abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2022 @ 07:57:11 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
  zaterdag 21 mei 2022 @ 07:59:39 #2
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204817264
Als je Putin neukt, krijg je dan Apenpokken? #dtv
pi_204817269
quote:
84s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 07:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Allemaal rommel voor het eigen gewin van de boeren. Niet om het eigen land te dienen.
Toch logisch dat de boeren geld willen verdienen?
Ze moeten toch ook voor dingen betalen?
Ik ga ook niet voor niks werken.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:07:44 #4
500074 Rode_Wijn
pi_204817286
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Toch logisch dat de boeren geld willen verdienen?
Ze moeten toch ook voor dingen betalen?
Ik ga ook niet voor niks werken.
Waar hij op doelt is dat 'de boeren' met de stikstofcrisis naar voren brachten dat dankzij hen er altijd voldoende voedsel zou zijn in Nederland. Welnu, we komen erachter dat dit klopt, maar het dan wel heel handig is als je van paprika's en tomaat houdt. Een brood zit er dan niet of nauwelijks in.

Met andere woorden is dat argument van boeren een leeg argument en hoeven we dat bij de volgende crisis (over een jaar ofzo) niet meer serieus te nemen
pi_204817304
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:07 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Waar hij op doelt is dat 'de boeren' met de stikstofcrisis naar voren brachten dat dankzij hen er altijd voldoende voedsel zou zijn in Nederland. Welnu, we komen erachter dat dit klopt, maar het dan wel heel handig is als je van paprika's en tomaat houdt. Een brood zit er dan niet of nauwelijks in.

Met andere woorden is dat argument van boeren een leeg argument en hoeven we dat bij de volgende crisis (over een jaar ofzo) niet meer serieus te nemen
En daar hebben die boeren helemaal gelijk in.
Als de tarwe schaars gaat worden en de prijs gaat omhoog dan zullen de boeren meer tarwe gaan verbouwen.
Indien de regering wilt dat de landbouw er voor gaat zorgen dat de Nederlandse voedselvoorziening niet meer afhankelijk is van het buitenland zullen ze daar afspraken over moeten maken met de boeren.
pi_204817332
quote:
84s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 07:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Allemaal rommel voor het eigen gewin van de boeren. Niet om het eigen land te dienen.
Jij werkt om niet?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:24:13 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204817337
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:07 schreef Rode_Wijn het volgende:

We kunnem als Nederland tot op zekere hoogte prima zelfvoorzienend zijn vwb voedsel maar dan moet je wel eten wat de pot schaft en is het afgelopen met al dat hipstervoer en veganistische gelul. Dan krijg je vlees, melk, eieten, groente en aardappelen en verder niet zeiken en je bordje leeg eten.
pi_204817342
Minder graan in diervoederproducten, minder dieren, plantaardige alternatieven voor vlees en zuivel, of richting insektenburgers en kweekvlees, dat schiet ook aardig op. Met veel minder varkens, kippen en eenden op een kluitje hoeven we ook niet bang te zijn dat de volgende zoönose van Nederlandse origine is. En hoeft er ook niet om de haverklap en masse « geruimd » (=eufemisme voor massaslachting) te worden.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:26:18 #9
500074 Rode_Wijn
pi_204817346
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En daar hebben die boeren helemaal gelijk in.
Als de tarwe schaars gaat worden en de prijs gaat omhoog dan zullen de boeren meer tarwe gaan verbouwen.
Indien de regering wilt dat de landbouw er voor gaat zorgen dat de Nederlandse voedselvoorziening niet meer afhankelijk is van het buitenland zullen ze daar afspraken over moeten maken met de boeren.
Dat mag van mij allemaal, maar ga dan niet lopen doen alsof je er voor het volk 'bent'. Je bent er net als ieder bedrijf gewoon voor jezelf. Dus hoeven we boeren ook niet anders te behandelen dan gewone, andere bedrijven
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:27:14 #10
500074 Rode_Wijn
pi_204817352
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
We kunnem als Nederland tot op zekere hoogte prima zelfvoorzienend zijn vwb voedsel maar dan moet je wel eten wat de pot schaft en is het afgelopen met al dat hipstervoer en veganistische gelul. Dan krijg je vlees, melk, eieten, groente en aardappelen en verder niet zeiken en je bordje leeg eten.
Nouja, in elk geval geen brood meer. En wat gaan die koeien eten precies?
pi_204817354
quote:

[..]
Dat zou de wereld al een stuk mooiere plek maken :) Op m'n opleiding hebben ze nu een nieuw koffiezetapparaat waar je 64 verschillende koffiesoorten uit kunt halen :{
Doe normaal met me :')
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:30:25 #12
500074 Rode_Wijn
pi_204817370
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Dat zou de wereld al een stuk mooiere plek maken :) Op m'n opleiding hebben ze nu een nieuw koffiezetapparaat waar je 64 verschillende koffiesoorten uit kunt halen :{
Ik zou dan gaan voor de koffie waar alle andere soorten inzitten.

Maar hoe dit apparaat te maken heeft met de boeren in Nederland is mij wel een raadsel. Misschien moet ik ook een opleiding gaan volgen. Dan snap ik het wellicht
pi_204817372
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:26 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dat mag van mij allemaal, maar ga dan niet lopen doen alsof je er voor het volk 'bent'. Je bent er net als ieder bedrijf gewoon voor jezelf. Dus hoeven we boeren ook niet anders te behandelen dan gewone, andere bedrijven
Je bent er pas voor het volk als je verliesgevende producten gaat verbouwen?
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:31:09 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204817373
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:27 schreef Rode_Wijn het volgende:

Nouja, in elk geval geen brood meer. En wat gaan die koeien eten precies?
Gras en mais, zoals ze nu ook voor bijna 100% doen...

En brood kan nog steeds hoor maar dat kost even tijd. Maar goed, alle boeren onteigenen en de grond volbouwen met beton gaat iig niks helpen aan de voedselprijs...
pi_204817375
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Het is gewoon fucking onzinnig, zoveel keuze :')
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:32:20 #16
500074 Rode_Wijn
pi_204817380
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gras, zoals ze nu ook voor 95% doen...

En brood kan nog steeds hoor maar dat kost even tijd. Maar goed, alle boeren onteigenen en de grond volbouwen met beton gaat iig niks helpen aan de voedselprijs...
Ja dat is zeker zo.
pi_204817381
quote:

[..]
Mousaka een optie?
pi_204817382
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]

Maar hoe dit apparaat te maken heeft met de boeren in Nederland is mij wel een raadsel. Misschien moet ik ook een opleiding gaan volgen. Dan snap ik het wellicht
Misschien niet direct met de boeren in Nederland, maar alle ingrediënten in dat apparaat moeten ergens worden verbouwd. Als mensen nou eens wat minder verwend deden en accepteren dat er ellende in de wereld is, kunnen we het met een stuk minder keuze af en blijft er meer grond over om wel zinnige gewassen te verbouwen :)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_204817384
Als ik geen brood eet, eet ik wel gewoon brinta.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:37:01 #20
500074 Rode_Wijn
pi_204817401
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je bent er pas voor het volk als je verliesgevende producten gaat verbouwen?
Dat niet persé. Maar die kans zit er wel in natuurlijk. Laten we niet vergeten dat boeren daar zelf over begonnen he, een jaar of 2 terug. Als 1 van de excuses voor het vastzetten van het land met traktortjes. Terwijl het alleen maar over winst gaat en in het geheel niet over het volk.

Maargoed, we spreken hier over de zeer uitzonderlijke situatie dat in Nederland zich een honger scenario zou voordoen. Die kans is op zichzelf al nihil. Tegelijkertijd hoef ik 'no farmers no food' niet meer serieus te nemen. Dat hebben we dan geleerd.
pi_204817402
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Hipsterzooi allemaal.
Ik zet m'n koffie nog op de ouderwetse manier.
Filter in een een filterhouder doen, koffie er in en dan kokend water erin gieten.
Dat blijf ik de lekkerste koffie vinden en werkt altijd :P
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:39:44 #22
500074 Rode_Wijn
pi_204817410
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gras en mais, zoals ze nu ook voor bijna 100% doen...

[ afbeelding ]

Dat plaatje.. 20% 'resten uit de voedingsmiddelenindustrie' nou dat klinkt geruststellend _O-

Maar je punt is helder verder
pi_204817415
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:37 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dat niet persé. Maar die kans zit er wel in natuurlijk. Laten we niet vergeten dat boeren daar zelf over begonnen he, een jaar of 2 terug. Als 1 van de excuses voor het vastzetten van het land met traktortjes. Terwijl het alleen maar over winst gaat en in het geheel niet over het volk.

Maargoed, we spreken hier over de zeer uitzonderlijke situatie dat in Nederland zich een honger scenario zou voordoen. Die kans is op zichzelf al nihil. Tegelijkertijd hoef ik 'no farmers no food' niet meer serieus te nemen
Als ze verlies maken dan gaan ze toch failliet?
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:40:54 #24
500074 Rode_Wijn
pi_204817416
Ik heb het gevoel dat we afdwalen. Was er niet een oorlog ergens
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:42:00 #25
500074 Rode_Wijn
pi_204817425
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als ze verlies maken dan gaan ze toch failliet?
Wat is je punt? Ben ik niet begonnen, met te zeggen, dat het niet perse alleen verliesgevend hoeft te zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')