Klopt. Hybrides warmtepompen zijn doorgaans 4 tot 8kW buitenunits zonder element, dus dat zal zo'n 1,5 tot 3kW trekken maximaal. Kan makkelijk op 1x 16A.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nooit naar gekeken, maar ik vermoed dat die ook gewoon op een 16A groepje lopen.
verzwaren van de aansluiting zal dan ook niet nodig zijn.
Ik verzet geen doelpalen. Ik heb het over een volledige pomp. Waar jij het over wilt hebben moet jij weten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:33 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ah dus de doelpalen zijn inderdaad ergrens verzet in het verhaal.
Als de gemeente oude diesels uit je woonplaats weert ga je ook zeiken over de prijzen van een EV?
En sterker nog, toen dat ding geïnstalleerd werd was het winterweer met 2 graden ofzo en toch werd mijn huis warm!quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat? Verzwaring hoeft niet? Wat zeg je nou? Het paradepaardje van de tegenstanders blijkt niet waar te zijn.... Dat is gek
Hybrides zijn geen oplossing. Nog steeds gas etc etc. Of volledig of niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt. Hybrides warmtepompen zijn doorgaans 4 tot 8kW buitenunits zonder element, dus dat zal zo'n 1,5 tot 3kW trekken maximaal. Kan makkelijk op 1x 16A.
Onbedoeld natuurlijk en ook in een hybride topic....quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:33 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ah dus de doelpalen zijn inderdaad ergrens verzet in het verhaal.
Als de gemeente oude diesels uit je woonplaats weert ga je ook zeiken over de prijzen van een EV?
Ik heb het over het originele artikel in het AD en de nieuwe regels van de overheidquote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik verzet geen doelpalen. Ik heb het over een volledige pomp. Waar jij het over wilt hebben moet jij weten.
Ah dat kan niet.... Jij moet in de kou gezeten hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:34 schreef Niek92 het volgende:
[..]
En sterker nog, toen dat ding geïnstalleerd werd was het winterweer met 2 graden ofzo en toch werd mijn huis warm!
Ik ook bij -10 buiten en geregeld had ik het te warm. De el bijverwarming is uitgeschakeld.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:34 schreef Niek92 het volgende:
[..]
En sterker nog, toen dat ding geïnstalleerd werd was het winterweer met 2 graden ofzo en toch werd mijn huis warm!
Het dedain waarmee je post is niet nodig en nogal zielig. Jezelf verheven voelen boven een ander, walgelijke eigenschap. Niet doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je zelf het gevoel dat je echt meedoet in de discussie? Of bestaat je leven uit het random posten van YouTube filmpjes en oneliners?
Heb je vragen over warmtepompen?
Ik zou ook altijd een "all electric" voorstellen, ik heb zelf ook een all electric wamtepomp en geen gas-aansluiting meer.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hybrides zijn geen oplossing. Nog steeds gas etc etc. Of volledig of niet.
Ah je gooit het nu over een andere boeg...quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hybrides zijn geen oplossing. Nog steeds gas etc etc. Of volledig of niet.
Hier gaat de verwarming in de winter ook niet meer boven de 19 graden. Door de constante aanvoer van warmte plus wat boosters onder 35 jaar oude radiatoren is de gevoelstemperatuur dan heel fijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ook bij -10 buiten en geregeld had ik het te warm. De el bijverwarming is uitgeschakeld
Je hebt gelijk, ik heb het verwijderd.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het dedain waarmee je post is niet nodig en nogal zielig. Jezelf verheven voelen boven een ander, walgelijke eigenschap. Niet doen.
Je doet het opnieuw? Waarom? Hebben we hier te maken met zijne koninklijke hoogheid? Moeten we applaudisseren omdat je in een boerderij woont? Interesseert niemand namelijk. Jammer, want je bent best een aardige gozer.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb het verwijderd.
Haar bijdrages zijn heel informatief en waardevol in deze discussie.
Ik ben helemaal niet aardig, ook nooit beweerd dat ik dat ben.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je doet het opnieuw? Waarom? Hebben we hier te maken met zijne koninklijke hoogheid? Moeten we applaudisseren omdat je in een boerderij woont? Interesseert niemand namelijk. Jammer, want je bent best een aardige gozer.
Stop met deze act man. Je weet best wat ik bedoel. Mensen die zich verheven voelen boven een ander hebben vaak last van een soort compensatiedrang.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet aardig, ook nooit beweerd dat ik dat ben.
Maar wat doe ik opnieuw? Ik zeg toch juist dat haar bijdrage waardevol is?
Ik begrijp je niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Stop met deze act man. Je weet best wat ik bedoel. Mensen die zich verheven voelen boven een ander hebben vaak last van een soort compensatiedrang.
Je begrijpt het heel goedquote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet.
Maar laten we terug gaan naar het onderwerp.
Ik eigenlijk ook niet...quote:
Dat kunnen we. Als we vrij baan krijgen voor zonnepanelen. In feite kan iedereen met een dak zijn eigen stroom opwekken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat betekent dat als je alle woningen wil overzetten van aardgas naar waterstof, dat je de stroomproductie moet verdubbelen (!)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |