvoorde, stukje lopen (max 10m), bus 23. Die gaat rechtstreeks naar Scheveningen

Testen voor Oberhausen?
Wij zijn 3w geleden in Duitsland geweest. Hebben niks laten zien.
Volgens de ANWB site is een Corona bewijs nog nodig om Duitsland in te komen. Dat was in Frankrijk ook, ook geen controle gehad. Maar ik zou toch minder relaxt zitten.

We twijfelen nu, omdat het dan natuurlijk poepjedruk is in Scheveningen en dat is niet echt een relaxte gevoel voor verloofde.

Luxe problemen.
pi_204900884
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:21 schreef exode het volgende:

[..]
Volgens de ANWB site is een Corona bewijs nog nodig om Duitsland in te komen. Dat was in Frankrijk ook, ook geen controle gehad. Maar ik zou toch minder relaxt zitten.

We twijfelen nu, omdat het dan natuurlijk poepjedruk is in Scheveningen en dat is niet echt een relaxte gevoel voor verloofde.

Luxe problemen.
Nee joh, dat wordt echt helemaal nergens gecontroleerd.
pi_204900924
quote:

[..]

Luxe problemen.
Ah ok
Wij hebben een overnachting gedaan en een dag pretpark, maar geen controle gehad.

Denk dat het heel druk gaat zijn met vlaggetjesdag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204900950
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:27 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ah ok
Wij hebben een overnachting gedaan en een dag pretpark, maar geen controle gehad.

Denk dat het heel druk gaat zijn met vlaggetjesdag
Ja dat denk ik ook, dank voor het meedenken!
  zondag 29 mei 2022 @ 14:31:14 #202
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_204900971
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:58 schreef exode het volgende:

Lurker inbreekt: Kom naar Delft! Pak je daar de tramlijn 1 naar Scheveningen, dan heb je waarschijnlijk nog een zitplaats. Of je pakt de trein naar Den Haag en vanaf het station een tram. En Delft is ook nog eens retegezellig!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_204901351
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:31 schreef Ienepien het volgende:

[..]
Lurker inbreekt: Kom naar Delft! Pak je daar de tramlijn 1 naar Scheveningen, dan heb je waarschijnlijk nog een zitplaats. Of je pakt de trein naar Den Haag en vanaf het station een tram. En Delft is ook nog eens retegezellig!
Delft is ook zeker een optie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204901549
Verloofde mag lekker beslissen. Ze wil graag op loopafstand van sea life en Lego zitten. Den Haag vond ze nog een optie om te overwegen. Maar ik merk dat ze de drukte die verwacht wordt op die zaterdag toch wel een vervelend idee vindt.
Het plan is om zaterdag naar sea life te gaan en op zondag op haar verjaardag naar Lego. Dan moet je dus 2 keer op en neer reizen vanaf bijvoorbeeld Delft.

Ik heb al voorgesteld om Scheveningen een andere keer te doen.

Ze gaat er over nadenken, Delft ook geopperd, to be continued.
pi_204902859
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:58 schreef exode het volgende:
Verloofde mag lekker beslissen. Ze wil graag op loopafstand van sea life en Lego zitten. Den Haag vond ze nog een optie om te overwegen. Maar ik merk dat ze de drukte die verwacht wordt op die zaterdag toch wel een vervelend idee vindt.
Het plan is om zaterdag naar sea life te gaan en op zondag op haar verjaardag naar Lego. Dan moet je dus 2 keer op en neer reizen vanaf bijvoorbeeld Delft.

Ik heb al voorgesteld om Scheveningen een andere keer te doen.

Ze gaat er over nadenken, Delft ook geopperd, to be continued.
Ik woon in Delft Centrum en werk in Den Haag (achterin het centrum, vlakbij de "grens" met stadsdeel Scheveningen).

Is prima te doen hoor met de tram. Niet lang ofzo ook. Op zaterdag heb je de antiek en curiosa-markt, dus de stad zelf is op zaterdag ook nog eens gezellig (en niet te druk).

Maar ik zou Lego en SeaLife op 1 dag doen hoor. Zo enorm is dat Lego-centrum niet. Ik ben er 2x geweest en was steeds na 2 uurtjes wel klaar daar. En Sea Life zit ernaast, dus om dat nou over 2 dagen te spreiden... :)
  zondag 29 mei 2022 @ 15:57:58 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_204903099
quote:
Volgens de ANWB site is een Corona bewijs nog nodig om Duitsland in te komen.
Vanaf 1 juni niet meer!
KuikenGuppy
  Moderator zondag 29 mei 2022 @ 16:05:07 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204903263
Wat is in hemelsnaam vlaggetjesdag? :D heeft dat met Hollandse nieuwe te maken ofzo? :?

Iemand trouwens nog een zak met geld in de aanbieding? Verbouwen is duur :X :'(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204903292
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 16:05 schreef MaJo het volgende:
Wat is in hemelsnaam vlaggetjesdag? :D heeft dat met Hollandse nieuwe te maken ofzo? :?

Iemand trouwens nog een zak met geld in de aanbieding? Verbouwen is duur :X :'(
Bingo ;)
pi_204903444
29 mei, longsleeve + spijkerbroek + vest aan en het NOG koud hebben :X Het is verdorie 16 graden in huis.
#NotAmused
pi_204903484
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 16:10 schreef PoesInDoos het volgende:
29 mei, longsleeve + spijkerbroek + vest aan en het NOG koud hebben :X Het is verdorie 16 graden in huis.
#NotAmused
Hier staat de achterdeur open
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204903606
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 16:11 schreef Vicky het volgende:

[..]
Hier staat de achterdeur open
Wrijf het er maar in ;(
Ik duik zo onder een kleedje op de bank.
pi_204903669
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 15:48 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Ik woon in Delft Centrum en werk in Den Haag (achterin het centrum, vlakbij de "grens" met stadsdeel Scheveningen).

Is prima te doen hoor met de tram. Niet lang ofzo ook. Op zaterdag heb je de antiek en curiosa-markt, dus de stad zelf is op zaterdag ook nog eens gezellig (en niet te druk).

Maar ik zou Lego en SeaLife op 1 dag doen hoor. Zo enorm is dat Lego-centrum niet. Ik ben er 2x geweest en was steeds na 2 uurtjes wel klaar daar. En Sea Life zit ernaast, dus om dat nou over 2 dagen te spreiden... :)
Wij niet ;) Wij en Lego, dat duurt even. Maar beide uitjes op 1 dag is qua drukte niet handig voor mijn schatje. Dan voelen we ons gehaast.

Fijn om je ervaring verder te lezen.

Ik kende vlaggetjesdag overigens ook niet totdat ik zag dat de prijzen op deze bewuste zaterdag hoger waren en ik ging opzoeken waarom dat was.
  Moderator zondag 29 mei 2022 @ 16:30:44 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204903761
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 16:06 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Bingo ;)
Ah, dan zat het blijkbaar toch ergens in een laatje achterin mijn hersenen *O*

Niks mis ook met een Hollandse Nieuwe :9
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204904610
Bij Vlaggetjesdag is het vooral bij de Eerste en Tweede Haven erg druk. Daar is de haring dan ook volop te koop (de visafslag zit er) en vaak kan je ook vissersboten bekijken. Verder zijn er vaak acties, optredens enzo. Als je Samantha Steenwijk wil zien, moet je vooral daar zijn :')

Verderop in Scheveningen (als in: bij de boulevard) is de drukte dan vergelijkbaar met die op een warme zomerdag.
  zondag 29 mei 2022 @ 17:20:17 #215
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204904802
Vlaggetjesdag is ook de 3 daagse uitverkoop bij de C&A
pi_204905747
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 17:20 schreef amaranta het volgende:
Vlaggetjesdag is ook de 3 daagse uitverkoop bij de C&A
Daar komen vast niet honderdduizend mensen op af :+
pi_204908252
Oh jongens. Bijna een vol jaar na het plaatsen van de keuken is hij eindelijk echt af en goed. O+

Wat een verademing om dat proces af te kunnen ronden zeg.

Exode, is het nog een optie om het vieren/cadeau een ander weekend te doen zodat jullie de drukte vermijden?
pi_204908553
@exode Lief dat je dat voor/met je verloofde wil doen. :)

Wij gaan over 1,5 week naar Elton John en mijn man wil dus eigenlijk geen nacht hotel doen.
Ondanks dat het 1.45 uur rijden is naar huis en we in 12 jaar nooit samen een nacht zijn weggeweest.
Mij leek het wel leuk. Gewoon eens tijd samen en de kinderen logeren bij mijn ouders.
Nu is het alsnog geboekt “omdat ik dat zonodig wilde” en het kost “best veel” en veel enthousiasme is er dus niet van zijn kant.
Ik baal daarvan want nu voelt het nogal eenzijdig.
Moet ik nou blij zijn dat we een nacht blijven of niet. :')
pi_204908625
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 20:47 schreef Bami het volgende:
Oh jongens. Bijna een vol jaar na het plaatsen van de keuken is hij eindelijk echt af en goed. O+

Wat een verademing om dat proces af te kunnen ronden zeg.

Exode, is het nog een optie om het vieren/cadeau een ander weekend te doen zodat jullie de drukte vermijden?
Op zich wel, maar ze wordt die zondag echt 40 en een feestje ziet ze nog niet zitten.

Ze gaat iig nog nadenken. Ik voer daarna uit ;)
pi_204909748
Exode, Scheveningen is Den Haag. Dat is gewoon dezelfde stad enzo :P Ik kan je daarnaast afraden om een hele dag uit te trekken voor Sealife. Daar ben je écht hooguit een uurtje zoet want het stelt weinig voor. Het oceanium in Blijdorp is leuker. Ik zou dan eerder Madurodam meepakken, of het kinderboekenmuseum. Delft is sowieso ook veel gezelliger dan Scheveningen en je kunt er veel beter eten. En wil je echt naar het strand, ga dan naar Kijkduin.

Als echte Hagenees heb ik nooit de aantrekkingskracht van Scheveningen begrepen. Zit vol met Tokkies en toeristen, eten is vrijwel overal belabberd net als de service, en je betaalt je blauw aan parkeerkosten of zit met mooi weer als sardientjes in de tram. Dat laatste is ook de reden dat ik er tegenwoordig niet meer kom, nu we niet meer op fietsafstand wonen. Alleen om te stappen was de Crazy Piano's vroeger wel leuk voor een paar keer per jaar (wellicht nu ook nog, maar ik ben er al heel lang niet meer geweest), zolang er niet teveel vrijgezellenfeesten binnen waren.

Met vlaggetjesdag zou ik Scheveningen overigens sowieso idd vermijden, ook als je alleen naar LEGO of Sealife wilt want ook dan heb je last van de drukte overal.
pi_204909997
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:50 schreef FlyingFish het volgende:
Exode, Scheveningen is Den Haag. Dat is gewoon dezelfde stad enzo :P Ik kan je daarnaast afraden om een hele dag uit te trekken voor Sealife. Daar ben je écht hooguit een uurtje zoet want het stelt weinig voor. Het oceanium in Blijdorp is leuker. Ik zou dan eerder Madurodam meepakken, of het kinderboekenmuseum. Delft is sowieso ook veel gezelliger dan Scheveningen en je kunt er veel beter eten. En wil je echt naar het strand, ga dan naar Kijkduin.

Als echte Hagenees heb ik nooit de aantrekkingskracht van Scheveningen begrepen. Zit vol met Tokkies en toeristen, eten is vrijwel overal belabberd net als de service, en je betaalt je blauw aan parkeerkosten of zit met mooi weer als sardientjes in de tram. Dat laatste is ook de reden dat ik er tegenwoordig niet meer kom, nu we niet meer op fietsafstand wonen. Alleen om te stappen was de Crazy Piano's vroeger wel leuk voor een paar keer per jaar (wellicht nu ook nog, maar ik ben er al heel lang niet meer geweest), zolang er niet teveel vrijgezellenfeesten binnen waren.

Met vlaggetjesdag zou ik Scheveningen overigens sowieso idd vermijden, ook als je alleen naar LEGO of Sealife wilt want ook dan heb je last van de drukte overal.
Wij gaan ook alleen nog maar naar Kijkduin of Ter Heijde.
Ik vind op Scheveningen ook echt veel tokkie volk.
Alleen voor de bios wil ik nog wel eens naar Scheveningen gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204910056
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:50 schreef FlyingFish het volgende:

Ja, dat argument heb ik hier ook al gegeven. De stad in komen, wordt al vervelend genoeg denk ik.

Zelf zou ik liever in de zomervakantie naar een hotel in Den Haag gaan. Naar Scheveningen gaan we alleen voor Lego en Sea life. Verder inderdaad genoeg te doen en zien :) Buiten Scheveningen maar in Den Haag :) :) I mean.

Oberhausen zijn we al eens geweest, was erg leuk iig.

Ik geloof dat verloofde Scheveningen wel uit haar hoofd heeft gezet.

Ach, we maken er sowieso een topverjaardag van!
  zondag 29 mei 2022 @ 22:18:05 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204910110
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:01 schreef vencodark het volgende:
@:exode Lief dat je dat voor/met je verloofde wil doen. :)

Wij gaan over 1,5 week naar Elton John en mijn man wil dus eigenlijk geen nacht hotel doen.
Ondanks dat het 1.45 uur rijden is naar huis en we in 12 jaar nooit samen een nacht zijn weggeweest.
Mij leek het wel leuk. Gewoon eens tijd samen en de kinderen logeren bij mijn ouders.
Nu is het alsnog geboekt “omdat ik dat zonodig wilde” en het kost “best veel” en veel enthousiasme is er dus niet van zijn kant.
Tuurlijk, gewoon genieten van je uitje.
En je vooral niet door zijn houding van slag laten brengen, dan is het maar "omdat jij dat zonodig wilde" ja, idd... jammer voor hem, leuk voor jou.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 29 mei 2022 @ 22:23:46 #224
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204910178
quote:

Ooooooooh ik wou zo graag naar Elton John O+ O+ Wat tof dat jullie gaan!

@exode Ik ging zomaar even voor jullie kijken, maar idd, wat is het gruwelijk duur! Hoop dat er toch nog iets lukt.

Ik moet nu ook een Delft-promo doen natuurlijk (en terecht!), maar we woonden eerst met z'n tweetjes in/op Scheveningen en Scheveningen O+ Ik heb er een zwak voor. Al moet je even voorbij alle tokkie-tokkie kijken en de juiste plekjes vinden.

Max was vrijdag in de Lego Experience daar en vond het erg leuk!
  zondag 29 mei 2022 @ 22:24:05 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204910185
Oh, en @amaranta die druppels onder de WC hè.... ik denk dat ik weet hoe het komt.

Wij hebben 3 dezelfde WC's en bij 2 gebeurde het wel, en bij 1 (die van onze badkamer) gebeurde het niet.
Nou realiseerde ik me vorige week dat de WC-bril van de WC op onze badkamer netjes in lijn loopt met de pot, aan de voorkant dus.
De WC-brillen van de WC beneden en de WC op de grote badkamer staken er net iets overheen, niet veel, halve cm ofzo, dat heb ik toen aangepast zodat die ook netjes in lijn lopen met de pot, en sindsdien lijkt het niet meer voor te komen.
Dus niemand die onder de bril door plast, maar waarschijnlijk spoelwater dat tegen de bril komt en dan naar beneden rolt, valt, druppelt, en als de bril er net iets over de pot heen valt dan kan het onder de pot lekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 29 mei 2022 @ 22:26:17 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204910207
Ik ga overigens juist graag naar Simonis aan de Haven, mensen kijken :D _O-
Hemelvaartsdag nog geweest, inktvisringen gegeten met Soneal O+
Godzijdank waren we nog min of meer op tijd, toen wij aankwamen begon de rij buiten, toen we weggingen stonden ze al een meter of 20 buiten :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204911885
Wij gaan in juni naar een concert van Green Day in Groningen. Het is op een woensdag, eigenlijk echt heel onhandig, maar om nou eind van de dag nog 2,5 uur naar huis te rijden, daar hadden we ook weinig zin in. Dus toch maar een hotelletje gezocht. De tering, wat een prijzen inderdaad. En na even twijfelen (in de stad zitten of toch iets verder weg) was bijna alles nog vol ook.

Gister heb ik ook voor 1 nachtje een hotel in Kopenhagen geboekt, we hadden nog een overnachting nodig tussen de kampeerweek in Zweden en Lalandia. Ook daar schrok ik van de prijzen :'). Maar we wilden toch wel graag een dagje in Kopenhagen doorbrengen, dus vooruit dan maar :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204912113
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:36 schreef Phaidra het volgende:
Wij gaan in juni naar een concert van Green Day in Groningen. Het is op een woensdag, eigenlijk echt heel onhandig, maar om nou eind van de dag nog 2,5 uur naar huis te rijden, daar hadden we ook weinig zin in. Dus toch maar een hotelletje gezocht. De tering, wat een prijzen inderdaad. En na even twijfelen (in de stad zitten of toch iets verder weg) was bijna alles nog vol ook.

Gister heb ik ook voor 1 nachtje een hotel in Kopenhagen geboekt, we hadden nog een overnachting nodig tussen de kampeerweek in Zweden en Lalandia. Ook daar schrok ik van de prijzen :'). Maar we wilden toch wel graag een dagje in Kopenhagen doorbrengen, dus vooruit dan maar :+.
Zweden O+
Lalandia O+
pi_204912171
Wij waren afgelopen weekend in Center Parcs erperheide, over belachelijk hoge prijzen gesproken. Gelukkig werd het grotendeels betaald vanuit bonnen die ik van mijn werk had gekregen.

Wel genezen van CP parken. Niet specifiek iets, maar nee het is niet ons cup of tea.

Juul heeft wel echt stappen gemaakt, elke ochtend zijn we gaan zwemmen en van huilen bij waterdruppels in haar gezicht tot volledig onderduiken met een grijns op haar gezicht O+
pi_204912497
Man en ik gaan volgende week naar Elton John en ik dacht, daar boek ik een hotelletje bij.
Kreeg ik een mailtje met info over het concert in het GelreDome.
Oeps Arnhem!! Het geboekte hotelletje staat in Amsterdam :P

Dus als iemand zin heeft in een nachtje Amsterdam op 9 juni, pm mij maar even.
  maandag 30 mei 2022 @ 11:17:41 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204912620
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:00 schreef Adrian4 het volgende:
k gaan volgende week naar Elton John en ik dacht, daar boek ik een hotelletje bij.
Oeps Arnhem!! Het geboekte hotelletje staat in Amsterdam

Hier moest ik wel even om lachen :D
pi_204912683
quote:
Man en ik gaan volgende week naar Elton John en ik dacht, daar boek ik een hotelletje bij.

Wij gaan 15 juli naar Toto *O* op fietsafstand :) Helaas geen VIP tickets want die waren er niet ;( en om nou met zn vier vanaf heul vroeg in de rij te gaan staan om vooraan te komen, neuh. Dus nu maar gewone zitplaatsen.
If they say
pi_204912855
quote:

Ik zou zéker blij zijn na het concert niet naar huis te hoeven rijden. Hadden dochter en ik toen, Toto concert in Tilburg. Voordat je weer buiten staat is het al zo laat, dan is het fijn om niet een end naar huis te hoeven rijden.
Geniet ervan :*
If they say
  maandag 30 mei 2022 @ 12:09:40 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204913117
Mijn zus en ik wilden heel graag naar Elton John. We hadden geen kaartjes, maar checkten trouw ticketswab. Eerst was daar niks te krijgen... nu wel! Intussen kreeg ik de hele k-zooi over me heen en dacht ik toch niet fit genoeg te zijn. Mijn zus is gewoon op vakantie gegaan en is er nu dus niet, en ik..... ben fit en wil ;( Sorry, ik vind het even heel erg stom.

En Elton John fans zijn dun bezaaid.
pi_204913132
quote:

:D Lekker scherp!
Ons hotel staan zo’n klein kwartier van het GelreDome. Maar beter dan dat takke eind naar Zeeland terug te gaan. :P

Als je een chagrijnige man met een prachtige vrouw samen ziet, zijn wij het. *)
pi_204913209
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:09 schreef Quoi het volgende:
Mijn zus en ik wilden heel graag naar Elton John. We hadden geen kaartjes, maar checkten trouw ticketswab. Eerst was daar niks te krijgen... nu wel! Intussen kreeg ik de hele k-zooi over me heen en dacht ik toch niet fit genoeg te zijn. Mijn zus is gewoon op vakantie gegaan en is er nu dus niet, en ik..... ben fit en wil ;( Sorry, ik vind het even heel erg stom.

Dat is ook stom. :( Is alleen gaan geen optie?
  maandag 30 mei 2022 @ 12:35:13 #237
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204913287
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat is ook stom. :( Is alleen gaan geen optie?
Daarvoor ben ik weer te wiebelig. Normaal gesproken prima optie! Maar goed, ik geloof dat ik het maar moet gaan verwerken...
pi_204913338
Ik haal net kleuter van school, heeft nog buikpijn zei de juf. Hij had ook weinig gegeten daar. Dus ik bel de huisarts want hij is al een tijd ziek, weinig eetlust. Ondertussen bak ik pannenkoeken.

Eet hij vier pannenkoeken. Plus aardbeien. :D

Hij had verder wel een goede schooldag vandaag. w/ w/
  maandag 30 mei 2022 @ 12:58:09 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204913476
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:43 schreef PKM het volgende:
Ik haal net kleuter van school, heeft nog buikpijn zei de juf. Hij had ook weinig gegeten daar. Dus ik bel de huisarts want hij is al een tijd ziek, weinig eetlust. Ondertussen bak ik pannenkoeken.

Eet hij vier pannenkoeken. Plus aardbeien. :D

Hij had verder wel een goede schooldag vandaag. w/ w/
Buikpijn van de honger?
pi_204913496
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:35 schreef Quoi het volgende:

[..]
Daarvoor ben ik weer te wiebelig. Normaal gesproken prima optie! Maar goed, ik geloof dat ik het maar moet gaan verwerken...
Balen zeg!
Jammer dat je dan niemand kan vinden eigenlijk. -O-
Grappig dat Elton John fans als schaar zouden worden gezien maar hier zich al blijkbaar 3 liefhebbers melden. :D
pi_204913568
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:12 schreef vencodark het volgende:

[..]
:D Lekker scherp!
Ons hotel staan zo’n klein kwartier van het GelreDome. Maar beter dan dat takke eind naar Zeeland terug te gaan. :P

Als je een chagrijnige man met een prachtige vrouw samen ziet, zijn wij het. *)
Ik zal er op letten. Eveneens chagrijnige man type kleerkast met vrouw met glitterschoenen zijn wij :P
pi_204913596
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:09 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Ik zal er op letten. Eveneens chagrijnige man type kleerkast met vrouw met glitterschoenen zijn wij :P
Nu ga ik natuurlijk naar iedereens schoenen kijken. ;)

Laten we onze chagrijnige mannen dumpen en samen zitten. :+
pi_204913620
quote:

Hier is er 1tje.

Balen :( Wij willen je wel opvangen! Maar dan moet je wel plekje vinden bij ons in de buurt. En reizen alleen zal ook wel geen optie zijn voor je neem ik aan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Adrian4 op 30-05-2022 13:29:06 ]
pi_204913625
Gezellig, al die mannen mee naar een concert 😂
pi_204913628
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:12 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nu ga ik natuurlijk naar iedereens schoenen kijken. ;)

Laten we onze chagrijnige mannen dumpen en samen zitten. :+
Top idee!
Ik ga nu op zoek naar prachtvrouwen uiteraard. Vind ik niet vervelend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Adrian4 op 30-05-2022 13:33:54 ]
  maandag 30 mei 2022 @ 13:16:26 #246
37150 livelink
pi_204913637
De chagrijnige mannen kunnen gewoon naar het hotel in Amsterdam en jullie in het hotel bij het concert.
pi_204913705
Ik zie het al helemaal voor me allemaal!

Quoi, wel balen hoor. Hoe voel jij je nu? Weer begonnen met behandelingen toch?
pi_204913782
quote:

Ik ben toevallig 9 juni eind van de middag in Amsterdam wegens een afscheid van een oud-collega. Maar aangezien ik in minder dan 30 minuten weer thuis kan zijn, rechtvaardigt dat nog niet een overnachting aldaar :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204913786
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik ben toevallig 9 juni eind van de middag in Amsterdam wegens een afscheid van een oud-collega. Maar aangezien ik in minder dan 30 minuten weer thuis kan zijn, rechtvaardigt dat nog niet een overnachting aldaar :D.
Helemaal gratis
pi_204913849
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:32 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Helemaal gratis
Nee joh! Ik zou er gewoon voor betalen! Hotelovernachtingen kosten een half maandsalaris tegenwoordig :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204913870
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:15 schreef hilliebillie het volgende:
Haha! Ik heb met de mijne dit weekend heerlijk staan dansen bij Froukje. We haalden alleen de gemiddelde leeftijd van het publiek wel flink omhoog. :')
pi_204914063
Mijn man is op zich niet zo chagrijnig, maar hij vindt het heel moeilijk om z’n enthousiasme te tonen. 8-)
  maandag 30 mei 2022 @ 14:26:30 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204914152
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:15 schreef hilliebillie het volgende:
Mijn man gaat naar Alanis en nou vind ik Alanis wel leuk maar ik vind het geen ¤¤¤¤ waard, dus hij gaat alleen.

Maar goed, wij zijn daar niet zo moeilijk in, andersom zou ik ook gewoon alleen gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204914250
Ik ging altijd met dochter naar concerten en nu gaan schoonzoon en zoon voor het eerst mee. Geen haar op mn hoofd die man mee zou willen hebben. Toen niet,nu niet, nooit niet :')
If they say
pi_204914266
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 14:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ging altijd met dochter naar concerten en nu gaan schoonzoon en zoon voor het eerst mee. Geen haar op mn hoofd die man mee zou willen hebben. Toen niet,nu niet, nooit niet :')
Why?

Ik wil wel vaker naar concerten. Mijn laatste concert was… in 2010 denk ik. :o
  maandag 30 mei 2022 @ 14:52:11 #256
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204914313
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:22 schreef exode het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me allemaal!

Quoi, wel balen hoor. Hoe voel jij je nu? Weer begonnen met behandelingen toch?
Het gaat eigenlijk best prima. Nog 4 kuren (1/wk) te gaan! Dan operatie. Ik moet zeggen dat het met de bijwerkingen momenteel echt goed te doen is. Bloed moet alleen telkens de dag voor de kuur worden goedgekeurd (en lage bloedplaatjes of witte bloedcellen voel je niet) om door te kunnen :X Fingers crossed verder.

Om in Elton John termen te blijven: I'm Still Standing :P
pi_204914637
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 14:12 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn man is op zich niet zo chagrijnig, maar hij vindt het heel moeilijk om z’n enthousiasme te tonen. 8-)
Herkenbaar, zo een heb ik er ook (en zoon heeft het misschien nog wel een graadje erger 🤔)
  maandag 30 mei 2022 @ 15:48:02 #258
344469 Amsel
zonder t
pi_204914789
O+ Delft O+

Oh wacht, jullie waren alweer wat pagina's verder :D
pi_204915732
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 14:46 schreef vencodark het volgende:

[..]
Why?

Ik wil wel vaker naar concerten. Mijn laatste concert was… in 2010 denk ik. :o
Hij houdt niet van Toto -O- Kids wel *O* Wordt voor dochter dr 5e Toto concert, was 15 toen ze voor het eerst meeging en zoon is nu 11. Prima leeftijd 8-)
If they say
  maandag 30 mei 2022 @ 18:49:23 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204916284
quote:

Als je mij komt ophalen in 040 ga ik met je mee!
  maandag 30 mei 2022 @ 19:10:05 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204916501
Racoon komt naar Gouda. En ik heb me een paar jaar terug voorgenomen 'als ze ooit in de buurt zijn', maar ik weet niet met wie te gaan en in mijn eentje vind ik het niks. En sowieso heb ik niet zo heel veel met concerten en optredens. Ik vind het vaak een hoop en langdurig gehang voor maar kort entertainment. :@
BS natuurlijk, I know, maar ik heb een trauma opgelopen bij Guns 's Roses ooit in Nijmegen. :')
pi_204916608
Ik kan met grote regelmaat (VIP)kaarten winnen via mijn werk voor de Dome. Ook aankomend weekend voor Armin van Buuren. Maar ik heb er niet zoveel mee. Ik ben vroeger toen ik nog jong en onschuldig was wel naar concerten en festivals geweest. Maar echt leuk vond ik het nooit.

Ik ga wel kijken of ik kaarten kan kopen voor de Oudejaarsconference van Claudia en met vriendinnen ga ik naar Home Alone in concert rond Kerst. Dat vind ik wel allemaal erg leuk :)
  maandag 30 mei 2022 @ 19:26:46 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204916651
Welk hotel heb je geboekt Venco?
pi_204916964
Ik zit woensdag klaar voor kaartjes voor Bruce!
Ik ben laatst met man naar de Analogues geweest, daar haalde we de gemiddelde leeftijd ver naar beneden maar is zo tof!
En the Killers staan ook nog op mijn lijstje voor een keer.
Ow en het eerste weekend van juli gaan ik en m’n bestie weer eens ouderwets stampen :D
  maandag 30 mei 2022 @ 20:20:30 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204917324
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:24 schreef Leandra het volgende:
Oh, en @:amaranta die druppels onder de WC hè.... ik denk dat ik weet hoe het komt.

Wij hebben 3 dezelfde WC's en bij 2 gebeurde het wel, en bij 1 (die van onze badkamer) gebeurde het niet.
Nou realiseerde ik me vorige week dat de WC-bril van de WC op onze badkamer netjes in lijn loopt met de pot, aan de voorkant dus.
De WC-brillen van de WC beneden en de WC op de grote badkamer staken er net iets overheen, niet veel, halve cm ofzo, dat heb ik toen aangepast zodat die ook netjes in lijn lopen met de pot, en sindsdien lijkt het niet meer voor te komen.
Dus niemand die onder de bril door plast, maar waarschijnlijk spoelwater dat tegen de bril komt en dan naar beneden rolt, valt, druppelt, en als de bril er net iets over de pot heen valt dan kan het onder de pot lekken.
Maar het is wel urine…
  maandag 30 mei 2022 @ 20:21:42 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204917340
quote:

Ja hoor!
pi_204917598
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 14:52 schreef Quoi het volgende:

[..]
Het gaat eigenlijk best prima. Nog 4 kuren (1/wk) te gaan! Dan operatie. Ik moet zeggen dat het met de bijwerkingen momenteel echt goed te doen is. Bloed moet alleen telkens de dag voor de kuur worden goedgekeurd (en lage bloedplaatjes of witte bloedcellen voel je niet) om door te kunnen :X Fingers crossed verder.

Om in Elton John termen te blijven: I'm Still Standing :P
Ja, dat afwachten lijkt me steeds extra lastig. Hoe is Max eronder?
  maandag 30 mei 2022 @ 20:58:29 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204917734
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 18:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
Als je mij komt ophalen in 040 ga ik met je mee!
Oooh echt? Ligt wel enorm uit de route. Ik ga even kijken hoe en of ik het rond zou kunnen krijgen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:43 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, dat afwachten lijkt me steeds extra lastig. Hoe is Max eronder?
Ja, die doet het echt geweldig! We spelen geen mooi(er) weer, vertellen best veel, maar zijn ook nogal van pluk-de-dag, dus doen heel veel leuke dingen. Hij beseft zich gelukkig niet alles, maar begrijpt genoeg om te weten dat ik er soms even niet ben.

Maar! We liepen vanavond de avondvierdaagse O+
pi_204917993
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:58 schreef Quoi het volgende:

[..]
Oooh echt? Ligt wel enorm uit de route. Ik ga even kijken hoe en of ik het rond zou kunnen krijgen.
[..]
Ja, die doet het echt geweldig! We spelen geen mooi(er) weer, vertellen best veel, maar zijn ook nogal van pluk-de-dag, dus doen heel veel leuke dingen. Hij beseft zich gelukkig niet alles, maar begrijpt genoeg om te weten dat ik er soms even niet ben.

Sterke knul die Max. En zo mooi om te lezen hoe jullie dit doen.

Verloofde liep ook avondvierdaagse met B. Ging goed :)
  maandag 30 mei 2022 @ 21:41:03 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204918212
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:58 schreef Quoi het volgende:

[..]
[..]

Ja hoor. Ik ben echt leuk concert gezelschap voor vreemde fokkers. Vraag maar aan @trui 😅

Ik word de 8e aan m’n klauw geopereerd, dus ik kan niet autorijden.
  maandag 30 mei 2022 @ 21:51:35 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204918346
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 21:41 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja hoor. Ik ben echt leuk concert gezelschap voor vreemde fokkers. Vraag maar aan @:trui 😅

Ik word de 8e aan m’n klauw geopereerd, dus ik kan niet autorijden.
Ik geloof het meteen! Wat moet er aan je klauw gebeuren dan?

Ik kan eigenlijk ook niet autorijden vanwege dove vingers door de cocktails :')
  maandag 30 mei 2022 @ 22:07:23 #272
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204918589
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 21:51 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik geloof het meteen! Wat moet er aan je klauw gebeuren dan?

Ik kan eigenlijk ook niet autorijden vanwege dove vingers door de cocktails :')
Rechts worden er bij m’n duim en pink twee (een per vinger) glomustumoren verwijderd.
En ik ben rechtshandig. En vooral je duim is nogal essentieel… denk aan aankleden, kont afvegen etc. Dus ik ben letterlijk onthand.
Gelukkig mag vrijdag al het verband eraf.
  Moderator maandag 30 mei 2022 @ 22:23:08 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204918737
Concerten O+ Vroeger ging ik soms wel 3x in een week, sommige als recensent. Ik heb er dan ook totaal geen moeite mee om alleen te gaan, zo vaak gedaan :D alleen het wachten tussen voorprogramma en hoofdact is dan wel tergend saai en het voorprogramma kun je als recensent weer niet skippen _O-

Laatste concert was Tool 10 dagen geleden, was geweldig! Nu even niks op de planning staan, pas weer in september (Arcade Fire).

En als het over Scheveningen gaat denk ik toch meteen aan het Circustheater O+ Daar ben ik denk ik wel een keer of 25 geweest :D
  Moderator maandag 30 mei 2022 @ 22:24:14 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204918746
Ik heb zelf niet heel veel met Elton John, anders was ik met je meegegaan @Quoi!
  maandag 30 mei 2022 @ 22:28:49 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204918809
Oeh Tool, geweldig Majo!

Afgelopen week zijn mijn man en dochter toevallig ook samen naar een concert geweest, van de Toy Dolls. Wel een leuk toeval was dat de zanger groen haar had en Cato ook, dus dat vond ze erg cool.

En ja hoor, ik kan Amaranta zeker aanbevelen als gezelschap! Sterkte met je hand trouwens, Amaranta! Hopelijk herstelt het allemaal snel en voorspoedig.
in de haak.
  maandag 30 mei 2022 @ 22:29:57 #276
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204918819
Oh djiez.. ik deed vanavond met dochterlief een snelle boodschap, een half uurtje later stond er een idioot met bivakmuts en vuurwapen in diezelfde winkel. Ik blij dat ik weg was :%
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 30 mei 2022 @ 22:32:46 #277
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204918854
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 22:28 schreef trui het volgende:
Oeh Tool, geweldig Majo!

Afgelopen week zijn mijn man en dochter toevallig ook samen naar een concert geweest, van de Toy Dolls. Wel een leuk toeval was dat de zanger groen haar had en Cato ook, dus dat vond ze erg cool.

En ja hoor, ik kan Amaranta zeker aanbevelen als gezelschap! Sterkte met je hand trouwens, Amaranta! Hopelijk herstelt het allemaal snel en voorspoedig.
Wat tof, daar had ik ook wel heen gewild!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 30 mei 2022 @ 22:47:36 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204919003
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:20 schreef amaranta het volgende:

[..]
Maar het is wel urine…
Oh, dat was het bij ons niet.
Maar goed, wij hebben rim-free toiletten, dus dan spoelt het water ook makkelijker tegen de onderkant van de bril.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204919175
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 22:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh djiez.. ik deed vanavond met dochterlief een snelle boodschap, een half uurtje later stond er een idioot met bivakmuts en vuurwapen in diezelfde winkel. Ik blij dat ik weg was :%
Brr, akelig idee is dat.

Ik ben nog nooit naar een concert geweest. :D
pi_204919775
quote:
Oh gets. -O-
  dinsdag 31 mei 2022 @ 07:16:06 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204919777
quote:
Oh wat eng. Mijn dochter zou daar echt wakker van liggen.
pi_204920012
quote:
He getver :{ . Gelukkig was jij eerder...
pi_204920162
Dat lijkt me vreemd voelen Rijst, maar gelukkig was je er eerder.

Hier, na 1 dag avondvierdaagse, een vermoeid mannetje naar school gebracht. B is met zijn 8 jaar nog steeds geen laat naar bed ga type. Hij lag om 20:30 op bed, dat is voor hem rijkelijk laat. Ik kon hem vanochtend amper uit bed krijgen. Wit koppie, heel stil :{
  dinsdag 31 mei 2022 @ 08:49:31 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204920189
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 22:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Rechts worden er bij m’n duim en pink twee (een per vinger) glomustumoren verwijderd.
En ik ben rechtshandig. En vooral je duim is nogal essentieel… denk aan aankleden, kont afvegen etc. Dus ik ben letterlijk onthand.
Gelukkig mag vrijdag al het verband eraf.
Dan waren we wel de gekke-handjes-brigade geweest. Ik merk dat het los van gezelschap verder ook toch nog een onderneming is (met een chemo gepland de volgende ochtend :') ). @vencodark en @Adrian4 genieten jullie ff dubbel en dwars, wil je!! En verslag uitbrengen aub.

@Rijstebuiltje wat eng. Maar die persoon werd opgepakt en heeft verder geen schade aangericht?
pi_204920336
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 08:44 schreef exode het volgende:
Dat lijkt me vreemd voelen Rijst, maar gelukkig was je er eerder.

Hier, na 1 dag avondvierdaagse, een vermoeid mannetje naar school gebracht. B is met zijn 8 jaar nog steeds geen laat naar bed ga type. Hij lag om 20:30 op bed, dat is voor hem rijkelijk laat. Ik kon hem vanochtend amper uit bed krijgen. Wit koppie, heel stil :{
Hier hebben we de avond4daagse alweer achter de rug. Maar ik ben ook verbaasd dat dat zo laat is allemaal. Jongste liep 5, oudste de 10. Maar idd elke avond te laat in bed.
Laatste avond was helemaal erg. Defilé begon om 19.30 pas. Maar ja, toen begon de fanfare met daarachter school nr 1. Wij waren pas school 20. We waren pas 22.15 thuis. Zaterdag hadden ze een drukke sportdag ook, dat ging nog. Zondag waren ze echt helemaal stuk. Maandag nog steeds. Gelukkig was het toen toetsweek, als de cijfers dramatisch laag zijn weet ik waar het door kwam .

Hopelijk zijn ze bij jullie wat eerder klaar die laatste avond. Sterkte met B deze week!
pi_204920398
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:13 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Hier hebben we de avond4daagse alweer achter de rug. Maar ik ben ook verbaasd dat dat zo laat is allemaal. Jongste liep 5, oudste de 10. Maar idd elke avond te laat in bed.
Laatste avond was helemaal erg. Defilé begon om 19.30 pas. Maar ja, toen begon de fanfare met daarachter school nr 1. Wij waren pas school 20. We waren pas 22.15 thuis. Zaterdag hadden ze een drukke sportdag ook, dat ging nog. Zondag waren ze echt helemaal stuk. Maandag nog steeds. Gelukkig was het toen toetsweek, als de cijfers dramatisch laag zijn weet ik waar het door kwam .

Hopelijk zijn ze bij jullie wat eerder klaar die laatste avond. Sterkte met B deze week!
Ik begreep dat gisteren de langste route was, maar donderdag beginnen ze laat.
Ach het is maar 1 week, maar wel meteen duidelijk hoe slecht B er tegen kan. Wij krijgen wel eens opmerkingen dat we hem zo vroeg op bed leggen.
Gelukkig lang weekend er achteraan. Kan hij bijkomen.
pi_204920457
Wat eng @Rijstebuiltje. Gelukkig waren jullie al weg.

@amaranta sterkte met je hand!

Ik heb net mijn dochter uitgezwaaid. Ze gaat 3 dagen naar Zeeland op schoolkamp. Toch wel een dingetje hoor. Ik ben normaal heel nuchter, maar nu ze weg is en we drie dagen geen contact kunnen hebben vind ik het toch wel een dingetje. Ze is wel vaker weggeweest, maar dan kon ik haar altijd nog appen of bellen, dit is dan toch weer next level loslaten. :X
  dinsdag 31 mei 2022 @ 09:43:25 #288
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_204920506
quote:
Dan was je mooi optijd!
Heb het ooit meegemaakt toen ik zelf achter de kassa zat. Gelukkig veel kassa's en ik zat bij degene het verst van de kluis. Een potige vakkenvuller had hem snel plat ook.. Maar daar is wel even goed gepraat achteraf. De ene had weinig last, andere zaten uren later nog te trillen.. :X

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:35 schreef _NIKKI_ het volgende:

Ik heb net mijn dochter uitgezwaaid. Ze gaat 3 dagen naar Zeeland op schoolkamp. Toch wel een dingetje hoor. Ik ben normaal heel nuchter, maar nu ze weg is en we drie dagen geen contact kunnen hebben vind ik het toch wel een dingetje. Ze is wel vaker weggeweest, maar dan kon ik haar altijd nog appen of bellen, dit is dan toch weer next level loslaten.
Spannend! Hoe oud is ze?
Oudste ging vanaf groep 3 al een nacht op kamp met school. En beide vanaf groep 6 2 nachten. Jongste kwam de eerste keer met een tand minder thuis (regulier wisselen), en de tweede keer met een blauw oog (te hard gespeeld). Ze overleven het vast wel :P
pi_204920524
@Deepfreeze ze is 12. Komt allemaal vast goed, maar dit eerste uurtje na vertrek is gewoon even taai. ;(
Wat gaan ze bij jullie al snel op kamp zeg. Bij ons op school gaat alleen groep 8.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 09:51:45 #290
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_204920564
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Deepfreeze ze is 12. Komt allemaal vast goed, maar dit eerste uurtje na vertrek is gewoon even taai. ;(
Wat gaan ze bij jullie al snel op kamp zeg. Bij ons op school gaat alleen groep 8.
Ze hebben hier combi 6-7-8. Die gaat dan (normaal) begin van het jaar op kamp voor de groepsvorming. In groep 6 was dat voor jongste de 2e week al. Dat was wel even heel spannend met die grote kinderen en juf die vreemd zijn. (was ook juf van de oudste, dus voor mij geen probleem)

Ze gaan dan een keertje zeilen, een keertje survivalen en een keertje prehistorisch kamp. Dus elk jaar in de bovenbouw iets anders.

Groep 3-4-5 was op de oude school, dat was van lunch-lunch, om dezelfde reden.
pi_204920636
Op B zijn school gaan ze op kamp vanaf groep 5, voor B volgend jaar dus. Maar 1 nachtje overigens.

Juul heeft morgen haar eerste wendag op school :D onze baby :'( Jammer dat ze er zo mee bezig is dat ze al een week zeer matig slaapt.
pi_204921026
Wat een toffe thema's voor de kampen @Deepfreeze

@exode nog even en dan hebben jullie gewoon 2 basisschoolkinderen. :o Hopelijk gaat Juul weer beter slapen zodra ze haar eerste wendag achter de rug heeft en ze min of meer een idee heeft van hoe zo'n basisschooldag werkt.
pi_204921053
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 10:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een toffe thema's voor de kampen @:Deepfreeze

@:exode nog even en dan hebben jullie gewoon 2 basisschoolkinderen. :o Hopelijk gaat Juul weer beter slapen zodra ze haar eerste wendag achter de rug heeft en ze min of meer een idee heeft van hoe zo'n basisschooldag werkt.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze vooral heel boos is donderdag als ze weer naar het KDV gaat....
Ik werd vanochtend door haar juf gebeld dat ze morgen een uitje hebben vanaf 11 uur. Dat het misschien handiger is om de wendag te verschuiven. Uhm....nou, wie vertelt het Juul?! Kortom ze gaat gewoon en of ik of verloofde gaat mee.

Maar het voelt wel raar hoor, inderdaad 2 kinderen naar school. Ze is er zo ontzettend aan toe. En ze heeft van B geeist dat ie elke dag langskomt voor een knuffel.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 11:00:49 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_204921061
Brrr kamp, zo leuk voor de kinderen zelf, maar als ouder zie ik er enorm tegenop!
Dit jaar is er een nachtje "kamp" van de hockeyvereniging. Ze zoeken ook ouders om daarbij te helpen, dus als een van ons mee gaat, dan is dat voor ons een fijne manier van wennen ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 31 mei 2022 @ 11:24:29 #295
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204921215
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 11:00 schreef Burdie het volgende:
Brrr kamp, zo leuk voor de kinderen zelf, maar als ouder zie ik er enorm tegenop!
ik zag er vooral tegenop omdat ik niet zo zeker wist of mijn kinderen het er echt leuk zouden hebben.
in de haak.
pi_204921418
Dat hadden wij met schoolreisje, kind net op school en dan al schoolreisje terwijl hij nog flink moet wennen aan school. We mochten zelf mee maar dat gaat niet dus dan maar geen schoolreisje.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 12:16:10 #297
344469 Amsel
zonder t
pi_204921612
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 10:58 schreef exode het volgende:

Maar het voelt wel raar hoor, inderdaad 2 kinderen naar school. Ze is er zo ontzettend aan toe. En ze heeft van B geeist dat ie elke dag langskomt voor een knuffel.
Ah wat lief!

Ik hoor heel vaak dat onze oudste (groep 4) even stiekem een kijkje is gaan nemen bij de jongste (groep 2). Gewoon omdat ze het leuk vindt om even gedag te zeggen O+

Kamp vind ik ook een eng idee! Vooral zoals @trui zegt als je niet zeker weet of je kind het wel leuk gaat vinden. De oudste zou dit jaar mee mogen op kamp van de sportclub, maar zei zelf heel wijs dat ze het beter vond om volgend jaar mee te gaan als ze wat ouders is en meer durft. Zelkennis *)
pi_204921630
Dat heb ik ook gehad @Elleska . Op de dag dat L 4 jaar werd mocht ze direct mee op schoolreisje. Ze wilde zelf heel graag en heeft een geweldige dag gehad.
Ik ben zelf niet echt geschikt om mee te gaan op schoolreisjes, dus deze loedermoeder heeft haar gewoon maar mee laten gaan. :D

Wij hebben komende maand wel de vuurdoop qua kampen want het achtjarige duo gaat op voetbalkamp en scoutingkamp en L gaat ook op voetbalkamp met haar team.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 12:36:33 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_204921784
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 11:24 schreef trui het volgende:

[..]
ik zag er vooral tegenop omdat ik niet zo zeker wist of mijn kinderen het er echt leuk zouden hebben.
Ja dat vooral. Mijn oudste had laatst een soort prikkeldisco feest met z'n klas. In een echte discotheek, donker, met rookmachine, harde muziek en laserlampen enzo. We hebben hem een telefoon meegegeven zodat hij kon bellen als het niet leuk was. En ik heb de helft van de tijd op de parkeerplaats staan wachten :@. Was achteraf niet nodig, want hij kwam stuiterend van enthousiasme weer naar buiten, maar dat had natuurlijk net zo goed anders kunnen zijn.
Overigens hadden we van te voren besproken met hem wat hij zou doen als hij het niet leuk zou vinden, en hij kwam zelf ook met ideeën en oplossingen.
En daarnaast vind ik het loslaten ook lastig, maar dat is vooral mijn probleem en probeer ik zo min mogelijk het zijne te maken. Zo gaan ze bijvoorbeeld op schoolreisje naar Toverland binnenkort; ik vind dat super spannend, maar laat hem dat niet merken.
KuikenGuppy
pi_204922210
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 19:26 schreef Kyara het volgende:
Welk hotel heb je geboekt Venco?
Blue Inspired by Manna in Nijmegen. :)
pi_204923142
DICHT!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: