Ik heb wel een aardig idee hoe dat moet als ik ze in de supermarkt koop en in de schaal heb liggen, dus eigenlijk moet ik hetzelfde toepassen op de meloenen die nog aan de plant zitten?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:15 schreef marcel.de het volgende:
Dat is zo lastig bepalen. Je moet voelen aan de meloen of je het een heel klein beetje kunt induwen. Als ze te vroeg zijn, dan zijn ze keihard. Ben je te laat, dan duw je makkelijker door en krijg je alcoholische inhoud
Grappig, mijn vijgen zijn nog lang niet klaar, op 2 na die vreemd vroeg waren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
De vijgen oogst ik dit jaar voor het eerst en ik vrees dat ik net te laat was. Met de druiven lijk ik nu daarentegen net op tijd te zijn (vorig jaar was ik te laat, maar hebben de wespen er veel plezier van gehad).
Hier zijn de vijgen al klaar, had er ook niet veel omdat we de boom mee verhuisd hadden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Grappig, mijn vijgen zijn nog lang niet klaar, op 2 na die vreemd vroeg waren.
Die vind ik goed als het kontje net iets open gaat staan. Beter als er een druppel uit komt, maar dat levert meer risico van kapers op.
Je kan nog best iets van rucola of spinazie zaaien.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:58 schreef Waldorf22 het volgende:
Moestuin rookie hier. Ik heb een verhoogde moestuinbak gekregen voor in de tuin. Heeft het zin om nu nog te beginnen of kan ik hem beter even in de schuur zetten tot het voorjaar?
Kijk hier eens: https://makkelijkemoestuin.nl/zaaikalenderquote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:58 schreef Waldorf22 het volgende:
Moestuin rookie hier. Ik heb een verhoogde moestuinbak gekregen voor in de tuin. Heeft het zin om nu nog te beginnen of kan ik hem beter even in de schuur zetten tot het voorjaar?
Wat een leuk idee, meloenen!quote:Op zondag 21 augustus 2022 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
De meloen was perfect, lekker zoet en sappig.
[ afbeelding ]
Jostabessen, zelfde feeling als kruisbes, smaakt meer naar zwarte bes en... heeft geen stekelsquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat een leuk idee, meloenen!
Dit jaar hebben de kerstomaten de complete moestuinbak overgenomen, dus die gaan volgend jaar met mate, in een eigen bak.
En ik wil volgend jaar (weer) pompoenen in de tuin.
Ik kwam eigenlijk voor iets anders; na 4 jaar geen vruchten ben ik klaar met onze kruisbessenstruik. Ik wil 'm vervangen voor iets anders, wel een struikje. Iemand een leuke tip? We hebben al frambozen, aalbessen en bramen in de tuin.
Dat laatste is een pluspuntquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:42 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Jostabessen, zelfde feeling als kruisbes, smaakt meer naar zwarte bes en... heeft geen stekels
Merci, het is mini kropsla gewordenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:11 schreef _flore het volgende:
[..]
Kijk hier eens: https://makkelijkemoestuin.nl/zaaikalender
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |