abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 mei 2022 @ 06:28:27 #1
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204766783
Door uitblijven coronastrategie komt lockdown weer in beeld.


quote:
Nederland is slecht voorbereid op een heftige coronagolf in de herfst. De kabinetsplannen zijn te vrijblijvend en de uitwerking van deze plannen duren te lang. Hierdoor wordt kostbare tijd verloren. Als het tegenzit met het coronavirus dreigt deze herfst of winter een nieuwe lockdown. Dat blijkt onder meer uit een rondgang van de NOS onder ziekenhuisdirecteuren, virologen en wetenschappers.

Het nemen van maatregelen zoals een hernieuwde mondkapjesplicht, de anderhalve meter, maar ook een vorm van een lockdown zien zij door de traagheid van het kabinet als reëel scenario. Dat is opmerkelijk omdat in de laatste kabinetsplannen het uitgangspunt is om ook bij oplevingen van het virus lockdowns te voorkomen en de samenleving open te houden.

Vandaag wordt in de Tweede Kamer gesproken over het 'langere termijn coronabeleid', maar over de voorbereidingen op coronagolf deze herfst wordt volgens de experts te weinig gesproken.

"Iedereen lijkt wel in slaap gevallen, het is een beetje de kop in het zand steken," verwoordt David Jongen, directeur van het Zuyderland ziekenhuis en vice-voorzitter van de Vereniging van Ziekenhuizen, de zorgen van zijn collega-directeuren.

Minder ic-bedden door nog minder personeel
Het grootste probleem zit nog altijd bij het personeelstekort in de zorg. Dat was al groot voor pandemie, maar in de afgelopen coronajaren zijn veel verpleegkundigen gestopt. Daarbovenop komt het ziekteverzuim van de zorgmedewerkers die nog over zijn, dat nog altijd twee keer zo hoog is als voor de coronacrisis.

Volgens Joke Dieperink, bestuurslid van de beroepsvereniging V&VN-IC en zelf IC-verpleegkundige, is er in de tussentijd vrijwel niets gebeurd om dit op te lossen. "We moeten nu met minder collega's dan aan het begin van de pandemie het klusje opnieuw gaan klaren. En daar maak ik me echt zorgen over want ik weet niet of dit gaat lukken. Dat je dan bij een volgende golf nog meer collega's verliest."

Druk op personeel nog steeds hoog
Juist op het gebied van het personeelstekort heeft het ministerie van VWS het bijltje er al bij voorbaat neergegooid. In de 'Beleidsagenda pandemische paraatheid' van 14 april staat: "Gelet op de tekorten in zowel de zorg als in andere sectoren, is het niet realistisch om het aantal zorgmedewerkers verder te laten toenemen in de komende jaren."

Daar spreekt geen ambitie uit, aldus André Knottnerus, oud-voorzitter van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). "Je wilt natuurlijk horen: het is natuurlijk heel moeilijk om aan personeel te komen, maar we halen alles uit de kast om dat voor elkaar te krijgen."

Mark Kramer, als voorzitter van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding de opvolger van Ernst Kuipers, maakt zich zorgen of de ziekenhuizen een nieuwe eventuele stevige coronagolf deze herfst en winter aankunnen. "Veel van het zorgpersoneel heeft niet kunnen herstellen. Het ziekteverzuim is nog steeds hoog en de druk op mensen dus ook."

Kramer benadrukt dat het niet alleen om de ziekenhuizen gaat. "We hebben te maken met een zorgketen. Dus naast de ziekenhuizen, de huisartsenposten, de huisartsenpraktijken, de verpleeg- en verzorgingshuizen, de thuiszorg en de GGZ. Als één schakel in die keten omvalt tijdens een coronagolf kan de rest van de keten ook instorten omdat er een verstopping ten aanzien van de patiëntenstroom ontstaat. Dan is er het gevaar dat de keten wordt overlopen."

Scenariodenken
Het is onzeker of er een heftige variant komt en daarmee overbelasting van de zorg. Volgens virologen die de NOS sprak kan het meevallen. Maar, zo waarschuwen zij, de afgelopen twee jaar viel het alleen maar tegen. Zelfs een milde coronagolf die samenvalt met een stevige griep- en RS-uitbraak kan de zorg alsnog doen omvallen.

Houd daarom met alle scenario's rekening om ook op tegenvallers voorbereid te zijn, zo pleitte de WRR vorig jaar september in een rapport. Destijds kwam deze boodschap ook wat ongelegen. Na een mooie zomer met veel vaccinaties geloofden weinigen in een opleving van het virus, laat staat in een nieuwe lockdown. Een maand later waren nieuwe maatregelen nodig en volgde in crisistijd een heftige discussie over 2G-maatregelen.

Eerlijk zijn
Een dergelijke polariserende discussie dreigt straks opnieuw. Viroloog Frits Roosendaal vindt dat minister Ernst Kuipers eerlijk moet zijn. "Zoals ze dat in Denemarken doen, waar ze scenario's hebben gemaakt en duidelijk communiceren: als dit gebeurt dan voeren we deze maatregelen in. Zodat iedereen dat weet. Dan kun je er ook nu een publiek debat over voeren. Zodat je niet in alle paniek weer alles uit de kast moet trekken, iedereen verrast en boos is en je ook weer het maatschappelijk debat moet overslaan."


De experts dringen erop aan dat maatschappelijke debat nú te voeren. Mag de Tweede Kamer meebeslissen over maatregelen? Stellen we reguliere zorg opnieuw uit voor coronazorg of gaan we daar straks anders mee om? Alle frustraties en de hoop op daadkrachtiger optreden ten spijt, vraagt men vooral om eerlijkheid, duidelijkheid en daadkracht van het kabinet.

André Knottnerus: "Ik snap wel dat het kabinet nu vooral met andere zaken bezig is, met al die crises in Oekraïne, de oplopende inflatie, begrotingsproblemen en het klimaatprobleem. Maar als burger mag je verwachten dat de overheid meerdere crises tegelijk aankan. En elke dag die je wacht telt. De toekomst begint vandaag en als je zegt we wachten even, dan verlies je onnodig kostbare tijd."
We moeten een provincie van Denemarken worden...
Maar we hadden toch ook een routekaart?
pi_204766791
Ja die routekaart werd echt binnen twee weken door Rutte losgelaten omdat ie kon scoren voor de verkiezingen... en het heeft nog gewerkt ook.
pi_204766814
Dat komt omdat Rutte geen visie heeft en hij is er nog trots op ook. Zonder visie weet je ook niet wat je doel is en klooi je maar wat aan. De gevolgen kennen we.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_204766821
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 06:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat komt omdat Rutte geen visie heeft en hij is er nog trots op ook. Zonder visie weet je ook niet wat je doel is en klooi je maar wat aan. De gevolgen kennen we.
Dat komt omdat Rutte een manager is, regeltjes maar vervelend zijn en verder gewoon goed is in politiek bedrijven.

Niet veel anders als Poetin, ex kgb waar hij zeer matig in was, regeltjes maar lastig vind, maar uitblinkt in politiek bedrijven.
  maandag 16 mei 2022 @ 07:06:35 #5
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204766847
Waarom een route-kaart.
Je kan ook achteraf je excuses aanbieden en zeggen dat het niet goed is gegaan.
Tot nooit .......
pi_204766853
Zelfde als voor het gas, ik vermoed dat ze ergens in December gaan vaststellen dat de reserves helemaal op zijn, en dat Rutte dan zegt: Ho ho, we hebben er voor gekozen dit over te laten aan de markt, de regels stellen ons niet in staat om hier op in te grijpen, dit is geborgd in de gaswet, blah blah blah.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 16 mei 2022 @ 07:11:11 #7
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204766857
Maar, we hebben nu wel een andere minister. Iemand met ervaring in het veld!
Ik heb er wel vertrouwen in. :Y
pi_204766859
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:11 schreef Bocaj het volgende:
Maar, we hebben nu wel een andere minister. Iemand met ervaring in het veld!
Ik heb er wel vertrouwen in. :Y
Dat word straks feest, Kuipers heeft behoorlijk uitgehaald naar het RIVM, hij maakte ze nog net niet voor een stelletje mongolen uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 16 mei 2022 @ 07:14:36 #9
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_204766863
I stand with Ukraine.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_204766874
Is toch elke keer hetzelfde riedeltje. Mondkapjes, alcoholverbod 20:00, thuiswerken, horeca dicht, qr codes, avondklok.
  User die overal opduikt 2022 maandag 16 mei 2022 @ 07:32:07 #11
186611 Haags
pi_204766904
Heerlijk, doe er nog zo'n avondklokje bij. Zal het vast goed doen!
Zonder wrijving geen glans
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 mei 2022 @ 07:37:36 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204766915
Daarom hadden we ook nooit de basismaatregelen moeten loslaten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 16 mei 2022 @ 07:38:26 #13
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204766919
quote:
Juist op het gebied van het personeelstekort heeft het ministerie van VWS het bijltje er al bij voorbaat neergegooid. In de 'Beleidsagenda pandemische paraatheid' van 14 april staat: "Gelet op de tekorten in zowel de zorg als in andere sectoren, is het niet realistisch om het aantal zorgmedewerkers verder te laten toenemen in de komende jaren."
8)7
Veel mensen zijn juist er weggegaan omdat de omstandigheden niet goed waren...
Verander nou die omstandigheden... (Correct loon, misschien meer faciliteiten bieden... Kinderopvang, boodschappendienst, even een tukje doen op het werk... Bedden en kamers zat daar...)
  Redactie Sport maandag 16 mei 2022 @ 07:40:57 #14
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204766924
quote:
84s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:37 schreef Starhopper het volgende:
Daarom hadden we ook nooit de basismaatregelen moeten loslaten.
Dat is natuurlijk ook weer onzin, die zijn nu totaal niet nodig.

Het probleem is dat de politiek nu ook gewoon doet alsof het niet meer bestaat omdat het nu geen nieuwsitem meer is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 mei 2022 @ 07:41:11 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204766925
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:38 schreef Bocaj het volgende:

[..]
8)7
Veel mensen zijn juist er weggegaan omdat de omstandigheden niet goed waren...
Verander nou die omstandigheden... (Correct loon, misschien meer faciliteiten bieden... Kinderopvang, boodschappendienst, even een tukje doen op het werk... Bedden en kamers zat daar...)
Om te beginnen met een fatsoenlijk loon ;)

Volgende stap zou moeten zijn dat we de zorg gaan nationaliseren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 16 mei 2022 @ 07:41:42 #16
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204766927
quote:
84s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:37 schreef Starhopper het volgende:
Daarom hadden we ook nooit de basismaatregelen moeten loslaten.
Maar ik zie het mij NU ook niet meer doen...
Maar die basismaatregelen zijn toch ook zo weer ingevoerd in het najaar? (Dat moet het probleem niet zijn lijkt mij.)
En dat kan vooruitlopend op een nieuwe uitbraak gedaan worden... maarja... is dat nog geloofwaardig en willen mensen dat?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 mei 2022 @ 07:44:05 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204766935
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:41 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Maar ik zie het mij NU ook niet meer doen...
Maar die basismaatregelen zijn toch ook zo weer ingevoerd in het najaar? (Dat moet het probleem niet zijn lijkt mij.)
En dat kan vooruitlopend op een nieuwe uitbraak gedaan worden... maarja... is dat nog geloofwaardig en willen mensen dat?
Als die mensen het niet willen, dan krijgen we een lockdown.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 16 mei 2022 @ 07:44:23 #18
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204766939
quote:
Vandaag wordt in de Tweede Kamer gesproken over het 'langere termijn coronabeleid', maar over de voorbereidingen op coronagolf deze herfst wordt volgens de experts te weinig gesproken.
Het is nog niet te laat... volgens mij draai je zo weer een 'draaiboek' in elkaar!
  maandag 16 mei 2022 @ 07:44:41 #19
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204766941
Nee
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204767031
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat word straks feest, Kuipers heeft behoorlijk uitgehaald naar het RIVM, hij maakte ze nog net niet voor een stelletje mongolen uit.
Nice, dat klinkt al goed.
  maandag 16 mei 2022 @ 08:09:55 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204767040
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:38 schreef Bocaj het volgende:

[..]
8)7
Veel mensen zijn juist er weggegaan omdat de omstandigheden niet goed waren...
Verander nou die omstandigheden... (Correct loon, misschien meer faciliteiten bieden... Kinderopvang, boodschappendienst, even een tukje doen op het werk... Bedden en kamers zat daar...)
Sorry maar praktishce oplossingen doen we niet aan.

We vergaderen er nog wel even over.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 mei 2022 @ 08:19:07 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204767072
Er gaat echt helemaal niemand zijn die die lockdown nog gaat opvolgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204767108
Goedkope populistisch paniekzaaierij er wordt niemand ziek meer door corona alleen een paar bejaarden die niet gevaccineerd zijn.
pi_204767115
Je kunt je helemaal niet voorbereiden. Onzin als mondkapjes en afstand houden werken niet.

Als de natuur het wil, dan gebeurt het.
  maandag 16 mei 2022 @ 08:44:15 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204767195
Die bangmakerij van al die mensen die nu het ons allemaal niet meer boeit in de vergetelheid raken begint wat vermoeiend te worden.

Er. Komt. Geen. Lockdown.
Laffe huichelaar
pi_204767215
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:26 schreef Confetti het volgende:
Je kunt je helemaal niet voorbereiden. Onzin als mondkapjes en afstand houden werken niet.

Als de natuur het wil, dan gebeurt het.
Die onzin werkte perfect anders hadden we ook nog griepgolven gezien. Mensen die werkende maatregelen blijven ontkennen net zo vermoeiend als politici die niet werkende maatregelen blijven promoten.

En als de natuur het wilt dan zouden we als mensen nooit iets van medische wetenschap uitgevonden hebben.
pi_204767221
quote:
Nederland is slecht voorbereid op een heftige coronagolf in de herfst.
Oh please, het is voorbij.
  maandag 16 mei 2022 @ 08:56:31 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204767254
Rutte heeft op geen enkel terrein een visie.
pi_204767270
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:19 schreef Nattekat het volgende:
Er gaat echt helemaal niemand zijn die die lockdown nog gaat opvolgen.
Ach als we nou voor twee weken even ons best doen kunnen we daarna fijn kerst vieren met elkaar
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  maandag 16 mei 2022 @ 08:58:49 #30
3542 Gia
User under construction
pi_204767271
Als je de cijfers van nu vergelijkt met dezelfde periode vorig jaar en het jaar ervoor, dan is dat toch wel een heel verschil. Verwacht dus dat het niet zo'n vaart zal lopen.
  maandag 16 mei 2022 @ 09:00:13 #31
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_204767277
Haha. Ja dat gaan we dus mooi niet doen.
  maandag 16 mei 2022 @ 09:00:37 #32
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204767279
Lekker weer je 4e ,5e en 6e booster halen na de zomer :W
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 16 mei 2022 @ 09:01:40 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204767281
Bangmakerij.

En fock off.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204767305
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:58 schreef Gia het volgende:
Als je de cijfers van nu vergelijkt met dezelfde periode vorig jaar en het jaar ervoor, dan is dat toch wel een heel verschil. Verwacht dus dat het niet zo'n vaart zal lopen.
Er zullen er zijn, maar het voornaamste symptoom is een loopneus, dus er zijn geen lockdowns in zicht.
pi_204767316
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:06 schreef Za het volgende:

[..]
Er zullen er zijn, maar het voornaamste symptoom is een loopneus, dus er zijn geen lockdowns in zicht.
Zolang er geen 700 man op de IC liggen is het geen probleem nee, al zit half NL dan weer thuis uit te zieken, dus werkgevers weer zonder personeel. Dus 4 miljoen Nederlanders met een loopneus is wellicht niet zo erg, maar wel bijzonder irritant.

Als er wél 700 man op IC komen omdat één op de 1000 loopneuzen daarin eindigt, dan volgt er wél een lockdown. En terecht.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 16 mei 2022 @ 09:12:30 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204767334
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:07 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Zolang er geen 700 man op de IC liggen is het geen probleem nee, al zit half NL dan weer thuis uit te zieken, dus werkgevers weer zonder personeel. Dus 4 miljoen Nederlanders met een loopneus is wellicht niet zo erg, maar wel bijzonder irritant.

Als er wél 700 man op IC komen omdat één op de 1000 loopneuzen daarin eindigt, dan volgt er wél een lockdown. En terecht.
En dan weer allemaal ongevaccineerden op de IC waar de rest van Nederland voor mag bloeden?
pi_204767342
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:07 schreef Knipoogje het volgende:

Zolang er geen 700 man op de IC liggen is het geen probleem nee, al zit half NL dan weer thuis uit te zieken, dus werkgevers weer zonder personeel. Dus 4 miljoen Nederlanders met een loopneus is wellicht niet zo erg, maar wel bijzonder irritant.

Als er wél 700 man op IC komen omdat één op de 1000 loopneuzen daarin eindigt, dan volgt er wél een lockdown. En terecht.
Er zit niemand uit te zieken en er komen geen 700 corona besmette personen wegens corona op een IC.

Het virus is zichzelf aan het kapot muteren, of heeft dat eigenlijk al zo goed als gedaan.

Dragers moeten de neus snuiten of een keer extra naar de wc.
pi_204767343
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En dan weer allemaal ongevaccineerden op de IC waar de rest van Nederland voor mag bloeden?
Ongetwijfeld. Wat mij betreft krijgen niet-gevaccineerden met Corona zonder medische reden voor het niet vaccineren nooit voorrang op een IC bed en moeten deze verlaten indien er iemand gebruik van wenst te maken en er is geen plek anders. Actions have consequences.. Je kiest zelf voor een grotere kans op IC opname immers.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204767353
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:14 schreef Knipoogje het volgende:

Ongetwijfeld. Wat mij betreft krijgen niet-gevaccineerden met Corona zonder medische reden voor het niet vaccineren nooit voorrang op een IC bed en moeten deze verlaten indien er iemand gebruik van wenst te maken en er is geen plek anders. Actions have consequences.. Je kiest zelf voor een grotere kans op IC opname immers.
Laat het los.
  Redactie Sport maandag 16 mei 2022 @ 09:18:21 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204767361
Heerlijk om zo zorgeloos door het leven te kunnen gaan, maar naiviteit onder beleidsmakers lijkt me niet wenselijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 16 mei 2022 @ 09:19:52 #41
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_204767372
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:50 schreef Za het volgende:
Oh please, het is voorbij.
Mjah zelfs als we dat allemaal zouden denken zou het misschien wijs zijn ons deze keer een beetje beter voor te bereiden voor het geval je het mis hebt.
Ik ga naar huis.
  Official ESF Kreviewer maandag 16 mei 2022 @ 09:23:04 #42
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204767405
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:50 schreef Za het volgende:

[..]
Oh please, het is voorbij.
Ligt maar net aan de sterkte van de variant die de kop op gaat steken.
pi_204767421
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:16 schreef Za het volgende:

[..]
Laat het los.
Covid laat ons niet los. Laat jij het wensdenken maar los.

Ik durf wel een voorspelling te doen: Bij de volgende golf in het najaar gaat 1.5m terugkomen en hierdoor de danstenten weer dicht. Met wat geluk blijft de IC bezetting door onze hoge vaccinatiegraad binnen de perken en is dat alles waar we last van gaan hebben.

En omdat de overheid iets te lang wacht met wat maatregelen, moeten er wellicht net wat meer komen dan eigenlijk noodzakelijk had hoeven zijn, waardoor we weer het slechtste jongetje van de klas zijn in Europa qua positieve testgevallen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204767617
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Wat mij betreft krijgen niet-gevaccineerden met Corona zonder medische reden voor het niet vaccineren nooit voorrang op een IC bed en moeten deze verlaten indien er iemand gebruik van wenst te maken en er is geen plek anders. Actions have consequences.. Je kiest zelf voor een grotere kans op IC opname immers.
Actions have consequences.

Dit is een betekenisloze kreet zolang je het niet op alle fronten doortrekt. Ik zou het ook wel een goed idee vinden om de VVD-stemmer geen IC bed te geven omdat het tekort een consequentie is van zijn (stem)keuze maar deze wens staat helaas haaks op enkele rechtsbeginselen die we volgens mij niet willen opgeven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Redactie Sport maandag 16 mei 2022 @ 09:55:21 #45
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204767653
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:51 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Actions have consequences.

Dit is een betekenisloze kreet zolang je het niet op alle fronten doortrekt. Ik zou het ook wel een goed idee vinden om de VVD-stemmer geen IC bed te geven omdat het tekort een consequentie is van zijn (stem)keuze maar deze wens staat helaas haaks op enkele rechtsbeginselen die we volgens mij niet willen opgeven.
Ik zou me in dat geval wel beperken tot VVD-leden. De stemmer lijkt me niet verantwoordelijk voor opportuun gedrag van de VVD dat niet in een verkiezingsprogramma zat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204767853
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:51 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Actions have consequences.

Dit is een betekenisloze kreet zolang je het niet op alle fronten doortrekt. Ik zou het ook wel een goed idee vinden om de VVD-stemmer geen IC bed te geven omdat het tekort een consequentie is van zijn (stem)keuze maar deze wens staat helaas haaks op enkele rechtsbeginselen die we volgens mij niet willen opgeven.
Vandaar mijn 'wat mij betreft'
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204767895
Gewoon stoppen met die lockdowns, de maatregelen zijn erger dan de kwaal
  maandag 16 mei 2022 @ 11:08:35 #48
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204768111
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik zou me in dat geval wel beperken tot VVD-leden. De stemmer lijkt me niet verantwoordelijk voor opportuun gedrag van de VVD dat niet in een verkiezingsprogramma zat.
Maar ondertussen moet de kiezer toch wel doorhebben dat de VVD een onbetrouwbare partij is, of zit dat collectief niet meer in het actieve geheugen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 16 mei 2022 @ 11:15:26 #49
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204768176
quote:
4s.gif Op maandag 16 mei 2022 06:28 schreef Bocaj het volgende:
Vandaag wordt in de Tweede Kamer gesproken over het 'langere termijn coronabeleid', maar over de voorbereidingen op coronagolf deze herfst wordt volgens de experts te weinig gesproken.
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2022A02396
pi_204768258
De reacties uit de zomer van 2021 komen weer uit de kast.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204768269
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:08 schreef daNpy het volgende:

[..]
Maar ondertussen moet de kiezer toch wel doorhebben dat de VVD een onbetrouwbare partij is, of zit dat collectief niet meer in het actieve geheugen?
ca 77% van de kiezers heeft dat inderdaad door gehad bij de vorige verkiezingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin maandag 16 mei 2022 @ 11:42:11 #52
232445 crew  Specularium
pi_204768339
Marion en Ab zien hun inkomen al slinken.
pi_204768344
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het probleem is dat het volk nu ook gewoon doet alsof de politiek niet meer bestaat omdat het nu geen nieuwsitem meer is.
FTFY
Google is your friend, abuse your friends
pi_204768372
Als wij gewoon terug kijken naar vorige winter van het strengere Duitsland tot het minder strenge Zweden en alles er tussen in dan leek het virus zich gewoon in golven over Europa te verspreiden, waarbij het zich weinig aantrok van de landsgrenzen/het verschil in maatregelen.

Kortom, ik denk dat de effectiviteit van te nemen maatregelen schromelijk wordt overdreven.
  maandag 16 mei 2022 @ 11:46:54 #55
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_204768382
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:19 schreef Nattekat het volgende:
Er gaat echt helemaal niemand zijn die die lockdown nog gaat opvolgen.
Terecht, de overheid heeft wel lang genoeg inbreuk gemaakt op grondrechten.
  maandag 16 mei 2022 @ 11:47:58 #56
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_204768394
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:45 schreef maan_man het volgende:
Als wij gewoon terug kijken naar vorige winter van het strengere Duitsland tot het minder strenge Zweden en alles er tussen in dan leek het virus zich gewoon in golven over Europa te verspreiden, waarbij het zich weinig aantrok van de landsgrenzen/het verschil in maatregelen.

Kortom, ik denk dat de effectiviteit van te nemen maatregelen schromelijk wordt overdreven.
Dat hoef je niet alleen te denken, dat wordt ook bevestigd door medisch-wetenschappelijke vakliteratuur in breed erkende tijdschriften. Het is in het subforum COR allemaal al eens voorbij gekomen.
  maandag 16 mei 2022 @ 11:55:02 #57
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204768460
Weer een lockdown? Dacht het toch niet, ik ga me daar écht niet meer aan houden. 2 jaar van mijn leven weggegooid, 2 keer gevaccineerd, ik vind het goed zo. Ze bekijken het maar in Den Haag. We moeten leren leven met Corona, net als dat we dat met de griep doen.

Mochten ze dat onzalige idee toch proberen in te voeren dan hoop ik dat er massaal protest uitbreekt en mensen massaal de lockdowns negeren.
Het is klaar nu!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_204768489
Flikker toch een end op. Nadat eerst het totalitaire China als voorbeeld werd genomen en alle pandemieprotocollen van het vrije Westen de prullenbak in gingen, is het nu zelfs Noord-Korea's aanpak van corona dat wordt gebruikt voor de angstpropaganda.

Normaal maken wat niet normaal is, en ondertussen worden burgers steeds meer illegaal bespioneerd door de staat terwijl de grondwettige vrijheid van meningsuiting al onrechtmatig is ingeperkt en er nog veel gevaarlijker plannen klaarliggen. Een strafrechtelijk onderzoek naar alle fraude en corruptie rondom corona moet er komen, maar ze gaan gewoon door met hun plannetjes alsof omikron geen roet in het eten heeft gegooid en hun dictatoriale plannetjes heeft verstoord.

Regeringsleiders zijn voor minder door het gepeupel afgemaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 mei 2022 @ 12:01:02 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204768532
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:45 schreef maan_man het volgende:
Als wij gewoon terug kijken naar vorige winter van het strengere Duitsland tot het minder strenge Zweden en alles er tussen in dan leek het virus zich gewoon in golven over Europa te verspreiden, waarbij het zich weinig aantrok van de landsgrenzen/het verschil in maatregelen.

Kortom, ik denk dat de effectiviteit van te nemen maatregelen schromelijk wordt overdreven.
Kijk eens naar Zuid-Korea, werden in maart 2020 geroemd en nu meer dan 2 jaar later lopen ze daar nog steeds allemaal met mondkappen over straat.

Wat je moet doen is de risicogroep vaccineren en evt. elk jaar een booster bieden, en de rest niet lastig vallen met maatregelen. Die overleven een Covid-besmetting wel en bouwen intussen weer wat extra natuurlijke weerstand op. En dat is wat je wilt: lockdowns en andere generieke maatregelen zouden een last ditch effort moeten zijn terwijl je intussen je zaakjes op orde brengt qua vaccineren en zorgcapaciteit. Mondkappen zijn geen oplossing, maar een symptoom van het feit dat je de boel niet op orde hebt.

Overigens prima dat ook de niet-risicogroepen een vaccin hebben kunnen halen, maar elk jaar boosteren lijkt me onzinnig.
pi_204768638
Wie gaat er nu nog maatregelen opvolgen voor een loopneus? Vrijwel iedereen heeft corona al eens doorgemaakt of heeft de mogelijkheid gehad om zich lek te laten prikken.

Schop die staatsgevaarlijke virologen terug in hun hok en laat ze naar China verkassen. Deze mensen hebben de afgelopen 2 jaar veel kapot gemaakt met hun constante angstzaaierij. Nu vandaag het debat is duiken ze als een kankergezwel weer in de media op om de opinie van kartelpolitici zonder ruggengraat te beïnvloeden zodat ze weer gaan tekenen bij het kruisje want "ohh het is zo onzeker, grijs gebied en zo het is allemaal zo eng :'("
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 16 mei 2022 @ 12:12:15 #61
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_204768641
1 April is al geweest hoor _O-

Of denken die lui dat men zich er uberhaupt aan gaat houden?
pi_204769346
Nu is inderdaad de juiste tijd om over een strategie te praten. Maar veel meer dan vanaf het einde van de zomer een nieuwe boostercampagne opstarten voor kwetsbaren lijkt me niet nodig.

Gezwam over lockdowns heeft niemand wat aan. Dat was eind vorig jaar ook helemaal niet nodig.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:44:18 #63
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_204769382
Ah het angstzaaien gaat weer beginnen. Hopelijk horeca snel weer dicht.
pi_204769565
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:14 schreef KillemWieft het volgende:
I stand with Ukraine.
I stand with the current thing
pi_204769588
Gewoon heel t jaar door lockdown dan hoeven we ons er ook niet meer druk over te maken.
pi_204769599
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Wat mij betreft krijgen niet-gevaccineerden met Corona zonder medische reden voor het niet vaccineren nooit voorrang op een IC bed en moeten deze verlaten indien er iemand gebruik van wenst te maken en er is geen plek anders. Actions have consequences.. Je kiest zelf voor een grotere kans op IC opname immers.
Zelfde met rokers of mensen die drinken en kanker krijgen. Actions have consequences.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204769699
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:20 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Zelfde met rokers of mensen die drinken en kanker krijgen. Actions have consequences.
Zelfde voor mensen die in de stad wonen, dat is ongezonder dat is bekend. Niet zeuren dus als je ziek wordt.
pi_204769715
Je moet als overheid zorgen dat ouderen en kwetsbaren op tijd een prikje aangeboden krijgen.

Voor de rest gewoon normaal blijven doen, geen geneuzel over lockdowns of mondkapjes.
٩๏̯͡๏)۶
pi_204769721
Lockdown voor een omikron griepje :') :') :')
pi_204769887
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:55 schreef Metro2005 het volgende:
Weer een lockdown? Dacht het toch niet, ik ga me daar écht niet meer aan houden. 2 jaar van mijn leven weggegooid, 2 keer gevaccineerd, ik vind het goed zo. Ze bekijken het maar in Den Haag. We moeten leren leven met Corona, net als dat we dat met de griep doen.

Mochten ze dat onzalige idee toch proberen in te voeren dan hoop ik dat er massaal protest uitbreekt en mensen massaal de lockdowns negeren.
Het is klaar nu!
Niet mee eens dat je 2 jaar van je leven hebt weggegooid, situatie was nou eenmaal zorgelijk. Dat ontkennen zou je echt heel dom doen overkomen.

Mee eens als je zegt dat we in 2 jaar tijd echt wel meer hadden gekund dan er toegelaten werd.

Ik denk dat als er een nieuwe lockdown zou komen dat men dit massaal zal negeren. Ik doe er ook niet meer aan mee. Prima als ik nog een booster moet halen (al heeft dat niet mijn voorkeur en heb ik dat liever niet), maar ik ga mij niet meer laten opsluiten.
pi_204769896
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:35 schreef Ronald het volgende:
Je moet als overheid zorgen dat ouderen en kwetsbaren op tijd een prikje aangeboden krijgen.

Voor de rest gewoon normaal blijven doen, geen geneuzel over lockdowns of mondkapjes.
Mee eens, wat mij betreft zitten we nu in een fase waarbij men zelf zorg moet dragen voor bescherming indien nodig/gewenst. Je kan er prima zelf voor kiezen om een booster te nemen en/of een FFP2 mondmasker te dragen. En of je wel of niet naar drukke plekken gaat. De tijd van het hele land opsluiten, in het begin een goed verdedigbaar concept, is wat mij betreft iets van vroeger.
pi_204769922
LOCKDOWN _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ kunnen we alvast niet in Juni beginnen daarmee? Avondklok naar 18.00 heerlijk rustig _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_204769928
Werkt wel goed die vaccins. Gelukkig zijn we daardoor nu uit de ellende.
pi_204769937
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:36 schreef Cupfighter het volgende:
Gewoon stoppen met die lockdowns, de maatregelen zijn erger dan de kwaal
Het handjevol kwetsbaren dat zelfs bij een besmetting met de nog amper iets voorstellende omikronvariant ernstig ziek kan worden of kan overlijden rechtvaardigt het in ieder geval niet meer om de hele samenleving alwéér op slot te gooien.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204769946
Het houdt niet op niet vanzelf.

Binnenkort ook hier de Chinese aanpak.

twitter
pi_204769955
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:36 schreef Cockwhale het volgende:
Lockdown voor een omikron griepje :') :') :')
Het is niet eens meer een griepje. Zelfs voor de "kwetsbaren" in mijn omgeving was het niet meer dan hooguit een weekje verkoudheidsklachten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204769990
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:36 schreef Cockwhale het volgende:
Lockdown voor een omikron griepje :') :') :')
Zijn er ook Aids griepjes? Kanker griepjes? Tyfus Griepjes? Parkinson Griepjes? Ziekte van Lyme Griepjes? Kinkhoest griepjes? Q-koorts Griepjes? Enz enz.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 16 mei 2022 @ 15:18:20 #78
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204770016
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:44 schreef Draak31 het volgende:
Hopelijk horeca snel weer dicht.
Als er nog horeca over is die nog dicht kan... :')
  maandag 16 mei 2022 @ 15:25:12 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204770055
In landen als Japan en Korea lopen ze nog steeds allemaal met mondmaskers, ook op straat. Dan heeft je coronabeleid ook wel gefaald hoor.
  maandag 16 mei 2022 @ 15:26:39 #80
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_204770063
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
In landen als Japan en Korea lopen ze nog steeds allemaal met mondmaskers, ook op straat. Dan heeft je coronabeleid ook wel gefaald hoor.
Dat liepen ze overigens al vóórdat er corona was hoor.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 16 mei 2022 @ 15:27:33 #81
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204770070
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:07 schreef Nober het volgende:
Het houdt niet op niet vanzelf.

Binnenkort ook hier de Chinese aanpak.

[ twitter ]
Zo zo... de Hond en Kim Putters zie ik ook zitten! ;)
  maandag 16 mei 2022 @ 15:27:58 #82
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204770072
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:26 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat liepen ze overigens al vóórdat er corona was hoor.
Maar toch niet iedereen en dan echt overal.
pi_204770074
Het is wel triest om te zien hoe weinig visie er is bij de overheid. We hebben een ziekte erbij, dus als we de gezondheidszorg op hetzelfde niveau willen houden moet de capaciteit uitgebreid worden. Eigenlijk wordt er op dit moment gezegd dat dat niet mogelijk is.
De ziekte is behoorlijk seizoensgebonden, en daar worden ook geen plannen voor gemaakt.
Dit zal niet de laatste grote epidemie zijn geweest, maar men zet in Nederland niet of nauwelijks monitoringsnetwerken op om eventuele nieuwe pathogenen vroegtijdig op te pikken. Het kan wel, maar de mogelijkheden lopen vooral stuk op de privacy-gevoeligheid van data, waardoor samenwerking, en dus overzicht, heel lastig is.
pi_204770203
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:27 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Zo zo... de Hond en Kim Putters zie ik ook zitten! ;)
Iedereen doet z'n plas en het bleef zoals het was. En door.
pi_204770238
quote:
5s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn er ook Aids griepjes? Kanker griepjes? Tyfus Griepjes? Parkinson Griepjes? Ziekte van Lyme Griepjes? Kinkhoest griepjes? Q-koorts Griepjes? Enz enz.
Alle griep is kanker.
  maandag 16 mei 2022 @ 16:02:05 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204770297
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het is wel triest om te zien hoe weinig visie er is bij de overheid. We hebben een ziekte erbij, dus als we de gezondheidszorg op hetzelfde niveau willen houden moet de capaciteit uitgebreid worden. Eigenlijk wordt er op dit moment gezegd dat dat niet mogelijk is.
De ziekte is behoorlijk seizoensgebonden, en daar worden ook geen plannen voor gemaakt.
Dit zal niet de laatste grote epidemie zijn geweest, maar men zet in Nederland niet of nauwelijks monitoringsnetwerken op om eventuele nieuwe pathogenen vroegtijdig op te pikken. Het kan wel, maar de mogelijkheden lopen vooral stuk op de privacy-gevoeligheid van data, waardoor samenwerking, en dus overzicht, heel lastig is.
Had je visie verwacht van dit kabinet?
pi_204770740
quote:
4s.gif Op maandag 16 mei 2022 06:28 schreef Bocaj het volgende:
André Knottnerus
Ik las 'André Snotneus' :')
Eens kijken
pi_204770855
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Had je visie verwacht van dit kabinet?
Nope, en ook niet van de kiezer. Het kabinet maakt er keer op keer een potje van, en de kiezer kiest ze gewoon weer.
Denk dat het pas afgelopen is met het kabinet als mensen in het portemonnee geraakt worden, en dat gaat komende tijd wel gebeuren. Dan heeft het weinig met het kabinet te maken, maar zijn we hopelijk eindelijk van Rutte & Co af.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:32:16 #89
208890 June.
Seriously?
pi_204771936
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het is niet eens meer een griepje. Zelfs voor de "kwetsbaren" in mijn omgeving was het niet meer dan hooguit een weekje verkoudheidsklachten.
N=1

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te voorspellen dat in het najaar de kwetsbaren weer met bosjes in het ziekenhuis worden opgenomen. Door covid, influenza of andere luchtwegvirussen die ze afgelopen jaren niet tot nauwelijks hebben gezien mede door de maatregelen.

Het is echt schandalig dat daar op dit moment echt geen enkele visie over is. Bijvoorbeeld: extra boosters voor kwetsbaren in oktober incl influenza bijvoorbeeld. Kunnen ze nu al mee beginnen. Maar waarschijnlijk is straks iedereen weert verrast, komt de vaccinatie weer te traag op gang en lopen de ziekenhuisafdelingen weer vol..
Shine bright like a diamond.
pi_204771961
quote:
5s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn er ook Aids griepjes? Kanker griepjes? Tyfus Griepjes? Parkinson Griepjes? Ziekte van Lyme Griepjes? Kinkhoest griepjes? Q-koorts Griepjes? Enz enz.
Hartstilstand-griepje.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204772754
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:32 schreef June. het volgende:

[..]
N=1

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te voorspellen dat in het najaar de kwetsbaren weer met bosjes in het ziekenhuis worden opgenomen. Door covid, influenza of andere luchtwegvirussen die ze afgelopen jaren niet tot nauwelijks hebben gezien mede door de maatregelen.

