Appelmoes als sidedish genomen?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:54 schreef Eikenbomen het volgende:
Hahah, mijn vriend en ik hebben er eens gegeten en toen vonden we het zo smakeloos dat we het sindsdien als no go hebben bestempeld 😂 De review van NRC vind ik niet schokkend.
Nee nee, het is echt smakeloze troep. Een beetje als die tapas tent La Cubanita of zo, maar dat vinden mensen ook geweldig. Dan strooien ze wat zout en peper (dat staat dan op tafel) eroverheen en klaar is kees.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:14 schreef golfer het volgende:
bron Misset Horeca:
Gasten maken korte metten met vernietigende recensie De Beren
Gasten van restaurantketen De Beren hebben korte metten gemaakt met de recensie van Joël Broekaert die het eten er 'verschrikkelijke troep' en 'troosteloze gefrituurde ellende' noemt. Op social media reageert het gros verbolgen op het artikel in het NRC, omdat veel lezers zich niet kunnen vinden in de vernietigende conclusie van de recensent.
Ruim 1500 reacties leverde het artikel op. Opvallend is dat het gros schrijft goede ervaringen te hebben bij de restaurantketen. De meesten schrijven dat de prijs/kwaliteit prima is en het personeel er vriendelijk is. Lezers van het artikel zeggen zich niet te kunnen vinden in de recensie.
‘Zijn er vaak geweest de laatste tijd. Het eten is heerlijk voor een redelijke prijs met vriendelijke bediening in een gezellige ambiance‘, schrijft een gast die het over de vestiging Breda heeft.
Een ander schrijft: ‘Afgelopen week een lunch met 46 collega’s bij De Beren in Kerkrade gehad. Alles was top geregeld, iedereen kon tegelijk eten en het was heerlijk.’
‘Waanzinopmerkingen. Die Berenrestaurants zijn prima.’
‘Ik eet al 30 jaar bij De Beren, meerdere vestigingen bezocht, nooit teleurgesteld geweest. Altijd vriendelijk geholpen, heerlijke sfeer en het eten is gewoon goed.‘
Ook klinkt het als reactie dat een franchiseconcept lastig te beoordelen is, aangezien ieder restaurant een eigen eigenaar heeft en de keten vijftig vestigingen telt.
In de recensie schrijft Joël Broekaert er een bescheiden ’theatertournee’ van te hebben gemaakt. Zo at hij bij drie vestigingen van De Beren.
Eigenaar Ad Schaap van restaurantketen De Beren, zegt dat het uiteindelijk de mening is van één persoon, ‘een overigens voor mij onbekend persoon’. ‘Het is zo zuur geschreven, dat ik hier weinig mee kan. Dit is geen wetenschap. Ik vind het jammer voor al onze mensen die zo hard werken, in een tijd dat de horeca het moeilijk heeft.’
Hij vervolgt: ‘Ik heb meneer Joel niet nodig om kritisch naar mijn bedrijven te kijken. Dat doen we zelf iedere dag. Dit jaar hebben we vier miljoen gasten mogen ontvangen, die zullen het toch op één of andere manier waarderen’, reageert hij nuchter.
Nee echt, ik ben serieus! Ik heb even de website bekeken en ik denk dat ik het wel snap: ik heb altijd in 020 gewoond en in 035 en daar zit het niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat vind ik echt moeilijk te geloven eerlijk gezegd. Tenzij je ergens in het noorden woont en daar nooit vandaan komt.
Ik kom de laatste jaren niet zoveel buiten Nijmegen of Den Haag (alleen in t buitenland soms). Daar zitten allebei geen restaurants. Alleen in DH nu een bezorgbeer. Ik ken ze alleen van internet. Nooit een beerbezorger met berenhelm gezien. Nooit een bezorgrestaurant, laat staan eentje waar je kan eten.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat vind ik echt moeilijk te geloven eerlijk gezegd. Tenzij je ergens in het noorden woont en daar nooit vandaan komt.
Je beantwoord de vraag nietquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:45 schreef Gunner het volgende:
[..]
*jou
Ik weet ook alles beter. misschien niet van drie sterren eten maar wel wanneer je jou of jouw moet gebruiken.
Tis niet echt goedkoop vind ik (omdat het niet goed eten is). Ik bestelde daar toen kip en het verstofte nog net niet in m’n mond. Maar wellicht ben ik een zeikerd.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 21:07 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik kom de laatste jaren niet zoveel buiten Nijmegen of Den Haag (alleen in t buitenland soms). Daar zitten allebei geen restaurants. Alleen in DH nu een bezorgbeer. Ik ken ze alleen van internet. Nooit een beerbezorger met berenhelm gezien. Nooit een bezorgrestaurant, laat staan eentje waar je kan eten.
Ik ken ze dus al heel lang meer dan 15 jaar, dus zat echt te kijken hoeveel er nu zijn. Van destijds kan ik me alleen een paar in regio Rotterdam herinneren en behalve de berenhelmen en t feit dat je meer betaald krijgt met helm -als bezorger- interesseerde t me niet. Dacht gewoon: dit is weer zo'n faalconcept en ik dacht dat t een iets luxere snackbar was. Myraela geeft in dit topic ook aan dat ze het zich herinnert als goedkoop 'all you can eat'.
Dus voor mij was t nogal een verrassing. Ga het tevens voor altijd vermijden.
Het is sowieso allang niet meer goedkoop.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 21:16 schreef Eikenbomen het volgende:
[..]
Tis niet echt goedkoop vind ik (omdat het niet goed eten is). Ik bestelde daar toen kip en het verstofte nog net niet in m’n mond. Maar wellicht ben ik een zeikerd.
Eigenaar Ad Schaap van restaurantketen De Beren, zegt dat het uiteindelijk de mening is van één persoon, ‘een overigens voor mij onbekend persoon’.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:59 schreef Eikenbomen het volgende:
[..]
Nee nee, het is echt smakeloze troep. Een beetje als die tapas tent La Cubanita of zo, maar dat vinden mensen ook geweldig. Dan strooien ze wat zout en peper (dat staat dan op tafel) eroverheen en klaar is kees.
Die ğast maakt aardige programma's. Wat denk je, dat die eigenaar een kok is? Die kent Joop Braakhekke niet eens, man.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 21:25 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Eigenaar Ad Schaap van restaurantketen De Beren, zegt dat het uiteindelijk de mening is van één persoon, ‘een overigens voor mij onbekend persoon’.![]()
quote:Dat hij vroeger de eigenaar van de roemruchte Baja Beach Club was, dat weten we nu wel. Ad wordt er liever niet te vaak aan herinnerd: “Ik heb ook supermarkten gehad, maar dat lees je nergens terug”, vertelt de directeur met een lach.
Omdat de NVWA reactief is en niet proactief. Ze komen pas in actie nadat er klachten zijn geweest.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 15:43 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Het ergste is: de horrors die je in de serie van Gordon Ramsay ziet is niet eigenlijk helemaal niet zo ver weg van de realiteit in de Nederlandse horeca. Of er schort iets aan de NVWA-inspecties, geen idee waarom dat zo makkelijk kan gaan in de Nederlandse horeca.
Restaurants waar het peper en zout al op tafel staatquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:59 schreef Eikenbomen het volgende:
[..]
Nee nee, het is echt smakeloze troep. Een beetje als die tapas tent La Cubanita of zo, maar dat vinden mensen ook geweldig. Dan strooien ze wat zout en peper (dat staat dan op tafel) eroverheen en klaar is kees.
Bregje serveert best goed voedsel voor de prijs die ze vragen.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:51 schreef quirina het volgende:
De beren la cubanita en Brechtjes proeflokaal vallen allemaal tegen, maar ja lekker goedkoop toch.
Bregje; ooit daar eens wezen eten toen de 3-gangenmenu's nog 15 euro waren.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bregje serveert best goed voedsel voor de prijs die ze vragen.
Haha dat is wel een vrij treffende vergelijking jaquote:Op zondag 5 juni 2022 23:32 schreef Sapstengel het volgende:
Nog nooit geweest, maar ben sowieso geen fan van steakhouse-achtige restaurants.
En wil niet elitair doen, maar er zit er hier eentje in de buurt en zie daar altijd een bepaald soort mensen naartoe gaan. Type klant van mediamarkt of mensen die een keer iets anders doen dan all you can eat bij de wok.
quote:Op zondag 5 juni 2022 23:32 schreef Sapstengel het volgende:
Nog nooit geweest, maar ben sowieso geen fan van steakhouse-achtige restaurants.
En wil niet elitair doen, maar er zit er hier eentje in de buurt en zie daar altijd een bepaald soort mensen naartoe gaan. Type klant van mediamarkt of mensen die een keer iets anders doen dan all you can eat bij de wok.
Ik wil heel graag witte overhemden met bloemen in de kraag benoemen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:24 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha dat is wel een vrij treffende vergelijking ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |