abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 15:49:31 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209680517
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 15:40 schreef Tuindier het volgende:
Je zou ze ook kunnen overpotten in een grotere pot, en zorgen dat ze ook voldoende voeding hebben.
[..]
Dat hangt echt enorm af van wat je neerzet. Het seizoen is nu natuurlijk al een tijdje onderweg. Je zou bijvoorbeeld een tomatenplant en komkommerplant kunnen kopen, en nog wat boontjes zaaien.
Dat is ook wel een goed idee ja! Dit zijn wel lullige (plastic :@) potjes natuurlijk.

Ook wel verstandig om plantjes te kopen, voor zaaien ben ik inderdaad wat laat. Naast het frambozenplantje staat nu ook een tomatenplantje, ik ben benieuwd of die nog wat gaat doen. Die groeit in ieder geval een stuk harder dan de andere 2. Ook staat er een aarbeienplantje bij, die heb ik dit weekend bij de "plantenbieb" gehaald in de buurt. Ik vraag me wel af of die nog gaat groeien, is het niet te laat daarvoor :?
5 - 28 februari Thailand O+
pi_209680562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 15:40 schreef Tuindier het volgende:
Je zou ze ook kunnen overpotten in een grotere pot, en zorgen dat ze ook voldoende voeding hebben.
Dit. 2 maanden water geven levert ze niet alles wat ze nodig hebben. Veel planten in pot gaan plots groeien als een gek als je ze iets te eten geeft bij hun drankje.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209680565
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 15:49 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat is ook wel een goed idee ja! Dit zijn wel lullige (plastic :@) potjes natuurlijk.

Ook wel verstandig om plantjes te kopen, voor zaaien ben ik inderdaad wat laat. Naast het frambozenplantje staat nu ook een tomatenplantje, ik ben benieuwd of die nog wat gaat doen. Die groeit in ieder geval een stuk harder dan de andere 2. Ook staat er een aarbeienplantje bij, die heb ik dit weekend bij de "plantenbieb" gehaald in de buurt. Ik vraag me wel af of die nog gaat groeien, is het niet te laat daarvoor :?
De aardbei moet nu vooral gaan bloeien om fruit te gaan produceren. Dat kan nog wel. Het 'eten geven' kan ook door wat compost door de aarde te mengen waar je ze in zet.

Denk er ook even aan dat de frambozen en aarbeien in principe vaste planten zijn, terwijl de tomaat deze winter doodgaat. De plastic potjes waar ze uit komen kun je eventueel wel bewaren om volgend jaar in voor te zaaien.
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 16:11:05 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209680865
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 15:52 schreef Tuindier het volgende:

[..]
De aardbei moet nu vooral gaan bloeien om fruit te gaan produceren. Dat kan nog wel. Het 'eten geven' kan ook door wat compost door de aarde te mengen waar je ze in zet.

Denk er ook even aan dat de frambozen en aardbeien in principe vaste planten zijn, terwijl de tomaat deze winter doodgaat. De plastic potjes waar ze uit komen kun je eventueel wel bewaren om volgend jaar in voor te zaaien.
De aardbei is echt net begonnen met groeien, het zijn een soort kleine klavertjes 4 nu. Ik ben benieuwd of het nog wat gaat doen, heb ze zelf verpot dus hoop dat ik het goed heb gedaan.

Is dat met bepaalde planten altijd zo, dat ze doodgaan en je ze ieder jaar opnieuw moet planten?
pi_209680901
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 16:11 schreef MaJo het volgende:

[..]
De aardbei is echt net begonnen met groeien, het zijn een soort kleine klavertjes 4 nu. Ik ben benieuwd of het nog wat gaat doen, heb ze zelf verpot dus hoop dat ik het goed heb gedaan.

Is dat met bepaalde planten altijd zo, dat ze doodgaan en je ze ieder jaar opnieuw moet planten?
De aardbei zou nog wel goed kunnen komen. De kweker waar ik ze haal gaf deze week aan de laatste batch te versturen.

En ja, fruitstruiken zijn meestal vaste planten, groente als tomaat, komkommer, courgette, bietjes, boontjes, sla, zijn eenjarig, dus die oogst je in principe, dan doe je de plant weg, en zaai je het volgende jaar opnieuw.

Rozemarijn gaat jaren mee, munt komt steeds weer terug (die zou ik in een pot zetten, want anders heb je hem straks overal omdat die zich heel enthousiast met zijn wortels door de grond verspreidt), maar basilicum moet je ieder jaar weer opnieuw neerzetten.

Ik heb mijn moestuin in twee delen gedeeld - een stuk met vaste planten en een losse bak voor de jaarlijke dingen. Je framboos zou je ook ergens anders in de tuin tegen bijvoorbeeld een schutting kunnen neerzetten (maar dan moet hij wel genoeg zon krijgen). Dat hangt natuurlijk ook van de rest van je tuininrichting af.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tuindier op 28-06-2023 16:22:07 ]
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 19:54:50 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209683754
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 16:14 schreef Tuindier het volgende:

[..]
De aardbei zou nog wel goed kunnen komen. De kweker waar ik ze haal gaf deze week aan de laatste batch te versturen.

En ja, fruitstruiken zijn meestal vaste planten, groente als tomaat, komkommer, courgette, bietjes, boontjes, sla, zijn eenjarig, dus die oogst je in principe, dan doe je de plant weg, en zaai je het volgende jaar opnieuw.

Rozemarijn gaat jaren mee, munt komt steeds weer terug (die zou ik in een pot zetten, want anders heb je hem straks overal omdat die zich heel enthousiast met zijn wortels door de grond verspreidt), maar basilicum moet je ieder jaar weer opnieuw neerzetten.

Ik heb mijn moestuin in twee delen gedeeld - een stuk met vaste planten en een losse bak voor de jaarlijke dingen. Je framboos zou je ook ergens anders in de tuin tegen bijvoorbeeld een schutting kunnen neerzetten (maar dan moet hij wel genoeg zon krijgen). Dat hangt natuurlijk ook van de rest van je tuininrichting af.
Bedankt voor de uitleg!

Ik zit er nu aan te denken om het stuk tussen de moestuin en de rest van de tuin af te scheiden met een soort rekje en daar framboos tegenop te laten groeien. De tuinman vond het in ieder geval een goed idee *O*

Mijn moestuin is net weer iets uitgebreid: op de opvang hadden ze citroenmelissezaadjes meegegeven dus die hebben we meteen gezaaid. Weer in een eigen bak want ik kan pas aan mijn tuintje beginnen wanneer de tuinman helemaal klaar is.

Kruiden kan ik wel alvast mee aan de slag ^O^
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 14:15:02 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209704950
Daar ben ik weer met een basic vraag ;)

De tuinman heeft aangegeven dat ik alvast aan de slag kan met het stukje tuin waar de moestuin komt, de rest gaat hij over 2 weken beplanten. Nu ligt daar zand. Volstaat het om daar potgrond/compost bovenop te gooien of moet ik eerst al het zand helemaal wegscheppen?

Morgen gaan we naar het tuincentrum, plantjes en zaadjes inkopen. Er is nog best een rij aan sla/kool/peulsoorten die ik nog kan gaan zaaien *O*
  vrijdag 30 juni 2023 @ 21:39:02 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
  zaterdag 1 juli 2023 @ 08:45:24 #234
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_209713895
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn zelf gekweekte snackkomkommers zo snel slap worden? Een paar uur na oogsten zijn ze al flink wat zachter.

Koop je een komkommer in de supermarkt, dan is die minimaal 10 dagen houdbaar en blijf hij stevig. Waarom mijn snackkomkommers niet? Waarom worden mijn snackkomkommers zo snel zacht?
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 19:32:36 #235
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209722802
Vandaag mijn slag geslagen in het tuincentrum. Het is een combinatie geworden tussen (bijna) volgroeide plantjes (tomaat/snackkomkommer), kruiden (basilicum, munt, peterselie, dille), plantjes die al een klein beetje onderweg zijn (bieten, bloemkool, 2 slasoorten) en zaadjes (wortel, sperziebonen, rucola). Eens kijken hoe dat allemaal gaat groeien, morgen ga ik het allemaal verpotten/zaaien.

Ook met een projectje begonnen waar mijn zus over vertelde: uitgelopen aardappelen in een emmer stoppen en daar potgrond op doen. Als daar plantjes uit groeien weer een laagje potgrond etc en uiteindelijk heb je een emmer vol aardappelen. Ben benieuwd of het ook echt zo is!
pi_209732517
Mijn perenbomen }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209736874
@Vanyel He bah.

@MaJo Ik snap het projectje niet zo? Dat is toch de manier waarop aardappels groeien? :?
Anyway, de aardappelplant van zoon begint te hangen (zie foto linksonder), dus over een paar weken graven wij ze hier uit. Gewoon van een supermarkt aardappel. Vorig jaar vond hij een pootaardappel aan de rand van een veld, ben benieuwd of er verschil zit in de opbrengst.

Ik heb vandaag het laatste handje peulen geoogst en mijn peulenplanten weggedaan. Nu andijvie gezaaid in dat vak.
De cherrytomaatjes lijken het goed te doen, de sla ook. De courgette en augurk willen niet zo dit jaar.
Midden onder mijn experiment: kun je in een schaal radijs en rucola laten groeien?
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 10:50:56 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209743740
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:57 schreef Vanyel het volgende:
Mijn perenbomen }:| [ afbeelding ]
Oh shit -O-

quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 18:55 schreef Hupje het volgende:
@:Vanyel He bah.

@:MaJo Ik snap het projectje niet zo? Dat is toch de manier waarop aardappels groeien? :?
Anyway, de aardappelplant van zoon begint te hangen (zie foto linksonder), dus over een paar weken graven wij ze hier uit. Gewoon van een supermarkt aardappel. Vorig jaar vond hij een pootaardappel aan de rand van een veld, ben benieuwd of er verschil zit in de opbrengst.

[ afbeelding ]
Ik heb vandaag het laatste handje peulen geoogst en mijn peulenplanten weggedaan. Nu andijvie gezaaid in dat vak.
De cherrytomaatjes lijken het goed te doen, de sla ook. De courgette en augurk willen niet zo dit jaar.
Midden onder mijn experiment: kun je in een schaal radijs en rucola laten groeien?
Ja je hebt gelijk hoor, maar meer benieuwd of het mij lukt of zo. Ben nooit verder gekomen dan een paar tomaten, aardbeien en sperziebonen zeg maar _O-

Ziet er goed uit ^O^

Hier gisteren de eerste dingen geplant. Ik had 40 liter potgrond gekocht, ik dacht dat dat wel voldoende was maar ik kan rustig een zak of 3/4 bijkopen :D Al wel de bietjes in de grond gezet, die begonnen wat zielig te hangen. Zo naar het tuincentrum en dan kunnen de sla en de bloemkool ook de grond in en kan ik de rest gaan zaaien.

Gisteren ook een staande moestuin in elkaar gezet die al 2 jaar in de doos zat wegens huis kopen/verhuizen. Die ga ik vullen met kruiden.
pi_209782836
De storm van gister heeft mijn moestuin helaas niet overgeslagen. De tomatenkas had schade en heeft de plantjes platgedrukt. Het lijkt erop dat ze niet geknakt zijn, maar het is even afwachten of ze weer opkrabbelen. Ook de komkommerplant is omgevallen met stellage en al. Een stoel waaide pardoes op de kruidenplantjes en snijbiet. De stellage voor de sperziebonen ging ook om, die heb ik maar weggehaald. De plantjes zijn nog zo klein dat die stellage niet echt nodig was. Ze bloeien wel, maar ik heb het idee dat er verder weinig mee gebeurt... Jammer hoor, aangezien de hoeveelheid slakken dit jaar echt minder is.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:41:55 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_209782884
Wat balen phaidra!
disclaimer
pi_209794122
Soms verrast het me nog waar planten van herstellen. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is.

Nadat vorige jaar alle courgetteplanten dood gingen, zaaide ik dit jaar meer. We zitten nu dus in de fase van meer courgette-dan-je-kunt-eten-of-verwerken.
pi_209795627
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 10:50 schreef MaJo het volgende:

[..]
Oh shit -O-
[..]
Ja je hebt gelijk hoor, maar meer benieuwd of het mij lukt of zo. Ben nooit verder gekomen dan een paar tomaten, aardbeien en sperziebonen zeg maar _O-
Aardappels zijn makkelijker dan wat je noemt, die doen en het letterlijk zelf als je ze in de grond hebt gedaan. De tomaten hebben wel wat meer nodig. :)

Ik herken het gevoel verder wel. Ik heb meloenen dit jaar. Vorig jaar compleet mislukt, maar nu lijkt het wat te worden. Ze gaan langzaam klimmen en krijgen inmiddels bloemen. ^O^

Verder is het een kut jaar, overal luis en kevers en muizen. Maar daar hebben we het maar even niet over. :p
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_209795690
Wat stom Phiadra! Hopelijk komen er in elk geval nog wat planten een beetje bij. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 19:13:09 #244
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_209814503
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:38 schreef Phaidra het volgende:
De storm van gister heeft mijn moestuin helaas niet overgeslagen. De tomatenkas had schade en heeft de plantjes platgedrukt. Het lijkt erop dat ze niet geknakt zijn, maar het is even afwachten of ze weer opkrabbelen. Ook de komkommerplant is omgevallen met stellage en al. Een stoel waaide pardoes op de kruidenplantjes en snijbiet. De stellage voor de sperziebonen ging ook om, die heb ik maar weggehaald. De plantjes zijn nog zo klein dat die stellage niet echt nodig was. Ze bloeien wel, maar ik heb het idee dat er verder weinig mee gebeurt... Jammer hoor, aangezien de hoeveelheid slakken dit jaar echt minder is.
Je bent niet de enige hoor. Mijn komkommers zijn ook helemaal naar zijn grootje. Eergisteren wat nieuwe zaden in een stuk nat keukenpapier gedaan, en deze weer in een hersluitbaar plastic zakje en in de zon gelegd bij het raam. Bekeek ze vanmorgen even, en ze hadden alweer wortels van 2cm of zo, dus in potjes grond gedaan. Denk dat ik nog wel wat oogstbare komkommers krijg dit jaar.

Mijn mini-maïs was ook platgewaaid, maar niet geknakt, dus die wat dieper in de grond geduwd. Staan nog steeds rechtop nu, dus dat komt ook wel weer goed.

Wel zuur van je tomatenkas. Daar bedoel je waarschijnlijk een foliekas mee?
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 20:12:06 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209844289
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:38 schreef Phaidra het volgende:
Wat ontzettend balen zeg -O- Hier zijn de komkommer- en tomatenplant ook al een paar keer omgewaaid. De tomatenplant heeft inmiddels zoveel vruchten verloren dat ik me afvraag of er nog wel iets nieuws aan gaat groeien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:11 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Aardappels zijn makkelijker dan wat je noemt, die doen en het letterlijk zelf als je ze in de grond hebt gedaan. De tomaten hebben wel wat meer nodig. :)

Ik herken het gevoel verder wel. Ik heb meloenen dit jaar. Vorig jaar compleet mislukt, maar nu lijkt het wat te worden. Ze gaan langzaam klimmen en krijgen inmiddels bloemen. ^O^

Verder is het een kut jaar, overal luis en kevers en muizen. Maar daar hebben we het maar even niet over. :p
Nou het werkte voor geen meter want ik had het in een emmer gestopt zonder gaten en dat is in de storm helemaal verzopen :@ :') Dus nu maar rechtstreeks in de grond gedaan, ik ben benieuwd.

Heb ook al mijn eerste fouten gemaakt. Ik ging sperziebonen zaaien en er zaten denk ik wel 100 zaadjes in het zakje. Ik heb 6 gaatjes gemaakt van 5 cm diep en daar 6/7 zaadjes in gegooid. Lees ik later dat je er 2 per plekje moet doen _O- Ben benieuwd of dat nog te redden valt.

De eerste dingen beginnen inmiddels te groeien. Even wat foto's:

Bloemkool aan de voorkant begint aardig te groeien. Bietjes liggen er nog wat zieligjes bij. Moet ik daar misschien stokken neer gaan zetten?

Tomatenplantje is lekker aan het groeien. Ik wil hier een grotere pot voor kopen in plaats van rechtstreeks de grond in.

Citroenmelisse begint op te komen

Komkommertjes gaan ook lekker *O* Wanneer kun je deze oogsten? Vind ik lastig in te schatten.

Hand for scale

De paprika's gaan als een malle. Ik heb al een hele schaal binnen staan maar kan er zo alweer 8 afhalen :D
pi_209863805
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:12 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat ontzettend balen zeg -O- Hier zijn de komkommer- en tomatenplant ook al een paar keer omgewaaid. De tomatenplant heeft inmiddels zoveel vruchten verloren dat ik me afvraag of er nog wel iets nieuws aan gaat groeien.
[..]
Nou het werkte voor geen meter want ik had het in een emmer gestopt zonder gaten en dat is in de storm helemaal verzopen :@ :') Dus nu maar rechtstreeks in de grond gedaan, ik ben benieuwd.

Heb ook al mijn eerste fouten gemaakt. Ik ging sperziebonen zaaien en er zaten denk ik wel 100 zaadjes in het zakje. Ik heb 6 gaatjes gemaakt van 5 cm diep en daar 6/7 zaadjes in gegooid. Lees ik later dat je er 2 per plekje moet doen _O- Ben benieuwd of dat nog te redden valt.

De eerste dingen beginnen inmiddels te groeien. Even wat foto's:

[ afbeelding ]
Bloemkool aan de voorkant begint aardig te groeien. Bietjes liggen er nog wat zieligjes bij. Moet ik daar misschien stokken neer gaan zetten?

[ afbeelding ]
Tomatenplantje is lekker aan het groeien. Ik wil hier een grotere pot voor kopen in plaats van rechtstreeks de grond in.

[ afbeelding ]
Citroenmelisse begint op te komen

[ afbeelding ]
Komkommertjes gaan ook lekker *O* Wanneer kun je deze oogsten? Vind ik lastig in te schatten.

[ afbeelding ]
Hand for scale

[ afbeelding ]
De paprika's gaan als een malle. Ik heb al een hele schaal binnen staan maar kan er zo alweer 8 afhalen :D
Komkommers zou ik nu oogsten. Dat stimuleert de plant om weer meer vruchten te maken.

Bietjes hebben denk ik geen stok nodig, maar houden niet echt van verplant worden. Ik zou dat gewoon even aankijken.

Heeft je tomatenpot gaten onderin?
pi_209864324
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:15 schreef Nanuke het volgende:
Wat stom Phiadra! Hopelijk komen er in elk geval nog wat planten een beetje bij. :*
Het lijkt mee te vallen. Een paar takken zijn geknakt en sterven nu af, maar de planten als geheel groeien door. Er bloeien nu een stuk of 10 bloemen, ik ben benieuwd.

@MaJo: ik oogst de komkommers als ze iets groter zijn. Maar dat kan net het verschil van 1 dag zijn, ze groeien nu enorm hard. Ter referentie:

Gister heb ik ook de mini-snijbiet voor het eerst geoogst. Ik vind snijbiet altijd zo mooi eruit zien met die gekleurde stelen O+. En het gerechtje met feta en pijnboompitjes was ook erg lekker.

Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 18:57:06 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209868304
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 12:57 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Komkommers zou ik nu oogsten. Dat stimuleert de plant om weer meer vruchten te maken.

Bietjes hebben denk ik geen stok nodig, maar houden niet echt van verplant worden. Ik zou dat gewoon even aankijken.

Heeft je tomatenpot gaten onderin?
Ik heb de komkommertjes net geoogst, ze smaken heerlijk :9

Twee van de bieten plantjes zijn wat rechter gaan staan, de anderen hangen nog zielig op de grond. Volgende keer dus beter zelf zaaien?

De tomatenpot heeft gaten onderin :Y De andere tomatenplant heeft toch nog wat gele vruchten, ik dacht dat alles door de storm eraf was gegaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 13:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het lijkt mee te vallen. Een paar takken zijn geknakt en sterven nu af, maar de planten als geheel groeien door. Er bloeien nu een stuk of 10 bloemen, ik ben benieuwd.

@:Majo: ik oogst de komkommers als ze iets groter zijn. Maar dat kan net het verschil van 1 dag zijn, ze groeien nu enorm hard. Ter referentie:

[ afbeelding ]

Gister heb ik ook de mini-snijbiet voor het eerst geoogst. Ik vind snijbiet altijd zo mooi eruit zien met die gekleurde stelen O+. En het gerechtje met feta en pijnboompitjes was ook erg lekker.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo hé :o dat zijn beste joekels :D

Die snijbieten zien er mooi uit inderdaad! Vind ik ook van de bietjes in onze tuin, mooi contrast met al dat groen O+
  woensdag 12 juli 2023 @ 21:25:54 #249
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209870585
Hier gaat het best goed in de tuin. Vandaag heb ik de eerste courgette geoogst. Gisteren en vandaag allebei 6 augurken geoogst. Komkommers komen er ook aan. De paksoi doet het voor het eerst goed. Ik heb zelfs pluksla aan de praat gekregen. Vreemd, hoe soms de simpelste dingen dan toch buiten het bereik van mijn groene vingers liggen. Ik heb al schalen vol loganberry's, frambozen, zwarte bessen en blauwe bessen geoogst. Kruisbessen kunnen ook worden geoogst. De eerste paar kilo aardappels zijn ook gelukt.

Alle pepers, paprika's en tomaten doen het uitstekend buiten. Het duurt niet lang meer of ik kan dat ook oogsten. Morgen eens kijken hoe het met de bloemkolen is.

Mislukt: venkel ronde 1, erwten, peultjes, mosterdblad, snijbiet, rucola. En vermoedelijk het grootste deel van de sperzie- en droogbonen ook. 3 Spitskolen zijn door een knaagdier vermoord. Lenteui, pastinaak en wortel is niet opgekomen.

Moestuinieren O+
Spoilers!
  woensdag 12 juli 2023 @ 22:08:24 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_209871171
Bij mij is echt alles aan het mislukken, ik had het niet verwacht omdat vorig jaar alles als een speer ging :')

Mn uien zijn dood, m'n aardappelen ook. M'n peulen zijn dood (wel 1 keer flink geoogst). M'n bonen groeien niet. Ik had ferme courgetteplantjes met bloemen geplant, alle bloemen zijn verdwenen. M'n komkommers zetten niet door. M'n tomaten bloeien niet. Het is echt dieptriest _O-
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')