Het is echt schandalig dat daar op dit moment echt geen enkele visie over is. Bijvoorbeeld: extra boosters voor kwetsbaren in oktober incl influenza bijvoorbeeld. Kunnen ze nu al mee beginnen. Maar waarschijnlijk is straks iedereen weert verrast, komt de vaccinatie weer te traag op gang en lopen de ziekenhuisafdelingen weer vol..
Meer dan dat handjevol "kwetsbaren" een booster geven en er maar het beste van hopen kun je niet. Opnieuw de hele samenleving op slot gooien kunnen we ons eenvoudigweg niet meer veroorloven.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204773019
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Meer dan dat handjevol "kwetsbaren" een booster geven en er maar het beste van hopen kun je niet. Opnieuw de hele samenleving op slot gooien kunnen we ons eenvoudigweg niet meer veroorloven.
Opschalen capaciteit ziekenhuizen.
Een centrum met flexibele capaciteit voor luchtweg-aandoeningen opzetten.
Monitoring breder en intensiever aanpakken om eerder en gerichter (lokaler) in te kunnen grijpen.
Uitwisseling gegevens tussen verschillende instanties (GGD's, ziekenhuizen, universiteiten, RIVM) en regio's beter regelen (lopen nu vaak tegen bureacratische muren aan).
Ventilatie-richtlijnen voor scholen en zorgcentra opzetten implementeren.
Verschillende scenario's met duidelijke stappenplannen van maatregelen uitwerken, zodat mensen snel duidelijkheid hebben (niet dat gehannes met regels wat we afgelopen jaren hebben gehad).

Allemaal dingen die gedaan kunnen en die zullen helpen de samenleving niet op slot te hoeven gooien, en waar niet of nauwelijk aan gewerkt wordt.
pi_204773132
Conclusie: men prefereert lockdowns.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 16 mei 2022 @ 21:46:58 #94
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_204773848
Omdat niemand weet hoe het de komende jaren uitpakt kan er ook nauwelijks sprake zijn van één allesomvattende strategie.
De strategie was: we willen geen overvolle IC's, maar daarbij willen we ook geen duizenden IC's erbij want we willen geen duizenden IC-patienten erbij. Daar was ik het mee eens en nog steeds.
Dus een beheersing van het aantal zwaar zieke patiënten moet nog steeds het doel zijn.
En omdat het een besmettelijke ziekte is kun je beter niet te lang wachten. Dat lijkt me logisch.
Wie dit leest is gek
  maandag 16 mei 2022 @ 22:02:11 #95
121555 dl3b
Proost!
pi_204774155
Karper diem, vis van de dag
pi_204774176
Na hoeveel jaar corona telt het argument 'Ja maar in zo'n korte tijd kunnen er geen extra mensen worden opgeleid / kan de zorg niet worden opgeschaald. Dit zag niemand aankomen! En personeel door moeten betalen als de crisis zo meteen voorbij is, is ook niet te betalen!'

Wat mij betreft was dit punt al begin vorig jaar.
  maandag 16 mei 2022 @ 22:07:54 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204774276
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:02 schreef dl3b het volgende:
Golf 5 gearriveerd in Portugal.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-ba4-en-ba5-a4124535
Is B100 er ook al?
  maandag 16 mei 2022 @ 22:08:02 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204774280
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Opschalen capaciteit ziekenhuizen.
Een centrum met flexibele capaciteit voor luchtweg-aandoeningen opzetten.
Monitoring breder en intensiever aanpakken om eerder en gerichter (lokaler) in te kunnen grijpen.
Uitwisseling gegevens tussen verschillende instanties (GGD's, ziekenhuizen, universiteiten, RIVM) en regio's beter regelen (lopen nu vaak tegen bureacratische muren aan).
Ventilatie-richtlijnen voor scholen en zorgcentra opzetten implementeren.
Verschillende scenario's met duidelijke stappenplannen van maatregelen uitwerken, zodat mensen snel duidelijkheid hebben (niet dat gehannes met regels wat we afgelopen jaren hebben gehad).

Allemaal dingen die gedaan kunnen en die zullen helpen de samenleving niet op slot te hoeven gooien, en waar niet of nauwelijk aan gewerkt wordt.
Praktische oplossingen willen we niet.
Lekker vergaderen en verbaasd doen. Hoe kan dit nou??
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 16 mei 2022 @ 23:11:06 #99
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204775037
Vorige week beurs gedraaid, werd vandaag wakker met het gevoel alsof ik een enorme kater heb. Toch maar even een testje, bingo. Bij mijn weten heb ik de dans tot nu toe altijd ontsprongen, maar ik pak hem toch nog ff mee. Alle vaccinaties inclusief booster gehad. :')

Ik heb zo'n gevoel dat ik niet de enige ben die het heeft opgelopen daar... Het is echt nog niet weg. Ik denk dat het met de zorg allemaal wel losloopt, maar het grootste probleem lijkt me dat door dit soort geintjes je halve bedrijf tegelijk ziek thuis kan komen te zitten. Da's allemaal niet erg wenselijk.
pi_204775084
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rutte heeft op geen enkel terrein een visie.
“Visie is als een olifant die het uitzicht belemmert.” - Mark Rutte
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')