abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 21 mei 2022 @ 17:08:34 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204821752
Bij de pannenkoekenplaets
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 21 mei 2022 @ 17:16:24 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_204821835
Spam! :(
KuikenGuppy
pi_204821978
*krijgt spontaan zin in pannenkoeken*
pi_204822005
Of poffertjes :9~
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_204822035
* PoesInDoos heeft een pannenkoekenboerderijreservering staan voor over 15min :7
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_204822214
Ik houd niet van pannekoeken en de rest van het gezin ook niet....

Oh ja de kozijnen zijn bijna klaar, iets met een wolkbreuk. Ze zitten wel dicht gelukkig dus we zitten droog.
pi_204822352
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 17:42 schreef PoesInDoos het volgende:
* PoesInDoos heeft een pannenkoekenboerderijreservering staan voor over 15min :7
Eet smakelijk! :Y)

Heb een zak poffertjes liggen, morgen voor lunch. Met veeeel boter :9~
En straks naar de Turk, denk ik *)
If they say
pi_204823343
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 17:08 schreef Ynske het volgende:
Bij de pannenkoekenplaets
Is dat die in Schimmert (volgens Google)?
pi_204823358
Wauw, iedereen bedankt voor de tips! Echt fijn!!
  zaterdag 21 mei 2022 @ 20:31:20 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204823453
Gulpener :9~

Oja, met kinderen
  zaterdag 21 mei 2022 @ 21:02:35 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204823706
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:31 schreef Quoi het volgende:
Gulpener :9~

Oja, met kinderen
Geen reden om als ouder niet ook te genieten, toch?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 21:08:18 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204823782
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 21:02 schreef livelink het volgende:

[..]
Geen reden om als ouder niet ook te genieten, toch?
Daarom :Y Maar ik krijg die kleine lettertjes vaak als reactie. Besef dan dat ons kind ook nogal door de horecawol is geverft en we dit gewoon vaak doen.

Maar pannenkoeken, ook :9~ Maar ik vreet momenteel alles en meer.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 21:24:33 #13
37150 livelink
pi_204823963
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 21:08 schreef Quoi het volgende:

[..]
Daarom :Y Maar ik krijg die kleine lettertjes vaak als reactie. Besef dan dat ons kind ook nogal door de horecawol is geverft en we dit gewoon vaak doen.

Maar pannenkoeken, ook :9~ Maar ik vreet momenteel alles en meer.
Pannenkoeken vind ik ook gewoon lekker.
pi_204824638
Ik heb eens een gebit vraagje/situatie :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of moet ik in LIF even een topic openen? :')
pi_204824713
Vandaar je username :D Mooi kut voor je.. enige wat ik kan bedenken is dat het slecht is om gelijk na het eten/drinken te poetsen, omdat je dan vooral de (fruit)zuren in het glazuur poetst..
pi_204824730
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:13 schreef PoesInDoos het volgende:
Vandaar je username :D Mooi kut voor je.. enige wat ik kan bedenken is dat het slecht is om gelijk na het eten/drinken te poetsen, omdat je dan vooral de (fruit)zuren in het glazuur poetst..
Ik las wel dat je een uur moet wachten maar qua schema/ritme red ik dat natuurlijk nooit. :')
pi_204824786
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:14 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik las wel dat je een uur moet wachten maar qua schema/ritme red ik dat natuurlijk nooit. :')
Dan poets je vóór het eten, wat ook wordt aangeraden (en wat ik OOK niet doe, want het voelt tegenstrijdig :D )
pi_204824835
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:18 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dan poets je vóór het eten, wat ook wordt aangeraden (en wat ik OOK niet doe, want het voelt tegenstrijdig :D )
Mijn man zegt dat ook altijd maar daar neem ik natuurlijk niets van aan. :+

Waarom moet ik voor het ontbijt poetsen? :@

Ik voel me nu echt een sukkel want ik heb wel de nare gewoonte om vlak voor het slapen een banaan te eten en daarna gelijk mijn tanden te poetsen. :')
pi_204824878
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:20 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mijn man zegt dat ook altijd maar daar neem ik natuurlijk niets van aan. :+

Waarom moet ik voor het ontbijt poetsen? :@

Ik voel me nu echt een sukkel want ik heb wel de nare gewoonte om vlak voor het slapen een banaan te eten en daarna gelijk mijn tanden te poetsen. :')
Dat laatste niet meer doen ;) Of eerst poetsen en dan nog die banaan, maar of dat lekker is...

's Nachts zijn de beestjes aan het werk geweest, die poets je 's ochtends weg. 2x p/d goed poetsen is echt voldoende, probeer het eens. Vaker en dan vooral vlak na het eten moet je echt afleren :*
pi_204824892
Ik had vroeger juist veel gaatjes. Nu af en toe nog. Maar echt minder dan toen ik nog thuis woonde.. Ik verdenk nog steeds de tandarts daar dat hij te snel boorde. Mijn huidige kijkt het aan en dan moet het na 2 jaar eens gevuld worden. Soms verdwijnen ze ook.
Ik werd toen gewaarschuwd dat het na de geboorte van de kinderen erger zou worden. Maar dat is niet gebeurd gelukkig. Iets met andere kalkopname tijdens/na een zwangerschap

Pannenkoeken *O*
Ik maak ze met half bloem, half boekweitmeel. Dan zitten de jongens snel vol. In een restaurant valt het vaak toch tegen. Vaak zoeken we dan een restaurant met zowel pannenkoeken als vlees schotels..
pi_204824904
pi_204824910
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:23 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dat laatste niet meer doen ;) Of eerst poetsen en dan nog die banaan, maar of dat lekker is...

's Nachts zijn de beestjes aan het werk geweest, die poets je 's ochtends weg. 2x p/d goed poetsen is echt voldoende, probeer het eens. Vaker en dan vooral vlak na het eten moet je echt afleren :*
Ik heb vaak honger en eet dus elke paar uur wel iets. Hongerig slapen kan ik echt niet. ;(
pi_204824918
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:25 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik heb vaak honger en eet dus elke paar uur wel iets. Hongerig slapen kan ik echt niet. ;(
Dan accepteren dat je beestjes 's nachts goed te eten krijgen })
pi_204824959
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik had vroeger juist veel gaatjes. Nu af en toe nog. Maar echt minder dan toen ik nog thuis woonde.. Ik verdenk nog steeds de tandarts daar dat hij te snel boorde. Mijn huidige kijkt het aan en dan moet het na 2 jaar eens gevuld worden. Soms verdwijnen ze ook.
Ik werd toen gewaarschuwd dat het na de geboorte van de kinderen erger zou worden. Maar dat is niet gebeurd gelukkig. Iets met andere kalkopname tijdens/na een zwangerschap

Pannenkoeken *O*
Ik maak ze met half bloem, half boekweitmeel. Dan zitten de jongens snel vol. In een restaurant valt het vaak toch tegen. Vaak zoeken we dan een restaurant met zowel pannenkoeken als vlees schotels..
Ja, Z. is in december 2017 geboren en daarna begon de ellende wel maar dat had ook met bepaalde gewoontes te maken die ik ontwikkelde. Als zij ‘s nachts wakker werd, kreeg ik ook honger en at gauw even een ontbijtkoek. :+
Ik weet niet zo gauw hoeveel tijd er zat tussen dat eerste gaatje en de volgende erna maar het is, denk ik, vooral de laatste 2 jaar nogal heftig.
pi_204825927
Ik weet wel dat gaatjes vooral door het aantal eetmomenten komen. Beter in één keer een hele reep chocolade opeten dan elk uur een blokje. Voor je tanden dan... Daarom wordt het ook afgeraden om jonge kinderen rietjesbekers met limonade te geven, omdat ze dan voor langere tijd steeds een slokje nemen waardoor de tanden het zwaar te verduren hebben van steeds weer zo'n 'aanval' er op.
pi_204825961
@vencodark; ik heb ook vaak gaatjes en altijd rechts bovenin. De tandarts heeft een fles met mondspoeling meegegeven die glazuurversterkend werkt. Het lijkt te helpen, laatste controle was ik gaatjes vrij :)
pi_204825994
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 23:52 schreef Takkie88 het volgende:
@:vencodark; ik heb ook vaak gaatjes en altijd rechts bovenin. De tandarts heeft een fles met mondspoeling meegegeven die glazuurversterkend werkt. Het lijkt te helpen, laatste controle was ik gaatjes vrij :)
Wie weet! Zal wederom eens advies vragen aan de tandarts en ik moet toch wel echt wat doen aan die suikers en de timing van tandenpoetsen.
Misschien inderdaad voor het ontbijt bijv.
Die fluoridebehandelingen die ze voor kinderen doen, die gebitjes, hebben ze die ook nog voor volwassenen?

Net gegoogled en zie dus van wel. Al zal dat vanaf 18+ niet meer vergoed worden.
Ik las ook dat bijv. mensen met een auto-immuunziekte hier baat bij kunnen hebben.
Nu heeft mijn huisarts vorig jaar vastgesteld dat ik een hele milde vorm van alopecia heb, kale plekken dus. Ook dit begon zo’n 2 jaar geleden. En ik vraag me ineens af of er misschien een link is tussen dit en een zwakker gebit. :?
En wellicht heb ik toch wat calcium tekort. :?

[ Bericht 18% gewijzigd door vencodark op 22-05-2022 00:07:48 ]
pi_204826402
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 23:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wie weet! Zal wederom eens advies vragen aan de tandarts en ik moet toch wel echt wat doen aan die suikers en de timing van tandenpoetsen.
Misschien inderdaad voor het ontbijt bijv.
Die fluoridebehandelingen die ze voor kinderen doen, die gebitjes, hebben ze die ook nog voor volwassenen?

Net gegoogled en zie dus van wel. Al zal dat vanaf 18+ niet meer vergoed worden.
Ik las ook dat bijv. mensen met een auto-immuunziekte hier baat bij kunnen hebben.
Nu heeft mijn huisarts vorig jaar vastgesteld dat ik een hele milde vorm van alopecia heb, kale plekken dus. Ook dit begon zo’n 2 jaar geleden. En ik vraag me ineens af of er misschien een link is tussen dit en een zwakker gebit. :?
En wellicht heb ik toch wat calcium tekort. :?
En je kiezen laten sealen? Bij zoon is dat laatst weer gedaan bij een nieuwe kies en over een half jaar gaat tandarts er weer een paar doen want hij is aan het wisselen.
Geen idee of dat bij volwassenen ook kan maar je zou het kunnen vragen.
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 22 mei 2022 @ 07:38:39 #29
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204826732
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:20 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Is dat die in Schimmert (volgens Google)?
Ja
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204827110
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 01:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
En je kiezen laten sealen? Bij zoon is dat laatst weer gedaan bij een nieuwe kies en over een half jaar gaat tandarts er weer een paar doen want hij is aan het wisselen.
Geen idee of dat bij volwassenen ook kan maar je zou het kunnen vragen.
Dat doen ze bij volwassenen ook. Heb het vorig jaar weer laten doen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_204827316
Ik ben niet bekend met tanden laten sealen. Zal er eens op Googlen. Thx voor de tip. :) @Mushanga71
pi_204827323
Vandaag de lunch met schoonvader met de hele familie. Die ene wat hij niet wilde.
Jammer dat ik geen alcohol meer drink.

Oh ja we hebben ook een photoshoot, nadat de kinderen in de modderspeeltuin hebben gespeeld....(extra setjes kleding liggen klaar)

Maar no worries, wij zitten nog steeds in de 'not my problem' mood we gaan observeren en verwonderen aldus verloofde.
pi_204827446
Dat lijkt me juist een mooie kans voor wat spontanere familiefoto’s Exode! Ik zou de schone setjes ‘vergeten’ :P veel plezier iig, en niet teveel popcorn eten!
pi_204827582
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 09:32 schreef Tally het volgende:

[..]
Dat doen ze bij volwassenen ook. Heb het vorig jaar weer laten doen.
Ga ik er zelf ook maar om vragen, had vorige week een lekkende vulling die opnieuw is gedaan, maar zou wel handig zijn als met sealen gaatjes voorkomen kunnen worden :Y
Stom eigenlijk dat de tandarts er zelf niet mee komt.

@vencodark, hier staat over vergoedingen
https://www.tandartsverzekering.nl/vergoedingen/sealen.html
If they say
pi_204828479
Nieuw dieptepunt qua asociaal... :( Hondenpoep vinden op het gazon in je voortuin met heg (vlak bij het huis, zo'n 5m vanaf de straat). Gatver!
  zondag 22 mei 2022 @ 15:08:07 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204829749
Geen live verslag Exode? >:) :+
pi_204829764
Onze tandarts zei dat je wel direct na het eten kan poetsen, maar niet 20-30 minuten na het eten omdat je dan meer zuur in je mond hebt, zoiets?

@Hupje, gatverdamme :r ik was vanmorgen aan het golfen, daar lag ook hondenstront, althans... het was te groot om van de meerkoetjes te zijn die op de baan lopen... :{ mooie grasmat, maar wie bedenkt om daar zn hond uit te laten... :( gelukkig lag mn bal er niet in :+
Fake it till you make it...
pi_204829883
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:47 schreef Hupje het volgende:
Nieuw dieptepunt qua asociaal... :( Hondenpoep vinden op het gazon in je voortuin met heg (vlak bij het huis, zo'n 5m vanaf de straat). Gatver!
Oh godverdomme. Smerig en ronduit asociaal
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204830380
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:47 schreef Hupje het volgende:
Getverde... :r :%
Zou voor mij reden zijn om een gigamegazak chilipoeder of cayennepeper te kopen en daar dagelijks kwistig mee te strooien langs de randen. Geen hond die nog in de buurt komt :+
If they say
pi_204830636
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 15:39 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Getverde... :r :%
Zou voor mij reden zijn om een gigamegazak chilipoeder of cayennepeper te kopen en daar dagelijks kwistig mee te strooien langs de randen. Geen hond die nog in de buurt komt :+
Werkt dat ook tegen katten? :P
  zondag 22 mei 2022 @ 16:51:59 #41
344469 Amsel
zonder t
pi_204831732
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Ik weet wel dat gaatjes vooral door het aantal eetmomenten komen. Beter in één keer een hele reep chocolade opeten dan elk uur een blokje. Voor je tanden dan...
Ik weet nog dat ik het destijds bij de oudste heel frustrerend vond dat de tandarts riep dat ik het aantal eetmomenten moest inperken vanwege haar gebit (kaaskiezen), terwijl het CB juist wilde dat ik méér eetmomenten inbouwde vanwege haar gewicht :')
pi_204832187
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 15:50 schreef vencodark het volgende:

[..]
Werkt dat ook tegen katten? :P
Jup, zie nooit een kat in mn tuin :P
Zat toen steeds een gegraven gat in de voortuin, tussen de planten. Na de chilipoeder nooit meer een gat daar gezien. En geen kat :+
If they say
pi_204832221
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 16:51 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ik weet nog dat ik het destijds bij de oudste heel frustrerend vond dat de tandarts riep dat ik het aantal eetmomenten moest inperken vanwege haar gebit (kaaskiezen), terwijl het CB juist wilde dat ik méér eetmomenten inbouwde vanwege haar gewicht :')
Oeh, lekker tegenstrijdig ook. Hier ook één die amper at. Elke hap, waar en wanneer dan ook was meegenomen. Even jammer voor het gebit.
Mens kan leven zonder tanden, niet zonder eten :+

Edit: beide kids aten amper toen ze klein waren.
Bij zoon gooide ik 9 schepjes opvolgmelk nummer tig in 1 fles zodat ie iig zn dagelijks vitamine en mineralen binnen kreeg. En toen was ie al lang een peuter.

Edit2:
En bij dochter zat ik een keer jankend aan de foon met het cb omdat ze amper at en ik wanhopig was. Werd er gevraagd? Lust ze chips? Geef dat dan maar want zelfs daar zitten vitamine in _O-
Vandaar de oplossing bij zoon met de opvolgmelk :+

[ Bericht 12% gewijzigd door Mushanga71 op 22-05-2022 17:40:37 ]
If they say
  zondag 22 mei 2022 @ 18:20:11 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204832796
Ik ben zelfs bij een tandarts weggegaan die ging lopen miepen dat mijn oudste sinaasappelsap dronk, dat was op dat moment eigenlijk de enige bron van vitaminen die ik er zonder gezeik in kreeg, en dan gaat dat mens even roepen dat het slecht is, waar het kind bij is.

Als je problemen met mijn opvoeding hebt bespreek je dat met mij, zonder mijn kind erbij, je gaat niet roepen dat mijn kind dit of dat niet meer mag waar mijn kind bij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204832992
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 15:08 schreef Nijna het volgende:
Onze tandarts zei dat je wel direct na het eten kan poetsen, maar niet 20-30 minuten na het eten omdat je dan meer zuur in je mond hebt, zoiets?

En ergens anders las ik weer dat je juist níet direct na het eten moet poetsen omdat je tanden dan net op z’n zwakst zijn door de eet-aanval. :')
Dus juist minstens een half uur wachten om ze weer te laten aansterken. :?

#verward. :P
pi_204833832
Google poetsen na eten en je krijgt dat poetsen voor het ontbijt beter is.
Na het ontbijt kan je wel poetsen maar dan zonder tandpasta :+
If they say
pi_204833979
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Google poetsen na eten en je krijgt dat poetsen voor het ontbijt beter is.
Na het ontbijt kan je wel poetsen maar dan zonder tandpasta :+
Ja, ontbijt. Maar de rest van de dag dan? :+
  zondag 22 mei 2022 @ 20:59:17 #48
344469 Amsel
zonder t
pi_204834349
Oh jongens, de 5-jarige dumpt net een lading slijm in het lange jaar van de 7-jarige en woelt het er even lekker doorheen :o :o :o Thank god for google en cola _O_ _O-
pi_204834405
Ik vraag me soms echt af hoe onze (groot)ouders dat deden, zonder Google. Toen zoon vorig jaar hars in zijn haar had was ik ook heel blij dat Google bestond. en voor het oppompen van een frans ventiel, voor het repareren van ons inbouwtoilet etc..
pi_204834497
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 18:39 schreef vencodark het volgende:

[..]
En ergens anders las ik weer dat je juist níet direct na het eten moet poetsen omdat je tanden dan net op z’n zwakst zijn door de eet-aanval. :')
Dus juist minstens een half uur wachten om ze weer te laten aansterken. :?

#verward. :P
Je hoort overal wat anders... ik doe dan ook zomaar wat ;). En mijn ene kind heeft gaatjes en de ander niet. Kind met gaatjes poetst meestal 2x per dag en de ander 1x... volgens mij ligt het ook aan hoe sterk je gebit is en de samenstelling van je speeksel en zo zullen er nog wel meer variabelen zijn...
pi_204834597
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, ontbijt. Maar de rest van de dag dan? :+
Niet :D
Zoon is nu aant poetsen, net een waterijsje gegeten dus laat ik hem eerst zijn mond spoelen met water. Geen idee of het helpt, maar wie weet :+

En het ligt ook idd aan de sterkte van het gebit en het heeft ook met erfelijkheid te maken.

En google _O_

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vraag me soms echt af hoe onze (groot)ouders dat deden, zonder Google. Toen zoon vorig jaar hars in zijn haar had was ik ook heel blij dat Google bestond. en voor het oppompen van een frans ventiel, voor het repareren van ons inbouwtoilet etc..
Ventiel... Pompte daarstraks de banden van zoon op, hij heeft een vouwfiets met kleine banden.
Kwamen we langs een rommelmarkt en daar lagen de 8 Harry Potter boeken, voor 10 euro _O- Dus gekocht. Zoon had de helft aan zn stuur hangen, komen we thuis, band leeg en het ventiel zat scheef :?
Band eraf, ventiel recht en nu doet band het weer. Weird. Alleen hier kon ik niks over op google vinden :')
If they say
pi_204835381
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vraag me soms echt af hoe onze (groot)ouders dat deden, zonder Google.
Vragen aan je moeder, of de buurvrouw. En er bestonden van die boeken met 'grootmoeders tips' enzo :D
pi_204836787
Trommelgeroffellllllll

Haha nee hoor, ik zal jullie niet vermoeien met verhalen over mijn enigzins vreemde schoonfamilie. Ik heb me prima vermaakt, de kinderen ook.

Ik drop hier gewoon even het beeld van een schoonmoeder die met 25 graden en zon, 6 lagen kleding aan had en zich zo dik had ingesmeerd dat ze spierwit was. Maar om de maandag nog leuker te beginnen ook een zwager (is samen met broer van verloofde, get it?) die met een gigantische hoed van stro (2000 euro kostte die mensen) en een nogal opzichtige zonnebril (daar weet ik de prijs niet van, helaas) rondliep en de items gingen niet af tijdens de fotoshoot.
  maandag 23 mei 2022 @ 09:50:57 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204836974
Ik vind jouw verhalen niet vermoeiend hoor, meestal heel vermakelijk juist :-D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204837163
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 09:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind jouw verhalen niet vermoeiend hoor, meestal heel vermakelijk juist :-D
Ik verwonder me vooral ;)
Maar voor verloofde vind ik meerdere dingen sneu en verdrietig. Het gebrek aan echte interesse in elkaar vind ik vervelend voor haar. Zeker in deze tijd, ik had haar net zo'n warm nest gegund als waar ik uit ben gekomen.
pi_204837245
Ben vooral benieuwd naar de foto! En gaat iemand die dan ook ergens ingelijst ophangen?

Snap je gevoel. Rot om te zien lijkt me. Gelukkig hebben jullie zelf een heel fijne familie met z’n 4en.
Met een meidenkwartet
pi_204837325
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 10:20 schreef Cathmar het volgende:
Ben vooral benieuwd naar de foto! En gaat iemand die dan ook ergens ingelijst ophangen?

Snap je gevoel. Rot om te zien lijkt me. Gelukkig hebben jullie zelf een heel fijne familie met z’n 4en.
Er zijn tig foto's gemaakt.
Vrij statisch, alleen onze kinderen zijn niet bepaald statisch. Dus er zijn wat staatspotretten met Juul die haar tong uitsteekt. _O-

We hebben ook foto's van ons viertjes en van verloofde en moi. O+ De fotografe heeft eerder foto's van ons gemaakt en ze maakt echt leuke foto's dus we kunnen binnenkort de Ixxi weer updaten.
pi_204838088
Iemand ervaring met waterproof mascara uit mijn lichtgrijze broek halen? Water zal wel niet werken vermoed ik zomaar... De jongste was heel blij met haar mascara, ik iets minder...
Ik lees alcohol, maar maakt dat dan geen vlekken?
Gelukkig niet heel groot, dus ik kan de broek nog wel aan, maar ben liever de vlek kwijt... :{

@exode, klinkt als een bijzonder schoonfamilie ;)
pi_204838843
De dakinspectie mijnheer is geweest, zijn visie op ons dak is makkelijk samen te vatten:
Ziet er niet uit.

En daar heeft ie volledig gelijk in, het ligt houtje touwtje met verschillende materialen door elkaar heen.

Het goede nieuws: het dakbeschot kan lekker blijven zitten en het dak ziet er voor zijn leeftijd best aardig uit. Afgezien dus van de rare plak en reparatie werkzaamheden in het verleden. Hij denkt dat het nog wel even mee kan. Dat is maar goed ook, want ze kunnen pas over een jaar komen voor een nieuw dak. Ze hebben het druk en de pannen moeten gemaakt worden. Wij hebben weer eens speciale.
Deze week de offerte, dat wordt schrikken denk ik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 mei 2022 @ 14:14:11 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204839008
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:12 schreef Nijna het volgende:
Iemand ervaring met waterproof mascara uit mijn lichtgrijze broek halen? Water zal wel niet werken vermoed ik zomaar... De jongste was heel blij met haar mascara, ik iets minder...
Gelukkig niet heel groot, dus ik kan de broek nog wel aan, maar ben liever de vlek kwijt... :{

@:Exode, klinkt als een bijzonder schoonfamilie ;)
Alcohol?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204839348
Heb je niet een oude theedoek waar je het eerst op kan proberen? Ik zelf zou denken make-up remover. Maar aan de andere kant zou ik er ook bang voor zijn dat je het uit smeert en erger maakt :{
pi_204839638
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:12 schreef Nijna het volgende:

@:Exode, klinkt als een bijzonder schoonfamilie ;)
Ossegalzeep? Ik gebruik dat echt overal voor en alles komt er tot nu toe uit.
pi_204841688
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:48 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Haha, ik kreeg vorige week de vraag van mijn baas hoe ik vetvlekken uit kleding krijg: met ossegalzeep dus. Hij kende dat helemaal niet.
Maar dit is ook altijd mijn eerste gok, werkt voor alle soorten vlekken (zelf de grasvlekken in het splinternieuwe lichtpaarse shirt van Mijm vorige week :D )
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204846027
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:10 schreef hilliebillie het volgende:
Heb je niet een oude theedoek waar je het eerst op kan proberen? Ik zelf zou denken make-up remover. Maar aan de andere kant zou ik er ook bang voor zijn dat je het uit smeert en erger maakt :{
Make up remover is wat vettig heb ik de indruk, dat durf ik ook niet op mijn lichte broek...

Ossegalzeep durf ik wel te proberen...
Ik doe vetvlekken trouwens altijd met dreft, beetje nat maken, gelijk dreft erop. Dat even laten intrekken en dan in de was.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:50:04 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_204846330
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:48 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Heb je zo'n blokje of vloeibaar?
KuikenGuppy
pi_204846779
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:50 schreef Burdie het volgende:

[..]
Heb je zo'n blokje of vloeibaar?
Ik heb een blokje (nja, meerdere. Eentje in de camper, eentje in de keuken, eentje in de badkamer, ze komen altijd van pas).
pi_204847509
Ik gebruik soms ossegal vlekverwijderaar en sta er regelmatig van versteld dat sommige vlekken er nog uit gaan.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204853064
@LeSage @MwCactus @PKM Dan heb ik óf een vlekkenkampioen, óf ik moet bij jullie in de leer over vlekken verwijderen :D :') 9 van de 10 vlekken die ik niet live zie ontstaan, krijg ik er niet meer uit :N Ook niet met ossengalzeep.
pi_204853158
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:50 schreef Hupje het volgende:
@:LeSage @:MwCactus @:PKM Dan heb ik óf een vlekkenkampioen, óf ik moet bij jullie in de leer over vlekken verwijderen :D :') 9 van de 10 vlekken die ik niet live zie ontstaan, krijg ik er niet meer uit :N Ook niet met ossengalzeep.
Vlek nat maken, zeep er goed op wrijven, 15 minuten wachten, zeep eraf halen. Daarna eventueel wassen, indien nodig. Werkt hier echt perfect. O+
  dinsdag 24 mei 2022 @ 21:42:01 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204853705
En anders kun je het altijd nog nat in de zon leggen. Dat wil ook nog weleens helpen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204853740
quote:
@:LeSage @:MwCactus @:PKM Dan heb ik óf een vlekkenkampioen, óf ik moet bij jullie in de leer over vlekken verwijderen :D :') 9 van de 10 vlekken die ik niet live zie ontstaan, krijg ik er niet meer uit :N Ook niet met ossengalzeep.
Soms gebruik ik vlekverwijderaar en ik sta regelmatig te kijken van het resultaat. Er is genoeg wat er niet uit gaat. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:06:41 #72
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204854038
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:05 schreef scrupuleus het volgende:
Hebben ze hier geen respectabele scs
Dit is wel een respectabele sc toch? Met allemaal wijze ouders en zulks.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_204854048
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dit is wel een respectabele sc toch? Met allemaal wijze ouders en zulks.
Wel een hoop tetten maat
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:08:23 #74
459912 FlippingCoin
pi_204854063
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:07 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Wel een hoop tetten maat
Welja joh leef je uit
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:08:42 #75
459912 FlippingCoin
pi_204854068
Even douchen hou het rustig
pi_204854090
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Welja joh leef je uit
Het staat allemaal op springen
pi_204854374
quote:
Er zijn ook wel vlekken die er niet uit gaan, maar ik vind ossengalzeep wel goed werken vaak :Y
Die van mij zijn trouwens wel echt knap in vlekken maken. En blauwe plekken trouwens ook :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204856103
Ik wil graag even een minuut stilte voor onze spaarrekening. De offerte voor het dak is binnen. Ik stuur zo wel even een dm naar iedereen met een 'go fund me' link.
pi_204856168
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:39 schreef exode het volgende:
Ik wil graag even een minuut stilte voor onze spaarrekening. De offerte voor het dak is binnen. Ik stuur zo wel even een dm naar iedereen met een 'go fund me' link.
Oi :{ Sterkte :*
If they say
pi_204856202
Fietsband van zoon was toch weer leeg. Gelukkig thuis en niet random waar dan ook. Ventiel zit niet helemaal goed maar geen idee of het daar aan ligt.
Zo decathlon maar bellen, heb nog een servicebeurt tegoed.
If they say
pi_204856239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:39 schreef exode het volgende:
Oh jee..

💣 gaat ie ontploffen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204856521
Collega gisteren toen ik over ons dak vertelde 'jij hebt tenminste een huis.' hij had er niet van terug toen ik zei 'als het zo doorgaat, heb ik geen dak meer boven mijn hoofd' :P )

Ik heb nog 2 andere bedrijven benaderd want dit specifieke bedrijf vraagt 3500 Euro voor het bouwplaats gereed maken. Dat is inclusief hoogwerker :? en een dixie (verloofde zei: wij hebben 2 wc's is dat niet genoeg?!)
Ik hoop dus wat minder duur uit te kunnen komen.
pi_204856555
Dixie is vrij standaard. Deden ze bij ons ook, hebben we ook vragen over gesteld maar dat bleek the way to go. Wij hebben ook 2 wcs, maar die Dixie stond er toch. Kostte geen 3500 piek, dat dan weer niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204856663
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:28 schreef Vanyel het volgende:
Dixie is vrij standaard. Deden ze bij ons ook, hebben we ook vragen over gesteld maar dat bleek the way to go. Wij hebben ook 2 wcs, maar die Dixie stond er toch. Kostte geen 3500 piek, dat dan weer niet.
Ze zijn in 1 dag klaar, het is een vaste all in prijs voor de bouwplaats antwoordden ze toen ik er naar vroeg. Ons dak is niet hoog (ons pannendak begint al op de eerste verdieping) en niet groot. Er komt dus een hoogwerker en er worden steigers geplaatst. Het zijn steigers van goud denk ik die ze plaatsen.

Ik wil best zelf wel een dixie regelen. Ze rekenen ook 2 keer de afvoer van de dakpannen, 1 x met een container die ze laten plaatsen en 1 x met aparte afvoer. Maar goed, ze zitten ramvol dus ik ben de eerste die erom zeurt denk ik. We kijken even verder.
pi_204856698
@exode Dat klinkt als de garage die mij wilde laten betalen voor het vervangen van een bobine én het eruit halen van een bougie (maar die bobine kon je niet vervangen zonder de bougie eruit te halen). Ik zou inderdaad even kijken hoe de andere offertes worden.

Ons glas is inmiddels besteld. Levertijd viel me mee. Nu hopen dat de schilder ook vlot tijd vrij kan maken om het te plaatsen.
pi_204856837
Ik hoop dat je het voor de winter voor elkaar krijgt @exode. Wij zijn eind vorig jaar gaan zoeken en het was al een klus om het voor de zomer gedaan te krijgen. Gelukkig toen wel iemand gevonden die ook bereid was even tussendoor wat lekkage te fixen, want het regende best fors binnen.
Maar hier was t wel een week werk. Dat scheelt allicht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204856880
Probeer decathlon te bellen. Krijg je eerst in 3 talen tig keer te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn, gaat ie eindelijk over, klikken ze de foon uit :? En dat al 4 keer :(
If they say
pi_204856893
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik hoop dat je het voor de winter voor elkaar krijgt @:exode. Wij zijn eind vorig jaar gaan zoeken en het was al een klus om het voor de zomer gedaan te krijgen. Gelukkig toen wel iemand gevonden die ook bereid was even tussendoor wat lekkage te fixen, want het regende best fors binnen.
Maar hier was t wel een week werk. Dat scheelt allicht.
We hebben geen haast, als het binnen 2 jaar gebeurt vinden wij het prima. Het dak lekt niet, er zijn geen issues mee. Hij is gewoon oud.
pi_204857146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:18 schreef exode het volgende:

[..]
We hebben geen haast, als het binnen 2 jaar gebeurt vinden wij het prima. Het dak lekt niet, er zijn geen issues mee. Hij is gewoon oud.
Ooooh, dan heb je tijd om meer offertes aan te vragen.

Maar gechat met decathlon want via foon gaat niet en online afspraak inplannen werkt ook niet. Kan fiets gewoon langsbrengen en als ze tijd hebben wordt ie gemaakt en anders kan ie blijven tot ze tijd hebben. Niet dat ik ga jojoen met fiets :')
If they say
pi_204858960
Zoons schooladvies is aangepast naar VWO *O*
If they say
  woensdag 25 mei 2022 @ 18:55:17 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204862255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Goede Cito uitslag dus
pi_204863202
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:55 schreef amaranta het volgende:

[..]
Goede Cito uitslag dus
Jup, 544 dus op het randje. School heeft het bekeken en het advies verhoogd :)
If they say
  woensdag 25 mei 2022 @ 20:46:03 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204863638
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:13 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jup, 544 dus op het randje. School heeft het bekeken en het advies verhoogd :)
Fijn!
  woensdag 25 mei 2022 @ 20:47:18 #94
37150 livelink
pi_204863655
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Maakt het nog iets uit verder qua middelbare school? Hij was al geplaatst toch?
  woensdag 25 mei 2022 @ 20:55:55 #95
37150 livelink
pi_204863788
Worden basisscholen eigenlijk nog beoordeeld op hun afgegeven adviezen? Is er nog een meetmoment om te kijken of ze over het algemeen goed adviseren? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
pi_204864028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:55 schreef livelink het volgende:
Worden basisscholen eigenlijk nog beoordeeld op hun afgegeven adviezen? Is er nog een meetmoment om te kijken of ze over het algemeen goed adviseren? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Ja, bij scholenopdekaart kan je zien of kinderen het eerste en derde jaar van de middelbare school op het juiste niveau zitten, of juist er boven of onder.
pi_204865470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:47 schreef livelink het volgende:

[..]
Maakt het nog iets uit verder qua middelbare school? Hij was al geplaatst toch?
Klopt, hij is al geplaatst. Zit nog wel de eerste 2 jaar gemengd met alle niveaus. Juf wilde dat hij meer met kids zou zitten van zijn niveau omdat hij veel gepest wordt.
Mocht hij op deze school toch weer buiten de boot vallen, kunnen we altijd nog kijken naar een andere school. Maar zoon kennende wil hij dat niet. Wilde ook niet van basisschool veranderen.
Hij gaat nu wel les op niveau krijgen dus we zien het wel...
If they say
  woensdag 25 mei 2022 @ 22:15:39 #98
37150 livelink
pi_204865608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:11 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Klopt, hij is al geplaatst. Zit nog wel de eerste 2 jaar gemengd met alle niveaus. Juf wilde dat hij meer met kids zou zitten van zijn niveau omdat hij veel gepest wordt.
Mocht hij op deze school toch weer buiten de boot vallen, kunnen we altijd nog kijken naar een andere school. Maar zoon kennende wil hij dat niet. Wilde ook niet van basisschool veranderen.
Hij gaat nu wel les op niveau krijgen dus we zien het wel...
Wat naar dat hij gepest wordt ;(
Ik ben zelf wel fan van brede brugklassen, maar kan me de redenering van de juf ook wel voorstellen. Hoewel niveau uiteindelijk niet alles zegt als het gaat om pesten. Hoop dat het allemaal lekker zal gaan op de middelbare school :*
pi_204865769
Oh ik weet nog heel goed toen ik in de brugklas kwam en daar klasgenootjes waren die mijn grapjes snapten. Wat een magisch moment was dat. :D

Maar ik kwam uit een grotendeels mbo klas en hikte zelf qua iq tegen hoogbegaafd aan, dus dat contrast was wel heel groot.

Regulier havo/vwo gaat prima samen denk ik, en dat splits dan 2 jaar later alsnog verder op toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')